Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames!

@monica wat fijn! dat ziet er goed uit meid! nu op naar vrijdag de punctie spannend! zal aan je denken!

@jannet wow meid gefeliciteerd!! en nu lekker op die roze wolk blijven zitten ;) :clap2::toppie: knap dat je toch eerder heb durven testen! ik weet niet of ik uberhaupt wel durf te testen als het zover is :S

ga je de komende dagen nog vaker testen??

@Veerle meid ben zo benieuwd! ben je er al uit of je eerder ga testen?? oww vind het zelf al helemaal spannend! hihi

@marielle om heel eerlijk te zijn hebben mijn vriend en ik het ookal 2 weken niet gedaan! durfde het voor de punctie al niet dacht straks gaan die blaasjes kapot :S en daarna was onmogelijk en sinds de tp kan het beter een weekje niet maar weet niet of het de 2e week een probleem zou kunnen zijn :S en of we het durven hihi

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marielle UMC U zegt er helemaal niks over, je mag gewoon alles doen, dus ook sex hebben.

ze hebben me een keer uitgelegd dat je het moet zien als of je emmy tussen 2 boterhammen lig

besmeerd met heeel veel pindakaas dus hij kan er niet weg al wil die...

Maar als ik in de race ben heb ik totaal geen zin in s*x.. ben alleen maar aan het stressen en denken..

Geplaatst

Hier nog geen duivels.. ik denk dat ik gek word... GRRRR! morgen weer naar het ziekenhuis om

een echo te maken waar die duivels nou blijven!! ben CHAGIE bah

Bij mij kan het nooit normaal, of mijn poging word afgeblazen door overstimulatie, 2 keer bijna afgeblazen bloed prikken.

en nu zooooo lang wachten en niet door kunnen door menstruatie die weg blijft.

sorry meiden maar ben het even echt BEU!

Geplaatst

@mijn baby: wat rot voor je, en mag je vandaag dan ook niet gaan spuiten, ik vind het echt klote voor je, je bent al zolang aan het wachten, en wat zegt het ziekenhuis hiervan?

Geplaatst

@mijnbaby ahh meid daar wordt je indd ook chago van! klaag maar lekker hoor hier daar is het inmiddels voor :) hoop dat je duivels eindelijk een x doorzetten! je hebt nu wel lang genoeg gewacht

Geplaatst

Hoi dames,

@ soentje: t/m zondag blijf ik zowel s morgens als s avonds testen. Weet dat het nu nog heel vaak mis gaat en heb zo vaak negatieve streepsjes in mijn leven gezien dat ik elke keer als ik een kruisje zie dolblij wordt

@Veerle: ik heb getest omdat ik ook vreselijke rugpijn en kramp had en dacht dat het over was. Je ziet maar: gewoon dik raak. En positief blijven denken en er vanuit gaan dat al je kwaaltjes bij een beginnende zwangerschap horen (ik heb makkelijk lullen nu natuurlijk nu ik weet waar ik aan toe ben). Ik ben gaan testen toen ik druk gewoon niet meer aankon. Het werd me teveel en kwam op punt van dan maar mijn droom uiteen spatten, ik moest het toen weten! Maar pas testen als je gevoel voor 100% zegt dat je er aan toe bent.

@ allen: wat betreft seks: mijn man zei nu al dat hij de komende weken helemaal niks meer durft nu hij weet dat er zoiets kostbaars in mijn baarmoeder groeit!!! Haha op een houtje bijten de komende tijd.

@ mijn baby: ik begrijp je frustraties. Het is al zo'n slopend proces en dan zit dit bij jou ook nog tegen! Ik hoop dat vandaag doorzet...

@ Eve: drie keer wordt scheepsrecht deze keer!

@ monica: contractje nooit over nagedacht maar wel slim!

Geplaatst

@ sOentje: ja ben ook heeeeel erg blij hoor!! Hoe voel jij je nu? Paar daagjes verder alweer..

@ jannet: ja ik hoor er helemaal niemand over, maar in het contract zelf staat dat je voor dat soort dingen zelf een eigen verklaring op moet stellen anders ben je de cryo's gewoon kwijt! Geniet ervan dat er iets moois in je buikje groeit, dan maar voorlopig geen sex hahaha!

@mijnbaby: wat klote zeg! Vind het echt vervelend voor je, maar probeer rustig te blijven, het komt vast wel...als je erop zit te wachten kan het ook door stress langer wegblijven he.. ik hoop echt dat het snel komt en je mag beginnen ook al zou het dan een paar dagen later zijn.. Maar ik snap je frustratie, het herhaalt zich ook gewoon weer net als vorige maand!

@ Marielle: nog eventjes en je weet waar je aan toe bent en krijg je jouw TP, dat het maar snel morgen is!!! Succes!

Hier gaat het nu eventjes niet zo, voel me echt niet zo lekker, zo'n zeurderige menstruatie buikpijn.. bah bah.. en ontzettende steken, de eitjes zijn natuurlijk nu op hun laatste mm aan het groeien, dus daar heb ik behoorlijk last van..verder weer hoofdpijn voor het eerst sinds ik met de gonal-f ben begonnen...en erg moe, dus ik kruip lekker even met een dekentje op de bank... Morgen nog eventjes doorheen en dan de punctie, ben blij als ik de eitjes kwijt ben, voel me behoorlijk opgezet door al die follikels...

Geplaatst

@monica contractje hebben wij in het EMC wel gehad, ook wanneer mijn vriend zou komen te overlijden of iets of ik dan nog toestemming zou hebben om zijn zwemmertjes te gebruiken... en dit vond hij oke :)

wist niet dat al die contractjes verschillend waren in de ziekenhuizen... we hebben inderdaad ook contract gekregen met als onze kinderwens vervult is wat je dan wil doen met de emmy's etc

hier wel rustig, merk echt niks en dat maakt me soms wel onzeker... wel ben ik vandaag echt super super moe! weet niet of dit van de hormonen of bolletjes komt of omdat ik gewoon slecht slaap

@jannet gelijk heb je meid! ik zou denk ook zeker elke dag daarna nog wel testen hihi hou ons op de hoogte!

Geplaatst

@monica: ja nog 1 nachtje slapen en dan is het zover, heel spannend, en dan is het ook zo weer vrijdag dat jij je punktie heb.

ik hoop dat ik vannacht een beetje kan slapen, maar komt goed hopelijk anders word het morgenmiddag maar bijslapen maar dat zal ik toch wel gaan denk ik morgen lekker rustig dagje, me dochter is vrijdag ook vrij van school en dan gaan we weer het weekend in dus we kunnen het rustig aan doen.

@allemaal: nog iemand tips voor de terugplaatsing?

Geplaatst

@ sOentje: laten we hopen dat het moe zijn een goed teken is :) ik hoop dat je snel allerlei zwangerschapskwaaltjes krijgt!

En bij ons staat alleen in het contract dat bij overlijden van beide of 1 van de twee, je de cryo's afstaat voor 3 doeleinden (kun je dan een keuze maken, oa wetenschappelijke doeleinden), maar niet voor eigen gebruik, daar moeten we echt zelf een contract voor maken anders heb je niets meer.. Dus ik vroeg me af of eigenlijk anderen dat inderdaad wel goed gelezen hebben, of dat het dus schijnbaar net als bij jou bij bepaalde ziekenhuizen wel geregeld is met een overeenkomst.. Als je niet goed oplet bij ons, of je vult hem snel in en kijkt er verder niet goed naar dan ben je ze dus echt kwijt als er iets met je man gebeurd en sta je met lege handen.. Vroeg me dus eigenlijk af of er standaard contractjes zijn waarin de man zijn vrouw toestemming geeft om de cryo's te gebruiken voor een eigen zwangerschap mocht hij overlijden.. ik kan ze op internet niet vinden..

Geplaatst

@ Marielle: ja je hebt een mooie dag voor de TP, lekker vrij en nog aantal daagjes erna ook rustig!! Dat is wel fijn :) geniet ervan en doe rustig aan!!

Geplaatst

Hallo dames,

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik hier was. Hoop dat het met jullie allen goed gaat.

Ik zit ondertussen op mijn 15 de stimuleren en heb mijn 3 FM gehad.

Helaas weer geen goed nieuws al was het niet per defenitie slecht.

Ik heb nu 4 follikels maar ze zijn nog onder of op de CM.

Mijn AMH is 0,1 en ik heb een lowresponse dus ik had op aanraden van mijn feritilteitsarts Zwolle gevraagt of ik in plaats van 1embrio en 2 mocht terug geplaats hebben. Helaas omdat dit mijn 1ste keer is is dit niet goed gekeurd. Nu maar hopen en bidden dat er toch nog hoop is voor ons.

Geplaatst

@monica jaa wij hebben ook zo'n formuliertje gehad met allemaal vragen wat te doen als:

maar misschien komt dit wel mede doordat 'm'n vriend z'n zwemmertjes zijn ingevroren en volgens mij gaat het ook alleen om de zwemmertjes en niet echt de cryo's maar die houden ze allemaal (als ze er zijn) totdat onze kinderwens helemaal vervuld is. het is een gedoe allemaal he al dat papierwerk!

maar als er bij jullie dus 1 van de 2 komt te overlijden worden de cryo's automatisch vernietigt of gebruikt voor andere doeleinden??

@deborau lang niet gezien inderdaad meid :) succes en weet je al wanneer je de punctie zal hebben?

Geplaatst

marielle, morgen de TP, spannend :-)

Monica, succes morgen met de punctie. Bij dat aantal zullen er vast een aantal toppertjes tussen zitten

S0entje, ik ben ook vreselijk moe en erg onzeker..... het is lastig hoop dat het een goed teken is maar die bollen staan erom bekend om je voor de gek te houden! Echt killing deze Wachtweken..

Wanneer ga jij testen?

Mijn officiële testdatum is woensdag de 23e, maar ik denk dat ik zondag al ga testen. Zit ik op WD11 dus moet kunnen lijkt me..

Eigenlijk wil ik gewoon gaan slapen en woensdag weer wakker worden, lijkt me heerlijk hihi

Geplaatst

@ Marielle: hahaha ja inderdaad, is toevallig ;) ik weet niet of ik nog wat neerzet vanavond, dus ik ga je alvast heel veel succes wensen..ik ben zooo moe, lig al de halve dag met mijn dekentje op de bank.. Ik lees morgen hoe het gegaan is en hoeveel bevruchtingen jullie hebben!! Knuff

@ sOentje: nee joh, geef het nog een paar daagjes de tijd, en je moet niet vergeten dat de pregnyl en de utrogestan je hormoontjes ook even op hol doen slaan he, duys je weet dan toch niet wat je moet voelen..

En bij ons worden ze inderdaad standaard na een maand vernietigd bij overlijden van beiden of 1 van de 2. Of je moet aangeven op de overeenkomst dat ze voor wetenschap gebruikt mogen worden, en daar heb je dan 3 keuzes in wat voor soort wetenschap.. maar wil je ze na overlijden van 1 van de 2 voor je eigen om zwanger te worden of voor een ander stel als donor gebruiken, dan moet je er zelf een overeenkomst voor opstellen.. Dus mensen die niet weten hoe ze dat moeten doen, of geen tijd hebben of niet goed lezen of wat dan ook, die blijven met niets achter mocht hun partner overlijden.. wij hebben nu alleen een overeenkomst dat als mijn man overlijdt ik de cryo's mag gebruiken voor zelf zwanger te worden.. Mocht ik overlijden dan worden ze vernietigd.. We gaan er maar vanuit dat het niet gebeurd, maar het zou me dubbel verdriet doen mocht ik hem kwijtraken en ook mijn kans op zwanger te worden van mijn grote liefde.. Dus zelf maar wat in elkaar geflanst haha!

@ deborau: dat is inderdaad even geleden, bij mij liep het eerst ook niet zoals het moest, ik had er ineens erg veel en ze groeiden niet hard door, maar ze hebben nu toch gelukkig de punctie gepland voor vrijdag. Hopelijk bij jullie ook goed nieuws, het komt wel vaker voor heb ik gelezen dat er tijdens de punctie ineens wat meer follikels zitten hoor!! Succes!

@ Eve; was het morgen maar al zover, maar helaas hij is vrijdag pas, dus ik moet nog even wachten! net de laatste deca gezet en straks om 21.30 uur de pregnyl.. daarna moet ik ook al beginnen met die smerige bolletjes, en dan morgen op de bolletjes na even niets meer...heerlijk geen spuitjes meer!! En wachten duurt lang als je iets heeeeel graag wilt, ik gun het jullie heel erg hoor meis, net als wat ik tegen veerle zei; doe lekker testen wanneer jij je er goed bij voelt!! Wij wachten in spanning met je mee, en snappen allemaal je gevoel!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Vlinder: 1e IVF Maasstadziekenhuis/EMC Rotterdam

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Taz: 18 mei 1e FM

Mijnbaby: 23 mei 1e FM

Punctie:

Vlinder-83: 15 mei

Monica32: 18 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

mijnbaby: 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:13 mei

Marielle26: 17 mei

Vlinder-83: 18 mei

Monica32: 21 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

s0entje: 24 mei

Geplaatst

Even het lijstje weer naar voren gehaald, anders kan ik het niet meer bijhouden haha

Monica, nog een dagje langer wachten dus! Oeps.. :-)

Geplaatst

@monica: bedankt en rust jij maar lekker uit, ik was ook niks als moe en nu nog trouwens, morgen terugplaatsing, ik laat gelijk wat weten als ik terug ben,.....

Geplaatst

Meiden, vanochtend 2x negatief getest. Ik ben even een tijdje van de radar, moet deze schok waar ik al zo bang voor was echt even verwerken. Hopelijk, als ik weer kan kijken zie ik allemaal groene namen naast mijn rode staan. Succes allemaal, ik duim en denk aan jullie....

Geplaatst

Veerle, meisje toch!! Vind het echt klote voor jullie

Je TP was op 5 mei, technisch gezien (wat mij ook geadviseerd is op de kliniek) moet je nog even doorgaan met de bollen en over 3of 2 dagen weer testen. Wie weet zit er nog een sprankje hoop in...

Dikke knuffel voor jou!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden