Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Geen idee, Diana.... Ik heb vandaag tonijnsalade op, en zat me daarna af te vragen of dat wel handig was.

Freggel, wat zenuwslopend! Heb je GG al aan de lijn gehad? En ik denk dat Henne een heel bruikbare tip heeft gegeven... Heb je een inwendige of uitwendige echo gehad? Want is het met een uitwendige echo al wel goed te zien?

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Diana: haring en andere vette vis is juist ontzettend gezond tijdens je zwangerschap, ik eet er elke week eentje. Je mag alleen geen vacuum verpakte vis eten ivm de listeriabacterie die in het vocht kan zitten van de verpakking. Dus gewoon vers bij de visboer halen en lekker genieten.

Geplaatst
weet iemand of je haring mag eten tijdens de zwangerschap of valt dit ook onder rauwe vis?

groetjes diana

Haring mag. Juist goed, vette vis. Hij moet wel vers zijn, maar ja, wie wil erg niet verse haring.

Tonijn valt misschien onde de categorie zware metalen ofzo... Andere even kijken op site van het voedingscentrum, die zijn erg compleet.

Aanvulling:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/zwanger/eten-en-drinken-tijdens-de-zwangerschap.aspx

Geplaatst

@Diana je mag verse haring eten, dus van de visboer niet uit de supermarkt. Het is heel goed om haring te eten, veel omega. Bij ons bij de viskraam maken ze weleens de grap dat je van haring mooie kindjes krijgt hihihi. Wijdten iedere vrijdag haring, had dat tijdens mijn 1e zwangerschap ook gegeten. En nu is er de Hollandse nieuwe!

@hildever, goeie opmerking als je nog niet zolang zwanger bent moet het inwendig anders zie je niets. Vanaf 10 weken kan het uitwendig volgens mij. Ik krijg bij 9 weken een inwendige echo in het ziekenhuis, daarna bij de verloskundige met 10 weken een uitwendige.

Geplaatst

meiden, het ziet er niet goed uit hier.

Ik heb al een inwendige echo gehad, uitwendig is sowieso niets te zien bij mij.

De kliniek kon dus helemaal niets vinden....dat is gewoon niet goed. De arts (die overigens erg bot was gezien de situatie) zei ook dat dit niet goed was.

Ik kon bijna mijn hele baarmoeder zien, alleen de bovenkant niet. Bij een zwangerschap van 7 weken kan dit gewoon niet. Dan moet de baarmoeder voor meer dan de helft al uit placenta/vruchtzak bestaan.

Het zakje wat de verloskundige zag, tja....er zat iig geen vruchtje in wat bij een zw van 7 weken hoorde. Als er al wat in zat.

Bovendien verdwijnen mijn kwaaltjes als sneeuw voor de zon. We zijn immens verdrietig. Zo oneerlijk. We wachten de uitslagen af..maar ik voel gewoon dat het afgelopen is.

Meiden, heel veel succes met jullie zwangerschappen. Geniet ervan en op naar mooie kindjes.

In het geval dat er hier nog een wonder mocht gebeuren, meld ik me bij deze af in dit Topic.......

Liefs Freggel

Geplaatst
meiden, het ziet er niet goed uit hier.

Ik heb al een inwendige echo gehad, uitwendig is sowieso niets te zien bij mij.

De kliniek kon dus helemaal niets vinden....dat is gewoon niet goed. De arts (die overigens erg bot was gezien de situatie) zei ook dat dit niet goed was.

Ik kon bijna mijn hele baarmoeder zien, alleen de bovenkant niet. Bij een zwangerschap van 7 weken kan dit gewoon niet. Dan moet de baarmoeder voor meer dan de helft al uit placenta/vruchtzak bestaan.

Het zakje wat de verloskundige zag, tja....er zat iig geen vruchtje in wat bij een zw van 7 weken hoorde. Als er al wat in zat.

Bovendien verdwijnen mijn kwaaltjes als sneeuw voor de zon. We zijn immens verdrietig. Zo oneerlijk. We wachten de uitslagen af..maar ik voel gewoon dat het afgelopen is.

Meiden, heel veel succes met jullie zwangerschappen. Geniet ervan en op naar mooie kindjes.

In het geval dat er hier nog een wonder mocht gebeuren, meld ik me bij deze af in dit Topic.......

Liefs Freggel

Och meid.. wat erg.. wees verdrietig laat alles maar op de vrije loop.. sterkte!

Geplaatst

Freggel, wat afschuwelijk zeg. Ik wens jullie heel veel sterkte toe komende tijd. geef jullie verdriet tijd.

Ik denk aan jullie.

Liefs Marloes

Geplaatst

Freggel...., gewoon weg klote!! Ben je eindelijk zwanger..., en dan dit.

wat het lijstje betreft, ik wil het nog even laten landen dat we positief getest hebben, als ik eerlijk ben had ik het niet verwacht. Misschien ook nog wat voorzichtig omdat we meerdere miskramen hebben gehad.

Maar zodra ik denk van yes...., dan zet ik me erbij!

Geplaatst

Wordt wel vrolijk van mijn schermafbeelding...., dan denk ik van; Tjee het is echt zo!! Ben ook heel blij dat het een duidelijke test is. Ik weet wel het zegt niets, maar toch..,

fijne zondag!

Geplaatst

hoi

heb me aangemeld bij moeders voor moeders

ze komen donderdag langs

zal mij benieuwen

nog 2 dagen en dan heb ik mn echo

spannend hoor

groetjes diana

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Het is definitief hoor. Ik heb de bloeduitslagen binnen, en mijn hCG is nog maar 7,8. Had mijn gevoel het toch goed.

We gaan stoppen met de bollen en de rest van de reutemeteut en wachten het vloeien af.

Ik wens jullie allemaal een hele goede zwangerschap. Veel geluk.

Geplaatst

Balen Freggel!!! Het was je zo gegund!

Diana, altijd weer mooi om een positieve test extra in handen te hebben!

Hier is het ook even spannend. Gisteren hier ook even een bloedinkje gehad. Gelukkig alleen bruin/rood... maar wel wat te veel naar mijn zin... (inlegkruisje vol). Vanmorgen ging het weer richting beige, dus ik hoop dat dat het was. Misschien nog het gevolg van enorme buikkrampen zaterdagmorgen??? Wel even contact gehad met het ziekenhuis. Zo lang het niet krampen en helderrood tegelijk is, lijkt het erop dat het vruchtje er nog zit. Eerder een echo heeft weinig zin, omdat niemand er wat aan kan doen als het mis is. Volgende week rond deze tijd weten we hoe het zit, voor dat moment. Het is me weer even duidelijk geworden dat het allemaal kwetsbaar en spannend is. Maar voor nu lijkt alles toch oké.

Geplaatst

Oh, nee Hilde, ik ben er helemaal stil van. Wat verschrikkelijk, wat een verlies. En het leek allemaal zo goed te gaan. Heel veel sterkte voor jullie.

En Freggel, wat schrok ik ook van jouw bericht. Wat verschrikkelijk en oneerlijk zeg. Jullie ook veel sterkte en draagkracht om hiermee om te moeten gaan.

Ik heb me al wel aangemeld bij dit topic, maar kom niet zo vaak langs. Ik merk dat ik het nog een beetje eng vind. Het is zo pril nog.

Henne, ik had wel al gezien dat het bij jou goed was met de echo. Wat fijn weer een stapje verder te zijn. Op naar de volgende goede stap.

Ik had vandaag MvM langs. Maar ik kan niet meedoen :-( ivm bloedtransfusie en rugoperaties in het verleden. Jammer hoor, gaat mijn HCG gewoon het riool in.

Iedereen succes in deze spannende tijd!

Geplaatst

Hilde ook hier nog een keer veel sterkte... Zo'n goed gevoel en dan dit...

Zuuz onze echo was idd goed, weer een stap verder maar nog lang niet bij het einddoel. Zoals het verhaal van Freggel en Hilde nu laten zien, het is zo broos... Vandaar ook dat ik hier wel meelees en af en toe post, maar niet op het lijstje wil. Ik ben veel te bang het weer te moeten verlaten. En ik weet hoe vreselijk veel pijn dat doet. Veel kracht voor de meiden die dit nu overkomt...

Geplaatst

@Hilde oh wat vreselijk naar voor jullie! Heel veel sterkte om dit een plaatsje te geven?

@Zuuz jammer dat je niet mee mag doen! Apart altijd hè die eisen. Donderdag komt mvm bij mij op bezoek. Wel grappig dezelfde vrouw als de vorige keer.

Geplaatst

Helaas een aangepast lijstje :(

Roossie - 41 jaar, 2e kindje. zwanger na een cryo TP van een ICSI poging!!

Roxanne - 27 jaar, 1e kindje. zwanger na 8 IUI pogingen en een 2e ICSI, dmv 2 cryo's.

Diana - 37 jaar, 1e kindje. zwanger na cryo poging ICSI.

Suzanne - 34 jaar, 1e kindje. zwanger na 4e ICSI.

Daniela - 35 jaar, 1e kindje, 4 ICSI en nu spontaan zwanger!

Pucca - 36 jaar, 1e kindje, 1e ivf zwanger van 1 of 2 Cryo's

Loesje - 29 Jaar, 1e kindje, zwanger na 1x ivf en van 3e IUI

Uitgerekend:clap2:

2 februari- Daniela

4 februari- Roossie

5 februari- Diana1979

10 februari -Roxanne

12 februari- Suzanne

13 februari- Pucca

20-22 februari- Loesje

Eerste echo

20 juni-Diana

21 juni-Daniela

25 juni-Pucca

27 juni-Suzanne

28 Juni- Roxanne

3 juli -Roossie (bij gyn)

5 Juli - Loesje (bij gyn van GG)

10 juli - Roossie (bij vk)

Geplaatst

Hilde ook nog vanaf deze toppic veel sterkte gewenst!! Gelukkig heb je nog jullie meissie! Die zorgt vast ook voor een beetje afleiding.

Geplaatst

Meiden, ik was van plan om vanochtend nog een keer te testen..., maar ik durfde niet!

Ik ben zo bang dat het streepje lichter is dan donderdag, en dan zit ik, zeker weten, 2 weken in de stress tot de eerste echo!

Ik voel niet zoveel bijzonders dus, alleen af en toe wat "maagzuurgevoel" en iets vollere borsten.

Dat maakt me zo onzeker, dat zal wel komen door het verleden van de miskramen, bleh..., ik wil wel 2 weken slapen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden