Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roossie hoop dat je de kleine morgen mag bewonderen :)

Henne: gelukkig ben ik niet de enige met zo een opgezette buik naar eten, ik heb geen last met naar de wc gaan..

wel heel veel lucht ( sorry voor me taal hahah)

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijnbaby je klikt op de ticker die je leuk vindt van iemand anders, er zijn verschillende sites/types. Je komt dan op een site waar je zelf je uitgerekende datum in kunt vullen en de ticker aan kunt passen. Als je tevreden bent krijg je een code en die kun je n de handtekening plakken.

Is wel leuk hè om te kunnen zien hoe ver iedereen is :-) Zal ook binnenkort het lijstje weer eens opzoeken. Volgens mij is het helemaal niet meer zo'n grote groep in februari terwijl het wachtbankje juni in eerste instantie zo waanzinnig groen was. Vind ik toch best heftig, ben zelf natuurlijk ook twee keer uit een uitgerekend topic gedonderd, maar anderen weg zien vallen is toch anders.

Dus meiden, we blijven nu wel allemaal hier tot februari hoor!!

Geplaatst

Vandaag heb ik een echo gehad! Bleek dat ik er gewoon recht op had, ze zei je krijgt altijd bij ons 2 echo's. Ze vond het ook heel goed dat ik gebeld had en dat ik haar vertelde wat er gebeurd was. Ze maakte er aantekeningen van, ze zei hier kan ik wel wat mee. Ze is ook een beginner, dus hier zou ze van kunnen leren. Ze kan ook geen echo's maken, ze zei ze had je naar beneden moeten sturen waar de vk's zitten die wel echo's kunnen maken.

De echo was erg leuk, de kleine lag flink te bewegen, geslacht was nog niet goed te zien. Ik zei mijn gevoel zegt een jongen, ze zei dat je gevoel meestal wel juist is. De placenta ligt voor, wel jammer dan zal ik de kleine minder voelen. Maar we zijn natuurlijk erg blij en opgelucht dat alles ok is. De bloeding is waarschijnlijk van de schimmelinfectie.

Jane was ook mee, ze was er zelfs stil van hahaha....

18 sept. de 20 weken echo!

Liefs Roosie

Geplaatst

Superfijn Roos! En de twintig weken echo een dag eerder dan wij. Moet zeggen dat ik er al best naar uitkijk, al duurt het nog vijf weken. Jammer van de placenta, aan de andere kant weet jij waar je op moet letten dat schijnt wel te schelen. Ik heb zelf het idee dat ik regelmatig wat voel, maar of dat ook echt onze Koekie is... :-)

Geplaatst

@Henne, grappig hé dat je 1 dag later dan ik uitgerekend bent, ben benieuwd wie er als eerste zal bevallen hahaha...... Ja dat scheelt wel, als je van de 2e zwanger bent, dan weet je wat je moet voelen en wat het zou kunnen betekenen. Ik had het ook bij Jane, eerst dacht ik dat ik geborrel in mijn buik voelde, op gegeven moment ontdekte ik dat dit wel een hele lange borrel was en dat het de kleine wel moest zijn. Je gaat de kleine nu steeds meer voelen, voor je het weet voel je allerlei geschop in je buik, echt bijzonder hoor. Dan voel je echt een leventje persoontje in je buik die je buik heen en weer beweegt en je hebt er geen invloed op.

Ik kijk ook uit naar de 20 weken echo, de mooiste echo van de hele zwangerschap.

Liefs Roossie

Geplaatst

Fijn dat je toch nog een echo hebt gehad, Roos. Het blijft bijzonder en leuk om te zien. Ik had woensdag ook het gevoel dat ik wat voelde, maar dat lijkt me toch wel onwaarschijnlijk met 13.1 weken. Ik weet ook niet hoe de placenta ligt. Ik heb het wel een keer gevraagd, en toen zeiden ze, eigenlijk rondom, toen leefde de andere nog. Zal de volgende keer vragen hoe het bij deze nu zit. Weer een echo gehad (bloos, al de 15e) alles goed. Deze keer hebben ze het hoofdje, buikje en bovenbeentje opgemeten. Schijnt dat de kop, romp meten niet meer betrouwbaar is omdat ze te groot worden, en een gebogen liggen. Het heeft nu al lange benen! (Hi hi, kan kloppen). De rest helemaal volgens schema. Overdag is er de laatste dagen weinig bloedverlies, s nachts veel meer. Ik denk dat dit komt omdat ik dan lig en er misschien iets drukt op het stolsel. Voel mijn blaas nu ook aan de linkerkant, die is aan de kant gedrukt. Henne en Roos, nog maar 5 weken tot jullie 20 weken echo, wat klinkt dat snel! Dan zijn jullie op de helft! Ik loop 2 weken achter op jullie.

Geplaatst

Dion ik kan het aantal echo's ook al niet meer tellen. Maar wat maakt het uit? Die geruststelling is zo belangrijk! En ik voelde met 12/13 weken ook af en toe al wat kriebelen hoor! Nu is het duidelijker en vaker, maar toen ook echt al. Heb je de doppler nog geprobeerd? Tip: altijd proberen met een lege blaas. Eergisteren was ik nog niet gaan plassen en kon ik het hartje niet vinden. Helder moment: zit een volle blaas voor :-D En idd, na het plassen meteen weer gevonden. De laatste twee dagen met ik meer zoeken, Koekie zit duidelijk hoger en daar ben ik nog niet aan gewend.

En wat maken twee weken nu veel uit he! Gek genoeg lijkt 20 nu ook dichterbij dan 15 leek toen ik 10 weken was (is dat nog te volgen?). Heeft denk ik toch met de termijn en het vertrouwen te maken. Het wordt nu gewoon allemaal veel echter en reeeler. Maar idd wel bizar dat we over vijf weekjes op de helft zijn. Het klopt dat toch wat mensen zeggen: het gaat zo snel.....als je eenmaal voorbij die 12/13 weken bent.

Ik ga even het lijstje zoeken....volgens mij zijn we ook wat dames kwijtgeraakt onderweg....Pucca, Star...

Geplaatst

Daniella schrijft helemaal niet meer mee he? En Pucca en Miems? Mijnbaby stond jij er nog niet op? Ik heb een regel toegevoegd, kun je zelf aanvullen.

[TABLE=class: cms_table_cms_table_Grid, width: 700]

[TR]

[TD]
voorstellen

[/TD]

[TD]
uitgerekend

[/TD]

[TD]
eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]
eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Ymkeh (), 1e kindje,
[/TD]

[TD]
23 januari
[/TD]

[TD]
6 augustus, new york, test
[/TD]

[TD]
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Daniella (
35), 1e kindje, 4 icsi en nu spontaan zwanger!

[/TD]

[TD]
2 februari
[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Roossie (41), 2e kindje na een cryo tp van een icsi poging!!

[/TD]

[TD]
5 februari
[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)
[/TD]

[TD]
6 februari
[/TD]

[TD]
24 augustus (16w)

19 september 20w

[/TD]

[TD]
24 augustus gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Suzanne (34), 1e kindje na 4e icsi

[/TD]

[TD]
9 februari
[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
22 augustus vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Pucca (36), 1e en 2e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]
13 februari
[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Loesje (29), 1e kindje, na 1x ivf en van 3e iui

[/TD]

[TD]
20 februari

[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
21 augustus VK

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Miems

[/TD]

[TD]
18 februari

[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Dion (39), 2e/3e kindje

[/TD]

[TD]
19 februari
[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
14 augustus gynaecoloog
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Mijnbaby (),

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst
Daniella schrijft helemaal niet meer mee he? En Pucca en Miems? Mijnbaby stond jij er nog niet op? Ik heb een regel toegevoegd, kun je zelf aanvullen.

[TR]

[TD]
voorstellen

[/TD]

[TD]
uitgerekend

[/TD]

[TD]
eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]
eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Ymkeh (), 1e kindje,
[/TD]

[TD]
23 januari
[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Daniella (

[/TD]

[TD]
2 februari
[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
5 februari
[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
[/TD]

[TD]
6 februari
[/TD]

[TD]
24 augustus (16w)

19 september 20w

[/TD]

[TD]
24 augustus gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
9 februari
[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
22 augustus vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
13 februari
[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
20 februari

[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
21 augustus VK

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Miems

[/TD]

[TD]
18 februari

[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Dion (39), 2e/3e kindje

[/TD]

[TD]
19 februari
[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]
14 augustus gynaecoloog
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Mijnbaby (29) 2e kindje na 3 cryo's en 2 ivf pogingen.

[/TD

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

meiden ik bak er niks van :( wil iemand mij toevoegen?

Mijnbaby (29) 2e kindje na 3 cryo's en 2 x ivf, 24 feb uitgerekend.

Geplaatst

Ja we gebruiken de doppler, geeft me veel geruststelling, vooral als ik veel verlies heb gehad. Hmm zit hier in het zonnetje komt er een mooi vlindertje op mijn been zitten.., schiet er een beetje vol van. Hoezo hormonen.

Geplaatst

Mijnbaby volgende keer gewoon de woorden aan het begin en eind weghalen, dan komt het goed :-)

[TR]

[TD]
voorstellen

[/TD]

[TD]
uitgerekend

[/TD]

[TD]
eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]
eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Ymkeh (), 1e kindje,
[/TD]

[TD]
23 januari
[/TD]

[TD]
[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Daniella (

[/TD]

[TD]
2 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
5 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
[/TD]

[TD]
6 februari

[/TD]

[TD]
24 augustus (16w)

19 september 20w

[/TD]

[TD]
24 augustus gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
9 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]
22 augustus vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
13 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]
20 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]
21 augustus VK
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Miems

[/TD]

[TD]
18 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Dion (39), 2e/3e kindje

[/TD]

[TD]
19 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]
14 augustus gynaecoloog
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Mijnbaby (29), 2e kindje na 3 cryo's en 2x ivf

[/TD]

[TD]
24 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst
Ja we gebruiken de doppler, geeft me veel geruststelling, vooral als ik veel verlies heb gehad. Hmm zit hier in het zonnetje komt er een mooi vlindertje op mijn been zitten.., schiet er een beetje vol van. Hoezo hormonen.

:positive energie:

Geplaatst

Ik geloof het niet dat daniella nog actief is op het forum. Er zijn ook best veel afgevallen. Deze moeten er nog wel zijn: Miems, bloempje , pucca, zuuz, loesje?, star is wat ik nog zo weet.

Geplaatst

Meiden sinds een paar dagen heb ik de hele dag enorme trek, normaal kan ik na de ontbijt er zo tegenaan

tot het eten ( eet wel tussen door maar niet de hele dag)

Nu merk ik dat sinds ik niet meer misselijk ben, ik de hele dag trek heb.. ik probeer zo gezond mogelijk

te snoepen tussen door crackers met tomaat en komkommer en noedels en appels..

wat moet ik nu? heb echt geen zin om nu al tig kilo aan te komen hahha...

ik herken dit niet van mijn vorige zwangerschap toen at ik gewoon en geen honger aanval..

ik ben vrij klein en slank maar kwam wel 18 kilo aan..

Geplaatst

Ik ben er nog hoor! ;) (reactie op dion, maar ik vergat te quoten..)

Maar het verbouwinkje en opnieuw inrichten van ons huis én werken, pff... vermoeiend allemaal.

Mijn baby, ik barst ook van de honger. Het zijn echt aanvallen inderdaad. Ik moet er zelfs 's nachts voor mijn bed uit. Ik kan niet veel tegelijkertijd eten, daar heeft het misschien ook mee te maken? Ik snoep gelukkig nauwelijks, terwijl ik echt wel een zoetekauw ben normaal. Maar grijp nu automatisch naar gezond.

Ik denk ook dat ik rond week 13 even wat voelde van de baby. Twee keer toen ik in bed lag. Verder niet meer. Ik kijk er wel naar uit, lijkt me zo heerlijk.

Oh, ik zie dat ik zo alweer naar yoga moet... ik kom later terug!!

Geplaatst

Die trek heb ik ook. Niet meer zo erg als een paar weken geleden, toen werd ik snachts wakker met rammelende maag en zat om drie uur knackebrood te knagen :-s Maar ik moet nog wel elke paar uur iets eten. Kennelijk heeft mijn lijf dat nodig. Ik probeer wel om gezonde dingen te eten en niet te gaan snaaien. Ben tot nu toe eerst afgevallen door de misselijkheid en vervolgens ongeveer 1,5 kilo aangekomen denk ik.

Dit is wat ik nu ongeveer eet op een dag (ik eet standaard geen tarwe en suiker vanwege PDS)

- ontbijt: drie of vier roggeknackebroodjes met kaas en een groot glas melk

- tussendoor: wat droge crackers als ik laat op ben of weer geslapen heb, plus een honingwafel oid als ik vroeg op ben en actief

- lunch: vier boterhammen met beleg (bijv ham en tomaat), soms aangevuld met nog iets van crackers met honing of een plak ontbijtkoek

- uur of drie: twee boterhammen met appelstroop en een glas vers geperst sap (hb is wat laag)

- tussendoor: stuk haver-honingkoek, soms wat chips, soms nog iets van fruit

- avondeten: normale maaltijd, niet extra veel

- voor slapen: drie of vier crackers met honing en fruit of twee roggeknackebroodjes met kaas en een glas melk

En bij dit alles gaan er dan nog wat dropjes, een ijsje, een chocolaatje oid in.

Als je bedenkt dat twee crackers staan voor één boterham eet ik dus zo'n 9 tot 10 boterhammen op een dag, plus een warme maaltijd en tussendoortjes als koek, fruit, snoep. :-)

Overigens gaf mijn diëtiste aan dat je gerust een boterham kunt nemen bij de koffie en thee, veel beter dan koek oid. Aankomen doe je denk ik vooral als je gaat snoepen. En zeker als je duizelig en sloom en moe bent zou ik toegeven aan die behoefte aan eten. Laat evt ook even je hb checken! Bij mij zakte dat gestaag de afgelopen weken. Word je ook niet fitter van.

Geplaatst

Oh en nog een tip: als je probeert bij elke maaltijd iets van eiwitten te eten, heb je een meer gevuld gevoel. Ik red dat bij ontbijt, lunch, avondeten en soms voor het naar bed gaan. Maar voor ik aan de appelstroop ging vanwege hb, bakte ik bij die boterhammen smiddags vaak een ei :-)

Gevulde soep is ook lekker. Hand rijst in de kippensoep mikken, heb je zouten ed maar toch ook iets dat vult.

Suzanne jij dus ook al, lekker stelletje vreetzakken hier :-)

Speaking of, ik ga koken. Tot later!

Geplaatst

Ben ik weer..na een aantal weken weer naar yoga geweest. Voelt weer goed aan voor mijn lijf. Doen jullie nog iets aan sport of beweging? Ik denk dat ik rond 20 weken overstap naar zwangerschapsyoga. Gaan jullie ook een zwangerschapscursus doen? Verder wil ik zo lang mogelijk naar mijn tafeltennis trainingen blijven gaan.

Wat laatst voor ons erg leuk nieuws was, is dat mijn zus ook zwanger is. Maar zes weken korter dan ik. Zo bijzonder. We hadden vroeger altijd een beetje de droom om samen zwanger te zijn. Alleen was mijn zus er veel eerder aan toe dan ik. Ze heeft helaas ook lang op haar eerste moeten wachten (5 jaar...), maar na meerdere hormoonbehandelingen is ze toch spontaan zwanger geworden en heeft nu al twee superlieve kindjes van 5 en 3. We zijn zo blij dat we dit samen mogen beleven. En mijn vriend en ik vinden het heel fijn dat er nog een kindje in de familie komt van dezelfde leeftijd als onze spruit. De neefjes en nichtjes van mijn vriend zijn kant zijn nog 'ouder' dan mijn eigen neefje en nichtje. Leuk dat het dan met één kindje haast niks scheelt. Mijn zus had gisteren met 8 weken een echo en alles was helemaal in orde.

Nou, ik heb weer een honger attack, dus ga achter het fornuis. En daarna denk ik even aanschuiven bij wat vrienden op een terrasje in de stad.

Ymkeh, weet jij al meer over de uitslag? Ik duim voor goed nieuws!!

Geplaatst

Ik ben dr ook nog hoor...lees veel mee maar zo druk met me puppie bezig ze laat me geen moment met rust ;-) kan ik vast wennen....

Met me gezondheid gaat het gelukkig sinds een weekje beter vorige week na 2 weken eindelijk de katheter er uit gehaald en ik kan weer zelf plassen...wat is dat fijn zeg!! Ze weten alleen niet wat er nu precies aan de hand was dat ik niet zelf kon plassen!!? Raar maar ja het gaat gelukkig weer vanzelf!!

Met de twins is alles oke groeien goed liggen op schema 31-8 de 16 weken echo altijd weer leuk kijken naar de kleintjes!!!

Zijn jullie ook zo moe door dat warme zonnige weer?? Ben zo blij dat het eindelijk zomer is maar kost wel meer energie dan anders....

Geplaatst

Hoi pucca en zuuz. Fijn te horen dat het goed gaat.

Hier op, moe. Terug van verjaardag vader en merk dat ik niets meer kan hebben. Mijn moeder was weer eens in het ziekenhuis beland tijdens vakantie en dat hoorde ik nu pas. Maakt mij zo verdrietig. Ze had het aan haar hart en zo is er altijd iets en altijd heftig. En dan dat eindeloze wachten. 4 jaar wachten op een kleine, dan of alles goed gaat en nu 17,5 week verder nog weer wachten. Pff ben op en schijnbaar daardoor heelscherp en hard en tranen.

Sorry moest het even kwijt.

Kus en fijn weekend

Geplaatst

@Henne, jemig wat eet je veel! Ik kan dat allemaal echt niet op ;-). Ik eet smorgens een kommetje alpro yoghurt met muesli en drink vers geperste jus d'orange en een klein glaasje wortelsap. (alpro en wortelsap op aanraden van accupuncturiste) Dan als lunch 2 boterhammen beleg is verschillend wel altijd iets van vleeswaren/kaas en plakjes komkommer erbij. Tussendoor snoep ik witte druiven of cherry tomaatjes, soms een krentenbol. En savonds een bord eten. Ik word snacht niet wakker van de honger, waar ik smorgens wel wakker van word is een volle blaas. Toen ik borstvoeding gaf had ik echt enorme eet aanvallen, dat schijn je dan meer te hebben dan tijdens je zwangerschap. Ik was toen al snel op gewicht van voor mijn zwangerschap en viel nog iets meer af. Maarja ik bleef veel eten en kwam weer aan hahaha......ik probeer dit laatste met de volgende niet te doen.

Ik merk zelf als ik een keer enorm snoep op een feestje ofzo (thuis doe ik dat haast niet, meer trek in iets gezonds) dan word ik ook dizzy, dan gaat je suikerspiegel ineens snel omhoog. Heb dat ook besproken met mijn vk, moest er op letten. Mijnbaby, misschien goed je suiker te laten checken, hopelijk hoef je dan niet zo'n akelige test met het mierzoete drankje en lang niet eten. Ook moet ik op tijd eten, anders wordt ik ook dizzy.

@zuuz wat leuk dat je zus ook zwanger is. Ik heb bij Jane zwangerschapsyoga gedaan, dat beviel me wel. Was wel moeilijk opstaan van je matje met die dikke buik hahaha....ik denk dat ik weer zoiets ga doen. Iemand die bij mij in de buurt woont en ook zwanger is bood aan om samen naar zwangerschapszwemmen te gaan, ik ga het eens proberen.

@Pucca, oh wat fijn dat je katheter weg is! En zo'n puppy kan je aardig bezig houden idd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden