Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ymkeh kijk eens bij rondomeva.nl die gaan tot echt hele grote maten.

Dion ik heb altijd gezegd als we er twee tegelijk krijgen, ga ik kijken naar een oppas aan huis die ook huishoudelijk werk doet als de kids slapen. Weet niet of dat reëel is hoor, ook qua kosten, maar bij kdv betaal je per uur per kind en zo iemand betaal je gewoon per uur voor het werk dat ze doet. Overigens krijg je volgens mij voor een tweede kind meer toeslag dan voor het eerste. Enne....die wachtlijsten vallen nu dus idd weg, twee jaar geleden was dat een drama. Dus neem gerust je tijd om dingen uit te zoeken. Financiëen maken wij ons ook best zorgen over. Mijn man is zzp er in het vastgoed (lekker branche tegenwoordig) en ik zit momenteel in de ww.....

Kraamzorg moet over het algemeen geloof ik wel voor de vierde maand? Ga ik morgen regelen. Ja, toch wel bizar om dat nu allemaal te doen.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geen flauw benul Ymkeh :-D ik heb van de verzekering een lijst gekregen met organisaties in mijn regio waar zij mee werken. De websites beloven allemaal hetzelfde. Heb wat rondgevraagd en daar mijn eerste keuze op gebaseerd, maar echt heel erg weinig mensen zijn negatief dus in de praktijk zal het ook weinig uitmaken denk ik.

Het zit ook een beetje in gevoel en kleine dingen. Een organisatie had een hele lijst op de site staan van wat je nodig hebt, daar stond oa een exacte hoogte in voor de commode. Dat irriteerde mij persoonlijk een beetje, krijg dan de indruk dat ze in alles weinig soepel zijn. Die viel dus af. Een ander had zeker vijf vacatures op de site staan. Dat kan betekenen dat ze erg goed zijn en groeien, maar misschien ook wel dat ze niet met zekerheid het gewenste aantal uren kunnen leveren.... En zo heb ik dan een keuze gemaakt....

Geplaatst

Hallo allen ik dacht ik zal eens wat laten horen van me....aangezien ik gisteren de 12 weken heb bereikt ga ik nu hier mee praten. Heb een vervelende tijd achter de rug en nog....me allerliefste hondje na bijna 9 jaar overleden. Is heel zwaar om te verwerken. Gelukkig hebbben we besloten om een nieuwe pup te nemen en die hebben we gisteren opgehaald een teefje,berner senner, en ze heet Joy. Was heeel gezellig vanacht want ze heeft heel veel lopen piepen janken huilen het leek net een op hol geslagen chimpansee af en toe maar was wel heel zielig!!

Zelf heb ik sinds zaterdagnacht het probleem dat ik niet meer kan plassen zondag halve dag bij spoed eisende hulp gezeten er is geen verklaring voor en nu heb ik dus sinds zondag een kathteter in niet fijn :-(

Ik kan 10 augustus pas bij de uroloog terecht....ik heb tot nu toe nie echt een fijne zwangerschap!! Maar gelukkig was alles met de 2 baby's oke.....

Geplaatst

Jeetje Pucca, wat naar zeg van je hondje. En dan ook nog problemen met je blaas. Nee, dan is het allemaal even moet zo fijn. Gelukkig gaat alles wel goed met je kleintjes en....ook over de twaalf weken heen!

Hier even een baal dag. Blijf maar moe moe moe en ik blijf toch ook bang. Niet meer zo heftig als in het begin, maar het is er nog steeds. Ik ben bij elk toiletbezoek nog 'ingesteld' op bloed, ik ben bij elke kramp onrustig en onzeker. En tegelijk ben ik zo klaar met die misselijkheid en moeheid. En dan voel ik me zo ondankbaar, want dit is toch wat ik wilde en heb ik het er dan niet eens voor over? De weken kunnen me nu echt niet snel genoeg gaan, 16, 20.... Het kruipt op het moment weer. En iedereen maar roepen dat ik moet genieten en dat het zo snel gaat... Misschien als je 'normaal' zwanger bent geworden, maar voor mij nu echt niet. Pfff, sorry, even een klaagbui. Morgen vast weer beter ;-)

Geplaatst

Kopieer even vanuit Dik en Dun topic, te moe om opnieuw te typen:

Had al beetje rotdag met veel kramp in rug en zeurgevoel in buik en benen en toen vanavond opeens bloedverlies, was volledig in paniek. Ziekenhuis gebeld, mocht gelijk komen. Lag echt in tranen in die stoel, maar zagen gelijk dat hartje klopte. Er is van alles bekeken maar de oorzaak is onduidelijk. De baarmoederhals was netjes lang, baarmoedermond gesloten. Laatst bloedde wel makkelijk dus kan ook spontaan zijn gaan bloeden. Verder kan het een innestelingsbloeding zijn, dat kan tot 16 weken. En ook lag een uiterste puntje van de placenta voor de opening van de baarmoeder. Vele mogelijkheden dus, maar ik ben vooral weer heel erg angstig en onrustig. Begon net beetje vertrouwen te krijgen en dan heb je opeens dit. Het enige wat ik nu hoop is dat het wegblijft en eenmalig was, weet echt niet hoe ik het anders moet trekken. Ben helemaal stuk nu van alle emoties en angst. Ziekenhuis was onwijs lief, maar ja echt gerustgesteld ....kan moeilijk elke dag een echo gaan vragen. Heb over vijf dagen belafspraak voor uitslagen van kweetjes, ga dan vragen of ik voor de 16 weken nog een keer mag komen. Nu eerst proberen te slapen en hopen en bidden dat er geen bloed meer komt....

Dion, kan me nu helemaal indenken hoe ellendig jij je voelt. Zullen we samen in een hoekje wegkruipen tot een week of 16?

Geplaatst

Hoi Henne,

snel even een knuffel, ga nu slapen....hopelijk heb je morgen weer een fijne dag. Je bent super sterk, voor iedereen hier en voor jezelf, ik vind je altijd erg positief!,maar spannend blijft het wel, dat is voor elke vrouw, maar vooral voor ons, die weten dat het niet zomaar komt....toch komt het goed, je hebt een sterk kindje en met een sterke mama zoals jij, komt het goed.....(intussen kijk ik elke dag ook gezellig met je mee naar mijn onderbroek) ;)

Geplaatst

Pucca ook voor jou nog snel een knuffel op de valreep, jeetje, wat spannend allemaal, maar het allerbelangrijkste is dat je twee gezonde babys hebt die hard aan het werk zijn! Knuffel van mij

Geplaatst
Ymkeh kijk eens bij rondomeva.nl die gaan tot echt hele grote maten.

Dion ik heb altijd gezegd als we er twee tegelijk krijgen, ga ik kijken naar een oppas aan huis die ook huishoudelijk werk doet als de kids slapen. Weet niet of dat reëel is hoor, ook qua kosten, maar bij kdv betaal je per uur per kind en zo iemand betaal je gewoon per uur voor het werk dat ze doet. Overigens krijg je volgens mij voor een tweede kind meer toeslag dan voor het eerste. Enne....die wachtlijsten vallen nu dus idd weg, twee jaar geleden was dat een drama. Dus neem gerust je tijd om dingen uit te zoeken. Financiëen maken wij ons ook best zorgen over. Mijn man is zzp er in het vastgoed (lekker branche tegenwoordig) en ik zit momenteel in de ww.....

Kraamzorg moet over het algemeen geloof ik wel voor de vierde maand? Ga ik morgen regelen. Ja, toch wel bizar om dat nu allemaal te doen.

Dank je wel Henne voor de altijd fijne tips!

Meiden bedankt weer voor alle lieve berichten, en heel veel succes en sterkte en genietmomenten gewenst, tot volgende week

Geplaatst

@pucca, ach jeetje meis wat maar voor je van je hondje! Maar wat een vrolijk nieuws dat jullie inmiddels een nieuwe pup hebben! En wat een stoer ras!!! Ik hoop dat je niet teveel slapeloze nachten krijgt ;-) die krijg je straks vast nog genoeg met je 2 hummeltjes ;-). Gelukkig te lezen dat het met hen goed gaat!!!

@henne, ach jeetje meis wat naar dat bloedverlies! Ik kan me zooowww voorstellen hoe je je moet voelen! Maar wat super lief dat je meteen mocht komen voor n echo!!! Ben je nig niet officieel ontslagen zodat je naar je vk toe moet? Of mag je altijd bij t ziekenhuis aankloppen??

Meis ik denk aan je en ik hoop dat je snel echt heel erg kan gaan genieten! Misschien is het een idee dat wanneer de angsten blijven er met iemand kver te praten? Deze nu al langdurige stress lijkt me helemaal niet prettigmaar ook niet bevordelijk voor je gezondheid!

@dion, goed te lezen dat het wat beter met je gaat!!! Ik hoop echt dat je er snel vanaf bent! Merk je wel dat het minder wordt?? En wanneer mag je je kleine wonders weer bekijken op de echo??

En meiden, ik doe ook mee met het broekloeren, iedere vierkante mm wordt uitvoerig bestudeerd na ieder toiletbezoekje :-D

Geplaatst

Hoihenneop de een of andere rare manier jouw laatste berichtje niet gezien. Oh meis wat ontzettend spannend ... Ik was toen ook in paniek... Hoop zo dat het weg blijft en gelukkig is zelfs na bloeding wel alles goed. Denk echt aan je!!!!! Sterkte en vanuit mij. Hart geloof ik echt dat het goed komt. Stuur je veel

Kracht toe. Liefs

Geplaatst

Hey meiden....dank voor de berichtjes. Erg geschrokken gisteren, vertrouwen heeft weer een flinke deuk opgelopen. Tegelijk kan ik me niet voorstellen dat het fout gaat, het voelt verder gewoon goed. Heb nu wel een doppler besteld. Was bang dat ik mezelf daarmee gek zou maken als ik het hartje niet kan vinden. Maar nu is elke bevestiging die ik kan krijgen welkom.

Het bloedverlies lijkt minder, hou nu wel strikte rust een paar dagen. Naar de wc gaan is doodeng. Ergste vind ik zelf dat ik die rug, buik en beenkrampen blijf houden. Kan een prima teken zijn, maar het voelt niet fijn en geruststellend.

Inflame ik loop bij een psychologe ivm overspannenheid. Met haar ook deze angsten besproken. Zij is nu op vakantie, mag haar sms-en in geval van nood, maar dat vind ik dit toch niet. Ik kan mezelf nu met reële gedachten (hartje klopt, baarmoedermond zat dicht, baarmoederhals is lang) wel geruststellen. En verder probeer ik ook heel reëel te zijn: als het mis gaat kunnen we dat niet tegenhouden, ik kan alleen maar proberen rustige te blijven en te vetrouwen op onze koekiemonster.

Dikke knuffel voor jullie allemaal! Ymkeh denk aan jullie!

Geplaatst

Fijn dat we nu op dit topic kletsen, ik vond het 12 weken bankje ook niet echt prettig. Op een of andere manier maakt het me angstiger om de 12 weken als een zware grens te zien.

Maar dat is voor iedereen anders en het ligt er ook aan wat voor geschiedenis je hebt.

@Henne, ik schrok toen ik van je bloeding las, maar gelukkig was de echo goed! Hopelijk stopt de bloeding snel en helpt de doppler je om wat rust te vinden. Goh ik wist niet dat je een innestelingsbloeding kon krijgen tot de 16e week!

@Ymkeh spannend je NY avonturen.

@Pucca, wat vervelend dat je niet kunt plassen en nu met een katheter loopt, wat duurt het lang zeg dat je bij de uroloog terecht kunt. Maar gelukkig alles ok met de babes.

Verder heb ik een aantal vergeten natuurlijk, maar is moeilijk bij te houden nu voor mij.

Mijn kleine meisje Jane is 1 jaar geworden, was een drukke maar leuke dag.

Ze is ook gaan kruipen, moet nu meer op haar letten, kan soms effe vluchtig op mij mobiel kijken en ook even hier kijken.

Met mijn werk ook druk, een klant wilde ineens andere kleuren en dan ook nog voor ieder seizoen en nu weer gestart met nieuwe opdracht.

Kom nu er niet snel toe om hier te schrijven.

Maar het gaat hier goed, voel me goed. Ik voel me alleen moe, de vlagen van misselijkheid zijn weg, kan niet zoveel eten en niet zo vet als anders.

Ik ben ook aan het aftellen, niet qua zwangerschap maar wanneer ik met MVM kan stoppen hahaha.........vind het fijn dat ik het kan doen, maar ook blij als ik ervan af ben.

Dinsdag heb ik weer een echo, wel fijn die bevestiging weer dat het goed is, het voelt zo anders als bij Jane en ook omdat ik verder niet echt veel voel.

Ik ga nu regelmatig in de middag slapen als Jane ook slaapt, dat doet me wel goed.

Ik heb me ook aangemeld voor kraamzorg, heb vandaag al post van ze gehad, moet alleen nog een formuliertje checken, ondertekenen en opsturen.

Vorige keer heb ik zwangerschapsyoga gedaan, beviel me goed, wil weer zoiets gaan doen maar dan misschien bij een andere docente. Weet niet of het wel leuk is om weer dezelfde cursus te gaan doen. En het werd ook niet vergoed, die vanuit de thuiszorg e.d. wel.

Grappig te lezen waar jullie allemaal over nadenken, dat heb ik allemaal al gehad met Jane. Ze gaat trouwens niet naar de kdv, ze is altijd thuis. Ik werk als zelfstandige als ze slaapt en in de avonduren als webdesigner en 1 dag in de week buiten de deur, dan is manlief thuis papadag. De eerste keer buiten de deur werken vond ik erg moeilijk, liep bijna brullend het kantoor binnen en dan liet ik haar nog wel achter bij mijn man.

@Henne je verhaal over de Prenatal, voelt een beetje herkenbaar. Ik vond het ook moeilijk om die winkel, waar ik jaren met een grote bocht om heen heb gelopen binnen te stappen. Heb daar toch zwangerschapsbh's gekocht. Het heeft bij mij ook lang geduurd eer ik babykleding durfde te kopen, geloof pas bij 22 weken. Het was net of ik met mijn hand door een dikke muur heen moest. Onbewust bouw je toch een bepaald muurtje om je heen en die moet dan doorbroken worden. Eenmaal wat gekocht, ging het een stuk makkelijker. Verder genoten van mijn zwangerschap, voelde zo sterk dat het goed zou komen, zodat ik ook van de hele mmm tot rust kon komen.

Ik hoop zo dat jullie allemaal kunnen gaan genieten van de zwangerschap en ook tot rust kunnen komen!

Liefs Roossie

Geplaatst

Breek heel even in voor Henne: ik herken jouw angsten en klachten namelijk als geen ander en in mijn geval is het echt gebleven tot nu zelfs, tsja, ik heb t maar geaccepteerd, jezelf opleggen te genieten werkt niet: beter 9 maanden stress en n gezond beebje dan het andere scenario was mijn motto. Maar, ik heb ook bloedverlies gehad net als jij, net als jij kramp en toch n kloppend hartje, alles verder goed, werd er gek van. Die krampen duurde bij mij tot precies 16 weken, heeft ws toch met de overgang van hcg naar progestron te maken en het bloedverlies heefts ws te maken gehad met n gevoelige baarmoedermond die tijdens de zwangerschap, en zeker die eerste 16 weken, weeker is. Geloof mij, jouw beebje komt er met dit termijn echt niet zomaar uit maar wilde mijn verhaal ff met je delen omdat het zo herkenbaar is en de paniek die erbij komt kijken ook en zie mijn banner nu:-) succes!!!

Geplaatst
Hey meiden....dank voor de berichtjes. Erg geschrokken gisteren, vertrouwen heeft weer een flinke deuk opgelopen. Tegelijk kan ik me niet voorstellen dat het fout gaat, het voelt verder gewoon goed. Heb nu wel een doppler besteld. Was bang dat ik mezelf daarmee gek zou maken als ik het hartje niet kan vinden. Maar nu is elke bevestiging die ik kan krijgen welkom.

Het bloedverlies lijkt minder, hou nu wel strikte rust een paar dagen. Naar de wc gaan is doodeng. Ergste vind ik zelf dat ik die rug, buik en beenkrampen blijf houden. Kan een prima teken zijn, maar het voelt niet fijn en geruststellend.

Inflame ik loop bij een psychologe ivm overspannenheid. Met haar ook deze angsten besproken. Zij is nu op vakantie, mag haar sms-en in geval van nood, maar dat vind ik dit toch niet. Ik kan mezelf nu met reële gedachten (hartje klopt, baarmoedermond zat dicht, baarmoederhals is lang) wel geruststellen. En verder probeer ik ook heel reëel te zijn: als het mis gaat kunnen we dat niet tegenhouden, ik kan alleen maar proberen rustige te blijven en te vetrouwen op onze koekiemonster.

Dikke knuffel voor jullie allemaal! Ymkeh denk aan jullie!

Jeetje meis je hebt het ook niet makkelijk gehad als ik dit allemaal zo lees.... Gelukkig krijg je la hulp. Hoop zo voor je dat je binnenkort echt kan gaan gennieten zonder een ondertoon van onzekerheid te hebben!! Ik ben ook niet altijd sterk om mijzelf te overtuigen dat het goed zit (zie hieronder haha)

Meiden, ik heb sinds gisteren helemaal geen slijmverlies meer, voel me als vanouds, niet meer moe en ineens wordt ik ook gewoon weer vroeg wakker....... Zeker omdat ik helemaal geen slijm meer verlies maak ik me echt heel veel zorgen.

Ik heb telkens een heel goed gevoel gehad en nu is dat ineens alleen maar onzekerheid.....

owww en ik moet nog tm woensdag, maak me zoowwww druk! Ik lig alleen maar te woelen en te draaien! En denk telkens wat als beide kindjes niets meer doen... Niet meer leven.... Pffffff ... Herkend iemand het dat je ineens helemaal geen slijmverlies meer hebt???

Geplaatst

Amy dank je wel voor je berichtje. Altijd fijn, herkenning. Na de missed abortion zit de schrik er gewoon heel erg in en dat is, blijkbaar, niet zomaar weg.

Inflame minder slijmverlies...niet bewust. Wel opeens minder misselijk en moe en dan vond ik ENG! Maar meid, je bent bijna twaalf weken en dan verandert er echt veel. Ik zal niet zeggen dat ik niet meer misselijk ben, maar de heftigheid ervan was wel echt van de ene op de andere dag anders. En zo nog wat dingen. Maar ik kan me levendig indenken dat je het eng vindt. Wanneer heb je weer een echo?

Ik krijg als het goed is vandaag bij de post de doppler. Erg spannend, ben beetje bang dat ik het hartje niet zal kunnen vinden en dan toch weer ongerust raak. Maar als het wel lukt, hoop ik dat iets van de blijdschap en het vertrouwen weer terugkomen. Ik 'verwacht' nog steeds elk moment bloed en dat is zenuwslopend.

Roos nog gefeliciteerd met je meiske!! Een jaar alweer, heerlijk toch. Knap trouwens dat jij in de avonden en tijdens slapen van Jane kunt werken. Ik wil ook voor mezelf starten, maar wel op vaste dagen gewoon werken. Evt ook een werkplek buitenshuis zoeken. We hebben dus voor twee dagen opvang aangevraagd (ik werk parttime), maar we moeten tzt maar kijken hoe het loopt.

Geplaatst

Nou eindelijk daar ben ik weer.

henne, meissie ik snap dat je enorm geschrokken bent, en dat het beetje vertrouwen dat je net opgebouwd hebt, weer naar het nulpunt geslonken is.

Maar je hebt je kindje gezien, en het hartje klopte goed!!! Mijn gyn vertelde dat dit een heel goed teken is!

En ook dat als er een bloeding is, maar je kindje doet het nog "goed" het vaak geen miskraam is/wordt. Vaak zijn er andere oorzaken, zoals idd de baarmoeder mond die heel gevoelig is, alles is immers heel goed doorbloed, de voorliggende placenta noemde hij nog en dus een hematoom.

Maar soms weten ze niet waar het vandaan komt, het ligt ook aan wanneer je een bloeding krijgt. Het schijnt als je ongeveer rond de 12 weken zit, en je krijgt een bloeding het kindje al veel steviger zit dan als het in het begin van de zwangerschap is. ook logisch denk ik.

Nou ja in ieder geval, als je beeb het goed doet, dan is er dus een andere oorzaak. Het is ook zo dat jij je heel rustig gehouden hebt de eerste weken van je zwangerschap, kan het ook zo zijn dat je nu meer doet dan dat je deed?

Enne misschien wel een goede keus om een doppler te bestellen....., daar heb ik ook aan gedacht, maar om de zelfde reden (wat als je geen hartslag vindt) als jij niet gedaan.

Maar straks zit er wel een maand tussen de ene controle en de andere....., dat vind ik zooo lang! Ik hoef ook niet steeds een uitgebreide controle maar gewoon ff weten of alles nog goed is. Ik ga proberen om de 14 dagen een check voor elkaar te krijgen, 1 x in de maand gyn en 1 x huisarts.

Gisteren officieel ontslagen op de IVF afdeling!!! twin doet het heel goed. De hematoom is goed bekeken, en ze hebben mij uitgelegd naar de hand van een tekening, hoe die zit in de baarmoeder.

Ook het advies gekregen om nu toch te gaan genieten, omdat ze deze hematoom niet dusdanig vinden dat het direct fout zou kunnen gaan. Jammer genoeg geven ze geen garantie van een maand of zeven, hi hi. Omdat er altijd iets fout kan gaan. (ha ha de garantie dat je weet, dat het goed blijft gaan...., daar zou ik voor tekenen!)

Het kan zijn dat ik mijn hele zwangerschap kan blijven vloeien, maar het kan ook zo stoppen. Wel rustig aan doen, niet sporten, springen, tillen en zwaar werk enz doen.

Met 12 weken wel stoppen met de utrogestan en progynova zoals het plan al was. Ik dacht misschien is het beter dat ik nog doorga i.v.m. de bloedingen. Dat Hoef dus niet..., maar ik ga echt niet pats boem stoppen, maar bouw het heel langzaam af.

Ik heb nog wel wat extra's van dat spul. Lijkt mij niet goed om tegelijkertijd te stoppen met dit en ook met de prednison waar ik bijna mee afgebouwd ben.

Vandaag voor het eerst boven de wc gehangen...., nu nog eens met mijn bijna 12 weken! tjonge jonge.

Gisteren ben ik nog op jacht geweest naar leuke kleding of in iedergeval een spijkerbroek...., nou mooi niet dus! niets te krijgen, baalde er van. Wat een drama!

Nu maar eens op internet gaan zoeken, want ik pas echt niet meer in mijn gewone spijkerbroeken. Niet dat ik nu een mega buik heb, maar ik zet eerst uit in de breedte :(. Dat was de vorige keer ook zo (toen 12 kilo aangekomen in totaal), dan lijkt het net of je veel aangekomen bent en teveel hebt gesnoept.

Henne waar heb je een doppler besteld, en zijn ze duur? moet je daar ook gel voor gebruiken?

Denk er toch ook over.

Roos, fijn dat het zo goed gaat! lijkt mij idd we oppassen als ze gaan kruipen, wel reuze leuk! Wat betreft het 12 weken bankje, dat vond ik wel fijn, maar merk dat ik het nu toch ontgroei. Zolang je met je "eigen" groepje bent dan merk je dat niet zo. Het duurde ook vrij lang voordat er weer nieuwe dames melden, en wij zijn nu toch een fase verder. Dus tijd voor de februari toppic!

Inflame, zou het niet juist een goed teken zijn??? dat was mijn eerste gevoel. Wat is het ook wat, iedereen heeft bijna wel iets om zich zorgen om te maken.

Geplaatst

Henne: zo dat zou wel schrikken geweest zijn, gelukkig was alles goed en deed de beeb

het nog goed.. rustig aan, en hoop dat je langzaam aan je vertrouwen terug krijgt...

Dion: wat goed nieuws, lekker ontslagen van de IVF afdeling heerlijk he? gelukkig gaat

alles goed met de beebs, en hoop dat je er nu lekker van kan genieten..

Ik ben nu bijna 11 weken zwanger :) 13 aug mijn 12 weken echo en 14 aug officieel 12 weken :)

Geplaatst

Dion, ik kan maar een ding zeggen: bestel dat ding! Heb m net in huis en binnen een halve minuut hoorde we zjoezjeozjoezjoezjoe......zooooo blij! Ik heb m gisteren besteld bij een zaak in Amsterdam, ze hebben ook een winkel dus als je in de buurt woont.... 29,95 incl een tube gel. Nog wel verzendkosten, maar ook snelle service. Ik ben echt gelijk weer een heel stuk gerustgesteld. Gisten bedacht ik: ik kan m altijd wegleggen en niet gebruiken als ik het ding in huis heb, maar als ik m niet heb, kan ik m ook niet gebruiken. En voor dertig euro...

http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d316.html

Oh, koop niet die met twee koptelefoontjes, je kunt er gewoon de oortjes van een iPod oid op aansluiten!

Lastig hè, kleding. Ik heb nu een linnen broek gevonden die past en er ligt nog een spijkerbroek van me bij een vriendin. Gisteren ook wat op marktplaats zitten speuren. Wel lastig als het niet zou passen, maar vaak nog goeie kleding voor kleine prijsjes.

Ik ga lunchen en dan nog weer plat. Wil toch nog even heel kalm aan doen. Pfff, dat zo'n enkel geluidje je zo blij kan maken :-))

Geplaatst

Henne, thanks, inmiddels besteld! Fijn dat je meteen gerustgesteld bent!! daar doe je het voor.

Ik weet niet hoe lang het duurt voordat het komt, want weekend zit er tussen. wanneer heb jij besteld?

ha ha kan nu niet meer wachten, wat een muts ben ik :)

Geplaatst

@Henne, oh wat heerlijk dat je met de doppler je rust kan vinden! Fijn ook dat je het hartje zo snel hebt kunnen vinden, super hoor! En straks voel je de kleine ook steeds mee bewegen, nog extra bevestiging!

Bedankt voor je compliment en felicitatie! Ik werkte al voor mezelf voordat ik Jane had, toen werkte ik ook overwegend thuis maar dan wel overdag. Mijn werk gaat op en neer, ene keer druk andere keer wat minder. Ik werk ook niet iedere avond bijv. Ik vond het moeilijk te bepalen op welke dagen ik dan Jane naar de kdv zou laten gaan. Maar daarnaast is kdv zo duur, ik hoor in mijn omgeving overal de prijs €650 per mnd voor 2 dagen in de week, daar kan ik niet tegenop werken of een kantoorplek betalen. Ik werk 1 dag in de week bij een groot bedrijf, mijn man vindt het leuk om een papadag te hebben en dacht als ik die dag wel ga werken en Jane naar de kdv, dan werk ik eigenlijk voor de kdv.

Ik vind het erg fijn zo, voelt als een luxe dat we het zo kunnen regelen. Misschien als Jane ruim 2 jaar is dat ze een ochtend naar de peuterspeelzaal gaat, dan heeft ze de leeftijd dat ze gaat samenspelen. Overdag geniet ik van haar, lekker wandelen en fietsen en spelen. Het is erg persoonlijk en inkomen afhankelijk, niet iedereen kan of wil het zo organiseren zoals wij dat doen.

@Dion, wat fijn dat je ontslagen ben bij de ivf afdeling! En goed dat je gerustgesteld bent over de hematoom en de bloedingen. Sommige vrouwen bloeden idd de hele zwangerschap door, wel naar maar zetten toch een mooi kind op de wereld. Doe wat je gevoel ingeeft met je utrogestan en prednison, lijkt me goed plan om het rustig af te bouwen. Nu mag je naar de vk? Dat is zoveel relaxter, tenminste dat vind ik.

Ik heb met mijn vorige zwangerschap een spijkerbroek bij de C&A kunnen scoren, een stretch en die zit heerlijk. Ook heb ik een spijkerrok bij de Miss Etam Outlet gekocht ik geloof voor 5 euro ofzo.

@mijnbaby, gefeliciteerd met 11 weken! Wat fijn dat je met 12 weken een echo krijgt, ik krijg die pas met 14 weken. Heb dan wel met 10 weken een echo gehad.

Ik ga hier het verschoningskussen beneden leggen met wat luiers, raak iedere keer zo moe en buiten adem om met Jane naar boven te gaan. Dacht waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan!

Liefs Roossie

Geplaatst
Henne, thanks, inmiddels besteld! Fijn dat je meteen gerustgesteld bent!! daar doe je het voor.

Ik weet niet hoe lang het duurt voordat het komt, want weekend zit er tussen. wanneer heb jij besteld?

ha ha kan nu niet meer wachten, wat een muts ben ik :)

Ik heb gisteren begin vd middag besteld en hij werd dus vandaag al bezorgd. Kreeg een mail dat het verstuurd was met een volgcode. Ben er helemaal blij mee, moet me inhouden om niet telkens te gaan luisteren, is zo gaaf. Mag van mezelf niet vaker dan eens per dag en dan is een paar tellen ook al genoeg hoor. Zal het best eens niet kunnen vinden, maar ik hoop daar niet van in paniek te raken.

Roosie twee dagen opvang komt idd neer op ruim 600 euro. Ik moet nog kijken wat we aan toeslag krijgen. Ik hoop zelf een uur of twintig in de week te kunnen gaan werken, als ik zoveel klussen kan krijgen uiteraard. Mijn man is ook zzp'er maar werkt veel gedetacheerd en niet vanuit huis. Hij gaat wel ook een dag in de week 'zorgen'. Dus misschien hebben we uiteindelijk aan een dag opvang per week genoeg. We gaan het zien.

Heb trouwens inmiddels ook twee zwangerschaps/voedingsbh's gescoord ;-) zit toch wel anders hoor dan gewone. De beugels zijn veel flexibeler en wat breder en de cups zijn wat elastischer. Toch wel een aanrader.

Geplaatst

Heb een eerste afspraak bij de vk ook, dus die maar even in het lijstje gezet. Benieuwd hoe het Ymkeh vergaat in NY.

Inflame en Miems morgen 12 weken toch?!

Dion zet jij jouw gegevens er ook bij? Of ben je nog steeds terughoudend met lijstjes? ;-)

[TABLE=class: Grid, width: 700]

[TR]

[TD]voorstellen

[/TD]

[TD]uitgerekend

[/TD]

[TD]eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh (), 1e kindje,[/TD]

[TD]23 januari[/TD]

[TD]6 augustus, new york, test[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Daniella (35), 1e kindje, 4 icsi en nu spontaan zwanger!

[/TD]

[TD]2 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie (41), 2e kindje na een cryo tp van een icsi poging!!

[/TD]

[TD]5 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)[/TD]

[TD]6 februari[/TD]

[TD]24 augustus (16w)[/TD]

[TD]24 augustus gyn, 30 augustus vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suzanne (34), 1e kindje na 4e icsi

[/TD]

[TD]12 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca (36), 1e en 2e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]13 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje (29), 1e kindje, na 1x ivf en van 3e iui

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame (26), 1e en 2e (?) kindje, na 4 loodzware jaren, maar 1 keer icsi ;-)

[/TD]

[TD]18 februari[/TD]

[TD]8 aug (12.2 weken)[/TD]

[TD]9 aug, eerste keer verloskundige![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems

[/TD]

[TD]18 Februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden