Ga naar inhoud

Fertiliteitskliniek Twente

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maris, wat leuk dat je gaat trouwen, Gefeliciteerd!!!

Helaas lees ik ook minder goed nieuws.... gecondoleerd met jullie vriend.

Hoelaat heb je die echo maandag dan... avondwakes zijn toch meestal 's avonds? Of lees ik het nu verkeerd.... in ieder geval sterkte!!!

Eve, wat fijn dat jullie zaterdag de punctie hebben, is het gedoe met je vriend z'n werk ook opgelost!

Wat een mooi aantal 15, super hoor!!!

Eva, bij jou gaat het wat minder hard lees ik.... hopelijk gaan er nog wat follikels bij groeien, duim voor je!!!!

Wanneer heb je weer een FM?

Ik ben gesloopt.... wat een dag weer.... ben het echt niet meer gewend zo'n hele dag hard werken en dan Isa voor en na het werk haar verzorging geven.

Vindt het allemaal hartstikke leuk, maar ben zo vreselijk moe!!! Het kost me veel energie, denk dat ik vanavond weer vroeg in m'n nest lig, hahaha.....

• Reacties 487
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je lisette

Wij zouden de echo om half 7 hebben zodat we geen vrij hoefden te nemen maar ik heb het al verzet naar 21.45 uur dus dat moeten we zat kunnen redden als het ene gewone avondwake is die om 19uur begint.

Zij zat namelijk heel krap en anders werd het al weer later aangezien we komende week verder overdag niet kunnen omdat mijn vriend ook al vrij moet hebben voor de begrafenis.

Word dus gewoon een lange dag maar ach ik kijk er heel erg naar uit om ons wonder weer te zien

Maar tuurlijk ben je gesloopt je bent ook best een tijd bij huis geweest dus dat is heel erg wennen en dan ben je ook nog net zwanger waar je waarschijnlijk extra moe van bent en je hebt er nog een kleine lopen

Wanneer heb je weer stage dan?

Geplaatst

Waar krijg je die echo dan Maris, is het bij een verloskundige? Wist niet dat die 's avonds ook zo laat door werkten.... wel fijn idd dat je dan geen vrij hoeft te nemen!!!

Vrijdag heb ik weer stage... morgen een dagje boodschappen halen, huis poetsen, etc.... morgenmiddag komt er een vriendin op de koffie, dus dat is wel gezellig!

Geplaatst

Is bij babyvisie in Hengelo in het zh ik wist ook niet dat die zo laat nog deden maar ze kwam zelf met het voorstel dus ik vind het prima.

Veel plezier morgen dan met je vriendin

Ik ga morgen proberen weer een dagje te werken kijken hoe het gaat. Zodra het te veel word en ik word heel erg misselijk neem ik mijn oppaskindje mee naar huis en moeten ze haar hier maar ophalen is toch altijd fijner op zo'n moment als je thuis bent.

Maar we gaan het zien als het morgen god gaat ga ik vanaf volgende week de komende tijd 2 dagen werken en gaat het niet goed blijf ik daarna gewoon weer thuis we gaan het zien

Geplaatst

Maris, hoe is het werken gegaan? Hoop dat je het vol hebt kunnen houden.

Liesjuh, lekker genoten van je "vrije" dag?

Eva, morgen weer een FM? Heel veel succes

@hier, ben beroerd, moe hoofdpijn en flinke diarree. E had nachtdienst en ik kwam om 15.00 thuis van mijn werk, ben zo door naar boven gelopen en lekker erbij gekropen! Was heerlijk, even bijslapen

Sinds gisteren heb ik onwijs gevoelige en flinke borsten. Als ik mn bh uitdoe ga ik bijna door de grond! Dacht dat je dat pas kreeg na de pregnyl? of herkennen jullie dit?

Het is nu net 7 uur en hoef geen spuit te zetten hihi. Pas om 21.45 uur de pregnyl.....

X

Geplaatst

Eve ik heb dat al van de pil dus ben niet zo'n goed vergelijkingsmateriaal haha ik weet niet zal er wel bij horen

Maar lekker dat je even bijgeslapen hebt gewoon doen hoor als het kan doe ik ook wel hihi

Hier is het heel goed gegaan ben nu nog nauwelijks misselijk dus ik hoop heel hard dat het einde nu toch echt in zicht is.

Ik had namelijk eerst zoiets dat ik vanavond niet naar de verjaardag van een kameraad van mijn vriend zou gaan maar voel me goed genoeg om even mee te gaan dus dat zegt al heel wat ik had verwacht dat ik uitgeteld op de bank zou liggen haha maar dat valt mee

Oh ja en ik heb het idee dat ik de baby gevoelt heb al een paar keer nu ik er zo bij nadenk maar ik wist het niet zo te plaatsen elke keer en nu denk ik toch echt dat dit hem of haar was (sorry Eve en Eva dit willen jullie waarschijnlijk helemaal niet horen maar wou het toch even met jullei delen)7

Fijne avond allemaal en Eve succes met de aller laatste spuit voor een hele lange tijd

Geplaatst

@Maris, je hoeft helemaal niet sorry te zeggen. Wat mij betreft ben ik blij te horen als andere mensen gezonde mooie baby’s via IVF of ICSI krijgen. Als je over je baby praat dan weten we waar we naar toe zijn - we zijn nu bezig waar je bezig was ;0)

En gecondoleerd met het verlies van jullie vriend, het is altijd triest als iemand in je omgeving dood gaat.

@Eve, Ben je helemaal klaar voor de punctie? Ik wens je veel succes op zaterdag!

Ik had trouwens ook zeer gevoelige borsten toen ik meer dan 30 rijpe f. had, dus dat komt door veel eiblaasjes volgens mij. Tweede en derde keer had ik dit niet.

Ik hoef morgen niet naar de kliniek voor FM, ik heb een afspraak op zaterdag. Op zaterdag kunnen ze wat meer zeggen of ik voldoende eiblaasjes heb en hoe die zich ontwikkelen. Soms denk ik het zal helemaal goed komen, soms ben ik helemaal down zoals gisteren naar de 2FM. Ik ben zooo bang dat het alweer niks zal opleveren.

Trouwens op de site van de kliniek heb ik gezien dat dr O.huis weg gaat van de kliniek. Ik vind het zeer jammer, ik vertrouw hem als een goede arts en hij kent mij ook. ;( Op zaterdag heb ik weer een nieuwe arts en ze kent mij en mijn situatie niet.

Geplaatst

@Eve, ik herken het ook niet wat je omschrijft, heb nu wel gevoelige borsten, maar niet toen ik nog aan het stimuleren was. Je hebt de Pregnyl er inmiddels inzitten, hopelijk krijg je hier niet nog meer bijwerkingen van! Hoop dat de klachten inmiddels afgenomen zijn en je morgen weer in goede conditie naar de punctie kunt, heel veel succes alvast!!! Hoelaat heb je de punctie?

@Maris, succes met werken vandaag, hopelijk voel je je goed!!!

@Eva, Dr. O. heeft deze kliniek juist opgezet en nu gaat hij zelf alweer weg? Goh.... wist ik niet. Ik kan me voorstellen dat je goede momenten hebt en slechte, volgens mij heeft iedereen daar wel last van. Vooral omdat het de vorige keer misging.... hopelijk heb je zaterdag een goede meting en krijg jij ook binnenkort je punctie!

Ik heb last van mijn darmen, dit had ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook, last van obstipatie en nu weer. Heb daar destijds medicatie voor gebruikt, denk dat ik er nu alweer mee mag beginnen.

Pijnlijke krampen in m'n buik.... ach ja..... elke ochtend een poedertje en we zijn er (hopelijk) weer vanaf! Gisteravond nog naar Katja geweest, ze voelt heel duidelijk de kleine zitten, maar kan me niet zeggen of het er één of twee zijn.... jammergenoeg.... hahaha..... zal toch moeten afwachten tot 21 mei!

Allemaal een fijne dag, ik ga zo naar m'n stage!

Geplaatst

Goedemorgen!!

Heb me ziek gemeld voor vandaag zodat ik lekker kan uitslapen..pffff het is nu nog geen 8 uur hahahahaha

Gewoon even een dagje voor mezelf, boodschapjes halen, huisje aan kanten zodat ik de rest van het weekend niets meer hoef te doen, kan ik dan toch niet! En mijn baas vond het een goed idee..

Vind het nou wel spannend hoor!!! zaterdag punctie, zondag de uitslag en dan woensdag de TP, dacht dat je tp een dag eerder was of heb ik dat nu mis.

Ik denk ook dat de (.)(.) van de puregon en aantal follikels komt hoor. Ze zijn nu natuurlijk veel harder aan het werk dan de vorige keren. Goed teken toch?! Enb E is er blij mee ;-)

Vandaag een dagje hormoonvrij, heerlijk!!!!!!

Maris, wat ontzetten fijn dat je je beter voelt! Ben ik echt blij om. En wat bijzonderder dat je voor het eerst je beeb hebt gevoelt, geniet ervan

Eva, zag het idd op de website dat O weggaat, vind ik echt heel erg jammer. Was ook mijn arts... Het is idd soms lastig dat je elke keer een andere arts hebt. je moet dan ook alles zelf in de gaten houden. Maar de andere artsen zijn wel aardig vindt ik en heb wel het gevoel dat er in de nieuwe kliniek meer tijd voor je is en dat is een sterke verbetering ten opzichte van Enschede!

Liesjuh, hoe reageerde Katja?? En hoe voel je je? Kun je het al een beetje bevatten :-)

Geplaatst

Eve goed zo lekker even rustig aan doen vandaag en de laatste dingetjes doen zodat je na morgen niks moet.

Lisette daar heb ik ook last van obstipatie lastig maar ach ik heb ergere dingen gehad de laatste tijd haha

Wel fijn dat katja de baby voelt.

Oh ja en ik hoef maandag pas weer te werken heb gisteren echt als proberen gedaan en het ging goed dus ik ben er blij mee.

Eva dank je ja ik hoop ook dat het hoop geeft maar voel me soms wel lullig maar goed jullie volgen mij en Lisette ook heel snel.

Succes morgen hopelijk is er wat meer te zien

En ja dat O.huis weg gaat hoorde ik vrijdag want ik kon geen afspraak meer met hem maken na de 20w echo dan was hij al weg wel heel erg jammer toch een van de fijnere artsen.

Ik doe ook lekker rustig aan vandaag ga zo denk ik maar even naar mijn moeder en verder doe ik niks denk ik stofzuigen mag ik toch niet dus moet mijn vriend maar doen vanavond

Geplaatst

Heb de zenuwen...hihi

Morgen is dat dan zover, hopelijk de allerlaatste punctie ever!

Geplaatst

Dank jullie wel....

Heb geen oog dicht gedaan, ben bloednerveus......hoe zal de oogst zijn?

Spring nu lekker even onder de douche en jullie horen later meer.

*in mei leggen alle vogeltjes een ei* en ikke ook hihi

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Nou het is gedaan! Net lekker gedut op de bank.

We hebben wel 14 eicellen, onvoorstelbaar. Kan het niet geloven en daar moet vast een goede bijzitten

Pijnstilling was echt grandioos, ze moest weer door de baarmoeder heen.

Morgen horen we meer, btw de kliniek is echt 100x beter ten op zichte van Enschede betreft punctie!!

Geplaatst

Eve yes wat een super score nu lekker uitrusten en lekker laten verwennen.

Maar goed teken hoor zoveel eitjes ih had dit keer ook veel meer als anders en volgens mij Lisette ook dus ik heb er een goed gevoel over.

Wanneer krijg je de bevruchtingen te horen maandag denk ik of niet?

ik zal me rot duimen.

Maar ja inderdaad wat een verademing deze punctie in vergelijking met Enschede he bij jou ook door de baarmoeder had ik ook maar gelukkig bestaat er dormicum haha wondermiddel.

Hier gaat het verder nog steeds hetzelfde voel me overdag goed ben bijna niet misselijk alleen in de avonden gister ook wel weer overgegeven maar ach zolang dat nog maar 1 a 2x in de week is ben ik heel erg tevreden

Straks even pannenkoeken eten bij mijn ouders hoef ik zelf niet te koken en ik had daar in eens een hele erge trek in haha hoe zou dat nou komen

Hoe gata het met jullie Lisette en Eva?

Geplaatst

Dank je!!!!!

Morgen krijg je het te horen, ben benieuwd. Ben ook heel positief, maar volledig uitgeput.

Veel plezier een eet smakelijk bij je ouders!

X

Geplaatst

@Eve, 14 eicellen, wat een mooie score! Er moet nu zeker een kindje tussen zitten, toch?))

Spannend aanstaande dagen, hoeveel zullen er worden bevrucht, hoeveel zal er delen, hoeveel cryo’s… Zoals ik begrijp is het nu het beste resultaat, nog nooit zo goed gehad?

Het klinkt ook positief over de punctie en de pijnstilling. Ik heb nog nooit een punctie gehad dus ik heb weinig te vergelijken.. maar nu maak ik me niet zorgen over die punctie. Allen hoop ik dat het snel zal gebeuren…

Geplaatst

Eva, dit is idd de beste score tot nu toe. dat is zon opluchting en die punctie moet je je helemaaaal niet druk om maken.

Heb nu wel wat last maar dat is logisch, gewoon lekker rustig aan en veel drinken

Zojuist bericht gehad uit Zwolle, en er zijn er 10 bevrucht!!! WHOEHOE Ze konden alleen nog niets vertellen over de kwaliteit, woensdag horen we met de TP meer.

Spannend, nog 3 nachtjes slapen.....

Geplaatst

Jeetje meid wat een goede score 10 stuks daar zit jullie kanjer echt wel tussen daar ben ik van overtuigd.

heeft ons duimen toch geholpen haha op naar woensdag en hopelijk heb je er dan ook wat in de vriezer en niet net als wij dat er heel veel weggegooid worden.

Eva maak je inderdaad maar niet druk om de punctie, makkelijker gezegd dan gedaan weet ik maar het is echt stukken beter als wat het was je voelt het wel op het moment maar het is net of je het door die dormicum niet helemaal mee krijgt en het ook zo weer vergeten bent heel raar is moeilijk uit te leggen.

Hier gaat alles hetzelfde mijn buik groeit echt als kool ik heb het idee dat als ik elke ochtend wakker word hij weer gegroeid is haha

Verder ben ik best zenuwachtig voor morgen voor de echo we zijn echt zo benieuwd wat het is.

Oh ja en we kunnen elk moment weer oom en tante worden maar dat is afwachten mijn schoonzus is morgen uitgerekend dus ben benieuwd we hebben wel niet zo'n goede band met hun maar als het kleintje maar gezond is

Geplaatst

Wauw Eve, je hebt 10 bevruchtingen, wat goed zeg!!! De punctie verliep ook helemaal prima, wat heerlijk te lezen dat alles zo goed gaat met je!

Je hebt er woensdag vast wat mooie emmy's bijzitten, dat kan haast niet anders!

Ze zullen er woensdag wel 2 terug gaan plaatsen denk ik hè, aangezien het je 3e poging is?

Hoe is je gevoel nu bij Katja, denk je dat dit dankzij haar is? Dat gevoel heb ik namelijk wel, ze kan er echt wat mee!

Eva, hoe is het met jou? Jij had gisteren toch ook weer een FM of niet?

Maris, blij te lezen dat het steeds iets beter met je gaat, nog even en de misselijkheid is helemaal verdwenen!

Ik voel me wel goed, word er soms onzeker door, omdat ik me niet misselijk voel, geen zere borsten heb, etc.... denk dan dat het niet goed is, terwijl ik weet dat je helemaal geen klachten hoeft te hebben en vaak begint dit ook later in de zwangerschap, dus tja..... de wachtweken duren lang, maar het wachten op de echo lijkt nu helemaal lang te duren! We willen zo graag weten of het goed is of niet en of het er één of twee zijn!! Verder wel erg moe, gisteren feest gehad en de hele middag/avond gestaan, dat kan ik direct merken aan m'n rug... voelt niet fijn, maar weet waar ik 't van heb!

Geplaatst

Maris, we berichten tegelijk zie ik.... wat spannend..... morgen weten jullie of jullie een dochter of zoon krijgen!!!

Wij willen niet weten wat het wordt, ik vind het leuker als het een verrassing is, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten!

Veel plezier morgen, lekker genieten!!

Geplaatst

Lisette erg he deze weken die vond ik ook nog erger dan de eerste 2 weken wachten vreselijk zo onzeker als je er van word.

Maar klachten hoef je echt nog niet te hebben bij de meesten begint dat rond de 6-7 weken mijn borsten begonnen ook pas bij 7 wekne pijnlijk te worden alleen de misselijkheid was er direct maar dat komt ook omdat ik een extreem hcg heb en ik moet heel eerlijk zeggen je kunt beter hopen dat je dat niet krijgt haha want deze extreme misselijkheid had van mij ook niet gehoeven haha maar ach het is nu eenmaal zo en ik hoop dat het nu zo blijft of over gaat dan ben ik blij haha

Maar dat je moe bent is heel erg goed dat is een goed teken

Fijne zondag allemaal nog

Geplaatst

Haha weer tegelijk aan het typen

Ja dat is ieder voor zich ik heb ook altijd gezegd dat ik het niet wou weten maar nu het eenmaal zover is wil ik niets liever dan dat.

Maar we zullen zien of ze het kan zien morgen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden