Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Nee joh gekkie, maar zag hier het bericht van Moes als eerste, dus reageerde hier. Mijn vier cryo's liggen in Gent en eentje in mijn BM sinds gisteren.

Spannend weer Orkaasan! Heel veel succes!!!!! Ga voor je duimen!

Geplaatst

Allen,

Ik heb morgen mijn 2e follikelmeting in het M.CK en ik wil toch ook om een bloedtest vragen daar, weet iemand waar ze dan op prikken??

Pff, ben nu toch ook wel bang dat het niet goed gaat. Ik ga nog even mijn dr S. "strategie" bepalen vanavond, niks geen vroege punctie voor mij!!

Lieve Moes, sterkte en anders dit weekend even lekker uitwaaien op het strand, deden wij ook na het MK in december.

Gr

Noes

Geplaatst

Noes, ook ik wil even zeggen hoe vreselijk ik het voor je vind! Ik had hetzelfde met een te vroege punctie. Ik belde met de laatste echo resultaten en die dame aan de lijn zei dat ik waarschijnlijk nog een echo moest. Later belde ze terug dat paar dagen later de punctie al was. Bij ons waren er 5 bevrucht door icsi. Misschien moeten jullie ook icsi overwegen?

Als er geen tp heeft plaatsgevonden dan wordt het toch niet gerekend als een "poging" of heb ik het mis?

Heel veel sterkte meis! Geef nooit op!

Geplaatst

Ik lees net dat het toch een poging is omdat er een punctie heeft plaatsgevonden.

Maar wel te vroeg! Als ik jou was zou ik scholtes persoonlijk mailen en het verhaal uitleggen. Wellicht kan hij het voor de verzekering als een "mislukte poging" noteren?

Geplaatst

Hi meiden, net weer een follikelmeting gehad in het M.ck en het zag er goed uit:

rechts 8 stuks van 18,7 t/m 10mm

links 4 stuks van 16.8 t/m 10,6mm

En het baarmoederslijmvlies was 8.3mm dus ook goed. Ook even aan de arts daar gevraagd wanneer hij de punctie zou inplannen en dat was woensdag, hij zou ze nog even laten doorgroeien.

Daarna heb ik (met een hele strategie in mijn hoofd om geen vroege punctie te krijgen..) de aantallen nog een keer door gebeld en toen zei ze dat ik maandag nog een follikelmeting mocht doen in Nederland...

Pfff, gelukkig maar, ik zat me alweer zo druk te maken met het verhaal van Moes in mijn achterhoofd...niet nodig dus. Nu heb ik maandag om tien over 11 weer een meting en verwacht ik de punctie op woensdag. Ze zei ook iets van "je bent nu op cyclus-dag 11 he, dan zou het ook nog te vroeg zijn met de Synarela.."

Het zal wel, voor nu vind ik het even prima!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Nou dat ziet er mooi uit Noes! En ik zat op dag elf en mocht geen echo meer... Maar had ook een grootste van 20 maar zeiden ze bij de echo ook nog vijf dagen te wachten....

Ik vind het zoooooo frustrerend! Lag er wakker van. Acht eitjes, nooit nog zoveel gehad en nu hup in de prullenbak. Machteloos ben ik. En ook teleurgesteld dat er geen ruimte is voor een gesprek komende week...

Maar Noes, jij gaat lekker gelukkig!!!

Liefs Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Moes, ik kan me echt voorstellen dat je je machteloos voelt. Het liefst heb je ook zo snel mogelijk een gesprek om te weten of het aan de rijpheid van de eitjes lag.

Ik hoorde van de arts die me hielp vandaag (toevallig ook de directeur)dat dr S. volgende week maandag in het MC.K is....misschien een lek bandje voor meneer???:devil2:

Hij schreef iig op de fax naar DD dat 'ie erg lief voor mij moest zijn...

Ik vraag me ook af of dr S. misschien geschrokken is van jouw vroege punctie, dat hij voorzichtiger is bij mij?? Nee, dat zal wel onzin zijn, ik lees al jaren over vroege puncties in DD.

Het is een manier van werken, zei de M.ck-arts vandaag, of meer eitjes laten doorrijpen en gaan voor kwantiteit of sneller laten groeien en puncteren en dan proberen minder maar wel een beter embryo te krijgen... We zullen het wel nooit weten wat het beste is, het verschilt ook per persoon.

In ieder gaval sterkte, heb je nog pijn van de punctie?, en zoek maar lekker veel afleiding,

Grote knuffel,

Noes

Geplaatst

Mijn buik doet nog wel wat pijn ja. Dat frustreert me ook omdat het geen functie heeft. Ik ga liever hardlopen!! Verder maakt mij de route niet uit maar vertel het me dan vooraf (of hij gaat voor snel oogsten met een reden) dan kan ik ook nog wat vinden! Lief dat de arts op de fax wat erbij schreef. Ik denk nu achteraf dat het nauwelijks uitmaakt omdat het een zakelijk gebeuren is in dd. In Rotterdam planden ze vooraf al een nagesprek in die je dan mag afzeggen. Wees ook maar blij dat je icsi doet....wil ik ook mocht er nog een poging komen. Vandaag opruimen in huis, dat helpt ook voor opruimen in mijn hoofd!

Liefs Moes

Geplaatst

Moes, ja je hebt gelijk dat er erg weinig info uit DD komt over het hoe en waarom. Ga je nog een mail naar S sturen? Het schijnt dat hij daar wel redelijk snel op reageert.

Gaat het nog een beetje met je vandaag? Vanavond maar een fles wijn erin?

Nou sterkte,

Liefs,

Noes

Geplaatst

Noes wat fijn dat er zoveel groeien! En nog fijner dat je nog een echo mag doen!! Als je dan woensdag evt de punctie mag doen op welke dag is dat dan?

Lieve moes. Ik moet veel aan je denken! Ik vind het zo ontzettend kloten voor je! Ik hoop dat je snel een gesprek hebt en duidelijkheid zodat je deze enorme teleurstelling achter je kunt laten en weer vooruit kunt kijken en dit minder pijn doet!

dikke knuffel!

liefs

Geplaatst

Ik heb vanmorgen een mail gestuurd naar dd. Ik hoop dat we snel een gesprek kunnen krijgen. Ook omdat ik nog de dhea slik en niet weet of dat niet te lang is tot een volgende poging. Je moet altijd een paar? Maanden ertussen toch? In ieder geval een normale cyclus. Ik vind het nog steeds onwerkelijk en pijnlijk. Nooit rekening mee gehouden. De euforie van de hoeveelheid eitjes en dan de knal de dag erna.

Noes, spannend voor jou! Voor de statistiek kan het niet misgaan, daar heb je mij al voor!!

Remmir, hoe ga jij? Al aan het broekloeren begonnen of voelt het gewoon goed?

Ik heb nog zulke pijnlijke borsten....iemand idee waar dat door komt?? Pregnyl is nu vijf dagen geleden.

Liefs Moes

Geplaatst

Moes, goed dat je een mail hebt gestuurd. Hopelijk krijg je snel reactie. Pijnlijke borsten zal misschien toch nog van de pregnyl zijn? Of menstruatieklachten?

Remmir, op welke wachtdag zit je nu? Voel je al iets?

Noes, dat klinkt goed zeg. Kan me voorstellen dat je nu in de stress zit na het verhaal van Moes. Op naar de volgende echo!

Hier de tweede dag gonal spuiten. Ik moet zeggen dat die prikpennen er ook op vooruit gegaan zijn vergeleken met een paar jaar geleden. Zit er alleen een beetje mee of ik nu wel de juiste dosering heb aangezien de bloedtest van de Amh waarde nog steeds niet binnen was (bij de huisarts hadden ze het erover dat omdat het zo weinig geprikt wordt er eerst gewacht wordt tot er genoeg verzameld is van meerdere mensen en dan in 1 x wordt onderzocht. Dus kan wel weken duren). Twee jaar geleden spoot ik iets van 187 dacht ik... Nu 200.

Geplaatst

Moes goed dat je een mail hebt gestuurd! Heb je in ieder geval al een actie kunnen ondernemen. Hopelijk reageren ze snel! Is dit verstuurd naar Dr S zelf of?

Ik heb ook geen idee hoe het zit met de DHEA. Ik weet dat als ik niet zwanger ben ik door moet slikken, maar geen idee hoelang je dit mag doen?! Meestal 1 cyclus afwachten en dan mocht ik zo weer verder. Ligt ook een beetje aan hoe geïrriteerd je eierstokken zijn geweest volgens mij!

Hier het broekloeren begonnen. Ik heb erg zitten twijfelen of ik vandaag zou testen. Maar vriendlief wil nog niet.. dan is het ook over en uit evt!

Noes succes morgen!! Laat je het weer weten?

Twinkle Jij ook weer begonnen! Goed zeg. Heb jij ook de synarel? Raar he dat je nog niet weet wat betreft de amh waarde! Hoe kunnen ze dan bepalen.. maar volgens heeft amh ook te maken met de dhea toch? Nou ja waarschijnlijk bij jou niet aan de orde dan! Spannende tijd weer! Succes.

Ik zit volgens mij op wd 8 maar weet niet of dat echt zo is omdat de embryo's met 4 dagen teruggeplaatst worden. As dinsdag 14 dagen na de punctie in ieder geval! Wie weet word ik wel eerder ongesteld. Heb een beurs gevoel in de buik.. best zere borsten en opgezwollen en sinds vandaag ook opvliegers gehad.. nou ja we zullen zien.. lichaam houdt je snel voor de gek vooral ook door die rotbollen! Zoek me suf op internet, maar moet gewoon afwachten..

Liefs mij

Geplaatst

Moes idd heel goed dat je een mail hebt gestuurd, hoop dat je snel een zinnig antwoord krijgt! Ben je de dag nog een beetje doorgekomen?

Ze willen er meestal wel een cyclus tussenhouden, alleen met cryo's heb ik altijd gepusht om gelijk door te gaan, maar ze zijn er niet happig op.

Pff, hier ga ik steeds meer mijn druiventrossen voelen....zal wel door de vele medicatie komen. Ook ben ik zeker een stuk onredelijker en emotioneler dan voorgaande keren, en dat zal dan wel weer door het snuiven komen...hihi!

Morgenochtend even van mijn werk weg om de follikelmeting te doen. Het komt wel weer fantastisch uit op mijn werk: precies in de voorjaarsvakantie als er eigenlijk al te veel mensen vrij zijn, ook nog zieken... Maar goed niets aan te doen....niet druk maken...!

Vandaag ook al extra gewerkt, dus ik heb iig mijn goede wil getoond!

Remmir, het schiet nu al op, de tweede week al begonnen, oh ik hoop zo dat het goed gaat voor je. We horen het graag als je dingen gaat voelen van de week :-)

Twinkle, ook alweer aan het spuiten, wanneer heb jij je eerste follikelmeting? Wat een gedoe met dat AMH prikken in Nederland, ik geloof dat ze dat maar op een paar plekken kunnen onderzoeken, in Rotterdam ofzo.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Remmir, ik gebruik geen synarel. Waar dient dit voor?

Je kan wel eerder testen omdat het embryo later is teruggeplaatst. Spannend!

Dr. S heeft gekeken wat ik ruim 2 jaar geleden spoot en daar iets bij gedaan vanwege mijn leeftijd omdat hij die amh waarde van nu dus niet wist.

Het zou naar het UMC (Utrecht) worden opgestuurd.

Noes, lastig hè met werk? Ik heb donderdag de eerste echo maar dat komt ook eigenlijk heel slecht uit...

Geplaatst

Noes hoe gaan de trossen? Ja het zal wel steeds meer te voelen zijn! Vind het ook spannend voor jou! Mijn duimen draaien voor een mooie koppel gouden eitjes! laat je het straks weten tussen de bedrijven door??

twinkle synarel is de neus spray die wij gebruikt hebben ipv decapeptyl! Dag 3 van het spuiten alweer!

ik heb eens geteld maar heb in totaal maar 9 dagen gespoten dag 10 de pregnyl en de punctie dus met 12 dagen. Heb ook niet eerder zo kort gehad eigenlijk! En dan te bedenken dat het die zondag al had gekund 😖

Moes hopelijk krijg je vandaag antwoord en anders nog weer bellen. Dikke knuffel voor jou!!

denk dat ik vanmiddag restje waag.. Heb mijn urine appartement gehouden maar vriendlief durft nog niet!

Geplaatst

Remmir gefeliciteerd!!!! Geweldig joh!! Het wordt vast steeds donkerder nu.

Echt geweldig voor je.

Ik ga 10 maart weer naar DD, duurt nog even maar er staat in ieder geval iets. Ik heb mijn vragen en overwegingen in de mail vast gezet.

Nu Noes en Twinkle er nog bij!!! Hoe gaat het met Meiske?

Geplaatst

Dank je wel.. Moes fijn dat de afspraak staat! Hopelijk gaan de dagen een beetje snel voorbij en kun je daarna ook weer van start! Heb je al een reactie op de mail gehad ook over de DHEA?

Noes heb jij al nieuws? DD al gebeld wanneer je de punctie hebt? Hopelijk zag alles er goed uit!

Geplaatst

Remmir, lees ik nu goed nieuws? Maak je vooral nu nog niet te druk om wel of niet een vaag streepje. Het verschilt persoon en per test. Als hij de komende dagen maar donkerder gaat kleuren.

die van mij was 14 dgn na punctie ook vaag en inmiddels alweer 36 weken zwanger bijna.

heb de declaratie klaarliggen van de embryoscoop, uche uche.....moest ver weg komen. Is op een week na een jaar oud ;)

hoop dat ze m nog in behandeling nemen.

Geplaatst

Hi Meiden,

Het was een erg hectische dag vandaag, ben net thuis. Maar tussendoor van mijn werk weer naar het M.CK geweest voor de follikelmeting, het zag er goed uit, BMS was 12,2mm en had totaal 12 follikels:

8 follikels - 1x 21.9 mm

(rechts) 1x 20.4 mm

1x 20.0 mm

1x 19.3 mm

1 x 17.7 mm

1 x 15.5 mm

1x 14.6 mm

1x 11.8 mm

4 follikels - 1 x 24.6 mm

(links) 1x 16.3 mm

1 x 16.1 mm

1 x 11.3 mm

Dus grote en kleintjes. Toen ben ik de hele middag bezig geweest om DD te bereiken, maar goed 's middags toch nog iemand gesproken en ik mag vanavond pregnyl prikken en een neusspray, morgen niets, dan bellen ze alleen voor de verdoving en wonsdag heb ik om 10 uur de punctie!! Pff wel heel spannend! Ik ben me er wel heel erg bewust van dat het maar een kleine kans is, maar iedere kans is er toch een!

Nu even aan het kijken naar een hotelletje in de buurt voor morgenavond, dat is wel zo prettig. En morgen even de bloedtesten ophalen bij de huisarts.

Moes, fijn dat je de 10e een gesprek hebt, dat is toch alweer snel.

Remmir, ik vind het zo leuk.... en zo spannend, het ziet er iig heel goed uit!! We blijven doorduimen!!

LIefs,

Noes

Geplaatst

Dank je wel! Noes dat gaat goed met jou! 23u de pregnyl! Prettig hoor een hotel boeken! Het scheelt erg qua stress! Het enige waar wij ons een beetje in hadden vergist was de drukte in DD zelf s'morgens. TomTom gaf aan 9min rijden en hebben er 25min over gedaan! Die ochtend waren jullie er ook!

morgen lekker rust dagje!

José dank je wel! Fijn om te weten dat dat wel vrij normaal is. Kwam er ook achter dat het niet een vroege zw-test was!

hopelijk kun je hem inleveren! Want dan zullen wij hem ook vergoed krijgen!!

Succes met de laatste weken!!

Geplaatst

Noes wat super zeg!!! Heel veel succes voor als ik het vergeet....

Moes wat super dat je de 10e voor gesprek kan komen..

Geplaatst

Remmir, heb ik iets gemist? Ik lees dat je een positieve test hebt. Wow, super zeg. Alvast voorzichtig gefeliciteerd! Dat wordt een hele mooie Dusseldorf baby.

Noes, spannend morgen de punctie! Dat ziet er goed uit. Genoeg follikels. Moeten jullie ver rijden? Hotelletje is wel lekker dan. Mocht je nog een goede tip hebben... Hoor ik het graag. Het is altijd zo'n gestress ' s ochtends in de spits.

Heel veel succes morgen.

Moes, ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt tijdens het gesprek en dan weer snel door kunt. Voordat je het weet is het alweer de 10-de. Weet je al meer over de dhea?

Hier inmiddels best veel last van mijn buik. Echt een zeurende pijn vooral bij mijn liezen en pijnlijke borsten. Was dat allemaal een beetje vergeten geloof ik. Hebben jullie ook zo'n zeurende pijn tijdens het stimuleren? Ik hoop niet dat die 200 ie teveel is.

Meiske, hoe gaat het bij jou?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden