Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat is ook niet te bevatten denk ik... Pfff, zo moeilijk, ik weet hoe je je voelt...ik voel nog de grond onder m'n voeten wegzakken bij die fatale echo, echt je wereld stort op dat moment gewoon in. Alleen daar heb jij nu niks aan, jij moet er nu doorheen en dat moet je zelf doen, samen met je man. Wat ik wel mee wil geven: probeer goed 'afscheid' te nemen op een manier die bij jullie past. Wij hebben van die laatste echo bijvoorbeeld toch wel een foto. Ook hebben we de uren voor de operatie heel bewust samen doorgemaakt. Nu nog kijk ik soms de echofoto terug en de foto die J aan mijn dossier heeft gemaakt. Het helpt mij met verwerken. En zo is er voor iedereen iets wat goed voelt en helpt.

Heel veel sterkte morgen, laat je gevoelens gewoon komen zoals ze komen, hou je niet groot, niemand zal het je kwalijk nemen en ze zullen alles doen om je te helpen.

Dikke kus

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

WAT....,nee inflame, ben er helemaal onderste boven van!! Meissie wat erg! Een hele grote knuffel! En idd zoals Henne zegt, neem afscheid, dat is zo belangrijk. Ik dacht dat je pas woensdag moest voor een echo! meidje ik wilde dat ik wat voor je kon doen. Liefs Dion

Geplaatst

Ohh Jeanine.. pff wat erg.. met 12 weken nog.. ik heb er geen woorden voor.. heel veel sterkte samen met je man.. geef het een plekje..

Bah ben er ook misselijk van.. zo niet eerlijk deze wereld!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hier morgen eindelijk weer een echo, 4 weken duren dan wel weer lang.

Merk wel dat ik weer op suikers moet letten, zoals met mijn vorige zwangerschap. Had van het weekend zitten snoepen, werd er dizzy van.

Ik draag ook nog geen zwangerschapskleding, voelt als een hele stap hé, maar het zit wel lekkerder!

We hebben ook een vakantie geboekt, we gaan van 28 aug. tot 7 sept. naar Curacao! Mijn man kent iemand die daar een resort heeft, kunnen we met korting daar logeren.

Heb er heel veel zin in!

Geplaatst

*breek ff in*

Jeanine, wat vreselijk voor jullie om dit mee te moeten maken, heel veel sterkte de komende tijd.

Alle andere dames, (bijna) de grens van 12 weken bereikt, een enorme mijlpaal. Ik ben afgelopen jaar in februari bevallen en vind het wel bijzonder om dit topic alweer te zien. Heel veel succes allemaal de komende maanden.

Ik zag jullie discussie over zwangerschapskleren. Wij hebben besloten het bij 2 kindjes te houden en ik heb een hele garderobe met zwangerschapskleren hangen die weg kunnen. Dit zijn oa. een spijkerbroek, zwarte pantalon, jurkjes, een nette jurk met lang bijpassend vest voor feestelijk gelegenheden / werkafspraken, vesten etc etc.

Normaliter heb ik maat 40 en bijna al deze kleren zijn een maatje L. Mocht iemand interesse hebben stuur dan ff een pb.

*breek weer uit*

Geplaatst
Hier morgen eindelijk weer een echo, 4 weken duren dan wel weer lang.

Roos veel plezier bij de echo, vier weken is inderdaad lang! En vandaag 14 weken, jeetje joh...ik morgen ook. Kan er soms (vaak) met mn hoofd nog niet bij hoor.

En lekker een vakantie in het vooruitzicht. Ik durf zelf niet te vliegen nu en niet te ver van huis, wil geen enkel risico nemen. Dus als wij weggaan is het dichtbij. Misschien een paar nachtjes naar de kust ofzo, als het weer wat meezit ;-)

Geplaatst

Alles was goed bij de verloskundige. Hartje horen kloppen. Hebben geen echo gehad, hadden ook een nieuwe verloskundige. Wel balen had er naar uitgekeken en andere vk had het ons beloofd. Maar hartje klopt dat is het belangrijkste! 11 sept weer naar de vk.@Henne snap dat je het eng vindt met jou geschiedenis om ver te reizen. Ziekenhuis in Willemstad is wel goed. We willen nog even naar de zon voordat de kleine er is. Vorig jaar alleen een weekje naar mijn broer geweest in Manchester.@Simonja bedankt voor je aanbod, maar maat 40 gaat mij niet lukken.

Geplaatst

Hè geen echo, dat is wel jammer. Maar gelukkig alles goed!

Ik wacht nog steeds op bericht van ziekenhuis. Zou info krijgen over belafspraak nav bloedverlies maar nog niks gezien. Wilde dan eigenlijk nog een echo lospeuteren ter geruststelling. Loop nu echt nog de hele dag te broekloeren, niet gezellig.

Geplaatst

Oh Roosie wat heerlijk!!!! nog even naar de zon!

Wij zouden ook nog een last minute weg. We zouden net kijken op internet wat er allemaal was, na een goede echo. tot ik dezelfde avond mijn bloeding kreeg.

En ik durfde al niet eerder te boeken want vindt het toch eng om de eerste 12 weken weg te gaan.

Ik had het gevoel een beetje van "nu kunnen we nog ver weg" (curacao stond ook op ons lijstje).

Maar nu is dat weg, en durf ik ook niet te vliegen net als Henne. Ach ik moet ook niet zeuren, wij wonen vlak bij het strand!

Vandaag de 12 weken grens!! maar wacht eerst nog de volgende echo af. Helemaal na het trieste nieuws van Inflame/Jeanine!

Meis, vandaag heel veel sterkte! stuur je nog even een pb tje!

Geplaatst

Heb Inflame/Jeanine er even afgehaald, met pijn in mijn hart :-( maar zo confronterend als het straks er nog op staat. Bah, ben er echt beetje naar van....

[TABLE=class: cms_table_Grid, width: 700]

[TR]

[TD]voorstellen

[/TD]

[TD]uitgerekend

[/TD]

[TD]eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh (), 1e kindje,[/TD]

[TD]23 januari[/TD]

[TD]6 augustus, new york, test[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Daniella (35), 1e kindje, 4 icsi en nu spontaan zwanger!

[/TD]

[TD]2 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie (41), 2e kindje na een cryo tp van een icsi poging!!

[/TD]

[TD]5 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)[/TD]

[TD]6 februari[/TD]

[TD]24 augustus (16w)[/TD]

[TD]24 augustus gyn, 30 augustus vk[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suzanne (34), 1e kindje na 4e icsi

[/TD]

[TD]9 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]22 augustus vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca (36), 1e en 2e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]13 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje (29), 1e kindje, na 1x ivf en van 3e iui

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems

[/TD]

[TD]18 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion (39), 2e/3e kindje

[/TD]

[TD]19 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]14 augustus gynaecoloog

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

meiden, vliegen kan écht geen kwaad hoor! Natuurlijk niet doen als het niet goed voelt, maar kan een vakantie wel aanraden! Wij zijn 2 weken naar Ibiza geweest toen ik 16-17 weken zwanger was en dat was heerlijk en heel bijzonder. Je bent nog met zn tweetjes, maar eigenlijk al met zn drietjes.

(ps, kan het ook niet laten met jullie mee te lezen/leven, ik ben afgelopen feb bevallen van ons dochtertje!)

Geplaatst

Ik kom ook alvast even aanwippen hier; ben 27 febr. uitgerekend van onze 3e, na Cryo-2 uit de ICSI-poging 8 jaar eerder, waaruit onze j/m-tweeling is geboren in dec. '04.

Die zijn nu lekker met oma en een kleiner nichtje naar een speeltuin, heb ik even het rijk alleen!

Geplaatst
meiden, vliegen kan écht geen kwaad hoor! Natuurlijk niet doen als het niet goed voelt, maar kan een vakantie wel aanraden! Wij zijn 2 weken naar Ibiza geweest toen ik 16-17 weken zwanger was en dat was heerlijk en heel bijzonder. Je bent nog met zn tweetjes, maar eigenlijk al met zn drietjes.

(ps, kan het ook niet laten met jullie mee te lezen/leven, ik ben afgelopen feb bevallen van ons dochtertje!)

Nou gezellig toch Fren!!! lekker mee kletsen hoor!

wat betreft het vliegen, op zich durf ik dat ook wel met een zwangerschap, maar omdat het vaak fout is gegaan voor de 12 weken durfde ik niet in deze periode in verwegistan te zitten, mocht het mis gaan. Want dat lijkt me vreselijk.

En nu met die hematoom durf ik ook niet meer, wel jammer, maar is niet anders.

Leuk dat je er ook bent Bloempje, hoe meer hoe leuker!

Geplaatst

Meiden, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Ik ben dit jaar op 18 februari bevallen van m'n mooie mannetje.

Ook ik heb tijdens de zwangerschap gevlogen, ik was toen 19-20 weken zwanger. Is prima gegaan. Zorg wel voor een zwangerschapsverklaring, want ik werd tegengehouden bij de gate vanwege mijn toeter!

Geniet van jullie zwangerschap!!

Geplaatst

@Bloempje leuk dat je hier komt aansluiten.

@Dion, heel begrijpelijk dat je niet wil vliegen.

@Melis, ik ben 17 weken als we gaan en 18 weken als we terugkomen. Volgens mij valt mijn toeter dan nog wel mee. Ik kijk het nog even aan, anders vraag ik er alsnog eentje aan.

Ik heb ook wat besloten, ga er nog over bellen voor die echo! Vind het maar niets 10 weken tussen 2 echo's in en ook is ons die echo beloofd! Ik vraag die vk te spreken die ons dat beloofd heeft. Hopelijk gaat het nog lukken.

Geplaatst

Wij zijn ook wel verwend met echo's hè :-) als je 'gewoon' zwanger wordt krijg je geloof ik een groeiecho rond de tien/twaalf weken en dan pas met twintig en dertig weken weer echo's. Dat is drie in totaal, ik heb er nu al zeven gehad ..... Oeps :-)

Maar zeker als het je toegezegd is, zou ik idd nog even bellen.

Zwangerschapsverklaring kreeg ik trouwens opgestuurd van de IVF afdeling na ons ontslag daar. Samen met bloeduitslagen en brief voor huisarts/gyn/vk al naar gelang waar we terecht komen. Die verklaring heb je toch nodig voor aanvragen verlof ed? Ik ben daar zo groen in :-) Vandaag ook formulier voor kraamzorg van verzekering gekregen. Morgen even invullen en terugsturen, is dat ook geregeld.

Vragen jullie van die gratis dozen aan, van de prenatal en Etos enzo? Ik ben een beetje bang voor allerlei reclame en belletjes e.d. waar ik geen zin in heb, aan de andere kant ben ik ook wel weer zo Hollands....gratis....en gewoon nieuwsgierig naar wat erin zit.

Geplaatst

Henne, je wordt niet meer gebeld. Ik heb ze allemaal aangevraagd, vond het ook wel deel van de voorpret ;-)

En neem een kruitvat voordeelkaart: heel vaak luieraanbiedingen pampers newborn.

Geplaatst

Haha Fren, nou dan ga ik me daar van de week eens mee vermaken. En catalogi van babywinkels, de hele rattaplan. Kruidvatkaart heb ik, zal tzt wel moeten aangeven dat ik kind heb/zwanger ben denk ik want zie nu nooit luieraanbiedingen.

Geplaatst

@Henne, heb 2 echo's gehad 1 in het ziekenhuis met 9 weken en 1 bij de vk met 10 weken. Het is ook principe, als je het beloofd is, dan kijk je er naar uit en dan gaat het ineens niet door grrrrr.......

Ik heb met Jane op allerlei gratis dingen ingeschreven, babydump, blijedoos, etos, c1000 tas, je hebt tegenwoordig ook van de kruidvat een tas. Ik zou het doen, er zitten vaak gratis luiers in en nog wat dingetjes die handig zijn zoals billendoekjes doos van Zwitsal, slabbetjes, flesjes van avent, knuffeltje, tuitbekertjes, speen, bladen, kortingsbonnen etc. En als de kleine geboren is kun je voor de babydoos gaan hahaha.

Eens kijken of ik dat weer ga doen, weet nog niet krijgen dan misschien veel dubbel.

De vorige keer heb ik een zwangerschapsverklaring van de vk gekregen. Heb wel van het ziekenhuis een brief gehad die ik aan de vk moest geven.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik dacht ik plaats nog een laatste berichtje hier op het bankje. Het gaat goed met me. Ik ben nog wel wat moe en natuurlijk heel verdrietig, maar dat lijkt me logisch!We hebben de vruchtjes kunnen begraven in de tuin wat heel fijn was (dankzij de tip van Dion, bedankt!!)

Ik wil jullie al het geluk van de wereld zenden en ik hoop van harte dat we met een week of 8/10 zelf weer het traject in kunnen (we hebben nog cryo's).

Heel veel liefs en hopelijk lees ik in februari dat jullie zijn bevallen van een mooie zoon of dochter (of 2 :-D)

Liefs Jeanine

Geplaatst

Lieve Jeanine, fijn om even wat van je te horen. Neem de tijd voor het verdriet. Erg fijn dat jullie afscheid hebben kunnen nemen op je eigen manier. Een hele dikke knuffel, ik blijf je volgen.

liefs, Henne

Geplaatst

@Jeanine, wat een lief berichtje en wat mooi dat jullie de vruchtjes hebben kunnen begraven, een mooi afscheid. Inderdaad een hele goede tip van Dion! Heel veel sterkte met de verwerking en hopelijk lezen we over 2 a 3 maanden een mooi bericht dat je weer zwanger bent! Heel veel geluk toegewenst!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden