Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh fijn om te zien dat je vrolijk bent Monica, naast dat maffe slapen half zittend (!?) ziet het ernaar uit dat je je leven weer een beetje terug hebt. Wat moet je moe zijn als je niet kunt slapen, ik weet er alles van. Sinds een week of wat wordt ik constant wakker snachts. Ik ben sochtends echt niet uitgerust, naar werk rijden is al een gevaar op zich denk ik soms. Maar het komt door het honderd keer moeten plassen snachts en niet lekker kunnen liggen. Dus ik ben savonds rond 9-en (nu) als ik een dag heb gewerkt (en dan zit ik om 7 uur of half 8 al in de auto), compleet uitgeteld. Maargoed, het is voor een goed doel.

:waaaahhhhh2525257Et

In het rijtje 3 rompertjes (ja, vooruitgang!) kan ik waarschijnlijk vh weekend ook "babykamer" toevoegen. Heb iets leuks gezien op marktplaats, in de buurt, dus ik ga woensdag kijken en evt in het weekend ophalen.

De reden dat ik niets koop is een beetje bijgeloof (brengt ongeluk zeggen ze in servie), een beetje ongeloof (ja nog steeds.... vat het allemaal maar net) en ook financieen. We doen het met iets meer dan 1 salaris momenteel en ik moet na de afgelopen vakantie, babykamer timmeren en andere dingen gewoon even pas op de plaats maken. En dat is prima, hoeveel rompertjes heb je nodig als je kind zo hard groeit dat je elke maand een andere maat nodig hebt haha. Babykamer is wel belangrijk dat ie af is. Kleine kraamtijd spullen halen doe ik straks wel als ik vrij ben. Tja en dan staan er nog zoveel niet hele spannende spullen (voedingsbh.., thermometer, spenen, mwah) om mn lijstje, die komen wel op een regenachtige zondagmiddag..

Maargoed het begint te komen hoor. Mn buik is ook echt een meloen nu, dus ik kan niet langer in de ontkenninsgfase. Ik ben toch wel bang geweest dat het fout zou gaan de afgelopen weken, durf gewoon niet te geloven dat ik met ivf 1 geluk heb gehad.

DIT was mijn EGO bericht. excuus. en ik hoop dat ik niet irritant ben met mn baby stories.

Beanie, hoop dat het goed met je gaat, hou je taai meisje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Waar gaan jullie heen?

Groetjes aan allen,

Juul x

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He lieve dames,

Ben ik ook weer eens... Heb wel meegelezen, maar had gewoon ff de puf niet om te reageren. Niks persoonlijks hoor! En Juul, helemaal niet erg hoor die babyverhalen! Wow, al 3 rompers! Is toch al 200% meer dan je had! Trouwens heel goed, dan je op MP hebt gezocht voor een kamertje... Zouden wij ook doen! Waarom zou je alles nieuw aanschaffen? Zeker als je al niet al te veel te besteden hebt. En daarbij: merkt je kleine mannetje er iets van? Nee toch?

O ja, ik vind Nicola een hele mooie naam. Lastig he, een naam vinden die jullie beiden mooi vinden en die ook bij de achternaam past en die internationaal is....

Volgens mij hebben Lott en jij redelijk in het begin van dit topic geschreven over namen, maar ging dat niet vooral over meisjes namen? En dan krijgen jullie beiden een jongen! Overigens hadden B. en ik dat ook, 2 prachtige meisjesnamen, dat was geen probleem. Maar een mooie jongensnaam waar we beiden achter staan hebben we nog steeds niet gevonden. Nou ja, die mooie meisjesnamen liggen ook nog op de plank. Wie weet hebben we er ooit nog eens eentje nodig voor een Beaniemini! En Lott, jouw naam staat bij ons op nr. 1! (niet als Lotte, maar als Lot in Annelot). Het was/is zo leuk om er over na te denken... Nou ja we hopen dat we dat nog eens concreet kunnen maken!

En over die huilbuien, is dat niet hormonaal? Ik denk niet dat dat iets is om je voor te schamen... Zie het heel simpel: je bent zwanger en maak een zwangere vrouw niet boos of verdrietig, want emoties & hormonen is geen goede combi!

Trouwens, ik vind het wel geëmancipeerd als je vriend voor de kleine gaat zorgen en jij gaat werken. Kun je hem wel een beetje bewegen om wat huishoudelijk werk te doen? Dat hoort er tenslotte ook bij als je huisman bent!

Moontje, wat heerlijk dat je weer bijna 'gewoon' kunt slapen! Ik snap het heel goed hoor, dat je even wat minder op het forum bent. De reden is heel begrijpelijk. En trouwens ook ergens positief, als je het zo druk hebt met het bedrijf van je mannetje, dat betekent toch dat het goed gaat? Wat super goed dat je al 2 kilo kwijt bent. Is toch een hele opgave, die hormonen-kilo's. Wat dat betreft mag ik niet klagen: tov de punctie ben ik er inmiddels iets van 3 kwijt. Maar ja, ik kan natuurlijk voluit trainen (nou ja, met natuurlijk wat beperkingen maar afzien kan ik nog steeds) en dat doe ik dan ook bijna dagelijks. Ik fiets nu zo'n 25-40 minuten per dag, bij de fysiotherapeut of thuis. Moet zeggen dat ik het ook wel weer heel lekker vind, om zo fysiek bezig te zijn. Die hometrainer van MP is nu echt wel een uitkomst! Als het dus goed is heb jij eind oktober de TP van je cryo ('s). Wow, dat komt ook al weer dichter bij! Als wij beslissen nog voor IVF3 te gaan, dan ga ik rond die tijd weer starten met de deca. Dus eind november-begin december is dan de punctie. Nou ja, eerst maar eens over een week dat gesprek aangaan en daarna nemen we die beslissing wel. Maar ik denk dat we er spijt van krijgen als we die kans niet pakken dus het gaat vast wel gebeuren... Op zich was ik wel teleurgesteld natuurlijk door het mislukken van deze poging, aan de andere kant was het verdriet vele malen groter na de MA. We moeten reëel blijven, de kans dat het lukt is gewoon kleiner dan de kans dat het niet lukt!

Lott, zijn jullie al helemaal klaar met de nieuwe slaapkamer? En hebben jullie de babykamer al op orde? Al met al waren jullie al veel verder in jullie beslissing hoe ver jullie willen gaan in dit proces... Wij hebben het wel eens over adoptie gehad maar die procedure is ook wel heel erg zwaar. Daarbij komt dat ik waarschijnlijk al te oud ben dus eigenlijk ben ik bang dat dat voor ons al geen optie meer is. Nu denken we ook wel na over een toekomst zonder kinderen, een kindje blijft uiteraard meer dan welkom maar als het er niet in zit dan zit het er gewoon niet in... Ik denk dan ook niet dat we tot in het oneindige door zullen gaan. Daarbij vrees ik dat onze financiën dat ook niet zullen toelaten. Er zitten grenzen aan. We zijn wel steeds meer aan het nadenken over emigreren, dat zal niet op korte termijn gebeuren maar hopelijk wel over een jaar of 2 (overigens zal een Beaniemini daar geen belemmering in zijn). Maar ja eerst maar eens op zoek naar die pot met goud, voor die tijd is emigreren ook niet echt een optie (tenzij B. makkelijk een baan kan vinden daar, dan wordt het verhaal heel anders. In dat geval zou het best kunnen dat we volgend jaar al gaan). In het andere geval zullen we een tijdje moeten rondkomen op 1 salaris, het mijne. Dan is het best handig als we wat ruimte hebben om die periode te overbruggen...

Over de vergoeding van IVF: uiteindelijk is besloten om het niet terug te brengen naar 1 poging. Je krijgt nog steeds 3 pogingen, mits je jonger bent dan 42 jaar. Dus dat is niet de reden dat we snel verder willen. Ja, wel mijn leeftijd, maar niet de vergoeding. Gelukkig maar trouwens, dat dit besloten is. Zou toch raar zijn dat je in NL maar 1 poging vergoed krijgt, terwijl je in bijv. België 6 pogingen krijgt! Maar dat is weer een hele andere discussie...

Wij gaan overmorgen naar München, naar een vriendin die daar woont. Er gaat ook nog een vriendje van ons mee, dus we zijn met z'n vieren. Het is de bedoeling dat er gevlogen gaat worden, niet door mij uiteraard, maar wel door de anderen. Ik ga me bezig houden met een boek en verder met de fotocamera. Komt vast wel goed, al zal ik ook wel mijn baalmomentjes hebben! Nou ja, volgend jaar ben ik ook weer aan de beurt, tenzij...

Met de revalidatie gaat het overigens wel goed. Ik loop inmiddels 3 weken zonder krukken, een verademing. Het gaat langzaam, maar volgens het boekje. Ach, met een totale revalidatieduur van 6-9 maanden gaat het gewoon niet sneller dan het gaat!

Ik ga mijn mandje opzoeken. Gisteren is het te laat geworden en nu ben ik moe...

Het kan zijn dat ik vanaf woensdag een paar dagen niet online ben, dan lees ik wel bij als ik weer thuis ben! Misschien ben ik ook wel online, ik neem in ieder geval mijn iPad mee, dus dan kan ik in ieder geval meelezen. Maar anders ben ik me dus gewoon aan het vermaken in München!

Liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Aloha allemaal,

Moon, zo dat klinkt als een gewoon heerlijk gestructureerd leven....ook wel even lekker! En zijn je meiden al los? ;-)

Juul, hoe was de babykamer? En gelijk heb je hoor met de spullen, tegenwoordig kun je binnen no-time aan spullen komen en hoef je niet perse rekening te houden met een levertijd van 12 weken.

Jammer dat je niet bij die bijeenkomst kan zijn maar ik zou het ook niet riskeren zo kort voor de uitgerekende datum.

Een meisje waar ik mee op yoga zit ging nog even naar Zwitserland toen ze 34 weken zwangere was. Ze beviel 5 weken te vroeg,.....in Zwitserland!!!! Duurde wel even voordt ze weer terug waren......Wel een mooi verhaal voor later....

Bean, langzaamaan komt jouw leventje ook weer op de rails, met je werk, knie en hometrainer.....en lekker even een paar dagen weg! Een boek lezen, heerlijk! Doe ik eigenlijk alleen op vakantie maar wil dat in mijn verlof zeker gaan doen!

en respect over hoe jullie de toekomst zien.....misschien dat het dan de leeftijd is maar ik zou hoe dan ook ooit een kindje krijgen, geadopteerd of niet....zo dacht ik tenminste, maar kan me heel goed voorstellen dat er zat zijn die sterk genoeg zijn om een keuze te kunnen maken om te stoppen....Ik kon dat toen qua gedachten en gevoel echt niet..... Is ook een kwestie van gevoel, tijd, ervaring etc....

Vanmiddag hebben wij de 3D herkansing gehad maar we krijgen nu een herkansing op de herkansing zeg maar haha,.....hij lag weer met zijn handen ervoor maar nu OOK met zijn voeten!!!! Ppppffff helemaal dubbel!! en in stuit zeg maar....

Verder ligt mijn placenta nog steeds te laag en daarvoor blijf ik nu onder controle. Als hij over een week of 3 nog niet omhoog gegaan is dan moet de gynaecoloog er naar kijken en als hij laag blijft bestaat de kans op een keizersnee....maar kans dat ie nog omhoog mee groeit is nog groot zat dus we wachten af.

En Bean, mijn vriend blijft niet thuis, hij is juist vaak weg. Hij werkt off shore en is steeds 2 weken weg en 3 weken thuis.

Hij is nu ook nog is extra weken weg om straks rondom de bevallingsdatum 8 weken thuis te kunnen zijn!!! Heerlijk!

Na mijn verlof ga ik naar 3 dagen werken en als Mark thuis is heeft hij dan 3 papa dagen en als hij weg is gaat de kleine naar het kinderdagverblijf voor die 3 dagen.

En als ik wat kan opscheppen over mijn vriend dan is het zeker over hoe hij is qua bezorgdheid, verantwoordelijkheid en het huishouden haha!

Kijk, ik werk 5 dagen en als hij weg is moet ik alles zelf doen, maar als hij thuis is dan doet hij eigenlijk alles, op wassen en strijken na. Zelfs ramen lappen! Koken, vaatwasser inruimen, alles! Zou toch wat zijn als ik de hele dag werk en dan bij thuiskomst het hele huishouden nog moet doen! We doen het wel samen maar hij het meest! Als ie er is...Hij is ook erg handig met klussen dus is nu druk aan het stucen enzo .... Binnenkort is de zolder zo ver af dat ons bed naar boven kan en dan is de babykamer vrij om ingericht te worden.

Alle spullen hebben we al, op de luiers en doekjes enzo na dan...

Mijn broer kan zelf hele mooie meubels maken en die heeft de kast gemaakt en is nu bezig met de commode. (steigerhout)

Het ledikant en de wieg hebben we nieuw gekocht. (ledikant in zijn eigen kamer, en de wieg bij ons op de kamer) en een schommelstoel van mp. 1 muur waar de muursticker (boom met vogeltjes, vlinders en uiltjes) opkomt is al geverfd.....

kinderwagen, tripp trapp stoel, wipper, lamp, kleertjes, maxi cosi, autostoel, badje, is allemaal al binnen, box staat zelfs al ( maar dat is om de katten te leren dat ze daar niet in mogen) dus ik heb een beetje wat Moon zegt; waarschijnlijk al veel te veel....zelfs de kinderopvang en de Kraamzorg vonden dat ik er vroeg bij was maar goed ik ben dan ook een lijstjes type en licht neurotisch :-)

Poeh dat was dan een best ego berichtje van mij maar jullie zijn wel helemaal op de hoogte nu. ;-)

Allemaal een heel fijn weekend en tot snel!

Liefs Lot

Geplaatst

Hi lieve dames,

Het is rustig hier!

Lott, klinkt allemaal heel erg goed! Ik kan me wel voorstellen dat je alles ruimschoots op tijd klaar wilt hebben.... Zo te horen ben je al een heel eind! Laat anderen maar lekker denken wat ze willen, het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt! Wat lief dat Mark zo veel voor je doet! Het is idd wel erg veel om fulltime te werken en daarnaast ook nog het hele huishouden te doen.... Ik zou het in ieder geval niet kunnen! Maar ik moet zeggen dat B. en ik het gewoon redelijk verdelen, hij kookt sowieso ook (om de dag, de andere dag kook ik) en hij strijkt zelfs zijn eigen overhemden! (nou moet ik er bij zeggen dat ik er zo'n hekel aan heb dat ik allemaal strijkvrije spullen heb, en ik ben gewoon niet van plan zijn was te strijken). Als ik meer tijd heb dan wil ik best wat meer doen dan hij, tenslotte heeft hij de afgelopen periode zo veel moeten doen omdat ik gewoon niks kon... Dus ik ben twee weken terug heel druk bezig geweest met het hele huis van onder tot boven te poetsen (we hebben de werkster ontslagen). Dat was wel een enorme klus. En het frustrerende is dat het dit aankomende weekend gewoon weer moet! Maar dan doen we het samen.

We hebben in ieder geval een heerlijke 'mini' vakantie gehad. Woensdag naar München gereden, donderdag was het mooi weer en hebben ze gevlogen in Zuid-Duitsland. Vrijdag ook mooi weer en zijn we naar Tirol gereden, daar hebben ze ook nog gevlogen. Ik ben 2x op de start geweest, heb opnames gemaakt (video en foto), en verder op de landing gezeten met een boek. Het was in ieder geval heel erg gezellig! Zaterdag was het slecht weer, en zijn we na de lunch naar huis gegaan. Tenslotte is het toch bijna 8 uur rijden!

Vandaag waren we beiden ook nog vrij, vanmiddag zijn we bij de ferti-arts geweest. Zij adviseerde ons idd nog een poging te doen, omdat ik dus wel zwanger was van de eerste poging. ICSI heeft in ons geval geen zin, aangezien er wel bevruchtingen optreden maar de deling het probleem is. Waarschijnlijk ligt het dus aan de eicelkwaliteit. En daar doen we toch niks aan. Ze wil nu het korte schema gaan volgen, dus eerst de pil (recept heb ik al meegekregen) en dan een paar dagen alleen deca en weer de maximale dosis menopur. Ik heb over 3 weken een afspraak met de verpleegkundige om een volledige planning te maken. We werden wel een beetje voor het blok gezet maar staan er zeker achter om deze poging nog te doen. Misschien met niet al te hoge verwachtingen, maar een kansje is er in ieder geval en ik denk dat het verstandig is dit kleine kansje wel te pakken!

Morgen weer werken... Deze week 4x6 uur. Gelukkig kan ik weer autorijden, dus morgen ga ik voor het eerst weer met de auto. Jammer voor B., hij is nu veel langer onderweg, maar anders ben ik per dag 3 uur aan reizen kwijt. Nu maar 2x20 minuten. Scheelt nogal dus. Maar moet dus morgen heel vroeg op, ga zo maar mijn mandje in...

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hoi hoi lieve dames,

ja ik lees niet meer zo heel vaak mee, dus heb dan even de tijd nodig om weer bij te lezen!! En ik heb zoveel auuww op het moment :helluup::helluup: dacht dat ik blij zou zijn als die stomme bh uit mocht, maar nu begint de ellende pas.. Kan er echt nog niet op liggen...ze staan in brand, zo'n spierpijn, het is ook geen spierpijn gevoel, maar echt brand.. Kan wel een half jaar duren nog, word natuurlijk binnen nu en een maand wel minder als de borstspieren weer een beetje gewend zijn aan de dagelijkse dingetjes, maar moet echt opnieuw alles langzaam trainen om dat weer op orde te krijgen pfff.. Daarom beginnen we ook nog niet zondag (dan verwacht ik mijn menstruatie) maar de keer erop, is 26 dagen later, met de voorbereidingen en uitgangsecho's voor de cryo's..

Maar genoeg ego.. Juul helemaal niet gek dat je spulletjes op MP koopt, makkelijk en niet duur (alhoewel, als je alles bij elkaar optelt is het nog altijd veel) je hebt gewoon erg veel nodig voor zo'n hummel.. Wij zullen waarschijnlijk ook het meeste op MP kopen mochten we nog ooit zo'n cadeau ontvangen om een kindje op te voeden..

Lieve Lott, wat een toppertje heb jij!! Die van mij is ook zo hoor, gelukkig!! Een klusser en doet ook naast zijn werk heel veel in huis, erg lief!! En wat een leuke babykamer omschrijf je, hij heeft vast zijn oogjes uit te kijken!! En wat een deugniet, weer verkeerd liggen haha hij laat jullie wel wachten he! Bij mij was er ook een keizersnede geplant omdat ze in stuit lag, bij mij is ze met 37,5 weken nog gedraaid (ik had erg veel vruchtwater anders had dat nooit gelukt, alsnog dacht ik dat ik doodging toen mevrouw besloot te draaien), een week later ben ik bevallen.. Spannend allemaal he!!

Lieve Beanie, spannend ook, toch een nieuwe poging, het moet gewoon lukken...en anders heben jullie er alles aan gedaan.. al zal dat geen troost zijn..ik duim echt megahard voor jullie dat het wondertje nu moet gaan gebeuren!! Had ook even gereageerd op je in het andere topic!!

Liefs en een dikke knuff

Geplaatst

He lieverds,

Hoe is het met jullie dames?

Moon, is de pijn al aan het afnemen? Kun je al weer normaal slapen? Gewoon liggen? Hoop het zo voor je!

Lott & Juul: hoe is het bij jullie? Lott, je verlof zit er nu toch echt aan te komen? Alles al klaar? En Juul, al geslaagd voor het kamertje? Trek je het allemaal nog een beetje? Ik denk aan jullie hoor!

Hier niet zo veel te vertellen.... Wacht nu op mijn menstruatie (verwacht ik rond maandag) en dan starten met de pil. Op 15 oktober heb ik een afspraak op de poli en dan hoor ik de planning. Ondertussen ga ik nog een keer een consult aan met de mesoloog. En ik ga overleggen of een Pipelle een mogelijkheid is voor me (klein ingreepje, wordt een baarmoederslijmvliesbiopt genomen, duurt ongeveer 2 minuten. Zou de innesteling kunnen bevorderen. Baadt het niet dat schaadt het niet). Verder geen wilde plannen...

Ondertussen weer hele dagen aan het werk, dat valt niet mee. Ben echt gesloopt als ik thuiskom. Ook nog 2x per week fysiotherapie, ben wel steeds intensiever aan het trainen en dat voelt best goed. Vrijdag zit het reïntegratie traject er al weer op maar ik weet nog niet waar en of ik volgende week aan de slag ga. Als ik het goed begrepen heb loopt het aantal opdrachten nogal terug. Gelukkig heb ik een vast contract, maar ik weet niet zo erg wat ik er op dit moment van moet denken!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie,

met mij gaat het gelukkig ondertussen prima! Haast geen pijn meer, was echt even wennen denk ik dat ik geen ondersteuning meer had van de compressie bh en band, maar kan alles weer en heeeeerlijk slapen!! We hebben in een spontane bui ook besloten gisteren op dag 2 van mijn cyclus om toch deze x al voor de cryo's te gaan...ik voel me onverwachts goed en we willen zoooo graag, en hebben al zo lang moeten wachten door van alles dat we snel het ziekenhuis gebelt hebben en vandaag voor een uitgangsecho gegaan zijn...alles is goed, dag 10 terugkomen en de opdracht gekregen om ovu testen te halen, dus dat hebben we net gedaan.. En dan heerlijk in een natuurlijke cyclus hopen dat onze 2 eskimootjes goed ontdooien, of in ieder geval 1..

Goed van je dat je dat overweegt te doen meid, ik denk dat het je rust geeft, je hebt het gevoel dat je dan alles nagekeken hebt en je alles gedaan hebt in jullie macht. En als het zo snel en makkelijk gedaan is, zou ik zeggen, mooi doen! En over je werk even niet inzitten, je hebt een vast contract, ze kunnen je niet zomaar wippen...gewoon nu even op je gezondheid richten..daarna zie je wel verder, eerst weer in conditie komen voor die laatste IVF!

Ik ben ook aan mijn conditie aan het werken, er is 3 kilo af gelukkig en voorlopig hoef ik even niet te beginnen met die stomme hormonen, en hopelijk NOOIT meer...Maar we zullen zien hoe het verloopt allemaal...Kan nu niet blijven lijnen, maar ik let wel op met snoepen en ga nu gewoon lekker gezond eten :)

Succes meid, met alles!!

Juul en lott, hoe is het met onze mama's in pré?? Rond en gezond?? :)

Geplaatst

He lieve Moontje,

Wat een super nieuws! Je kunt weer aan de slag! En zo snel al! Ik ga zo hard voor je duimen..... En hoop dat je cyclus gewoon normaal verloopt zodat je idd lekker zonder hormonen kunt... Het klinkt in ieder geval heerlijk en als een verademing!

Ik heb vandaag even (telefonisch) overleg gehad met de fertiarts en ze staat achter de Pipelle! Dus dat gaat 'm worden. Ondertussen ga ik door met de middelen die de mesoloog had voorgeschreven (valt wel mee hoor, de zwangerschapsvitamine, wat extra D en druppeltjes om de progesteron te ondersteunen, en daarnaast probiotica, ik heb lastige darmen en ik moet zeggen: het werkt lekker mee! Heb er echt minder last van!). Verder kan ik weinig doen, alleen zorgen dat ik conditioneel in orde ben en heel gezond eten. Ik zou bijna zeggen: ik heb er weer zin in...

Andere dames, idd zoals Moontje het mooi uitdrukt: rond & gezond?

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hey lieve Bean, goedzo! Ben heel benieuwd of het allemaal zijn vruchten afwerpt! Ik duim ook voor jou! Hopelijk kun je snel starten en is al jullie energie en moeite eindelijk ergens goed voor.. Hoe is het met het thuisfront? En dan bedoel ik je familie...heb je al weer iets meer contact of loopt het nog steeds moeizaam allemaal? Succes meid!! Knuff

Geplaatst

Heey Moon! Wat een goed nieuws!! Echt heel fijn dat je je zo goed voelt en dat deze poging nu kan!

Wanneer verwacht je dan ongeveer de TP?

Bean, Hoe is het met jou nu?

En Juul, where are you?

Hier alles goed. De kleine groeit perfect en schopt erg hard!

Lekker een weekje vrij gehad en straks nog 4 weken werken voor me verlof in gaat.

Heb alleen ECHT geen zin meer om te werken, de 24 kilo die ik extra mee moet tillen is niet echt bevordelijk voor me bewegingsvrijheid haha...Helaas doet me lichaam ook wel een beetje zeer maar als ik weer terug denk aan de MMM...dan maar een waggelende olifant met last van haar lichaam.

Gek eigenlijk hoe snel je kan wennen aan een bepaalde situatie, ik zal de MMM NOOIT kunnen vergeten maar ben nu zo gewend aan zwanger zijn, wat ook weer gek is want dat heeft wel een tijdje geduurd.

Gister de 3e herkansing van de 3D echo gehad en ja hoor hij lag weer een beetje verstopt...Draakje..Nu wel met zijn hoofdje naar beneden en billetjes omhoog gelukkig.

Alleen ligt mijn placenta nog steeds te laag en deels voor de uitgang. 22 oktober heb ik speciaal een echo voor de placenta ligging maar hij kan nog steeds omhoog gaan dus ik wacht nog rustig af.

Fijn weekend allemaal!

Liefs Lot

Geplaatst

He lieve dames,

Juultje, waar ben je? Ik hoop toch zo dat alles met jou en je mannen goed gaat!

Lott, wat heerlijk dat je echo weer mooi was en dat hij er goed voor ligt... Ik hoop zo voor je dat de placenta nog opschuift en dat je niet terug hoeft naar de gyn voor de bevalling! Is verder alles klaar bij jullie? Wat fijn dat je verlof er aan komt. Voor je het weet heb je de kleine man in je armen.... Wat een super mooi moment zal dat zijn!

Moon, hoe is het met jou? Zoals ik al eerder zei, ik ben zo blij voor jullie dat jullie weer verder kunnen! Het gaat nu weer spannend worden! En ik duim ook zo hard voor jou...

Gisteren een artikeltje gezien over de Pipelle, in Londen is onderzoek gedaan en het zou de kans op innestelling 2x zo groot maken... Ik word gewoon blij van dat nieuws! Ben heel blij dat ik de beslissing heb genomen hiervoor te gaan... De kans dat het nog lukt is al zo klein maar die 2x zo groot maken klinkt goed, toch?

Verder gaat het allemaal zo z'n gangetje. Met familie is het onveranderd, al met al heb ik al zo'n 3 maanden geen contact met ze gehad. Heb voorgesteld om een gesprek aan te gaan met m'n ouders, op neutraal terrein en met een onpartijdige derde er bij. Mijn ouders willen wel een gesprek met me hebben maar weer niet onder die voorwaarden... Het lijkt er op dat we nu in een inpasse komen. Ik weet niet of dit nog goed gaat komen. Nou ja, hoe moeilijk het ook is, ik richt me maar op de positieve dingen en tel mijn zegeningen... Gelukkig heb ik hele lieve schoonouders, die ook wel weten van de situatie met mijn ouders, en die eigenlijk meer en meer de plaats van mijn eigen ouders in gaan nemen. Zit er zelfs over te denken om de naam van mijn man te gaan gebruiken, maar wil daar nu nog geen beslissing over nemen... Eerst maar eens kijken of ik er nog uit ga komen met mijn eigen ouders...

Lieverds, niet te lang bij stil staan, ik zou zeggen: waardeer je ouders! Ik zit gewoon in een hele vervelende situatie, en gun dat niemand!

Fijn weekend allemaal! Knuffel van Beanie

Geplaatst

Hi lieve dames,

Even informeren hoe het met jullie gaat... Het is zo stil hier! Moet ik me zorgen gaan maken? Juul, veel te lang niks van je gehoord! Gaat het goed bij jullie? Alles goed met de kleine en met jou? Lott, al bijna aan je verlof toe... Hoe voel jij je? Nog steeds Rond & Gezond? Moontje, hoe is het bij jou? Hoe zit je in je cyclus? Is het ontdooien al in zicht? Hoe voel je je verder?

Hier niet zo veel te melden... Behalve dat vandaag mijn menstruatie is gekomen. Drie dagen 'te laat' maar ik begin te geloven dat mijn cyclus door de behandelingen gewoon volledig van slag is! Vanavond in ieder geval beginnen met de pil. Maandag heb ik een afspraak op de poli, dan hoor ik de planning en krijg de recepten mee... Als het goed is moet ik rond 15 november starten met de deca, en dan een week later met menopur. Gelukkig maar kort deca-heksje uithangen deze keer! En op 7 of 8 november is dan de Pipelle.... Vind het toch wel spannend, maar de resultaten ermee zijn positief!

Dikke zoen voor jullie alledrie, hoop snel wat van jullie te horen! Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve Allemaal

Daar ben ik! Sorry dat ik lang niet heb geschreven, ik was jullie niet vergeten, echt niet, maar wel mn password. Weken geleden kreeg ik het ineens enorm druk op het werk en kwam ik enorm laat thuis elke avond en lag ik om 9 uur voor pampus op bed. 6 uur weer op... Ik doe echt niks meer savonds behalve zuchten beetje klagen en eten.. Mn hoofd stond niet naar internetten.

Toen was ik ook nog mn password vergeten (in navolging van mn pin van twee bankrekeningen en een rijtje telefoonnummers... hormonen..?!), maar vanochtend herinnerde ik mn password weer en heb ik snel jullie berichtjes gelezen op mn werk. Hier ENORM rond en redelijk gezond. De eerste spullen zijn in huis maar veel is het niet. De verlosk heeft gezegd dat ik meer thuis moet werken ipv op kantoor want dat put me enorm uit waardoor ik allerlei klachtjes kreeg. Het ergste is dat ik slecht slaap wat allees weer moeizamer maakt.

Verder alles ok met beeb en mij. Ik schijn een kleine buik te hebben voor 28 weken maar ben enorm aangekomen, echt ene vetzakkie ben ik geworden. Heb ook constant trek..

Beanie, wat fijn dat je een nieuwe kans gaat nemen met de nieuwe medicijnen! Ik zie dat je je redelijk goed voelt en ik hoop dat je een goede en succesvolle tijd tegemoet gaat!

Moon, jij benr inmiddels ook weer de oude, met een lichte restauratie die je waarsch alleen maar nog mooier heeft gemaakt!

Lott, je loopt lekker tegen het end, het gaat snel ineens he? Zo sta je in het ziekenhuis met de eicellen in een koffer, en nu ben je de weken aan het aftellen tot je verlof!

Ik ben heel blij om te lezen dat het met jullie alledrie zo goed gaat.

:toppie:

veel liefs en tot gauw weer

Juul

Geplaatst

Wat een rust hier idd...is weleens anders geweest he?

Juul, hahaha zwangerschapsdementie momentje...gelukkig weet je je ww weer!

Fijn om te horen dat alles goed met de baby gaat, nu zelf nog even op de rem trappen he? Als je vk dat al zegt....

Ik kan het weten, werk sinds woensdag halve dagen want dat dunne skeletje wat nu bedolven zit onder vet en vocht kan de kilo's niet meer tillen...Mijn buik is juist huge en de rest dus ook haha...

Hoe is het met de verbouwing? En je relatie?

Bean, 2x zo groot is hetzelfde als 200% meer! Dus JA dat klinkt goed! Beter dat je er weer zo positief tegenover staat!

En natuurlijk blijft het spannend, dat stopt voorlopig niet.

Nog steeds erg jammer van je ouders, hopelijk wordt het ooit beter...

Moon, joehoe....;-)

Geplaatst

Hi lieve dames,

Wat fijn van jullie te horen! Misschien ff meldplicht voor Moon? Ach, als ze dit leest dan laat ze vast wel weer horen hoe het gaat.... Volgens mij bezig met de cryo-ronde! Ben zo benieuwd hoe dat zal gaan!

Juul, last van zwangerschapsdementie... Gelukkig dat je nu je wachtwoord weer hebt! Ben je inmiddels weer op de pincodes gekomen? Gaat het lukken met thuiswerken ipv elke keer naar Den Haag rijden? Idd wel rustig aan doen hoor, er is nu iemand in je buik die heel belangrijk is... Als je een kleine buik hebt voor 28 weken dan zal het toch wel meevallen met het vetzakkie zijn? En Lott vroeg het ook al, is de rust bij jullie thuis weer een beetje teruggekeerd?

Lott, voor jou komt het einde steeds dichter bij! Verstandig dat je halve dagen bent gaan werken. Wat niet gaat gaat niet en idd veel extra kilo's meezeulen zal niet erg meewerken.... Ga je BV geven? Dan ben je geloof ik na de bevalling de extra kilo's het snelste weer kwijt! (zeg ik, maar ik heb er echt geen verstand van, misschien is dit wel gewoon een bakerpraatje van de borstvoedingsmaffia, ik weet het niet?). Kun je er nog wel een beetje van genieten? Ben je er al helemaal klaar voor?

De laatste ronde voor mij is op zich met dezelfde medicijnen, alleen slik ik nu de pil (raar, pil slikken om zwanger te worden...). Maandag heb ik een afspraak op de poli en dan hoor ik verder hoe en wat. In ieder geval moet ik tot half november de pil slikken en dan meteen starten of een paar dagen later, dat weet ik niet, met de deca. En dan weer een paar dagen later met de menopur, dezelfde dosis als de vorige keer. De Pipelle moet ik laten doen een week voor ik stop met de pil, ongeveer vier weken voor de punctie. Idd, kans op innesteling 2x zo groot, klinkt best heel positief! Ik geloof dat ze in de VU uitgaan van een kans van ongeveer 30%, die zou dan 60% worden... Tja, als het zo werkt... Maar ik grijp dit graag aan als het de kans op succes (die op zich natuurlijk klein is) groter maakt!

Denk overigens wel dat er nu een best lastige tijd aan gaat komen. Als mijn zwangerschap niet mis was gegaan was ik in november uitgerekend, en die datum komt steeds dichter bij... Ik had zo gehoopt tegen die tijd weer zwanger te zijn, maar helaas, het is anders gelopen. Het houdt me in ieder geval best wel even bezig nu...

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hoi Bean,

Ja snap ik, en het is te makkelijk om te zeggen dat je zo niet moet denken maar iedere seconden dat je terug denkt aan het verleden gaat af van je toekomst.

Niet dat je het verleden moet vergeten maar het is in dit geval zeker beter om te kijken naar de toekomst.

Je kan er toch niets aan veranderen. Houd moed!

Ik ga BV geven ja, krijg er al extra kraamuren voor en heb al een info avond gehad, en buiten dat ik het zelf heel erg graag wil is het idd ook een leuke bijkomstigheid dat je kilo's er sneller afgaan. Gelukkig geen bakerpraatje dus...

En uiteraard ben ik aan het genieten van de zwangerschap! De laatste tijd denk ik vaak: Dit is misschien wel de enige keer in mijn leven dat ik zwanger zal zijn...dus probeer nu extra te genieten!

Ja, stel dat een 2e weer niet vanzelf gaat dan heb ik geen idee wat we dan gaan doen en hoelang we dat willen gaan doen....maar dat is nu nog zover weg....dus geniet ik nu!

Moon is wel erg stil he?

Liefs Lot

Geplaatst

Lieve Meisjes, ik ben er nog hoor! Heb alleen mijn menstruatie gehad en t was hier griepepidemie hier in huis. Dus heb geen tijd en zin gehad in internet. Voel me al altijd beroerd de dagen van mijn menstruatie, en dan nog griep erbij. Zit nu ondertussen op dag 13 en had vrijdagavond een positieve ovulatietest. Donderdag hopelijk een TP van 1 of 2 cryos. Ben nog steeds niet helemaal opgeknapt, dus hoop dat ik me voor die tijd beter voel. Ik reageer latter even meer. Moet even naar t eten toe. Fijn dat t met jullie goed gaat! En Bean ik snap je gevoel, maar heb goede hoop voor je dat de laatste poging succes gaat brengen! Knuff voor jullie xxx

Geplaatst

Hi lieve dames!

Moontje, wat lees ik nou in een ander topic? Het zit er gewoon aan te komen! Spannend, donderdag.... Ik ga zo hard voor je duimen! Dat ze gewoon beiden goed ontdooien en dat jij er hartstikke zwanger van wordt... En dat je nooit meer die k*t hormonen hoeft te gebruiken! Vervelend dat je de griep had... Inmiddels wel helemaal opgeknapt?

Lott, je hebt groot gelijk! Dat je lekker aan het genieten bent van je zwangerschap. Nu heb je je kleine mannetje in je buik, binnenkort heb je hem in je armen! En dan voel je hem nooit meer schoppen in je buik (wat moet dat een bijzonder gevoel zijn). Wat goed dat je BV gaat geven. Goede voorlichting is geloof ik het halve werk...

Juul, alles goed bij jou? Doe je wel rustig aan?

Vandaag weer op de poli geweest. Ik moet nu voorlopig nog even doorgaan met de pil, 17 november de laatste slikken. Een paar dagen later kan ik dan een bloeding verwachten, de dag erna moet ik starten met de deca. Een of twee dagen later is dan de uitgangsecho, en dan mag ik ook al direct gaan beginnen met stimuleren! Overigens ga ik itt eerdere berichten, een combinatie van gonal-f en menopur spuiten deze keer. Ben benieuwd! De planning is op (voor mij in praktijk waarschijnlijk 2 dagen later) 5 december de punctie..... Nou ja, ik ga er met optimisme in, weet dat de kans klein is dat het gaat lukken maar vertrouwen heb ik nodig!

Fijne avond meisjes!

Geplaatst

Hoi lieve meisjes!

Beanie maar voor jou gaat het ook alweer snel meid! Je bent iig weer bezig, en ik duim heel hard voor jullie! Hier wel weer opgeknapt, kleine heeft vakantie dus lekker leuke dingetjes doen. Vandaag hebben we een taart gemaakt en morgen gaan we met Dave zijn moeder (die is jarig) en en zijn broer, schoonzus en hun kindjes naar de dierentuin. Hopelijk is het een beetje redelijk weer en anders is er een grote overdekte speeltuin. En dan alweer donderdag, ze bellen voor 9 uur of er cryo's ontdooid zijn van de 2 die we hebben. Erg stresserig en bang dat we weer pech hebben, hoop zo dat t een x goed gaat nu!

Maar meisjes, ik ben blij dat t goed gaat met jullie! Beanie weer bezig vol goede moed, Lott blij rond en gezond uitkijkkend naar de kleine uk, en Juul laatste loodjes zijn zwaar maar straks lach je erom als je jullie wolk van een baby in je armen hebt!

En Lott, bv geven is gezond, goedkoop en t beste wat je kunt geven he, en als de kilo's er dan ook sneller afgaan, top!

Fijne avond meiden! Knuff

Geplaatst

Lieve Moon, ik ga toch zo hard voor je duimen! Zal vanavond kaarsje voor je branden.... Heel veel succes voor morgen, wachten tot 9 uur zal slopend zijn maar ik hoop zo voor je op goed nieuws... Dikke zoen, Beanie

Geplaatst

bedankt meisjes! Ik duim mijn duimpjes blauw! Jullie horen het morgen van me.

janssuh, hoe is t met jou? Ben je wel weer bezig met een nieuwe poging?

Liefs!

Geplaatst

Mariska ik ga voor je duimen dat t deze keer doorgaat en een zwangerschap opleverd!

Crisje, thnx meis! Heb je je echo al gehad? Spannend, geniet maar fijn vabn alle zwangerschapskwaaltjes en t feit dat er iets heel moois in jouw groeit!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden