Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Onze droom is vanmorgen heel erg hard uit elkaar gespat.....

Het hartje van ons kindje is met 8 weken en 4 dagen gestopt met kloppen...

Tijd voor bezinning, maar ik denk dat ik het niet nog eens aan durf...

Miranda

Miranda, wat erg voor jullie. Ik wens jullie veel kracht toe bij het verwerken van dit grote verdriet.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Doorzettertje, mijn beste vriendinnen en de familie weten het al. Ik kan dit soort dingen totaal niet voor me houden ;-) Straks, als we de 12 weken grens hebben bereikt, zet ik de echo foto's op FaceBook.

@Juul, hoe was jouw echo gisteren? Erg benieuwd. Hoop dat alles er goed uit ziet.

@Renate, succes vandaag met jouw echo!!

Mijn echo was goed. Een spartelend foetusje (is dat het al?) gezien. Ongelooflijk.

Ik bevat het nog steeds niet allemaal en ook mijn roze wolk is er (waarschijnlijk door mijn moeheid en misselijkheid) nog niet.

Als die al komt. Schijnt bij veel vrouwen uit te blijven trouwens. Maar in het licht van Miranda's nieuws zal ik daar niet over uitwijden. Vind ik niet ok.

Ik heb zo een afspraak met de ha want ik moet echt anti-misselijkheidspillen hebben anders word ik echt changerijnig, het functioneren is ver te zoeken.

Hebben jullie ook zo een moeite met het een stapje terug doen en je aanpassen aan alle veranderingen in je lijf?

Mariek, mijn uitger. datum is 4 januari. De nekplooim die ik net als velen ook laat doen (ben 36, heb nog geen kids) is op 28 juni, is dat trouwens ook meteen een 'gewone echo'? Ik weet niet of ik voor de vruchtwaterp zou gaan, denk het wel.

Verloskundige; daar ga ik 20 juni voor het eerst heen.

Liesjuh en andere meiden, gefeliciteerd met jullie goede echos.

Geplaatst

Jeetje Mirke, wat verschrikkelijk! Ik krijg het er ook helemaal benauwd van. Heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies.Weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Denk aan je.

Geplaatst

Mirke, wat erg!!! heel veel sterkte bij dit onverwachte en zeer trieste verlies!!

Onze droom is vanmorgen heel erg hard uit elkaar gespat.....

Het hartje van ons kindje is met 8 weken en 4 dagen gestopt met kloppen...

Tijd voor bezinning, maar ik denk dat ik het niet nog eens aan durf...

Miranda

Geplaatst

Hoi juulJa herken het. Het liefst slaap ik de hele dag. Ik heb geen puf iets te doen en dag en nacht misselijk. Eet alleen maar brood en crackers. Avondeten lukt niet. Lastig om niet te functioneren en dat te accepteren zonder werkelijk te weten of het goed is. Kan het nog niet geloven en daarmee lastig te bevatten waarom ik mij zo voel. Heb eigen zaak maar heb geen puf. En hang maar een beetje rond. Na een rondje hond uit laten ben ik op :)

Geplaatst

jaaaa dames..... dat is wat he? hier ook wel lamlendig hoor.... ene dag iets beter dan de andere! maaaarrrrrr onthoud even.... in de eerste 12 weken wordt er een volledig kind aangemaakt!!! pppfffff vind je het gek dat je moe bent ?!?! Jouw lijf zet alles op het "smurfje" en jij kan in de wacht stand!! jij bent minder belangrijk! alle energie gaat nu naar die kleine !!! ( al eet je een dag helemaal niets krijgt die kleine nog genoeg binnen hoor!) het wordt beter hoor!! hahahaha! Deze gedachte helpen mij vaak wel weer door een misselijke golf heen.... het is het smurfje... die kan er niets aan doen!! hahahahaha

Geplaatst

@Sas; zaten wij ook niet samen in het uitgerekend in februari 2011 topic??? Volgens mij dus wel. Leuk!

@ Mirke; sterkte met deze grote teleurstelling!

Geplaatst

Lieve Miranda, heel, heel veel sterkte de komende dagen en neem vooral daarna ook de tijd om het een plekje te geven! Ik ben twee weken geleden van dit bankje gevallen in een groot zwart gat. Lieve woorden nemen de pijn niet weg, maar maken het wel draaglijker. Dus laat je vooral troosten. Neem de tijd en op den duur wordt het heus beter! Sterkte en veel liefs, Floor

Geplaatst

@Mirke, meid wat een vreselijk bericht... weet hoe je je voelt.... wens je heel veel sterkte om dit te verwerken, dikke knuffel voor jou!!!

@Ting, kan me voorstellen dat je het liefst misselijk zou willen zijn, ik had dat ook hoor. Maar nu ik de echo heb gehad en blijkt dat het goed zit, ben ik blij dat ik niet misselijk ben, want da's ook geen pretje! Heb jij geen afspraak met 9 weken? Ik had met 7 weken de echo in de fert.kliniek en met 9 weken moest ik naar het ziekenhuis voor een uitgebreide echo, a.s. dinsdag weer voor een afspraak met de gyn. om de beslissing door te geven wel/geen combitest, zodat ze deze met 11 à 13 weken kunnen uitvoeren d.m.v. de termijnecho. Vandaar dat ik me een beetje verbaas dat je pas met 12 weken weer terug hoeft te komen. Je hoeft dus echt niet persè misselijk te zijn, zere borsten heb ik ook niet, hoop dat ik je hiermee een beetje een beter gevoel kan geven!

@Mariek, fijn dat je je beter begint te voelen en dat je zo'n goed gevoel bij het gesprek hebt. Wij zijn er nog niet uit wat we doen met de combi-test, de vorige zwangerschap hebben we dit wel gedaan, maar nu twijfelen we..... we hebben trouwens op 12 juni geen echo hoor, alleen een gesprek.

@Doorzettertje, wat een verhaal schrijf je weer op, erg bijzonder hoor dat jullie met een eiceldonor zwanger zijn geworden, ben zo blij voor je! Wij hebben het met 7 weken al verteld aan de familie en mijn vriendinnen, omdat ze op de hoogte zijn van ons IVF trjaject, ik vond dit ook wel erg fijn moet ik zeggen. Op mijn stage weten ze er ook van, maar kan het ook niet meer voor me houden, want ik lijk wel 5 maand zwanger, zo'n opgezette buik heb ik.

@Ymkeh, hoe is het nu met je? Hoop dat je je al iets zekerder voelt?

@Juul, wat fijn dat je echo goed was, super!

@All, denk aan iedereen hoor, maar kan niet op iedereen reageren, er wordt hier zoveel geschreven!

Geplaatst

@Mirke, een hele dikke knuffel en veel sterkte! Ik was gisteren zo ondersteboven van het nieuws dat ik niet kon reageren... Weer een droom aan diggelen...

Zelf een heel onrustige nacht gehad, maar nu weer helemaal gerustgesteld... De echo vanmorgen was super. 2,8 cm en al aan het boksen! Zo leuk om te zien :-) Het hartje klopte goed, dus voorlopig alles ok hier!

Nu maar wat in de zetel gaan liggen, want doodmoe...

Veel groetjes,

Tascha

Geplaatst

@Tascha gefeliciteerd! Wat fijn dat er weer goed nieuws is, geniet er lekker van

@Liesjuh, het gaat wel wat beter, ik laat het maar gewoon gaan, maar probeer er heel neutraal in te staan en niet al te blij te zijn, ik weet dat het niet positief is, maar zo lukt het mij mijn rust te bewaren. Zeker na het vervelende bericht van gisteren.

@Renate ik ben er erg benieuwd hoe jouw echo is gegaan, hoop echt goed!

Geplaatst

Hier ook net een goede echo gehad, 3,8 cm met een hartslag van 169 per minuut en ook lekker aan het boksen en trappelen. Gelukkig, was best beetje gespannen na bericht van Mirke. We zijn nu officieel 'ontslagen' uit de IVF kliniek ;-)

Geplaatst

@Tascha en Mariek, wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad, super!

@Ymkeh, fijn dat het wat beter met je gaat, iedereen gaat er op z'n eigen manier mee om, is toch ook helemaal prima!

Geplaatst

Hai meiden,

Tjeetje wat wordt hier veel geschreven, heb moeite alles te onthouden.

Mirke, heel veel sterkte.

Linda klopt wij zaten ook in het feb topic.

Marieke, wat fijn een goede echo.

Marieke zou jij in het lijstje willen zetten ben 33jaar 2de kindje en 14 juni 1ste echo zh en 26 juni echo verloskundige.

Sorry maar weet het voor de rest niet meer mijn nachtdienst heeft me veel energie gekost.

Sas

Geplaatst
Hoi juulJa herken het. Het liefst slaap ik de hele dag. Ik heb geen puf iets te doen en dag en nacht misselijk. Eet alleen maar brood en crackers. Avondeten lukt niet. Lastig om niet te functioneren en dat te accepteren zonder werkelijk te weten of het goed is. Kan het nog niet geloven en daarmee lastig te bevatten waarom ik mij zo voel. Heb eigen zaak maar heb geen puf. En hang maar een beetje rond. Na een rondje hond uit laten ben ik op :)

Oh meid, jij ook al? Ik "hang ook wat rond"zo voelt dat. Helaas moet ik mijzelf wel naar werk slepen (a'dam > den haag elke dag, 4 dg per week) maar deze dagen doe ik het rustig aan en werk ik wanneer kan thuis. Maar het werken gaat slecht, concentratie is 0. Moe en lamlendig.

Ik was gister bij de ha. Ik heb pillen tegen de misselijkheid gekregen maar deze werken niet heel goed, ik denk dat ze meer tegen braken zijn (en dat doe ik niet), ze maken je ook noog moeier. Ik kan nu wel vanalles eten en dat doe ik ook in de hoop op mee energie. Ik ben wel al 3 kilo aangekomen, maar dat is sinds de punctie/ tp enzo, sinds de hormonen. Ik beweeg ook bijna niet en sporten lukt me nu echt niet.

Dit moet echt anders binnenkort!

Wat doen jullie aan beweging? Zwemmen, cardio?

Succes 'misselijke meiden', tis niet makkelijk...........

Geplaatst

jeetje wat een groterd, gefeliciteerd Mariek! Op naar de vk!

we gaan gelijk op maar die van mij was met de echo afgelopen dinsdag "nog maar" 2,6 cm, ze zeiden dat het goed was.

Ik was alleen maar blij, mn vriend was 5 kilo! bij de geboorte, ik houd mn hart vast..

Geplaatst

@Tascha, wat fijn dat jouw echo ook goed was! Bijzonder he, zo'n boksend poppetje.

@Juul, ik heb nog even goed gekeken nadat ik las dat jij en Tascha rond de 2,8 hadden... maaruh, niet goed gelezen dus ;-) 31.8mm, dus 3.2 cm. Dat klinkt ook wat logischer... Kwam overeen met exact 9 weken en 6 dagen.

Sjemig, 5 kilo?? OMG.

Hier ook zeer weinig energie en moeite met de kleinste klusjes. Heb de grote mazzel dat ik als zelfstandige werk en zelf mijn tijd kan indelen. Verspreid de opdrachten nu dus heel gelijkmatig over de week, zodat ik effectief maar een paar uur per dag aan de bak moet. Heb het te doen met de meiden die gewoon moeten werken gedurende deze periode. Het is gewoon erg pittig, en dat is nog eens zacht uitgedrukt.

Aan sporten kom ik ook niet toe. Trek het gewoon niet. De trap oplopen is soms als zwaar, haha, laat staan een rondje hardlopen ;-) Maar die energie komt straks wel weer terug, en dan ben ik van plan om wel weer regelmatig te bewegen. Weet alleen nog niet wat. Misschien gewoon paar keer per week flink stuk wandelen, of beetje hardlopen, in combinatie met sportschool (lichte krachttraining). Iemand ervaring met Mom In Balance? Lijkt me ook wel wat...

@Sas, ik zal zo je gegevens aanpassen

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD]12 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]21 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]21 juni (combitest)[/TD]

[TD]17 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (36 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]20 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]27 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]14 juni[/TD]

[TD]14 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]7 juni[/TD]

[TD]12 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]mirke (42 jaar, 9e kindje)[/TD]

[TD]9 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD]13 juni[/TD]

[TD]14 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]12 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare (34 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]8 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]1 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa ( jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]22 januari[/TD]

[TD]18 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]15 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]9 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD]14 juni[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

@juul ik kom net weer terug van paardrijden. Heb eigen paardje en ze zeggen dat het geen kwaad kan. Voel mij vandaag iets beter voor het eerst. @mariek gefeliciteerd. Fijn weer zo n goed nieuws! Geniet ervan.

Geplaatst
@juul ik kom net weer terug van paardrijden. Heb eigen paardje en ze zeggen dat het geen kwaad kan. Voel mij vandaag iets beter voor het eerst. @mariek gefeliciteerd. Fijn weer zo n goed nieuws! Geniet ervan.
Oh wat fijn joh. Een goede dag! Hoop voor je dat het bergopwaarts blijft gaan.
Geplaatst

Dank je! En het ergste is dat ik dan in paniek raak. Erg hè. Bakken energie, kan weer alles eten ... Schaam mezelf jullie zijn allemaal zo sterk!

Oh wat fijn joh. Een goede dag! Hoop voor je dat het bergopwaarts blijft gaan.
Geplaatst

Hoi Liesjuh,

Spijtig genoeg geen echo op 9 weken van 7 weken en 3 dagen naar 12 weken en 4 dagen zonder echo. Ik dacht ook dat ik bij de laatste echo binnen 2 weken zou terug staan maar het is noppes. Ik had er naar gevraagd. Maar het had geen zin. Ik zei dat ik geruster ging zijn als ik een echo had op 9 weken maar hij zei doodleuk dat het de dag nadien ook nog kan fout lopen en dat je daar niets aan hebt. Terwijl ik twee jaar geleden ook tussen twee echo 4 weken had en uiteindelijk 4 weken met een dood vruchtje heb rondgelopen. pff. Nog 20 dagen en ik heb een echo. :violent1:

Geplaatst

Yes daar ben ik dan sorry voor de late reactie. Gisteravond door mijn vriendin meegenomen naar de film What to expect when you're expecting echt fantastisch hahaha.

Daarna weer hangend boven de toilletpot de nacht door.

Echo was top!!!!!!!!! Zelfs de armpjes en beentjes bewegen al. Hartslag van 170 zo mooi om te zien. Ik ben al helemaal een trotse moeder hihi

De arts gaf nu ook aan dat het een foetus is en geen embryo. De kans dat het nu nog in het eerste trimester fout gaat is vrijwel 0. Met zo'n hartslag en de orgaantjes op de goede plaats ( kunnen ze allemaal zien met 3D) zelfs de 2 hersenhelften kon je zien.

Doorzettertje echt geen zorgen maken hoor! Ik had het gister ook eerst het bericht van Mirke en dan zelf voor een echo ik dacht dat ik gek werd.

Heb het ook aan de arts gevraagd hij vertelde dat ze vaak kunnen zien dat het vruchtje niet sterk genoeg is. Vaak heeft het dan al een wat zwakkere hartslag en klopt het wat onregelmatig.

Echt geen zorgen maken dat geeft alleen maar stress.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden