Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey dames,

Oudste is een beetje zielig, gisteren 39 koorts en vandaag wel weg. Toch naar Kdv, maar wel op tijd opgehaald. M doet het super, we krijgen alleen nog niet een lekker ritme. Vandaag kwam hij om 5.15 uur. Wel gister de laatste fles om half acht (5e fles). Vandaag gaan we beter uitkomen. Ach maak me er niet zo druk om, op h Kdv krijgt hij heel snel ritme....

Die baby Cook heeft een vriendin van me ook. Handig. Ik houd Germaan bij potjes.

Was afgelopen week bij de ha en het toen ook over anticonceptie gehad. Hij zei nog de wonderen zijn de wereld niet uit.... Maar ik heb natuurlijk nog maar 1 eileider en die zit dicht. Spiraaltje was een optie maar hij zei uiteindelijk je kunt ook gewoon niets doen....mocht ik zwanger zijn moet ik wel heel snel een echo om te kijken of het goed zit. Ook nog met manlief besproken. We gaan niet voor een derde met IVF maar als het spontaan mocht gebeuren zien we dan wel weer. We hebben twee gezonde kinderen waar we heel blij mee zijn. Caro ik snap je gevoel wel.maar vind die ongi nu wel lastig, maar dat is meer omdat ik al lang niet meer ongesteld ben geweest. (vorig jaar 2 keer en toen was ik weer zwanger)

Meduus: ik heb ooit eens pap 2a gehad, wat houd 3a in? Gaan ze dan in het ziekenhuis een onderzoek doen?

M ligt nog wel in de reiswieg. In de duobanen past hij niet zo heel lang meer, maar in de enkele wagen nog wel een tijdje. Hij vind het nog steeds prima...hoop dat hij tijdens de vakantie in september er nog in past, kan hij daarom lekker in slapenals we op pad gaan.

Geplaatst

Klinkt niet goed Meduus, ik weet ook even niet meer wat het precies inhoudt, maar heb wel eens pap1 gehad en toen moest het opnieuw en bleek het toch goed, kon een schimmelinfectie zijn geweest. 3a klinkt ernstiger?

Fren nog nooit een uitstrijkje gehad? Je bent toch boven de 30? Bij 30 krijg je een oproep en dan vijfjaarlijks als het goed is?

Bram kan ook niet zo hoog met zijn hoofd hoor, sterker nog, hij kan 'm helemaal niet goed omhoog houden, moet nog steeds de osteopaat bellen...Misschien wacht ik nog even tot 11 juni kijken wat de cb arts ervan zegt...

Ik wil juist graag voor de vakantie de wagen ombouwen om de reiswiegen niet mee te hoeven nemen maar aan de andere kant zijn ze wel handig om in te slapen... We zien wel hoe groot ze dan zijn. Ze kunnen plat gemaakt worden dus als het nog past kunnen ze misschien los mee als bedjes, anders moeten we toch ook de campingbedjes meenemen.

Geplaatst

PAP 3a Er zijn cellen gevonden via het uitstrijkje met een matig ernstige afwijking. Afhankelijk van de afwijking wordt het uitstrijkje na zes maanden herhaald. Of je wordt doorverwezen naar de gynaecoloog. Meestal is er geen, of slechts een eenvoudige behandeling, nodig.

Heb dit even van internet geplukt... Kennelijk had ik toen pap 2...

Geplaatst

Ik heb al jaren pap 2, ik heb dus onrustige cellen, ik weet sinds 2 jaar ook dat ik variant risico hoog heb, het is nu 3a, het is dus aan het stijgen.

22 juni gaan ze een hapje weg halen uit mn baarmoedermond, uitstrijkje is redelijk opervlakkig en met een hapje weg halen hebben ze beter resultaat.

Aan de hand daarvan bekijken ze of ik geopereerd moet worden om weefsel te laten verwijderen.

Geplaatst

Veer - hier drinkt Levi gelukkig goed uit zowel de borst als de speen nr 1 van difrax, maar ik weet nog van mijn neefje dat die heel erg kieskeurig was welke temperatuur de melk had! Te koud? Dan ging hij er niet in! Iets warm? Dito... Dus weet niet of je dat misschien nog kan proberen?

En inderdaad heb ik ook wel eens gehoord dat het anders is als mama de fles geeft, want dat "hoort" dan niet, terwijl ze er bij een ander minder last van hebben. Oogcontact mijden wilt ook nog wel eens helpen...

Hier de 1e dag bij de gastouder er op zitten. Ben met tranen in m'n ogen de deur uit gegaan en voelde me zo happy toen ik hem weer op mocht gaan halen! Ze had een heel leuk stukje geschreven in zijn schriftje over hoe zijn dag geweest was., wat eindigde met "je bent een lief kind en gauw tevreden en ik vond het leuk dat je er was!". Hihi, ik glunderde volgens mij toen ik dat thuis las ;-)) Hij had goed geslapen en gedronken en geen ene keer gehuild! Ben helemaal blij en opgelucht!

Geplaatst

Oh, zie nu dat ik heel deze pagina nog niet gelezen had! Dacht dat ik bijgelezen had, maar dat was blijkbaar alleen de vorige pagina. Jeetje Medusa, dat klinkt niet geruststellend! Getsie meid! Hoe lang duurt het dan na de 22e nog voor je de uitslag hebt?

Ik heb ook nog geen uitstrijkje gehad - kreeg 3 weken voor ik uitgerekend was de oproep. De kaart dus terug gestuurd en dan zou ik na 6 maanden een nieuwe oproep krijgen, dus over 3 maanden...

Geplaatst

Medusa dat is geen leuk nieuws. Ik hoop dat het allemaal mee mag vallen. Wel schrikken zeg.

Ink de eerste dag er op zitten bij de gastouder. Fijn dat Levi het zo goed deed en niet heeft gehuild! Dat voelt voor jou vast wel goed.

Geplaatst

Hè meiden bedankt voor de reacties. Wat betreft de borst geven dit deed ik nadat hij 1voeding over had geslagen en de volgende voeding ook al niet wilde. Qua temp zou kunnen alleen de laatste keer had ik eerst gekolfd en t daarna gelijk gegeven. Probeer ook niet zelf de fles te geven maar de laatste keer was t even niet anders. Hoop dat t bij m'n moeder geen problemen gaat geven.

Het andere is dat ik nu borstontsteking heb en t zelf dan prettiger vind als hij bij mij drinkt ipv dat ik moet kolven. Hoop dat ik er snel vanaf ben. Zal snel even ook op de rest reageren.

Geplaatst

Medusa, dat is geen nieuws waar je op gehoopt had. Hopelijk valt het straks allemaal nog mee en hoef je niet geopereerd te worden.

Ink, wat fijn dat de eerste dag bij de gastouder zo goed is gegaan.

Veer, hopelijk gaat het drinken vandaag goed.

Even een vraagje aan jullie. Geven jullie nog steeds warme of koude flessen? Lauren krijgt, sinds het zo warm is geweest, koude flessen. Ik maak ze met koud kraanwater. Zelf vind ik dit ideaal. Als we weggaan maak ik de fles al klaar of doe koud water hierin. Geen gedoe met opwaren of wat dan ook.

Bij Lauren lijkt het nu ook te werken door meer overdag te eten. Zij krijgt nu 5x 200 tussen 7.00 uur en 21.00 uur. Ze komt bijna altijd zelf voor de fles dus dat is mooi.

Tussen 21 en 7 slaapt ze aan 1 stuk door.

Geplaatst

Simonja, ik heb Ilona altijd warme flessen gegeven en Rolf een paar keer koud met dat warme weer.

Ik heb wel beetje zitten speuren op internet, volgens mij heeft het een functie dat het warm moet zijn, weet alleen niet wat.

Ik ga het eerst ff aan CB vragen of dat kan en dan ga ik het misschien met warm weer doen, alleen als hij het gelijk krijgt.

Als je water meeneemt moet het wel eerst gekookt zijn.

Gisteravond 1 schepje rijstebloem gedaan, nou dat doe ik ook pas weer als hij minimaal 4 maanden is, krijsen daarna volgens mij had hij krampjes.

Ik ben stiekem wel wat onrustig over dat onderzoek, ten eerste weet ik dat het echt een K onderzoek is doe nog liever een punctie en ten 2e de uitslag natuurlijk.

Geplaatst

ik heb juist gelezen dat je JUIST bij warm weer lauwe flessen moet geven, dat helpt het lichaam afkoelen namelijk.

Ik geef Fiene al vanaf het begin flessen met kraanwater, gewoon warm water uit de kraan. Beetje handwarm. Soms ook wat koeler, maar nooit koud.

Heb trouwens het idee dat ze in een groeispurtje zit: de afgelopen dagen al een paar keer dat ze niet wilde slapen en dan nog een halve fles extra leegdrinkt. Zit er over te denken om óf de flessen groter te maken, of om weer een 5e fles toe te voegen. Volgende week moet ze naar het CB, zal mn vriend vragen dat eens even voor te leggen.

Gister heeft ze overigens ook best een hoeveelheid worteltjes op! Je merkt echt dat het wennen aan smaken zin heeft, want moest ze er zaterdag en zondag nog niet veel van hebben, gister ging het mondje automatisch open voor een hap! Daarna maar gelijk in bad, want had een klein oranje meisje :-) In bad heeft ze overigens ontdekt dat niks leuker is dan trappelen met je beentjes, want dan gaat het spetteren. Lekker waterballet dus, haha! Ga dus morgen maar met haar babyzwemmen, kijken hoe ze dat vindt!

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Simonja, warme flessen, koud drinkt ze het niet op.

Ga deze week over op gekookt water uit de waterkoker, gemixt met afgekoeld gekookt water, we hebben de afgelopen weken barleduc gegeven.

Fren, alvast veel plezier morgen, ben benieuwd.

Medusa, ik kan begrijpen dat je onrustig bent, je weet niet wat je kan verwachten en dat wist je met een punctie wel.

Zodadelijk weereens kraamvisite, vanmiddag lekker wandelen.

Gisteren voor een andere auto wezen kijken, maar ik kan nog niet echt enthousiast worden.

De verzekering heeft ook gebeld, maar die heb ik terug gestuurt dat hij zijn huiswerk opnieuw mag doen.

Ik kreeg een bod van 13.000, de totall loss waarde, echter koop ik daar geen andere auto voor.

Bij de mazda garage staat een soortgelijke auto voor 14.950 + 500 rijklaarmaken, dus dan weet je wat ik nodig heb om dezelfde auto te kunnen rijden.

Gaat me morgen terug bellen, hij vroeg wel of ik de papieren en sleutels wilde inleveren, ja als wij overeenstemming hebben zal ik deze binnen 48 uur afleveren bij het schade herstel bedrijf.

O, wat kan ik hier boos om worden.

Geplaatst

Wij warmen het op in de magnetron, dat deed de kraamhulp dus dat maar zo gehouden. Grappig dat het allemaal verschillend is, vroeger was men daar veel strenger over, staat trouwens nog steeds op de verpakking van de Nutrilon dat je het water moet koken maar volgens mij doen weinig mensen dat.

Ik moet trouwens pas de 15e weer naar het cb en niet de 11e zoals ik dacht, maar ik verander het wel een keer als het lijstje weer langskomt...

Geplaatst

Medusa, kan me voorstellen dat je toch wel zenuwachtig bent.

Vlinder, kan me voorstellen dat je daar boos om wordt, zou ik ook zijn.

Ik heb eigenlijk nooit uitgezocht of koude flessen 'kwaad' kan. Bij Wessel heb ik dit ook gedaan en dat ging goed. Ik heb nog nooit water gekookt dus nu ook niet.

Ik ben ook heel erg voor het gemak voor mijzelf en zolang het in mijn ogen geen 'kwaad' kan voor Lauren volg ik gewoon mijn gevoel.

Goh, ben vandaag toch wel jaloers op de dames die nog thuis zijn. Ik heb morgen mijn parttime-dag maar dan schijnt het weer slecht weer te worden. Nu is het super lekker maar zit ik op m'n werk :-(

Geplaatst

Weet niet wat me is overkomen vannacht: Levi had om 20:00 gedronken. Maak hem de laatste 2 weken wakker rond 22:00/23:00 voor een laatste voeding, maar was gisteren erg moe en had geen puf. Lag zelf om 22:30 op bed en om 3:30 wakker om te plassen. Nog geen Levi... Uiteindelijk om 7:00 de eerste geluidjes!!! Wauw!!!

Ik ga er van uit dat het slechts eenmalig is, maar toch - errrug lekker!!! Alleen m'n borsten stonden daarna echt op knappen! Heb nog wat af moeten kolven nadat hij gedronken had, want het voelde niet zo prettig! Hoe dan de andere bv mama's dat?

Ik dacht dat hele koude flessen minder prettig voor de darmpjes waren ofzo? Maar zou het verder niet weten of dat waar is hoor. Bij warme flessen makkelijker voor de darmen de voedingsstofen er uit te halen of iets in die trent. Merk zelf bijvoorbeeld ook dat als ik 's morgens lauw water drink, ik makkelijker ontlasting heb...

Brrr, wat is het koud! Heb de kachel toch maar stiekem weer even aangezet. Ben ik normaal echt niet zo van: dan maar dikkere trui aan ofzo, maar had ik nu geen zin in...

En inderdaad Medusa -ik zou ook zenuwachtig zijn! Misschien wil je er niet teveel over nadenken / er over hebben hoor, maar wat kunnen de mogelijke uitslagen / gevolgen zijn?

Geplaatst

Medusa, heel veel sterkte. Ik hoop dat het toch nog meevalt.

Ink, super dat jouw ventje het leuk heeft gehad bij de gastouder. Dat is toch altijd maar afwachten.

Vlinder, ik hoop dat je verzekeraar toch meer wil uitkeren. Ik kan mij voorstellen dat je een vergelijkbare auto terug wilt.

Met het warme weer heb ik de flesjes gewoon gemaakt zoals altijd met kraanwater, ongeveer handwarm. Het CB gaf aan dat we de flesjes niet kouder mochten maken.

Geplaatst

Met het speuren op internet over het water temp, vond ik ook dat je geen warm water uit de kraan mag doen, het moet of met een pannetje of magnetron of zo iets opgewarmd worden.

En water uit een fles/pak is "slechter"dan gewoon kraan water,water uit een fles/pak is stil staand water dus na opening groeien er bacterien, en kraanwater is altijdstromend water.

Neem je water mee moet het eerst gekookt zijn om dezelfde reden wat hier boven staan.

Ink, wat fijn dat Levi door geslapen heeft, misschien gaat hij er nu mee beginnen :-)

Vlinder ik snap dat je er boos om wordt, goed dat je er niet mee in zee gaat, had ik wel gedaan.

Ink, ik denk er toch wel over na en speur op internet,als ze een biopt genomen hebben kunnen ze de afwijkende cellen beter onderzoeken, minder opervlakkig, ja daar kan uitkomen dat het nog relatief rustig( cin1 ) is of matig tot ernstig ( cin 2 )of voor staduim baarmoederhalskanker ( cin3 ) , bij cin 2 of 3 zullen ze sowieso opereren om dan meer weefsel weg te halen en wat daar dan uitkomt weet ik niet zo goed, bij cin 1 kunnen ze zeggen over half jaar weer dit onderzoek of toch ook opereren.

Geplaatst

er wordt zoveel verschillende dingen gezegd, wij heb 2 kraamverzorgsters gehad de 1e zei, je mag noooooit voeding klaar maken dan pas opwarmen, of meerdere flessen vast in een kan maken en dan per fles opwarmen.

De 2 kraamverzorgster gaf ons als advies, waarom maak je niet voor een paar flessen in een kan voor de nacht, hoef je die alleen maar snel op te warmen, is sneller.

2 adviezen compleet tegenovergesteld.

Het is denk ik inderdaad waar je gevoel goed bij is.

Geplaatst

Over flesvoeding heb ik het volgende geleerd.

Je mag 1x opwarmen in de magnetron.

Als je je voeding klaar maakt met warm water, gekookt in bijvoorbeeld de waterkoker.

Mag je het nog 1x opwarmen in de magnetron.

Ping je het water op in de magnetron en mag je het niet nog een keer opwarmen, maar alleen weggooien.

Vanochtend teruggebeld door de schade beoordelaar, wat een schurken zeg.

Gaf mij uiteindelijk wel gelijk met een prijs van rond de 15.000, Uitgekomen op 15.250, ga nu de maxi-cosi en andere persoonlijke eigendommen declareren.

Geplaatst

Ink je borsten wennen vanzelf aan het doorslapen van je kindje. Hier af en toe super gevulde borst(en) als ze s avonds maar uit een drinkt ipv twee. Ik geef haar dan eerst de meest gevulde en dan zie ik wel hoeveel ze drknkt. Maar ik weet nog wel van de eerste maanden dat ik bij erge stuwing toch ook wel kolfde tot het prettig voelde.

Wel fijn dat hij een avond heeft doorgehaald, heerlijk ook voor hem.

Vlinder wat een floepers bij de verzekering, ach ja valt altijd te proberen.

Medusa sterkte!!

Gek he van die flesvoeding. Ik doe voor dat ene flesje 100 cc koud uit de kraan en 80 cc gekookt water uit de cooker van het koffiezet apparaat. Dan is het gelijk op goede drink tempratuur.

Vandaag laatste prikjes gehad, voorlopig. De dame van het cb wilde haar prikken terwijl ze op schoot zat. Toch maar aangegeven dat ik haar liever neerlegde, moest gelijk aan melis haar advies denken dat het bij jou een veilige plek moet zijn. Ze moest even brullen, maar was daarna gauw over. Nog even gevraagd voor groente en fruit. Ze raden aan om te beginnen met groente omdat de vezels in groente kleiner zijn als in fruit, waardoor ze beter te verwerken zijn in de darmen. Dat merkte wijook wel metde banaan die poepte ze bijna heel weer uit.

Vanavond bruine boontjes proberen. En benieuwd.

Ze was nu trouwens 60,5 cm en 5990 gram

Geplaatst

maud blijft een poppetje he!

Fiene moet volgende week weer, ben benieuwd, bij de KA vorige week 64 cm en ruim 6200 gram, maar dat leek me wat ruim gemeten (de lengte)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden