Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Soentje: Ik heb ook mijn eerste echo 14 juni!!! Dan ben ik precies 8 weken. Heb gevraagd of week eerder mag maar doen ze liever niet omdat ze met 8 weken zeker weten dat dan het hartje hoorbaar moet zijn. Maar ik hoop dat ik toch iets eerder mag (ik blijf ze stalken) want duurt nu nog drie weken en ik word gek van de angst/onzekerheid. Maar denk dat dit mijn hele zwangerschap blijft want familielid heeft kindje met 39 weken verloren dus ik zal pas blij zijn als ik het kindje in mijn hand heb.

@ Monica: maak je niet druk dat je emmy last heeft van de foto's/stress/etc. Ik heb de eerste twee dagen na de terugplaatsing me dood gehuild omdat ik zo erge kramp had. Mijn man zei blijf nou rustig maar lukte me niet. En toch zit er nu een beginnend kindje in mijn buik. Dus die kleintjes kunnen wel wat hebben hoor. Ik hoop dat je heel snel opknapt. Trouwens ik heb gelezen dat met overstimulatie het kindje zich vaker nestelt? Geloof daar maar in (weet niet of de info op de site betrouwbaar was) das mooi nieuws!

@ Marielle: heel veel succes met het wachten. Het duurt voor je gevoel zo lang natuurlijK! Ik ben trouwens 25.

@ Taz: 4 bevruchten! Mooi hoor! Succes zaterdag

Geplaatst

@ Soentje: ik voel me eigenlijk wonderbaarlijk goed. Bij het opstaan wat last van misselijkheid en heel af en toe een vlaag, maar als zo blijft dan teken ik ervoor. Verder zijn mijn borsten opgezet en elke dag lichte menstruatiepijn maar dat komt blijkbaar door het uitzetten van de baarmoeder..

Geplaatst

@Jannet oww wat toevallig! hihi, zag het niet meer in de lijst staan... denk dat we echo afspraken maar gewoon bij de afspraken moeten zetten?? ideetje misschien :)

wat erg zeg met 39 weken! ik ken ook iemand die met 39 weken der kindje verloren is... echt zooo erg!!

maar heb nu wel zoiets van gaat het mis dan kan je er niks aan doen, wil voor nu gewoon proberen te genieten en hopelijk een zwangerschap zonder al teveel kwaaltjes :P

wie weet zeg ik over een week of misschien 2 ook wel hetzelfde hoor :)

ze kunnen volgens mij al vanaf 6 weken het hartje horen... niet altijd maar met 7 weken zeker dus hopelijk horen we die 14 juni allebei :alright:

uhhm ik denk dat ik 1 van de jongste ben hierzo, wordt volgende week (3 juni) 23 jaartjes :) maar vriendlief is 27 jaartjes dus alweer stukje ouder :happy:

Geplaatst

Hoi Dames,

Daar ben ik weer ik heb helaas een paar dagen zonder internetverbinding gezeten en kon ff niet meelezen en schrijven ik zal zometeen ff alles doornemen maar zag zo in een oogopslag SOENTJE GROEN :happydance::clap2:GEFELICITEERD MEID OO HEERLIJK NIEUWS MET DIT LEKKER WEER ZEG ik ben echt vreselijk blij voor je

Geplaatst

@vlinder hee meid fijn dat je er weer bent! :) dankjewel!!!

@marielle zijn volgens mij inderdaad veel jonge meiden hier! grappig he hoe je soms zooo verkeerd beeld van iemand heb hoe diegene eruit ziet of qua leeftijd in dit geval :P

voor jou nog paar daagjes meid! hopelijk gaat het weekend lekker snel voorbij voor je en dan is het al snel donderdag :) m'n duimen draaien voor je hoor meid!

zit op dit moment op m'n werk maar echt geen werkweer dit! en kan me totaal niet focussen op m'n werk hihi zit lekker heel de dag in gedachte:happy:

Geplaatst

@Monica, Meid ik zal je eerst feliciteren met je emmy, en wat naar zeg dat je nu opgenomen bent ik hoop dat alles heel snel weer goed komt HEEL VEEL STERKTE TOEGEWENST :positive energie:

@Eve, Balen meid echt ik kan me die teleurstelling zo voorstellen ben er nu al bang voor sterkte en heeeeel veeeeel succes met de Cryos Dat gaat zeker lukken!! ik blijf in ieder geval voor je duimen dikke knuffel

:hugg:

@Mijn baby, eindelijk ongesteld lekker spuiten en hoop op een gezonde groei van je follikels succes!!

@Veerle, fijn dat het weer wat beter gaat en gelukkig heb je nog een cryo (ik heb er helemaal geen :(( ) een kans is een kans ik zal voor je duimen veel sterkte en succes :aaaflowersmiley:

@Marielle, hey meid hoe gaat het met jou zenuwslopend he dat wachten ik word er ni goed van! Voel jij nog iets ik had gisteren echt een ongi gevoel in me onderbuik en was er echt ni blij mee :( nog een kleine week dan mogen we testen nog ff doorduimen. Nog gefeliciteerd met je enige eskimootje :) ik hoop dat je hem niet nodig zal hebben...ow ja ik ben trouwens 28 leuk dat je dat vraagt van iedereen vraag ik me ook wel af ..

@Taz,hoi fijn dat je Punctie is meegevallen en 5 is echt geen slecht aantal hoor ik had er 4 waar van er maar 1tje van is bevrucht en jij hebt er dus 4 die bevrucht zijn heel mooi succes zaterdag met de TP...

@Hier, wat ziet het lijstje er ineens eng uit voor mij het gaat om en om he zou ik de volgende rood kleurige zijn :( ik voel gewoon niks bijzonders gister en eergister beetje ongi pijn en heel erg gevoelige borsten maar dat al sind begin van cyclus dus zegt ook ni veel voel af en toe ook een heel licht branderig warm gevoel in me BM komt dat een beetje bekend voor bij iemand ..

Fijne middag allemaal

Geplaatst

@Vlinder... ik voelde in het begin ook niks hoor meis behalve dan gevoelige (.)(.) ook vanaf begin al en nu nog steeds :)

voor de rest eigenlijk paar daagjes pas af en toe soort krampjes links in m'n buik, wat ik normaal ook vaak heb als m'n duivels komen... dus zegt niks hoor meid! de 1 voelt van alles en de ander voelt niks... duim ook voor jou dat het groen mag zijn!

@mijnbaby hoe gaat het met het spuiten??

@monica meid je zit hele tijd in me hoofd :( weer even een dikke knuff voor jou... :knuf:

Geplaatst

@vlinder: het gaat wel goed alleen zenuwslopend die wachtweken die 1e week ging wel maar ben nu me 2e week ingegaan en dat valt niet mee, ik had gister ongi pijn en nu weer niet alleen klein beetje lage rugpijn maar dat is nu en dat kan straks goed weer weg zijn we moeten afwachten meer kunnen we niet, maar het is wel spannend hoor ben zo benieuwd van is het wel of is het niet maar ja we moeten nog even geduld hebben...

En ja ik was nogal benieuwd naar iedereens leeftijd jij bent ook nog lekker jong...

Geplaatst

Ik had nog een vraagje dames, ik ben iemand die dagelijks op de weegschaal staat en wat ik wel vreemd vind is dat ik sinds maandag 2 kg ben aangekomen terwijl ik echt niet anders eet dan gewoon snoepen doe ik ook niet ik eet de laatste tijd juist gezonder wegen jullie ook vaak kan dit heel misschien wat betekenen?

Geplaatst

Jah we willen het zo graag dan gaan we op alles letten he :) ik had zo graag gewild dat alle steekjes, kramjes pijntjes iets positiefs betekende haha het is inderdaad maar afwachten niks anders aan te doen helaas.

Marielle ik had al gegokt dat jij 26 was ivm je nick natuurlijk 1985 bij mij staat 83 en ik neem aan dat monica 32 jaar is en niet van 1932 hihi maar jannet 26 en soentje zelfs 23 dat was een verassing! jonge moeders erg leuk had ook gepland om rond me 25ste moeder te worden maar helaas zit niet alles altijd even mee mijn man is wat ouder nml 41 heeft ook nog geen kinderen uit vorige relatie ofzo dus die wilt ook zo heel graag en zo snel mogelijk hij voelt zich nu al bijna te oud om papa te worden :)) laten we maar hopen dat de rest van ons lijstje mooi groen word.

:duimen draaien:

Geplaatst

Hoi allemaal!

Allereerst S0entje!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd. Wat een mooi nieuws zeg. Oh meid, geniet er heerlijk van! Het is je zo ontzettend gegund. Je loopt vast de hele dag met een heerlijke grijns op je gezicht rond, en terecht!

Monica, jeetje meid. Dat je dit moet overkomen zeg. Ik heb dus zelf een afgeblazen poging gehad ivm een hele hoge kans op overstimulatie en schrik van je verhaal. Mijn hemel. Word er stil van. Kop op meid, wij duimen met zijn allen hier voor jou en je emmy. Ik hoop zo dat je je snel beter voelt. Dit is wel de nachtmerrie waar je niet op gehoopt had. Dikke knuffel van mij!

Vlinder en Monica: het schiet bij jullie ook op! Maak je vooral niet druk over de kleuren Vlinder. In het vorige forum van april was ineens er een hele groene rij dus dat houden we gewoon erin. Ik (en Eve ook helaas :mad:) waren uitzondering op de groene regel :icon_smile: denken we dan maar. Ik ben zo benieuwd! Weten jullie al wanneer je gaat testen? De datum komt nu wel een beetje in zicht! Ik ben overigens 30 en was 28 toen we probeerden zwanger te worden. Beetje gemiddeld denk ik.

Jannet: wat fijn dat je verder weinig klachten hebt. Geniet van alle mooie momenten en over een paar weekjes je eerste echo! Zo spannend!

Taz: succes met de terugplaatsing zaterdag. Doe ik nu maar vast want ik ga een weekje op vakantie dus ben bang dat ik het anders niet meer kan doen. Geniet van het moment dat je je Emmy krijgt, is toch wel heel bijzonder!

Meiden, zoals ik zei, ik ben een weekje op vakantie. Als ik kan zal ik vast wel even kijken of ik alweer wat nieuws van jullie kan zien. Hopelijk houden we de berichten van S0entje en Jannet vast: vanaf nu alleen nog maar goed nieuws!

Geplaatst

Hoi lieve meiden, sorry kost me veel moeite om op zo'n klein telefoontje berichten te typen, en gaat vandaag echt niet.zo goed, kan amper bewegen of naar de wc, heb echt heel veel meer pijn. De dokters durven ook niets te zeggen over hoe het verder gaat. Mijn kleine meid was vanmiddag hier met mijn man, ze moest zo huilen, dat is echt zwaar.. Toen zei ze; mama op deze manier wil ik echt geen broertje of zusje als jij zoveel pijn moet hebben. Ik wil gewoon mijn mama terug. Dat vond ik xo erg, heeft ze de hele.tijd bij me in bed gelegen. Hopelijk doen we het dan ook ergens voor en nesteld het toch in.

Ben heel blij voor soentje en jannet, echt super meiden! voor veerle en eve een dikke knuff,komt vast wel, hou moed! Marielle en vlinder, taz en mijnbaby ik hoop voor jullie t beste en duim met jullie mee! Knuff vanuit eindhoven ziekenhuis, hopelijk binnen paar weken weer thuis. Xx

Geplaatst

oww ik ben trouwens inderdaad 32 en mijn man is 37 jaar en hij heeft nog geen kindjes en had er het liefst al 15 jaar geleden kinderen gekregen.

Geplaatst

Monica hoe gaat het nu met jou? ik hoop iets beter... rustig aan!

Marielle: wanneer ga je testen?

Soentje en jannet: kunnen jullie het al een beetje geloven? Echt blij voor jullie!

Geplaatst

Prikken gaat hier goed, ben al 2 dagen puregon aan het spuiten, hoeveelheid is lekker weinig 75 eh,

vorige poging spoot ik 150 maar had toen veeeelste veel eitjes ( net als elke keer) dus vandaar

dat we nu voor minder hormonen gaan en dus ook minder eitjes maar hopelijk van goeie kwaliteit..

Geplaatst

@mijnbaby: wanneer ik ga testen? het knaagt aan me het liefst nu maar dat doen we niet, ik denk dat ik maandag wel een gokje durf te wagen mits ik niet eerder ongi word maar daar gaan we niet van uit positief blijven denken. Het is wel heel spannend nu hoor, nog even afwachten dus...

@monica:Wat erg voor je, en ook zielig voor je dochter ja maar jij kunt er niks aan doen ik wens je veel beterschap en hoop dat je snel naar huis mag...

@vlinder: ga jij eerder testen of weet je dat nog niet?

Geplaatst

@Monica, ooh meid ik denk de hele tijd aan je vervelend zeg dat je zo iets moet meemaken net alsof het allemaal niet zwaar genoeg is, en je kleine meisie nou toen ik dat las rolde de tranen er gewoon uit ik ben al zo emotioneel van me zelf en dan nog die hormonen erbij pff ik hoop zo dat dat alles zoo snel weer goed komt en je hier een mooie zwangerschap voor terugkrijgt dikke knuffel sterkte meid..

@Veerle, heerlijk lekker een weekje er tussenuit geniet ervan..

@Marielle hoi meid het is zeker moeilijk om te wachten de ene keer ben ik zo overtuigd dat het mis is en dan even later denk ik zou het misschien toch? wil ook zo graag testen maar ben echt bang en ik mag al op dag 12 (woensdag) eerder dan dinsdag zou ik niet durven ik hoop dat ik het vol hou maar maandag is voor jou al dag 11 en dat zou best wel kunnen ik weet wel dat de pregnyl er bij mij er helemaal uit is dus vals positief zal wel niet kunne :)

Geplaatst

Vlinder die 2 kilo kan komen door hormonen, ik heb het bij voorgaande pogingen ook gehad..

maar dat verlies je wel weer hoor...

Soentje hoe gaat het? wanneer hebben jullie je eerste echo?

Marielle: voor jou is het ook erg spannend nog even... heb je er een goed gevoel over?

Monica: lig je nog steeds in het ZH? hoe is het met je nu? ik hoop dat het inmiddels beter gaat met jou..

ik weet nu hoeveel geluk ik al 3 x heb gehad met me 30 a 35 eicellen.. gelukkig spuit ik dit keer maar

75 eh om te zorgen dat we veeeel minder eitjes hebben, en die dan ook van betere kwaliteit zijn..

Hier gaat het goed nergens last van.. volgende week maandag me eerste fm spannend!

hoop dan ook al mijn punctie af te spreken...

Geplaatst

Hoi Dames,

Vandaag niet zo leuke dag, vanmorgen opgestaan, toen naar de wc en met afvegen heel licht roze gezien, loop nu al hele dag met inlegkruisje in en af en toe zit er wat bruin bloed op, heel weinig maar, maar toch iets, dus het zit me niet lekker vandaag.....

Kan nu niks anders doen als afwachten, zit vandaag op wachtdag 9, en weet nu niet meer wat ik moet denken....

Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat....

Geplaatst

Marielle: hopelijk is het alleen wat oud bloed en betekent het niet dat je ongesteld wordt!

Monica: hoe gaat t met jou? Hopelijk mag je snel naar huis!

Soentje en Jannet: jullie nog gefeliciteerd met jullie zwangerschap, wat lijkt me dat een heerlijk gevoel.

En de andere dames, hoe gaat t met jullie?

Ik heb vanmiddag mn terugplaatsing gehad. Het was een 12 cellig embryo en er is er een ingevroren. Vond t maar een raar en klinisch iets en t was zo klaar. Nu ook op het wachtbankje. Durf toch niet veel te bewegen, haha! Mezelf verwend met een grote bak ijs!

Geplaatst

Hoi dames, ik vind t vervelend dat ik niet rustig en makkelijk op jullie apart kan reageren. Kost moeite een bericht te typen, heb nog beetje koorts en niet veel verandering, word van dag tot dag bekijken. Moet nu nog blijven in t ziekenhuis. Zit op dag 5 na de terugplaatsing, tegenover me ligt een jongedame die na een week thuis weer terug is in t ziekenhuis, die is nu dus zwanger en de klachten kwamen terug.

Marielle hopelijk is het oud innestelingsbloed, hou moed! Hoe is t met de zwangere dames? En met de andere meiden? Ik moet nu rusten, succes iedereen en een knuff!

Geplaatst

@Monica, meid hopelijk gaat alles al wat beter, En je hoeft het niet vervelend te vinden dat je niet op iedereen apart kan reageren daar zullen we allemaal begrip voor hebben spaar jij je kracht maar om beter te worden we duimen voor je lekker uitrusten hopelijk ben je weer snel thuisbij je meisie en je man dikke knuffel

@Taz, Gefeliciteerd met je TOP EMMY wat een kanjer zeg 12 celig die moet het echt gaan doen neem lekker plaats op het zenuwslopend wachtbankje en succes met het broeden :))

@Marielle, meid de moed niet meteen opgeven he ik had donderdag in me inlegkruisje drie druppels bruinbloed heel netjes bijelkaar schrok er ook behoorlijk van maar voel absoluut geen ongi pijn ofzo en vrijdag een klein lichtbruin streepje nu niks meer laten we hopen dat we beiden een innesteling bloedinkje hebben gehad ik hou het niet meer vol en ga op dag 10 (maandag) toch een testje wagen geniet maar van het lekker weer en blijf positief we blijven duimen

@allen hoe gaat het met de rest hoop dat alles naar wens verloopt, ik ga nu slapen het is heeeeel laat :)))

Geplaatst

Hoi dames

Gister avond is mijn menstruatie hevig doorgezet, dus ik zal mezelf zo op het wachtbankje rood maken.

Ik vind het heel erg dat het niet gelukt is maar aan de andere kant ook een opluchting dat ik nu weet waar ik aan toe ben ik heb die 2 weken als slopend ervaren.We gaan er de volgende keer gewoon weer voor, we hebben nog 1 emmy in de vriezer misschien dat we daar volgende maand iets mee kunnen doen en anders gaan we gewoon voor een 2e ivf, we geven niet op.Ik wens iedereen verder veel succes en ik zal zeker mee blijven lezen en schrijven, ik ga me deze week richten op me dochter die heeft een week vakantie en ga fijn leuke dingen met haar doen.Kusjes en knuffel van mij....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden