Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Morgen hier ook 11 weken. Vloei nog steeds af en toe, niet veel en meest bruinig. Maar ik denk dat dit ook nog wel kan duren. Afgelopen vrijdag echo wel weer heel goed, beebs keurig op schema. Merk dat de medici vrij gemakkelijk over de hematoom praat, terwijl het voor mij best veel impact heeft. Aan de andere kant geeft het me ook weer een rustiger gevoel de reactie van hen. Maar onbezorgd zijn, zelfs na de 12 weken grens zal ik niet zijn. Ik houd me wel rustig en doe geen gekke dingen. Ik weet ook niet hoe het straks moet met het werk, ik heb fysiek zwaar werk..., maar eerst nog bijna 2 weken vakantie! Henne fijn dat je steeds meer gaat genieten!

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Dion dat is echt wel naar, ook al weet je waar het vandaan komt, het geeft toch onrust.

Wat betreft werk, je hebt met zwangerschap recht op minder zwaar werk hè! Ik weet niet wat voor een werk je doet en in welk soort bedrijf, of er een goeie p en o afdeling is oid... Maar ik zou er wel even achteraan gaan en wellicht ook de gyn om advies vragen. En een tweeling en een bloeding dat lijken mij twee indicaties voor aangepast werk. En je bent dan ook over de twaalf weken dus het is makkelijker om te vertellen ook. En natuurlijk zullen er vrouwen/collega's zijn die jouw werk gedaan hebben en doen terwijl ze zwanger zijn. Maar die hebben een andere geschiedenis en een andere zwangerschap!

En genieten.... Ik zei ook, ik hoop dat ik dat na de twaalf weken meer kan. En het gekke is....het gaat vanzelf. Nu heb ik ook wel streng tegen mezelf gezegd dat ik die slag om de arm los moest laten. Met twaalf weken is de kans dat het nog misgaat ontzettend klein. Natuurlijk kan het, ik heb zelf genoeg voorbeelden in mijn omgeving, maar als je je daarop gaat vastpinnen maak je jezelf gewoon heel ongelukkig. Die twaalf weken zijn er niet voor niets, als het dan goed is gaat het over het algemeen verder gewoon goed. En ja, als je het dan ook mensen gaat vertellen (en op fb bijna 80 reacties krijgt), je een zwangerschapsverklaring in je handen hebt, je je buik dikker ziet worden... Dan ga je vanzelf ook echt wel genieten van het feit dat je een kindje krijgt. Believe me ;-))) en ik ben toch echt niet makkelijk geweest de afgelopen drie maanden haha.

Wanneer heb je weer een echo?

Geplaatst

Ik wacht eerst hoe het verder gaat verlopen, als het blijft zoals nu dan zie ik het huidige werk niet zitten. Ik zou ook wat kantoorwerk kunnen doen, want daar kan ik ook wel mee uit de voeten, maar dat doet de baas meestal zelf.

Ik ga overleggen met de gyn wat het beste is, en misschien is het tegen de tijd dat mijn vakantie voorbij is ook het bloedverlies weg. Maar voorzichtig blijf ik wel...., dit is me veels te kostbaar! Best wel moeilijk hoor, want daar prakiseer ik wel over.

En ja het scheelt ook wel dat ik dan gewoon openlijk kan zijn. Verder weten ze wel dat ik beslist geen "mieper" ben op het werk, ben een type die doorgaat tot het echt niet meer kan. Dus weinig tot geen ziekmeldingen voor mij.

Maar ja, nu zijn er wel 2 kleintjes waar ik om denk...., dan is het echt wel anders. Jij weet als geen ander denk ik, wat ik bedoel. het liefst ging ik in een glazen huisje zitten, ha ha.

Maar als ik overdenk wat we ondertussen allemaal mee hebben gemaakt..., tja dan neem ik geen risico.

This wat!!

Geplaatst

Tja lastig....ik heb op het moment geen werk, maar had me als dat wel zo was geweest al vanaf week vijf ofzo ziek moeten melden. Dat had ik heel moeilijk gevonden, dus in die zin zit ik in een luxe positie. Inmiddels begint die luxe een beetje te knellen want wat ga ik nu doen? Zwanger solliciteren is redelijk kansloos, bovendien zijn er nauwelijks parttime banen in mijn vakgebied. Ik wil al heel lang voor mezelf beginnen, maar ook dat is nu natuurlijk nogal risicovol. Ben ik net een beetje bezig met contacten, netwerken etc, ga ik met verlof. Heb ook geen idee hoe het allemaal zit met ww, zzp, verlof etc. En als ik heel eerlijk ben, zou ik op het moment ook nog niet eens kunnen werken. Als het financieel allemaal niet zo krap was en ik me niet zo schuldig voelde over thuiszitten wist ik het wel ;-)

Geplaatst
Tja lastig....ik heb op het moment geen werk, maar had me als dat wel zo was geweest al vanaf week vijf ofzo ziek moeten melden. Dat had ik heel moeilijk gevonden, dus in die zin zit ik in een luxe positie. Inmiddels begint die luxe een beetje te knellen want wat ga ik nu doen? Zwanger solliciteren is redelijk kansloos, bovendien zijn er nauwelijks parttime banen in mijn vakgebied. Ik wil al heel lang voor mezelf beginnen, maar ook dat is nu natuurlijk nogal risicovol. Ben ik net een beetje bezig met contacten, netwerken etc, ga ik met verlof. Heb ook geen idee hoe het allemaal zit met ww, zzp, verlof etc. En als ik heel eerlijk ben, zou ik op het moment ook nog niet eens kunnen werken. Als het financieel allemaal niet zo krap was en ik me niet zo schuldig voelde over thuiszitten wist ik het wel ;-)
Dat lijkt mij ook moeilijk, wat nu het beste zou zijn. Eerst ben je aan het overleven de eerste weken van de zwangerschap. En nu ben je de "gevarenzone" voorbij, en moet je nu verder denken. Ik merk aan mezelf dat ik niet ver vooruit denk, lijkt wel of ik dat pas doe als ik het volledige vertrouwen heb dat het een doorgaande zwangerschap is. Dat vertrouwen krijg ik wel steeds meer! Wat zegt je eigen gevoel? Het lijkt me wel moeilijk om nu iets te vinden
Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 700]

[TR]

[TD]Voorstellen

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh (), 1e kindje,

[/TD]

[TD]23 januari

[/TD]

[TD]6 augustus, New York, test[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Daniella (35), 1e kindje, 4 ICSI en nu spontaan zwanger!

[/TD]

[TD]2 februari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie (41), 2e kindje na een cryo TP van een ICSI poging!!

[/TD]

[TD]5 februari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)

[/TD]

[TD]6 februari

[/TD]

[TD]24 augustus (16w)

[/TD]

[TD]24 augustus gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suzanne (34), 1e kindje na 4e ICSI

[/TD]

[TD]12 februari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca (36), 1e en 2e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]13 februari

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje (29), 1e kindje, na 1x ivf en van 3e IUI

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame (26), 1e en 2e (?) kindje, na 4 loodzware jaren, maar 1 keer icsi ;-)

[/TD]

[TD]18 februari

[/TD]

[TD]8 aug (12.2 weken)

[/TD]

[TD]9 aug, eerste keer verloskundige!

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

hihi zo lief dat ik er ook bij sta, heb nu twee bankjes, wilde mijn vaste groepje ook niet missen :). Anderhalve week ben ik er weinig, maar denk veel aan jullie. liefs

Geplaatst

Dat is het precies, nu moet je opeens verder denken... Wat ik zelf wil weet ik niet zo goed. Het ene moment wil ik dolgraag aan de slag, bet ander moment zou ik liefst idd niet meer werken tot de bevalling. Er is zovee gebeurd de afgelopen jaren, het zou ook wel fijn zijn om daar echt eens van bij de komen en de accu - ook mentaal- op te laden. Heb volgende week wel een esprit met een arts van het u.w.v. daar hangt natuurlijk ook wel eea vanaf.

Fijn om te lezen dat ook bij jou het vertrouwen groeit. Het is er niet van de een op de andere dag, ook na die twaalf weken niet, maar het groeit gestaag. Ik vind bijvoorbeeld buikkramp en kramp in m'n benen en rug nog steeds eng, hoewel ik tegen mezelf blijf zeggen dat het goed is, dat m'n baarmoeder groeit. Ook merk ik dat ik onbewust nog steeds bij elk toiletbezoek opgelucht ben als ik geen bloed zie. Dat zal nu bij jou helemaal nog wel een tijd blijven. Maar we komen er wel ;-)

Net bloed wezen prikken voor de prednisolon, verpleegkundige daar kent me onderhand natuurlijk dus gezegd dat ik twaalf weken voorbij ben, ze ging me nog net niet zoenen, was zo lief. Op die manier wordt het ook wel heel echt allemaal hoor.

Hoe is het met de andere meiden? Roossie? Infame? Ymkeh? Ymkeh alvast veel succes en ook plezier met jullie trip naar ny!

Geplaatst

@ymkeh, goede reis vast!!!

@henne, ow meid het is zow leuk te lezen hoe je vertrouwen groeit!!! En de 12 weken ben je ruim voorbij nu! Lief dat de arts je bijna wilde zoenen :-D.

Bij mij gaat het beroerd, ik heb geen klachten zeg ik steeds, nou sinds een dag of 2 lijk ik wel volledig uitgeput...... En dat is echt niets voor mij. Ik kickbokste altijd 4/5 keer per week, reed 5/6 keer per week paard, liep hard, wandelde met mijn minipaardjes, honden en was altijd in de tuin bij de paarden te vinden of de andere beesten..... Nu lig ik verkleund op de bank met 2 truien en mijn dekbed... En 23 gr binnen..... Niet normaal toch? En voor mijn gevoel moet ik heeeel veel eten om een beetje energie te houden.

ook ben ik super onzeker of het babytje met de groeiachterstand geen problemen bij overlijden oplevert voor het andere kindje... Of dat het andere kindje toch doorgroeit en er hoogstwaarschijnlijk blijkt dat het kindje allerlei afwijkingen heeft en we hier een beslissing in moeten nemen. Deze week voor het eerst helemaal geen echo.... Ik baal er behoorlijk van dat ik pas volgende week woensdag kan.... Geduld is een beetje moeilijk merk ik nu..... Pffff

Knnen jullie verhalen dat een eeneiige tweeling waarvan er 1 3 weken achterloopt helemaal gezond ter wereld komt...?ik kan ze nergens vinden namelijk. De artsen denken echt dat het kindje met de groeiachterstand volgende week wel zal zijn overleden... Klinkt heel bruut maar ik hoop dit ook echt aangezien de artsen anders al hebben gezegd dat het kindje allerlei hart en hersenafijwkingen zal hebben...

Ik heb precies 1 week genoten van mijn zwangerschap... Ben nu weer vetonzeker.... Pffffff help me door deze tijd hahaha

Geplaatst

Oooh infame...zo herkenbaar. Oké, al die activiteit niet haha, maar dat uitgeputte en dat continue moeten eten wel. Was bij mij erg tijdelijk. En die onzekerheid...,ik vind het nog knap hoor een week na de echo pas weer ongerust en onzeker worden haha. Bij mij was dat na een paar dagen al. En nu moet ik vier weken wachten...aaarrrggghhh!

Ik weet zelf er weinig van tweelingen. Persoonlijk lijkt drie weken verschil me erg veel, maar zeg nooit nooit. Ik snap wel goed je gedachtengang. Vind het niet bruut, maar reëel.

Heb vandaag een bh drama gehad en jeetje wat zaten de emoties opeens hoog zeg. Janken, moe.... Ik ben echt wel blij en ik geniet op momentjes, maar poeh zeg, het is nog lang geen roze wolk hoor.

Geplaatst

Hey Henne,

Bedankt voor je reactie, hopelijk is dit voor mij ook tijdelijk! Verder hoor je mij echt niet klagen, haha aangezien ik weet hoe jij je allll die weken hebt gevoeld!!!

Wat is een bh drama??? (ik dacht eerst dat je borsten niet meer in je bh paste, maar dat zal wel niet) hahahahaha

en al die emotieuitingen horen er okk bij toch??? Ik merk dat ik soms bij een lief woordje op tv al kan janken... Terwijl ik eigenlijk altijd heel nuchter ben..,zelfs bij n film als komt een vrouw bij de dokter huilde ik niet eens..... En nu.... Pffffffff jankerdje word ik :-D

Wanneer heb jij nog weer een echoe eigenlijk???

Geplaatst

Nou, mijn borsten passen idd niet meer in m'n bh's dus ik wilde vandaag een zwangerscahpsbh kopen. Heb nog weinig energie om rond te shoppen dus ging naar lingeriezaak... Zegt heel stom mens daar nogal neerbuigend dat ik daarvoor maar naar de pre-natal moe gaan. En of het nu hormonen, de mm geschiedenis of nog m'n overspannenheid en moeheid waren....alleen bij de gedachte daar naar binnen te gaan brak het zweet me al uit. Ben huilend naar huis gereden en heb zeker een uur liggen janken. Om een bh!!!!

Kan er nu wel om lachen, maar was vanmiddag echt een hoopje ellende. En ik jank idd nu toch al overal om. Boeken die ik al zeker drie keer gelezen heb zit ik nu bij te grienen. Leuk hoor, hormonen ;-)

Morgen aanmelden kinderopvang en kraamzorg... Ook alweer zo'n stap.

Echo...hmm, ik hoop dat de gyn er eentje maakt maar dat is pas over ruim drie weken, pfff.

Geplaatst

Als ik zo kijk zouden Suzanne en Pucca inmiddels ook de 12 weken voorbij zijn.... toch??

Hier vandaag 13 weken. Op zich erg blij mee, maar mogen die vermoeidheid en misselijkheid dan ajb ook wat minder worden??? Ik val nog de hele dag om van de slaap, slaat werkelijk nergens op. En dan denk ik gelijk weer: zolang ons koekiemonstertje het maar goed doet... Maar toch zou ik stiekem die 'tomeloze energie' wel willen hebben die je in het tweede trimster beloofd wordt.

[TABLE=class: Grid, width: 700]

[TR]

[TD]voorstellen

[/TD]

[TD]uitgerekend

[/TD]

[TD]eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh (), 1e kindje,

[/TD]

[TD]23 januari[/TD]

[TD]6 augustus, new york, test[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Daniella (35), 1e kindje, 4 icsi en nu spontaan zwanger!

[/TD]

[TD]2 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie (41), 2e kindje na een cryo tp van een icsi poging!!

[/TD]

[TD]5 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)

[/TD]

[TD]6 februari[/TD]

[TD]24 augustus (16w)[/TD]

[TD]24 augustus gyn[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suzanne (34), 1e kindje na 4e icsi

[/TD]

[TD]12 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[TD]13 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje (29), 1e kindje, na 1x ivf en van 3e iui

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Inflame (26), 1e en 2e (?) kindje, na 4 loodzware jaren, maar 1 keer icsi ;-)

[/TD]

[TD]18 februari[/TD]

[TD]8 aug (12.2 weken)[/TD]

[TD]9 aug, eerste keer verloskundige![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

*ik breek even in*

Inflame, ik ben eergisteren nog op babybezoek geweest van een 'pasgeboren' tweeling. het ene kindje was meer dan een kg lichter dan het andere, en ze hebben een geplande keizersnede gedaan, omdat het ene kindje te sterk werd waardoor het andere te zwak werd. Maar ze zijn tot 32 weken lekker bij de mama gebleven en dan geboren. Er is nooit gevaar voor hun leven geweest, al was het kleinste net geen kg zwaar. Ze hebben dan een paar maanden in de couveuse doorgebracht en nu gaat het heel goed met hen. Zo schattig. 2 Chineesjes dan nog. Ik wil maar zeggen: de ergste verhalen lees je op internet, maar er zijn ook situaties die wél goed aflopen. Ik wilde je hiermee wat geruststellen.

Henne, ik heb je wat meegevolgd tijdens mijn eigen wachtbankje en zwanger zijn, en ben gewoon SUPER blij voor je dat je zwanger bent en de kaap van 12 weken hebt weten te halen! Daarom dat ik af en toe nog eens bij jullie kom spieken om mee te genieten met je (voor zover dit mogelijk is natuurlijk hihi). Ook ik heb tot het allerlaatste moment mijn onderbroek steeds in het oog gehouden bij elk toiletbezoek. Het is en blijft spannend allemaal, maar tegelijk zo uniek, zo mooi. De natuur is wonderlijk en ik hoop dat je je kleintje met mooie zwangerschapsherinneringen in je armen zal kunnen houden.

de andere meiden wens ik uiteraard ook heel dikke proficiat en mooie zwangerschap!

liefs,

Ellen

*breek weer uit*

Geplaatst

Ha ha Henne, en dat voor een BH! Moest wel een beetje lachen, aan de andere kant blijkt wel dat het diep zit. Meis, knuf voor jou! Inflame klote hoor dat je niet onbezorgd kunt genieten, die stomme onzekerheid ook! Ik probeer het "uit" te zetten, lukt vaak, maar niet altijd. Heb nog steeds bloed/bruinverlies. Ik denk dat dit voorlopig niet over gaat,stomme hematoom, baal echt van dat ding! Vindt het zonder al spannend genoeg. Maar alles is nog goed, zover ik weet.als alles maar onder controle is!

Geplaatst

Hallo ben ik weer. Wat een leuke verhalen, vooral over die bh haha heel herkenbaar. Ik ben vandaag 11 weken en 2 dagen, 18 e uitgerekend en 6 augustus dus 12 weken. Mag ik (weer) op het lijstje please? ;-) vanmiddag nekplooimeting heb de zenuwen pfff.

Liefs

Geplaatst

Succes vanmiddag Miems!

Dion wat vreselijk irritant. Je weet dat het door het hematoom komt, maar het geeft je toch onrust. Als je je echt onrustig maakt gewoon bellen voor een extra echo hoor. Deden ze bij mij totaal niet moeilijk over.

Hier heeft Wehkamp net geleverd dus ik ga dalijk eens positiebroeken passen. Zal wel een feest worden want pas normaal al slecht in broeken hihi, hopen dat de tranen binnen blijven ;-)

[TABLE=class: Grid, width: 700]

[TR]

[TD]voorstellen

[/TD]

[TD]uitgerekend

[/TD]

[TD]eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh (), 1e kindje,[/TD]

[TD]23 januari[/TD]

[TD]6 augustus, new york, test[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Daniella (35), 1e kindje, 4 icsi en nu spontaan zwanger!

[/TD]

[TD]2 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie (41), 2e kindje na een cryo tp van een icsi poging!!

[/TD]

[TD]5 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)[/TD]

[TD]6 februari[/TD]

[TD]24 augustus (16w)[/TD]

[TD]24 augustus gyn[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suzanne (34), 1e kindje na 4e icsi

[/TD]

[TD]12 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[TD]13 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje (29), 1e kindje, na 1x ivf en van 3e iui

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TD]

[TD]18 februari[/TD]

[TD]8 aug (12.2 weken)[/TD]

[TD]9 aug, eerste keer verloskundige![/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems

[/TD]

[TD]18 Februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

@ellentrik, bedankt voor je reactie! Nou je hebt gelijk hoor... Ik ga rustig afwachten lf het bij ons ook allemaal gled komt! Vast wel :-D

@henne, jeeee positiebroeken: en hoe zitten ze?? Ik pas met mijn 12 weken ook niet meer in mijn broeken (ja met de knoop los of hele lage broeken, hihi)

En heb je je inmiddels aangemeld bij kinderopvang en kraamzorg??? Mijn man en ik zijn vanmiddag samen naar een kdv gaan kijken, was zow leuk! Zeker omdat ik nu als a.s. Mama kom en niet als manager :-D.

@miems, en hoe is je nekplooimeting gegaan? Ik heb hem volgende week vrijdag pas... Door het hele gedoe met het niet goed groeiende kindje zijn we pas veel later overstag gegaan toch een combitest te laten doen, eerst wilde we dit niet.

Volgende week zijn we de 12 weken gepasseerd... Spannend he!!!!

@dion: hoe is het nu met jou????

Geplaatst

Nou lekker, die broeken passen dus niet grrr... Heb normaal ook problemen met broeken hoor, of ze zitten te strak om m'n benen, of te wijd in m'n heupen/taille. Is dus kennelijk met buikstuk niet anders. Dat zit overigens erl erg lekker!

Had ook een jurkje besteld, lekker uitverkoop, maar daar moet ik echt nog wel in groeien hoor. Wat ik erg hinderlijk vind is dat positiekleding vaak ook op de rug zo wijd is. En ik ben juist heel smal. Dat kind groeit toch niet van achter denk ik dan?

Kinderopvang...hilarisch. De hele tijd uitgesteld, vanochtend eindelijk gedaan. Vorige keer was er nergens plaats, dus ik had bij twee organisaties aangemeld. Eentje daarvan belde vanmiddag dat ze plaats hebben per 1 mei en of we binnen vijf dagen maar even de papieren ondertekend terug willen sturen. Whahaaaha, we hebben er nog niet eens gekeken! Ik lag echt in een deuk. Gelukkig was het geen probleem, we kunnen gewoon eerst gaan kijken en dan alles afronden. Deze lijkt erg leuk, maar ligt qua locatie het minst gunstig dus dat speelt ook mee. De drie locaties van die andere organisatie kunnen we lopend heen, bovendien werken die alledrie samen met de brede school en bso, dat kan ook een voordeel zijn. Ook daar dus maar gaan kijken binnenkort. Nog tips waar we op moeten letten of naar vragen Inflame?

Miems hoe is het gegaan? Lekker naar jullie ukkie kunnen kijken?

Geplaatst
Nou lekker, die broeken passen dus niet grrr... Heb normaal ook problemen met broeken hoor, of ze zitten te strak om m'n benen, of te wijd in m'n heupen/taille. Is dus kennelijk met buikstuk niet anders. Dat zit overigens erl erg lekker!

Had ook een jurkje besteld, lekker uitverkoop, maar daar moet ik echt nog wel in groeien hoor. Wat ik erg hinderlijk vind is dat positiekleding vaak ook op de rug zo wijd is. En ik ben juist heel smal. Dat kind groeit toch niet van achter denk ik dan?

Kinderopvang...hilarisch. De hele tijd uitgesteld, vanochtend eindelijk gedaan. Vorige keer was er nergens plaats, dus ik had bij twee organisaties aangemeld. Eentje daarvan belde vanmiddag dat ze plaats hebben per 1 mei en of we binnen vijf dagen maar even de papieren ondertekend terug willen sturen. Whahaaaha, we hebben er nog niet eens gekeken! Ik lag echt in een deuk. Gelukkig was het geen probleem, we kunnen gewoon eerst gaan kijken en dan alles afronden. Deze lijkt erg leuk, maar ligt qua locatie het minst gunstig dus dat speelt ook mee. De drie locaties van die andere organisatie kunnen we lopend heen, bovendien werken die alledrie samen met de brede school en bso, dat kan ook een voordeel zijn. Ook daar dus maar gaan kijken binnenkort. Nog tips waar we op moeten letten of naar vragen Inflame?

Miems hoe is het gegaan? Lekker naar jullie ukkie kunnen kijken?

Hey Henne, jeetje wat bale van die broeken!!! Ik ben super lang (1.87) dus bij mij is er altijd een lengteprobleem... Ik ken het dus die frustraties van broeken....

Wat ik zelf altijd het belangrijkste vind is de sfeer van het kdv. Daarnaast hoe de pedagogisch medewerksters reageren op jou als aanstaande klant en op de kinderen. (geven ze je een hand of alleen even vluchtig hallo. Etc) maar je eigen gevoel is het belangrijkste. Ik weet niet of je volgens een bepaalde pedagoog graag wilt dat je kinderen worden opgevoed, maar okk idt kan dan nog meespelen, vraag dus naar het ped beleid.

Op de website van de ggd zou je de inspectierapporten kunnen checken, de ggd controleert ieder kdv vanuit de kaders uit de wet kinderopvang. Deze zijnaltijd openbaar. Is wel een momentopname, maar je ziet er veel in terug!

Verder kan ik je denk ik niet meer tips geven, gevoel is het belangrijkste :-)

Geplaatst

Breek ff in..

Inflame, ik ben ook onwijs lang 1m90 en dat was voor mij drama qua positiebroeken. Ik ben geslaagd bij Prénatal

voor positieleggings, zijn onwijs lang en zitten erg lekker. Tuniekje erop en klaar!

En op 18 februari uitgerekend, ik ben op die datum bevallen!

Geplaatst

Jee dat jullie al de kinderopvang moeten regelen, schijnt normaal te zijn zo vroeg, geloof ik. Hoeft hier dacht ik niet. Ik weet niet eens wat het kost? Gaat dat per uur?? Daar zit ik straks ook mee. Eerst uitrekenen of het uit kan, als je 2 kids hebt dan natuurlijk ook dubbele kosten. Met de Auto naar mijn werk, slikt ook al een hele hap uit mijn salaris. Misschien thuiswerk dan?? Ha ha, het is dat jullie het er over hebben, want ik had er nog niet bij stil gestaan hoe het straks moet. Hoezo niet verder denken dan een dag, ha ha.

Geplaatst

Gaat wel goed hoor inflame, nog steeds hetzelfde. Moet er gewoon aan wennen, dat dit er nu schijnbaar bij hoort. (Weet wel dat het nooit went), al kan ik de ene dag er beter mee omgaan als de andere. Ik hang de vlag uit als het stopt!!!

Geplaatst

Hoi Dion wat een onzeker gevoel, ik ben er niet veel maar denk wel aan je.

Dank je wel allemaal voor de lieve berichtjes. Blij dat het bijna zover is. Hoop zo dat het goed is.

Broeken een ellende. Maar bh s ook. Ik ven klein maar heb 70dd. Nu 75 e. Althans. Die passen ook niet. F is te groot. Heb mijn enorme borsten gestopt in een sporthempje. Niet best maar iets anders kan ik niet vinden :(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden