Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Champietal & Mijn Babay, dat lijkt met inderdaad erg gezellig om zo samen zwanger te zijn en met iedereen te kunnen kletsen. Zou erg gezellig zijn als dat weer samen zou vallen.

Keessie; vanochtend gestart met Suprafact. Wat was ik zenuwachtig. Ik heb nu mijn GSM naast mijn bed liggen (als wekker). Ik heb daar alle 3 de alarmen op gezet ( die van 7.00 / 15.00 en 23.00 uur) Anders komt het echt niet goed.

Schrik ik me toch om 4.10 uur wakker. Shit shit shit die telefoon is niet afgegaan. Ik moet om 3 uur mijn spray nemen. Oei 15.00 niet 3.00 uur.

Wij allebei wakker en rechtop in ons bed. Pffff als dat het vooruitzicht is.

Ben wel zenuwachtig. Ben benieuwd wat voor neveneffecten het gaat geven.

Die sponsoring ken ik ook. Etos / Kruitvat zal het nu wel merken..... hihihi. Na een tijdje had ik het er met een vriendin over. Dit verklaarde me totaal voor gek.

Zij is verloskundige (en gaat ook de bevalling doen). En zij kan het voorschrijven. Dus tegenwoordig "werk" ik samen met haar.

Verzekering betaald en ik heb een goede uitslag.

@Pucca, die koelkast staat bij ons ook :happy3:. Inmiddels ook al aardig wat Menopur en Pregnyl klaar liggen.

Klaar voor de start zullen we maar zeggen. Heerlijk naar het zonnetje, even bijtanken en vitaminen D opdoen. MMMMM

Wij zijn ook aardig aan het aftellen. Wij vertrekken pas op 5 mei hoor. Maar het is een heerlijk vooruitzicht.

Misschien eerste vakantie met 3 ???? :toppie:

@Mirelle, Welkom. Zelf heb ik een volle strip + 1 tablet moeten nemen van de pil. Nu ben ik gestart met een neusspray. Deze moet ik nemen vanaf vandaag tot 21 maart. Dan krijg ik een echo om te zien of echt alles "plat" ligt. Als dat zo is mag ik 22 maart Menopur gaan spuiten. Is dat wat je bedoel??

Ik heb ook de laatste 4 IUI's Menopur gespoten. Alleen wordt nu de dosis verdubbeld ( nu willen we meer eitjes). Dus ik spoot eerst 1,5 ampul en straks ga ik er 3 spuiten per dag.

@ Nyonyacilla, ja zo krijg je steeds minder vertrouwen in je lijf. Zo ervaar ik dat tenminste.

@ Lief, leuk om hier een "oud" Z-VL er te treffen. Zelf hebben we 2 jaar in Tnz gelopen. We hadden toen nog maar 1 IUI gehad. Tijdens de tweede (net voor inseminatie zelf) zijn we eens inlichtingen gaan halen in B. Die vrouw schrok zich een hoedje. 2 jaar Clomid kan echt niet. Ik heb direct een meting van het BMS gekregen. 2 dagen voor de IUI was die 7,7 mm. Onder de 7 hoef je geen inseminatie te doen, want dan kan het toch niet innestelen. Dus dat was een grote schok voor ons.

Daarna zijn we met een advies voor een ander behandelplan terug naar Tnz gegaan. Die arts gooide dat (bijna) zonder te kijken in de kliko. Ik ken haar niet en neem niet zomaar van iemand iets aan. Dat snap ik best, maar hij wilde niet eens kijken laat staan nadenken.

Dat was de druppel. Na die IUI zijn we niet meer terug geweest.

Hoe is het prikken gegaan? Fijn dat ze je het recept toesturen. Dat scheelt toch weer.

@ mijnbaby, Heb je al iets van het zkh gehoord?

@Anna, welkom. Fijn dat je mee wilt kletsen. Een hondje is heerlijk om te hebben. Onze sharpei is inmiddels 6 jaar. Maar het is inderdaad absoluut geen vervanging voor.

Ik zit in je stukje staan dat je 2 keer een miskraam hebt gehad. Wat heftig.

En daarna ineens heel snel na TP ongesteld. Of lees ik dit verkeerd???

Groetjes

Wanda

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Wanda. Je leest het goed. Ik ben vrij snel na een TP weer ongesteld geworden. Januari was het 1 week en februari 9 dagen. Het is wat snel. Erg balen. Maar we gaan met goede moed verder... Ik kan zwanger worden, alleen het moet wel even blijven zitten.....

En ik kreeg net het nieuws dat ik zaterdag een aanvangsecho krijg. Dus ik mag gelijk beginnen met de pil. Maandag ligt de koelkast weer vol met medicijnen en ik heb er weer zin in.

groetjes Angelique

Geplaatst

Het mocht helaas niet, ze zeiden als ik het 100% zeker wil weten ik een maand moet overslaan.

Ik ze NEE, april is al lang genoeg wacht dan al 8 maanden.. PFFFFFF!!

maar ze zei de kans dat je het niet de 21ste heb ik heel groot! want ik hoef maar 75 eh te spuiten

en dan gaat het minder dan dat je meer zo spuiten.. dus we zien het wel...

Geplaatst

@ Anna18904; welkom!! Joh jij hebt ook al een traject achter de rug en snel achter elkaar en 2x een mk…pfff meis wat heftig!

Vind de steun ook superfijn, ook al ken je elkaar niet, het is zo lekker om je hart te kunnen luchten aan mensen die precies hetzelfde meemaken :-)) Heeeeeel veel succes voor jou deze ronde!!! En…ik heb ook een hondje (teckel van bijna 5), zeker niet hetzelfde maar ook heel leuk, hihihi!

En wat goed dat je weer mag beginnen, doe je met ons mee, leuk!

Hebben ze bij jou nog getest op progesteron omdat je zo snel ongesteld werd na de TP? Ik had dat 2x tijdens de IUI en toen hebben ze daarop getest. Misschien heb je er wat aan...

Ohhhh Wanda, hihihi, die stomme wekkers!!! En jullie rechtop in bed, oh dat zou me ook zo kunnen gebeuren… Nee joh is geen vooruitzicht, alleen even wennen, straks doe je het zonder erbij na te denken, echt waar!!!!

Oh en klinkt goed die samenwerking met je vriendin ;-) Dat is dan weer een geluk bij een ongeluk, lief van je vriendin.

En wat een verhaal van zo'n ziekenhuis, bizar ze zouden toch allemaal voor hetzelfde doel moeten gaan: ons zwanger krijgen!!! En niet zomaar behandelplannen van anderen weggooien, je kunt het er op z'n minst over hebben. Wel goed dat jullie dus overgestapt zijn, dat zal fijner aanvoelen.

@ mijnbaby; jammer!!!! Maar een maand overslaan..: NO WAY!!! ;-) Zoals ik al zei; punctie is gewoon niet op de bruiloft :-)) (we duimen heel hard)

@ Lieff; en??….hoop zo meegevallen voor je!!!!

@ Nyonyacilla; lekker, morgen weer een stapje dichterbij met de instructie!

Ik heb trouwens nu minimale voortekenen van m'n ongesteldheid...hehehehe eindelijk...dus hopelijk dan toch echt DIT weekend met de pil starten :-)

Geplaatst

@ Nyon: leuk dat je zo kan genieten van je neefjes.

Je gaat hetzelfde spuiten als ik, spannend!

@ Marielle: Heftig zeg! Lijkt me een raar moment om wakker te worden uit narcose en te weten dat ze een eileider weggehaald hebben. Maar gelukkig is de andere niet ontstoken geweest.

@ Keesie: jij hebt ook al flink wat onderzoeken gehad he. Als je het nu schrijft lijkt het allemaal vanzelf te gaan, maar vaak is het wachten en de onzekerheid op zo'n moment ook al vreselijk. Fijn dat het wel allemaal goed was.

Nu nog ongesteld worden en het kan gaan beginnen!

@ mijn baby: hmm balen dat het niet mag van de arts, maar zal dan wel beter zijn. En een maand langer wachten, daar beginnen we niet aan ;).

@ Anna: welkom! Spannend maandag. Ik vind het ook heel fijn om het hier te kunnen delen en zeker omdat niemand er negatief op reageert, iedereen begrijpt hoe je je voelt en waarom je het doet.

@ Wanda: haha zie het al voor me midden in de nacht helemaal gestrest. Maar het is wel goed gekomen gisteren?

Ik begrijp niet dat ze in Tern nog steeds niet goed bezig zijn, aangezien ze nu toch samenwerken met Gent, begreep zelfs dat de artsen opgeleid zijn in Gent, maar daar is dan weinig van te merken. Goed dat je overgestapt bent.

@ Marielle, Anna, Champie: als je het leuk vindt zou je dan je naam in het lijstje willen zetten? Kunnen we elkaar goed volgen.

Wat lief dat jullie me allemaal sterkte gewenst hebben voor de gevreesde 1e injectie. Het prikje zelf voelde ik niet. Het ging wel een beetje tegen mijn gevoel in om zo'n naaldje in mijn buik te steken, maar het ging makkelijk. Moet wel zeggen dat ik er na emotioneel was, want elk stapje gaat over mijn grens heen. En dat is al zo lang: 1e bezoek gyn om open over seksleven praten, 1e inwendige echo, 1e keer hormonen, operaties, iui en nu dit kleine stapje. Gisterenavond werd het me allemaal even teveel. Ik klets ook nog op een ander forum en daar gaat het ze zo makkelijk af en zij lijken die grenzen niet te hebben. Hoe is dat bij jullie, herkennen jullie het of denken jullie: waar heeft ze het over?

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf of Icsi Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Afspraken ziekenhuis:

9 maart: Nyonyacilla prikinstructie ivf verpleegkundige

14 maart: Lieff Follikelmeting

16 maart: nyonyacilla start decapteptyl

19 maart: Pucca uitgangsecho en start met Puregon 150

rond half maart: Keesie start Decapeptyl/Gonal F

rond 21 maart: Wanda Start Menopur

25 maart: Pucca echo controle EMC

26 maart: Pucca start Decapeptyl

29 maart: nyonyacilla echo controle

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Mijnbaby: 3e week van april de punctie

Pucca: ongeveer 1e week april ??? punctie

Keesie: rond 11 april

Geplaatst

Wie wat waar:

Angelique (anna) (39): IVF VU Amsterdam

Afspraken ziekenhuis:

10 maart: Angelique Aanvang echo en start met de pil

rond 24 maart: Angelique start met Decapteptyl

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Angelique: rond 20 april

Ik weet de datums van mij ongeveer. Vorig jaar rond deze tijd ben ik begonnen met de ivf en ik loop nu 2 weken op alles voor. Dus alle datum wanneer en wat er gebeurd. Ik hoop dat dit een goede dechavu is.

Groetjes Angelique

Geplaatst

Lieff, ja hoor ik herken dat ook. Zelf heeft mijn mama mijn eerste pregnyl destijds gezet. Maar omdat ik daarna alleen maar vragen kreeg, hoe gaat het? hoe voel je je? Voel je al iets? Wat denk je? heb ik dat de tweede keer niet meer gevraagd.

Ik heb overlegd met mijn vriendin (verloskundige) en die zou langskomen als ik het zelf niet kon.

Het zijn zeker steeds grenzen waar je overheen moet. Iedere keer weer een.

Erg heftig.

Na er met een aantal vriendinnen over te praten voel ik me voornamelijk stoer. We doen dit toch weer zelf.

Bij een vriendin van mij kwam de thuiszorg iedere keer de injectie zetten.

Dat kan bij mij niet vanwege mijn werk. Zij komen rond een bepaalde tijd maar in praktijk weet ik dat dit heel vaak af wijkt.

Ik moet nou eenmaal op een bepaald punt weg, kan geen baas bellen dat de thuiszorg te laat is en dat ik wat later ben.

Uiteindelijk zijn we gewoon ongelofelijk stoere chicks. Die niet onderdoen voor een naald.

Hoe trillend en bang we ook zijn. WE DOEN HET!!!! Dat is de eindscore.

Lieff, je bent goed bezig en het is heeeeeel normaal dat je zo gevoeld hebt.

XXXX

Wanda

Geplaatst

Lief je berichtje Wanda! :) We zijn inderdaad stoer dat we het kunnen!

Vervelend dat je het niet kan plannen met de thuiszorg, maar wel weer gelukkig dat je een vriendin hebt die het voor je kan doen. Mijn schoonmoeder vroeg of ze moest prikken, super lief van haar, maar doe het liever zelf. En gisteren belde ze om te vragen hoe het gegaan was en om te zeggen hoe knap ze het vond. Vond ik erg fijn.

Geplaatst

@ all.. normaal is 1 maand wachten niet zo een ramp maar nu wacht ik al weer in april 8 maanden...

ik ben al het wachten in de mmm zo zat.. hoop dat ik in april een mooie 5e tp mag krijgen..

Geplaatst

@Wanda wat jij zegt klopt helemaal zo ervaar ik het ook elke keer je grenzen verleggen...nee dat ga ik niet doen hoor ivf maar ja als het dan je enige keus is...dan moet je wel! En wat daar allemaal bij komt kijken...eerst 3 maanden in soort van overgang dan een week lang dit spuiten dan de 2e week dat er weer bij spuiten ondertussen steeds naar het ziekenhuis voor echo's, bloedprikken,gesprekken enzv

Het valt niet altijd mee @lieff maa we gaan dr voor!!

Ik wil diegene die van de week gaan beginnen heel veel suc6 wensen!! Ik ga dr ff een weekje tussenuit...ff relaxen en er even niet bij stilstaan om maandag de 19e vol goede moed en nieuwe energie er weer aan te beginnen!

Groetjes Pucca

Geplaatst

Wat een berichtjes weer! Ik moest weer even helemaal bij lezen.

@Marielle, zo heftig verhaal joh. Dat is best schrikken dat je eileider eruit gehaald moest worden. Maar ik begrijp denk ik al waarom, je hebt meer kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bij mij is de kans ook groter omdat het vruchtje zich kan zich gaan nestelen in 1 van de eileiders. De 'haartjes' zijn vernietigd door de ontsteking.

@ Wanda, ooo wat erg. Ik zie het al helemaal voor mij 's nachts, het zou mij ook zo kunnen overkomen. Wat ben je er dan eigenlijk maar druk mee hé. Het speelt continu door je hoofd. Niks vergeten!!! Fijn zo'n vriendin die verloskundige is!

@ Anna, verschrikkelijk dat je twee keer een miskraam hebt gehad. Dan ben je helemaal gelukkig dat je zwanger bent en dan gaat het toch mis. Hoe heb je dat kunnen verwerken? Ben je een nuchter persoon of heb je het er erg moeilijk mee gehad? Als ik het zo lees ben je dus bijna een jaar bezig geweest met 1 poging? Fijn dat je ook weer kan beginnen, succes! Balen

@ mijnbaby. Balen dat het niet kan. Inderdaad, je gaat natuurlijk niet nog een maand wachten. Ik hoop voor je dat je precies goed uitkomt.

@ Keessie, zo héhé! Moet jij ook eerst bellen of te kijken of je kan gaan beginnen of weet jij al dat het mogelijk is? Leuk te lezen dat jij ook zo kan genieten van de kinderen van anderen. mijn 2 neefjes brengen zoveel geluk en liefde en veel lol want ik lach mij rot om die twee. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat een eigen kind dit gevoel zal overtreffen.

@ Lieff Zo, de eerste spuit is gezet! Het schijnt wel heel snel te wennen gelukkig. Maar ik kan mij voorstellen dat je even zo'n momentje hebt. Wat je al zegt, je moet steeds een stap verder en het is natuurlijk wel een heftig proces waar we allemaal inzitten en op bepaalde momenten realiseer je jezelf dit. Ik heb dat op de 1 of andere vage manier vandaag. Ik had vanmorgen de prikinstructie. Was echt heel prettig, leerzaam en een hele aardige verpleegkundige. Gelukkig was mijn vriend erbij zodat we samen alles kunnen checken. Ik ga zelf spuiten heb ik besloten. Maar dan kom ik op mijn werk en dan is het bleeeeeeeeeeeeeeh!!!!!!!!!!!!!!!! In 1 keer boem. En dan spuit ik nog niet eens haha. Maar het is wel goed om af en toe goed te realiseren waar je nou eigenlijk mee bezig bent. Het is toch een automatische piloot. Ach, we gaan maar lekker verder. Vanavond gezellig op pad met een vriend. Naar de film extremely loud incredibly close. Lekker janken, haha.

Geplaatst

Meiden als je eenmaal bezig bent dan zul je

Merken dat die prikjes niks voorstellen. Ik ben

Echt een baby altijd janken haha maar ik

Kan het zelfs..

Geplaatst

@ Pucca: fijne vakantie, geniet er van!

@ Nyon: Ooh vervelend dat het er uit komt op je werk. Wat je zegt: je gaat maar door en door en opeens is het teveel en dan komt het er uit. Maar vanavond lekker even weg en hopelijk je zinnen verzetten!

@ mijnbaby: het zijn ook niet de prikjes wat ik vervelend vind, maar vooral de emotionele kant. De lichamelijke kant heb ik al zoveel pijn en ellende meegemaakt dat dat er ook nog wel bij kan. Zie er niet tegenop om vanavond te prikken.

Geplaatst

haha @mijnbaby dan valt het ook echt mee. De verpleegkundige zei ook al dat je eigenlijk maar weinig van voelt. Het gaat gelukkig alweer een beetje. Raar is dat hé dat je jezelf in 1 keer zo rot kan voelen.

Geplaatst

Lieff: dat klopt ook ik ben het afgelopen jaar, heel emo geweest door alle hormonen en terugplaatsingen en mislukte

pogingen van cryo's en verse tp.. het is inderdaad emo veel zwaarder dan lichamelijk... maar we slepen ons er doorheen!

Geplaatst

Heel herkenbaar…het prikje zelf inderdaad is juist niet echt het ding waar je tegenop ziet, het is echt de mentale kant ervan. Jezelf dit allemaal 'aandoen': dat is echt een grote stap. In het begin van het hele traject dacht ik ook niet dat we 'aan IVF zouden gaan doen', maar als je er eenmaal inzit dan doe je het gewoon. Ik was door de gyn doorverwezen naar een psychologe om te kijken of zij me kon helpen alle emoties een beetje in goede banen te leiden. Eerste wat ze tegen me zei:

"het is een marathon, een echte marathon die je gaat doen en op elk moment kun je eruit gezet worden en weer terug naar de start gaan. Het is zwaar voor je…punt uit." Dat heeft me wel aan het denken gezet, want zo is het ook. Maar ik wil positief zijn en naar de toekomst kijken, want we doen het voor de positieve test en als die er eenmaal is dan zijn alle zorgen weg :-)

Joh en die eerste keer van alles…drama vond ik het om bij de gyn alles te vertellen, hoe vaak doe je het, zullen we even kijken, we gaan dit en dat onderzoek doen….bah!! Aan de andere kant ben ik nu zoveel gewend en vind ik mezelf ook gewoon stoer en vind ik ons mega stoer, in dit traject komen de ware karakters boven en we zijn toch maar allemaal strong women!!! Trots op ons allemaal :-)))

Lieve Pucca heeeeeel fijne vakantie!!!!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Champietal (Chantal) (34, bijna 35): 2e IVF / LUMC Leiden

Afspraken ziekenhuis:

Punctie:

Champietal: rond 2e week april

Geplaatst

@ Keesie: Ben je nog vaker naar de psychologe geweest? Wel confronterend als dat zo tegen je gezegd wordt, maar dan weet je wel wat je te wachten staat.

Ik heb er ook aan zitten denken, maar om ook nog eens naar een psych te gaan, heb het al zo druk met afspraken in het zhuis plannen. Kon jij je dan op zo'n moment ook echt open stellen voor de psych?

@ Marielle: het lijstje wat Champietal net aangevuld heeft. Hoeft niet hoor, maar is wel leuk, want dan kunnen we elkaar goed volgen. Onderaan het berichtje van Champietal klik je op 'met citaat reageren'. Je haalt boven- en onderaan

weg en zet je eigen gegevens er tussen. Lukt het niet wil ik het ook voor je doen hoor.

@ Anna: succes morgen

Lieve meiden, allemaal een fijn weekend.

Geplaatst

Had het in december echt even zwaar; na de 6e mislukte IUI. Had toen het gesprek bij de gyn en manlief kon niet mee en had net de knoop doorgehakt om ontslag te nemen…barstte in huilen uit tijdens het gesprek dat ze vertelde dat IVF voor ons de volgende stap zou zijn. Gyn vertelde toen dat ze me door kon verwijzen naar een psychologe als ik dat zou willen. Eerlijk gezegd schrok ik daar ook van. Maar zoals we al eerder vandaag zeiden; je verlegt je grenzen ;-)

En het leek me wel fijn om er met een onafhankelijk iemand over te praten.

Uiteindelijk heb ik de intake gehad met een superleuke vrouw, die al eerder met vrouwen had gesproken die in het IVF traject zaten. Gek genoeg kon ik me best openstellen en ze hield me ook echt goede spiegels voor zoals ik het dan noem. Ik vertelde bijvoorbeeld dat ik het jammer vond dat de paar vriendinnen die het weten van onze IVF er niet vaker naar vroegen. Zij vroeg toen of ik het moeilijk vond om erover te praten. Ik beantwoordde 'ja' en toen zei zij 'als jij het moeilijk vind dan is het toch niet heel gek dat je vriendinnen dat ook moeilijk vinden om erover te beginnen?' Klinkt simpel, maar was voor mij wel een eye-opener.

Na de intake zei ze dat ik op haar heel stabiel & positief overkwam en dat ze niet zeker wist of we wel een 'behandeling' in moesten gaan. Het tweede gesprek was gisteren en we hadden er allebei over nagedacht hoe verder te gaan. Allebei vonden we dat het voor nu goed was, maar mocht ik in de toekomst behoefte hebben dan kan ik altijd bij haar aankloppen. Ik vond het uiteindelijk een heel fijne ervaring en ben blij dat ik het gedaan heb (alhoewel dus maar kort)!

Iedereen een heeeeeel lekker weekend :-))

Geplaatst

Wie wat waar:

Champietal (Chantal) (34, bijna 35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / SMT Enschede

Afspraken ziekenhuis:

23 maart: Liesjuh start Decapeptyl

28 maart: Liesjuh Uitgangsecho

2 april: Liesjuh start Menopur

Punctie:

Liesjuh: rond 16 april

Champietal: rond 2e week april

Hallo meiden,

Ik zou graag met jullie mee willen schrijven, zal me even voorstellen....

Mijn naam is Liesjuh, ik ben 32 en we zijn inmiddels gestart met onze 3e IVF poging.

Uit onze 1e poging is onze dochter geboren die nu 14 maanden is.

We hebben helaas geen cryo's uit onze 1e en 2e poging, vandaar dat we nu voor de 3e gaan!

Ik ben nu gestart met de pil, hanteren dus het lange protocol.

Als jullie verdere vragen hebben, stel ze gerust.

Wens iedereen hier heel veel succes met de behandelingen!!!

Liefs Liesjuh

Geplaatst

@ Liesjuh, welkom. Jullie hebben ook aardig wat achter de rug geloof ik.

Fijn te horen dat jullie een dochtertje hebben door jullie eerste IVF.

Geeft ons zeker moed.

@Lieff en Keessie; zelf heb ik ook regelmatig zwaar. Vooral om het positief te blijven zien.

Via Freya zie je regelmatig advertenties voor psychologen die zich gespecialieerd hebben.

Helaas vind je die hier niet in de buurt. Dat is wel een nadeel van zo afgelegen te wonen.

Hierdoor ben ik verder gaan zoeken. Ook doordat ik mijn eigen baas ben en natuurlijk met het

gehele traject ernaast erg weinig uurtjes over heb. Ik zag het niet zitten om iemand te vinden die

buiten mijn uren om tijd had uberhaupt aan het werk was.

Hierdoor ben ik terecht gekomen bij Interapy.

Een hele fijne site die de begeleiding online geeft.

Door een soort check ben ik terecht gekomen in het traject tegen depressie.

Hierdoor heb ik een hele fijne behandelaar gekregen.

Een supervoordeel is dat ik de opdrachten en dergelijke op mijn moment kan doen.

Dag en nacht als ik dat wil. Ik log gewoon in en doe mijn werk.

Op het moment dat ik problemen heb, of met mezelf in de knoop zit, stuur ik de behandelaar een mail en

krijg heel snel reactie.

Zelf heb ik hier heel specifiek voor gekozen. Als iemand mij vraag het gaat het, zeg ik toch goed.

In tegenstelling als ik het moet opschrijven dan denk je toch meer na over je woorden en gevoelens.

Erg fijn.

Het is een persoonlijke keuze, die voor mij erg veel heeft opgeleverd.

Het traject is inmiddels afgerond. (sinds eergisteren)

Maar ik kan nog bij de handvaten die mijn geboden zijn.

Ik heb sowiezo alles uitgeprint (vooral de opdrachten) zodat ik ze gewoon kan herhalen als ik daar nood toe zie.

Groetjes

Wanda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden