Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Idd, wat een rust hier.... Doe er zelf ook aan mee, gewoon niet zoveel te melden!

Wat jammer, Misa, dat je niet kunt komen de tiende! Floor, je hebt gelijk, als het je allemaal teveel is gewoon je grenzen aangeven hoor! We kunnen het makkelijk verzetten, zodat er misschien meer dames bij kunnen zijn en uitwijkmogelijkheden (qua lokatie) zijn er ook genoeg! Ik vind jouw idee om naar de geitenboerderij te gaan ook wel leuk, daar komen regelmatig collega's van me, daar ken ik het alleen maar van!

Nogmaals, vandaag niet veel interessants toe te voegen... Floor, ik ga je zo ff PB-en! Het is een rustig dagje hier, of maak ik het rustig??? Dat kan natuurlijk ook....

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Nou nou, wat een roet! Het ziet hier zwart! Natuurlijk niet Melis, fijn dat je het zegt. Wat mij betreft is het ook prima als we gewoon de datumprikker afwachten en dan een moment prikken waarop iedereen kan. Ik moet ook even kijken of het nog wel lukt om de 10e bij mij te doen, want ik heb weer een hele drukke week gehad en zat gisterenavond snikkend bij Maxi op bed dat ik zo moe ben en dat ik het allemaal niet meer trek. Ik doe het weekend heel erg rustig aan en als ik na het weekend niet voldoende ben bijgekomen, bedenk ik een alternatief voor ons.

Ik voel me er heel erg rottig over, dus sorry als ik een alternatief moet bedenken dames, maar sinds mijn burn out blijft mijn energie een hele zwakke plek en met een energieslurpende peuter en een druk huishouden moet ik echt heel voorzichtig zijn. De laatste weken ben ik overenthousiast geweest en de klap van een jaar non stop behandelen begint ook goed aan te komen. Ik zit er gewoon doorheen.

We kunnen bijvoorbeeld ook koffie bij de Geitenboerderij en een wandeling in het Amsterdamse bos doen. Of hier koffie bij de stadsboerderij en een wandeling langs de a.pen bij Sti.chting A.ap (ik kan zelfs een rondleiding afspreken). Ik noem maar wat. Zat hele leuke alternatieven die geen geld hoeven te kosten (althans niet meer dan een koffie en eventueel een puntje appeltaart).

Maxi heeft mijn M.ac mee naar A.msterdam, want die moet gerepareerd worden, dus ik zit de komende dagen wat minder goed met toegang tot internet, want Mini heeft de i.Pad in beslag genomen.... Maar goed ik meld me nog wel dames.

Nogmaals excuses als we een alternatieve locatie moeten zoeken! Ik hoop op jullie begrip!

Liefs,

Floor

Ga jij je eens ff niet zo zitten verontschuldigen!! Het is juist goed dat je je grenzen aangeeft en we willen een vrolijke, fitte Floor en niet eentje die eigenlijk rust nodig heeft.

Ik hoop stiekem dat we wel een datum vinden voor 9 december :happy: Zou het leuk vinden om voor de feestdagen (ok, en voor mijn vakantie) elkaar te zien!

Hier verder ook niet zoveel te melden... Ben nog op mijn werk, een drukke dag aan het afsluiten en ben blij dat ik zo mijn kleine mannetje weer op kan halen. Heerlijk op de fiets alles aanwijzen wat hij interessant vindt :clap2:

Nou ladies, tot later vanavond weer!!

xxx

Geplaatst

Ik had al wat anders mijn oom en tante brengen me willen winkelen waar Floor woont oom heeft daar gewerkt

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hi Jessica,

Wat een lieve oom en tante heb jij zeg!!! Echt super dat ze je willen brengen!

Zullen we even de datumprikker afwachten? Ik vrees alleen dat Sproet van de aardbodem verdwenen is? Misschien geeft ze liggend een concert? Even afwachten maar!

Ik ben ook moe en saai, dus duik er lekker in. De korte nachten breken me een beetje op....

Slaap lekker dames!

xxx

Geplaatst

Ff heel kort van mijn kant. Andere datum is voor mijn oke. Voor 9 december gaat me alleen niet lukken misa ;)

Floortje denk goed aan jezelf he wijffie!?

Ik ben niet ceel aanwezig. Het is best druk met de kids, huishouden, werk... Dat als ik niks te soen heb ik lekker ga haken en met manlief filmpje ga kijken :)

Wie mis ik nog op f.acebook? Ik heb gezellig beanie en ansje. Stuur me maar pb tje ;) vind ik gezellig. Als we dan niet kunnen afspreken dan maar zo hahahaha

Floor tijd dat je aan de f.acebook gaat hoor!!! ;)

Dikke knuffel!!!

Geplaatst

Hey allen,

Even ego en geen zin om op iedereen te reageren, hier een hele drukke dag gehad, gaan winkelen, allemaal nieuwe kleren gekocht voor het hele gezin...

Superleuke middag gehad met zen allen, en deze avond gaan eten voor de 35 ste huwelijksverjaardag van mijn man's ouders...

Op een gegeven moment men man moet naar de wc , ik tegelijk mee omdat ik daar de wc niet wist zijn, na het plassen bij het afvegen ROOD BLOED!!! En ook nog geen klein beetje... Onze twee toppertjes zijn weer niet mogen blijven zitten, dus IVF 2 komt eraan, morgenvroeg maar even bellen met het ZH ik heb namelijk geen medicijnen nog... Moest me natuurlijk sterk houden in het ZH, tranen brandend achter men oogjes... Maar ja de familie weet helemaal niks van het traject waar we mee bezig zijn... Dus kan je natuurlijk ook je tranen niet de vrije loop laten... Eens na het etentje in de auto toch maar de tranen laten lopen... Morgen kom ik nog wel eens terug... Sterkte aan alle andere meiden die ook van het bankje gevallen zijn... Feli voor de groene dames... en sterkte aan alle anderen meiden die nog aan het wachten zijn

groetjes

Geplaatst

Blondi meen je niet meid gatver bloed je nog steeds geen hoop dat er 1 blijven plakken

Sterkte meid

Dikke knuf

Geplaatst

Hey minoes, ja ik bloed nog steeds en al redelijk hevig voor nog maar begonnen te zijn, nu een drietal uurtjes, dus vrees dat er geen blijven plakken is, en dan had ik dat mooie acht cellig toppertje en men klompje al bij me... en had ik nu net vanmiddag nog iets leuks gekocht voor men tweelingszus der pasgeboren babytje

Doet pijn dat kleine ding net uit de tassen te laden .... Moeten het maar even een plaatsje zien te geven weer

knufje

Geplaatst

Goedemorgen meiden en kindjes, hebben jullie allemaal lekker geslapen?

Blondine, wat enorm schrikken dat je bloed! Maar je hebt toch 2 cryo's laten terugplaatsen? Wellicht is er eentje wel blijven zitten? Sterkte iig, het is allemaal niet niks.

Sandra, veel plezier morgen met de meiden van juli 2012. De lokatie is erg leuk, wij zijn er in juli geweest met de jan/feb/mrt mama's en kindjes!

Floor, hoe was je Mini/Maxi avond? Hebben jullie vannacht wel fatsoenlijk kunnen slapen?

V.ince was gisteravond helemaal totall-loss dus die heb ik om 18.30 uur in bad gedaan en na een papfles naar bed gebracht. Mijn held werd gewoon pas om 8.30 uur wakker, geweldig!! Hij is nog niet helemaal fit na z'n verkoudheid, maar hij schreeuwt moord en brand als ik z'n neus wil leegzuigen of een spuitje zoutoplossing erin wil doen :-(

Geplaatst

Och Blondi meid wat verschrikkelijk

En dan ook nog het kado brengen pffff

Meid ik wens je heel veel sterkte en dikke knuffel

Melis dus heerlijk geslapen lekker he

Onze dame moest ik om 10 uur wakker maken ik schrok wakker van gister avond 21 uur

Ze word 2 x in de nacht wakker met huilen maar slaapt daarna gewoon verder zal wel nachtmerrie zijn ofzo haha

Floor hoest bij jullie gegaan?

Iedereen fijn weekend

Liefs Jessica

Geplaatst

Hi dames!

Wat een rust hier.... Iedereen aan het genieten van het mooie weer?

Blondine, wat een teleurstelling weer... Hoe is het vandaag met je? Geef het een plekje, geef je verdriet de ruimte... Dat is echt nodig!

Eigenlijk heb ik ook helemaal niks te melden! Manlief is op stap, die verwacht ik pas vanavond laat weer thuis. Beetje ongezellig wel, heb hem weinig gezien deze week want hij heeft geloof ik vier avonden over gewerkt. Nou ja het is niet anders. Morgen dan maar wat quality time met z'n tweetjes! En vanavond genieten van mijn (vanmiddag) zelfgemaakte pompoensoep, daar houdt hij niet van maar ik wel!

Geplaatst

Blondine, ik vind het heel erg voor je, veel sterkte!!

Hmmm, lekker pompoensoep, ga ik ook weer eens maken! Lekker gezond! Ik hoop dat je hebt genoten van een rustig dagje en veel plezier morgen lekker samen met je mannetje!

Tja, hier een klein dipje, maar dat komt vooral door slaapgebrek... Ik duik er nu in en zal jullie morgen eens even goed wakkerschudden!!!

Inderdaad heeeeeeeel erg rustig. Hoe is het met de andere dames?

Slaap lekker,

Floor

Geplaatst

Hey allen,

Hier gaat het ook niet zo heel super, heel veel buikpijn nu, ook net als colle hevig bloeden, twee maandverbanden met een keer nodig en maar continu naar de wc lopen en verversen.

Ik heb gisterenmorgen het ZH gebeld, want ik wist ook niet of ik gelijk door mocht of niet... Dus ik werd na een uurtje terug gebeld als ik nog deca liggen had mocht ik gisteren gelijk beginnen , en vandaag dan voor de uitgangsecho, anders moest ik gisteren al naar het ZH.

Ik ben dus gisteren met de eerste spuit Deca begonnen, en moet zo om 9.40 in het ZH zijn.

Srr dat ik even niet meer reageer, maar ben het toch nog een plaatsje aan het geven, heb het er deze ronde heel moeilijk mee, meer dan de vorige poging.

Dank jullie wel allemaal voor de lieve woordjes, vind ik heel mooi om te lezen, en oook voor jullie steun allemaal bedankt.

Aan de dames die groen zijn nogmaals feli, alle andere die eraf gevallen zijn heel veel sterkte in deze emotionele tijd en alle wachtenden heeel veeeel succes met die slopende tijd.

Groetjes en fijne zondag allemaal xxx

Geplaatst

Goeiemorgen dames, lekker (bij)geslapen??

Blondine, hoe was het in het ZH? Hebben ze ook direct gekeken voor het heftige bloedverlies? Lijkt mij niet goed hoor!

Floor, beetje bij kunnen slapen? Extra uurtje gepakt?

't Blijft wel errug rustig... Wat is iedereen aan het doen? Nog aan het slapen of gewoon lekker aan het ontbijten ed?

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Het is hier idd verdacht rustig, watskebeurt!?!

Wie regelde ook alweer de datumprikker? Heeft inmiddels iedereen gereageerd?

Hier alles goed, geen bijzonderheden en weinig te melden! V.ince gisteravond extra laat (20.00 uur) naar bed gebracht ivm de klok. Meneer werd keurig om 8 uur nieuwe tijd wakker, erg fijn op de zondag!

Nog plannen voor vandaag?

Geplaatst

Blondine, kan je nu gelijk weer door dan? Ik dacht altijd dat je sowieso een maand rust moest hebben. Pas wel goed op jezelf meid, huil goed uit en neem de tijd om het een plek te geven.

Jessica lekker dat je dametje zo uitslaapt!

Melis heerlijk dat V.ince uitsliep. Ik heb nog niks ingevuld op datumprikker maar ga het zo direct doen :)

Joël was om 7.45 nieuwe tijd wakker. Netjes dacht ik zo. Nu moet ik wel zeggen dat het gisteren druk was met verjaardag van manlief en hij heel veel aandacht heeft gekregen. Gisteravond was hij dan ook total loss.

Ik ben vrijdag voor gesprek naar u.w.v. geweest. Op zich wel een goed gesprek waarin ik vertelde over mijn plannen, maar ik ben ondanks dat nog niet van mijn sollicitatieplicht af. Zij hanteren een onderzoeksperiode van 6 weken voordat je voor jezelf begint om te oriënteren en dingen uit te zoeken die nu eenmaal moeten als je voor jezelf begint. In die periode heb je dan geen solliciatieplicht. Aangezien ik begin december aan mijn opleiding begin en deze tot begin maart duurt, heb ik dus nog drie maanden over. Bij het u.w.v. redeneren ze dus dat ik nog wel 3 maanden aan het werk kan. Tja zij blijven zakelijk en hebben natuurlijk hun eigen belangen en denken dat ik door te werken meer verdien dan nu ik uitkering krijg, maar ja dan moet ik weer opvang voor J zoeken en dat kost ook geld, maar daar denken zij natuurlijk niet aan. Nou ja ik zie wel hoe het loopt..

't is heerlijk weer vandaag, ik hoop dat ik manlief nog even mee naar buiten krijg voor een wandelingetje.

Jullie nog plannen dames?

Geplaatst

Hey Beanie, ja ze vond dat ik idd wat heftiger menstrueerde maar niet dat het ernstig was, beetje door de kuren.

Maar alles zag er vanbinnen verder prima uit, wat betreft rechterzijde, linkereierstok had weer geen zin om zich te tonen.

Deed ook behoorlijk pijn die kant met de echo, weer druk met het handje maar mocht allemaal niet baten.

Ze hebben drie folliekels aan de rechterkant gevonden, maar ervaring van de vorige poging is dit wss niet alles van de folliekels, de vorige keer had ik er ook maar drie bij punctie bleken het er toen 6 te zijn.

Beanie, hoe gaat het nou met jou meid? En met jou Ansje??

Ja Ansje ik mocht gelijk door omdat deze mislukte poging van 2 cryootjes waren

En mijn lichaam door bijna geen medicijnen te moeten gebruiken dit wel aankan.

En ja Ansje nu heb ik hierdoor ook geen tijd om alleen over het hoe het wel kon zijn te piekeren... Als je snapt wat ik bedoel.

En ook ik word binnen een goede twee maand al 40 en ik ben bang hoe langer ik wacht dat het helemaal niet lukt.

Dus gelijk doorgaan,hoe zwaar het ook is.

Ik heb gelukkig gisteren een paar vrachtwagen modelbouwdozen gekocht, dus kan even mijn aandacht daar een beetje op richten, is ook nodig van deze keer. Had echt een zwangerschapsgevoel, tot vrijdag...... Hoe je lichaam je toch voor de gek houd he. Zat vlugger dan verwacht inhet ZH, moest normaal pas dinsdag testen... Was helaas niet nodig....

Nah ja, ik ga stoppen en niet jullie zonnige zondag verknallen met het gezeur van mij...

Groetjes allemaal xxxxxxx

Geplaatst

Hey dames

Dus alle baby's hebben niet zoveel last van uur verschil? Lekker zeg

Blondi je valt ons helemaal niet lastig

We zijn er voor je meid en lucht je hart maar ander krop je het op

Hele dikke knuffel meid en sterkte

Onze dame werd om half 6 wakker nieuwe tijd en daarna geslapen tot half 10

Wij gaan zo lekker wandelen meter he Fam. Gezellig

Floor kom je beetje bij meid dikke knuf

Iedereen fijne zondag

Geplaatst

@ beanie, thanks voor je reactie op mijn topic, was vergeten dat jij daarin zat. Erg verhelderend dat artikel. Ik ga zeker een gesprek aanvragen.de gynaecoloog stelde voor om over pijnbestrijding te praten in week 36. Ik vind dat echt belachelijk en heb dat ook gezegd. Wat als de baby eerder komt, dan hb je rei probleem. Weet jij of dat normaal is om er zo laat mee aan de slag te gaan. Zou graag wel eerder willen bespreken hoe de bevalling gaat. Uiteraard rekening houdend met veranderende omstandigheden op ht moment van bevallen.

Geplaatst

Blondine ik snap je hoor! En op een gegeven moment gaat je leeftijd ook meespelen en voel je dat de druk nog extra groot wordt.

Zeg Beanie wil jij jouw recept voor pompoensoep wel met ons delen? Of is het geheim van de kok?;) Ben zo benieuwd hoe het smaakt en ik wil het deze week wel eens gaan maken.

Jessica lekker hoor wandelen!

Geplaatst
@ beanie, thanks voor je reactie op mijn topic, was vergeten dat jij daarin zat. Erg verhelderend dat artikel. Ik ga zeker een gesprek aanvragen.de gynaecoloog stelde voor om over pijnbestrijding te praten in week 36. Ik vind dat echt belachelijk en heb dat ook gezegd. Wat als de baby eerder komt, dan hb je rei probleem. Weet jij of dat normaal is om er zo laat mee aan de slag te gaan. Zou graag wel eerder willen bespreken hoe de bevalling gaat. Uiteraard rekening houdend met veranderende omstandigheden op ht moment van bevallen.

Het is normaal om het er zo laat over te hebben, maar dat is omdat ze meestal proberen je de pijnbestrijding door je neus te boren... In dit land is het kennelijk 'stoer' als je zonder pijnbestrijding bevalt. Dat terwijl barenspijn een van de ergste vormen van pijn is, zeker bij mensen, omdat wij ooit hebben bedacht rechtop te gaan lopen, waardoor het gat precies zit waar onze benen zich sluiten. Uitermate onhandig is dat. Dus je hebt groot gelijk dat je het eerder wilt bespreken hoor. Hoe eerder hoe beter zou ik zeggen. Mij hebben ze met zware beenweeen en een vreselijke weeenstorm (terwijl je Oxytocine via het infuus nog een tandje werd opgeschroefd) aan de remifantanil gehangen en dat werkte echt voor geen meter. Een vriend van ons is chirurg en hij vertelde toevallig vorige week dat het slecht in het nieuws is, omdat het wel versuft - inderdaad, je wordt zo stoned als een garnaal - maar dat het relatief weinig doet op de pijn. Dat is precies hoe ik het ook heb ervaren! Hij vertelde dat hij patienten gemiddeld twee tot drie dagen langer in het ziekenhuis heeft als hij dat spul heeft gebruikt en dat ze ook veel klagen over misselijkheid. Kortom: laat het gesprek over pijnbestrijding niet steeds naar voren schuiven en denk echt goed na over wat je wilt. Een ruggenprik is extra werk voor de artsen, maar als je geen pijn wilt hebben, is dat volgens mij de enige goede en effectieve vorm van pijnbestrijding. Ik zou het nooit, maar dan ook nooit meer zo ver laten komen als ik nog eens zwanger raak. Ik vond het echt een vreselijke hel en heb er nog een trauma van en mijn bekkenbodem is nog steeds ontwricht, omdat ze me totaal gefixeerd op mijn verkeerde (niet sterke) zij hebben gelegd, van 5-10 cm... Ik was zo in shock dat ik niet de tegenwoordigheid van geest had te vragen of ze me nog een keertje op mijn goede zij wilden helpen draaien...

Geplaatst

Zo nou, daar zijn we weer!

Wat fijn dat alle kindjes zo lekker hebben geslapen! Heerlijk hoor!

Ansje was de verjaardag van je man gezellig? Ik hoop het! Nog gefeliciteerd!!!

Jessica, het gaat, dank je, maar ik ben en blijf wel erg moe, helaas. Het zal wel een beetje de nasleep zijn van een jaar lang behandelen en - inmiddels - 10 kilo overgewicht ;-))

Blondine, ik vind het vreselijk voor je en ik weet uit ervaring dat de klap de ene keer harder aankomt dan de andere keer. Neem je tijd en neem vooral ook even afstand als je daar behoefte aan hebt! Wel fijn dat je zo snel weer mag beginne, dat geeft vast positieve energie.

Melis, die kleine Prince V.ince kan er wat van he? Is hij inmiddels ook een beetje opgeknapt?? Arme snotterkop! Zijn jullie nog lekker naar buiten geweest vandaag? Manlief moest werken toch? Dus lekker samen keuvelen?

Mini is ook behoorlijk verkouden, maar is vanmorgen heerlijk in zijn skipak mee geweest naar de manege en we hebben heerlijk met ons paardje geknuffeld en ik heb lekker gereden! Ik wil proberen minstens drie keer per week te gaan en hoop dat ik daar wat fitter door ga worden. Verder een beetje gerommeld in de tuin, er staan vrij veel bomen, dus er ligt een behoorlijk pak bladeren, maar binnenkort wordt de winterbeurt gedaan, dus ik ga ook niet alles opruimen... Er moet ook nog wat werk over blijven voor 'de mannen'!

San, jij ook lekker aan het genieten van het weekend? Ik hoop het!

Beanie, was de pompoensoep lekker en hebben jullie vandaag en lekker dagje samen gehad??

Liefs en een dikke knuffel voor allemaal,

Floor

Geplaatst

Hi dames,

Floor, klinkt goed! Lekker knuffelen met het paardje en 3x per week rijden..... Denk dat je dat vast wel energie zal gaan geven! Buiten zijn, in beweging zijn, altijd goed! Jij bent overigens de ervaringsdeskundige op bevallen met remi-pompje gebied, daar kan ik niet over meepraten. Ook niet over het tijdstip om over de pijnbestrijding tijdens de bevalling te praten, al lijkt idd 36 weken me wel heel erg laat! Dus Sometimes, slinger het aan, vraag een gesprek aan met de anesthesist (soms hebben ze ook gewoon een inloop-poli, andere ziekenhuizen moet je een afspraak maken) en laat je vooral heel goed voorlichten! Qua ruggenprik denk ik dat het handig is om dit tijdig aan te geven, niet als je al dik in de weeën zit. Ik weet hoe de procedure gaat en dan is het handig als je mee kunt werken, het lijkt me dat de kans dan des te groter is dat hij goed zit... Nogmaals, deze ervaring heb ik niet, alleen vanaf de andere kant! Dus helpen bij het prikken.... En daar heb ik dan weer plenty ervaring mee!

Ansje, ik wil het recept wel delen hoor! Zal zo ff een aparte reactie daarvoor geven! Is onwijs makkelijk en zo lekker.... Past ook goed bij de tijd van het jaar! Wat ontzettend irritant dat je voor die 3 maanden nog moet gaan solliciteren... Van hun kant snap ik het wel maar wat brengt het jou?

Blondine, ik bewonder je hoor, dat je al zo snel de knop weer om zet en doorgaat! Kan het me ook wel heel goed voorstellen hoor, gezien je leeftijd (dat is voor mij ook de reden om nog dit jaar de derde poging te doen, ipv pas in het nieuwe jaar door gaan). En als je wilt klagen of je emoties kwijt wilt, hier is de plaats! We snappen je allemaal maar al te goed en dit forum is niet alleen voor de leuke dingen!

Melis, Ansje en Jessica, wat heerlijk dat de kindjes al helemaal omgeschakeld zijn! Kost ons waarschijnlijk meer moeite...

Gisteravond was manlief eigenlijk veel eerder thuis dan verwacht, dus heb ik hem toen ook nog gezien! Vandaag heeft meneer lekker uitgeslapen, ik was natuurlijk weer vroeg wakker en heb fanatiek gefietst. Vanmiddag zijn we wezen shoppen, helaas nog niet geslaagd voor winterlaarzen (dus ik loop nog steeds op ballerina's, beetje koud nu. Maar mijn normale hakken kan ik gewoon nog niet aan, ivm mijn knie). Dus de missie is nu nog winterlaarzen zonder hak of met een klein hakje. Maar wel 2 vestjes, een topje en een riem gescoord! Nu nog even lekker relaxen.

Geplaatst

Voor Ansje, het recept van de pompoensoep:

Neem een hutspot-pakket (uien en wortelen en dan vast voorgesneden), en pompoen. Gisteren had ik 1,5 kleine, je kunt ook 1 grotere nemen. De pompoen hoef je niet te schillen! Alleen in parten snijden, de pitten en 'draden' er uit halen en ik kleiner stukjes snijden. Alles in een grote pan en er zoveel water aan toe voegen dat de groenten bijna onder water staan. Wel even de hoeveelheid water afmeten, er moet namelijk per 400 ml water een groente bouillon tablet aan toegevoegd worden. Dit aan de kook brengen en laten koken tot de pompoenstukjes lekker zacht zijn (15-20 minuten). Dan de staafmixer er in en pureren maar! Eventueel nog wat water toevoegen als de soep erg dik is, en naar smaak zout en peper. Wat ik erg lekker vind is om er wat gemalen koreander doorheen te doen. Je kunt bij het serveren er nog wat room doorheen doen, ook heel lekker!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden