Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Twinklestar, nl apotheek mag wel leveren maar dan moet die apotheek wel verbonden zijn aan een ivf poli, dus een zkh waar ze zelf ivf doen.

ik mail mijn recept door naar lokale apotheek en betaal contant ( pin) bij afhalen, de rekening declareer ik bij de zorgverzekeraar.

ik heb dit vooraf besproken met de zorgverzekeraar en met de apotheek, tot nu toe probleemloos!

daarbij is de Synarel, Menopur en pregnyl

hier ook goedkoper.

veel succes!

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn dat het zo ook kan! Dusselsorf zegt dat menopur niet goedkoper is in nl. Er zat een ingewikkeld politiek verhaal achter maar het klonk aannemelijk. Je moet dus een apotheek vinden die jou een dienst wil bewijzen want eigenlijk mogen de zkh apotheken alleen voor hun eigen patiënten leveren begreep ik.

Succes met de medicatie Twinkle!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Meiske, bedankt voor de tip dan ga ik morgen toch even de apotheek van het ziekenhuis hier in de buurt bellen. Mocht het niet gaan lukken dan kan ik het altijd nog in Duitsland halen. Het is wel allemaal extra rompslomp. Vanmorgen wel een half uur met pno aan de telefoon gehangen. Ze willen ook weer dat ik een nieuwe aanvraag doe voor icsi in Duitsland.

Geplaatst

Ik ga nog horen wanneer ik moet komen. Eerst echo in nl vrijdag en daarna hoor ik wanneer ze mij weer verwachten. Hoop op woensdag ofzo. Spannend joh! Gedoe hè met aanvragen en verzekering! Ik moet ook nog wat horen. Twee weken zeiden ze en er is er nu 1 voorbij. Ga je op 1 dag heen en weer of met een hotel erbij?

Geplaatst

Ah, dacht ergens gelezen te hebben dat je dinsdag ging maar ben denk ik in de war met noes (1 letter verschil) :-).

Wellicht kun je alle echo's wel gewoon hier doen. En hoef je pas terug met de punctie?

Ik moet er eind van de ochtend zijn. Is op zich wel gunstig want dan heb ik het minste last van files. Wel is dan je hele dag weg.

Laatste keer dat we erheen moesten hadden we al een afspraak om 07:40. Dat doen we nooit meer! Hebben heel lang vast gestaan in Duitsland en waren veel te laat. Dan is een hotel wel een beter plan.

Geplaatst

Jaaa, Noes mag morgen naar Dusseldorf voor de medicatie etc. En een uitgangsecho denk ik, ja toch Moes?

Het is wel veel meer gedoe dat DD, In Nederland deed ik alles een beetje tussendoor, maar dat is er nu niet echt bij.

Zo nog maar even wat vraagjes opschrijven voor dr S en dan vroeg onder de wol, we willen zeker al 5 uur 's ochtends vertrekken.

Moes, Ik vind het toch een raar verhaal dat je nu ineens voor de 2e echo helemaal naar dd moet. Ik zal het morgen ook eens vragen, heb daar eigenlijk niet zoveel trek in..

Twinklestar, heb jij nog cryo's over of moet je weer een hele nieuwe poging doen?

Remmir, heel veel sterkte en succes morgen! Wie weet zien we elkaar nog even.

Liefs,

Noes

Geplaatst
Meiske, bedankt voor de tip dan ga ik morgen toch even de apotheek van het ziekenhuis hier in de buurt bellen. Mocht het niet gaan lukken dan kan ik het altijd nog in Duitsland halen. Het is wel allemaal extra rompslomp. Vanmorgen wel een half uur met pno aan de telefoon gehangen. Ze willen ook weer dat ik een nieuwe aanvraag doe voor icsi in Duitsland.

Twinklestar, ik ben ook bij P.n.o. En ik ben juist uiterst tevreden!alles zo geregeld, heb je gesproken met een " z.or.gcon.su.le.nt? Echt top!

ik heb dat formulier voor ivf - icsi gedeeltelijk ingevuld, de rest voor de arts via DD , volgende dag bericht terug en met 2 werkdagen accoord van P.n.o.

menopur is absoluut niet goedkoper in DD en een apotheek die direct aan een ivf poli verbonden zit zal niet moeilijk mogen doen behalve dan dat je direct moet afrekenen .

Geplaatst

Ik was ook heel tevreden over pno! Fijne verzekering. Helaas geen vijfde poging daar in het pakket....

Geplaatst

Wat betreft de menopur, vraag het aan dr S want er kwam een heel verhaal over de prijs.. Nouja ik hoop dat de verzekering snel uit kan keren.

Geplaatst

Meiske ik ben ook erg tevreden over Pno. Ben daar naar overgestapt voordat ik begon met icsi. In eerste instantie wilde ze tot het nl tarief vergoeden destijds maar daar heb ik bezwaar tegen gemaakt omdat de aanvullende verzekering tot 2x het Nederlandse tarief in het buitenland vergoed.

Ik heb naar de klantenservice gebeld. Geen idee of dat hetzelfde is als die consulent?

Ook weet ik niks van een formulier. Kan je die downloaden?

Geplaatst

voor aanvang heb ik de kosten van de medicatie (Menopur, Suprefact en Syanel) opgevraagd in Belgie, hier bij onze zkh apotheek en bij de apotheek bij de kiniek in DD (S.T.O.R.C.H.E.N)

zie hier

Menopur

Belgie € 19,26/78 ie

NL € 22,10 / 75 ie *

DD €31,54/ 75 ie ( bij aanschaf van 10 eenheden ampullen, bij de aanschaf van 5 eenheden/ ampullen is het € 37,68)

Synarel

Belgie niet verkrijgbaar

NL € 112,68 (incl. apthekerstoeslag)

DD € 155,90

Suprefact

Belgie € 42,37

NL € 40,30*

DD niet verkrijgbaar

*nu is het wel zo dat er in nL nog een apothekerstoeslag bijkomt en die varieert tussen de €8 en €13,/ per te verwerken recept.

igg van de utgifte van de Synarel was de opslag € 6,39

Geplaatst

Zo, weer terug uit DD. Vanmorgen heerlijk om half 5 eruit op naar DD, gelukkig niet al te druk, we waren op tijd aanwezig. In de wachtkamer nog met Remmir gesproken, die om half 10 de punctie had, toch leuk om iemand van het forum even in het "echt" te spreken. (remmir............hoe is het gegaan????) Het liep iets uit bij dr S. (...volgens mij was ik toch een van de eerste...) maar toch een goed gesprek gehad met hem. Eerst de uitgangsecho en er lagen rechts ongeveer 4 eitjes klaar en links 3, dus genoeg om te starten! Daarna het schema door genomen: 225ie Menopur en 150ie Puregon en 2x per dag 1 snufje synarela. Verder hebben we besloten de 5 dg emmies te doen met de embryoscope en picsi, om de beste zaadcellen eruit te zoeken. Verder kan ik alle follikelmetingen in het M.CK doen plus bloedprikken bij de huisarts op dag 8 van de stimulatie. Moes, heb jij al nagevraagd waarom je perse moet komen naar DD? O ja, assisted hatching had geen zin bij dag 5 emmies.

Het viel me mee dat hij toch wel de tijd nam en kon daarna ook nog rustig vragen stellen. Daarna gelijk maar alle medicijnen opgehaald, dus ook 2000 euri betaald, pff toch niet normaal?! Nu maar hopen dat de verzekering snel akkoord geeft. Er kwam vandaag ook alweer een rekening binnen van bet bloed, nog ruim 600 euro, haha, hier valt bijna niet tegen op te werken!

Zo nu snel nog even het paard doen, later!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Haha Noes.. Mijn punctie was ook later! Ik dacht nog.. Hij zal wel druk zijn met Noes -) Leuk je ontmoet te hebben!! Nu hebben we er ook echt een beeld bij!

Je hebt bijna het zelfde protocol als mij idd. En jullie dus ook de embryoscoop! Fijn dat hij de tijd nam!! Je hebt al een mooi koppeltje klaar liggen! Wanneer verwacht je je menstruatie?

Ik werd pas om 9.55 geroepen.. Heel apart hoe het allemaal ging. Eerst intake gesprek gehad. Blijkt dat we niet de juiste bloeduitslagen hadden. Moest ook nog hepa C geprikt worden. Daarna naar een ander gedeelte van het gebouw en in de wachtkamer wachten. Werd mijn vriend opgehaald.. Geen idee nog waarvoor. We dachten bloedprikken.. Moest hij zijn ding al doen. Het overviel hem wel.. hij heeft het potje geplaatst daar waar het moest en heeft nog even gewacht of hij iemand zag maar uiteindelijk maar weer richting de wachtkamer gegaan. Hij wist niet goed wat hij moest. Beetje onduidelijk! Ik had half10 punctie maar werd pas om 9.55 geroepen. Ik was bang dat het allemaal heel krap kwam..Het was een vriendelijke anesthesist. Daarna kwam S.choltes zelf de punctie doen! 9 eitjes is het resultaat geen idee of ze allemaal rijp waren en morgen de telefoon of er wat bevrucht is! Erg spannend dit allemaal!

Moes jij bent de volgende! Hoe gaat het met je lab? En hoe ben je onder de hormonen? Ik ben met mijn slaperige kop vergeten te vragen naar de uitslag van de DHEA.. Nou ja morgen aan de tel maar vragen!

Meiske succes morgen bij Dr S

Liefs

Geplaatst

Menstruatie is vandaag begonnen, haha, ben ik toch net op tijd naar dd geweest! Zo eerst maar eens de neusspray proberen, 'sochtends een pufje en 's avonds een pufje. Ik begon nog te twijfelen, want in de bijsluiter stond dat er voor ivf behandelingen 2x2 pufjes gedaan moeten worden. Bij jullie ook 1 snuif per keer?

Remmir, jij wordt vandaag al gebeld he? zo spannend! Wat een warrige toestand daar dan he? Weten wij in ieder geval waar we op moeten letten!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Mooi Noes je mag beginnen!!! ik had ook 1 spray s'morgens en 1 spray s'avonds!

Ik ik heb net telefoon gehad! Van de 9 waren er 6 rijp en van die zes zijn er 4 bevrucht! Alle 4 in de embryoscoop! Vrijdag bellen of er zaterdag en anders maandag de tp is! Pff wat een spannende tijd!

Geplaatst

Wauw Remmir, dat is goed zeg, alle 4 de embryoscope in! Spannend!!

Moes, ook succes vandaag bij de meting!!

Ik heb me inmiddels aangemeld in dd, het feest gaat weer beginnen!

Nu snel naar mijn werk!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Noes ook ik snuif twee keer per dag een puf! Ooit eerder ook gedaan en was hetzelfde. Wat fijn dat je ongesteld bent want dan kun je aan de bak. Lopen we maar zes dagen uit elkaar.

Remmir goed dat er vier in de scope liggen! Duimen. Zoooo spannend. En je lijf? Nog pijnlijk?

Geplaatst

Moes weet je al iets meer?

Niet zoveel klachten! Beetje zeurderig gevoel in mijn buik en enorm moe.. Blij dat ik een dag vrij heb gehouden nog!

Geplaatst

Noes, had laatst geloof ik over jouw berichtje heen gelezen zie ik nu. Spannend dat je ook weer kan beginnen! Jij had toch ook een mk gehad? Mocht je direct door?

Ik heb een cyclus gewacht. Meer omdat het door omstandigheden zo uitkwam en ik dan wist dat mijn cyclus weer een beetje normaal was.

Heel veel succes met snuiven ;-).

Remmir, goede score! Nu hopen op mooie blasto's.

Moes, hoe gaat het bij jou?

Lisselotje, ook voor jou succes!

Meiske, hoe was jullie gesprek?

We zitten wel allemaal dicht bij elkaar. Leuk om weer wat dusseldorfgangers te volgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden