Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wat een dubbel gevoel chris.

rot dat hij weer aanvallen heeft gehad, maar ook fijn want nu ondernemen ze tenminste actie. Goed dat hij nog in het ziekenhuis is.

sterkte meid, hoop voor jullie dat er snel duidelijkheid is en jullie weer als gezin thuis kunnen zijn.

Geplaatst

Crish, ik hoop dat je snel verder kan en dat er een oorzaak gevonden wordt. Veel sterkte!!

Ik ben deze week begonnen met hapjes: perzikje in de blender en smullen maar! Ze vinden het allebei reuze interessant en kijken ook heel erg naar elkaar tijdens het eten, met een blik van: wat doe JIJ nou??? Ik had nog nooit van de rapley methode gehoord, maar als ik zie hoe lang het duurt voordat er een hapje moes in gaat, lijken stukjes me nog niet echt handig. Tja, dat is dan het nadeel van een tweeling: ik kijk toch ook wel naar wat het meest practisch is en waar ook een beetje vaart inzit..... Ik heb voor Eef een afspraak bij de osteopaat gemaakt voor het spugen, de kinderarts komt niet veel verder dan smerige drankjes/medicijn waar ze nog meer van gaat spugen dus dat wordt m even niet. Ze denkt dat het vanzelf weer overgaat omdat Eef er zelf geen last van heeft maar ik kijk toch nog even verder.

Melis wat ben jij snel met 'normaal' eten!! Zo gaat de baby-tijd wel erg snel!

Fren, wij geven ook zo weinig mogelijk suikers, maar op het kdv gaat het er allemaal vrollijk in hoor!! Koekjes, aanmaaklimo, taartjes (traktaties) als er kindjes jarig zijn, you name it! En dan hebben wij nog een kdv waar ze er erg bewust mee omgaan en ook verantwoorde en gezonde voeding aanbieden......

Geplaatst

Fren, wij bieden thuis ook zo min mogelijk extraatjes aan (aan Wessel dan).

Dit hebben we heel lang kunnen volhouden zonder dat hij ergens om vroeg. Nu is hij 2 en weet hij dondersgoed wat hij lekker vindt.

Zodra hij 's-middags uit bed komt vraagt hij om 'iets lekkers'. gelukkig is dit in zijn ogen ook een plakje ontbijtkoek, een cracker, een zelfgemaakt ijsje van vers fruit etc etc.

Bij anderen (gastouder en opa&oma) gaat het ook makkelijker dat thuis maar we hebben hier wel goeie afspraken over gemaakt.

Meils, jij bent echt snel met ander eten. Ik merk duidelijk verschil tussen Wessel en lauren. Bij Wessel vond ik het super als hij weer toe was aan een nieuwe fase en zo mijn 'grote' knul werd. Bij Lauren mag het voor mij allemaal wel wat langer duren maar dat komt waarschijnlijk ook doordat dit voor het laatst is dat ik een babyfase bij mijn eigen kinderen meemaak.

Ik geef Lauren wel 1 stuk fruit en 1 potje groenten per dag en voor de rest alleen flesvoeding. Dit vind ik voorlopig wel genoeg.

Chris, dubbel dat Jasper weer aanvallen heeft gehad. Ik ben 'blij' dat dit is gebeurd nu hij nog in het ziekenhuis ligt en dat ze nu actiever zijn in de vervolgstappen.

Hopelijk kunnen jullie snel in het AMC terecht en kunnen zij nog iets voor jullie betekenen.

Geplaatst

Hoezo snel? Jullie geven toch ook groente en fruit? Ik doe niet anders dan jullie hoor, misschien is de hoeveelheid anders. Als Vince zijn fles weigert moet ik toch iets doen..

Geplaatst

ik vind dat jullie kindjes zoveel eten! Fiene krijgt 2 flessen van 210/7 (waar ze vaak 30-40 cc van laat staan) en 2 van 180/6 en 1x fruit of groente per dag. Fruit gaat er wel in, 1/2 tot 3/4 potje, maar groente max een half potje. Ik wil wel graag vers gaan geven,maar moet eerlijk bekennen dat dat nog niet altijd lukt doordat we zo druk zijn.

Geplaatst

Ik vind het ook wel mee vallen Melsi, is een 6 maanden schema dus daar zitten wij ook zo aan.

Simonja wat jij zegt heb ik vaker gehoord, bij de 1e alles zo snel mogelijk is leuk om je grote knul/meid te worden en bij een 2e of laatste veel langzamer wil,maar dat heb ik totaal niet, van mij mag hij ook "lekker" snel gaan. ben blij als hij gewoon echt kan zitten en gewoon met de pot mee kan eten.

Rolf eet ook nog niet veel 4 flessen van 200cc met 7 scheppen sóchtends paar hapjes fruit klein stukje liga en met avond eten paar hapjes groente.

Hij krijgt geen pap.

Is echt nog om te leren eten niet om te voeden.

Fruit geef ik van die verpakking waar het een appelmoes structuur heeft geen potjes en groente kook ik zelf en pureer.

Chrish, wat vervelend dat Jasper weer een aanval heeft gehad, maar goed dat je het heb kunnen filmen en dat ze nu voort maken met overdragen naar AMC

Merk wel dat het steeds iets beter gaat met eten vanmorgen begon hij niet gelijk te kokken toen er een klein stukje in zn mond zat.

Geplaatst

Hier gaan we ook vanaf morgen over op een 6 maanden schema.

ben benieuwd hoe ze het gaat vinden, net wel brood geprobeerd met een beetje margerine en dat ging wel redelijk. Vooral de korst vond ze heerlijk. Soms slikt ze ook wat door maar het meeste komt er na een tijdje soppen en kauwen weer uit.

ze was vandaag op het CB 65 cm en 6910 gram.

Fren, hier wil ik ook graag verse groente geven, maar ook wij zijn vrij druk waardoor het er niet van komt. Maar ga het nu toch echt proberen. Als ik potjes geef doe ik wel die van olvarit, op het werk hadden we die van de kruidvat, maar vond die er allemaal hetzelfde uitzien.

We mogen nu ook over op opvolg melk ben beniewd hoe dat gaat omdat er dan in de HA voeding toch weer meer koemelk eiwitten zitten.

Hier vind ik het ook wel heel snel gaan, maar kijk uit naar de tijd dat ze zelf kan zitten.

Geplaatst

Chris, vervelend dat Jasper weer een aanval gehad heeft! Wel fijn dat Zwolle nu zelf ook meer actie onderneemt om hem over te laten plaatsen. Krijgen jullie daar vandaag meer over te horen?

Melis, strak schema! Misschien kun je ook nog proberen om het fruit te geven na zijn ochtend slaap. Ik geef ze fruit om ongeveer 10.30 uur/11.00 uur. Afhankelijk van hoe laat ze wakker worden. EN dan tussen 11.30/12.00 uur brood en fles. De hoeveelheid van de flessen heb ik wel weer op 180+6. Avondfles doe ik nog wel 210+7, en die gaat bijna nooit leeg.

Ik wil ook proberen om zo weinig mogelijk extra lekkere dingen te geven. Ze moeten krijgen wat ze nodig zijn, en wat ze niet nodig hebben en niet weten wil ik ook proberen om zo lang mogelijk zo te houden. Ze kunnen al het lekkere nog lang genoeg eten! Fruit krijgen ze bijna altijd vers, wanneer ze naar KdV gaan en ik heb weinig tijd doe ik een potje meegeven, en als ik thuis ben altijd vers. Groente heb ik nog wel uit een potje. Vind dat nog wel lastig. Vanavond eten we bloemkool, dan maak ik wel vers voor ze.

We merken wel dat ze het steeds beter gaan doen op het "6 maanden" schema. Ze eten nu al best goed, en hebben bijna niet meer genoeg aan 1 potje samen. Yoghert vinden ze ook lekker, het mondje gaat dan enthousiast weer wagenwijd open! Heerlijk kom te zien!

S.ven doet het ook goed met zijn helmpje. Gelukkig is het niet meer zo warm als afgelopen weekend. Ik heb nog wel in een T-shirt en een korte broek. En soms zijn sokjes uit ( thnx voor de tip Meezie).

[ATTACH=CONFIG]4429[/ATTACH]

Geplaatst

Ach gosh Lianne, wat een leuke foto :-D

Ik vind het knap dat jullie schema's hebben, hij krijgt zn fles wel op schema maar verder geef ik groente/fruit wanneer het zo uitkomt, heb ik bij Ilona ook zo gedaan nooit schema gehad.

Geplaatst

Lianne wat een stoere foto zeg!!!!

chris: fijn dat zwolle nu wel in actie komt maar het si wel erg dat Jasper eerst een aanval moet hebben om ze in actie te krijgen. Hoop dat het snel geregeld is met het amc

Fren: ook F krijgt niet echt veel van extraatjes. Wat ze vooral lekker vind is fruit maar inderdaad op het Kdv krijgt ze wel wat dingen met traktaties. Thuis drinkt ze tegenwoordig wel water met een minimaal scheutje roosvice.

Jeetje wat eten jullie kids al veel. M drinkt alleen nog flessen en vandaag voor de tweede keer 4 hapjes fruit, maar hij vond er niet echt veel aan. F was ook heel laat(bijna 6 maanden). Dus ik heb niet zo'n haast. Het komt wel. Net de reiswieg van de duowagen gehaald. Morgen gaat hij is het zitje. Spannend, het gaat inderdaad wel hard nu. Al ruim een maand zijn eerste tandje, slapen op zijn buik.... Poeh dat gaat echt snel.

Geplaatst

Wat is het hier rustig!

Inderdaad een stoere foto van S.ven, maar ik moet zeggen dat ik nog wel moet wennen aan zijn helmpje hoor! Wanneer hij even af is, geniet ik enorm van zijn mooie koppie! Moontje, S.ven en L.ara zijn ook alweer 6,5 maand. Ik vindt het soms ook wel lastig hoor dit schema. Ze slapen nog best wel veel en dan is het soms best lastig om een schema te volgen. Gelukkig doen ze het super goed, dus dat scheelt alweer.

Wij hebben afgelopen weekend ook de wagen omgebouwd. Zij zitten nu ook in het zitje. Volgens mij vinden ze het wel leuk, kunnen nu lekker rondkijken :-)

Nog een paar dagen en dan gaan wij ook op vakantie. Ben al druk bezig om alles schoon mee te nemen, loop zelf ook heerlijk in een kloffie. Moet nu wel goed nadenken wat allemaal mee te nemen voor de kids. Heb niet veel zin om heel veel mee te nemen, denk dat ik maar gewoon een paar wasjes ga doen op de camping.

Ga nu eerst genieten van het heerlijke weer!

Geplaatst

Stoer die helm!!! Maar ik kan me voorstellen dat je hem liever zonder ziet natuurlijk! Maar moet jij eten meegeven voor de creche??? Bij ons zit dat er bij in: fruithappie (altijd vers en biologisch) boterhammetjes, soepstengels etc en ook de luiers. Lijkt me wel een gedoe als je daar 's ochtends ook nog aan moet denken...Mijn prins en prinses hebben net hun eerste peertje op; geschild, toen in stukjes 3 minuten gekookt met wat water en daarna in de blender.....de smaak wordt zo wat zachter en ze hebben zitten smullen hoor!! Ik geef nu voor de vierde dag een fruithapje (groenten nog niet mee begonnen) en het is prachtig hoe ze reageren als ik ze in de stoeltjes zet.....helemaal te blij en Juul ook heftig smakkend, hahaha, dat wordt een vreetbeertje! Ik bouw het ook langzaam op, soms zitten ze ook nog op 5 voedingen per dag dus dan vindt ik bijvoeden wel veel worden. Ik heb bij de oudste het eerste jaar altijd alles wel vers gedaan en dat wil ik nu ok doen is beter voor de smaakontwikkeling en dan krijgen ze ook alleen maar natuurlijke suikers.

Geplaatst

Ik heb net voor t eerst appel vers geprobeerd te geven, maar krijg het niet helemaal fijn hoor. Blender en staafmixer geprobeerd. Fiene moest er dus ook niks van weten...

Geplaatst

Mira, ik geef alles mee. Ze hebben nog niet gezegd dat dat niet hoeft. Alleen de thee die ze drinken geef ik niet mee. Vaak maak ik de avond ervoor de tas al klaar, dat scheelt alweer. Dan zou ik eventueel alleen nog fruit moeten maken. Geweldig he, wanneer ze zien dat ze iets te eten krijgen! Ze hebben nu ook in de gaten dat er in de bordjes eten zit, en worden helemaal enthousiast als ik daarmee aan kom lopen.

Heeft het een reden dat je de peer kookt? Dat hoeft niet perse toch? Ik heb hem vorige week gewoon zo gegeven...

Fren, jammer dat het niet lukt met de appel. Ik doe bijna elke dag een appeltje met een ander soort fruit erdoor maken, en heb daar geen probleem mee. Misschien een keer een halve appel en banaan proberen?

Geniet lekker van het weer vanmiddag!

Melis, het slapen gaat goed met helmpje op! Hij heeft hem nu al 2 nachten volledig opgehad, en hij slaapt gewoon door. Hij ligt wel in een T-shirt en onder een lakentje. Niet teveel kleertjes aan, en het gaat prima! Bij de voedingen doe ik hem af, dan kan het mooi even luchten.

Het opzetten gaat ook steeds beter. Ik vindt het fijn om hem op zijn buik op het verschoningskussen te leggen met een speeltje of knuffel. Dat gaat het makkelijkste..

Geplaatst

Fren, volgens mij als je de appel even warm maakt dat hij wel fijner wordt!

Naar cb geweest, 6810 gram en 66 cm!! En vandaag precies 6 maanden!

Geplaatst

Bikkel, mooie lengte en gewicht!! Het klopt overigens van dat koken: als je het fruit even kookt, dan wordt het zachter qua textuur en smaak en is het makkelijker te pureren en eten ze het dus ook makkelijker. Dat is ook de reden dat ik de peer heb gekookt, als ze een beetje gewend zijn aan hapjes stop ik daar ook weer mee, maar de eerste weken maak ik het de kindjes het liefst zo makkelijk mogelijk. Het idee is dat ze dan makkelijk nieuwe dingen gaan proberen......het heeft bij de oudste goed gewerkt, die eet nu practisch alle groenten en fruit, dus nu doe ik het ook maar weer zo.

Geplaatst

Fren tip voor het appeltje, in stukken snijden in een bakje doen met een klein laagje water. Even in de magnetron en dan pureren. Zo krijg je het fijner en blijft het beter van kleur. Als je een appel zo pureerd wordt alles snel bruin.

Of een appel of 4 snijden en koken in de pan. Dan kan je het ook invriezen en is het na het ontdooien ook nog lekker.

Hier nu al twee dagen brood gegeven met een beetje boter. Ze zit er wel op te kouwen, maar het meeste komt er weer helemaal uitgesopt weer uit. De korsten van het brood vind ze heerlijk en daar krijgt ze volgens mij wat meer van naar binnen.

vanmorgen voor het eerst een papfles gegeven. Ze keek me heel raar aan en na iedere slok moest ze even naar de fles kijken. Na een tijdje had ze het door en dronk ze heerlijk ontspannen haar fles op. Had er nu bambix in gedaan dat is vanaf 6 maanden.

Liannne, leuke foto van S. En wat een mooi kleurtje helm, lekker stoer.

Zou toch eens vragen op het kdv of je alles mee moet nemen, meestal krijgen ze het eten toch wel van het kdv, op flesvoeding na dan.

Geplaatst

Is Bambix weer iets anders dan rijstebloem?

Doen nu 1,5 dag het 6 maanden schema en alles gaat tot nu toe goed. Diksap vindt hij niks, zodra hij dat uit de fles voelt komen trekt hij een heel gek gezicht. Brood smijt hij weg, kennelijk niks aan. Vince heeft net een potje wortel achter z'n kiezen.

Geplaatst

Melis, in bambix zitten allemaal verschillende granen, vezels en tarwe. Rijstebloem is glutenvrij en tot 6 maanden beter omdat de darmpjes de gluten nog niet zo goed kunnen verwerken.

Bambix is eigenlijk hetzelfde als brinta, alleen zit in bambix geen zout.

Geplaatst

Stomme vraag misschien; maar merken jullie ook dat je huid veranderd is na je zwangerschap? Ik kon altijd goed tegen de zon, verbrandde nooit. Maar vandaag dus vuurrood na een uur wandelen met fiene!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden