Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik kom hier ook nog regelmatig bijlezen, maar ben ook zo moe dat ik voor en na het werk bijna alleen nog in de zetel lig...

Mijn volgende echo is donderdag (7/06) en ik kijk er erg naar uit. Na tweeenhalve week is de nood aan bevestiging weer heel groot...

Volgende afspraak bij de gyn is 12/06. Dat wordt de eerste afspraak bij de "zwangerschapopvolgings"gyn, tot nu was het altijd nog bij de "vruchtbaarheidsbehandeling"gyn, dus dat wordt ook weer een hele stap!

Groetjes allemaal!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Linda, wat heerlijk voor je dat de echo goed was, toch weer een hele opluchting!

Het is wel herkenbaar wat ik hier lees, ben ook erg moe, hopelijk een goed teken.

Ik ben erg gespannen voor morgen, dan hebben we de echo, vindt het best eng..... heb altijd nog het beeld voor me dat we bij de 12-weken echo geen hartje zagen..... maar ik ben moe, heb andere trek, etc... dus het zal allemaal goed komen, maar ik blijf onzeker. Heb dit tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad, vreselijk onzeker, gek wordt je ervan!!!

Juul, veel succes morgen met je echo! We lopen echt samen op, leuk hoor, ga ervan uit dat we morgen beide goed nieuws hebben!

Geplaatst

Linda, gefelciteerd...een mooi moment he!

Vandaag gebeld en ik kan 14 juni terecht voor een echo en intake bij de gynaecoloog in het ziekenhuis.

Ik las dat het hoogtepunt van de hormonen bij 10 weken lag, maar het lijkt wel of ik me steeds beter ga voelen. Ik krijg namelijk meer energie en eetlust....geniet van mijn beginnend buikje/baarmoeder die begint te groeien. (ter hoogte van schaambeen). Ook gaat de angst lichtelijk naar de achtergrond en ben ik er steeds geruster op. Eigenlijk ook omdat ik me lichamelijk goed voel op dit moment en een prachtige echo heb gezien vrijdag. Onze ukkepuk bewoog al!!

Geplaatst

@Linda, wat fijn dat de echo goed is gegaan, een hele opluchting en een bijzonder moment

@CC fijn dat je je al wat beter voelt, ik heb gesmeekt om allerlei symptonen, maar na een week misselijkheid en ellendig voelen, denk ik ok ok, een beetje minder mag ook, maar aan de andere kant als het minder wordt maak ik mij weer zorgen haha.

@Liesjuh denk aan je, begrijp helemaal dat het spannend is, wij hebben hetzelfde meegemaakt, een stil scherm, en ik durf volgende week ook niet te gaan, maar weet zeker dat het goed komt. Duim voor je.

lieve groet, Ymkeh

Geplaatst

Hai meiden,

Ook ik ben uitgerekend op 27 januari, de laaste van de rij.

Ik lees veel herkenbaarheid.

Ben ook erg moe, en mijn broeken beginnen al strak te zitten en ben pas net 6 weken.

OO en heb vanacht nachtdienst en zie er erg tegenop.

Sas

Geplaatst

sas ik weet dat ik erg verwend word door mijn leidinggevende...ik hoef geen nachtdiensten meer te draaien maar is het voor jou ook geen optie om dit te vragen? Zijn er geen collega's die met je willen ruilen?

Geplaatst

Hoi lieve mensen, herkent iemand dit?

Ben morgen 7 weken zwanger Snachts wakker en misselijk, overdag ook misselijk gevoel en zo slap als een vaatdoek, totaal geen energie , veel buikpijn, maar een platte buik en niet emotioneel. Behalve dan dat ik dacht na 4 jr, 2 mk, en een laatste poging blij te zijn maar dat kan ik niet. Denk zelfs wel eens, kan ik het allemaal wel? Maak mij zorgen dat ik geen opgezette buik heb en dat ik niet meer dan normaal hoef te plassen. Ben bang dat mijn baarmoeder niet groeit en het mis is. Lees dat bij anderen wel. Heeft iemand dit ook?

Geplaatst

Ymkeh, het is bij iedereen anders, maak je geen zorgen! Je buik zet op doordat je darmen opzetten, niet door de baarmoeder. Google maar eens hoe klein je baarmoeder nog is! Ik dacht ook dat t vast mis was want ik had nergens last van, alleen moe. Zie mijn banner! Je angst is te begrijpen maar zoek niet teveel achter symptomen, word je gek van!

Geplaatst

Hier goed nieuws! De echo was vanmorgen helemaal prima, zelfs de armpjes en beentjes al gezien, bijzonder hoe snel zich dat ontwikkeld. Het hartje klopte 157 slagen per minuut, dit schijnt ook prima te zijn. Ik lag behoorlijk gespannen op de bank, ben nu weer helemaal ontspannen nu ik weet dat alles goed is, wat een opluchting! Volgende week dinsdag hebben we weer een afspraak, we moeten dan beslissen of we de nekplooimeting, combitest, etc... willen of niet. Wat doen jullie hiermee?

@Mariek, hoe was jou gesprek? Mijn volgende afspraak is dinsdag 12 juni, dit is het gesprek waarin we de beslissing moeten nemen of we wel of niet de onderzoeken willen hebben.

@Juul, hopelijk was jullie echo ook helemaal prima?

@Ymkeh, snap je onzekerheid volkomen! Maar ik sluit me bij Sorpresa aan, de zwangerschap is bij iedereen anders, dus je kunt jezelf niet met anderen vergelijken. Zie dat je nog tot 15 juni moet wachten op de echo, dan duurt de tijd lang hè! Ik hoop dat de dagen snel voorbij gaan voor je, zodat je net als ik weer wat zekerheid krijgt bij het zien van een kloppend hartje! Moet zeggen dat deze zwangerschap ook totaal anders is dan de vorige twee, was toen misselijk en nu totaal niet, dus zo zie je maar.... niet dat ik niet onzeker ben hoor, hahahaha...... dikke knuffel!!!!

Geplaatst

Hoi Liesjuh,

Hier ook hetzelfde, niet misselijk. Soms wel een beetje last aan mijn borsten maar niet veel. Ik spring een gat in de lucht als ik eens een krampje voel. pfff. Ik zou ook eigelijk wel misselijk willen zijn. :-) Alleen voor de bevestging. Ik heb een echo gehad op 22 mei dan was ik 7 weken en 3 dagen en alles was super. Nu heb ik pas een echo op 27 juni als ik 12 weken ben. Ik ben bang dat het weer slecht zou aflopen. Ik heb al een een missed abortion gehad, dus de schrik zit er hier ook in.

Proficiat met je zwangerschap!!!! Ik hoop dat iedereen bij die momenteel in het eerste trimester is alles goed mag verlopen.

:icon_flower:

Geplaatst

Wat fijn, Liesjuh, dat de echo weer helemaal goed was! Toch weer een grote opluchting he. Weer een stapje dichterbij de magische 12-weken grens.

@ymkeh, herken je ongerustheid, maar ben het met de andere meiden eens dat iedereen weer anders reageert. Ik heb nu heel veel last van een opgeblazen buik (geen fijn gevoel) terwijl ik dat vorige keer helemaal niet had. Komt inderdaad door de darmen en niet van de baarmoeder, die is nog te klein. Vorige keer was ik de hele dag door weeig misselijk, nu alleen 's avonds een beetje. Houd moed, het komt vast goed deze keer. Misselijk, geen energie, dat zijn allemaal goede tekenen.

@Sas, gefeliciteerd!!! En welkom hier. Zal je zo op de lijst zetten. Weet je al wanneer je de eerste echo hebt?

Begin me iets beter te voelen. Nog steeds erg moe en slap, maar minder misselijk.

Vanochtend kennismaking bij de verloskundigenpraktijk. Goed gevoel bij. Het is een praktijk van 5 verloskundigen, maar je word gekoppeld aan 2 daarvan. Met die 2 heb je alle afspraken. Klinkt goed. Toch alle kennis in huis, maar evengoed persoonlijke begeleiding door 2 verloskundigen.

Ik heb donderdag de 2e echo en daarna de afspraak voor de prenatale diagnostiek/screening. Wij gaan in ieder geval de combinatietest doen. Afhankelijk van de uitslag beslissen we dan of we ook nog een vruchtwaterpunctie laten doen. Jullie?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Inderdaad een wondertje hoe snel zón kleintje zich ontwikkeld, fijn dat je een mooie echo hebt gehd Liesjuh!

Mariek, wij volgen het zelfde pad als jullie. Eerst combitest en afhankelijk van de uitslag of we verder onderzoek laten doen.

Geplaatst

Wat een goede berichten allemaal!

Toen wij onze 1e echo hadden is ons ook de combinatietest voorgelegd door de gynaecologe. Qua leeftijd is het niet nodig (ik zelf ben 37 maar onze eiceldonor begin 20) maar ze wilden het ons toch meegeven. We weten nog niet of we de test gaan doen.

De symptomen: Hier nog steeds lekker misselijk. Begint 's ochtends om 6 uur als de wekker gaat en wordt rond de middag iets minder en begint dan weer kort na het eten 's avonds t/m dat ik naar bed ga. Ben echt super moe en mijn borsten staan op springen, er zitten zeker al 1 a 2 cupjes bij. Kan ook amper op mijn buik slapen omdat ze gewoon in de weg zitten. Maar ik blijf lachen en t allemaal prachtig vinden want ik heb dit nog nooit meegemaakt, was in mijn hele leven nog nooit ook maar 1 dag zwanger geweest. Als volgende week dinsdag de 2e echo goed is gaan we zo zachtjes aan toch maar is nadenken over het hoe, wat en waar vertellen aan iedereen als we 12 weken zijn. Hoe gaan jullie dit doen?

Geplaatst

Dank je wel meiden, ik weet het, ben verschrikkelijk. Zit er zelfs aan te denken om niet naar de echo te gaan. Durf het niet.

Doet mij wel goed te lezen dat alle echos goed gaan

@liesjuh jij ook gefeliciteerd!!

Nogmaals bedankt! Ik ga proberen het een beetje los te laten

Liefs

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]12 juni[/TD]

[TD]12 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]21 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]21 juni (combitest)[/TD]

[TD]17 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (36 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]20 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]27 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]14 juni[/TD]

[TD]14 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]7 juni[/TD]

[TD]12 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]mirke (42 jaar, 9e kindje)[/TD]

[TD]9 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD]6 juni[/TD]

[TD]14 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]12 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare (34 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]8 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]1 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa ( jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]22 januari[/TD]

[TD]18 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]15 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]9 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) ( jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD] juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Sas toegevoegd en wat data aangepast

Geplaatst

Doorzettertje, mijn beste vriendinnen en de familie weten het al. Ik kan dit soort dingen totaal niet voor me houden ;-) Straks, als we de 12 weken grens hebben bereikt, zet ik de echo foto's op FaceBook.

@ymkeh, sterkte meid. Deze weken zijn echt vreselijk. Misschien is het het proberen waard om de kliniek te bellen en te vragen om een eerdere echo? Zeker gezien jouw geschiedenis van miskramen kunnen ze het zich vast voorstellen dat je extra gespannen bent...

@Juul, hoe was jouw echo gisteren? Erg benieuwd. Hoop dat alles er goed uit ziet.

@Renate, succes vandaag met jouw echo!!

Geplaatst

@mariek Ik heb gevraagd of ik eerder kon komen maar dat kon niet. Maar moet zeggen dat jullie mij gerust hebben gesteld net als jullie positieve echos.

@renate succes vandaag!

Geplaatst

Onze droom is vanmorgen heel erg hard uit elkaar gespat.....

Het hartje van ons kindje is met 8 weken en 4 dagen gestopt met kloppen...

Tijd voor bezinning, maar ik denk dat ik het niet nog eens aan durf...

Miranda

Geplaatst

Oh nee, Miranda, wat erg...krijg er helemaal kippenvel van. Heel veel sterkte, meid.

Wat nu? Zelf wachten tot het vruchtje loslaat of curettage?

Geplaatst

Mirke o wat erg schrik me helemaal rot!

alles ging toch zo goed bij je?

brrrrrrr ik ben vandaag ook 8 weken en 4 dagen krijg het gelijk helemaal benauwd wij moeten over een uurtje voor weer een echo.

o echt vind het zo erg voor je.

ik wens jou en je man heel erg veel sterkte de komende tijd.

heb er gewoon geen woorden voor : Sad:

dikke knuffel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden