Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Tascha wat fijn dat je ook zo'n top echo hebt gehad.

Even een vraagje wie gaat er allemaal een punctie doen? Ikzelf vind het zo eng ben als de doods voor een eventuele miskraam.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Renate! Blij wat van je te horen en met goed nieuws!!! Heerlijk nieuws heb je, daar knap ik ook wet van op. Die film schijnt erg leuk te zijn, wil er ook nog graag naar toe.Zolang ik nog steeds bij tijden misselijk ben heb ik stiekem goede hoop op een goede echo komende dinsdag.

Geplaatst

Hey Doorzettertje tuurlijk gaat het goed komen. Echt je vorige echo was ook top kan niet mis gaan deze keer. Jij had toch ook al zo'n hoge hartslag bij de kleine?

Geplaatst

@ Juul die kleine van jou is echt al een foetusje hoor :) zeker als het al helemaal beweegt. Ik geloof dat ze het met 9 weken officieel foetus noemen. En tuurlijk laten ze met de nekplooimeting alles weer zien met de echo. Heerlijk hè lekker weer even binnen kijken.

@Mariek even voor jou administratie mijn volgende echo is 13 juni.

Geplaatst

@renate: Ik heb eigenlijk geen idee wat de hartslag precies was bij onze 1e echo, is niet gezegd en heb er ook helemaal niet naar gevraagd (zal de spanning wel geweest zijn). Of kan ik t ergens op de echo foto aflezen?

Geplaatst

@Doorzettertje Nee helaas staat dat niet op de foto. Gewoon volgende week even vragen als je er weer bent. Ze kunnen met de echo namelijk een soort hartfilmpje maken. Is echt geen extra werk voor ze. Leuk dat we zo gelijk oplopen :).

Geplaatst

Wij zijn in februari 2011 al de trotse ouders van een mooie zoon geworden. In die zwangerschap heb ik een combinatietest laten doen terwijl ik eigenlijk al zeker wist dat ik een vruchtwaterpunctie wilde laten doen. De uitslag van de combinatietest was toen 1:110, daar schrokken wij van en dat leverde enorm veel stress op.

Want zegt de uitslag nou eigenlijk? Het blijft een kansberekening en je zal maar net die ene zijn. De vruchtwaterpunctie was goed en wij waren enorm opgelucht. De punctie stelt niet zoveel voor, zeker niet als je het vergelijkt met een eicelpunctie :(

En ja, het heeft een klein risico maar wij nemen dat risico wel. Ik heb me trouwens nu ook weer voorgenomen; voor mij geen combitest meer maar gelijk een VWP!

Het blijft een lastige beslissing, want wat doe je met een slechte uitslag??? Voor ons is dat duidelijk. Wij kiezen er dan voor om de zwangerschap te beeindigen, zeker nu we een "gezond" kind hebben. En ja gezond is een zeer relatief begrip. Wij hebben een kind met een flinke nierafwijking maar wel een geestelijjk gezond kind. Pfff, heel verhaal...

Ben benieuwd naar jullie meningen!

Geplaatst

Linda, wij gaan ook voor een vruchtwaterpunctie als blijkt dat de combinatietest een kansberekening teruggeeft van lager dan 1:500. Zelfde reden als jullie, ook wij hebben vorige keer een VWP laten doen en waren vreselijk opgelucht dat daaruit bleek dat onze dochter gewoon gezond was. Op dit moment zeggen wij ook dat we de zwangerschap beeindigen als blijkt dat het kindje ernstige chromosomale of levensbedreigende afwijkingen heeft. Maar het lijkt me een vreselijke, vreselijke keuze om te moeten maken en ik hoop dat die ons dan ook bespaard blijft. Ons allemaal.

Geplaatst

We hebben net een heel mooi mini-mini-mensje met een prachtig knipperlichtje gezien. Wat een opluchting! Over drie weken mogen we terug komen voor de volgende echo.

Geplaatst

**breek in**

lieve Ymkeh, hou je het nog vol? Nog een weekje meis! Ik duim voor je! Op naar dat mooie kindje met kloppend hartje!

Iedereen van harte met jullie zwangerschap. Sterkte met de wisselende emoties en het toelaten van het gevoel van geluk.

**breek uit**

Geplaatst

Gefeliciteerd, heel fijn. Gelukkig het weekend in. X

We hebben net een heel mooi mini-mini-mensje met een prachtig knipperlichtje gezien. Wat een opluchting! Over drie weken mogen we terug komen voor de volgende echo.
Geplaatst

Hoi belladonna, doe echt mijn best maar ik vind het moeilijk. Nu 7 wkn en niet meer moe en nauwelijks meer misselijk. Van heel heftig naar niets. Maakt mij onzeker. Maar nog een weekje en hoop het zo. Bij jou alles goed en met de kleine?

**breek in**lieve Ymkeh, hou je het nog vol? Nog een weekje meis! Ik duim voor je! Op naar dat mooie kindje met kloppend hartje!Iedereen van harte met jullie zwangerschap. Sterkte met de wisselende emoties en het toelaten van het gevoel van geluk. **breek uit**
Geplaatst

Ik heb vooral last van luie darmen. Als ik 's avonds in de spiegel kijk weet ik al hoe ik er zal uitzien op 5 maanden, amai zo een dikke buik. Ik kan hem 's morgens niet meer zo goed intrekken maar dan is het nog vrij plat en normaal, maar in de loop van de dag zwelt die op gelijk een ballonnetje zijn er hier nog wandelende ballonnetjes? :balloon:

Geplaatst
Ja, hier nog een wandelend ballonnetje ;)

ja hoor...hier al in de positie broek!? vreselijk vind ik het! zo snel....gelukkig in kilo's nog niets aangekomen!

Geplaatst

Ja hier begint de bolle buik ook tevoorschijn te komen schijnt door de darmen te komen. Nou dat kan kloppen want die zijn verschrikkelijk van slag! Daarnaast nog steeds lekker misselijk. Maandag op mijn verjaardag alweer 9 weken. Vindt t best snel gaan. Ga nu proberen te slapen. Hebben jullie dat ook: hele dag moe en dan lig ik eindelijk in bed kan ik niet slapen!Trusten!

Geplaatst

Hey Renate, Dankjewel!

Ja dat gaat me lukken hoor, mijn mond houden. Heb t afgesproken met mijn man. Ik vier mijn verjaardag voor de familie (ouders, broers, zussen) zaterdag 30 juni dan zijn we op 2 dagen na 12 weken en dan gaan we t vertellen. Denk dat ik t stiekem ga filmen. Nou maar hopen dat niemand t aan zijn hart krijgt ofzo. Toevallig hebben we tijd terug verteld dat de adoptie ook op niets aan het uitlopen is (en daar was helaas niets van gelogen). Dus ze denken nu dat er zelfs ook geen adoptiekindje meer gaat komen en dat wij samen oud zullen worden. Ze hebben echt geen idee. De dag erna hebben we een feestje met alle vrienden en dan gaan we t daar vertellen. Ook daar weet iedereen dat wij geen kinderen kunnen krijgen en dat adoptie ook een aflopende zaak is. Dat zal wel een hoop gejank worden haha! 2 vriendinnen weten t, dus de reacties krijgen we ook op film. Hebben er al helemaal zin in. Dus ik hoop morgen op een goede echo! Maar ben nog steeds harstikke misselijk 's ochtends en begin ook al een bol buikje te krijgen dus ben dit keer niet zo nerveus als de vorige keer. Maar je weet het maar nooit. Mag morgen om 12.45 uur :-) Heb er zin in!!

Geplaatst

Hoi Doorzettertje,

Amai, dat is spannend, kan je dat filmpje niet op you tube zetten ofzo :)

Ik zeg het de 1ste juli. Ik heb 27 juni mijn echo en dan ben ik zeker dat alles goed is voor ik mijn aankondiging doe. We hebben dan een familiefeestje.

Ik moet zeggen dat ik er wel bang voor ben. Twee jaar geleden had ik op 18 april mijn familie getrakteerd met champagne voor mijn zwangerschap te vieren op 12 weken en de dag nadien had ik een echo. Toen bleek het een missed aboriton te zijn. Dus nu doe ik mijn aankondiging na mijn echo voor alle zekerheid. :)

Collega's weten het al omdat ik me moest kunnen verantwoorden voor die dagen afwezigheid van TP, punctie enzo, en een paar van mijn familie ook en 2 vriendinnen. Mijn vrienden weten het nog niet dus dat vind ik ook wel leuk om te kunnen zeggen. Ik kijk er ook naar uit.

groetjes en slaapwel (nog altijd zo moe, op 't werk zo ik doodgraag mijn hoofd op mijn bureau leggen om toch eventjes te kunne slapen.)

Ting

Geplaatst

Vanmiddag weer een mooie echo gehad! Konden al heel goed de contouren van onze kleine zien! Zo leuk en zo bijzonder en het hartje klopte ook zo goed. De hartslag meten ze daar alleen met zo'n ding op je buik en dat was nu nog te vroeg omdat dat niet goed voor de kleine zou zijn, maar heb er alle vertrouwen in dat dat goed zit. Volgens de echo loopt onze kleine man of vrouw qua groei zelfs een dag vooruit en waren we 9W2D ipv 9W1D. Leuk om te zien dat t bij mijn man nu ook echt begint door te dringen dat we gewoon harstikke zwanger zijn en dat ie papa gaat worden. We zijn nu 'klaar' in het Bronovo Ziekenhuis en ik ben vanmiddag gelijk op zoek gegaan naar een verloskundigepraktijk hier in de buurt. Heel leuk telefonisch contact gehad en ook het verhaal van hoe we zwanger zijn geworden maar verteld. Hier werd superleuk op gereageerd en dat geeft een fijn gevoel. Dinsdag 26 juni hebben we 's avonds onze intake bij de verloskundige en donderdag 28 juni weer een echo. (mariek wil je dit meenemen in de lijst?) En daar ben ik echt blij mee want 2 dagen later gaan we het iedereen vertellen en dat is wel zo leuk met een 'verse' echofoto plus dat mijn man nog graag een laatste bevestiging wil voordat we het gaan vertellen.

Liesjuh: Hoe was jouw gesprek vandaag? Wij hebben trouwens besloten om van de combinatietest, etc. af te zien. Gelukkig is t niet zo belangrijk voor ons omdat ze uitgaan van de leeftijd van onze donor en die is 24.

Ting: Mijn werkgever weet t wel hoor. Die wist ook precies waarvoor wij naar Cyprus gingen. Is erg prettig zeker nu ik zo misselijk ben dan kan ik nog is even wat later op mijn werk verschijnen 's ochtends.

Hoe is het verder met alle 'ballonnetjes'?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden