Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hilly ik denk dat je verdriet er nu uitkomt. Laat die tranen maar lekker stromen en ga jezelf nu geen dingen opleggen. Jij mag even heel lief voor jezelf zijn en rustig aan doen. Dat heb je verdiend. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt.

Sandra you go girl! Trek ze maar door de telefoon haha. Goed dat je zo voor jezelf opkomt en je niet laat afschepen!

Melis mooie gedachte en heel erg waar. Niks is vanzelfsprekend en goed dat jullie dat Vince ook mee willen geven.

pff ik zit eindelijk ff. Vanmorgen ben ik met Joël naar babyzwemmen geweest en daarna nog dingen in huis gedaan en de triptrapstoel verder geverfd. Zo wil de ochtend wel om.

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meiden,

Jeetje Jessica, wat een gedoe toch allemaal. Het zit je niet mee! Ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent om je vader... Ga je inderdaad even de huisarts bellen? Je zit zo in de lappenmand. Sterkte meisje!

San, die onwijze hufters van K.PN. Ik heb om die reden XS.4.all genomen. Niet dat ze daar klantvriendelijker zijn, maar in ieder geval was het binnen een dag geregeld. Het is vreselijk, ik snap je frustratie! Oh, de oudste blijft lekker jointjes roken in Almere dit weekend? Verstandige keus van hem ;-((( Maar even serieus, hoe gaat het nu met hem? Jullie hadden nogal zorgen. Een Espace is wel gaaf zeg! Daar kan je wel een heel kanon kinderen in kwijt! Ik ken een aantal mensen met goede ervaringen, dus hij zal vast bevallen. Je bent wel druk meid, pas je een beetje op jezelf? We willen natuurlijk niet dat je omvalt als je straks ook nog aan de shakes bent!

Melis, lekkere slaapkop! Heerlijk zo kroelen met je kind hè? Mini ligt nu naast mij in bed te slapen, terwij ik Hay Day speel (zo goed voor de afleiding) en jullie post. Ik spreek je later!

Ansje, klinkt inderdaad wel heel druk, maar ook heel gezellig! Is het leuk dat babyzwemmen? Ik heb het overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan, omdat ik er op een of andere manier geen tijd voor wist te maken. Ik hoop dat je vanmiddag een beetje rustig aan kunt doen!

Hilly, ik denk dat de aanwijsbare reden voor het huilen is dat je nu echt je miskraam ondergaat... Het is vreselijk, ik weet hoe je je voelt en je zult - vrees ik - de komende tijd nog wel vaker ineens een traantje wegpinken... Ik heb gisteren nog wer gehuild om mijn miskraam in mei, in de trant van 'en ons knokkeltje in mei heeft het ook al niet gered, boehoeeeeeeee!!!'. Het slijt wel, maar het heeft even tijd nodig. Wees niet te streng voorbeeld en laat het er gewoon uit, het is niet niks... Sterkte!

Beanie, hoe is het met jou? Ben je aan het werk vandaag? En hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Wat goed en spannend dat je de Pipelle gaat doen... Je bent er vast regelmatig mee bezig, dat kan ik me in ieder geval voorstellen. Ben je nog bezig geweest na te denken over aanvulling met vitamine D en Omega 3, met extra ondersteuning voor lever en nieren? Ik ben benieuwd!

Meiden, ik ben en blij bekaf en lig met een pot thee op bed. Ik pink zo nu en dan een traantje weg en doe het heel rustig aan. Het is even niet anders... Het was een goede morula, maar geen topper... Tot nu toe hebben we wel toppers gehad, maar ja, die zijn ook niet blijven zitten. We zullen wel zien...

Ik duik weer met mijn hoofd onder het dekbed dames ;-)))

XXX,

Floor

Geplaatst

Ff kort want huis is puihoop en kids komen.

Ja floor die had geen zin. Het gaat goed op school. Speciaal onderwijs doet hem goed. Weg uit dat milieu en hup het goede in.

Het moet goedkomen gewoon!!

Geplaatst

Hè San, wat fijn dat het beter met hem gaat na die zorgen van een tijdje geleden! Fijn! Geniet lekker van het weekend! Wordt vast gezellig! Xxx

Geplaatst

Aanbetaling op auto is gedaan...

Sint geregeld voor dit jaar...

Kind aan het zwemmen...

Ander kind had geen zin in fles dus spuugt alles uit...

Huis os nog steeds puinhoop...

Kinderen komen met een uurtje...

Word weer zo'n weekend!!!

Geplaatst

Hi dames,

Sandra, wat een energie heb jij toch! Kan er gewoon jaloers op worden!

Floor, hoe is het met jou vandaag? Lekker bij kunnen slapen en de emoties weer een beetje te boven?

Ansje, jij ook zo veel energie! Lekker gezwommen? Moet wel heel erg leuk zijn, babyzwemmen!

Jessica, hoe gaat het met je arm? En hoe is het met je vader? Ik hoop zo dat het met beiden beter gaat! Helaas ben ik trouwens geen moeder, hoop het nog te worden maar ja daarvoor ben ik natuurlijk hier!

Hilly, het is zwaar k***e, en het moet eruit... Geef je emoties alsjeblieft de ruimte, dat heb je echt nodig! Een MK of MA is zo zwaar en zo onderschat... Helaas kan ik er over meepraten. Merk dat ik het nu sowieso moeilijker heb, denk steeds hoe ver zou ik nou zijn, volgens mij zou mijn verlof bijna in moeten gaan, over anderhalve maand had ik moeten bevallen.... De eerste drie weken na de MA heb ik geloof ik onafgebroken gehuild! Ik wist niet dat ik zoveel tranen had. Je moet het een plekje zien te geven, maar hoe? Er zijn geen richtlijnen voor, iedereen doet het op een andere manier... Uiteindelijk heb ik het een symbolisch plekje gegeven, ik heb een doos gemaakt (met een heleboel vlinders er op) waarin alle herinneringen aan de zwangerschap zitten, samen met een klein gedichtje dat ik toen voor ons kindje heb geschreven. Hoe kort het ook heeft geduurd, het voelde al zo aan als ons kindje, je geeft er gewoon direct al zoveel om! Sterkte meis, en een hele dikke knuffel voor jou.

Melis, wat heerlijk! Zo veel slapen!

Hier idd een dagje werk. Overigens wel de laatste van de reïntegratie... En ik weet nog niet hoe het nu verder gaat. Vandaag dus afscheid genomen van collega's waarmee ik ruim anderhalf jaar heb gewerkt en waarmee ik veel heb meegemaakt (in de zin van een 'roerige' periode voor mijzelf, maar ook de steun die ik heb gekregen toen met mijn MA (omdat de curretage en hysteroscopie in dit ziekenhuis waren) en na het ongeluk waarbij ik mijn voorste kruisband scheurde (ook deze operatie was in dit ziekenhuis)). Ik moet zeggen, het raakt me toch meer dan ik had verwacht! Ben sowieso erg moe, heb een paar nachten heel onrustig geslapen, rare dromen, vaak wakker worden. En ik ben al even wat emotioneler dan normaal, merk ik. Weet ook niet hoe dat komt, al vermoed ik dat bovenstaande er sterk mee te maken heeft....

In ieder geval vandaag er bovenop gestaan bij een voorste kruisband operatie, heel interessant! Ik ken uiteraard de procedure maar zo specifiek meekijken had ik niet eerder gedaan. Was onwijs leuk om mee te kijken!

En op het Medicijnen & prednison topic was gisteren een link gepost naar een artikel over onderzoek naar de pipelle, waaruit bleek dat het de kans op innestelling verdubbeld... Dat maakt mij wel weer heel erg blij!

Allemaal fijn weekend!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Haha, arme San! Het komt vast allemaal goed met jouw energie!!!

Lieve Beanie, dat zal best een emotioneel dagje zijn geweest. Ik kan me voorstellen dat het je een hoop doet, je hebt met deze collega's een behoorlijk ingrijpende, zo niet een van meest ingrijpende periodes uit je leven meegemaakt. En ze hebben je zo lief gesteund, dus ik kan me voorstellen dat je ze zult missen. Ja, geweldig hè, dat artikel over de Pipelle?! Dat geeft een beetje moed. Nu maar lekker van het weekend genieten!

Wachtdag 1 zit er hier op. Ik kreeg een telefoontje van het ziekenhuis. Heel vaag, ze hadden van mij een mail aan mijn arts ontvangen over Pipelle en hadden onwijs met me zitten spotten. Ze dacht dat ik die mailwisseling had gekregen, dus ze belde onwijs gegeneerd op... Ik had die mailwisseling dus niet gekregen, maar ze vertelde dus dat ze de arts had zitten stangen dat zijn beste vriendinnetje had gemaild en hij had gereageerd met 'Braak'. Ik weet niet of dat op haar mail doelde of op mij, maar ik voel me er in ieder geval enorm klote over. Leuk, ik ga daar nog een keer met mijnheer hebben en houden, hart en ziel, huilend en bloot liggen om vervolgens afgezeken te worden, linksom of rechtsom. Ik hoop maar dat het ergens goed voor is, maar jonge, jonge, wat krijgen ze na de wachtweken de volle lading! Ik wil me nu niet kwaad maken, maar dit verhaal krijgt zeker nog een staartje! Ik zou wel eens in een ziekenhuis willen komen waar je wel met respect wordt behandeld.

Verder gaat het eigenlijk wel weer wat beter, mijn gevoel voor humor begint weer een beetje terug te komen, hoewel ik het bovenstaande niet echt kan waarderen! En raad eens waardoor het beter gaat? Ik heb net de eer gehad met V.ince te mogen knuffelen!! Hij is zo vreselijk schattig!! Melis en V.ince kwamen helemaal speciaal naar ons toe om Cryano (ja het is een heer) en mij een knuffel te brengen. En ik ben er helemaal vrolijk van, die lach doet zelfs met dit pokkenweer de zon schijnen.

Nou dames, dikke knuffel!

Floor

Geplaatst

Ff snel tijdens de vette hap; Floor, Maxi & Mini, was weer erg gezellig! V.ince heeft onwijs van jullie genoten en lekker met jullie gespeeld :) Doe lekker rustig aan, dan zien we elkaar snel weer!!

Xxx

Geplaatst

Haha Melis, je bent zo populair, je wordt in andere topics gemist! Is natuurlijk volledig en alleen mijn schuld, want ik speel vals door je hier heen te lokken, zowel fysiek als digitaal, met lekkere cholcoladetaartjes met frambozen (sorry San, niet zelfgemaakt, maar eerlijk gekocht bij onze lievelingsbakker in Laren)...

Pffff... Zit nog een beetje vol van al dat snoepen vandaag, maar ben er wel van opgeknapt! Hup, daar is weer een kilo, en dat zijn niet die frambozen, maar wel die lobbige chocolademousse.... ;-)))

he melis, ben je ons zat? We missen je, haha!
Geplaatst

Floor, die taart was erg lekker, thnx Maxi!! Groetjes terug van B. en een kusje voor jullie van V.ince!

Ik heb me toch een vette hap zitten weg eten, schandalig! Net een lekker glaasje amaretto met ijsblokjes gedronken. Ik als aspirant alcohol drinker kan daar he-le-maal niet meer tegen.

Meiden, ik ga ff lekker tv kijken met manlief, fijne avond allemaal en weltrusten voor straks!!

Geplaatst

Floor valt me een beetje van je tegen hoor. Niet eens zelfgemaakt!! Hahaha, als het maar gezellig was!

Melis, heerlijk he op z'n tijd een vette hap. Ik heb net mijn laatste frietje voor de komende 2/3 maanden gegeten...

Pfff beanie, wat een dag is dat voor jou geweest. En wat een mooi gebaar voor je zwangerschap "af te sluiten".

Hmmm bovenop een operatie. Vrieger kon ik daar goed tegen. Heb zelfs nog een blauwe maandag op neurologie gewerkt als leerling verpleegkundige. Maar nu echt niet meer hoor hahahaha

Manlief zit voetbal te kijken, J.orrit zit op de Ipad. Dus pak ik de laptop maar ff.

Morgen gaan we weer een taart bakken! Vanillebiscuit dit keer, met vanillevulling en aardbeienjam. In een truitje snijden. Wit/rood/wit fondant eroverheen. En de kinderen (lees ikke)hebben dan een mooi a.jax tshirt voor papa gemaakt :)

Ben heel benieuwd of dat me lukt!

Morgenavond de reunie, ben ik ook heel benieuwd naar.

Dikke knuffel voor de rest!

Fijne avond!

Geplaatst

Sorry dames reageer morgen meer batterij lee

Beanie sorry sorry ik dacht dat je iemand moest halen scheelde reis tijd sorry verkeerd gelezen echt sorry

Hier nog best last maar zit gewoon vast

Vader gaat niet zo goed volgende

Week meer onderzoeken

Ik even naar bingo geweest

Liefs

Geplaatst

Yess Floor nog een paar dagen te gaan dan kan je beginnen met testen ;-)

hmm ik weet niet of ik goed doe om het te zeggen, maar ik vrees dat ik die bakker in Laren met die taartjes ook ken ;-)

Woon je ook in het Gooi???

Wat verschrikkelijk die mailwisseling met de Gyn., mag hopen dat het niet in het ziekenhuis is waar ik werk ;-)

En ik hoop ook voor die beste man dat hij Floor boos onder invloed van de hormonen treft, zet hem maar eens goed op zijn plaats! Voor het tuchtcollege met die man ;-)

Hier alles okee. Alle zooi weer kwijt en op naar de nieuwe kansen. Deze maand op de natuurlijke manier, volgende cyclus ons "frozen duo" kans!

De 15e gesprek met de ferti arts, dan kaarten we maar eens het een en ander aan en zien we wel wat daar uit komt.

Geplaatst

Goeiemorgen dames!

Minoes, wat vervelend dat het niet echt beter gaat met je vader... Is hij wel thuis? Wordt dus een spannende week volgende week. En jij houdt ook maar last van je nek/arm... Gaat dat al wel een beetje beter? Kun je de kleine meid inmiddels wel tillen? Het klopt trouwens dat ik iemand moest ophalen, namelijk mijn mannetje!

Sandra, tja het is mijn werk he. Normaal sta ik alleen 'aan de andere kant van het doek' om het zo maar eens te zeggen, dan zorg ik voor de patiënt. Maar omdat ik zelf deze operatie 12 weken geleden heb ondergaan vond ik het toch wel heel interessant om er met mijn neus bovenop te staan. Uiteraard weet ik dat ik hier goed tegen kan, ik doe dit werk inmiddels al een jaar of 11-12. Neurologie, vond je dat leuk? Enne, was je laatste frietje lekker? Lekker taart bakken vandaag! Is er volgens mij prima weer voor!

Floor, wat een verhaal! Ik zou geloof ik nog even wachten, nu de stress tot het minimum verlagen, maar als je wat verder bent echt wat gaan doen hoor! Dit kan en mag niet! Die mensen leggen een eed af, dat ze respectvol met de patiënten om moeten gaan, en hebben dat in jou geval zeker niet gedaan! Dit gaat echt nergens over. Je kunt zelfs een klacht indienen als je dat wilt... Ben wel blij te horen dat je optimisme weer terug begint te komen!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Lekker geslapen? San, app je een foto van de taart??? Veel plezier met bakken. Ik hoop dat de reünie leuk is. Niet zwijmelen over oude schoolvriendjes hè? Ha, Ha!

Hier is het weer goed! Mijn tranen zijn droog en ik vergeet steeds dat ik een terugplaatsing heb gehad... Heb gisterenavond een enorme pismail naar mijn arts en die verpleegkundige gestuurd en heb daar een heerlijk gevoel over. Ik kon het niet laten! Verder de drukproeven van een publicatie gecorrigeerd en lekker mijn spelletje op de iPad gespeeld. Ik ben weer terug van weggeweest! Vandaag WD 2, maar het is zo anders dan de vorige keren... Aan de ene kant heb ik het gevoel dat ik vreselijk zwanger ben, terwijl ik aan de andere kant aan het bedenken ben wat ik allemaal ga doen als het niet lukt... In ieder geval wéér op vakantie en weer wat meer werken en paardrijden!!! In ieder geval zit ik er niet zo mee deze keer. Ik wacht rustig tot WD 5 en ga dan iedere dag testen en elke uitslag is goed. Het gaat hoe het gaat en het is goed zo (ik ben nog nooit zo fatalistisch geweest hoor, als geboren controlfreak).

Ik geloof dat Mini een beetje jaloers is op V.ince! Hij had zo lekker bij me gezeten, maar sindsdien zit Mini aan me vastgeplakt. Nou, we moeten maar goed oefenen Melis, dan went Mini er wel aan ;-)) Hij wilde ook echt niet in zijn eigen bed vannacht, toen ik het probeerde ging hij heel hard huilen, dus hem ik hem maar weer bij ons gelaten. Dat terwijl zijn bedje nu bij ons in de kamer staat, ik had gehoopt de overgang daarmee kleiner te maken.... Nou ja, we zien wel! Als hij 16 is wil hij toch niet meer met zijn ouders n bed liggen, maar met zijn meisje, dus nog maximaal 15 jaar en 10 maanden ;-)

Dikke knuf meiden, laten jullie nog even weten hoe het met jullie allemaal gaat??? Nog geen najaarsdepressies hoop ik? Pffff. Wat een zeikweer hè?

Floor

Geplaatst

Ha Beanie, goedemorgen! Onze berichten kruisen elkaar! Ik zal je even mailen wat ik heb gemaild. Was - zoals ik ben - nogal cynisch, maar het laatste woord is er nog niet over gezegd!

xxx

Geplaatst

Ha Roos, wat grappig! Ja, die mevrouw met die bril, haar dochter werkt in het weekend ook in de zaak en haar zoon is bakker. Naast die aardige groentenman. Die? Wij wonen niet in 't Gooi, maar in de gemeente A.lmere. We wonen alleen heel erg buiten, een eind buiten de stad, tegen de S.tichtse B.rug aan, dus het is net zo ver naar L.aren om boodschappen te doen, als naar de stad. Dus we hebben zo ons rondje daar bij bakker en groentenman en de rest komt À.lbert thuis bezorgen. In welk ziekenhuis werk je? En ook op gynaecologie? Ik zal er niet te expliciet over zijn, maar het is dat linkse universiteitsziekenhuis. Ik heb destijds voor dat ziekenhuis gekozen, omdat ik zelf aan die universiteit heb gewerkt en er ben gepromoveerd, maar mijn loyaliteit stopt echt hier!!

Hoewel het verdriet nog moet slijten, is het dan fijn als het achter de rug is en je kunt weer vooruit kijken hè? Ik hoop echt dat deze natuurlijke ronde, of jullie frozen duo geluk gaat brengen! Ik heb goede ervaringen met de terugplaatsing van twee cryo's. Je hebt toch meer kans en dat geeft een rustig gevoel na de terugplaatsing! Dus zet 'm op!

Over een paar dagen ga ik je vermoeien met mijn testdrang!!!

Xxx

Geplaatst
Ha Beanie, goedemorgen! Onze berichten kruisen elkaar! Ik zal je even mailen wat ik heb gemaild. Was - zoals ik ben - nogal cynisch, maar het laatste woord is er nog niet over gezegd!

xxx

He lieve Floortje,

Wat was je mail heerlijk cynisch... Denk dat ze er echt wel even over zullen nadenken! Ik snap sowieso niet zo goed waarom zo te reageren... Je stuurt wat extra info, meer niet toch? Begreep trouwens dat ze in het UMC onderzoek hebben gedaan naar de Pipelle, maar dat dit nog niet zo algemeen bekend is in het IVF-wereldje. Ik ben, zeker na jou verhaal, heel blij dat mijn fertiarts er in mee gaat! Ik wil haar BTW ook nog wat extra info geven, heb jij die toevallig nog? Zelfde misschien als die je naar jouw fertiarts hebt gestuurd?

Rest van de mail reageer ik later vandaag ff op! Ben wel heel blij te lezen dat het een stuk beter met je gaat!

Heb net Over mijn lijk zitten kijken.... moet je niet doen als de hormonen hoog zitten! Echt, ik wist niet dat ik zo kon huilen om een TV-programma... Nou ja, ik moet overmorgen (als het goed is) ongesteld worden, daar zal het wel aan liggen....

Fijn weekend!

Geplaatst

Lieve Beanie, ik heb de link van Dolfijntje doorgestuurd. Die resultaten uit Gent weet ik niet meer te vinden. Misschien heeft Wen die voor je?? Of even googlen...x

Geplaatst

Ja precies die ja Floor ;-)

wij laten de taartjes met verjaardagen altijd daar vandaan halen voor collega's :-)

Nee ik werk niet in dat ziekenhuis wat jij destijds hebt uitgekozen. Ik werk on het ziekenhuis vlakbij die lekkere bakker ;-) en ik woon er ook vlakbij. Wij komen uit Almere (1/2 jaar gewoond), maar zijn weer gillend terug gegaan ;-). Vond het verschrikkelijk! Maar goed het is wel zo dat waar we daar luxe vrijstaand voor woonden, we hier een kleiner maar ook gezellig jaren 30 woning voor terug hebben kunnen kopen.

hmmm ik ga opruimen en schoonmaken. Moet maandag weer de nachtdienst in en dan heb ik er echt geen zin in ;-)

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Lekker geslapen allemaal? Hoe is het met de kindjes?

Eigenlijk weinig bijzonders te melden, what's new? Haha.. Manlief heeft gisteren z'n iPhone 5 opgehaald dus daar is geen contact mee te krijgen komende dagen, tenzij ik Whatsapp naar hem.

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Wij zijn altijd van de impulsieve acties, maar aangezien ik om 10.30 uur wakker werd heb ik geen flauw idee wat we gaan doen. Als het zonnetje nou scheen, maar die lijkt ver te zoeken vandaag!!

Meld me later weer, ladies!!

Geplaatst

Haha, Roos wat grappig! Wat is de wereld klein! Wij wonen in H.out, is prachtig wonen en niet zo veel te maken met de stad, dus dat scheelt wel. Alleen niks in de buurt (behalve een brievenbus en een glasbak), dus we moeten voor alles rijden. Maar ach, het is maar net wat je gewend bent. Mijn virendin is opgegroeid op een boerderij en alles was een half uur rijden. We hebben wel in t Gooi gekeken, maar wat we hier hebben, met dezelfde hoeveelheid grond en midden in het bos kunnen we daar helaas niet betalen. Dat is alleen weggelegd voor onze BN'ers ;-)) We willen wel een beslissing nemen te blijven of te verhuizen voordat Mini naar school moet, zodat we dat niet hoeven te doen als hij op school zit (ik ben meer dan 10 keer verhuisd in mijn jeugd), dus we moeten ons nog eens goed bezinnen de komende twee jaar. Maar ergens zou ik ook wel helemaal de randstad uit willen... Kortom, we zullen zien!

Succes met poetsen! X

Geplaatst

Haha Melis, misschien kan je hem pikante plaatjes in je mooiste lingerie appen? Dan legt hij 'm misschien even weg!

Ik zit in bollenprut lekkende H.emaonderbroeken van 1x1 meter, dus hier weing pikante acties, haha!!!

Xxx

Geplaatst

Ik ben toch al pikant van mezelf? Hahaha ;-)

Die grote onderbroeken heb ik dagen aanbeden na m'n bevalling, hoe groter de stof qua oppervlak, hoe belangrijker ze voor mij waren! Wat zaten die krengen lekker zeg. Moest gewoon weer wennen aan een string, hihi! Too much info, sorry!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden