Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Marielle, ik sluit me helemaal aan bij Lieff en Keesie, mijn hoofd heeft er ook nog niet echt naar gestaan. Het is niet dat het niet gebeurd maar ik denk dat het zeker 3 weken heeft geduurd. Schaam schaam.

@Keesie, heerlijk he om dat te horen, Zoooooooooooo bijzonder.

Ik mag pas over 4 weken terug. Baal baal.

Ach ik zit op een wolk en voorlopig hoef ik maar naar de fototjes te kijken en ik zit er weer midden op. Ik kan er echt een hele dag naar staren.

Geniet er maar lekker van.

@Lieff, ja wij vertellen het nu aan iedereen. Ik heb begrepen dat als de groei goed is, en het hartslagje sterk er nog maar 1% kans is dat het mis gaat.

Dus dat is wel een geruststelling.

Groetjes

Wanda

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi

Bedankt voor jullie reakties, ik was hier zo nieuwschierig naar, maar heb nu al geen behoefte dus daarna misschien ook niet, en me partner kan het goed niet durven haha.

Fijn dat jullie allemaal zwanger zijn, ik mag vanaf moregn op het wachtbankje..... spannend

Geplaatst

He Marielle succes morgen!

Tegen mij hadden ze het niet gezegd, maar de terugplaatsing is met een volle blaas!! Doordat ik naar de wc was gegaan (vaaaaak door de zenuwen ;-) ) was bij mij de terugplaatsing behoorlijk pijnlijk terwijl dat helemaal niet hoeft. Misschien wist je het al, maar even voor de zekerheid ;-)

Succes, ik duim voor je!!

Geplaatst

Wanda, dank je, wat lief! Ja heerlijk ook om een foto te hebben, kijk er ook aldoor naar zo van 'is dit van mij? JAAAAAAA!!!' Hihi!!

En Lieff & Wanda ik ben er nog niet over uit wanneer wij het gaan vertellen...we hebben het allebei tegen onze beste vriend/vriendin & partner gezegd, om toch onze vreugde te kunnen delen. Maar familie e.d. weet nog van niets en andere vrienden ook niet, sterker nog die denken dat we voor een volgende ronde gaan. Vind het moeilijk om een moment te kiezen...

Geplaatst
@keesie: bedankt, en een volle blaas dat wist ik niet bedankt voor het zeggen dan hou ik rekening mee morgen, je hoort wel hoe het is gegaan

Succes morgen meid en ik ga voor jou duimen

Geplaatst
Wanda, dank je, wat lief! Ja heerlijk ook om een foto te hebben, kijk er ook aldoor naar zo van 'is dit van mij? JAAAAAAA!!!' Hihi!!

En Lieff & Wanda ik ben er nog niet over uit wanneer wij het gaan vertellen...we hebben het allebei tegen onze beste vriend/vriendin & partner gezegd, om toch onze vreugde te kunnen delen. Maar familie e.d. weet nog van niets en andere vrienden ook niet, sterker nog die denken dat we voor een volgende ronde gaan. Vind het moeilijk om een moment te kiezen...

@Kessie ik heb nog niemand verteld dat wij bezig zijn om zwanger te worden ben ik te bang voor hum reactie ivm mijn leeftijd dat weet ik dat zij dit niet goedkeuren en ik eb dit nu eventjes niet nodig .

Ik denk als jij zover bent en erbij lekker voelt dan ga je hun vertellen en dat erken ik.

Geplaatst

@ Keesie: nogmaals gefeliciteerd! :)

@ Wanda: 1% maar? Oo en ik ben me zorgen aan het maken, terwijl de kans dat het mis gaat eigenlijk heel klein is. Fijn dat je dat gedeeld hebt. Ik blijf het onwerkelijk vinden, ook omdat je in dit stadium nog niks kan voelen van de baby.

@ Marielle: wat vreemd dat ze niet gezegd hebben dat je een volle blaas moet hebben, fijn dat Keesie er aan denkt. Succes vandaag!

@ Mely: hoe oud ben je dan? Als het niet goed voelt moet je het voor jezelf houden hoor en hopelijk kan je op het forum je verhaal wel kwijt.

Bij ons weten mijn schoonouders het, mijn moeder, mijn beste vriendin en 1 zus (ook met endo en ivf gehad). Nog 1 week en 1 dag en dan weer een echo :).

Geplaatst

O lief, over 1 week weer een echo. Heerlijk vooruitzicht.

Wij hebben onze volgende echo op 13 juni. Lijkt nog zooooo ver weg.

Ach, we genieten nog even van deze foto's en alle geweldige wensen van vrienden en familie.

Je moet inderdaad doen waar je je goed bij voelt. Ik ben heel blij dat we het nu kunnen delen.

Maar als het niet goed voelt, dan moet je gewoon wachten tot het wel goed voeld.

Wanda

Geplaatst

@ Marielle, en??? Ben je nu lekker aan het broeden ;-)) Hoop dat het allemaal goed gegaan is en op naar 31 mei, ik duim voor je hoor!!

@ Mely, ja ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat je niets zegt als je weet dat je omgeving al bepaalde vooroordelen heeft. Je moet er eigenlijk boven staan natuurlijk, maar dat is moeilijk als mensen commentaar hebben en dan is het fijner om het dan maar in stilte te doen. En het inderdaad pas te vertellen als je je er lekker bij voelt! Wat ontzettend irritant dat mensen in je omgeving over zoiets als leeftijd kunnen vallen…pfff wat kunnen mensen toch ingewikkeld zijn he!!

@ Lieff, dank je!!!!!!!!!!! Hihi jij ook alweer aan het aftellen, lekker is dat he als het nog minder dan een week is. Wow hoor dan ben je al bijna 12 weken, bizar want dan klinkt het ineens alsof de tijd voorbij gevlooooogen is ;-))

@ Wanda, ja inderdaad 13 juni klinkt heeeel ver weg..grrr maar niets anders dan aftellen; elke goede dag is er weer eentje richting de 13e ;-))

Geplaatst

@Lieff Ik ben 40 mijn moeder is overleden en andere familie hebben heel jong kinderen gekrijgen en ze hebben wat tegen dat zogenamd oudere vrouwe kinderen krijgen ( ik had 2 kinderen maar die zijn overleden ) en zij begrijpen dit niet dus heb ik dit nu niet nodig geen negatieve energie .

Geplaatst

Hoi keesie

Ja hoor gister is alles goed gegaan, heb nog wel wat lichte buikpijn onder in me buik, maar denk dat dat nog van de punktie is, voel het echt nog goed met lopen enzo, had jij dit ook of iemand anders, of hoort het er gewoon bij....

en ja op naar 31 mei

Geplaatst
Hoi keesie

Ja hoor gister is alles goed gegaan, heb nog wel wat lichte buikpijn onder in me buik, maar denk dat dat nog van de punktie is, voel het echt nog goed met lopen enzo, had jij dit ook of iemand anders, of hoort het er gewoon bij....

en ja op naar 31 mei

Hoi na de punctie had ik dezlefde kachten als jij en kon tot 7 dagen niet echt lopen bewegen heb par dagen vrij genomen dus het kan, ik wens jou snelle beterschap en rustig aan laat jou verwenen...

En nu lekekr bruddelen en mijn finger ar kros!!!

Geplaatst

@mely

dank je voor je reaktie, het kan dus wel, ik was me alweer druk aan het maken, maar heb echt een pijnlijke punktie gehad en denk dat ik daar nu nog last van heb...

maar komt goed we weten waar we het voor doen...

Geplaatst

@ Wanda: het liefst zou ik het tegen iedereen zeggen, maar vind het nog best eng.

Lekker genieten nu he!

@ Keesie: 12 weken klinkt goed he, wat zal ik blij zijn als het zo ver is!

@ Mely: Wat heftig zeg 2 kinderen van je overleden. Wat een verdriet. Ik vind het knap dat je deze stap dan durft te zetten!

@ Marielle: fijn dat alles goed gegaan is. Ik had na de punctie ook wat last hoor, kan ook niet anders na al dat gepriel in je lijf. Lekker rustig aan doen!

Geplaatst

Dag dames.. Tijdje geleden hé? (nogal wat werk gehad aan ons huisje) Deze morgen op controle naar dokter Decleer geweest en eigenlijk niet zo'n goed nieuws gehad :( Mijn endometriose is weer volle bak terug ( al terug 3grote cyctes) Dus conclusie: als ik niet rap zwanger word dan moet ik terug een zware operatie ondergaan,pffff :(( Kwestie van druk te zetten maar ja,'t is beter dat hij zo eerlijk is zodat ik tenminste weet hoe of wat.. Beetje rottig nieuws maar moest het kwijt!

Aan alle andere dames die volop aan het genieten zijn van hun zwangerschap,geniet maar!! Aan de dames die moeten wachten,héél veel succes,mijn duimen draaien voor jullie! En tenslotte aan de dames in het rood,stertke!

G

Geplaatst

@Annelies, wel fijn dat hij zo eerlijk was tegen je. Ik heb het ook altijd liever dan het nieuws proberen te verzachten. Nu weet je waar je aan toe bent.

Hoe is het met alle andere dames??

Hier alles rustig. Vandaag weer begonnen met werken na 2 weken meivakantie. Ben benieuwd.

Vandaag staat de teller op 9 weken. Kan het nog steeds niet altijd geloven, maar ja......... ben bang dat dit nog wel even blijft.

Waarschijnlijk tot dat die buik begint te groeien, dan kan je er niet onderuit he. YESSS

groetjes

Wanda

Geplaatst

Idd Wanda,zo weet je waar je aantoe bent hé.. maar fijn nieuws is anders natuurlijk want mijn endo is dus verbazend snel teruggekomen :( Maar ik ben in goeie handen en hij weet perfect wat hij doet.. Geniet maar van je zwangerschap meid.. zoenx

Geplaatst

Hallo daar ben ik weer is....lees wel met jullie mee maar heb niet zoveel te melden...nu dan wel...net echo gehad in Emc en me bmslijmvlies is 9 mm dus was goed...vanavond laatste spuit deca en dan als het goed is as zondag de tp van 1 of 2 cryo's...heb gekozen voor allebei als ze allebei goed ontdooien...dus voor ons nog ff een spannend weekend!!!

Geniet allemaal van jullie zwanger zijn ( diegene die zwanger zijn) en voor diegene waar het de eerste x niet bij gelukt is onze tijd komt er aan....positief blijven...

Geplaatst

Oooo, Puca wat spannend. Dat wordt inderdaad een spannend weekend voor jullie.

Mijn duimen draaien.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

@ Annelies: oo nee he! Die rot endometriose ook! Bij mij was er na 3 maanden in de overgang zelfs weer een endocyste terug. Moet je niet weer eerst geopereerd worden voordat je een poging doet? Of zitten ze niet in de weg?

@ Pucca: fijn dat het voor jou weer gaat beginnen. Ik hoop dat ze allebei teruggeplaatst kunnen worden.

Geplaatst

@ Marielle, fijn dat alles goed is gegaan!! Joh ik had na de punctie het gevoel alsof m'n buik ging ontploffen!! Zo'n opgeblazen gevoel! Maar dat ging na 2 dagen helemaal weg gelukkig, hoop dat het bij jou inmiddels ook helemaal weg is en je lekker aan het broeden bent, ik duim mee!!!!!!

@ Annelies, joh wat balen!!! Wat k.. is die endo ook, sorry dat ik het zo zeg!! Kan me voorstellen dat het fijn is dat de gyn er niet omheen draait maar het is wel weer even naar nieuws… Hoop zo voor je dat je snel zwanger mag raken en niet weer een operatie!!!!!!! Sterkte meis!!

@ Wanda, 9 weken, wow!! Wat gaat het goed :-)) Kan me voorstellen dat je het pas 'echt' gelooft als je buik gaat groeien, wat gek zal dat zijn he?? Viel het mee weer een eerste dagje werken na 2 weken vrij?? Hoop het!! Was zelf gister zo ontzettend misselijk dat ik er vandaag brak van was en heel blij was dat ik vrij was, voelde me nog slapper dan een vaatdoek ;-))

@ Pucca, wow meis wat spannend dit weekend!!!! Hoop zo dat de groene golf door gaat zetten en je zwanger mag raken van deze cryo's, we duimen!!!!!!

Geplaatst

Hey keesie,

Nee niet echt, weer te veel van het goede. 8.30 - 17.45 uur. Daardoor 's avonds veel last van mijn banden. Dat voorspelt niet veel goeds voor de rest van de zwangerschap.

Maar ja.. ik heb er echt alles voor over.

Kom maar op banden.

Ik heb eerder gezegd dat de flessen van MvM niet stinken, nou daar kom ik sinds deze week wel op terug.

JAK, wat een lucht komt daaruit. Zomaar ineens.... :)

groetjes en welterusten..... ik zak alweer in.

Wanda

Geplaatst

@Lieff: ja,is idd balen maar Decleer zei dat ik nu moet proberen zo rap mogelijk zwanger te worden zodat een operatie,voorlopig denk ik dan,uitgesteld kan worden.. Dus ik denk niet dat die verdomde,excuseer voor de uitspraak,endo in de weg zit,voor het moment althans nog niet.. Vrijdag moet ik terug op controle,dan weten we weer wat meer hé? Ik moet nu terug utrogestan(3/dag) nemen en progynova (3/dag).. Hoop gewoon dat ik niet terug een operatie moet ondergaan want het is wel een vrij zware.. We zien wel,moed houden hé? ;) Alles goed met jou anders meid? Volle bak aan het genieten van je zwangerschap? xx

@Keesie:Ja,leuk nieuws is anders natuurlijk en gisteren was het enorm balen maar we mogen de moed niet verliezen en hopelijk raken we snel zwanger.. Hoe is alles anders met jou meid? Aan het genieten zeker? xx

Geplaatst

@ Annelies: dat werd tegen mij ook regelmatig gezegd, vond het best frustrerend. Maar het is inderdaad het best tegen de endo.

Gelukkig dat je nog niet geopereerd moet worden, want dat is niet niks he.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden