Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieff sorry kon het niet laten je naam GROEN te maken :-))))))) (als je het irritant vind moet je het maar weghalen!)

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Pucca weet hoe je je voelt met die bollen dat maakt het echt zwaarder vind ik daardoor. Maar goed het einde van dat stomme wachten komt voor jou ook in zicht :-)) Hoop dat je met de Paas lekker wat afleiding hebt dan is het alweer dinsdag :-)

X

Geplaatst
He Pucca weet hoe je je voelt met die bollen dat maakt het echt zwaarder vind ik daardoor. Maar goed het einde van dat stomme wachten komt voor jou ook in zicht :-)) Hoop dat je met de Paas lekker wat afleiding hebt dan is het alweer dinsdag :-)X
Beste allemaal, ff n vraagje tussendoor; wat doen die bollen dan met je? Nog meer bijwerkingen? Nee toch? @ Champie: succes met de mentale voorbereiding! @ Pucca, je bent al over de helft...@ Keesie: 12, mooie score meid. We gaan gelijk op, je haalt me in haha. We liggen straks nog net niet in hetzelfde zhuis! Als we zwanger worden krijgen we misschien wel nieuwjaarsbabies. Leuk he?! (jammer vh gecrashte feestje alleen.. Haha) Wat doen jullie wel/ niet in die wachtweken? Hebben jullie vd arts nog advies meegekregen? Als ik de mijne iets vraag is het antwoord meestal mwah, ach, etc. Onwijs droogjes. Jullie nog tips over do's and donts?
Geplaatst

Oo word helemaal emotioneel van jullie reacties, zo lief! En ik ben zeker pas het begin, jullie moeten allemaal volgen.

@ Anna: niet te hard meer in je buik knijpen he ;).

@ Champietal: wow spannend, morgen de punctie. Succes alvast. Hoe laat moet je er zijn?

@ Keesie: Lief je berichtje :).

Dat moe zijn is wel vervelend he. En straks nog de Utrogestan er bij. 12 follikels is heel goed, maar wat gek dat de gyn ze niet wilde tellen. Zijn ze wel opgemeten? Ben benieuwd naar dinsdag.

Haha vind het wel grappig mijn naam in het groen en vooral die smiley :)).

@ Pucca: vooral die laatste week is moeilijk he. Ga je vrijdag bloed laten prikken of een urinetest?

@ Juul: bij mij was de terugplaatsing op zaterdagochtend en heb dat weekend eigenlijk niks gedaan, alleen in het zonnetje zitten lezen en een rondje gelopen. Volgens mij is het niet goed om vanalles te gaan sjouwen, al zeggen ze dat het niet uitmaakt. De 1e week heb ik niet veel gewerkt en heel relaxt gedaan en om de dag een korte reiki behandeling (doet mijn schoonmoeder). Je weet natuurlijk niet wat er bijgedragen heeft, maar zo heb ik het gedaan.

@ hier: vanochtend een urinetest gedaan en wat super om zo'n dikke streep te zien staan! Heb een digitale gekocht, die ga ik ook nog doen hoor.

Geplaatst

@ Champietal, heel veel succes morgen met je punctie. Dikke duimen draaien hier voor je.

@Anna, ik heb zelf 2 x een blauwe plek gespoten. Waarschijnlijk heb je net een adertje geraakt. De eerste keer was een aardig grote plek bij mij, daarna nog een kleintje.

Let wel op, als je eenmaal ergens blauwe bent geweest, kan het zijn dat je daar redelijk makkelijk weer terug blauwe bent.

Misschien net ernaast gaan prikken ???

@Pucca, haha jij bent al over de helft van je wachttijd. Ik morgen gelukkig. Spannend hoor. Jij mag vrijdag testen, hoe voel je je????

@Juul, ik heb ongeveer hetzelfde gedaan als Lieff (hopelijk ook met zo'n uitkomst) De dagen tussen punctie en terugplaatsing was verplicht rust.

Vooral punctiedag en de dag erna. Woensdag kon ik wel weer iets doen. Ben lekker gaan lunchen met een vriendin en even bij mijn ouders aangepiept.

Na terugplaatsing lekker op de bank met een filmpje. 's avonds naar de film met mijn man. En lekker rustig aandoen.

Gisteren is een kindje van een vriendin blijven slapen. Hij is 20 maanden. Dus ik heb hem wel in en uit bed getilt maar als hij het zelf kon doen, lekker zelf laten doen.

Mijn man had de nachtdienst dus die heeft in de namiddag het tilwerk voor me gedaan.

@Lieff, gaaf om na zo'n tijd die dikke streep te zien. Ik kan niet wachten tot maandag dan wil ik hem ook zien. (hier dan hihihi).

Hier gaat alles goed. Wel regelmatig wat steken in mijn rechterzij en ik ben snel moe.

Utrogestan is een ramp. Ik denk dat ik iets te fanatiek geschoren :bubbles: heb, dus het is wat overgevoel en schraal.

Dan 3x per dag die tabletten is geen pretje.

Fijne Paasdagen dames.

Wanda

Geplaatst

@ Lieff ik ben nu voorzichtiger met prikken.. DUrf bijna niet meer, maar het moet. Dus ik moet nog even doorzetten. En het is heel onwerkelijk he, dat je nu zwanger bent.. Ik heb mij mijn 1e keer ook wel 4 testen gedaan, want ik kon het niet geloven... Ik hoop dat het nu weer raak is...

@ Champietal, hoe is het gegaan met je punctie, Had je een mooie score..

@ wanda, ik prik nu ook voornamelijk aan de andere kant. en af en toe aan de blauwe kant. De plek wordt ook niet minder blauw, maar ook niet erger..

Tja die utrogestan bolletjes heb ik ook straks. Ik vind het een ramp.. Niet fijn en onhandig. Maar ja als het inbrengen het ergste is... We moeten allemaal er al zoveel voor doen, dus dit kan er ook wel bij..

Geplaatst

@ Juul, nou ik had bij de IUI's nog de meeste 'last' van die stomme bollen qua bijwerkingen….overgeven, rugpijn, dikke tieten…dacht de eerste keer dat ik het moest gebruiken echt dat ik zwanger was maar het komt gewoon door die bollen…:-( Daarom vind ik ze zo K.. omdat ze je zo op het verkeerde been zetten! Plus het inbrengen is vies klusje, zeker als je het midden op de dag op werk moet doen, hahahaha! Maar goed, wat moet dat moet, om die nieuwjaarsbaby te krijgen he ;-) Zou wel te grappig zijn als we ook nog in hetzelfde zh hadden gelegen!!!!

Heb nog geen do's & donts over de wachtweken gekregen…bij ons zh zijn ze ook vrij droog, dus verwacht er niet teveel van eerlijk gezegd. Heb mezelf beloofd het heel rustig aan te doen tussen punctie en terugplaatsing en daarna proberen ook relaxed te blijven en niet te veel lichamelijke inspanning.

@ Lieff, zo graag gedaan :-))) Echt te blij voor je en zeker omdat je het zelf zo somber inzag is dit nieuws helemaal te gek, vandaar ook de smiley, hihihi.

De gyn heeft 1 follikel opgemeten en die was 11 mm, de rest zei hij was ongeveer ook zo groot. Hij zei dat hij ze niet wilde tellen omdat het niet zo is dat wat hij dan ging tellen ook 'mee' zou doen en hij wilde me niet onnodig blij maken. Nou ja…daar doe je het dan mee.. Sowieso vind ik hem altijd een beetje raar, mijn vriend trekt hem echt niet, hahahaha, hij is altijd onwijs snel en kort van stof. De leukste gyn in mijn zh is een vrouw (goh ;-) ), maar die is er niet elke dag. Hopelijk dinsdag wel!

@ Wanda, spannend hoor komt voor jou ook in de buurt die testdatum! Stomme tabletten ook…maar goed ze zijn voor een goed doel zullen we maar zeggen. Succes met de 2e week!

@ Champietal, succes morgen meis, we denken aan je en duimen!!

@ hier, heb sinds gisteravond ineens heel veel last van m'n eierstokken…bizar ik heb echt het gevoel dat ik die eitjes bij elke stap die ik zet voel zitten….mmm niet prettig :-( En moeheid wordt ook erger…heb net een middagdutje gedaan en heb een kinderverjaardag afgezegd want trok het niet :-(( Hebben jullie dat ook zo gevoeld; die volle blaasjes??

@ all die ik 'vergeten' ben, ik vergeet niemand, duim voor jullie allemaal, sterkte!!!!!

Geplaatst

@ Champietal: succes vandaag, ik duim voor je.

@ Wanda: jij moet zeker een dikke streep zien maandag.

Klinkt niet fijn die pijn van de utro, iets minder fanatiek scheren dan haha.

@ Anna: he wat naar dat je niet meer goed durft te prikken. Die blauwe plek van mij is ook nog niet helemaal weg en dat is toch al van een week of 4 geleden.

@ Keesie: getsie zeg al die bijwerkingen van de utrogestan.

Ik vind het wel vreemd dat je arts zo vaag doet over de follikels, dat slaat echt nergens op. Je bent toch geen kleuter die niet snapt dat het nog minder (of meer) kan worden. Maar als alles 11 mm is ben je op de goede weg. Nog even doorspuiten dus. Ik had niet echt last van mijn eierstokken, pas tegen de punctie aan. Maar had niet zoveel follikels als jullie.

@ hier: vanochtend wakker geworden zonder migraine! Jippie! Ruim een week gehad en durfde natuurlijk niks meer in te nemen, dus was niet altijd even goed uit te houden.

Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag? Denk dat wij richting de Praxis gaan om wat bloemetjes en een nieuw tuinbankje. Verder lekker luieren.

Geplaatst

Joehoe Lieff weg met de migraine, wat fijn! Voel je al andere dingetjes in je lichaam gebeuren? En wanneer heb je je eerste echo?

Lekker zo'n dagje he, inderdaad een heerlijk dagje om wat plantjes enzo voor de tuin te kopen, want daar ga je met je dikke buik straks lekker in het zonnetje van genieten :-)) Misschien ga ik manlief ook wel overhalen omdat dat te gaan doen hahaha, zitten nu nog aan een laat ontbijt, heerlijk!

Ja vaag is die gyn he!! Ik zei ook meteen dat ik snapte dat als hij nu telt dat dat echt niet de score is straks bij de punctie… Maar goed ik ben van hem niet anders gewend, hoop dat ik morgen een andere heb! Hoop dat ik donderdag de punctie heb anders moet ik vrijdag met werk gaan rommelen en dat doe ik liever niet (net begonnen daar namelijk) en ik voel me echt opgeblazen dus zou fijn zijn als dat gevoel weggaat. We zullen zien! Geduld geduld ;-)

Fijn dagje allemaal!!!!!

P.S. Champietal succes!!!

Geplaatst

Hoi meiden. Lekker aan het genieten van deze vrije paasdag?

@ Lieff, hoe gaat het? Gewoon zwanger meid. Echt helemaal top. @ Pucca en Wanda, jullie zijn de volgende die kunnen gaan testen. Hou jullie het nog een beetje uit?

@ Champietal, vandaag heb je de punctie gehad. En...? Goed nieuws?

@ Keesie, dat ziet er goed uit voor je! Waarschijnlijk groeien er nog wel wat mee. Heel fijn! @ Juul, hoe gaat het met jou? Morgen heb jij weer een meting dacht ik? Ik hoop op goed nieuws.

Ik heb helaas minder goed nieuws gehad vanmorgen. Ik moet per direct stoppen. Weinig grote follikels (overigens wel meerdere kleintjes). Afgelopen vrijdag had ik de eerste meting en de arts liet wel al doorschemeren dat er een kans was dat we het moesten afbreken. Dus het was geen schok alhoewel ik mij er dit weekend rot door heb gevoeld. Ik moet mijn menstruatie afwachten en pas een maand daarna mag ik opnieuw beginnen. Daar baal ik wel van. Ik zit er nu lekker in dus ik heb zoiets ik wil doorgaan. Dus bij de volgende ivf (

Geplaatst

Hey lieve dames,

Zo de punctie is achter de rug.

Moest mij een uur van te voren melden voor de medicatie en een prik.

Ik ben zo blij, want het is zo ontzettend meegevallen.

Hoe erg ik het de vorige keer heb gevonden, zo viel het zo onwijs mee deze keer.

Ik voel mij echt heel goed. Tuurlijk is het nog steeds geen pretje om te doen en voel ik echt mijn buik wel, maar de vorige keer zei ik nog....dit nooit meer, maar nu ging het allemaal prima. Het ging ook onwijs snel allemaal.

Na een kwartier gerust te hebben na de punctie kwamen ze met het nieuws.................ze hebben acht eicellen.

Morgen middag bellen ze mij over de bevruchting en als alles goed gaat heb ik donderdag de terugplaatsing.

Toen ik in de auto zat naar huis met mijn man moest ik gewoon huilen, omdat ik zo blij was dat het nu niet meer zoveel pijn heeft gedaan.

Iedereen nog een fijne paasdag toegewenst.

Geplaatst

Champietal; Wat een goed nieuws. Ik ben zoooo blij voor je dat het mee gevallen is.

8 Eitjes, mooie score. Nu draaien mijn duimen voor morgen. Spannend is dat he.

Rust lekker uit en nog een fijne 2e paasdag.

Wanda

Geplaatst

@ nyonyacilla; ik ben helemaal vergeten op jouw berichtje te reageren. Ik kan me voorstellen dat je je rot gevoeld hebt dit weekend.

Zo'n nieuws zit niemand op te wachten, voorbereid of niet.

Wat ik begrepen heb met de verzekering is, dat het pas als een IVF poging telt, op het moment dat de punctie is gedaan.

Maar misschien verschilt het ook per verzekering dat weet ik niet.

Een hele dikke knuffel

Wanda

Geplaatst

Ff inbreken voor nyonyacilla

je poging telt pas vanaf een punctie. Wees niet bang. ;)

Ook ik moest stoppen wegens te weinig follikels de eerste keer.

Ik mocht wel gelijk vanaf de volgende menstruatie starten. Kreeg toen ook een hogere dosis gonal. Van 3 folikels naar 15!!!! 6 bevruchtingen 1 verse tp, 5 cryos... En zwanger!!

Het komt goed meid!!!!!

Lief gefeliciteerd!!

Geplaatst

Heej lieve meiden,

Wat is er weer veel geschreven... zal proberen op iedereen te reageren!

@Champietal, wat fijn dat de punctie je zo meegevallen is en een goeie score 8! Het is logisch dat je een traantje weggepinkt hebt, je ziet er zo tegenop en dan valt het gelukkig mee!

Doe het nog even rustig aan hè, laat je maar lekker verwennen!

@Pucca, hoe gaat ie met jou, trek je het nog een beetje? Krijg je ook een bloedtest net als Lieff of moet je thuis testen? Heel veel succes nog in deze rotdagen!

@Wanda, hoe voel jij je? Jij hebt de eerste week er ook alweer opzitten, spannend hoor... 't komt nu allemaal dichterbij voor iedereen!

@Keesie, wat vervelend voor je dat je een gyn hebt die je niet kunt peilen.. het minste is toch wel dat ze je even vertellen hoe het allemaal zit, je bent juist zo benieuwd naar de follikels toch! Daar gaat het uiteindelijk toch om!! Ik zou het gewoon vragen als ik jou was, daar zullen ze dan toch wel antwoord op moeten geven, morgen de 2e FM, succes!! Ik heb dezelfde verschijnselen als jou, ben ook vreselijk moe en voel m'n eierstokken ook contineu.... lag gisteravond om 21.00 uur in bed... ben erg gezellig op 't moment, hahaha.....

@Anna, wat fijn dat je man weer opgeknapt is!, weer een zorg minder!

@Nyon, wat een teleurstelling voor jullie, bah... ben je er zo op voorbereid en mee bezig en dan moet je het afblazen, dikke knuffel voor jou!!!

@Juul, jij hebt ook een arts die nogal op de vlakte is begrijp ik... vervelend lijkt me dat! Mij is verteld dat je beter niet in een sauna, warm bad of iets dergelijks kunt gaan. Lichamelijk niet te veel zware inspanning, stofzuigen schijnt ook niet goed te zijn (jammer hè, hahaha....). De utrogestan houdt je voor de gek, je voelt en denkt van alles doordat je dit gebruikt. Ik kan niet van m'n lichaam op aan en wacht maar af, want veel wat ik voelde klopte gewoon niet... dus tja... rotspul!!!!!

@Lieff, hoe is het met jou, heb je al zwangerschapsverschijnselen???

@Hier, overheerst de vermoeidheid, ik kan de hele dag wel slapen.... ken dit niet van de vorige pogingen, alles lijkt anders te gaan... voel me echt anders, maar goed, we weten waar we het voor doen!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Champietal, fijn dat het achter de rug is en dat het zo is meegevallen! Je bent er vanaf. Fijn dat er 8 eicellen zijn gevonden. Spannend. Ik snap de emotie wel, het is niet niks allemaal.

@ Liesjuh, slaap je wat extra nu je zo moe bent? Je hebt natuurlijk een dochtertje, je kan niet altijd languit op de bank denk ik.

Hartstikke bedankt voor jullie lieve berichtjes. @ Sandra81 ik lees dat jij direct weer verder mocht gaan! Waarom ik niet? Ik ga vragen of ik de arts telefonisch kan spreken om dit te vragen. Ik ben namelijk zo 9 weken voor ik de volgende poging kan doen, dat vind ik helemaal niks. Fijn om je bericht te lezen. Ik stuur je even een pb.

Geplaatst

@ Keesie: Hopelijk heb je vandaag een andere arts, een die wel wil meten en tellen! Anders gewoon vragen hoor, tis toch jouw lichaam pfff.

@ Nyon: wat erg voor je zeg, had zo gehoopt dat het nog beter zou worden. Vind het rot voor je. Hoeveel Gonal F had je? Dikke knuffel.

@ Champietal: fijn zeg dat het deze keer meegevallen is! Vind je tranen niet gek hoor. Blij dat het deze keer niet zo pijnlijk was. En een mooi resultaat.

@ Liesjuh: Vervelend zeg die vermoeidheid. Moet je veel werken of kan je wat rust nemen?

@ Juul: succes vandaag.

Geplaatst

@ nyonyacilla, he meis wat balen!!!!!!! Kan me zo goed voorstellen dat je er helemaal 'in' zit en gewoon lekker door wilt gaan! Lichamen zijn maar rare instrumenten als ik het zo zie…pffff had zo gehoopt dat er een groeispurt zou komen bij je!! Denk dat ze volgende keer de dosis Gonal flink omhoog gaan gooien, dan heb je die teleurstelling niet. Volgens mij geldt een IVF pas als er een punctie is geweest dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken dat je al een poging erop hebt zitten. Oh wat wordt je geduld weer op de proef gesteld….heel dikke knuffel en sterkte!!!!

@ Champietal, wat heerlijk heerlijk voor je dat deze ervaring ok was, daar mag je zeker wel een traantje voor laten, want dat is gewoon fijn!! En mooie score 8 :-))) Nu duimen voor de bevruchtigingen, maar dit deel heb je er maar mooi opzitten, heerlijk voor je!!

@ Liesjuh, hahaha ook qua bijverschijnselen gaan we gelijk op, lig ook aldoor vroeg in de mand! Maar goed, we komen er wel, doen het idd voor een heeeeel mooi doel ;-) Jij morgen voor de 1e meting, ga voor je duimen dat het er mooi bijstaat!!

@ Pucca, Wanda, het schiet alweer op voor jullie…spannend!!!!! Hoe gaat het???

@ Juul, hoe was je 2e meting??

@ hier, net de 2e meting gehad en gelukkig een fijnere gyn :-) Heb rechts 4 grote en links 7 grote!!!! En 2 kleinere die misschien rechts ook nog mee gaan doen. Zo blij!!! Net ook bloed geprikt en moet vanmiddag bellen, ook deze gyn zei donderdag of vrijdag punctie….ik houd jullie op de hoogte!!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / SMT Enschede

S0entje(22):PESA/ICSI EMC Rotterdam

Juul (36): 1e IVF/ of ICSI, SLAZ A'dam en terugplaatsing VU A'dam

Afspraken ziekenhuis:

april

10 april: s0entje intakegesprek

10 april: Juul 2de follikelmeting en bloedprikken

10 april: Keesie 2e follikelmeting / bloed prikken

11 april: Liesjuh 1e follikelmeting

15 april: Angelique 1e follikelmeting

20 april: Lieff controle

Punctie:

maart

Lieff: 21 maart

Pucca: 29 maart

april

Wanda: 2 april

Champietal: 9 april

Juul: waarsch 12 of 13 april

Keesie: rond 13 april

Nyonya:ergens in week 15

Liesjuh: rond 16 april

Angelique: rond 20 april

Testdatum:

Lieff: 6 april :clap2:

Pucca: 13 april

Wanda: 16 april

Geplaatst

Keesie, fijn dat je nu weet hoeveel follikels er klaar liggen. Beter he! En ook nog zo'n goed resultaat, 11 follikels. Best kans dat de kleintjes nog meegaan, ze zullen waarschijnlijk wel leeggezogen worden tijdens de punctie. Spannend hoor, donderdag of vrijdag. Gaat dan opeens snel.

Geplaatst

@Keesie, wat fijn dat je FM zo goed ging!!! Waarvoor moet je dan bloedprikken? Ik ken dat helemaal niet, doen ze bij ons niet. Ook niet bij het testen, moeten we "gewoon" thuis doen met een test. Spannend hoor, donderdag/vrijdag de punctie.... 't komt nu echt dichtbij!!

@Nyon, weet je inmiddels al meer, je wou nog bellen???

@Lieff, 's middags als onze dochter in bed ligt kan ik even liggen (een uurtje... langer slaapt ze niet). In mei begin ik met stage lopen, heb deze gelukkig een maandje kunnen opschuiven, de bedoeling was dat ik in april zou beginnen. Ben blij dat ik dat niet gedaan heb!

@Juul, hoe was jouw meting?

@Pucca/Wanda, houden jullie 't nog, of gaan jullie eerder testen?

@Hier, kwam erachter dat ik nog geen recept van de pregnyl had... dus een beetje in de stress, omdat niet alle apotheken dit op voorraad hebben.... net gebeld met de kliniek om de dosering te vragen en gelijk met de apotheek gebeld, gelukkig hadden ze nog één ampul op voorraad liggen, pfff.... weer een zorg minder! Stel je voor dat ik 'm morgenavond al moet zetten, had ik een mooi probleem gehad. Krijg morgenvroeg bij de FM een recept mee (neem ik aan...) en dan kan ik 't ophalen.

Geplaatst

@ Nyon. BALEN! Je mag gelukkig snel weer beginnen.

@ ladiesz, bedankt voor jullie belangstelling! Ik heb ook niet echt een hoge score, vanmorgen zijn er tijdens mn fm2 dan 7 grote follikels/ eicellen gevonden die groot genoeg zijn om mee te doen. Ik heb waarsch vrijdag as de punctie en moet nog 1 of 2 dagen gonal f spuiten, de arts belt me straks nog nav de bloedprik vanmorgen, dan weet ik zeker wanneer de punctie is en hoe lang ik nog stimuleren moet.

@ Keesie, wat een mooi resultaat! Dat compenseert de bijwerkingen weer he..! Je schreef eerder hoe je je voelde deze dagen, ik voel me ook net een opgeblazen ballon.. een moody ballon..

@ Champie; te gek dat de punctie meeviel. Ik ben benieuwd wat ze konden meedelen vandaag!?

@ Lies, thx voor de tips. Ik heb trouwens ovitrelle gekocht, dat is het alternatief voor pregnyl (maar raakt nu ook uitverkocht), ik had een paar apotheken gebeld voor pregnyl, in Amsterdam maar die hadden niks meer. En iemand van deze site stuurde me Pregnyl maar de doc raadde me af het te gebruiken omdat je niet zeker weet of het goed gekoeld bewaard is geweest al die tijd. 40 euries voor de ovitrelle, huppakee!

@Pucca, uuuh bijna testen!!!!!!! Wat denk je zelf? Hoe voel je je???

Ik ben een beetje aan het balen, krijg er nu al een beetje genoeg van, de afspraken, het wachten, het lezen erover, me druk maken, de bijwerkingen van de deca en gonal. Ben een beetje down… rothormonen. Ben ook lekker ruzie aan het maken met mn vriend de hele tijd. Handig..

Uitgaande van een punctie op woensdag of donderdag had ik deze hele week dus vrijgenomen maar nu schuift het allemaal weer een paar dagen op en moet ik volgende week ivm de terugplaatsing, weeer vrij nemen of me ziek melden. Het is wel lastig, allemaal werkafspraken afzeggen.. Ik baal er ook van dat ik het mijn collegas heb verteld (elke keer als ik afwezig ben; “hoe was het, hoe was het…”). Vind het toch niet fijn dat mensen over mijn schouder meekijken naar ‘het resultaat’, geeft nog meer druk. jullie mogen het wel doen.........................................

Ok, ff positief nieuws: gister heb ik een oude kennis opgezocht die ook ivf heeft gedaan. Het is in een keer gelukt, en alles is goed met het kindje, een gezond en mooi meisje. Haar tweede kindje kwam een jaar na de ivf spontaan! naja er is ook geen pijl op te trekken he, dat zwanger worden….

iedereen veel groetjes

Geplaatst

Hey Dames,

Het verlossende telefoontje gekregen.

Van de 8 eicellen zijn er 6 bevrucht.

A.S. donderdag heb ik de terugplaatsing en dan beginnen de slopende wachtweken!!

Geplaatst
Hey Dames,

Het verlossende telefoontje gekregen.

Van de 8 eicellen zijn er 6 bevrucht.

A.S. donderdag heb ik de terugplaatsing en dan beginnen de slopende wachtweken!!

yeah wat goed! dat moet fijn zijn, wat een score. veel sterkte voor straks he.......................

Geplaatst

@ Champietal, WAUW wat een score. Dat noem ik bevuchten zeg. Goed zeg.

Succes donderdag.

@Juul, he dat ken ik. Ruzie met man en dergelijke. Wat een hormonen huishouding.

Soms krijg ik ook wel eens iets van al die goed bedoelde adviezen.

O toen ik zwanger was, moest ik niet testen hoor.

Mijn lijf gaf dat zo wel aan. Ik wist de uitslag al.

Nou na 3 jaar die hormonen te nemen weet je niets meer hoor.

Ik weet wat ze bedoelen en hoe ze zich voelde maar zo voel ik me al 3 jaar tijdens / na het spuiten.

Ach ............... ja

Over een klein weekje ....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden