Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

[TABLE=class: Grid, width: 700]

[TR]

[TD]voorstellen

[/TD]

[TD]uitgerekend

[/TD]

[TD]eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh (), 1e kindje,

[/TD]

[TD]23 januari

[/TD]

[TD]6 augustus, new york, test

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Daniella (35), 1e kindje, 4 icsi en nu spontaan zwanger!

[/TD]

[TD]2 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie (41), 2e kindje na een cryo tp van een icsi poging!!

[/TD]

[TD]5 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)

[/TD]

[TD]6 februari

[/TD]

[TD]24 augustus (16w)

[/TD]

[TD]24 augustus gyn, 30 augustus vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suzanne (34), 1e kindje na 4e icsi

[/TD]

[TD]12 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca (36), 1e en 2e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]13 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje (29), 1e kindje, na 1x ivf en van 3e iui

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame (26), 1e en 2e (?) kindje, na 4 loodzware jaren, maar 1 keer icsi ;-)

[/TD]

[TD]18 februari

[/TD]

[TD]8 aug (12.2 weken)

[/TD]

[TD]9 aug, eerste keer verloskundige!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems

[/TD]

[TD]18 Februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion, 39 2/3e kindje

[/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]14 augustus

Gynaecoloog

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

ha ha , zo Henne??? goed he!!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Top Dion! Ik heb er even een e bijgezet, vond tweederde kindje zo sneu....ik wil zelf toch wel minimaal een hele LOL (sorry ik ben een mierenneuker met dat soort dingen)

Hier vanochtend weer even het hartje geluisterd, heerlijk geluidje. Vond het weer snel, dit keer links, gisteren zat Koekie rechts, echt grappig. Hoop dat ik nu ook snel wat ga voelen maar dat zal nog wel even duren.

Geplaatst

[TABLE=class: Grid, width: 700]

[TR]

[TD]voorstellen

[/TD]

[TD]uitgerekend

[/TD]

[TD]eerstvolgende echo

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh (), 1e kindje,[/TD]

[TD]23 januari[/TD]

[TD]6 augustus, new york, test[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[TD]2 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[TD]5 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)[/TD]

[TD]6 februari[/TD]

[TD]24 augustus (16w)[/TD]

[TD]24 augustus gyn, 30 augustus vk[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[TD]12 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[TD]13 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame (26), 1e en 2e (?) kindje, na 4 loodzware jaren, maar 1 keer icsi ;-)

[/TD]

[TD]18 februari[/TD]

[TD]8 aug (12.2 weken)[/TD]

[TD]9 aug, eerste keer verloskundige![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems

[/TD]

[TD]18 Februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion (39), 2e/3e kindje

[/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]14 augustus

Gynaecoloog

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Hey meiden,

Henne en Dion nog bedankt voor jullie geruststelling, pfff heb het geprobeerd los te laten die onzekerheid maar wat lastig.

Morgen 12 weken inderdaad.... Zie wel heel erg op tegen woensdag de echo... Wat als ik straks helemaal geen levende baby meer heb in mijn buik... Owwww ik wil helemaal niet onzeker zijn, maar gewoon genieten nu!

Henne, ik heb ook een dopler, maar bij mij kan ik nooit de hartslag vinden.... Frustrerend hoor hihi. Ik hoop dat het vanaf 12 weken wel kan, hihi!! Ik heb geen gell maar olie, misschien dat ik toch de gell maar even ergens moet halen, wie weet geleid dat beter het geluid.

Hoe gaat het verder met je?? Nog bloedverlies gehad??

En jij Dion, hoe gaat het met jou? Ik lees dat je bent ontslagen, waauuww wat gaaf te lezen dat het goed gaat met de twin!!!! Super meis!

Ik kees ook dat je gaat proberen iedere 2 wk een check te laten doen (huisarts en vk) , bel jij dan gewoon je huisarts dat je ej zorgen maakt, of spreek je dit nu al af???

Roosie, wat gaaf dat het zo goed gaat met je! Ik kan me heel goed voorstellen dat het met een kleintje ernaast nog een stuk zwaarder is om zwanger te zijn! :-) leuk dat Jane al 1 is.. Gaat hard denk ik he! :-)

Geplaatst

Misschien is het idd nog te vroeg inflame? Ik ben nu natuurlijk ook al ruim 13 weken. Verder heb ik totaal geen buikvet, ligt de placenta aan de zijkant en minn baarmoeder naar voren. Zal allemaal meewerken. Bloed is sinds vrijdagsmiddag weggebleven. Vandaag wel weer flink last van buik en rug. Als het idd de placenta is kan het makkelijk mog een keer gebeuren, vind het toch nog eng hoor. Merk dat ik opnieuw wat terughoudender ben, ergens jammer maar zoals ik net al tegen iemand zei: genieten is lastig omdat de zwangerschap tot nu toe ook gewoon niet leuk is, maar ik verheug me absoluut op het 'resultaat' en daar geniet ik ook echt wel van, maar dat is nog zo onwerkelijk en ver weg.Kan me trouwens voorstellen dat je doodsbenauwd bent voor de echo. Ik ging me knikkende knieën de stoel in met twaalf weken, had het echt niet meer. En bij jou is het helemaal bijzonder en spannend. Nog even volhouden meis! Had je die hypno sessie nog geprobeerd?

Geplaatst
Misschien is het idd nog te vroeg inflame? Ik ben nu natuurlijk ook al ruim 13 weken. Verder heb ik totaal geen buikvet, ligt de placenta aan de zijkant en minn baarmoeder naar voren. Zal allemaal meewerken. Bloed is sinds vrijdagsmiddag weggebleven. Vandaag wel weer flink last van buik en rug. Als het idd de placenta is kan het makkelijk mog een keer gebeuren, vind het toch nog eng hoor. Merk dat ik opnieuw wat terughoudender ben, ergens jammer maar zoals ik net al tegen iemand zei: genieten is lastig omdat de zwangerschap tot nu toe ook gewoon niet leuk is, maar ik verheug me absoluut op het 'resultaat' en daar geniet ik ook echt wel van, maar dat is nog zo onwerkelijk en ver weg.Kan me trouwens voorstellen dat je doodsbenauwd bent voor de echo. Ik ging me knikkende knieën de stoel in met twaalf weken, had het echt niet meer. En bij jou is het helemaal bijzonder en spannend. Nog even volhouden meis! Had je die hypno sessie nog geprobeerd?

Ik denk ook dat het nog te vroeg is, officieel zeggen ze dat je va 12 weken geloof ik t hartje moet kunnen horen... Ongeduldig??.. IK?? Haha

ik heb tot nu toe niets gehoord over mijn placenta etc.. Ze zijn alleen maar gefixeerd op het kindje dat wonder boven wonder groeit... Hopelijk geef woensdag meer duidelijkheid! Buikvet heb ik gelukkig niet, een mooie 6pack, ahah door het boksen :-),

Wat fijnn dat het bloeden is weggebleven, wel lastig van je buik en rugpijn, irritant he die kwaaltjes!

Je hebt gelijk, meteen een goede tip voor mij om me te concentreren op 'het resultaat', hihi!

Jaaa, heb de sessie geprobeerd, maar tot nu toe kan ik me er nog net aan overgeven, ik blijf het zo nu en dan proberen. Het dwingt me wel daar naar te luisteren, dat vind ik wel prettig! Blijven allll mijn Ndere gedachten tenminste achter, hihihi.

Geplaatst

Ik moest er ook erg aan wennen, nu merk ik precies als ik te gespannen ben want dan krijg ik veel meer van de tekst mee voor ik in slaap val ;-)

Net weer klein beetje gekleurd slijm, grrrr....ga er maar even vanuit dat het n restje is. En hartje klopte vanochtend nog mooi dus niet te druk maken... Als dat lukt. Wat lijkt het me heerlijk als je na die twaalf weken echt kunt denken 'hoera ik krijg een kindje' en niet bij elke uitspraak en gedachte 'als alles goed gaat' toevoegt.

Geplaatst

Super Inflame, gefeliciteerd. Fijn gevoel he :-) Ook al ben je niet gelijk van je twijfels en onzekerheden af, het is toch echt een enorme mijlpaal. Nog even volhouden tot woensdag en dan feestje vieren. Ga je het dan ook aan mensen vertellen of weet 'iedereen' het al. Hier waren de reacties echt overweldigend, zo leuk en lief. Dan merk je pas hoeveel mensen er al die tijd op de achtergrond meegeleefd hebben.

Ik kijk nog steeds de dagen vooruit. Soms kan ik mezelf wel voor mn kop slaan he, bijna 14 weken en nog zo onzeker alsof ik net getest heb. Dat bloedverlies heeft er zo ingehakt. Hoe gaat dat nu bij jou Dion? En bij jij al helemaal van de prednisolon af? Ik bouw sinds vrijdag heel langzaam af, wil het 17 weken op 0 zitten.

Star kom jij hier ook meeschrijven, las op het andere topic dat je de twaalf weken ook voorbij bent, joehoe.

Heb trouwens via marktplaats voor een habbekrats twee jurkjes en een rokje gekocht....benieuwd of ze passen. Vind het nog steeds raar om positiemode te kopen en trek ook nog steeds de enige twee broeken aan die nog passen, terwijl een zwangerschapsbroek waarschijnlijk veel lekkerder zit. Ik vind het zo raar nog en ook zo snel al, draagt er verder al iemand positiekleding?

Geplaatst
Henne, ik drieg ook met 13 wk een positiebroek. Zit zoooo veel fijner! Gewoon doen!

Oke Fren ;-) Gewoon even over die drempel heen dus... het voelt zo voorbarig... Ja stom, met ruim 13 weken, maar toch. Net als die Prenatal, alsof ik de boel loop te neppen ofzo. Heb het idee dat ik dalijk met positiebroek en al in een dwangbuis word afgevoerd naar een nette inrichting voor schijnzwangeren :happy:

Geplaatst

dat is natuurlijk ook gewoon zo Henne, je stelt je enorm aan, dat weten we allemaal...

NATUURLIJK NIET! En de grap is, als je die broek aantrekt, wordt de gedachte 'ik ben zwanger' ook tastbaarder. Doe het nou maar, het is niet eng :-)

Geplaatst

Ha ha grappig Henne! Hier nog steeds hetzelfde, al 'went' het wel een beetje. Ik weet waar het van komt, en het is al weer 14 dagen zo, en de twin blijft lekker zitten en groeit goed. Daar denk ik maar aan. Nog niet van de pred af. Nog tot donderdag 2.5 dan nog een dag of drie of vier 1.25. Dan ben ik dus met 13 weken klaar. Morgen 12 weken!!! Donderdag weer een check. De hartslag kan pas met 12 weken gehoord worden? Heeft dat dan te maken dat de baarmoeder groter gegroeid is? Dan kan het met een twin zeker sneller, omdat je baarmoeder groter is dan bij een eenling, zou je denken.

Geplaatst

Ik denk dat het bij iedereen wisselt wanneer je het kunt horen. Op de doos van de doppler staat zelfs pas vanaf veertien weken. Bij twee zal het helemaal wel anders zijn, lijkt me best lastig om dan te weten of je de beiden hoort.

Geplaatst

Ik pas ook nog alleen de wijdere kleding/broeken.Ik Heb ook nog niets anders. Mijn lijf is er al aan toe, maar mijn geest nog niet, hi hi.

Geplaatst
Ik pas ook nog alleen de wijdere kleding/broeken.Ik Heb ook nog niets anders. Mijn lijf is er al aan toe, maar mijn geest nog niet, hi hi.

Herkenbaar ;-)

Geplaatst

Henne, hoe is het nu met jou? Je schrijft dat je de been en buik krampen enz eng vindt nu..., maar die heb je toch steeds gehad? Niet nu specifiek met het bloedverlies? Dus dan zou ik die krampen daaraan koppelen. Ik voel dus helemaal niets van het bloedverlies of de hematoom zelf, geen ongigevoel of wat dan ook.

Geplaatst

Klopt, heb ik eigenlijk steeds gehad. De uren voor het bloedverlies wel erger. Maar dat is bij donderdagavond en vrijdagochtend gebleven, het hartje klopt keurig en toch.... Het broze vertrouwen van die twaalf weken is flink gedeukt hoor, pfff. En pas over 2,5 week weer controle...

Geplaatst

Een inbreken hoor :-)

@Dion, dat je de hartjes pas vanaf 12 weken kunt horen ligt ook aan de kracht waarmee het tegen die tijd klopt. Vraag bij je volgende echo even hoe je kids liggen dan kun je ze allebei vinden :-)

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_Grid, width: 700]

[TR]

[TD]voorstellen

[/TD]

[TD]uitgerekend

[/TD]

[TD]eerstvolgende echo

[/TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh (), 1e kindje,[/TD]

[TD]23 januari[/TD]

[TD]6 augustus, new york, test[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[TD]2 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[TD]5 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)[/TD]

[TD]6 februari[/TD]

[TD]24 augustus (16w)[/TD]

[TD]24 augustus gyn, 30 augustus vk[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[TD]9 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]22 augustus vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[TD]13 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[TD]18 februari[/TD]

[TD]8 aug (12.2 weken)[/TD]

[TD]9 aug, eerste keer verloskundige![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems

[/TD]

[TD]18 Februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion (39), 2e/3e kindje

[/TD]

[TD]19 Februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]14 augustus

Gynaecoloog[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Hallo meiden,

Mijn vakantie zit erop, dus ik ben vanaf nu weer hier te vinden. Ik zal binnenkort alles even rustig bijlezen. Ik hoop dat het met iedereen goed en voorspoedig gaat. Voor nu vast even mijn uitgerekende datum veranderd in het lijstje.

Geplaatst

Meiden, ik heb slecht nieuws. Ik heb net te horen gekregen dat beide kindjes zijn overleden. Kindje met de groeiachyerstand heeft waarschijnlijk gezorgd dat t andere kindje met 11 wk en 5 dagen ook de geest heeft gegeven. Morgen wordt het wegehaald.

Ik ga ook even t forum verlaten sorry. Ben er misselijk van...

Xxxjeanine

Geplaatst

Jeanine.....dat meen je niet, oh wat vreselijk... Ik zit hier met kippenvel en tranen, weet niet wat te zeggen dit is zo ontzettend oneerlijk en verdrietig. Wat afschuwelijk. Heel, heel veel sterkte. Henne xx

Geplaatst
Jeanine.....dat meen je niet, oh wat vreselijk... Ik zit hier met kippenvel en tranen, weet niet wat te zeggen dit is zo ontzettend oneerlijk en verdrietig. Wat afschuwelijk. Heel, heel veel sterkte. Henne xx
Dankjewel! Ik ben er ook echt stuk van..... Ik blijf jullie nog wel volgen hoor!!! Het ergste vind ik dat t grote kindje zeg maar helemaal in orde was... Zn broerje of zusje heeft er echt voor gezorgd dat hij zij ook diod ging, dat maakt me zow verdrietig! Xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden