Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Toch ziekenhuis maar even gebeld, morgenochtend afspraak voor zekerheid. Als vandaag erger wordt of ik ga twijfelen opnieuw bellen. Nu proberen vandaag rustig te blijven. Leuk is anders.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Henne, oh meis wat ontzettend vervelend, wel fijn dat ze altijd klaar voor je staan en dat ze je serieus nemen. Dikke knuffel voor jou

Geplaatst

Jeetje, wat een spanning hier. Wat een stress lijkt het me om bloedverlies te hebben. Denk aan jullie zelf hoor en trek inderdaad aan de bel om zo snel mogelijk bevestiging te krijgen met een echo.

Ik heb bijgelezen en wat een verschrikkelijk bericht van jou Inflame. Wat een klap. Als ik het zo lees gaan jullie er samen mooi mee om, knap. Heel veel sterkte met dit verdriet, met stilstaan en weer verder gaan.

En Dion, wat een verlies voor jullie ook. Moeilijk hoor. Gaan ze jullie vechtertje nu extra in de gaten houden?

Ik ben inmiddels 14w2d. Gisteren konden we weer even terecht bij de vk om het hartje te horen. Klopte prima gelukkig. Zo fijn om weer even zekerheid te hebben. We hebben ook een doppler thuis van een vriendin. Maar mijn vriend durft het niet ivm de stress als we het niet kunnen vinden. En in mijn eentje ga ik het dan toch ook maar niet proberen.

Verder zitten wij middenin een verbouwing thuis. Dus alles zat onder het stof, dagen zoet mee geweest... en nu is het nog een behoorlijke chaos, en daar kan ik slecht tegen...Daarnaast ben ik ook nog steeds misselijk en moe, al is dat laatste iets minder geworden. Ik ga zo dus weer verder met opruimen :-(

Ik ben blij dat ik alle berichtjes van de afgelopen weken weer bijgelezen heb, want ik heb jullie vaak herkenbare verhalen wel gemist. Ik heb wel wat andere zwangeren om me heen, maar die zijn 'normaal' zwanger zeg maar. En dat is toch wel anders merk ik.

Ymkeh, wat goed dat jullie een andere oplossing hadden voor een vwp. (ik heb het fijne ervan niet in dit topic kunnen lezen, zal nog even moeten spieken bij het 12 weken bankje denk ik). ik duim hard mee voor een goede uitslag!!

Geplaatst

Oh Henne, ik snap je zo!! Dat je het nu niet meer bruinverlies wilt! Ik ben er ook zat van.

Maar mijn gyn zei tegen mij dat het veel beter is dat het eruit komt, dan dat het blijft hangen in de baarmoeder. Omdat dit complicaties kan geven met het vruchtzakje. dan kijk je toch op een ander manier tegen het bloedverlies aan. Hoewel helemaal geen verlies natuurlijk het allermooiste zou zijn!

Heb jij al gevraagd of jou bloedingen, misschien ook van de prednison kan komen aan je ziekenhuis of dr pf?

Immers je Huid wordt er ook dunner van, + kans op blauwe plekken. En het is daar binnen in natuurlijk goed doorbloed.

Ik kon het niet vragen omdat mijn ziekenhuis tegen het gebruik is van pred, dus dat durfde ik niet. Maar ben zo benieuwd of dit ook een mogelijkheid zou kunnen zijn.

Hoe ver ben je met afbouwen? ik ben er sinds vrijdag vanaf. Wel heel langzaam gedaan met een laatste stap van 1.25 mg per dag.

Roos fijn dat het bij jou gestopt is!! ja ik mag idd vaak komen, ze leven allemaal heel er mee. Ik mag vaak mede omdat er steeds een hematoom is/was en het een tweeling zwangerschap was. Nu niet meer, maar willen het wel in de gaten houden,, omdat dit andere kindje er nog wel in de buik zit. (gek idee)

Suus, alweer 14.2 tjee wat fijn dat het goed gaat. Dat van de doppler snap ik helemaal, misschien kunnen jullie die proberen direct na een goede echo. Vindt je de hartslag niet dan weet je dat het onkunde is. Wij doen het heel af en toe als ik het niet meer uit houd. En dan doet mijn man het, want ik ben een kluns als ik zenuwen heb!

Yemkeh, je weet nog geen uitslag zeker? Ik denk dat het goed is, gewoon een gevoel. En als je 1 van de 100 (of zoiets) waarbij ze niet kunnen testen, had je dat al gehoord, denk ik?

Mijn baby, mooi meid dat het zo goed gaat. Ik weet nog dat het bij deze gelukte behandeling het er eerst niet zo goed uitzag. Maar gelukkig een mooi resultaat!

Vandaag hebben we een goede echo gehad, weer reuze spannend. De zwarte vlek die we donderdag zagen, was nu niet meer te zien. Het leek heel rustig daarbinnen. Het bloed/bruin verlies wat ik nu nog heb, komt waarschijnlijk van het andere vruchtje.

Weet wel dat er zo weer een hematoom kan komen, want we hebben al eerder een echo gehad waar niets meer op de zien was, en de volgende daarna wel weer.

Maar vooralsnog ziet het er goed uit!!

Ze houden me goed in de gaten, en moet elke week voor controle i.p.v 1 x in de 4 weken.

De reden dat ik s'ochtends meer verlies heb, is dat ik de hele nacht lig en dan bij het opstaan het er natuurlijk eruit komt. ha ha klinkt zo logisch, dat ik daar zelf niet op gekomen ben.

Geplaatst

Dion wat heerlijk dat de echo goed was. Ik heb Pf wel gemaild of het bloedverlies met de prednisolon te maken kon hebben, maar nog geen reactie. Zelf denk ik van niet. Slik het tenslotte al drie maanden, dus waarom dan opeens nu bloedverlies? Ik ben langzaam aan het afbouwen, zit inmiddels op 10mg en ga vrijdag over op 7,5. Daarna met stapjes van 2,5mg per week en de laatste week nog eens 1,25mg. Met 19 weken ben ik er dan helemaal vanaf. Misschien ga ik ook wel iets sneller hoor, maar had vorige keer best last van bijwerkingen dus nu gekozen voor langzaam schema.

Suzanne verbouwen....moet er niet aan denken joh! Rot dat je nog zo moe en misselijk bent. Bij mij gaat dat nu iets beter, maar ik heb nog steeds dagen dat ik alleen maar wil slapen. Dat is met twaalf weken echt niet over hè?

Meiden hoop wel dat dit snel een vrolijker topic wordt hoor! Zijn jullie al bezig met de leuke dingen....kamertjes, namen etc? Wij af en toe even. Ik durf het toch nog niet goed. Elke keer als ik bloedverlies heb gehad staat alles weer een paar dagen 'on hold'. Het is dus maar te hopen dat het binnenkort stopt, anders heeft het kind straks geen kamertje, geen naam, geen kleertjes... ;-)

Geplaatst
Ik heb Pf wel gemaild of het bloedverlies met de prednisolon te maken kon hebben, maar nog geen reactie. Zelf denk ik van niet. Slik het tenslotte al drie maanden, dus waarom dan opeens nu bloedverlies?-)

Ik dacht misschien omdat er nu pas meer "druk" op komt, omdat het kindje en vruchtzak groter groeit....., maar dat is wel mijn huisvrouwen lochica!

ach je gaat van alles bedenken, van hoe het kan komen.

Geplaatst

Haha henne. Hier ook kamerloos baby'tje. Maar wel een met naam denk ik :). Met een mama die nog niets heeft geregeld

Dion super fijn van je goede echo :)

Geplaatst

Dion, fijn dat je echo goed was vandaag! En ook prettig dat je elke week een controle hebt, al kan een week ook best lang duren.. Ik hoop dat je weer een beetje kan ontspannen nu.

Henne, ik heb er gelukkig ook dagen bij dat ik meer energie heb. En de misselijkheid/maagzuur is de laatste twee weken wel wat anders/minder aanwezig dan eerst. In of na de 14e week gaan de klachten meestal weg zei mijn vk. Ik heb ook behoefte aan tomeloze energie ;-) Een verbouwing is best pittig ja, maar het is een kleine. Mijn vriend en ik wonen naast elkaar en vorig jaar na weer een mislukte behandeling besloten we dat we de muur tussen onze huisjes graag een stukje willen doorbreken. Sowieso, maar ook omdat we hoopten op een kindje. Toen het eenmaal in de planning zat, hoopten we natuurlijk enorm dat we de bij verbouwing zwanger zouden zijn. Dus eigenlijk is het een leuke samenloop van omstandigheden en ben ik heel blij de verbouwing zwanger door te maken in plaats van rouwig om weer een mislukte poging.

Jee, ik hoop dat bij jou het bruinverlies snel ophoudt zeg, en niet meer terugkomt! Wel fijn dat het checken met de doppler zo goed gaat. En dat ze in het ziekenhuis goed voor je zorgen. Succes.

Geplaatst

Ymkeh, wanneer verwacht je de uitslag ookweer precies? Pff, ik snap dat je het amper uithoudt..

Ik heb ook nog niets geregeld eigenlijk. Binnenkort als eerste maar de kraamzorg. Naam hebben wij ook al (al jaren..). Al moet die wel nog meer gaan leven en wie weet komen we er dan wel op terug. Hij kan in ieder geval voor zowel jongen als meisje. Zal wel op zijn plek vallen als ik het kindje kan voelen en we er tegen gaan praten denk ik.

Geplaatst

Hoi zuuz. Is de naam Rene? ;)

Geen idee wanneer die komt. Altijd binnen nu en twee weken maar hoop binnen nu en een week. Dat hebben ze beloofd. Het ziekenhuis in NY moest mijn bloed opsturen naar de kliniek die de test uitvoert. Heb net maar weer eens gemaild of het bloed wel is aangekomen en al in behandeling is genomen. Hoop het zo en dat er ook een uitslag uitkomt. En dat het dan ook nog een goede is :). Best veel te duimen dus :)

Geplaatst

Leuk spelletje....er zijn best veel namen die voor beiden kunnen....

Daan

Bobbie

Bo/Beau

Nicky

Micky

Marijn

Noa

Dominiek/Dominique

Lesly

Charly

Jamie

Jesse

Kan nog wel even doorgaan haha. Maar we gaan het niet raden hoor Zuuz. Is niet leuk, naam moet gewoon van jezelf blijven tot de geboorte.

De meisjesnaam die wij hebben is helaas niet unisex, anders was het proleem idd opgelost :-) Gisteravond weer een stuk of wat jongensnamen afgekeurd...zucht.

Hier de hele dag verder geen bloedverlies, word er horendol van...wel, niet, wel, niet. Gaan zo nog even blokje om, meestal na lopen/beweging weer wel. Ja, kennelijk moet het er toch uit hè. Nu ben ik weer vrij nuchter en positief. Maar weet zeker dat als het morgen opeens weer is, ik toch weer angstig word. Bleeeghh...

Geplaatst

@Henne, gatsie wat balen zeg dat bruine bloed, ik kan me je onrust heel goed voorstellen. Dat bruine bloed zou nu pas kunnen komen, omdat je lichaam steeds meer bloed aanmaakt. Fijn dat je weer een afspraak hebt. Wij hebben de namen al, voor jongen hadden wel al toen met Jane. En voor een meisje, mijn man riep ineens een mooie naam. Een tweede naam wordt wel weer moeilijker. Jane is vernoemt naar de opa's in 1 naam, moeten eens kijken hoe we dat met de 2e doen, de namen van de oma's zijn lastiger te combineren. De babykamer houden we in tact, naast de babykamer hebben we nog een kamertje, daar willen we een kleine meisjes kamer van maken voor Jane. Er spullen voor komen durf ik nog niet, manlief wilde al naar de Ikea hahaha.....ik vond dat te vroeg. 1 muur is groen in die kamer, die ga ik net als de andere muren room wit maken.

@Dion, ja in jou situatie is het ook echt nodig om goed onder controle te blijven. Fijn dat het nu goed gaat!

@Zuuz wat een mooi verhaal over het afbreken van de muur en dan nu zwanger samen je nestje bouwen! Misschien kun je je doppler een keer meenemen naar de vk?

@Ymkeh, hopelijk krijg je die uitslag snel!!!

Hier gaat alles goed, nog 1 week voor MvM plassen, dan is het klaar kijk daar echt naar uit hahaha.....fijn om te kunnen doen, maar ook best wel een gedoe. Ik ben ook niet meer misselijk, wel moe. Ik merk wel dat ik minder met deze zwangerschap bezig ben dan toen met Jane. Ik word ook aardig bezig gehouden door haar en dan daarnaast werk en huishouden, veel afleiding dus. Donderdag naar de vk, hopelijk krijgen we deze keer wel een echo.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi meiden,

word hier lekker gezellig en drukker... Wij moeten ook nog kraamzorg regelen, maar mag uiterlijk tot 16 weken las ik ergens..

dus heb nog wel even.. Ik merk dat na het eten me buik soms heel dik word en hard heel vreemd herkent iemand dit?

verder hebben ik wel al een paar mooie meisjes namen ( waar we er 1 uit gaan kiezen) maar jongens namen vind ik zo moeilijk :)

ymkeh nog even en dan weet je meer, moeilijk je wachten? ik hoop dat alles goed is en dat je het dan lekker van de daken

mag schreeuwen..

Geplaatst

Hi meiden, vanochtend weer gerustgesteld in het ziekenhuis. De arts die ik nu had zag wel wat stolseltjes zitten, dus ik kan ni wel wat verwachten. Zolang het niet helderrrood is, geen zorgen maken. Deze ervaren gyn sprak de heerlijke woorden"ik heb er alle vertrouwen in". Nu ik nog :-) Volgende week reguliere afspraak bij 16 weken, ze heeft aangetekend dat ik dan ook een echo krijg. En verder moe ik gewoon bellen als ik bevestiging nodig heb.

Ook afgesproken dat ik niet naar de vk ga, maar daar blijf. Vind ik gezien de bloedingen nu prettiger. Kon dus ook daar de twintig weken echo afspreken, wauw, dan wordt het toch wel heel echt hoor! Hij staat voor 19 september, dan ben ik precies twintig weken.

Daarna bij vriendin geweest met dochtertje van drie maanden....realiseerde me opeens wat een rijkdom we tegemoet gaan :-) De bugaboo uitgeprobeerd en verliefd geworden op een speelkleed van Skip Hop. Zeer nuttige visite dus haha.

Nu bekaf, dus lekker tukkie doen met gekriebel in m'n buik, hoop dat ik dit positieve vertrouwen nu vast kan houden ook als het bloedverlies weer meer wordt.

Mijnbaby die knalharde buik heb ik elke avond. Mijn darmen zitten dan vol, zetten op en dan word het allemaal wat krap. Mijn baarmoeder voel ik dan ook echt als een harde bal een beetje in de knel zitten. Hoe is je stoelgang? Evt meer oplosbare vezels eten, daarmee hou ik het redelijk binnen de perken. Oooh en vandaag voor het eerst iemand de uit zichzelf zei dat ze het nu wel begon te zien. Ik was er zowaar trots op, al weet ik dat het voornamelijk darm is en nog lang een kind wat mijn buik maakt haha.

Nu echt even plat...tot later!

Geplaatst

@Henne, wat fijn dat je zo gerustgesteld bent in het zkh en een aardige gyn aantrof. Ik heb er bij jou ook een goed gevoel over, dit moet nu echt goed gaan hoor!

Ik heb het dagje kantoor overleefd, ben af en toe naar het toilet gegaan en heb koud water over mijn gezicht gedaan, dat hielp wel effe. Ik had er bij Jane ook zo'n last van. Morgen naar de vk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden