Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben vandaag de hele dag in het ziekenhuis geweest. We weten nog niets. Morgen wordt de uitslag van de EEG verwacht en vandaag is de Ph metrie begonnen.

Jasper had het vandaag zwaar met de warmte en wij ook. Hopelijk slaapt hij vannacht goed, want overdag ging het niet.

Zelf ben ik gesloopt en ik ga nu naar bed.

Geplaatst

chris sterkte, hopenlijk morgen duidelijkheid!!

thanx fren, zal hem hier ook even neerzetten [ATTACH=CONFIG]4390[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4391[/ATTACH]

Maaandag en dinsdag heerlijk gerelext in de tuin, met maud een paar keer even in het zwembad geweest. ze vond het heerlijk.

medusa hier ook meer gebruik gemaakt van de maxi cosi op dewagen dan van de wagenbak, daarom hadden wij hem ook snel omgebouwd.

bikkel wat heerlijk he zo'n doorslaper.

Caro, spannend zo'n eerste vakantie. wij moeten nog 2 maanden wachten.

Geplaatst

Cool die maud!! Hoe warm is het water? Heb vandaag ook een zwembadje gekocht, het water was nu 28 graden!!

Chris, sterkte meis en hopelijk kun je wat slapen!

Jarno heeft om 22.00 super goed gedronken dus hopelijk weer een goeie nacht! Hij ligt nu in een gewone slaapzak yeahaa!!!

Geplaatst

Goed zo Jarno!

Wat een heerlijk zwembad hebben jullie Meezie, ben ik nu wel jaloers op! Hebben jullie dat altijd op staan maar dan afgedekt? Zo jammer dat er maar zo weinig dagen zijn dat je er gebruik van kunt maken in dit land...

Vandaag alweer de laatste warme dag geloof ik? Gister ben ik er niet eens uit geweest, had er echt last van, heb ik op vakantie nooit... Nou ja, vanmiddag bezoek vriendin met 2 kindjes, gister nog net voor sluitingstijd 3 zakjes waterballonnen gekocht, glijbaantje schoongemaakt en neergezet, die zullen zich wel vermaken! Knulletje van 2 en een half erbij, nogal druk, dus voorwaarde voor het bezoek was mooi weer zodat we in de tuin konden... nou das wel gelukt!

Geplaatst

Jee Chrish hoop dat het snel beter gaat met jullie manneke en dat jullie de uitslag snel krijgen, lijkt me verschrikkelijk als je kindje zo hupeloos in het zkh ligt.

heel veel sterkte!!

Ik heb de wandelwagen van Lucas nog en daarvan kan je de duwstang veranderen, zodat als je kindje in de zon zit je de duwstang aan de andere kant van de wagen kan doen, als de zon niet schijnt en je wilt naar je kindje kijken of juist dat je kindje voor zich uit kan kijken ipv naar mama of papa kan dat ook natuurlijk:)

1 nadeel het is een 4 wieler zonder zwenkwielen dus mijn driewieler die ik via mp had ( helaas zonder buggyzit) gebruik ik nog met de maxi cosi, hij past nog net in de kinderwagenbak maar de 4-wieler staat ook in de kamer dus volle bak:) en een gewone buggy vind ik hem nog net te jong voor.

Hij draait nog steeds niet om, beetje lui:)

Vrijdag met hem naar de kinderarts voor zijn eczeem en voeding, hij krijgt nog geen groente en fruit af en toe, maak zelf een appeltje klaar, in stukjes snijden, beetje water erbij even laten koken en dan dan met de staafmixer fijn maken, appel vind ie wel lekker.

Krijgen jullie kindjes ook al wat anders te drinken dan alleen melk?

Water krijg ik er bij hem niet in en diksap appelsmaak vind ie helemaal niks.

Geplaatst

Jeetje Crish wat vervelend dat jaspertje niet lekker bijslaapt. Is het wel goed gegaan met de voedingstesten gisteren? Was dat via de sonde of gewoon fles? Ik hoop dat je zelf ook wat aansterkt!!

Zooooo, die maud ziet er heeel relaxt uit in haar bad: heerlijk zeg!! Ik durf nog niet goed met de kleintjes in een badje, ben bang dat ze kou vatten. en dan heb ik nog de stuiterbal van bijna 3 in huis.......die woont zo ongeveer in zijn (kleine..) badje in de tuin.....Ik leg de kleintjes dan wel in de buurt op een kleed en ze vinden het prachtig om naar hem te kijken. Vooral eef lacht dan vaak hardop. En Hidde komt dan om de haverklap kusjes geven aan de tweeling, zo lief!! Net was ik Juul een beetje peer aan het geven, kwam Hidde erbij zitten en die wilde ook af en toe een hapje. ALs hij dan een hapje had, zat hij met het gebaar voor lekker mmhhhmmmhhhhm geluidjes naar Juul te maken. En die moest dan weer hardop lachen. Het wordt echt steeds leuker zo!!

Hier liggen ze nog plat in de wandelwagen, het past nog net en ik hoop het ook nog een maandje vol te houden. Het is toch het beste om ze plat te vervoeren en ik wandel s middags vaak een uur of 2 met ze omdat ze zo moeilijk slapen overdag.....behalve dus in de wandelwagen. Het is dus meer een soort mobiel bed voor de middagdut...

Bikkel, fijn he eindelijke doorslapen!! Hier heeft het ook wat langer geduurd (heeft toch met BV te maken denk ik) maar nu hebben we ook de meeste nachten wel van 21:00 tot 7:00 ongeveer. Af en toe komt Eef nog wel rond 5 uur, maar dan kan ik haar na het voeden weer makkelijk terugleggen.

Caro, lekker op vakantie!! Waar ging je ook weer heen?

Marjan, ik begin vandaag een beetje met water bijgeven omdat het zo warm is, maar echt veel succes heb ik nog niet..... Ze draaien hier wel allebei al op de buik. Ook pakken ze dan al naar speeltjes en eef probert zich ook vooruit te trekken, maar dat heeft nog weinig te betekenen. Ik had haar een half uur geleden in bed gelegd en ze is zowaar in slaap gevallen, op haar buik, overdwars in haar bed met aan de ene kant een arm door een spijl en aan de andere kant een been erdoorheen...... laat haar maar liggen maar ben benieuwd hoe lang ze zo lekker ligt. Slapen bij jullie de kindjes ook al op de buik? Ik heb Eef nu al een paar keer op haar buik gevonden en ze schijnt het lekker te vinden dus ik laat het maar zo.

Geplaatst

Mira we gaan naar mijn zus in noord-Frankrijk.

Hier gister ook een beetje water gegeven in de fles, vonden ze allebei wel ok maar echt een paar slokjes. Diksap is dacht ik pas met 6 maanden? Weet ik niet meer. Maar verder alleen melk hoor. En groente en fruit natuurlijk.

Geplaatst

Chris, wat een periode zeg, 2 weken. Let ook op jezelf, dit sloopt je aardig.

Hopelijk bieden de uitslagen wat meer zekerheid, succes de komende tijd.

Waarom zou je je kleintje niet op het strand laten slapen? Of ze nu thuis buiten in de schadus liggen te slapen of op het strand.

wij gaan over 4 weken naar Zuid Spanje en daar zal Lauren zeker weten de nodige slaapjes op het strand maken.

Caro, jij staat echt op het punt te vertrekken. Heerlijk hoor. Nog geen stress?

[ATTACH=CONFIG]4392[/ATTACH]

Geplaatst

Diksap heb je ook vanaf 4 maanden, van de week gekocht maar water en of diksap krijg ik er niet in, gaat hij kokhalsen.

Rolf ligt alleen vrij als hij snachts in bed ligt, dus hij krijgt niet echt de kansom te gaan draaien, ben wel bezig met hem en van buik naar rug gaat beter dan andersom.

Leuk foto Simonja :-)

Geplaatst

Dank je Melis, grappig dat je me ineens Elinorac noemt... :-) Gelukkig ga ik pas overmorgen, morgen begint de stress pas... Maar ja ik hou me maar voor: we gaan gewoon naar Frankrijk, niet naar de binnenlanden van Afrika dus als ik iets vergeet...

Geplaatst

Sorry allemaal maar even iets van mij afschrijven.

Misschien een baan per 1 sept, door naar de 2e ronde van het sollicitatieproces.

Zodoende gaan informeren voor opvang, alles vol, vanaf 1 oktober beschikbaar de dinsdag en de vrijdag, dus nog 2 dagen in te vullen.

Zit nu te denken aan een gastouder, hoe hebben jullie dit geregeld.

Geplaatst

Haha.. Nou je het zeg, is onbewust gegaan! Veel plezier iig, zal qua logistiek en plannen een uitdaging zijn, maar voor alles is een oplossing moet je maar denken.

Net de enthousiaste labrador van de buren geaaid, bleef m'n wijsvinger in de slipketting hangen. Gevolg; een ontvelde vingertop, auw!

Ik ga een poging doen om te slapen, morgenochtend vroeg naar Zwolle voor Vince z'n helm! Safety first ;-)

Geplaatst

Ik had een gastouder voor de oudste en vond dat ook prettig want flexibel. Als het een keer wat later werd maakte dat niet uit (ze heeft zelfs wel eens meegegeten toen ik in de file stond) en voordeel toen was alleen betalen de uren die je afneemt maar dat is tegenwoordig misschien bij kdv ook zo?

Zag die foto op FB van het melkpoeder voor Vince, voor hoe lang is dat? Kennelijk stapt ie met 6 maanden niet over op nummer 2 ofzo? Of gaat ie dit in een maand verorberen :-)

Geplaatst

Caro, succes morgen met alles inpakken en klaarzetten!! Hopenlijk past hetin de auto.

Vlinder, heb je sks geprobeerd?? Waar zoek je opvang, vast in de omgeving van jullie huis, zodat papa haar ook makkelijk kan brengen en halen.

anders weet ik dat ze in poortugaal bij bonbon vast nog plek hebben (hoort nu bij sks) leuke kdv en gaan snel naar een mooie nieuwe locatie, hele lieve meiden

Ja melis vroeg me ook af hoe lang hij daarmee doet, zijn ze net zo groot als de nutrilon bussen? Dan ben je er met 10 weken wel door.

Het zwembad is een beetje een overactieve actie van mijn mannetje. Die zat te neuzen op marktplaats en zag een zwembad voor 100 euro met alles erop en eraan. Hij is gaan spitten in de tuin en heeft een super mooi gat gegraven en gemetseld. Daar zit nu het zwembad in. Op het dak hebben we zo'n zwarte mat waar het water doorgaat en die verwarmd het zwembad dan weer door de zon. het is nu 26 graden dus heerlijk te doen.

Geplaatst

Caroline, prettige vakantie alvast!! Lekker genieten met je gezinnetje!

Jarno slaapt super in zijn normale slaapzak, pfff puckababy was geweldig maar o zo fijn als je er weer vanaf bent!! Afbouwen heeft denk ik toch 3 weekjes geduurd!

Vandaag lekker in de tuin gezwommen, water was 32 graden en Jarno vond het weer prima!

Met dit weer leg ik hem wel iets vaker aan, vandaag 8 voedingen, 21.30 de laatste dus ben benieuwd, vanmorgen was het 7.00!

Wij hebben een gastouder voor de donderdag en vrijdag! Betalen 4,10 per uur en Jarno gaat nu tot de kerstvakantie 9 uur (alleen vrijdag) en vanaf 2e WK januari gaat hij 18 uur (donderdag en vrijdag) ik ben nog tot 2014 de woensdag vrij door ouderschapsverlof!! Daarna gaat Jarno waarschijnlijk op woensdag naar de peuterspeelzaal en past oma een uurtje op want ik werk maar tot 13.00 op woensdag!

Nog een week en dan is Jarno 6 maanden en gaan we hier ook langzaamaan beginnen met bijvoeding, vind het best spannend!!!

Borstvoeding blijft de basis en als extraatje fruit en groente, ga het rustig aan oppakken en dan zien we wel, mijn streven is om tot Jarno's 1e jaar bv te geven zodat ik niet meer aan kunstmatige voeding hoef te beginnen! Ben benieuwd of het gaat lukken maar we zien wel!

@

Geplaatst

Fren kan je geen dagen ruilen?? Dat kon bij ons gewoon. Bij ziekte vakantie of andere afwezigheid mochten de ouders die dag/dagen ruilen. Wel binnen 3 maanden en mits er plek was op de dag dat ze wilde komen.

Misschien eens informeren??

Geplaatst

Nee, klopt caro, mar zijn dagprijzen.

Ruilen weet ik niet meezie, zie ik later wel. We betalen zelfs als de crèche dicht is tussen kers en oud e nieuw ;-) welkom in Amsterdam!

Geplaatst

Belachelijk!

Oh ja, mijn dooky's zijn binnen, mooi hoor! De oudste wilde meteen een opbergzakje confiskeren als knikkerzak... Heb alleen niet gewandeld vandaag want te druk met bezoek.

Laten jullie ze altijd zitten, ook met opklappen in de auto of halen jullie ze er netjes af?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden