Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey monica,

Ik heb het algelopen jaar 4 tp gehad en vind het dit keer daarom dood eng om

me zelf tussen de meiden te zetten, ben al 4 x rood gekleurd

afgelopen jaar.. vandaar dat ik dit keer denk ik oversla om me zelf

op het testlijstje te zetten...

Op andere lijstjes zet ik me zelf wel hoor, en vind het ook geen ramp ofzo alleen vind het

nu nog te eng! miss als ik een tp heb gehad dat ik er anders naar kijk?!

Btw net draagmoeder gekeken, er was een stukje dat de draagmoeder van sven en zijn partner

bevallen was van een twin, moest toen even huilen werd helemaal emo GRRR! denk dat het de hormonen zijn

normaal ben ik niet echt zo...

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Monica, zie het ook zekers niet als negatief maar wel als definitief om de testdatum er neer te zetten.

Ben erg positief ingesteld maar als ik dat zo zie wordt ook ik een beetje bang. Bedoelde het helemaal niet boos en je moet het ook zekers niet persoonlijk opvatten hoor!!

Misschien dat ik me er later wel op ga zetten

Heel veel succes bij je eerste FM, ga nu sinds een dikke week weer aan het werk, dus zal hier niet zijn

Fijne dag allemaal!!

Geplaatst

@ mijnbaby: okay, ik begrijp het wel hoor, misschien dat ik het ook zo voel na een aantal TP zonder het gewenste resultaat! En ik snap dat het testlijstje uit een ander topic best hard kan zijn, om sommige groen te zien als jezelf voor de zoveelste keer negatief test of je menstruatie krijgt..lijkt me ook een zware domper en kost al je energie om je moed weer bij elkaar te rapen en verder te gaan.. Ik hoop echt voor jullie dat het deze keer gewoon goed raak is! En die deca alleen doet dat al die fijne emoties, ik heb die twee weken buien gehad dat wil je niet weten, voel me nu qua emoties meer in balans met de Gonal erbij.. Doe rustig aan, gelukkig mag je ook snel starten!!

@ Eve: haha nee joh ik ben zeker niet boos!! Ik respecteer iedereen's gevoelens erover, ik kan alleen maar gokken hoe ik mezelf zou voelen na zoveel mislukte pogingen.. ik snap het ook wel hoor, maar we leven allemaal met jullie mee, en wij begrijpen ook al zou onze naam groen kleuren, het als geen ander hoe het moet zijn om jezelf steeds rood te moeten zien staan... plus dat ik zeker de eerste 14 weken niet blij durf te zijn al ben ik groen gekleurd.. er is bij mij al zo vaak iets misgegaan.. Na de 3e msikraam heb ik gezegd; ik word liever niet zwanger dan nog 1x een miskraam krijgen.. En nu ben ik al 2 jaar niet zwanger geraakt, ook niet met 7 IUI's waarbij ik steeds dubbel kans had... dus misschien heeft iemand me wel gehoord.. en is het de komende keer dat ik zwanger raak eindelijk wel een keer goed.. Maar ik zal pas echt blij kunnen zijn als ik de kleine in mijn armen heb gezond en wel.. Dus ik snap (misschien een beetje op een andere manier) de angst die je hebt wel hoor!! Succes op je "eerste" werkdagje weer en hopelijk nesteld of nestellen jouw 1 of 2 kanjers goed in, en is jouw naam deze keer gewoon dik groen!!

Hoe is het met de andere dames?? sOentje een beetje bijgekomen van de punctie? Hopelijk heb je niet al teveel pijn meer!!

Ik ben gaan slapen met pijn en opgestaan met pijnlijke steken, dus ben heel erg benieuwd hoe het eruit ziet.. Ik moet nog even wachten want heb pas om 14.30 uur mijn afspraak voor de eerste FM in het ziekenhuis en we moeten er ruim een uur voor rijden.. Jullie horen natuurlijk daarna hoe het ervoor staat..erg spannend!

Geplaatst

Hoi meiden, en thnx Marielle en Mijnbaby!! We zijn net terug :) ik heb een hele mooie score hoor, alleen zijn ze nog wel te klein om de punctie te kunnen plannen.. Maar ik ben wel heel blij!

ik zei al meteen tegen de echoscopiste dat ik links meer pijn heb dus dacht dat er daar meer aan het groeien waren.. Maar er groeien er aan beide kanten evenveel die nu meetellen, alleen links zijn ze iets groter dus vandaar iets meer pijnlijk.. Waar ik wel van schrok is dat ik best veel pijn heb terwijl ze nog zo klein zijn, dus dat word de laatste dagen voor de punctie waarschijnlijk krom lopen.. maar goed ik heb ook last van bekkenklachten, dus ben heel gevoelig voor alles wat daar gebeurd in dat gebied.. Ik heb nu in totaal 16 follikels die meetellen, aan elke kant 8, en rechts zitten er nog 5 kleinere bij die misschien nog mee gaan tellen maar voor nu niet.. Rechts zijn die 8 tussen de 9 en 12 mm, en links zijn de 8 tussen de 12 en 14,5 mm.. Ze lagen echt in een trosje bij elkaar aan beide kanten wat makkelijker is voor de punctie met het aanprikken schijnbaar, dus ik ben erg blij met het aantal en hoe het eruit ziet.. Nu nog even goed doorgroeien en dan waarschijnlijk ergens tussen dinsdag-donderdag de punctie.. Zondag om 12.40 uur moet ik terug en dan kijken we hoeveel ze gegroeid zijn in 2 dagen..

Maar ik ben erg opgelucht dat alles dus goed is en ik gewoon gevoelig ben en er even doorheen moet :) het aantal zijn we super blij mee!!

Hoe is het met alle andere meiden??

@ Marielle: heb jij geen pijn? Bij jou zitten er ook 8 en nog wat kleintjes aan 1 kant en die zijn veel groter dan die van mij!! Ik verga echt bijna de hele dag van de steken... Ik kan ook geen strakke broek op mijn liezen hebben ofzo.. loop nu in mijn joggingbroek..

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Deborau: ???

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Taz: 18 mei 1e FM

Mijnbaby: 23 mei 1e FM

s0entje:

Marielle26: 14 mei

Monica32: 13 mei 2e FM

Punctie:

Veerle81: 2 mei

Jannet: 3 mei

Eve: 05-05

s0entje: 10 mei.

Monica32: tussen 15 en 17 mei

marielle26: 14 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

mijnbaby: 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:waarschijnlijk tussen 12 en 14 mei

Marielle26: 17 mei

Monica32: tussen 18 en 21 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

Geplaatst

@Monica: Wow goede score, ben zo blij voor je, nu op naar zondag, en hoop dat dat ze dan meer gegroeit zijn dan kunnen ze je punktie inplannen, misschien mag je een dag na mij, fijn dat je opgelucht bent nu.

En ja heb ook last van steekjes vandaag weer meer als gister.

Ik zet zo me laatste deca en puregon, en morgenavond half 10 de pregnyl, maar die laat ik in het ziekenhus zetten, daar voel ik me fijner bij en het is maar 10 min rijden dus ben zo op en neer morgen. dat mengen is niks voor mij haha.

Heb vanmiddag al verschillende keren gekeken of je al wat had geschreven, was zo benieuwd hoe het gegaan was, ben blij dat alles goed gegaan is en dat je een mooie score heb. nu kan jij ook fijn het weekend in nu je opgelucht bent.

Geplaatst

Monica, wat een top score, goed gegaan!!! :-)

Zelf had ik er links een stuk of 10/12 en rechts 4 a 5 maar had niet echt veel pijn, een vol gevoel in mijn buik en het leek wel of mijn darmen in de verdrukking kwamen maar verder niet!

Nu op naar zondag hopelijk zijn ze dan groot genoeg om een punctie in te plannen.

Vandaag weer voor het eerst gewerkt en heb het onwijs naar mn zin gehad. 5 uur lang zitten schuddebuiken van het lachen, echt gezellig weer. Maar op de terugweg dacht ik....misschien niet zo handig voor de innesteling....

Hoop dat het geen kwaad kan

Geplaatst

Hey Marielle, dank je wel meis, ik ben ook heel blij!! Eigenlijk hebben we ongeveer dezelfde score, gewoon heeeel erg goed! Als je bekijkt dat je met 1 eileider die pas weggehaalt is aan 1 kant deze score hebt gehaald, net wat je verpleegkundige zei; die score telt eigenlijk voor 2. Ik hoop voor je dat die kleinere nog mee zijn gaan groeien en dat je bij de punctie nog net iets meer als die 8 hebt.. ik duim voor je!! Erg spannend, succes morgen met de pregnyl, valt allemaal reuze mee hoor, ik heb die al zo vaak zelf gezet, maar als je inderdaad nog nooit gemengd hebt raak je er misschien van in de war en dan schiet je in de stress, heb je niets aan!! Dus dan inderdaad maar lekker naar het ziekenhuis als het zo vlakbij is voor je :)

Ze plannen de punctie bij mij pas in als er minstens 3 groter dan 18 mm zijn, dus ik hoop dat ze flink doorgroeien! Heb liever niet vrijdag pas de punctie, heb zaterdag een bruiloft en omdat ik al zo'n gevoelig kippetje ben hahaha hoop ik op een dagje rust tussen de punctie en de bruiloft..maar we zullen het af moeten wachten.. waarschijnlijk is die niet later als donderdag :)

Jij ook een heeeeel fijn weekend, op naar een toppunctie en de andere dames natuurlijk ook een prettig weekend!!

Geplaatst

marielle, heerlijk vandaag de laatste deca en puregon. morgen nog de pregnyl en dan hoef je voorlopig geen naald meer te zien!!!!

Geplaatst

@ Eve: haha ja ik ben echt overgevoelig hoor in dat gebied, heb ik sinds de bekkeninstabiliteit die ik had tijdens de zwangerschap van mijn dochter... ik voel echt alles wat zich daar afspeelt 10x heftiger dan andere vrouwen..dus heb mezelf ook zorgen gemaakt om niets de afgelopen dagen, maar lastig is het wel.. Ben verder helemaal niet kleinzerig, dat is het rare, het is echt puur dat gebied.. Heb continu steken en een drukkend gevoel.. en het word met de dag erger.. ik blijf maar gewoon paracetamolletjes innemen en het is maar een paar dagen nog... ik heb er alles voor over en ben superblij met de score!!

Lekker genieten, juist lachen en een beetje afleiding zoeken, kan echt geen kwaad hoor, er zijn topsportsters die nog gewoon van alles doen en die ook gewoon zwanger worden/zijn.. Als het goed zit, dan blijft het goed.. als het niet goed is dan is het ook niet goed al hou je je rustig en blijf je de hele dag liggen..heeft echt weinig nut.. Ik zou zeggen; lekker doen wat je normaal ook doet!! Fijn dat het goed ging weer je eerste dagje!!

Geplaatst

Hoi allemaal! Ik had een beetje een drukke dag dus kon niet eerder kijken hoe de FM van monica was gegaan. Zo leuk om dan eindelijk te kunnen lezen dat het er nu al zo goed uit ziet! Gefeliciteerd!

Marielle, lekker om te weten dat het spuiten bijna voorbij is en dat je de volgende fase ingaat. De vorige keer was het al goed, dus wie weet wat ze bij de punctie nog extra tegenkomen!

Ik heb mooi wat afleiding gehad en voel me ook rustig, dus tot u toe gaat het goed!

S0entje, hoe voel jij je vandaag? Heb je een beetje rustig aan kunnen doen? Is de pijn al wat minder?

Jannet en eve, het bankje blijft lekker warm! De tijd tikt langzaam weg!

Geplaatst

Dank je wel Veerle!! Hoe is het met jou?? Bijna een week na de TP, dus de symptoompjes zouden nu kunnen beginnen, hopelijk voel je je snel kotsmisselijk haha en dat is lief bedoeld!! Alleen met een goede reden willen we ons heeeeeel graag ziek voelen he :) ziek voor een goed doel!! Hopelijk gaat alles goed en natuurlijk ook met de andere dames die moeten wachten, ik kan me voorstellen dat de tijd lang duurt dan!!

Ik ben ook benieuwd hoe het met sOentje is, de punctie was haar wel tegengevallen, dus ik hoop ook dat het wel goed met haar gaat!

Geplaatst

Hallo Dames

mag ik met jullie meekletsen ik zit zo vol van alles en kan het met niemand delen

wij zijn 1 mei begonne met 1e ivf poging na 8 mislukte iuis 1e cd begonne met deca en cd3 gonal-f erbij cd 10 had ik mijn 1e fm waarvan ik niet echt vrolijk van werd 1 ei van15 1 van11 en 9 kleintjes onder de 10 nu moet ik morgen cd 13 terug voor 2e fm ik hoop zo dat de kleintjes groter zijn geworden want met 1 ei gaat de punctie niet door en voor 2 of 3 weet ik niet of ik het wel wil, jeetje zeg dit had ik echt ni verwacht had toch echt gedacht dat ik cd10 20 eitjes had en meteen ook groot genoeg om puntiedtm vast te stellen zo omdat het (probleem) niet aan mij lag maar aan de zaadkwaliteit het werkt dus absoluut niet zo kan haast ni wachten tot morgen ben echt bang dat het niet door mag gaan hebben jullie hier ervaring mee..?

Geplaatst

Hoi vlinder, natuurlijk mag je meepraten. Vervelend dat je bij niemand je verhaal kwijt kunt. Daarom is dit forum ook zo fijn. Iedereen begrijpt heel goed wat je doormaakt!Ik heb tijdens deze poging hetzelfde gehad. Het slechte nieuws: bij iedereen werkt het anders, dus voorspellen kan ik het niet. Goede nieuws: bij mij kwam het uiteindelijk ook wel goed. Ik had ook slechts 1-2 eitjes die groot genoeg waren. Daarom heeft de stimulatie bij mij extra lang (14 dagen) geduurd. Toen had ik op de laatste echo 4-5 eitjes en wilden we toch de poging wagen. Bij de punctie bleken er (en dat is wel erg normaal) nog meer eitjes te zijn: 12! 7 daarvan waren goed en 3 bevrucht.Het kan dus allemaal nog goed komen. probeer niet teveel te verwachten. Dan valt het altijd namelijk altijd tegen. Een ivf traject is zo zwaar en onvoospelbaar, elke fase opnieuw. Na de punctie, na de TP en zelfs als het dan goed gaat is niets zeker. Sterkte en blijf je hart hier luchten!Wat wordt morgen een spannende dag zeg:@ monica succes morgen! Je bent er bijna! @s0entje: houd je het wachten op de uitslag nog vol? Laat je ons weten hoe de bevruchting en (daar gaan we gewoon van uit) terugplaatding gegaan is? @ marielle nog maar 1 spuit en dan is de punctie bijna een feit. Hoe voel je je? Hier gaat alles zijn gangetje. Ben best rustig eigenlijk, kan er nu toch niets meer aan doen. Morgen is de dag dat ik na een behandeling altijd ongesteld wordt, dus ik blijf duimen. Heb (helaas) nog geen kwaaltjes, dus daar kan ik niets aan afleiden... @eve en jannet: hoe gaat het met jullie? De zenuwen nog steeds zo goed in de hand?

Geplaatst

Vlinder welkom! Maak je niet te druk over het aantal follikels, volgens mij gaat het namelijk heel goed, die 9 kleintjes kunnen zekers bijgroeien. En je kunt er beter niet te veel hebben hoor, geeft alleen maar risico's zoals overstimulatie en dat wil je echt niet! Mocht het nodig zijn kunnen ze altijd de meds bijstellen..

@hier, voel helemaal niets behalve mijn darmen. Het lijkt wel of ze op slot zitten en ben er helemaal zat van. Hopelijk gaat het snel beter. Als het goed is moeten ze nu toch wel gaan innestelen, emmy's zijn nu 6/7 dagen oud. Maar heb er nog steeds een goed gevoel bij

Vandaag ook de brief gehad van het ziekenhuis en ze hebben er nu in totaal 4 in kunnen vriezen, heb nog nooit zon goeie oogst gehad!

Veerle, ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld dat morgen de dag is dat je altijd na een behandeling ongesteld wordt. Is namelijk nog echt te vroeg hoor en die bollen houden het ook tegen!! Dit is toch je eerste IVF?

Meid laten we er gewoon vanuit gaan dat het gelukt is en de meeste kwaaltjes komen pas na 6/7 weken..

Geplaatst

@veerle: Ik voel me goed, alleen ben zo ontzettend moe, en ik moet dadelijk om half 10 nog naar het ziekenhuis voor de pregnyl spuit, en daarna meteen slapen haha

@MOnica: veel succes morgen

@Vlinder: welkom hier leuk dat je mee komt kletsen

Hoop dat met iedereen alles goed is, morgen reageer ik weer op iedereen, klinkt misschien raar maar ben er nu te moe voor, morgen even bij lezen en bij kletsen, ga nu nog even liggen op de bank tot dat ik naar het ziekenhuis moet.....

Fijne avond iedereen

Geplaatst

@ Vlinder: welkom hier, natuurlijk mag je meepraten, wij zijn ook blij dat we ons verhaal hier kwijt kunnen, niet iedereen in je omgeving snapt waar je mee rondloopt...dus dit is ideaal! Ik kan je niet zoveel zeggen over het aantal follikels, ik moet morgen ook voor mijn 2e FM, ik had er wel veel, maar net als bij jou ook nog wel een beetje klein.. Maar die 9 kleinere kunnen wel heel snel bijgroeien, ik heb namelijk 16 van 9-14,5 mm en ik heb er ook nog 5 die kleiner zijn, maar die konden volgens hun ook nog heel goed meegroeien.. Ze zijn nog lang niet groot genoeg, dus die kleinere hebben zeker nog kans hoor!! Ik zou je niet te druk maken en morgen even afwachten.. Succes ermee!!

@ andere dames; ja spannend voor mij morgen weer de FM, ik heb nog steeds veel steken, dus ben benieuwd hoe het er morgen weer uitziet..Maar ik mag erg gelukkig zijn met hoe het er tot nu toe uitzag..

@ Veerle; hopelijk gebeurd er morgen helemaal niets en overmorgen ook niet, en de 8 maanden erna ook niet :happy: ik duim met je mee meid, dat het voorlopig lekker wegblijft!!

@ Eve: gefeliciteerd meid, met 4 goede cryo's voor het eerst!! Echt top voor je, dat geeft je toch het gevoel dat het voorlopig nog niet voorbij is mocht het nu niet raak zijn...maar ik ga er gewoon vanuit dat die 4 cryo's mogelijke "brusjes" worden en het nu raak is!! Sterkte met wachten!!

@ Marielle: heel veel sterkte meid, ik ben ook erg moe al een paar dagen, zullen echt de hormoontjes en de spanningen zijn... doe rustig aan!

@ sOentje: we hebben je al even niet gehoord, gaat het wel goed met je? Ik denk best vaak aan je omdat ik me zorgen maak, omdat het niet zo best ging met je na de punctie..ik hoop niet dat er iets mis is.. en je hebt morgen je TP en je hoort het bevruchte aantal..hopelijk horen we snel wat van je!! Succes morgen meid!

@ mijnbaby en jannet: met jullie ook alles goed dames?

@ Taz: hoe gaat het met het spuiten?? Ook van jou hebben we al even niets gehoord..

Geplaatst

Vlinder welkom, schrijf maar lekker gezellig mee :)

Monica: suc6 morgen! nog even en ook jullie zitten op de wachtbank met een mooie tp.

Soentje en Jannet en eve: houden jullie het bankje warm voor de nieuwe lading meiden :)

hoop op een mooie groen bankje!

@ all hiero gaat het goed dit weekend lekker veel afleiding lekker wezen winkelen en veel weg..

ik voel me goed, met vlagen een beetje emo en bang voor teleurstellingen ( heb al een paar goeie tegenslagen gehad)

maar elke kans is een kans.. dus die grijp ik met 2 handen :)

Geplaatst

@ Mijnbaby: leuk lekker shoppen, en afleiding zoeken!! Ik heb respect voor je, ik voelde me zwaar K.. van de deca.. Maar moet zeggen dat ik nu de laatste 2 dagen ook weer wat emotioneler ben en erg moe, dus ook deze hormoontjes zullen hun invloed wel hebben.. Maar daarnaast ben ik dolgelukkig dat het er verder goed uitziet en dat ik hopelijk volgende week een terugplaatsing heb.. En ook voor jou gaat het straks snel, nog een paar dagen en dan mag je ook beginnen met stimuleren toch?

Slaap lekker allemaal, ik kruip er op tijd in voor een zaterdagavond, ben erg moe en morgen op tijd naar het ziekenhuis en daarna naar mijn mamsie.. Voor iedereen een prettige moederdag morgen, dat die van volgend jaar maar gevierd word met een hoop kleine hummeltjes voor iedereen!!

Geplaatst

Hoi allemaal bedankt voor de hartelijke welkom en de reacties

Ik heb nooit eerder op een forum meegedaan maar dit voelt zo goed het is toch heel wat de mmm en

het is zeker heel fijn om met lotgenoten erover te kunnen kletsen Ik heb geprobeerd me zelf in de schema te plaatsen maar is helaas niet gelukt :happy8: ik zal het hier even vermelden als iemand me erbij kan helpen graag

1e IVF Maasstadziekenhuis/EMC Rotterdam

1e FM 10 mei 2e FM 13 mei

monica ook morgen voor de 2 fm veel succes

dames op het wachtbankje is er al een testdrang ik hoop zoo dat dat we allemaal een posi test mogen krijgen

hebben we zeker dubbel en dwars verdiend

Geplaatst

Hoi Vlinder ik heb je er tussen gezet, succes vandaag met de FM.

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Deborau: ???

Vlinder: 1e IVF Maasstadziekenhuis/EMC Rotterdam

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

s0entje:

Monica32: 13 mei 2e FM

Vlinder: 13 mei 2e FM

Marielle26: 14 mei punktie

Taz: 18 mei 1e FM

Mijnbaby: 23 mei 1e FM

Punctie:

Veerle81: 2 mei

Jannet: 3 mei

Eve: 05-05

s0entje: 10 mei.

Monica32: tussen 15 en 17 mei

marielle26: 14 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

mijnbaby: 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:waarschijnlijk tussen 12 en 14 mei

Marielle26: 17 mei

Monica32: tussen 18 en 21 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

Geplaatst

Thnx Marielle en Vlinder!! Marielle succes met laatste wachtdagje op de punctie, hopelijk ben je niet te gespannen, en heb je vandaag een leuke moederdag met de kleine meid en je mannetje!!

Vlinder jij ook succes vandaag, ik hoop voor je dat die 9 lekker mee zijn gaan groeien en je wat positiever bent.. en er is maar 1 goede nodig om je wens in vervulling te laten gaan, ik heb het al eerder gezegd, maar Juul uit een andere discussie is zwanger, zij had maar 1 bevruchting en die was dus wel meteen raak!! Don't worry, je bent hoe dan ook heel dichtbij je droom!!

@ sOentje: ik weet niet of je nog wel meeleest, maar succes vandaag meis, hopelijk zijn er goede bevruchtingen en word er vandaag een klein toppertje bij jou teruggeplaatst!!

Andere dames; fijne dag vandaag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden