Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?


Keesie

Aanbevolen Berichten

@Anna, we berichten tegelijk.....

Wat fijn dat je een miljoen zwemmers binnen hebt gehaald :sign17::sign17::sign17: sorry hoor, maar het stond er ook zo leuk, kon het niet laten!

Ik hoop voor je dat je op 7 mei een positieve test hebt, het zou toch geweldig zijn als je zwanger wordt van IUI, succes!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hoi allemaal wat spannende verhalen.

 

 

Sinds vorige week gestaard met Puregon 150 en nu heb ik opgezwollen buik moeite met lopen en buigen en geen eetlust echt gevoel of mijn buik vol is ( net als je 6 manden zwanger ben zo ziet mijn buik eruit)

Erkend iemand dit misschien?

 

Oeii ja heel erg herkenbaar!!! Ik moet zeggen dat ik het nu ook heb met de decapeptyl. De één is duidelijk gevoeliger voor hormonen dan de ander. Ik was met de puragon altijd een beetje angstig omdat ik meerdere keren een overstimulatie heb gehad en dat voelde net zo, maar ik heb het dus eigenlijk iedere keer, alleen vergeet ik het elke keer weer ;-) Er komen ook zoveel bijwerkingen bij kijken en het kan alles of niets betekenen. Sterkte meid!

 

@hier ik werd net gebeld door de ivf arts dat ik vanavond weer met decapeptyl mag gaan spuiten...joehoe....op naar de hoofdpijn opvliegers en zweetaanvallen slaaploze nachten weer....maar ja voor goed doel!!.

 

Hmmm dat ik het heb is dus niets bijzonders. Hoofdpijn, duizelingen, misselijk, het zweet staat continu op rug en in mn bilnaad haha. Het is toch wat he? Ik hoop echt dat het uiteindelijk voor een goed doel is, want ik vind dit toch wel wat hoor al die lichamelijke mankementen en dat al zoveel jaren. Ik verlang er soms naar om het af te kunnen sluiten en toch heb ik wel weer een beetje hoop.

 

Hoe gaat het eigenlijk met de decapeptyl? Ik moest eerst aan de pil, op het einde moest ik beginnen met de decapeptyl. Gisteravond de laatste pil gehad. Kan ik nu een menstruatie verwachten? En dan op de derde menstruatie dag beginnen met de Gonal-F? Weet je? Ik heb in oktober al een intake gesprek gehad, maar weet het niet meer zo goed allemaal. Mijn arts zit ziek thuis, alles wordt overgenomen door gynaecologen, dus het is een beetje een soep zooitje hier. Vandaar misschien mijn vele vragen :read2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Wanda, nou fijn dat je het je ouders morgen al kunt vertellen :-) dat zal een ontlading zijn ook!!!! Heerlijk voor jullie. Haha ja dat van die vrienden kan ik me ook voorstellen en wat een goeie 'smoes' hebben jullie gebruikt, zo stel je het nog een beetje uit.

Ja was zeker een moeilijke beslissing om m'n baan op te zeggen maar het ging niet meer en bracht me alleen maar negativiteit… Achteraf heel goede beslissing, zit nu veel beter in m'n vel :-) En sinds paar weken werk ik 2,5 dagen heel dicht in de buurt in een superleuke shop, dus ben voor het moment tevreden!

Leuke banner ook en jij je Kerstkindje, leuk!!!!!

 

@ Anna, welkom op de wachtbank ;-)) Fijn hoor dat er een miljoen de goede kant opgaan (tuurlijk doen ze dat ;-) ) Spannend ook he…merk dat de dagen dat ik werk de tijd echt voorbij vliegt, maar soms kruipt het ook… Aan de andere kant, de punctie is alweer een week geleden, bizar. Hoop dat het voor jou ook mee gaat vallen al die spanning, in ieder geval kunnen we samen met de andere meiden 'op de bank' ;-)

 

@ Liesjuh, je gaat gewoon weer zo'n mooie ivf doen als bij je dochter; dan heb je geen cryo nodig ;-) Was het wel even een teleurstelling? Wij horen het pas volgende week (of er cryo's zijn)…ben ook heel benieuwd. Gelukkig geen opgeblazen buik meer…werd er gek van. Nu soms uren geen gevoel en dan ineens krampjes of steekjes…maar onherkenbaar dus kan er niets over zeggen of er iets gebeurt, wachten maar. Jij helemaal geen last ergens van, ook niet na de tp? Fijn hoor!

 

@ Hilde, wat een gedoe met je arts! Nou hier hoor je meer dan van de artsen, hahahaha! Als je stopt met de pil dan word je inderdaad ongesteld. Ik mocht pas beginnen met de Gonal-F na een echo bij de gyn en bloed prikken, denk dat dat bij jou ook is. Heb je nog geen afspraak staan? Spannend hoor!!!

 

@ hier, goed dagje vandaag, geen opgezwollen buik meer,

joehoe!!!! Denk bij elk steekje wat ik voel 'oh is dit de innesteling' of 'oh word ik ongesteld', hadden jullie dat ook??

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Hilde, ik had enorme hoofdpijn van de deca en andere meiden hier ook. Het was echt 2-3 weken afzien. De Gonal erna heb ik niet als vervelend ervaren maar de deca dus wel. De verschijnselen die jij hebt had ik niet. Alleen de eerste dagen wat warm geloof ik. Maar misschien gaat het inmiddels al iets beter?

 

@ Liesjuh - i am still alive.. Was een beetje in een baal bui de afgelopen dagen. Verder enorm gezond aan het eten, de schijf van 5 + meer (en teveel... mn dieet heb ik even laten varen, zoo dat heb ik geweten, hop paar kilo erbij..) en weer aan het werk.. ik zie het weer zitten hoor :happy7: Ik wacht nog op de brief van het ziekenhuis over mijn tweede “onduidelijke embryo”(5 cellig, maar men wist niet wat het was en of ie de vriezer in kon, ik ga er maar niet van uit). Wat staat er bij jou in de brief, uitleg, iets over de kwaliteit van de eicellen/ zaadcellen? Hadden ze die ‘rare’ van mij ook maar meteen geplaatst, ik heb gelezen dat een op eerste oog niet goed uitziende embryo een prima kindje kan worden. Ook heel jammer voor jou dat jij ook geen cryos hebt, de eerste poging is hiermee wel heel kort he. Wat zijn trouwens een morula en compactie?

 

@ Mely, vraag tijdens je echo bezoek gewoon naar de mogelijke bijwerkingen.( Misschien even bloeddruk meten?) De arts heeft ze allemaal vast al gehoord van de vele patiënten.

 

@ Anna, met iui’s worden mensen ook zwanger, een vriendin van mij onlangs, dus.................. fingers crossed!

 

@ Pucca, wat fijn dat je nu alweer kunt beginnen. Gewoon weer met frisse zin beginnen hoop ik!?

 

@ Keesie, is de buik bij jou ook iets relaxter? Fijn he. Ik heb nog zeer regelmatig (elk moment eigenlijk) hele kleine steekjes en een zeurderig gevoel in mn liezen. Verder ook geen “tekenen”, de innesteling zou ongeveer nu moeten zijn toch, ik meen ongeveer een week na de punctiedag gemiddeld. Ong 4 dagen na de tp. Maarja das ook maar een gok.. kan altijd afwijken.

 

@ Nyon, volgens mij deed ik het korte schema. Maar zeker ben ik niet. Drie weken na mijn menstruatie start deca (18 mrt), 29 maart start gonal-f, 13 dagen gespoten. 13 april punctie. Is dit kort? Denk het wel.

 

@ lieff wat een lekkere roze banner, je bent al helemaal in de baby:blue_babydust:kleuren. Gaat het goed met je?

Wat bedoel je met ze onderzoeken je eicellen? Geen idee..

 

Dames die in de wachtweken zitten, gaan jullie stiekum eerder testen dan aangegeven door de arts? Of weet je dat nog niet????

 

 

Groetjes to all! :goodluck1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Pucca: hee super dat je weer bent begonnen! En wat fijn dat ze je gebeld heeft, anders was het te laat geweest. Goed dat ze zo met je meedenken.

 

@ Nyon: Fijn dat je over een maand kan beginnen.

 

@ Keesie: wat goed dat je je voor de ivf hebt kunnen opladen en er nu positief instaat. Ik duim dat het je helpt. Ik heb die rust ook gehad en die 3 maanden dat ik in de overgang zat, dat was goed. Mooi dat je geen last van je buik hebt gehad. Werk je in een winkel? Leuk! Wat voor winkel?

 

@Wanda: ja jij hebt ook een mooie banner! :)) En wat fijn dat je het morgen tegen je ouders kan vertellen.

 

@ Anna: 1 miljoen, die moeten toch wel iets goeds gaan doen he! Succes in de wachtweken.

 

@ Liesjuh: wat balen dat ze er geen een ingevroren hebben. Maar je hebt de beste bij je.

 

@ Juul: bij mij zijn de eicellen na de bevruchting onderzocht om te kijken wat er mis is gegaan. Denk dat ze dat overal wel doen.

Zou mooi zijn als de embryo nog verder is gaan delen en ingevroren wordt. Maar ook jij hebt de beste bij je :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Wanda, mmm ja kan nu echt nog alle kanten op he…oh wat zou ik toch graag eventjes in de toekomst willen kijken ;-)

 

@ Juul, ja volgens mij kunnen we rond deze tijd een innesteling hebben, als hij er is… Had het inderdaad ook opgezocht en die dagen die je zegt gelezen. Maar onze lichamen zijn ook wel weer zo eigenwijs dat het zomaar nog ff duurt of al gebeurd is…bizar ;-) Haha misschien wel terwijl ik dit typ!!

 

En eerder testen…ik weet het nog niet. Wil mezelf ook niet gek maken en nu heb ik zoiets van ik doe het echt alleen met de bloedtest van het ziekenhuis. Aan de andere kant weet ik ook niet hoe ik me voel over een paar dagen als de spanning nog veel meer is opgelopen…. Weet je wat raar is; met de IUI's had ik het ook: een test is zo'n definitieve uitslag….ik vond het ook wel fijn om nog te kunnen denken 'misschien ben ik zwanger' als ik nog niet ongesteld geworden was. Dat heb ik nu ook een beetje, alles kan nog, ik kan zwanger zijn. En als ik eerder test dan ben ik ook eerder verdrietig. Stom he dat ik dat zo heb…

En jij dan, denk jij erover om eerder te testen?

 

@ Lieff, hoop ook dat de rust en het positieve denken me gaan helpen, hopen maar!!!

Ja werk in heel leuke winkel; luxe cadeauwinkel met mooie hebbedingetjes voor interieur/koken etc. Iedereen die er binnenkomt zoekt iets bijzonders om te geven en er hangt daardoor een heel leuke sfeer. Vind het er heel fijn :-)

Heb jij het trouwens al aan iedereen vertelt dat je zwanger bent? Of alleen aan intimi? Ook best gek want anderen vertellen het pas na 10-12 weken en bij ons weet 'iedereen' het heel vroeg.

 

@ all, weer een wachtdag voorbij, tiktak…! Welterusten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keessie, heel begrijpelijk. Een luikje met vergrootglas in je buik zou ook super zijn.

Zelfs nu zou ik daar aardig wat voor neerleggen. HIHIHI.

Succes komende tijd. Helaas zit er niets anders op dan afwachten.

Ik weet hoe verschrikkelijk dit klinkt.

XXX

Wanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

@Juul, om even op jouw vraag terug te komen wat morula en compactie betekent, ik heb ergens anders op dit forum dit schema overgenomen, hierin staat duidelijk omschreven wat het is.

(De punctie is dag 0)

 

  • bevruchting dag 1
  • 2-tot 4 cellen dag 2
  • 8 cellen dag 3
  • Morula dag 3/4
  • Compactie dag 4-gebeurt op dezelfde dag
  • Cavitatie dag 4-gebeurt op dezelfde dag
  • Blastocyste dag 5
  • Hatching dag 6, na het hatchen kan de innesteling beginnen
     
    Morula is 'veelcellig' maar de cellen zijn nog wel te onderscheiden (niet meer te tellen). Met niet meer te tellen duiden ze een compactie stadium aan. Compactie kun je de afzonderlijke cellen ook niet meer echt zien. Cavitatie betekent dat er zich een holte begint te vormen, je ziet dan een soort inham aan één kant. Vervolgens is het dan een blastocyste, die kan gaan innestellen.

In mijn brief stond:

De kwaliteit van de embryo's die over waren na de selectie voor embryoplaatsing was niet goed genoeg. Alleen embryo's met een redelijk tot goede kwaliteit hebben kans om het zware proces van invriezen en ontdooien te overleven.

Heb jij je brief inmiddels al ontvangen? Tja.. die baaldagen horen er bij vrees ik.... gelukkig voel je je nu weer een stuk beter!

 

@Keesie, ik heb w.s. te hard geroepen dat ik nergens geen last van heb.... vandaag dus wel.... erg opgeblazen gevoel en continue krampen. Soms wordt je daar zo onzeker van, maar het kan echt alle kanten nog op, dus helaas is het dom afwachten.....

 

Wij gaan 1 dag eerder testen, omdat het dan Koninginnedag is en we beiden thuis zijn. Officieel moeten we op 1 mei testen, maar aangezien het protocol van 17 dagen na punctie naar 18 dagen na punctie veranderd is kan het best op de 30e! Ik ga niet (weer) eerder testen, dat heb ik bij de 1e poging wel gedaan, die was dus negatief, terwijl later bleek dat ik wel zwanger was. Heb veel verdriet gehad voor niets, dus dat gaan we niet weer doen!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Liesjuh, Dankjewel voor de uitleg, ik wist niet van dit "schema" af. Jouw embryos waren flinke groeiers dan! Een standaard antwoord dus in de brief. Niet echt iets uitgelegd of onderzocht. Dat verwachtte ik al. Ik heb de brief nog niet, elke dag bij het thuiskomen kijk ik op het matje of er een envelop ligt. Ik heb trouwens sinds gister last van hele lichte ongesteldheids, naja pijntjes zou ik het niet noemen, gezeur meer. Heel zachtjes, weeig. Alsof ik het moet worden. Dus het toiletbezoek is ineens spannend geworden..Maar het kan ook van de bolletjes komen, waaat een vieze troep zeg en mn vriend die viel flauw achterover toen ik vertelde dat als ik zwanger zou zijn ik nog weken met die dingen door moet (= geen s.x, echt niet bah).Ik ga niet eerder testen hoor, misschien een dagje als ik het echt niet trek. @keesie, jij bent ook minder "opgezet"? Bij mij worden de punctie pijntjes en steken in mn liezen ook minder sinds vandaag.Heb er wel iets voor terug gekregen, restless legs, irritant, hoe kom ik daar nou aan?! Hormonen misschien, tja.geen idee....... Veel groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Liesjuh, oh fijn even die dagen zo op een rij als het goed is moet dat dus allemaal al gebeurd zijn bij ons…!!!

Balen dat je ook die opgeblazen buik hebt…irritant he!! Hoop ook voor je dat het 'maar' 2 dagen duurt, heb nu nergens meer last van.

En heel fijn om te horen dat je eerder testte de 1e keer en dat dat toen eerst negatief was en je toch zwanger bleek te zijn…dat sterkt me in m'n idee om vooral niet te proberen eerder te testen :-)

 

@ Juul, jaaa ik heb ook last van m'n been!! Bizar, ik heb dus dat ik de ene niet meer over de andere kan doen bij zitten. Echt heel raar, een soort pijn in m'n lies/heup :-( nog nooit gehad terwijl ik die bollen eerder heb gehad. En pijnlijke tieten….:-(( Slaap altijd op m'n buik en dat kan af en toe niet. Maar goed dat hebben we er voor over zullen we (voor de zoveelste keer) maar zeggen. Oh nog verder over de bollen…ben blij dat hij het s.x verhaal aankaart….ik wil dat ook echt niet met die dingen!!!!! Gatver!!! Heb manlief maar niets verteld over de eventuele weken dat dat nog moet, hahahhahahahaha!!!!!

Ben inderdaad minder opgezet en ook minder steekjes, behalve dat gekke been voel ik weinig…

 

Maar weer een dagje verder wachtbank ladies….tik tak, we tellen af, morgen zit ik al op de helft :-)

 

Trusten!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Keesie, misschien komen die benen van de pijntjes uit de liezen zeg maar, toch die hormonen denk ik hoor, ik heb het idee dat het uitstraalt van uit liezen (eierstokken) naar beneden. Ik kon twee nachten slecht slapen, vandaag is het weg yuha.. Apart dat je ook zoiets hebt. Idd op de helft. Blijf je warme voetjes houden? Schijnt wel goed te zijn voor je buikje. Ik doe verder relaxter qua eten en zo, ik had op een gegeven moment gewoon een bakje granaatappelpitjes gekocht .... best te doen trouwens. wel een beetje duur haha.

 

lekker weekend allen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keesie, fijn dat je je goed voelt, die steken in de benen en liezen lees ik wel meer... volgens mij hoort dit er bij, want er zijn er veel die dit hebben, kijk naar Juul!

Pijnlijke (.)(.) heb ik ook, maar gelukkig lig ik lekker op m'n zij te slapen, scheelt weer... haha...

 

@Juul, ben benieuwd of de brief vandaag binnen komt.... wat een onzeker gedoe is het ook hè, je voelt ongesteldheidspijntjes, dus gaat broekloeren. De bolletjes hebben fijne bijwerkingen, dus het kan heel goed daarvan komen, je weet het niet....

 

Ik heb gisteren de hele middag op bed gelegen, had continue buikkrampen, niet fijn! Hoop dat het vandaag beter gaat, weer iets om me onzeker door te voelen...

 

@All, fijn weekend!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Juul en Keesie: voor mijn nod had ik ook een pijnlijk gevoel in mijn benen, als ik er op drukte deed het pijn en inderdaad het gevoel van restless legs. Hopelijk een goed teken. Pff en ja dat 'probleem' met vrijen, mijn man zit er ook niet op te wachten om het te doen nu ik aan de Utrogestan zit en ik eigenlijk ook niet. Maar wel jammer, kunnen we eens ongepland vrijen...

 

@ Liesjuh: een dag eerder testen moet wel kunnen he, koop wel een goede test, die van kruidvat (2 voor 5 euro) zijn erg gevoelig.

 

@ hier: overdag voel ik me goed, maar 's avonds voel ik me ziek. Mijn darmen gaan tekeer, ik heb buikpijn, ben er misselijk van en winderig niet normaal. Heb Yakult gekocht, hopelijk helpt dat.

 

Gisteren belde de huisarts, dat vond ik zo lief! Ze had mijn bloeduitslag gezien en belde om te feliciteren en om te vragen hoe het met me gaat. Leuk he!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lieff, ik gebruik de testen van de Kruidvat ook altijd, zijn goed en niet zo duur!

Wat attent van je huisarts om even een belletje te doen, kleine moeite en voor jullie erg leuk.

Vervelend dat je 's avonds zo slecht in orde bent... hoop dat de Yakult een beetje helpt. Hoe gaat het 's ochtends dan, ben je dan niet misselijk?

Weet nog goed dat ik iedere ochtend aan het kokhalzen was als ik maar een beetje koffie rook... brrr.... zo raar dat je dan ineens niet tegen bepaalde geurtjes kunt.

Doe je eigenlijk mee met MVM? Dat is ook zo'n fijne lucht boven die flessen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keesie, fijn dat je je goed voelt, die steken in de benen en liezen lees ik wel meer... volgens mij hoort dit er bij, want er zijn er veel die dit hebben, kijk naar Juul!

Pijnlijke (.)(.) heb ik ook, maar gelukkig lig ik lekker op m'n zij te slapen, scheelt weer... haha...

 

@Juul, ben benieuwd of de brief vandaag binnen komt.... wat een onzeker gedoe is het ook hè, je voelt ongesteldheidspijntjes, dus gaat broekloeren. De bolletjes hebben fijne bijwerkingen, dus het kan heel goed daarvan komen, je weet het niet....

 

Ik heb gisteren de hele middag op bed gelegen, had continue buikkrampen, niet fijn! Hoop dat het vandaag beter gaat, weer iets om me onzeker door te voelen...

 

@All, fijn weekend!!!

 

Liesjuh, wie weet wat voor krampjes dat waren!?! :gekruiste vingers 4 Het zal wel gauw overgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Juul en Keesie: voor mijn nod had ik ook een pijnlijk gevoel in mijn benen, als ik er op drukte deed het pijn en inderdaad het gevoel van restless legs. Hopelijk een goed teken. Pff en ja dat 'probleem' met vrijen, mijn man zit er ook niet op te wachten om het te doen nu ik aan de Utrogestan zit en ik eigenlijk ook niet. Maar wel jammer, kunnen we eens ongepland vrijen...

 

@ Liesjuh: een dag eerder testen moet wel kunnen he, koop wel een goede test, die van kruidvat (2 voor 5 euro) zijn erg gevoelig.

 

@ hier: overdag voel ik me goed, maar 's avonds voel ik me ziek. Mijn darmen gaan tekeer, ik heb buikpijn, ben er misselijk van en winderig niet normaal. Heb Yakult gekocht, hopelijk helpt dat.

 

Gisteren belde de huisarts, dat vond ik zo lief! Ze had mijn bloeduitslag gezien en belde om te feliciteren en om te vragen hoe het met me gaat. Leuk he!

 

 

 

Heeel lief van je huisarts Lieff, enneh, ik ben wel een beetje jaloers op je kwaaltjes hoor ... sterkte en ik hoop dat de kwaaltjes minder worden en de plezier nog groter

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Lieff, wauw dat is nog eens service van je huisarts. Wat fijn. Vervelend dat je je 's avonds niet lekker voelt. Kun je wel goed slapen??? Ik ben alsmaar vroeg wakker. Wordt steeds vroeger, 5 uur / 4 uur / gisteren zelfs 3 uur. En dan maar naar het plafond zitten kijken.

 

@Liesjuh, ja een dag eerder testen waarom niet. En zoals de anderen zeggen, met zo'n gevoelige test geen probleem.

Wel zo fijn als je er allebei bent.

 

Ouders waren superhappy. En het leugentje werd vergeven, nu een dagje opruimen en dan rust houden, ik merk dat ik het nodig hebt.

Wanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hoi allemaal

 

Vrijdag had ik echo en ze zien nu 8 aan elke kant 4 dus nu doorgroeien volgende week dinsdag 2e echo en op donderdag punctie ???.

Ik had gevraagd voor bijwerkingen en ja hoor zij erkend dit en zeg het hoort erbij nou ja dan is niet anders dan doorzetten maar gelukkig is wat minder geworden.

 

Ik wens iedereen veel sterkte en dat jullie wensen in vervuiling gaan .

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Juul, ja daar heb ik ook aan zitten denken dat de pijn uitstraalt. Dacht een moment ook dat het kwam omdat ik heel gespannen 'in de beugels' hing bij de terugplaatsing ;-) maar daar duurt het nu te lang voor. Ja die warme voeten heb ik ook gelezen en joh ik ben zo'n koukleum…dus heb in bed nu extra sokken aan (zoo aantrekkelijk ;-) ) en overdag pantoffeltjes als ik thuis ben. En elke dag een glaasje granaatappelsap bij m'n vitaminen, we doen het allemaal volgens mij dus duimen dat het werkt!

Heb je al wat van het ziekenhuis gehoord??

 

Shit Liesjuh, de hele middag op bed, da's balen! Hoop dat je je vandaag beter gevoeld hebt!! Heb je met de 1e poging ook constant die tegenstrijdige tekens gehad? Dat je echt dacht 'nu word ik ongesteld'? I hate het broekloeren en die bollen…pfff was het maar vast volgende week, dan wisten we het al…

 

Lieff, oh wat een lieve huisarts!!! Krijg er kippenvel van, wat heerlijk :-) Balen dat je je 's avonds niet lekker voelt, hopen dat de Yakult helpt!!!

 

Wanda wat super dat je het eindelijk aan je ouders hebt kunnen vertellen, bijzonder hoor :-))) Rust lekker uit, goed voor jezelf en de kleine zorgen!!!!

 

Mely, dat is fijn al 8 stuks, dat gaat de goede kant op!! Als ze goed groeien dat zou je inderdaad zo maar volgende week al de punctie kunnen hebben, weer een stapje verder :-) Succes & sterkte ook voor jou!

 

@ hier, dagje gewerkt vandaag en voel me best gaar nu, pijn in lies/heup nog steeds aanwezig, helemaal geen steekjes/krampjes meer, angstvallig stil daar :-( Ben nu wel 'over de helft' van de wachtdagen…!

Fijne zondag morgen iedereen :-))

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Wanda: leuk dat je het aan je ouders verteld hebt en dat ze zo blij waren! Ik word ook vaak wakker midden in de nacht, lig ik uren wakker en dan val ik weer in slaap. Gelukkig ben ik 's ochtends meestal vrij.

 

@ Mely: mooi resultaat!

 

@ Keesie: ik heb er ook goed opgelet dat ik warm bleef na de terugplaatsing, dat is blijkbaar wel belangrijk. Hopelijk is de pijn in je lies/heup een goed teken.

 

@ hier: morgen echo, ik ben er wel zenuwachtig voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Lieff dat is spannend, de echo morgen!! Ga je je 'frummeltje' zien ;-), kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, is ook weer een spannend stapje in het hele proces.

 

@ hier, vandaag WD 8 aangebroken en had een mini bruinig propje vanmorgen bij het inbrengen van die bollen…voelde ineens die grote teleurstelling aankomen dat het niet gelukt is….:-((( Vind het nu zo spannend durf bijna niet naar het toilet te gaan om nog meer teleurgesteld te gaan worden en nu denk ik bij elk krampje in m'n buik 'zie je wel, ik word ongesteld', terwijl het ook 'gewoon' m'n darmen kunnen zijn. Oh ik vind het toch wel moeilijk dat afwachten………meiden hoe vergaat het jullie met het wachten???

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Keesie,

 

Gaat goed hier. Was tot gisteren heel rustig, maar gisteravond begon de menstruatiekrampen, maar nog niets te zien. Toen ik van Finn zwanger was had ik dat ook. Toen was ik er van overtuigd dat het mislukt was, maar dat was dus niet zo. Morgen de bloedtest, ben heel erg benieuwd.

Ik vrees het ergste, maar laat de moed niet zakken (hoop ik) ;-)

 

Jij ook op WD8, dus gaat ook spannend worden! Je niet gek laten maken hoor, want je lichaam kan je enorm foppen.

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden