Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie reactie, gelukkig ben ik niet de enige... hahah

ik moet toch meer brood eten misschien zit ik dan wat voller...

Ik heb vandaag uitgeslapen heerlijk :) en moet nu even kijken wat ik ga eten... hahah

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden houden jullie het nog een beetje uit? Hier waait het gelukkig lekker! Sinds vrijdag middag geen bloed meer!!!! Ik hoop zo dat het weg blijft. Hartje klopt mooi, dus lijkt allemaal goed. Ik krijg er nu wat meer vertrouwen in. Henne jij eet idd veel! Wel gezond! Mijn baby, ik zie je ticker niet, omdat ik via de tel reageer. Zal binnenkort ook maar 1 maken.

Geplaatst

Moet nog even bijlezen straks maar Dion wat super dat het bloedverlies gestopt lijkt. Duim voor je dat het echt weg blijft. Heerlijk hè, dat je zelf het hartje kunt horen. Hier helpt me dat echt door de onzekere dagen heen. Vandaag voor eerst sinds paar dagen weer bij elk toiletbezoek bruinverlies en dat maakt me onrustig en angstig. Terwijl ik juist zo lekker ging, grrr....

Oh en dat eten, ik heb een prikkelbare darm en chronische vermoeidheid. Dus gezond eten is essentieel. Soms is het t waard om iets 'slechts' te eten, maar meestal is de gedachte aan de gevolgen (buikpijn, misselijk) al genoeg om dingen te weerstaan ;-)

Sterkte in de warmte meiden, ik kan er zelf slecht tegen nu ik zwanger ben.

Geplaatst

Pff, ik kan ook echt niet meer tegen de warmte. Net drie dagen gewerkt en gisteren en vandaag waren echt vreselijk, voelde me de hele dag oververhit. Morgen nog 1 dag en dan weer even vrij. Het wordt wel weer koeler gelukkig.

Fijn, Dion, geen bloed meer en bevestiging van het hartje! En bij jou begint het weer Henne, wat naar. Gelukkig heb je wel de doppler, maar bloed wil je gewoon niet. Hoop dat het snel stopt.

Mijnbaby, je ticker is mooi hoor! Goeie kleuren :-) Ik heb er eindelijk ook één gemaakt.

Pucca, gelukkig is je katheter niet meer nodig. Gek hoe je soms zoiets onverklaarbaars kan hebben...

Oh jee Roossie, dus bij borstvoeding wordt de honger nog erger... Dat wordt nog wat dan ;-)

Geplaatst

Hier een heerlijk weekend gehad zonder bl.verlies, maar vannacht helaas wel weer een bloeding, grrr.iK heb besloten dat het zo weer stopt, hmm misschien helpt die instelling wel! Hartje klopt nog stevig, gelukkig. Als ik de doppler niet zou hebben, dan zou ik heel wat meer uurtjes stress hebben gehad. Ik heb overigens geen last van de warmte, maar doe ook niet zoveel.

Geplaatst

Wat een gedoe he Dion. Weet je wat ik trouwens merk met de doppler, dat het hartje de laatste dagen veel harder is gaan kloppen. Waarschijnlijk doordat Koekie groeit of ander ligt, maar eerst hoorden we een soort zjoekzjoekzjoekzjoek en nu hoor je echt kedoengkedoengkedoeng.... hihi, ik lijk wel gek maar jullie snappen me wel ;-) Vind het nog wel doodeng met dat bruinverlies. Zou echt wel heel fijn zijn als dat definitief stopte.

Hebben jullie ook dat je buik/baarmoeder soms opeens en keiharde bal is? Ik merk wel dat al het nieuwe dat ik voel een beetje eng is.

Ymkeh, de uitslag kan er nu elk moment zijn toch? Erg spannend. Hoe horen jullie het, word je gebeld of krijg je mail of post?

Pucca fijn dat alles goed gaat en dat je zonder katheter kan. Stom dat je dan nooit weet waar dat van komt he?

Suzanne gelukkig niet meer zo warm vandaag :-) Toch wel slim van ons om hoogzwanger te zijn in de winter. Goed gepland ;-)

Roos, morgen zestien weken! Tellen jullie ook nog steeds de dagen? Ik vroeg me vanochtend af of je dat tot het einde blijft doen.

Mijnbaby en Zuuz mooie tickers. Vind het altijd wel leuk om te zien hoe ver iedereen is. Roos, Zuuz en ik zitten wel heel dicht op elkaar he, ben echt benieuwd wie van ons in februari de eerste zal zijn. Zuuz heb jij ook al een datum voor de 20weken echo?

Maandag..... ik werk dan wel niet, maar vind het toch altijd een rotdag. Moet dan echt even afkicken van het weekend samen zijn, zo stil in huis opeens in mn uppie. En eigenlijk ben ik dan ook te moe doordat ik het weekend teveel gedaan heb. Ben niet meer zo idioot moe als in het begin, maar kan nog makkelijk elke dag een extra dutje doen hoor.

Wie moet werken: vel sterkte als het nog warm is, of al je moe bent! En gewoon ook veel plezier, we mopperen altijd op werk, maar thuiszitten is toch ook niet alles.

Geplaatst

Ymkeh erg spannend ik leef met jullie mee... hoop goed bericht van je te lezen..

Dion en Henne fijn zo een doppler waar hebben jullie die aangeschaft??

Zuuz ik vind die warmte ook echt BAH BAH kan er nu zo slecht tegen..

Hier gaat alles goed ik begin wel een inimi klein buikje te krijgen als ik iets straks aan heb kun je hem

duidelijk zien zitten, als ik gewoon iets wijds aan heb kun je niks van een zwangerschap zien..

Btw gisteren had ik gewoon door het zitten en de warmte vocht in me voeten gelukkig nu niks

meer van te zien....

Geplaatst

Mijn baby, ik heb het via een link gekregen van Henne. Ik geloof bij Vos medisch. Link staat (dacht ik) ik dit toppic ergens, een week of 2 geleden. Anders ff google: angelsound Vos. Henne wat grappig van de hartslag. Ons beebje zit nog in de zjoekzjoek fase :). Vandaag weer ff gehoord, blij het mooi vinden! pucca wat zal jij het straks druk krijgen 2 kids en een puberende pub! Ha ha wel gezellig!

Geplaatst

lijkt me erg leuk zo een ding, alleen me man is bang dat ik in paniek raak als ik de beeb niet kan vinden..

dus ben nog even in twijfel wel doen of niet doen?

Gaan jullie nog pretecho's doen??

Geplaatst

@Zuuz, ja warm hé, al vind ik de warmte niet zo erg, het is meer dat het dan zo benauwd is. Gelukkig vandaag wat frisser.

Ja maak je borst maar nat, je gaat met bv nog meer eten hahaha........

@Dion, balen dat je bloedverlies teruggekomen is. Fijn dat je geruststelling hebt met de doppler.

@Henne, ja het hartje van de kleine groeit mee ;-) Ik weet niet of het dat is hoor, misschien is hij gaan verliggen zodat je het beter kunt horen? Balen van je bruinverlies, hopelijk gaat het eens snel stoppen.

Ik heb niet zo'n keiharde bal, maarja bij mij was alles al behoorlijk uitgerekt hahaha........ja en je voelt allerlei nieuwe dingen, vond ik de eerste keer ook apart en vroeg me iedere keer dan af wat het zou zijn. Ik voel nu regelmatig dat mijn baarmoeder wat oprekt of dat de kleine beweegt, het voelt als kleine krampjes.

Jaaaaaa morgen 16 weken ennnnnnnnn laatste MVM dag. Ik tel niet de dagen meer de weken. Ik vind ze zelf voorbij vliegen, maar dat komt omdat het ook voor ons de 2e is, ik was er bij de 1e meer mee bezig. Jane houdt me ook aardig bezig. Ik ben ook iets minder moe als in het begin, maar ik kan smiddags ook gerust 2 uren slapen en traplopen moet ik ook rustig aan blijven doen.

@mijnbaby, vervelend hé dat vocht in je voeten. Ik had met mijn vorige zwangerschap in de zomer hele dikke voeten van het vocht, mijn velletje stond erg strak en soms deed het pijn met lopen. Kon alleen nog mijn wandelschoenen aan. Ben benieuwd of dit weer zo is in de winter.

Leuk dat je een mooi buikje krijgt, bij mij is het echt al goed te zien, vanaf 10 weken had ik al een aardige buik.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossoe 16 weken wow wat gaat het dan ineens had... nog even en je heb de 20 weken echo... spannend!

tijdens mijn vorige zwangerschap had ik er op vakantie ook wel last van deed me voeten dan in een ijskoud badje,

en dat ging prima.. maar had niet verwacht dat ik dat nu weer zo hebben zo snel.. was toen 23 weken zwanger..

maar het heeft met het weer te maken denk ik?

en wat leuk dat je al een buikje heb, bij een 2e kindje krijg je inderdaad veel sneller een buik.. bij mijn zoontje

zeiden mensen met 20 weken wat ben je afgevallen :) ( was niet eens zo hoor) ik kreeg pas een buik met 23 weken..

maar ik verwacht het nu veeeel eerder haha

Geplaatst
lijkt me erg leuk zo een ding, alleen me man is bang dat ik in paniek raak als ik de beeb niet kan vinden..

Daarom wilde ik het eerst ook niet. In de praktijk hebben wij zelf altijd het hartje kunnen vinden. Eén keertje niet, toen was mijn blaas vol. Na plassen gelijk raak :-) Maa moet eerlijk zeggen dat ik toen best een beetje in paniek dreigde te raken.

Geplaatst

Buikfotootjes meiden? Ik zal mijn man vragen vanavond even een foto te maken, vind zelf dat je al heel wat ziet maar van mezelf heb ik een hele platte buik dus als je het niet weet valt het misschien niet eens op haha.

Roos hier halen ze vrijdag de laatste keer MvM op, zal blij zijn om weer gewoon naar de wc te kunnen. Heb het me liefde gedaan, maar genoeg is genoeg. Nu me dit warme weer hebben ze wel een goeie aan me. Drink zoveel dat de bus voor vandaag al bijna vol zit.

Geplaatst

Gaan jullie nog pretecho's doen??

@Mijn baby, snap ik helemaal!!! Hier ook heel erg getwijfeld om dezelfde reden als die jij beschrijft. En als bij ons het gewoon was gegaan zoals het moest, had ik ook waarschijnlijk de doppler niet aangeschaft.

In ons geval was het kiezen, ivm de onzekerheid hoe het met het kindje gaat, na veel bloedverlies. Ik heb waarschijnlijk veel meer stressmomenten gehad als ik de doppler niet had gehad. Ik vloei nu (op het afgelopen weekend na) al 4 weken. En je kan je vast wel voorstellen dat dit veel onzekerheid geeft.

En eerlijk is eerlijk..., mijn eigen hartslag gaat ook veel sneller als we gaan luisteren, en ben erg blij als we een bevestiging hebben dat het goed gaat. (ha ha voor zolang dat duurt). Ik zie het als een stuk gereedschap die ik anders niet zou gebruiken als alles oke zou zijn.

Maar jou zwangerschap gaat het volgens boekje, dus ik zou zeggen...., lekker genieten!

liefs Dion

Geplaatst

Pretecho weten wij trouwens nog niet. We hebben inmiddels zoveel echos gehad die geen pretje waren dan net wel leuk zou zijn. Misschien na de twintig weken, als het toch wel erg lang gaat duren tot een volgende echo. Tussen zestien en twintig eerst maar eens afwachten hoe het gaat en waar we behoefte aan hebben.

Geplaatst

Meiden, ik heb een ticker!!!

ik heb er toch één gemaakt, want de twijfel blijft toch wel, besef ik opeens.

Morgen 14 weken, dus we gaan lekker door!

Goed he!

Geplaatst

Mooie tickers erbij! Is inderdaad leuk om van iedereen precies de weken en dagen te zien. Ik hield tot voor kort ook de dagen bij Henne, en laatst merkte ik dat ik even moest nadenken of ik nu in week 14 of 15 zat. Zou het dan toch een beetje verwateren?

Ik heb nog geen datum voor de 20 weken echo. Woensdag gaan we naar de verloskundige en krijgen we de verwijsbrief voor het ziekenhuis mee. Dan ga ik gelijk een afspraak maken. We hebben een indicatie voor de 20 w echo in het ziekenhuis omdat het bij ons icsi was. Hebben anderen dat ook? Volgens onze vk is dat standaard..? We moeten naar het LUMC (universitair) omdat ze daar de beste apparatuur hebben, dus ik hoop op mooie beelden. Tot nu toe nog maar weinig gezien van ons kleintje namelijk.

Nou, bij mij wordt mijn buik ook zichtbaar. Alles is wat meer omhoog geschoven. En er is gewoon niet zoveel plek meer voor mijn eten. Dus vooral aan het einde van de dag steekt mijn buik naar voren. Bij mijn baarmoeder zie ik nog geen opbolling, maar kan wel voelen met mijn hand dat die achter mijn schaambotje vandaan is gekomen.

Roossie en Henne, dat jullie plasjes maar veel pregnyl mogen opleveren. Vind het nog steeds jammer dat ik niet mee mocht doen met mvm... We zijn inderdaad dicht op elkaar uitgerekend. Leuk zeg!

En ik zeg: weg met dat bloed!!

Geplaatst

Wij hebben besloten bij de gynaecoloog onder controle te blijven vanwege het bloedverlies nu en alle spanningen. In het ziekenhuis kennen ze mijn geschiedenis en ik ben er nu al twee keer met spoed geweest, voelt gewoon prettig om hen altijd te kunnen bellen. De 20 weken echo hebben we dus ook daar, op de afdeling neonataal onderzoek in Voorburg.

Wij hebben wel vaak een mogen spieken, maar was altijd maar heel kort, niet dat je echt veel ziet. Wat dat betreft zou een pretecho wel leuk zijn misschien.

Suzanne toen die bolling eenmaal boven mijn schaambeen uitkwam begon het pas echt met m'n buik. Lijkt nu wel elke dag te groeien en idd savonds is het echt erg! Maar mooi :-)

Geplaatst

@Zuuz, oh apart dat je vk dat standaard vind, ik krijg gewoon de 20 weken echo bij mijn vk en ben ook middels ICSI zwanger geworden. De eerste keer ook bij mijn vk, we kregen toen zelfs een paar 3D foto's mee dat was echt super, daarom geen pretecho gemaakt.

Ik denk niet dat we een pretecho gaan maken.

Ik zei vanavond tegen mijn man, over 4 weken 20 weken echo! Zegt hij dan al? Ben je dan 16 weken, ik zei ja morgen hahaha.....hij kan het niet meer bijhouden. Het is echt anders zwanger zijn van een 2e, Jane houdt ons ook aardig bezig. Ze kruipt nu ook als een ondeugend aapje over de bank heen en weer, we moeten dan erg opletten want ze gaat ook gewoon achter overliggen hoe ze ook ligt. Ze kan dus zo van de bank vallen, drukke fase effe maar wel grappig zo heeft de grootste lol hahaha......

Liefs Roossie

Geplaatst

GM dames,

Allemaal lekker geslapen? hier wel maar nu nog wel een beetje moe..

Roossie: grappig dat jane bijna niet meer bij te houden is, wacht maar tot ze kan lopen..

dan staat niks meer veilig..

Als ik aan mijn zoon vraag wat wil je een broertje of zusje zegt die altijd een zus haha zo grappig..

mij maakt het niet echt uit als het maar gezond is..

Hier ook een kleinbuikje, als ik bv iets straks aan heb zie je wel een mini buikje maar me zusje,zei

gisteren als mensen je niet kennen lijkt het op een buikje buikje ik zei en BEDANKT ahhahah

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden