Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Weer een mijlpaal vandaag: de wiegen verruild voor de ledikantjes! Hebben er net al lekker in geslapen. Moesten wel de kamer veranderen want ineens staat ie wel heel vol met 2! Nieuw tafeltje kopen dat ruimtebesparend is...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chris, succes in het AMC! Ik hoop dat jullie daar verder komen dan in Zwolle!

Caro, wat een mijlpalen! Wat gaat het dan ineens hard he!

Ik ga slapen en vannacht vertrekken voor onze welverdiende vakantie in Oostenrijk! Tot over 2,5 week!! (wat klinkt dat lang)

Geplaatst

caro, pasten ze bij jou nog in de wiegen dan? Hier zijn ze eind juni al overgegaan omdat het knokken was in de tweelingwieg....... De bedjes staan wel tegen elkaar aan omdat ze erg veel contact zoeken samen, heel lief om te zien. Ik ben net met ze naar de osteopaat geweest ivm het spugen van Eef. Hij gaf aan dat het bij haar maagregio vast zit en ook in haar nek. De maagregio komt door de manier waarop ze in mijn buik lag tijdens de zwangerschap, hij kon dat precies vertellen, zo bijzonder! De nek komt waarschijnlijk door de bevalling. Hij gaat het allebei losmaken, en hopenlijk is het daarmee verholpen. Ik laat er veel liever op deze manier naar kijken dan dat er weer allerlei drankjes en pilletjes genomen moeten worden. Crish, heb je hier ook aan gedacht, om een consult te doen bij de osteopaat? Er wordt dan toch op een andere manier naar het lichaam gekeken en ik heb er zelf ook al veel baat bij gehad.

Ga me eens door een berg was heenwerken.....bleeeeh.

Geplaatst

Ik ben zo blij dat ik met Bram naar de osteopaat ben gegaan! Wat een verschil en inderdaad waarschijnlijk ook iets te weinig ruimte gehad in de buik waardoor bepaalde plekken vastzaten. Nu is het een heel ander kind! Al kan hij nog niet zo lang zijn hoofdje omhoog houden als zijn zus, hij is wel de eerste die helemaal gedraaid is.

Ja hoor, ze hadden nog wel even in de wiegen kunnen liggen (oudste was 8 maanden) , maar we vonden het wel tijd. Bram had de bekleding al een stuk losgetrokken en bij Kaat zat ie ook met 2 wasknijpers vast aan de buitenkant omdat ze er aan trok soms, niet zo'n fijn idee. Een tijd lang al stonden de bedjes en matrasjes klaar en ineens kreeg mijn vriend gister de geest en zei: nu ga ik ze in elkaar zetten! Een vriendin die op bezoek was is gaan wandelen met de twins en de oudste en ik ben gaan schoonmaken en hij in elkaar zetten. Toen ze terugkwamen konden ze er in!

Geplaatst

Bij ons is Fiene niet meer terug in de wieg gegaan nadat wij van vakantie terugkwamen. Maar dat had er ook mee te maken dat ze in de (100 jaar!) oude familiewieg lag, die ouderwets kon wiegen van links naar rechts. Mevrouw had dat al vrij snel door enen probeerde dat zelf voor elkaar te krijgen... Dat vonden weij niet zo'n goed idee. Bijkomend voordeel is dat het bedje iets hoger is dan de wieg en dat vindt mijn rug wel fijn :-) Tis toch bijn a 8 kilo schoon aan de haak nu...

Geplaatst

Lianne, fijne vakantie!

Chris, hoe is het vandaag gegaan in het AMC?

Fren, is het nog gelukt om een afspraak te maken voor je operatie?

Zit op mijn werk en verveel me kapot, heb het gehad voor vandaag! Vandaag de HA gebeld voor een andere pil, krijg hier vaak hoofdpijn van en buikpijn. Denk dat ik ermee stop.

Verder vandaag IVF Poli gebeld voor een intake voor een cryo tp, maar ze wimpelen me elke keer af met onzinnige opmerkingen; mevrouw u bent pas 5,5 maand geleden bevallen, u bent pas 26, de agenda gaat niet zover qua plannen. Heel erg jammer allemaal, zeker omdat je zo afhankelijk bent van het zkh.

Geplaatst

Nee melis, ook ik kreeg te maken met een kastje en een muur. Grrr. Voor de derde x te horen gekregen dat ik 'morgen' terug moet bellen omdat er nu niemand is. De vrouw die ik nu sprak was erg verbaasd dat ik dat don en vrij ook al te horen had gekregen, omdat er gewoon iemand aanwezig was.

Irritanter is nog da het dus waarsch volgende week gaat worden, dinsdag moet ik me F naar het cb en woe heb ik een fotoshoot van m'n werk waar ik bij MOET zijn. En vin is dan ook jarig. Hoop dan maar op volgende week donderdag.

We hebben wel net de vakantie geboekt: heerlijk 15 dagen naar gran Canaria eind oktober. Heb er zin in, mooi nieuw appartement, dus ruimte genoeg voor de kleine meid.

Geplaatst

Melis, toch besloten om vrij snel voor een cryo-tp te gaan? Wanneer willen jullie weer beginnen?Zonde dat jij en Fren zo van het kastje naar de muur worden gestuurd.Caro, goed van Bram dat rollen. Hoe is het met het tandje van Kaat? Is het door en heeft ze er last van?Fren, lekker zo'n vakantie om naar uit te kijken.Chris, hoe ging het in het AMC vandaag?

Geplaatst

Ja, idd! Vince moet minimaal 1 jaar zijn voor er een cryo wordt teruggeplaatst, is protocol in het VU. We moeten wel eerst op intake om de zwangerschap/bevalling te bespreken. Hopelijk eind dit jaar/begin volgend jaar alvast de intake doen.

Geplaatst

Is er een reden dat je zo snel weer wil Melis of heb je gewoon weer de kriebels? Ik had bij de oudste toen ze anderhalf was voor het eerst zoiets van: ik zou wel weer zwanger willen worden. Wist ik veel...

Simonja tandje is nu een streepje dus wel door ja. Ze is met de fles huilerig en wil ze meestal niet leegdrinken maar ja, zoals in een ander topic besproken heeft Fientje daar nu ook last van dus kan weer een sprongetje zijn, geen idee of het door het tandje komt.

Geplaatst

Hahah Melis, en wil jij nu al een afspraak proberen te plannen voor als Vince 1 jaar is? Jij bent er dan wel heel vroeg bij ;-)

Ik herken mijzelf hier wel in. Toen Wessel 6 maanden was begon het alweer te kriebelen. Ik heb contact met het EMC opgenomen toen hij 9 maanden oud was. Toen meteen de intake gehad en een cryo tp net voordat hij 1 jaar werd. Op zijn verjaardag was ik zwanger van Lauren, zo speciaal!

Maar goed, dan heb je dus nog wel ff tijd om die afspraak te maken.

Tip; ik heb een hele discussie gehad met het EMC omtrent de factuur van deze intake. Ik weet niet of het VU dezelfde richtlijnen heeft maar voor de zekerheid zeg ik het toch ff;

Ik had een afspraak gemaakt voor die intake en ben daar alleen naartoe geweest. Ze hebben een inwendig onderzoek gedaan en een kort gesprek en dat was het.

Achteraf kreeg ik een rekening voor zowel mij als mijn man (en dat terwijl hij er niet was geweest). Mijn man had op dat moment nog zijn eigen risico openstaan en dat zou de reden zijn dat hij deze rekening hiervan moest betalen. Het was het beleid van het ziekenhuis dat ze dit consult zowel bij de man als bij de vrouw in rekening brengen.

Nou, dat dacht ik niet. Ik ben maanden bezig geweest met brieven schrijven om bezwaar te maken (was toch 160 die we zelf zouden moeten betalen) maar nu heb ik dus gelijk gekregen.

Aangezien mijn man er niet is geweest hoef ik nu de rekening niet te betalen. Vraag dus ff naar de 'voorwaarden' van deze intake voordat je ook voor dit soort verrassingen komt te staan.

Caro, ik las dat Kaatje en Fiene allebei weer dezelfde kuren hebben.. haha.. die twee gaan altijd gelijk op he? Vervelend dat ze de flessen opeens niet leeg drinken en huilerig zijn. Hopelijk duurt het voor jou en Fren niet te lang en gaan ze snel weer goed eten.

HIer echt geen problemen met eten, ik heb echt een klein vretertje ;-) Ze eet nu 4 flessen van 180 per dag ('s-avonds met rijstebloem), een heel stuk fruit en een heel potje groenten (of dezelfde hoeveelheid als ik het zelf maak).

Echt alles gaat er hier in. Gisteren sperziebonen gegeven. Ze trekt er wel een vies smoeltje bij maar haar mond gaat wagenwijd open.. haha

Melis, jij had toch ook de flessen van Dr. Brown? Ik had voorheen de papspeen van de smalle fles en hiermee had Lauren binnen 3 minuten de hele fles leeg. Daarna had ze nog honger maar dat is natuurlijk niet zo gek als je zo snel eet (en dan was het trouwens een fles met 3 grote eetlepels rijstebloem erin dus behoorlijk dik).

Ik zag nu dat ze ook een fase 4 speen hebben en die gebruik ik nu voor de papfles. Ik doe nu 5 schepjes (zelfde schepjes als de flesvoeding) door haar fles en dat krijgt ze door deze speen heengetrokken. Nu doet ze zo'n 10 minuten over een fles dus dat gaat een stuk beter. Mocht jij dus hetzelfde 'probleem' hebben dan is deze nr.4 misschien ook iets voor jou.

Vandaag lekker een dagje thuis aan het werk. Kids naar opa en oma dus lekker ff doorwerken.

Geplaatst

Simonja, thanks voor de tips!! Wij gebruiken nu speen nr.3 en dat werkt prima, ook met 2 eetlepels rijstebloem. Mbt de rekening van het VU; wij hebben dit jaar voor beide al ons eigen risico betaald. En we mogen ergens in nov/dec op intake komen dus dat komt mooi uit.

Sinds we zijn overgestapt op 3 flessen ook totaal geen problemen meer met eten.

Donderdag gaan we naar Zwolle om Vince z'n helmpje op te halen, ben onwijs benieuwd!!

Chris, hoe gaat het met jullie?

Caro, er is geen speciale reden. We willen het leeftijdsverschil niet te groot hebben tussen 2 kindjes. Daarentegen ben ik erachter gekomen dat ik nu volop geniet van Vince en nu het zwanger zijn onwijs mis. Dus wel goed dat we pas eind van het jaar op gesprek mogen komen, wellicht denken we er dan weer anders over.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Een tijdje niet gereageerd, maar ik leef nog wel.

We hebben met zijn drietjes, 2 weken vakantie beleefd, wel thuis gebleven, maar het was erg leuk.

We zijn twee daagjes weggeweest, een keer naar Neeltje Jans en een dagje naar Madurodam, daarna lekker uit eten in Renesse en Scheveningen.

Voor de rest lekker thuis geweest, een nieuwe straat aangelegd achter het huis van 144 m2.

Tevens druk met solliciteren, vandaag een E-Assesment.

Ik heb nog wel een vraag, Inge krijgt nu nog 5 flessen, maar ze gaat hier steeds minder van drinken.

Wil dus overstappen naar 4 flessen met een hapje erbij.

De tijd die hier tussen zit is dan 4.5 uur toch?

Dus dan zou de eerste fles om 07.00 uur, 2e fles 11.30, hapje om 14.30 uur, 3e fles om 16.30 uur en 4e fles om 21.00 uur.

Zou dat met een half uur speling erbij kunnen?

Chrish, hopelijk gaat het snel beter met Jasper en sterkte in het AMC.

Melis, ik begrijp helemaal wat je bedoeld, ik zou ook graag een brusje willen voor Inge.

Ik kan niet zeggen dat je moet oefenen, maar heb geduld het komt allemaal goed, je lichaam moet ook ontzwangeren.

Caro, wat leuk dat je de wiegjes vervangen hebt, maakt ze ook gelijk een stuk groter.

Meezie, morgen weer zwemmen, alleen mijn schoonzusje gaat met Inge zwemmen.

Ze wilde dat graag een keertje doen, dus ik mag toekijken.

Mira, is de wasberg opgeruimd, of heb je alweer een nieuwe berg liggen.

Geplaatst

Vlinder volgens mij maakt een half uur meer of minder echt niet uit. Zou gewoon gaan proberen en kijken wat het beste werkt. Hier waren ze vanmorgen om half 8 en om half 10 alweer wakker! Dus nu zit ik het te rekken... vindt 2 uur ertussen te weinig bij 4 flessen op een dag, ergens tussen 3 en 4 uur ertussen is het meestal. Overigens doen we er al een tijdje ook 's morgens 2 scheppen rijstebloem in, en 's avonds weer. Succes!

Chris hoe gaat het met Jasper, goed overgekomen in het AMC? Weten jullie al wat meer of is dat te vroeg?

Geplaatst

Vandaag de test gemaakt, die deel uitmaakt van de solliciatie procedure.

De test is positief verlopen, maar nu wordt ik om 16.59 gebeld en laat ze een voicemail bericht achter, dat er een interne kandidaat is en de vacature dus komt te vervallen, daar interne kandidaten voor gaan op externe kandidaten, als ze van hetzelfde niveau zijn.

Ben reuze boos............

Morgen maar eerst even bellen, want ik was daar om 15.30 uur nog en was er toen nog niets bekend van die kandidaat.

Geplaatst

He bah vlinder wat rot zeg en zeker onbeschoft om dat in te spreken, bel dan later even terug! Ben benieuwd wat ze morgen zeggen!!

Hier geen nieuws, jarno is ook begonnen met hapjes! Gaat goed, hij heeft nu broccoli, bloemkool,mango,banaan,peer en perzik gehad en een broodkorst! Ik maak alles vers en het is reuze gezellig aan tafel met ons kleine manneke erbij! Ook geen gekokhals dus relaxed!

Gisteren naar mijn werk geweest, klasje in orde maken en komende vrijdag vergadering! En dan 16 augustus beginnen na 48 weken verlof!! Ik heb er zin in!!!!!!!

We starten met 8 jongetjes dus ben benieuwd!!

Geplaatst

He potverdrie trudy, het zag er zo rooskleurig uit en dan nu ineens dit bericht, bah!! Wat een nare manier is dat zeg.

zie je morgen, ben benieuwd hoe inge het zal vinden, maar vast wel leuk.

Bikkel, hihi 8 jongens, lekker druk dagje. Kan begrijpen dat je er zin in hebt na 48 weken verlof.

Geplaatst

Melis: ik kan me goed voorstellen dat het begint te kriebelen, had ik ook.... Ik was zwanger na 6 maanden van twee cryo's daar werd totaal niet moeilijk over gedaan. Ik werd gelijk geholpen. Stom dat ze zich daar mee bemoeien!

Geplaatst

Moontje, het is idd best irritant. Ze willen sowieso de 9 maanden ontzwangertijd niet behandelen, het liefst pas als je eerste bevalling een jaar geleden is. Gezien mijn leeftijd (26) gaan ze dat jaar aanhouden, onder het mom van 'u bent nog hartstikke jong'. Fijn, maar daar heb ik niks aan.

Ik heb me er maar bij neergelegd, ik zal eind dit jaar weer bellen voor een afspraak.

Fijne avond meiden, ik duik mijn bed in om morgen uitgerust aan mijn weekend te kunnen beginnen.

Weltrusten!!

Geplaatst

Melis gezien de ontzwangerklachten die je nog steeds hebt, zoals ik las in het topic dat je hebt geopend, is het misschien beter dat je moet wachten?

Ga ook zo slapen, was weer een vermoeiend dagje... welterusten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden