Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

geven jullie ook al liga?? ik heb Rolf vanmorgen een halve liga gegevn, gaat prima zolang het smelt vindt hij het ook lekker, maar zodra er een brokje in zn mond ligt gaat hij kokhalzen

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee, wij houden het nog bij groente en fruit. Wil sowieso proberen om de eerste twee-drie jaar geen suiker te geven, maar of da gaat lukken zullen we zien...

Geplaatst

Medusa, wij geven ook liga eerste stap, maud vind het geweldig!!

Fren, ik begrijp je idee, ik wil alleen aangeven dat natuurlijke suikers, net zo slecht zijn als gewone suikers, voor het gebit. Voor fiene zal het op het kdv ook lastig worden, als ze nog zo klein is merkt ze het niet maar als ze 2 is gaat ze merken dat ze andere dingen krijgt als de andere kids. Dat kan problemen geven. Op het kdv hadden we ook een kindje die veel niet mocht en we hebben regelmatig flinke buien gehad omdat hij ook muisjes wilde ipv smeerkaas of kipfilet.

op het kdv kregen de kindjes gewoon siroop ipv diksap of roosvice omdat het qua suikers op hetzelfde neerkwam. Gewoon een klein laagje zodat er een licht smaakje aan zat.

Maar ik denk dat je tot een jaar of twee zeker kunt doen. Omdat ze dan nog niet zo door hebben dat zij wat anders krijgt.

Chris, wat naar dat ze vanuit het ziekenhuis geen echte nazorg bieden, zeker als het aankomt op zo'n klein mannetje. Hoop dat jullie snel iets kunnen regelen zodat je hem lekker thuis kunt hebben.

Oooo fren, wilde kijken naar je kinderstoel, maar helaas is de site op zondag niet open voor bezoekers. Hihi moet dus korgen even kijken. Ben benieuwd.

hier zit Maud af en toe 10 minuten in een ikea stoel met een zitverkleiner. Dat gaat heel goed en ze vind het heel gezellig. Trekt als ze de kans krijg alles van je bord af of zit al metopen mond als ik de vork naar mijn mond breng. Hihi

Geplaatst

Meiden, wat te doen??

Sinds een aantal dagen weigert Vince zijn avond (pap)fles, hij is enorm aan het stieren. Stopt de speen in z'n mond, draait rondjes alle kanten op, kletst 5 kwartier in een uur, maar drinken ho maar.

Hij krijgt op een dag 4 flessen van 210/7 en in de avondfles doen we er 3 eetlepels rijstebloem bij.

Als hij wakker is 's ochtends rond 11.00 uur een half potje fruit en hetzelfde rond een uur of 18.00 uur, een half potje groente.

Zou hij al toe zijn aan 3 flessen en dus een nieuw ritme?

Weet ff niet wat te doen...

Geplaatst

Melis, misschien de flessen naar 180 bijstellen. Of de groente vervroegen. Als ik maud een uur voor de fles nog een hapje geeft drinkt ze ook zo slecht. Lekker kletsen, spelen met je gezicht en de fles en maar lachen. Nu geef ik de fles en dan een uurtje daarna een hapje. Dan gaat ze daarna naar bed.

Hier gister en vandaag kiwi gegeten, maar daar heeft ze volgens mij wel wat pukkeltjes van.

wat voor fruit krijgen jullie kids. Maud is gek op appel, peer, banaan, perzik, mango, aardbeien en kiwi. Alleen meloen wil ze niet daar gaat echt haar bekkie van op slot. Groente is ook nog geen succes.

Geplaatst

Meezie, thnx voor de tip!!

Net ff langs cb gegaan en zij zeggen dat we een fles mogen laten vervallen, dus gaan vanaf morgen voeden volgens het 6 maanden schema. Hij weegt 7,8 kg en is 70 cm dus qua groei zit het perfect!

Geplaatst

O opgelost mesli, een fles eraf.

Meezie, is maud nog nit te jong voor kiwi?? heb wel eens gehoord datdat een fruit soort is die ze pas later mogen??

Ik ben Rolf alleen nog hapjes aan het laten wennen.

Geplaatst

Volgens mij is is het praktisch gezien bijna onmogelijk om je kind suikervrij groot te brengen. Wij geven Vince ook Liga, hij oefent er zelf mee met vasthouden en eten.

Vanaf morgen 6 maanden schema;

7.00 uur fles

8.45 uur fruit en dan naar bed

11.30 uur fles

13.15 uur broodkorstje met diksap en dan naar bed

16.30 uur groentehap met toetje

19.30 uur papfles en naar bed

Geplaatst

ik denk ook dat het praktisch onmogelijk is.... en ik begrijp ook niet waarom.

mooi schema melsi

Rolf deed gister ook ff zn liga zelf vast houden.

Geplaatst

Haha ik vind het wel leuk om die schema's te lezen want hier alles behalve een schema....Jarno heeft wel nu 3 dagen doorgeslapen van 22.00 tot 7.00/7.45 dus dat gaat prima, ertussenin hangt helemaal af van wanneer meneertje zich meldt! Hij laat wel 3 soms 4 uur tussen de voedingen maar meestal haal ik de 6 voedingen wel! Woensdag naar cb, Jarno is dan 6 maanden en dan krijgen we uitleg over voeding! Ik heb het boek van stefan kleintjes in huis, van borst tot boterham! Daar staat een rustig opbouwschema in dus daar gaan we mee beginnen! Vandaag met boodschappen staat de banaan, mango, courgette en broccoli al genoteerd....vind het wel spannend hoor!Meezie, in dat boek staat idd kiwi en aardbei pas op latere leeftijd, ik denk vanwege allergische reacties ofzo!Morgen op kraambezoek bij Liv, buurmeisje van mijn ouders dus dat is straks wel leuk voor Jarno een vriendinnetje bij opa en oma! Ze is morgen 9 dgn oud, kom ik aan met onze reus haha!

Geplaatst

ik wil fiene geen toegevoegde suikers (lees limonade, koekjes, snoep) geven. Mijn mening is dat zo lang ze het niet kent, er ook niet naar gevraagd wordt. Heb in mijn omgeving te veel voorbeelden gezien van hyperactieve kinderen na een 'shot'suiker. Wet ook niet of het gaat lukken, maar de intensie is er.

Vind overigens dat 6mnd schema wel heftig Melis! Hoe moet je dat in godsnaam doen als je werkt? De creche ziet me aankomen...

Geplaatst

Ben het opzich wel met je eens fren, en smaken zijn zeker aangeleerd.

Ilona heeft bijvoorbeeld nooit thee met suiker gehad, aardbeien krijgt ze ook zonder suiker, is allemaal aangeleerd zoet eten.

Je heb tegenwoordig van siroop dat heet slimpy dat is zonder suikers, dat krijgt zij.

maar om ze daarvoor nu geen liga te geven.

En wat wel logisch is, als je zelf dingen ziet wat heftig is, zoals hyperactief of mensen die door eten heel erg dik geworden zijn, dat je zelf juist erg het tegenovergestelde wil.

Maar er is ook vaak een middenweg.

Mesli, heb jij zelf dit tijdschema gemaakt of is dit van het cb?

Geplaatst

ik weet niet of dit zo is, maar als kinderen helemaal geen suikers krijgen, en dan krijgen ze in eens wel wat, al is het weinig dt ze daar dan juist erg heftig op gaan reageren?

dat is wel wet allergien zo.

bijvoorbeeld op voorhand al neutraal wasmiddel gebruiken, en je heb ineens gewoon wasmiddel zijn ze allergisch, maar dat komt dan omdat ze niets gewend zijn.

ik bedoel het niet vervelend hoor fren, ieder doet het zoals zij goed dunkt en daar is niets mis mee.

Geplaatst

fren, ik snap je mening en zie in mijn omgeving ook wat suikers doen qua overgewicht maar ook ik heb ervaringen met kinderen die niks mochten en zodra er uitgedeeld werd of er ook maar iets van snoep en zoet voorbij kwam dan werden dat "vervelende" kinderen, (varierend van stiekem gedrag tot driftbui!) het kind kan er tenslotte niks aan doen maar dit soort situaties zijn wel erg vervelend, misschien nog rotter dan die ene suikershot!

Het blijft natuurlijk je eigen keuze maar ik hoop dat je er niet te ver in gaat en idd aardbeien zonder suiker of thee zonder suiker maar een klein snoepje op zijn tijd moet kunnen vind ik! Ik heb het nu wel over de leeftijdscategorie 4,5 en 6 jarige!

dit is het opbouwschema van Stefan Kleintjes!

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html/

Geplaatst

Kiwi is nu misschien nog wat vroeg en daar kreeg ze ook wel wat bultjes van, dus die laten we even zitten. Maar aardbeien zitten ook al in de potjes van 6 maanden en daar reageerd ze goed op.

Melis, leuk schema zo ben benieuwd hoe hij erop gaat. Beetje hetzelfde schema als op het kdv aangehouden wordt, dus dat moet goedkomen.

Fren, begrijp dat je toegevoegde suikers zo min mogenlijk gaat geven, zeker als je er veel voorbeelden van ziet.

hier gaan we heel allert zijn op kunstmatige kleur en smaakstoffen, maar dat is omdat die allergie in de familie zit, neefjes, zus en moeder en ikzelfs zijn er allergies voor. Eerst krijg ik vrezelijke jeuk en daarna wordt ik hyper actief.

Ik ga ze niet helemaal uit de weg, maar eet ze zelf maar minimaal en dan gaat het goed, ik merk direct wanneerik teveel heb gehad, beetje wat medusa al aangaf.

Geplaatst

Bikkel, het is wel erg gericht op bv, of lees ik dat verkeerd??

Bij een aantal dingen heb ik zo iets van phoe, maar veel dingen kunnen wel nuttig zijn.

Rolf kokt heel erg snel zodra er maar enigsinds een brokje in zn mond ligt begint hij heel erg te kokken, lijkt wel of hij stikt.

Het liefst zou ik ook grof geven en zelf laten eten, heb ik ook gedeeltelijk bij Ilona gedaan. ( was ze al wel minimaal 6 maanden hoor )

meezie, er zijn genoeg fruitsoorten die al kunnn, laat je de kiwi nog achterwege

Geplaatst

Nee het is inderdaad voornamelijk gericht op minimaal volledig 6 maanden voeden en met het vooruitzicht dat dit bijvoeding is en de melk de basis blijft! Dus eerst borst dan hapje, als je andersom of ipv gaat doen dan loop de voeding terug!

Ach ik ga het eens rustig bekijken, als Jarno alles naar binnen propt en alleen maar zit te kokhalzen dan heb ik zo de staafmixer erbij gepakt!

Geplaatst

ik heb het over de eerste 2-3 jaar he, geen toegevoegde suikers. Ik snap ook echt wel dat je het op een gegeven moment echt niet meer in de hand hebt. Maar ik wil dat dat wat ze 'buitenshuis' krijgt de extraatjes zijn, en thuis gewoon niet, zonder daar gefrustreerd of megastreng in te zijn. Andere reden is dat in de familie van mijn vriend eten als troost en beloning gezien wordt en door gewoon nu een strakke lijn te trekken wil ik voorkomen dat F zodra ze bij mn schoonmoeder binnen komt een koekje in haar handen gedrukt krijgt.

Geplaatst

Medusa, dit schema heb ik zelf bedacht en was volgens het CB een prima idee.

Op deze manier krijgt hij iig alle voedingstoffen binnen voor een baby van 5 maanden. Zolang hij 500cc melk binnenkrijgt naast z'n groente/fruit is het prima.

Geplaatst

We zijn ruim een week verder en al die tijd aanvalvrij. Echter, vanmiddag begon hij weer. Ik ben net terug uit het ziekenhuis. Het is me gelukt een aanval op film te zetten. Ik hoop dat dit gaat helpen in de diagnose. Vanmiddag is er contact gelegd met het AMC. Ik hoop dat we snel het sein krijgen dat we daar naar toe mogen. Via de co assistent hoorden wij dat ze bij het AMC nog wel ideeen hebben over de diagnose. Morgenochtend hebben de kinderartsen in het AMC overleg en Jasper wordt dan al besproken. Nu Jasper vandaag weer aanvallen heeft gehad, is Zwolle actief bezig om hem overgeplaatst te krijgen. We kregen eerder het idee dat ze Jasper op een lager pitje hadden gezet, omdat ze geen oorzaak konden vinden en er afgelopen vrijdag nog vanuit gingen dat de aanvallen niet meer terug zouden komen. Zwolle is een goed ziekenhuis, maar nu het echt ingewikkeld wordt, is het beter om naar een academisch ziekenhuis te gaan. Ik ben over de verpleging van Jasper heel tevreden en vannacht zijn ze weer extra alert.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden