Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Met Moes gaat het goed! Lekker snuiven en spuiten en rommelen met de ampullen. Vrijdag kijken wat t oplevert. En kijken waar ik bloed ga prikken. Als je het in nl prikt via de huisarts, heb je de uitslag dan snel?

Ja inderdaad gezellig dat we met een heel clubje in dd nu bezig zijn.

Fijne avond nog meiden!

Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

twinklestar, ja ben vandaag weer begonnen, er heeft een normale cyclus tussen gezeten. In Dusseldorf het ik bloedonderzoek laten doen en ik heb geen immuun afwijkingen of een tekort aan het bijnierschorshormoon (voor DHEA) etc., ik kon dus weer beginnen.

In december helaas wel het miskraam gehad, vlak na jou. Pff, was een rottijd zo vlak voor de kerst. Nu toch wel weer spannend en een klein beetje hoop. Jij zit al langer in DD toch?

Meiske, hoe is het gegaan in DD?

Remmir, spannend hoor, kun je ook later de beelden van de embryoscope zien? Ik heb wel eens gehoord dat je een foto van je emmie kunt krijgen.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Moes normaal duurt het 5 dagen maar bij ons was het sneller.. 2 dagen later was de uitslag binnen.. Check wat je moet prikken want dit hadden wij niet goed gedaan.. Die hepa c hadden we niet gedaan wel b en hiv..Huisarts zitten dan ook geen kosten aan! Uitslag mag niet ouder dan 7 dagen zijn!

Noes ik heb geen idee? Ik zou het wel leuk vinden dat als er 1 het overleefd allemaal om daar een foto van te hebben.. het liefst 2 natuurlijk!!

Meiske heb je een goed gesprek met Drs S gehad? Gaan jullie het protocol het zelfde houden?

Twinklestar wanneer mogen jullie weer beginnen? Hebben jullie ook embryoscoop gedaan?

Geplaatst
twinklestar, ja ben vandaag weer begonnen, er heeft een normale cyclus tussen gezeten. In Dusseldorf het ik bloedonderzoek laten doen en ik heb geen immuun afwijkingen of een tekort aan het bijnierschorshormoon (voor DHEA) etc., ik kon dus weer beginnen.

In december helaas wel het miskraam gehad, vlak na jou. Pff, was een rottijd zo vlak voor de kerst. Nu toch wel weer spannend en een klein beetje hoop. Jij zit al langer in DD toch?

Liefs,

Noes

hoi noes,

Fijn dat er geen immuunafwijkingen e.d waren. Was je bij dr. Pf geweest?

Dan hadden we zo'n beetje tegelijk de miskraam denk ik. Omdat het niet loskwam heb ik er weken mee rondgelopen en uiteindelijk na twee pogingen met medicatie kwam het pas los (ik wilde per se geen curretage). Ja niet leuk hoor zo met de feestdagen.

In 2010 zijn we begonnen met het ziekenhuistraject. Omdat mijn vriend een tese operatie moest en in het amc een patiëntenstop was zijn we naar Dusseldorf gegaan (na veel positieve verhalen te hebben gelezen). In 2012 is ons zoontje geboren. En nu dus weer in het traject voor een brusje.

ja zeker spannend. Is er nog iets veranderd qua medicatie? Had dr. S nog op of aanmerkingen op de vorige pogingen?

Geplaatst
Moes normaal duurt het 5 dagen maar bij ons was het sneller.. 2 dagen later was de uitslag binnen.. Check wat je moet prikken want dit hadden wij niet goed gedaan.. Die hepa c hadden we niet gedaan wel b en hiv..Huisarts zitten dan ook geen kosten aan! Uitslag mag niet ouder dan 7 dagen zijn!

Noes ik heb geen idee? Ik zou het wel leuk vinden dat als er 1 het overleefd allemaal om daar een foto van te hebben.. het liefst 2 natuurlijk!!

Meiske heb je een goed gesprek met Drs S gehad? Gaan jullie het protocol het zelfde houden?

Twinklestar wanneer mogen jullie weer beginnen? Hebben jullie ook embryoscoop gedaan?

remmir, je krijgt altijd een foto mee bij de terugplaatsing. Embryoscope of niet (ik heb bij de laatste terugplaatsing nog foto's zitten vergelijken van vorige pogingen omdat ze zeiden dat dit echt een topembryo was). Mochten er genoeg embryo's overblijven willen jullie er dan 1 of 2 laten terugplaatsen?

Maandag heb ik de uitgangsecho en dan afwachten op de menstruatie. Ja omdat we er niet meer dan 1 (ivm complicaties tijdens de zwangerschap en vroeggeboorte van ons zoontje) willen terugplaatsen had de embryoscope voor ons wel echt een meerwaarde. Bij de laatste cryo's was er van de 3 maar eentje over na de embryoscope. Wellicht had ik anders wel 3 pogingen gehad ipv 1 maar waren er twee sowieso dan niet goed door gedeeld.

voel je al iets?

Geplaatst

Hi Noes!!!! Misschien moet ik ook woensdag wel naar DD, hoe laat moet je? Onee je gaat natuurlijk naar L.eiderd. Ben je maandag jarig? Zin in? Nog een feestje dit weekend?

Ik was vandaag voor de eerste fm en....er zitten er zeven nu!! Echt veel. Hopelijk gaan ze alle zeven meedoen. Ze zeiden wel dat het voorlopig nog meten wordt en geen punctie. Dus ik hoop dat ze in DD goedkeuren dat ik eerst nog een keer in NL ga voordat ik naar DD ga. Ik hoop dat de DHEA helpt.

En Noes, hoe is die nieuwe medicatie-pen? Is dat zoiets als de Gonal qua gemak?

Gisteren werd ik gebeld door DD dat de DHEA omhoog gegaan is maar nog niet teveel, dus gewoon doorgaan met de pillen. De vitamine D3 was ook gestegen maar nog erg laag, 25. Dat duurt dus lang voordat dat iets omhoog gaat. Bloed prikken ga ik maandag doen gewoon bij het lab in mijn woonplaats. Dat heeft de huisarts geregeld....scheelt weer voorschieten.

Als we zwanger worden via DD gaan we een keer daten Noes, ik ben inmiddels wel benieuwd.

Remmir, wanneer moet je komen? Hoor je dat morgen? Ik moet morgen de fm doorbellen gelijk in de ochtend.

En Twinkle, jij gaat dus maandag erheen karren? En wanneer ga jij dan ongeveer starten? Jij bent de echte DD-crack van ons! Al vele keren naar de vissen gekeken dus.

Meiske, hoe gaat het met jou? Ga jij met hetzelfde protocol verder? Weer imsi?

Tot spreeks meiden, liefs

Moes

Geplaatst

Hai Moes, wat supergoed 7 follikels!! volgens mij heb je er nog nooit zo veel gehad? Zou het aan de DHEA liggen? Ja, woensdag naar Leiderdorp, dat is wel zo prettig. Ik heb een blaadje van dr S. meegekregen met de contact gegevens voor Nederlandse patienten en wat ik door moet geven. Heb jij trouwens ook maar 5000ie pregnyl voorgeschreven gekregen? Normaal kreeg ik altijd 10000, maar het zal wel zijn omdat de onderdrukking van de eigen cyclus minder is door die neusspray. Ik heb wel weer 3 doosjes meegekregen bij de apotheek...

Ik zat daar ook al aan te denken, als we zwanger zijn, moeten we zeker afspreken! En wie weet zien we elkaar al eerder.

De puregon pen is weer super makkelijk, patroon erin, naaldje erop, juiste hoeveelheid draaien en prikken maar! Ik heb nooit gonal gebruikt, dus dat zou ik niet weten.

Ja, maandag ben ik jarig, brrrr het gaat zo snel, dat is helemaal niet de bedoeling als je in de mmm zit... Vorig jaar was het precies het weekend dat het misging na de eerste poging, dus dat was niet zo gezellig in Scheveningen (we waren maar even""ontsnapt")

Nu hou ik het ook maar rustig, maandagavond komen ze even een bakkie doen, is wel prima zo, feesten doe ik later wel weer :-)

Mijn D3 was 31,3 ook een beetje aan de ondergrens en ik kreeg het advies van labor-benrath om 20000 per week in te nemen, iets meer dan S. dus.

Remmir, ik ben niet nieuwsgierig maar....weet je al iets???

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ben net thuis van een mega lange dag werken. Reageer later meer maar voor nu... 2 lopen op schema en zien er goed uit! Andere 2 zijn wat traag. Morgen die kang op en morgen kijken ze voor nog een x of de tp door kan gaan of dat het maandag wordt!! Maar voor nu.. wij zijn blij blij blij😊😍. 2 stuks worden er dan terug geplaatst! Vanaf morgen in iedergeval zwanger tot het tegendeel bewezen wordt 😍😍

Geplaatst

Remmir ik hoop dat je goed bent aangekomen in dd!!

Noes, gonal is ook zon super makkelijke pen. Zelfs het patroon zit er al in dan! Ik moet maandag weer echo maken in nl gelukkig. En dan daarna een keer in dd. Ik vind het weer puzzelen met het werk... Gezellig dat je maandag in de avond nog wat visite krijgt. Dat vind ik de fijnste verjaardagen, dat je iedereen ook kunt spreken. En dan woensdag ga jij op pad. Hoeveel eenheden spuit jij nu per dag? Ik had inderdaad nog nooit zeven follikels, hopelijk zijn ze er maandag nog allemaal! Wie weer de dhea, i hope so.

En bij vitamine d moeten we vanuit dd 2000 per dag, dat is dan toch hetzelfde als 20000 per week?? Ja inderdaad minder pregnyl. Ik vind al die verschillen overal echt bizar. Waarom is minder hier beter? Weet jij dat meiske?

Nou ik ga weer wat doen.

Tot spreeks!

Liefs Moes

Geplaatst

Remmir, spannend! Ik duim voor toppers!

Volgens mij is de reden van 5000 pregnyl dat je minder kans hebt op overstimulatie. Maar helemaal zeker weet ik het niet.

Ik heb contact gehad met de apotheek van ons streekziekenhuis waar ze ook ivf doen en kan daar de medicatie bestellen/ ophalen. Daarna krijg ik een factuur van het ziekenhuis en die moet ik uiteraard betalen en dan indienen bij de verzekering. Overigens kon mijn eigen apotheek de medicatie ook bestellen alleen zit daar best een levertijd op en ik ga liever voor de zekerheid dat het op voorraad is.

Geplaatst

Goed geregeld Twinkle!! Fijn dat je ook niet met een bulk geld op pad hoeft. Ik moet nog een plukje medicatie ophalen volgend bezoek aan dd, pregnyl en bollen.

Jij gaat maandag heen toch?

Geplaatst

Moes wat doe je het goed!!!! 7 stuks.. Nou in Dusseldorf zien ze er nog wel wat meer julie gaan ook voor de 10!! Nog maar even doorspuiten en snuiven.. ach dat is toch iets waar je aan verslaafd raakt toch??? Pfff mis het helemaal niet. Maar de eerste dagen na het stoppen ben ik elke keer bang dat ik de medicijnen ben vergeten terwijl we al gestopt zijn. Heel raar. maar zit snel in je systeem! En daarna beginnen die heerlijke k*t bollen….

Haha Noes wat zijn die schuddekontjes grappig zeg! Dank je!

Voel je al wat qua hormonen?? Of blijf jij er ook redelijk gewoon onder? Jij spuit 225eh?

Succes!

Twikle Het duimen heeft geholpen!! Thanks.. Jij succes morgen! Wat volgen we elkaar toch redelijk snel op!

Meiske dank je wel!

Wij hebben 2 toppers aan boord!!!!! 2 morula's. Zoals ze op dag 4 horen te zijn.. echt ongelofelijk nog nooit eerder gehad! Wij zijn blij blij blij..

De andere 2 zijn redelijk traag! En daar mag ik maandag voor bellen of er nog wat de vriezer in gaan.. Maar heb nu iig echt een gevoel dat we een kans krijgen. De vorige x toen er niets bevrucht was was het meteen over en uit! Heerlijk dit!

Met Dr S nog wel even gekletst. Ze liepen een uur uit.. En dat met een volle blaas. Dacht dat ie op knappen stond. Ze hebben met de punctie bloed afgenomen en daar moest ik voor tekenen. En dat bloed gaan ze gebruiken om te kijken dat mocht ik zwanger zijn welke stofjes er bij mij in het bloed zitten en als je niet zwanger bent welke er niet in zitten. Zo willen ze proberen er achter te komen of daar ook weer verschillen in zitten. Ze zitten daar echt niet stil. En blijven doorgaan met onderzoeken. Uiteraard willen wij daar aan mee werken. Hij vertelde ook dat hij erg opzoek was naar een Nederlandse arts erbij. Hij heeft het zo druk. Ik hoorde ze op de gang ook al zeggen dat maandag een mega drukke dag zou zijn. Hij zei.. daarom is het voor ons fijn dat de zondag vrij blijft hier! Logisch! Dr S doet zelf de TP BTW

Sorry beetje lang verhaal geworden..

Liefs Mij

Geplaatst

Remmir, ben alleen maar blij met je uitgebreide verhaal, dan weten wij ook wat ons te wachten staat! Ik vind het zo mooi dat je nu 2 mooie emmies aan boord hebt! De fijne wachtweekjes komen er weer aan. Als jij mag testen, hoop ik ook ongeveer de punctie te hebben. Ik spuit nu 150 Puregon 's ochtends en 225 Menopur 's avonds, dus 375 totaal, 75 meer dan ik eerst altijd had. Ik las dat je dhea waarde ook gestegen was, hopen dat het echt iets geholpen heeft.

Ook interessant dat ze dat extra bloedonderzoek doen, wist je dat van te voren? Nu lekker broeden met lekker Thais eten in je buikje. Wij gingen altijd sushi eten van te voren, mmm, ook lekker!! Oh ja, ik heb bijna geen last van de hormonen, alleen ga ik een beetje vocht vasthouden, maar het servies blijft gewoon heel ;-)

Moes, als een week 10 dagen zou bevatten, dan kom ik idd aan de 20000ie, met een normaal weekje maar aan de 14000, haha...... :evil6:

Twinkle, het immuunonderzoek is via DD maar wel in Labor-benrath van dr Ph. gedaan, ik heb de uitslag van dr V.oorbij gehad, een Nederlander. Gelukkig niets aan de hand. Dr s. zag ook wel aan mijn eerdere pogingen dat ik weinig goede embryo's had en als het wel goede waren, was het meestal ook raak. Dus daarom werd de embryoscope ook geadviseerd.

Fijn weekend allemaal!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Haha Noes!!! Ik had de week wat breder gerekend inderdaad! Ik was uitgegaan van 3000 per dag...ach dat schrijven we maar weg op de 450 eenheden!! Ik heb de top hoeveelheid tenslotte.. Ik heb er ook weinig last van maar kom wel altijd wat aan van de hormonen helaas.

Remmir dat klinkt goed van je dd sessie van vandaag! Mooie emmies en een arts die tijd heeft plus nog een extra bloed onderzoek. Ben benieuwd of wij daar ook voor gevraagd worden.

En blijf vooral uitgebreid alles opschrijven want dat is mijn voordeel straks!!

Liefs Moes

Geplaatst

Noes dat klinkt ook goed... Dan doen ze er tenminste alkes aan om te zorgen dat je de beste Emmy's teruggeplaatst krijgt!!!

Geplaatst

Remmir, wat goed. 2 toppers! Mag ik vragen waarom ze voor 4 dagen hebben gekozen en niet voor 5 of 6?

Wat goed dat onderzoek. Ja ze zitten zeker niet stil daar.

Geplaatst

Hi twikle ze zijn gesloten op de zondag dus vandaar dat ze zeiden.. zaterdag als ze mooi op schema lopen en lopen ze iets achter kan het ook dag 6 maandag. Dag 5 is mij verteld komt de rand eromheen die zorgt voor het innestelen en als je dan dag 6 doet moet ie eigenlijk al gaan innestelen! Dag 5 is het mooist!

Maar wij zijn zoooo blij hiermee! 😍😍

Geplaatst

Tjee....donderdag al de punctie. Vroeg zeg op dag 14!! Nooit nog gehad. Heb vertrouwen in de arts.......ik vind het lastig.

Dus vandaag alweer laatste dag prikken met de menopur. Dat is wel fijn.

FF bijkomen van dit nieuws.

Geplaatst

Zo wat super zeg!!! Dat is zeker snel... Maar goed kun zullen het wel weten... Heb je van te voren daar nog een echo dan? Of heb je hun de grote van de follikels doorgegeven? Hoe groot waren ze?

Geplaatst

Wow remmir, wat een goed nieuws. Altijd een fijn idee om nog wat goede cryo's achter de hand te hebben. Al maak je volgens mij al veel kans met deze twee toppers.

Moes, dat gaat snel hè? Wanneer had je in Nederland altijd de punctie dan? Ik had voorheen meestal de punctie op dag 10 of 12. Maar kan me voorstellen dat als je dit niet gewend bent het wel even gek is.

Heeft iemand ervaring met die hiv/ hepatitis testen in Nederland. Ik hoop dat ik niet weer voor een echo naar Duitsland hoef maar als ik die testen hier niet kan doen moet ik alsnog op en neer rijden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden