Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg


Twinklestar

Aanbevolen Berichten

Hallo,

 

ja ik vind het best spannend maar ben er aardig relaxed onder! Vandaag wd 2, dus nog een lange weg te gaan. Ik voel een soort van spierpijn onderin de buik. Hopelijk is dit goed nieuws. Voor de rest maar afwachten. Moes spannend voor jou! Krijg je morgen te horen hoeveel er bevrucht zijn? Hopelijk alle 8!

 

wat betreft de embryoscope. Scholtes zei dat de verzekering die wel vergoedt. Ik dien die gewoon als laatste in tot ik alles ontvangen heb. Ik vind het namelijk best zonde om 500 euro niet in te dienen als het wel kan. Het blijft een vage bedoeling met die verzekeringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Moes, mooi aantal hoor 8! Nu hopen dat ze alle 8 goed bevrucht zijn. Hoor je dat vandaag?

 

Celene, spannend!

 

José, ja ik zou het gewoon proberen. Het is toch een paar honderd euro.

 

Ik zit nog steeds te wachten op de uitslag van de Amh waarde. Volgens mij is er gewoon iets niet goed gegaan want het duurt nu wel erg lang.

Zaterdag moet ik beginnen met spuiten van de gonal f.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moes, heel spannend vandaag!! Hoe laat kun je een belletje verwachten?

 

Twinkle, ik moest ook 2 weken wachten op de bloeduitslagen, het is iid wel lang. Maar morgen dus beginnen met stimuleren. Welke medicijnen moet jij nog meer gebruiken?

 

Celene, jij lekker verder broeden!

 

Remmir, wd5 alweer vandaag!

 

Jose, succes nog met de laatste loodjes!

 

Ik denk dat ik alle rekening tegelijk instuur, als ze binnen zijn. (dat zal wel niet zo lang duren...) Zo morgen weer eieren tellen in het M.CK.

 

Liefs,

Noes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verschrikkelijk, Moes! Mijn eerste IVF poging in DD verliep ook niet goed. Daarna heb ik de tussentijdse echo's in DD gedaan en daardoor had ik meer succes. En door de embryoscoop hadden we opeens wel top-embryo's, terwijl dat in NL nooit lukte. Inmiddels ben ik zwanger van mijn laatste IVF poging in DD. Geef niet op als het deze keer niet gelukt is! De volgende keer heb je vast meer geluk!!

 

De rekening van de embryoscoop kun je bij PNO trouwens gewoon indienen. Ik heb alle rekeningen vorig jaar vergoed gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen koolmezen want ik zit wel te denken over nog een keer erop wagen. Ik zou de laatste echo eerst in dd doen maar toen ineens moest ik al komen voor de punctie, echt te vroeg vermoed ik. Ik ga een gesprek aanvragen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Okaasan, ik hoop voor jou echt beter nieuws straks!! Dit is zo'n vreselijke deceptie....ik kan het haast niet geloven. Zo heb je acht eitjes (meer dan ooit) en zo is het weer voorbij....

En ik zei het al dat ik het idee had dat het te vroeg was!!! Dat is nog het meest frustrerende...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moes, dat meen je niet!! Ik kan het ook bijna niet geloven, wat een teleurstelling!!! Verdorie, doe je daar al die moeite voor!! Lieverd, heel veel sterkte!!! En een grote digitale knuffel voor jou!

Liefs,

Noes

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moes nee! Wat verschrikkelijk!! Hier ben je dan ook zo bang voor!!! Wat ongelofelijk kut! Heb er geen woorden voor! Shitzooi.. Dus toch echt te vroeg! Hoeveel waren er rijp dan? Hebben jullie icsi gehad? Je moet zeker een gesprek aanvragen! En niet meer zonder bloedprikken de punctie doen, maar ja dat zul je nu ook zeker niet meer doen.. Ik hoop dat je de kracht vind om door te zetten en een nieuwe poging te gaan doen! En dat ie maar zo mag verlopen als koolmees!!

Weet het is zo'n mega traject die al heftig en spannend genoeg is zonder deze enorme tegenslagen! Pff vind het echt heel rot voor je!

hele hele dikke knuffel voor jou!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heftig hoor! Wat leef je toch met elkaar mee dan hè!?

De laatste echo heb ik in DD laten doen en gezegd dat ik het voor de zekerheid wou laten checken op de bloedwaardes. Die geven aan of de follikels rijp genoeg zijn. Weet zo niet hoe die waardes heten allemaal Miss kan iemand mij daarmee helpen uitleggen??

Maar die waardes gaven aan dat ik nog een dag kon doorspuiten! Dinsdag punctie gehad terwijl hij zei dat het die zondag al had gekund.. Gelukkig mocht ik doorspuiten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De punctie ging goed Twinkle! Ik was bang voor de narcose maar dat viel toch zo mee!! Heerlijk gedroomd gek genoeg. En daarna gelijk weer praatjes. Thuis stortte ik pas in. En nu pas een pijnlijke buik. Maar wat betreft de punctie, geen punt in dd. Acht eitjes gevonden en nu duimen dat ze niet te vroeg geplukt zijn...iemand in de wachtkamer had dat wel vorige keer in dd....

Maar hoe ga jij nu Twinkle? Lukt het en ben je al gestart?

Als noes dinsdag de punctie zou hebben dan kunnen we er tegelijk zitten in het gunstigste geval.

Ze hadden trouwens de embryoscope niet genoemd in de brief van de verzekering, alleen ah.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

 

Moes, ik wilde je een digi knuffel geven!i

Ik volg dit toppic ook al een tijdje, en zag je berichtje van de week over de dag van je punctie, dat deze eerder gepland is dan je had gedacht.

Ik wilde toen eigenlijk reageren, maar heb er toch maar van afgezien, omdat elke situatie/behandeling anders kan zijn.

Bij mij is namelijk ook mijn punctie te vroeg gepland in 2010 in DD, en daardoor waren de meeste eicellen onrijp. Ik had toen de punctie ingepland was, mijn twijfels geuit, maar daar is niets mee gedaan. Mijn follikels waren toen naar mijn idee echt niet groot genoeg voor een punctie.

Persoonlijk vindt ik DD erg commercieel, en gehaast, maar dat is mijn mening!. Het is dus ook daar bij die ene poging gebleven.

 

Veel liefs, Dieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moes, wat een verschrikkelijke teleurstelling is dit. Eerst de blijdschap van 8 eitjes en dan dit rotnieuws. Intuïtie klopte dus toch. Ik zou zeker een gesprek aanvragen. Het is ook niet de eerste keer dat ik dit in dit topic lees. Schijnbaar plannen ze vaker te vroeg in. Wellicht ook door miscommunicatie tussen het ziekenhuis waar de echo's gedaan zijn en Dusseldorf. Hoeveel tussentijdse echo's heb je gehad als ik mag vragen? En geldt dit nu wel als een volledige poging?

 

Noes, hoe ver ben jij nu? Al meerdere echo's gehad?

 

Iemand vroeg welke medicatie ik gebruik... Gonal f, orgalutran (voorheen gebruikte ik cetrotide), pregnyl en utrogestan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het echt zooooooooo klote, geen woorden voor. Mijn buik nog beurs van gisteren en dan alweer de droom in duigen.

Ik ben wel blij met alle lieve steun van het forum en ook van de onverwachte meelezers!! Lief dat jullie de moeite nemen om te reageren.

Ik had twee echo's in NL gedaan en in het zkh in Rotterdam zeiden ze dat ze over een dag of vier, vijf de punctie zouden doen. Maar DD zei eerst dat ik nog een derde echo daar zou moeten maken en ineens hoefde dat niet meer en zat ik er drie dagen later al voor de punctie. Het voelde niet goed, te vroeg. Ik heb dus geen echo in DD gedaan maar wel aangegeven wat Rotterdam zei en dat ik nog nooit zo vroeg een punctie gehad had. Dat ik mijn twijfels erover had. Die dame vanmorgen zei ook "goh, ja, je zei het nog inderdaad". Lekker balen.

Ze hebben de komende tijd geen tijd voor een gesprek.....kreeg ik over de mail.

DD is gehaast, dat klopt, maar ze hebben ook kennis die we in NL nog niet benut hadden. Het blijft altijd zoeken naar het juiste.

Ik overweeg deze poging niet in te dienen bij de verzekering en dan nog een laatste daar te gaan doen. Maar dat eerst na een goed gesprek. Gelukkig had ik maar de helft van de medicatie opgehaald! Dat scheelt weer geld.

We gaan dit weekend eens wat zaken op een rij zetten...

Wat zou er behalve te vroege punctie nog voor reden kunnen zijn? Acht eicellen en nul bevrucht!! Misschien toch icsi gaan doen?

 

Ik hoop dat Remmir en Noes DD wel goed afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve moes, ik lees dat dit ivf was. bij ons werden de eicellen zelden bevrucht als we ivf deden. met icsi werden er altijd wel bevrucht. ik zou t zeer zeker overwegen als je de volgende keer je kansen optimaal wilt benutten.

Want dit wil je gewoon niet nog een keer mee maken.ik vind t zo bijzonder dat je gelijk al aan t nadenken bent over een volgende behandeling. respect voor jou! Wanneer heb je nu in dd een gesprek?

dikke knuffel!

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moes, ik wilde je een digi knuffel geven!i

Ik volg dit toppic ook al een tijdje, en zag je berichtje van de week over de dag van je punctie, dat deze eerder gepland is dan je had gedacht.

Ik wilde toen eigenlijk reageren, maar heb er toch maar van afgezien, omdat elke situatie/behandeling anders kan zijn.

Bij mij is namelijk ook mijn punctie te vroeg gepland in 2010 in DD, en daardoor waren de meeste eicellen onrijp. Ik had toen de punctie ingepland was, mijn twijfels geuit, maar daar is niets mee gedaan. Mijn follikels waren toen naar mijn idee echt niet groot genoeg voor een punctie.

Persoonlijk vindt ik DD erg commercieel, en gehaast, maar dat is mijn mening!. Het is dus ook daar bij die ene poging gebleven.

 

Veel liefs, Dieke

 

Lieve Moes, Een dikke knuffel voor jou! Wat ontzettend klote!

Ook ik las (net als Dieke) de afgelopen dagen hier mee. Ook ik had nog het idee om te reageren na je berichtje over de punctie, aangezien ik net als Dieke de ervaring had dat de punctie te vroeg werd ingepland. Ik ben een ex DD ganger en ook hier werd in 2011 de punctie te vroeg ingepland terwijl ik nog had aangegeven dat ik de ervaring had dat mijn follikels altijd best door moesten groeien voor een goed resultaat. Maar nee. De punctie werd ingepland doordat de allergrootste follikel 18 mm was (de rest allemaal kleiner). Resultaat: 7 van de 8 eicellen waren onrijp. De eerste en enige keer dat ik zo'n slecht resultaat had.

Nou lees ik dat wel vaker van DD (te vroeg ingeplande punctie) dus ik denk dat het idd erg belangrijk is om een volgende keer ook je bloedwaarden te laten bepalen.

Ook hier heb ik het later nog met een gesprek aangegeven, maar dat had niets geholpen. (vanwege dit en nog wat andere dingen ben ik toen gestopt in DD, maar dat is ieder zijn eigen ding)

En met icsi heb inderdaad ook grotere kans op bevruchtingen, maar dat helpt niet als de oorzaak in onrijpe eicellen ligt.

Nou heb ik mij laten vertellen dat je met c.etrotide de follikels niet zo lang door kan laten groeien omdat het de eisprong niet tegen houdt oid. (weet niet meer exact hoe het zat).

Ook heb ik weleens begrepen dat een van die vrouwelijke Duitse artsen (ben haar naam kwijt) wel zorgvuldiger zou omgaan met het inplannen van de punctie..

Moes, heel veel sterkte! En ook ik vind jouw verrkracht erg bijzonder en krachtig! Nu al mentaal bezig zijn met een volgende poging.

 

Orkaasan, ben jij overgestapt naar DD?

 

De rest van de meiden: Heel veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leef echt met je mee Moes. Weet je hoe groot de follikels waren bij de laatste echo die je hebt gehad? En kan het nog zo zijn dat de pregnyl niet zijn werk heeft gedaan (misschien te lage dosering?). Op internet las ik dat een aantal follikels 17 a 18 mm moeten zijn voordat er een punctie gepland wordt. En dat de pregnyl zorgt voor het uitrijpen van de eicellen.

Ja en icsi zou ik zeker vragen. Wel stom dat ze geen tijd hebben voor een gesprek. Wellicht kan je je vragen via de mail aan dr. Scholtes stellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twinkle, klopt. Veelal is de regel dat follikels rondom de 18 mm moeten zijn en dat de punctie kan worden ingepland. Maar ik wist vanuit mijn 4 eerdere behandelingen in Nederland dat mijn follikels een soort "dieseltje" waren en dat er een beter resultaat was bij inplannen als ze rond de 20-22 mm waren. Dat heb ik toen nog expliciet verteld tegen S.

Bloedonderzoek is gewoon veel nauwkeuriger. Dan kan veel beter bekeken worden of de follikels er al zodanig klaar voor zijn.

Nou werd in bij mij in Nederland ook nooit bloed geprikt maar pas ingepland bij 20 mm of iets meer.

Bij mijn laatste poging (elders) werd er wel bloed geprikt en werd de punctie ingepland adhv de echo en de bloedwaarden. Toen had ik overigens het beste resultaat ooit.

Bij veel meiden is het dus gewoon goed om de punctie in te plannen bij 18 mm, maar dat is niet voor iedereen zo...helaas.

 

Moes, ik ga met twinkle mee: anders een mail gesprek of telefonisch consult aanvragen? (tip: bij telefonisch consult er wel op staan dat je dossier er bij ligt als er gebeld wordt, heb namelijk zelf andere ervaringen bij S)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wen, die ervaring heb ik ook met een telefonisch consult ;-). Moest ik gaan uitleggen wat we al gedaan hadden... Daarom is via de mail volgens mij nog beter (kan je ook rustig nadenken over wat je allemaal wilt vragen).

 

Maar als ik het zo lees is zo'n bloedtest dus eigenlijk gewoon het beste. Jammer dat dat niet standaard gedaan wordt. Zou een hoop teleurstellingen schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wen, Okaasan, Bianca, Twinkle, Kim, Noes, Remmir, Dieke......allemaal super bedankt voor het meedenken!! Echt steunend.

Mijn grootste follikel was 20mm en de rest kleiner tot 8mm. Maar mijn ervaring met NL is dat mijn cellen wat langer moeten groeien. Mijn beste opbrengst ooit was na 15 dagen stimuleren en dag 18 punctie. Nu was het dag 14 de punctie... Mijn andere keren nooit voor dag 15. Daar ging ik hier nu ook op zijn vroegst vanuit. Destijds had ik bij de laatste fm meting 22,9 en 21,5 als grootste voordat de pregnyl kwam.

Nu dus 20mm en 18 mm. Net een verschil. Terwijl dr. S mijn blaadjes allemaal had uit NL en er nauwelijks op keek.

Ik ga toch voor een gesprek. Ik vind het belangrijk. Ik bel maandag op om iets te plannen.

En anders de mail. Telefoon is mijn laatste, minst aantrekkelijke, optie.

En dat ik alweer vooruit kijk is ook mijn overlevingsstrategie. Anders is daar het spreekwoordelijke zwarte gat..daar wil ik niet aan. Ik kan het zo niet afsluiten. En hopelijk is deze poging lekker goedkoop zonder tp en embryoscope! En dus maar de helft medicatie opgehaald omdat ik nog wat had.

Blijft dat het klote is, een mega kater én een klap geld.

Dus als iemand nog M.eppel heeft liggen aan treinkaarten????? Ik lift weer graag mee.

 

En goeie tips, aanvullingen én lieve tekst blijft welkom!! Dan prikken de tranen toch wel even...

Liefs Moes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden