Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hihi, met drie kinderen is de tijd daarvoor inderdaad schaars.

ik moet zeggen dat het spiraaltje me nu erg meevalt. wel de eerste maand veel last gehad van bloedverlies. Nu alleen af en toe wat last van een beetje bruin verlies.

Ik heb nooit zoveel last van hormonen dus die hebben nu ook niet zoveel invloed. Wel heb ik het idee dat mijn haaruitval erger is als normaal, maar misschien had het zonder spiraaltje ook zo erg geweest.

Ik moet deze week heen voor nacontrole en dan laat ik wel de draadjes iets korter knippen (die hangen een stukje in je vagina) Die bezorgen mijn vriend wat last dus dat moet even aangepast worden.

De wagenbak van de kinderwagen heb ik toevallig vorige week verwisseld. In de bak lag ze nooit meer. Ik zetten altijd de maxicosi op de kinderwagen omdat ze dan alles beter kan zien. Nu zit de zitting erop en ik moet zeggen dat ik dat ideaal vind. Heb een bugaboo dus ze kan ook liggen als ze in slaap valt. Hij staat nu standaard op de middelste stand dan hangt ze nog een beetje maar zit ze toch rechter op.

ze zou volgens mij liever op de rechtste stand zitten, maar dat vind ik nog niet zo goed voor haar ruggetje.

Vanmiddag geprakte banaan gegeven. Ze vond het net als de wortels weer heerlijk. Maar ze kwamen er vanavond alweer gelijk uit met het poepen.

Ik doe net als Melis, alles eerst een paar dagen proberen om te zien hoe ze erop reageerd, ivm allergien.

Hier reageerd ze wel op noten (als ik ze heb gegeten) dan heeft ze heel veel slijm in haar ontslasting, doordat haar darmpjes overprikkeld raken.

Hopenlijk groeit ze daar ook overheen, want een noten allergie is een drama

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Veer, heb je ook een dental speen geprobeerd. Ik weet dat dat niet helemaal klopt in combinatie met de borstvoeding, maar ik weet van mijn werk dat ze daar soms makkelijker uit drinken.

Wie geeft de fles? doe jij het zelf of iemand anders. Hier drinkt ze bij mijn schoonmoeder altijd zonder problemen uit de fles. Bij mij zit ze altijd te stieren en drinkt ze hem nooit helemaal leeg.

Mocht het niet lukken, dan zou ik voor je moeder aanraden om de eerst paar keer tijdens het flesgeven wat te lopen en te zingen. Dit zorgt voor ontspanning en afleiding waardoor hij de focus niet meer zo op het drinken heeft en daardoor meer in een reflex drinkt. Voor degene die de fles geeft werkt dit ook ontspannen en dat heeft natuurlijk ook weer invloed op de kleine.

Als hij rustig drinkt en ontspannen is rustig gaan zitten en dan hopen dat hij doordrinkt. Op mijn vorige werk (kdv) hebben we zo vaak succes om de kindjes aan de fles te krijgen. Succes.

Geplaatst

Ja als je het over draadje korter knippen hebt dan hoef ik eigenlijk al niet meer... Lijkt me eigenlijk eng een spiraaltje, slaat natuurlijk nergens op. Ik hoop eigenlijk dat hij zich laat steriliseren maar zijn broer heeft daar zoveel last van gehad en dat is een schrikbeeld helaas...

Ik heb dus een van de weinige kinderwagens waar geen Maxi cosi op geklikt kan worden dus liggen ze altijd in de reiswieg als we wandelen. Lijkt me voor hun ook leuker om de wereld te kunnen bekijken, alleen jammer dat ze dan van je af zitten en je hen dus niet meer kan zien, das wel een nadeel vind ik.

Ik lees vooral wortel en banaan, het moest toch groente zijn eerst? Of is banaan niet erg omdat het niet zuur is?

Geplaatst

Melis, het is gelukt, je hebt doorkunnen slapen of was jezelf klaar wakker.

Medusa, dat is het nieuwe beleid, met 4 mnd extra hapjes en als je kindje het nodig heeft al eerder.

Qua kinderwagen, heb ik een mutsy met reiswieg, deze neem ik mee als ik ergens op verjaardagsvisite ga.

Kan ze daar heerlijk in liggen. Gisteren lag ze op haar buik in de wagen, net met haar hoofdje boven de rand uit, alles te bekijken.

Zo grappig om te zien, krijg je de opmerking, het is toch een baby van 2 mnd, ja klopt.

Veer, Ik geef nu 6 weken flesvoeding, gebruik de flessen van Avent, gisteren zat ze bij mijn zwager te drinken.

Nou echt te klieren met de fles in totaal heeft ze toen 120 op en daarna zette ze het op een krijssen.

Heb er wel een nr 3 speen opgezet, want over de fles met een nr 2 deed ze bijna 45 minuten, nu is hij in 20 minuten leeg.

Ik verwacht niet dat je erveel aan kunt doen, wij hebben soms ook dat het goed gaat en daarna weer even niet, dan is het even doorzetten, nogmaals aanbieden en anders een dagje wat minder drinken.

Als hij honger krijgt gaat hij vanzelf drinken.

Maar ik denk wel dat je uitmoet kijken met de borst en fles te blijven combineren, je kindje went ergens aan en als hij de een niet goed pakt en je wilt dat hij deze gaat gebruiken moet je niet aanbieden wat hij heel graag wil. Dat is wat ik denk, probeer het uit, zou ik zeggen.

De eerste ongeteldheid heb ik alweer even achter de rug, volgens mijn oude cyclus, zou ik volgende week weer ongi moeten worden.

Ik wacht het maar af, ik vond de eerste erg mee vallen, ik heb al zulke horor verhalen gelezen.

Aan voorbehoedsmiddelen, doen we niet, mocht ik zwanger raken, heel graag, deze dame heeft er 4 jr over gedaan na ruim 2.5 jr ziekenhuis, we wachten het maar af.

Als ik aan voorbehoedsmiddelen zou denken, zou ik een spiraaltje nemen, makkelijk gezet en voor een aantal jaren. Ongi moet ook afnemen, met de pil blijft deze en werd bij mij heftiger dan zonder.

Gisteren de Beabe babycook uitgeprobeerd, met een appel, je maakt in 10 minuten een heerlijke appelmoes, ben benieuwd met koken.

Geplaatst

Caro, bij de bugaboo kan je de wandelwagen ook naar je toe zetten. Dat doe ik nu dus ook nog. Zo kan ik haar nog lekker zien en kan zij de wereld in kijken.

Ze zeggen bij het consultatie bureau dat je moet beginnen met groente zodat ze niet wennen aan de zoete smaak, verder was daar geloof ik geen andere reden voor.

Veer wat vlinder schijft zit ook wat in, ik zou niet de borst aanbieden als hij de fles niet neemt, maar dat zal zo bij oma ook niet gebeuren (hihi ;) Dus dan zal hij waarschijnlijk toch ook de fles wel gaan pakken.

Geplaatst

Kan me ook vaag herinneren van bijna 8 jaar geleden dat de oudste bij mij de fles niet wilde (waarom zou ze, mama heeft ook borsten) maar bij anderen ging dat wel. Vooral als ik niet in de buurt was. Dus het zal wel lukken toch?

Ja ik weet dat je ze in sommige kinderwagens andersom kan zetten maar de tweeling bugaboo was zo schreeuwend duur en nog niet op MP te krijgen dat ik dat niet gedaan heb, heb de Koelstra Twin Flexx en volgens mij kan het daar niet bij. Heb het nog niet uitgeprobeerd hoor maar ik denk het niet.

Geplaatst

10 mei Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

11 mei Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (2e prikjes)

18/25 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

21 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (3e prikjes)

21 mei Inge (dochter van Vlinde 24-03-2012) controle CB (1e prikjes)

21 mei: M.atthijs (zoon van Moontje 28-2-2012) controle CB (2e prikjes)

22 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

23 mei Julius & Evelijn (tweeling van Mira 28-02-2012) controle CB (2e prikjes)

29 mei Matthias ( zoon van Marjan77 13-02-2012) controle CB (3de prikjes)

5 juni Maud (dochter van Meezie 7-2-2012) controle CB 3e prikjes

Zo moest bijna 30 pagina's terug voor het lijstje en zag toen dat ik net zo goed opniew had kunnen beginnen :(

Wij moeten morgen weer voor de voorlopig laatste prikken, ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is, maar ik denk dat ze nu de 6 kilo wel gaat aantikken.

Geplaatst

11 juni Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (3e prikjes)

Heb 'm ook maar even aangepast...

Geplaatst

11 juni Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (3e prikjes)

4 juli Jarno (zoon van Bikkel 01-02-2012) extra wegen CB ivm volledige borstvoeding

1 augustus Jarno (zoon van Bikkel 01-02-2012) controle CB

Geplaatst

O hahaha Caro, iets anders dan de pil is al drastisch voor jou.

Ik bekijk het ff als mijn cyclus weer normaal is hoe het dan gaat, maar vind het nu echt verschrkkelijk en het idee de komende 20 jaar nog elke maand ongesteld te zijn brrrr.

Als sterilisatie wel een optie waarom doe jij het dan niet??? ik had het van M geeist als het bij niet gedaan kon worden tijdens de ks maar ik heb er geen probleem mee dat het nu bij gebeurd is.

Wij hebben al wel weer sex en ben wel blij dat we daar nergens over na hoeven denken.

Ilona zat met 4 maanden in de wandelwagen, ik denk met Rolf ook wel zo iets, misschien later omdat ik ook hem nu gewoon in de maxi cosi heb en niet in de wagenbak.

Ik heb de quinny buzz, kan de zitting ook naar mij toen en kan gekantled worden dat hij kan slapen.

Geplaatst

Vlinder, nieuw beleid?? met 4 maanden zijn ze er aan toe eerder, maar het gaat toch om de darmen dat het niet eerder kan???

Ik snap er niets van.

Ik ga denk ik van de week voorzichtig beginnen met rijstebloem, of is dat te vroeg???

Geplaatst

Wij hebben ook wel sex maar doen nog voor het zingen de kerk uit haha, ben veel te zenuwachtig! Ben inderdaad aan het nadenken of ik steriliseren wil omdat het nu voor vrouwen minder ingrijpend is met een nieuwe methode. Maar ik zit het maar uit te stellen... Is ook een raar tegenstrijdig iets: jarenlang alleen maar bezig zijn geweest met zwanger worden en dan moedwillig die mogelijkheid voor altijd uitsluiten... terwijl ik helemaal niet meer zwanger wil worden hoor, nou ja, kan het gevoel niet uitleggen.

Geplaatst

Veer wat lastig zeg, een zo ontspannen mogelijke situatie creëren is het beste om je zoontje weer uit de fles te laten drinken. Rondlopen om af te leiden kan helpen en het kan ook maar zo zijn dat hij de fles bij je moeder zo leegdrinkt. Hij weet dat hij bij jou de borst krijgt en dat is natuurlijk het allerfijnste.

Wat we op het KDV wel eens deden als kindje echt de fles niet wilde, de melk met een lepeltje geven. Dat is wel even een gedoe maar misschien helpt het voor tijdelijk even. Hij kan tenslotte wel zonder problemen uit de fles drinken, dat heeft hij al bewezen.

Wij zitten ook nog te dubben over voorbehoedsmiddelen. Tot nu toe gebruiken we condooms want eigenlijk heb ik niet zo'n zin meer in die hormonentroep in mijn lijf. Spiraaltje lijkt me eng waarom weet ik niet, dus blijft er niet veel anders over.haha

Morgen ga ik weer aan het werk, zal wel even weer wennen zijn...

Geplaatst

Veer, wat een lastige situatie. Ik zou ook stellig de fles blijven aanbieden en dan maar ff geen borstvoeding. Als de honger groot genoeg is zal de fles toch ook wel goed zijn?

Caro, de tweeling al in een ledikantje, alweer een stap voorruit. Grappig dat jouw vriend ook niet kan wachten totdat ze groot zijn. Mijn man vind het ook leuk als ze meer kan dus kan ook niet wachten.

Hier nog iemand die over anticonceptie denkt. Ik ben al 2 maanden aan de pil en de eerste maand was een drama. Ik heb tussen de 1e en 2e cyclus constant bloedverlies gehad. Nu, na de 2e keer ongi echter al een weekje niet, hele verademing.

Voor nu lijkt dit goed te gaan maar ik zit wel over een spiraaltje na te denken.

Vandaag mijn eerste officiele werkdag en manlief zijn eerste papa-dag met 2 kids. Toen ik wegging lag iedereen nog te slapen.

Ik mis mijn kleine meisje wel. Met Wessel ben ik er al aan gewend dat hij naar de opvang gaat maar met Lauren moet ik hier nog ff aan wennen. Maar het is alweer middag dus het zit er bijna op.

Ik heb het lijstje aangevuld:

4 juli Jarno (zoon van Bikkel 01-02-2012) extra wegen CB ivm volledige borstvoeding

4 juli Lauren (dochter van Simonja 26-02-2012) controle CB (3e prikjes)

Geplaatst

zo volgens mij is bijna iedereen alweer aan het werk of bijna!!!

Bikkel hoe zit dat bij jou controle? Is dat standaard bij borstvoeding dat ze dan toch nog een keer tussendoor willen wegen ipv twee maanden er tussen. Ben benieuwd of dat bij ons ook moet, zal het morgen wel horen.

Geplaatst

Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (3e prikjes)

Inge (dochter van Vlinde 24-03-2012) controle CB (1e prikjes)

M.atthijs (zoon van Moontje 28-2-2012) controle CB (2e prikjes)

Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

Julius & Evelijn (tweeling van Mira 28-02-2012) controle CB (2e prikjes)

Matthias ( zoon van Marjan77 13-02-2012) controle CB (3de prikjes)

Geplaatst

Caro, ik snap het wel hoor, vond ik ook jaren bezig geweest om zwanger te kunnen worden en dan ineens zo iets, vond het ook heeel erg tegenstrijdig, vond het de 1e paar weken ook erg vreemd dat ik gesterilisserd ben, maar nu vind ik het echt super nergens om hoeven denken geen zooi meer in mn lijf.

Mijn gevoel had ook te maken met een actieve wens van 6 jaar met het hele traject was daarmee dfinief ten einde, echt een deur die achter me dichtging heel vreemd.

Jeetje Vlinder, die baby cook wat is dat duuuuuur zeg,ik kook zelf wel.

Geplaatst

Ik zou 25 juni weer werken, dus dan op zoek naar ander werk.

Baby cook overgenomen van een vriendin voor 50 euro, ze heeft hem een halfjaar gebruikt.

25 juni Inge (dochter van Vlinder 24-03-2012) controle CB (2e prikjes)

Geplaatst

11 juni Jasper (zoon van ChrisH 27-02-2012), bezoek KA voor niertjes en schedel

25 juni Inge (dochter van Vlinder 24-03-2012) controle CB (2e prikjes)

26 juni Lisanne & Jasper (dochter & zoon van ChrisH 27-02-2012) controle CB (3e prikjes).

Geplaatst

Zojuist even het lijstje aangepast.

Wat een snertweer hier in Zwolle. Jammer, ik had graag even willen wandelen met Lisanne en Jasper. Hopelijk wordt het van de week nog wat beter.

Geplaatst

Morgen mooi weer? Verbaast me? Dacht dat het de hele week bagger zou zijn. Hier ook al de hele dag regen ben nog niet eens buiten geweest, bah! Gaat ook niet gebeuren denk ik. Ach, ik teer nog op de mooie dag die we zaterdag hadden met het kinderfeestje van de oudste, nog steeds een verbrande neus en voorhoofd...

Kunnen jullie ook al de hele middag niet op Facebook?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden