Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Keessie, bedankt voor de groene lijn en het applausje erachter. Het is nog heel onwerkelijk. We hebben het vandaag mijn schoon ouders verteld.

Mijn ouders zijn weg tot donderdag dus die kunnen we het dan vertellen. Mama heeft vandaag gebeld maar ja.... om dat nou over de telefoon te vertellen. Ik wil er natuurlijk wel een gezicht bij zien. Dus gelogen :Smilies-dieren-0048

Niet netjes maar voor een goed doel (???)

@Juul, hou moed meid. Zoals Keessie zegt, kijk naar ons. Positief denken.. zie de positieve test voor je ;) Je hebt er in ieder geval 1 aan boord, warm houden maar.

Sterkte....

@Pucca, hoe is het nou met jou?? Heb je het een beetje een plekje kunnen geven. Ik hoop dat ons nieuws niet voor een nieuwe klap heeft gezorgd.

@Anna, dikke duimen voor jou morgen. Ik duim met je mee.

@Lieff, ik heb nog erg veel last van oprispingen. Verder lijkt het nog steeds alsof mijn menstruatie eraan komt. Maar ja....

Dat hoort er ook bij heb ik begrepen.

Groetjes

Wanda

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou Wanda snap helemaal dat je een leugentje voor bestwil hebt gedaan, veel leuker en mooier om het te vertellen als je hen ook echt ziet. Maar is wel moeilijk natuurlijk!! Gaan jullie het aan nog meer mensen vertellen behalve wederzijdse ouders? En lijkt me mega raar als het aldoor lijkt alsof je menstruatie eraan komt qua gevoel…zou daar toch elke keer van naar de wc lopen denk ik ;-)) Geniet nog maar heerlijk van je positieve test!!!!

Juul, hoe voel je je?? Heb je last van het gezoek naar je bm gister? Hoop het niet….en hoop dat je jezelf positief hebt kunnen denken :-))

Anna & Liesjuh, succes in het zh vandaag!!!!!

@ all, fijn dagje, ik doe het rustig aan vandaag. Hopelijk even op kraamvisite bij beste vriendinnetje die gisteravond is bevallen van de 3e (!) en me dan ga beseffen dat dat misschien bij ons over een aantal maanden ook wel zo is……bizar!!

XXX

Geplaatst

@Anna, hoe ging het bezoek aan het zh? Je hebt zie ik zelf al genoeg ervaring met de mmm. Maar eh, om met mijn voorbeeld aan te komen, ik had 7 eicellen, in de laatste week, in de laatste dagen kwamen er 3 bij. Tien! ik blij, maar uiteindelijk hadden wij dus maar 1 of heel misschien 2 bevruchtingen. Dus tja, veel eicellen wil nog niet zeggen dat er iets mee gebeurd toch. Het is zo’n loterij dit hele proces. Ik ga er zelf echt in proberen te geloven dat er geen spelregels zijn en dat het enige wat je kunt doen is hopen en geduldig zijn. Los van alle cijfertjes en kansberekeningen. Weet je al wanneer je punctie is? SUCCES.

@ Keesie, en ook alle anderen, thx voor jullie aardige berichtjes. Ik heb alleen wat krampjes of steekjes soms, maar ik voel me beter, ook qua ziek zijn. Ik probeer positief te denken maar dat geforceerde is niet fijn. Ik heb toch wat onvrede met hoe het ging gister. Waarom is embryo #2 (5 cellig) niet meteen ook geplaatst? Ipv een dagje door laten groeien kijken wat het wordt.. dat kan net zo goed in mij.. Eentje die niet perfect is doen ze toch niet in de vriezer, dus mijn hoop is klein. Embryos overleven beter begreep ik in de bm dan in een lab. Ik vind die protocollen wel lastig hoor, ook het feit dat ze nu al besluiten dat de volgende keer geen ivf meer wordt.

Keesie, grappig dat je ook in de babies van vriendinnen zit. Mijn goeie vriendin komt dit weekend, ze moet in mei bevallen. Eerste iui en het was raak. Zij al bijna 40 man bijna 50... tjeee.

Gelukkig kan ik nog steeds meegenieten al wordt het wel wat zwaarder merk ik.. Jij staat er heel positief in he dus volgens mij trek jij het wel het baby-festijn om je heen?!

@ Liesjuh, mijn bm lag ergens ‘ver achteraan’. Wij keken ook mee op de tv maar aangezien ze de bm niet konden vinden en ze niet nog een half uur konden zoeken en duwen (was inmiddels helemaal beurs van het geduw met het echo apparaat) hebben ze het gewoon in laten brengen door de laborant (die op een moment ineens binnen kwam met grote stappen, met een rietje in haar hand, zo raar). Het blijkt dat al je ‘gegevens’ (hoeveel cm alles daar beneden is, tot je bm etc) in de computer staan en dus deed de gyn het met die info. Ik vond het allemaal maar vreemd.

Als je je niet lekker voelt, mogen we alleen paracetamol nemen, je mag geen koorts krijgen, dat moet je zien te onderdrukken.

@ Pucca, wat fijn dat je nog een kans hebt uit deze poging, twee zelfs. Ze gaan ze tegelijk terugplaatsen? Spannend toch weer?!

@Lieff, kwestie van weinig bevruchtingen, waarom weten ze niet, je wordt gewoon meteen doorgezet naar een evt toekomstige icsi. We hadden net genoeg zaadcellen voor ivf (2.1 miljoen, ondergrens VU is 2 miljoen) i.c.m 10 eicellen (per eicel zijn er een paar honderdduizend zaadcellen nodig dacht ik, dus in dat geval is minder eitjes misschien juist beter…) en de mobiliteit van het zaad was niet geweldig maar wel goed genoeg. Misschien toch een kwestie van net niet optimaal allemaal.

@ Liesjuh, ik hoop dat je goed nieuws krijgt vandaag! En dat je je weer beter voelt. Successssss!

Geplaatst

Wanda,

Van harte gefeliciteerd. Wat onwijs leuk voor jullie.

Je bent het bewijs dat je je dus niet gek moet laten maken door alles.

Er kan dus van alles gebeuren en toch zwanger zijn.

Onwijs gaaf..............nogmaals van harte!!

Geplaatst

Hier gaat alles eigenlijk rustig.

Voel helemaal niets eigenlijk. Het enige dat ik heb, is dat ik niet op mijn buik kan liggen in bed.

Heb af en toe steekjes, maar verder ook niet.

Het ZH belde mij afgelopen vrijdag dat ze van de 5 overige embryo's er maar twee hebben kunnen invriezen.

Dat was even een domper, want vorige keer had ik 8 cryo's.................misschien toch omdat we ook wat ouder aan het worden zijn.

Nog een week en dan mag ik ook testen................

Geplaatst

@ all Helaas ging het niet zo goed. De arts heeft wel meer eitjes gevonden (10), maar er zijn er maar 3 echt goed voor de 'oogst'. Ze gaan me vanmiddag bespreken en de kans is groot dat deze poging wordt afgeblazen. Toen ze dat zei had ik zo iets van, oke dat doen we. Want met het oog op vorig jaar is het nu te weinig en dat vond de arts ook. Vanmiddag hoor ik wanneer ik weer door mag en daarna wordt ook mijn gonal-f verhoogd. Ik had 225 en wat het straks wordt geen idee. Wel balen, maar ik heb er vrede mee. De kans nu op een bevruchting met 3 eitjes is weinig en waarschijnlijk dan geen creyo's. Dus balen...

Geplaatst

Goed hoor Anna dat je het nu al rationeel kunt bekijken. Beter nu stoppen dan de punctie en tp doormaken en dan teleurgesteld zijn over het aantal. Het gaat de komende keer vast beter. Sterkte vandaag

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / MST Enschede

S0entje(22):PESA/ICSI EMC Rotterdam

Juul (36): 1e IVF/ of ICSI, SLAZ A'dam en terugplaatsing VU A'dam

Afspraken ziekenhuis:

april

20 april: Lieff controle

25 april: Pucca afspraak EMC over terugplaatsing cryo

Punctie:

maart

Lieff: 21 maart

Pucca: 29 maart

april

Wanda: 2 april

Champietal: 9 april

Keesie: 12 april

Liesjuh: 13 april

Juul: 13 april

Angelique: rond 20 april

Testdatum:

Lieff: 6 april :clap2:

Pucca: 13 april:crybaby2:

Wanda: 16 april :clap2:

Champietal: 24 april (dmv bloedtest ziekenhuis)

Keesie: 27 april (bloedtest ziekenhuis)

Julia: 29 april

Liesjuh: 30 april

Geplaatst

Vandaag brief ontvangen van t ziekenhuis....iets meer duidelijk over wat te doen nu. Gelijk ziekenhuis gebeld dat ik zaterdag ongesteld ben geworden en nu heb ik 25 april een afspraak bij de dokter om te kijken hoe het met me baarmoederslijmvlies is gesteld en of het in de gewone cyclus tp kan worden of dat ik er toch nog wat hormonen moet bij spuiten....weer een beetje spannend ook omdat je maar moet afwachten of ze allebei of tenminste 1 goed ontdooid...

De behandeling vond ik goed uitgelegd alleen als het niet lukt wat er daarna gebeurt niet....dat vind ik wel jammer.

Vind ze het zo cool/leuk dat het bij de andere wel gelukt is en ik hoop dat het lijstje onder mij ook groen wordt en ik daaronder ook weer :happy7: postief blijven dat is het beste....

Jullie allemaal veel suc6 en rustig aan doen en hopelijk een goed eindresultaat!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

april

20 april: Lieff controle

Punctie:

maart

april

Angelique: 19 april geen punctie maar inseminatie

Testdatum:

In plaats van een punctie krijg ik nu wel een inseminatie. Op donderdag.. Misschien raak ik zo wel zwanger. De kans is er. De arts vond het zonde om de hele poging "weg te gooien". En ik ben er wel blij mee. De eitjes blijven te klein en er zijn er maar 3 die goed waren.

Geplaatst

@ Keesie: Het valt me op dat je zo positief bent, wat goed van je!

@ Wanda: ik heb ook last van oprispingen (wat een net woord haha) en het gevoel dat ik ongesteld ben. Dat hoort er bij. Heb ook veel lucht in mijn darmen, dat is wel eens lastig.

@ Juul: ze onderzoeken de eicellen toch na de bevruchting, dus als het goed is weten ze wel wat er is mis gegaan. Misschien krijg je dat nog te horen in een gesprek.

@ Champietal: begrijp je teleurstelling, maar ik vind 2 cryo's mooi. Nog een weekje, spannend!

@ Anna: getsie wat balen. Maar wat een goede oplossing om iui te doen, dan heb je meer kans dan op de normale manier. En het voelt minder als een verloren kans. Wie weet...

@ Pucca: wat lekker dat je weeral zo snel terug naar het ziekenhuis kan. Lijkt me inderdaad spannend om te wachten of de cryo goed ontdooid. Dat krijg je toch pas dezelfde dag te horen? Maar we kunnen straks weer voor jou gaan duimen, hopelijk schiet het lekker op.

@ hier: Ik heb de afspraak voor de 1e echo verzet. Ik vond het te vroeg en ga liever een paar dagen later. Dus nu gaan we volgende week dinsdag. In Gent begrepen ze het.

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

april

24 april: Lieff controle

Punctie:

maart

april

Testdatum:

Geplaatst

Hoi hoi...

Heb vanmiddag de TP gehad van 2 goede emmy's (morula en compactie). De keuze was aan ons of we er één of twee wilden laten TP, de gyn gaf het advies om er twee te doen, omdat de "mindere" anders ingevroren zou worden en de kans is er dat er tijdens het ontdooingsproces beschadiging optreedt. Dit risico willen we niet lopen, vandaar de keuze voor twee. De overige 7 waren niet goed genoeg om in te vriezen, ze blijven nog één dagje liggen en morgen wordt bekeken of ze alsnog verder gedeeld zijn en evt. alsnog ingevroren kunnen worden. Deze informatie krijgen we per brief te horen eind van de week. De TP verliep prima, niets van gevoeld, we konden mooi meekijken en kregen een echo mee naar huis. Wij zijn dus heel blij met twee mooie emmy's aan boord!!!

@Juul, ik kan me je onvrede goed voorstellen, uit je verhalen te horen gaan de gesprekken ook niet soepeltjes. Misschien een idee om bij het volgende bezoek alles op een briefje te schrijven, zodat je puntsgewijs alles na kan lopen met de gyn, dan vergeet je ook niet wat te vragen. Doen wij ook altijd, vindt het wel prettig, anders vergeet ik van alles.... Fijn dat je je wat beter voelt!

@Keesie, hoe was het op kraamvisite? Kon je er goed mee omgaan of spelen de hormonen nu een grote rol...? Kan me voorstellen dat je effe een traantje hebt weggepinkt!

@Anna, wat balen dat je deze poging hebt moeten afbreken. Het is w.s. beter om deze poging af te breken, maar in je hoofd ben je er toch wel erg mee bezig en had je je het anders voorgesteld, succes met je IUI poging!

@Lieff, mooie handtekening!!! Wat goed dat jezelf de afspraak verzet hebt, de meesten willen zo vroeg mogelijk de echo.... maar als je hem iets later doet zie je des te meer natuurlijk!

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

april

24 april: Lieff controle

Mei

15 mei: Wanda controle

Punctie:

maart

april

Testdatum:

Lieff: 6 april clap2.gif

Pucca: 13 aprilcrybaby2.gif

Wanda: 16 april clap2.gif

Geplaatst

Lieve meiden, ik zie 2 meiden die positief nieuws hebben. Wat goed !!! Gefeliciteerd!

Ik ben nog niet zo actief, maar dat komt ook omdat ik sinds het starten met de decapeptyl hondsberoerd ben. Lig 's nachts wakker van de misselijkheid en heb 24 uur per dag hoofdpijn met duizelingen. Ik las in de bijsluiter dat dit hoort bij de bijwerkingen. Zijn hier vrouwen die hier ook zo'n last van hadden? Ik heb nooit last van alle hormonen gehad (alleen van Provera krijg ik wat last van stemmingswisselingen). ik ken dit dus helemaal niet. Voel me er niet prettig bij. Hoop ook maar dat het snel ophoud :-(

Geplaatst

AAAAARRRGGHHH, ik wordt even niet goed meiden.

Krijg ik vandaag een smsje van een vriendin die al een tijdje geen vriendin meer is. (als jullie snappen wat ik bedoel).

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

We hebben het bijna niemand verteld en mijn ouders weten nog van niets.

Ik wordt niet goed.

Ik terug smsen dat ik morgen pas bloed moet laten prikken en dat ik het erg vervelend vind om gefeliciteerd te worden als het nog niet zeker is.

Ook de vraag waar ze dat gehoord heeft.

Krijg ik terug dat ze het uit zeer betrouwbare bron heeft en ze het niet zou smsen als ze het niet zeker zou weten.

Ik terug redeneren waar dat vandaan kan komen. Iedereen die het weet, vertrouwen we en weet dat we pas vrijdag mijn ouders iets kunnen vertellen.

Straks gaat het hier het hele dorp al rond (alle vrienden ed weten nog van niets) en mijn ouders moeten het nog weten.

Ik zit helemaal te flippen. Het enigste dat ik me kan bedenken is dat de assistente van mijn gyn het verteld heeft (zeer betrouwbare bron zeg maar en daarbij een vriendin van haar moeder).

Wat moet ik nou????? Toch mijn ouders over de telefoon het nieuws vertellen????

Eerst tot rust komen en gyn om opheldering vragen denk ik.

Mijn man weet nog van niets, die gaat echt flippen.

XXX

Wanda

Geplaatst

@ Liesjuh: twee teruggeplaatst, goed zeg. Jammer dat de andere embryo's niet goed genoeg zijn om ingevroren te worden, maar je hebt er nu twee.

@ Hilde: Hoeveel Decapeptyl gebruik je? Spuit je dagelijks? Ik heb zelf 3 maanden een hoge dosis gekregen en had wel veel hoofdpijn, maar misselijk en duizelig herken ik niet. Wel kreeg ik aan het eind van de 3 maanden last van mijn spieren. Hoop dat je je snel beter voelt. En bedankt voor de felicitatie! :))

@ Wanda: wow wat is dat voor domme actie van die vroegere vriendin van je en zeker van degene die het haar verteld heeft. Ik zou er op staan dat ze liet weten wie het haar gezegd heeft. En als het de assistente is zou ik een klacht indienen.

Als jij het je ouders graag persoonlijk wil vertellen moet je dat doen en zou ik wachten. Het is balen dat je nu niet zeker weet of iemand hun zal smsen, maar zo dom zal ze toch niet zijn?

Ik zag op de website van Freya dat je een berekening kan maken van de zwangerschapsduur na ivf/icsi, is wat makkelijker dan de laatste dag van de menstruatie opgeven aangezien ik in dec voor het laatst ongesteld geweest ben :happy:. Maar ik ben nu 6 weken zwanger en ben op 12-12-2012 uitgerekend. Hoe geweldig is dat!smile002.gif http://www.freya.nl/web_bereken/zwangerschapsduur.php

Als jullie het vervelend vinden dat ik zulke dingen post moeten jullie het zeggen he! Ik wil er graag rekening mee houden, maar weet niet goed wat jullie wel en niet willen lezen.

Geplaatst

@lieff dat is toch juist leuk....snap het helemaal hoor!!! Ik had daar ook al naar zitten kijken alleen bij mij was het niet zo....

@wanda wat vervelend zeg z' on sms je weet het zelf net pas...zou toch maar navragen ja...zou dat ook niet leuk vinden!!

@liesjuh fijn dat je ze allebei terug geplaatst heb gekregen moet er in ieder geval 1 blijven hangen toch....

@hier ik werd net gebeld door de ivf arts dat ik vanavond weer met decapeptyl mag gaan spuiten...joehoe....op naar de hoofdpijn opvliegers en zweetaanvallen slaaploze nachten weer....maar ja voor goed doel!! Ze had even me dossiers ingelezen zag dat ik endo had en ging me maar even bellen want als ik deze maand de tp wilde moest ik wel vanavond beginnen met spuiten anders was het te laat! Nou dat vind ik dan toch weer heel lief....

Geplaatst

Hoi allemaal wat spannende verhalen.

Sinds vorige week gestaard met Puregon 150 en nu heb ik opgezwollen buik moeite met lopen en buigen en geen eetlust echt gevoel of mijn buik vol is ( net als je 6 manden zwanger ben zo ziet mijn buik eruit)

Erkend iemand dit misschien?

Geplaatst

Wanda,

Ik zou er ook echt op staan van wie ze het heeft en is het de assistent, dan gelijk een klacht indienen.

Het is toch te schandalig. Vooral omdat je ouders het nog niet weten, maar al zouden ze het wel weten, dan nog.

Succes ermee.

X

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben hier alweer een paar dagen niet geweest maar ben weer bij gelezen.

@ Wanda super gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Wat ontzettend fijn voor je.

@ Keesie, Liesjuh en Juul, hoe gaat het met jullie? Het wachten is aangebroken! Jullie hebben het achter de rug. Zijn jullie gespannen? Wauw Liesjuh, 2 in je buik. Stel je voor dat het met beide goed gaat...

@ Pucca, rot nieuws voor je. Klote joh, maar ik lees dat je gelukkig zover bent dat je verder kan. Dat voelt goed denk ik, je bent weer een stapje dichterbij.

@ Anna, een beetje hetzelfde verhaal als dat van mij. Gelukkig kon jij nog een iui doen. Je weet het maar nooit! En gelukkig geen weggegooide poging. Mocht dit niet lukken dan hoor je meer over een nieuwe poging?

Zoals jullie weten heb ik moeten stoppen op 9 april omdat de follikels niet goed groeiden. Inmiddels heb ik de arts telefonisch gesproken en heb ik gehoord dat ik straks het korte schema moet gaan doorlopen. Hier was toch ook iemand

die dit gedaan heeft? Ik ben een paar dagen geleden alweer ongesteld geworden dus het is nu afwachten tot de volgende menstruatie en dan gelijk beginnen. Ben ik echt blij mee want het scheelt een paar weken wachten.

Veel succes met wachten meiden!

Geplaatst

Oh weer veel geschreven :-))

@ Juul, fijn dat je er niet veel last meer van hebt gehad. Heb zelf nog sinds gister zo'n opgeblazen buik gehad, niet normaal meer…kon m'n broek niet eens dichtdoen… Gelukkig nu bijna weg en voel verder niets geks. Raar idee dat het binnenin kan gebeuren, maar het kan ook weer niet…je hebt wel gelijk met een loterij eigenlijk.

@ Juul & Lieff, Heb het heel moeilijk gehad met alle babies eerlijk gezegd…echt iedereen werd heel makkelijk zwanger en ook ongeveer allemaal tegelijk (vriendinnen). Heb m'n IUI's met veel verdriet afgesloten en toen voor de IVF me helemaal opgeladen. Negatieve invloed van m'n stressbaan ook achter me gelaten en positie erin staan, dat zeker. Hoop dat het 'helpt' maar voor nu voelt het fijn! Hoop ook dat het een eventuele teleurstelling van deze poging wat zachter zal maken. Ben zoooo benieuwd…!!!

Wow trouwens van je vriendin Juul; 40 en 1e IUI raak…zo zie je maar weer dat alle statistieken door iedereen weer omver gegooid kunnen worden ;-)

@ Lieff, mooie new banner :-)) Had je niet mega zin om juist zo snel mogelijk een echo te krijgen?? 12-12-2012 wat top, je zou bijna denken dat je het erom gedaan hebt ;-)

Kan alleen voor mezelf spreken maar vind het echt niet erg als je dit soort dingen vertelt, hebben elkaar toch ook meegemaakt in de stomme twijfel en depri periode, dus blij mag ook wat mij betreft….!!

@ Champietal, joh wat spannend allemaal, vond je de 1e week nou snel gaan??

@ Anna, wat sta je er goed in!! Zeker balen dat je niet 'door' mag maar aan de andere kant snap ik helemaal dat je een poging wilt doen met goede slagingskansen, dat ze meer eitjes hebben. Maar een IUI heeft ook zeker slagingskansen …en in jouw geval zelfs 3, ook spannend!!!!!!

@ Pucca, dank je wat lief!! En jij heel veel succes met de cryo's, dat ze maar mooi mogen ontdooien en je een groene kleur gaan geven :-)) Fijn dat je nu alweer met spuiten mag beginnen (nou ja 'fijn' is niet echt een goed woord voor die stomme deca..maar goed je snapt wat ik bedoel)

@ Liesjuh, ooooohh super :-)) Nu duimen voor je!! En wat top dat je een echo ervan kreeg, bijzonder moment toch…

Oh en dikke tranen op kraamvisite, hahaha zo bijzonder moment, je beste vriendinnetje met zo'n klein mannetje en dan mijn verhaal…ja heel emo!!!

@ Hilde, ja dat is balen van die hoofdpijn he…?? Meeste meiden hier hebben er wel enigszins last van gehad helaas.. Gaat wel over zodra je met Gonal of Puregon begint, hoop bij jou ook en hoop dat je daar snel mee mag beginnen!

@ Wanda, wat bizar!!! En zeker van iemand die je eigenlijk niet meer spreekt…stom!! En dat zou echt niet mogen via de assistent, dat is toch beroepsgeheim?? Wat stom zeg. Moeilijk wat je nu kan doen, als je echt heel graag je ouders wilt zien als je het vertelt dan moet je wachten…ik kan me wel voorstellen dat dat het bijzonderste is. En wat Lieff zegt, ze zullen je ouders toch niet sms-en???

@ Mely, nee sorry dat herken ik niet van de Puregon…die heb ik met m'n IUI's gehad en toen had ik daarvan geen bijwerkingen. Helaas is het voor iedereen echt anders…sterkte met je poging!

@ Nyonyacilla, dat is fijn voor je!!! Dan hoef je inderdaad niet al die weken extra te wachten, relaxed :-) Meisje die schreef onder 'mijnbaby' ging dat ook doen, volgens mij rond deze tijd nu. Dank je voor je succes met wachten, tot nog toe gaat het me redelijk af, maar vraag het me nog maar eens volgende week, haha ;-)

@ All; lange bijklets-sessie, ik ga slapen, trusten!!!

Geplaatst

@ Keessie, jeetje je broek niet eens dichtkrijgen. Dan heb je er behoorlijk last van. Ik hoop dat je snel geen last meer hebt.

Het is heel begrijpelijk dat je "last" hebt met babies. Het is toch iedere keer een confrontatie met wat we niet hebben en heeeel graag willen. Ik vind het wel superknap dat je je baan gedag hebt kunnen zeggen hoor. Dat is toch geen lichte beslissing.

@Lieff, je banner ziet er geweldig uit. Ben direct gaan kijken hoe ik hem ook aan moest maken. Hihihi. Het is toch heel bijzonder. Na eeuwige ovulatie tikkers nu een zwangerschapsticker. En wat een datum... 12-12-2012. Dat is superbijzonder.

Als ik goed gerekend heb, kom ik uit op 24-12-2012.

@Anna, wat ben jij een kei. Zo goed dat je erin staat.

@Hilde & Mely; ik heb geen Gonal of Puregon gehad. Ik heb alleen Menopur en Suprafact genomen tijdens de IVF.

@ Dank je wel, voor de lieve felicitaties. Het begint langzaamaan toch echt door te dringen.

Morgen mijn ouders vertellen en dat van het weekend alle "beste" vrienden (die zijn toch al continue aan het sms-en hihihi).

We hebben tegen hen gezegd dat de bloedwaardes niet eenduidig waren en dat we volgende week opnieuw moeten prikken.

Zo zijn mijn ouders toch eerst aan de beurt.

Morgen ochtend ga ik het vertellen. Spannend.

Wanda

Geplaatst

@ Keesie, Liesjuh en Juul jullie zitten nu in de wacht weken en gaat het een beetje. Ik voeg me ook toe. Ik heb net 1miljoen zwemmers binnen en hopelijk gaan ze de goede kant op. Niet naar de uitgang. Hahhaha. Ik had vanmorgen goed last van mijn eierstokken. Nu moet is ook die bolletjes nemen. Ik mag naar het ziekenhuis komen op 7 mei voor bloed te pikken.

Geplaatst

@Nyon, wat fijn dat je binnenkort weer kunt beginnen met een nieuwe poging! Dat scheelt toch weer een paar weken...

@Keesie, knap van je dat je op iedereen reageerd, leuk te lezen! Hoe is het met je buik, nog zo opgeblazen of wordt het beter?

@Juul, hoe is het nu met je? Heb al even niet meer van je gelezen...

@Hier, zojuist een brief ontvangen van de kliniek, ze hebben helaas geen embryo's kunnen invriezen, de kwaliteit was te slecht.... maar we gaan ervan uit dat deze poging lukt en we die cryo's niet nodig zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden