Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Dan moet je opstaan en een lief berichtje sturen naar je forumvriendinnetje..:)

Vooral niet in bed liggen en blijven malen..

Pffffff..... en nu ben ik moe ;-((

Ik haal de raarste dingen in mijn hoofd: dat het vast mis zal gaan, dat het er twee zijn en dat dat nooit gaat lukken, dat ik Mini tekort ga doen als er nog een (laat staan twee) komt, dat ik de echo wel kan afbellen, want dat het toch niks wordt. Zo vreselijk vervelend, ik ben gewoon in ontkenning. Ga zo maar weer even een indicator halen om te kijken of die nog op 3+ staat, misschien dat ik het dan weer even geloof. Overal zijn ook mensen ernstig ziek om me heen en ik ben al zo'n hypochonder sinds ik moeder ben, maar nu is het helemaal erg!!

Sorry, moet even klagen...

X

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen 'slaapwandelaars' :)

Jeetje, wat een activiteit hier midden in de nacht:) Gelukkig is het om een goed redenen dat jullie waker gehouden worden en niet zo maar! Ik hoop me snel ook op een nachtbankje aansluiten te kunnen - zeg ze nu en straks horen jullie mijn jammern:))) Nou ja, als we eerst de tp maar eindelijk hebben dinsdag...pfff duurt zo lang. (egoooo)

Sandra: je wat geweldig - Parijs! Genieten jullie daar maar heel erg van! dkikke knuf en veel plezier!

Sproet: hoe gaat het met jou - een beetje bijgekomen van de ziekenhuisbezoeken? Hoe was het bij de Neuroloog?

Beanie: Ik zie je letterlijk voor me met de kleine schattige spulletjes:) Zo blij voor je! Ik hoop dat je nog veel meer vertrouwen erin krijgt en de volgende maanden echt mag genieten van jullie geluk.

Floor: oh je - je hebt het echt te pakken - misselijk, slapeloos, emo... Maar: je bent zwanger:)))) hoop dat je straks alleen maar nog blije gedachten en gevoelens mag hebben! Hoe is het vandaag met je? Zorg maar heel goed voor jezelf.

Somtimes:

Ansje, Remmir, Daphne en ben ik iemand vergeten?? Hoe is het met julie? Op weg naar wintersport - Remmir veel plezier en geniet ervan.

Hier een volle dag, dus misschien tot later:) Liefs, tina

Geplaatst

Oh wat vervelend dat je er zo onzeker en bang van bent. Ik hoop dat de indicator je wat rust kan geven. Ik blijf hier gewoon voor je duimen zo lang dat jij er zelf van zeker bent:)! Moet wel een duim volgende week dinsdag zelf in beslag nemen voor mezelf:)))

Sterkte meid en heel dikke knuffel.

Pffffff..... en nu ben ik moe ;-((

Ik haal de raarste dingen in mijn hoofd: dat het vast mis zal gaan, dat het er twee zijn en dat dat nooit gaat lukken, dat ik Mini tekort ga doen als er nog een (laat staan twee) komt, dat ik de echo wel kan afbellen, want dat het toch niks wordt. Zo vreselijk vervelend, ik ben gewoon in ontkenning. Ga zo maar weer even een indicator halen om te kijken of die nog op 3+ staat, misschien dat ik het dan weer even geloof. Overal zijn ook mensen ernstig ziek om me heen en ik ben al zo'n hypochonder sinds ik moeder ben, maar nu is het helemaal erg!!

Sorry, moet even klagen...

X

Geplaatst

Lieve vrouwen, ik moet even rustig bijlezen. Doe ik strakjes...! N.euroloog was grappig genoeg ook wel erg leuk. Zij en ik gaan zo'n tijd terug. En hebben zo'n hoop meegemaakt. Ik krijg rap een oproep voor een mri scan. Want er is wel vermoeden op nieuwe hernia op of rond het oude operatie gebied. Ik vind het allemaal prima. Kan me niet zo heel veel schelen.

Ik moest vooral heel erg lachen toen ik op de weegschaal moest staan. Kilo kwijt!!! Yeah!! Nu later sporten als de mri is geweest! Maandag al wel lekker zwemmen!! Morgen badpak kopen en savonds sushi bij m'n broertje brengen. Ik heb een rotleven! Lees jullie strakjes rustig ff bij. Xx

Geplaatst

Hi Sproetje! Wij zijn al bij, maar wat is er met alle andere meiden gebeurd? Is iedereen een beetje afgetaaid? San is in romantisch Parijs, maar wat is er met de rest gebeurd? Beanie en Sommie slapen net pas weer, Melis gaat vreemd in maart, Remmir is op vakantie, Daphne weet ik niet. Lekker aan het uitpuffen na het klussen op je ei? ;-) Minoes even niet lekker? Ansje alles goed? Tina, spannend tijden voor je hè? Hoe voel je je nu?

Ik heb zowaar een nacht geslapen. Mini was wel vroeg wakker en wel vaak wakker geworden, maar wel elke keer weer in slaap gevallen. Ik voel me nog steeds niet goed, dus we zijn gisteren weer in het ziekenhuis geweest. Ik had weer koorts zonder griep of verkoudheidsverschijnselen en pijn in mijn buik. Kortom: de bezorgdheid sloeg weer toe. Het leek allemaal mee te vallen en hij wijt de pijn in mijn buik aan de vergrote eierstokken. Er bestaan theorieën dat ze gevoeliger worden naarmate er vaker in is geprikt. Bij Mini had ik namelijk nergens last van, vandaar mijn bezorgdheid.

Nou dames, ik wens jullie een fijn weekend!

Geplaatst

Hier druk, druk, druk en daarnaast weinig te melden!

Hele weekend visite voor zoonlief z'n verjaardag, alles aan het voorbereiden. Vanmiddag nog de verjaardag van m'n schoonmoeder en morgen 30 man bij ons over de vloer.

Floor, al die elendige kwaaltjss maken het er ook niet beter op hé?! Maar je hebt volgende week de echo toch? Heb vertrouwen in jezelf en in je lichaam meis, ook al is dat gigantisch moeilijk gezien jouw IVF-rugzakje. Knuffel!!

Ik ga gauw douchen en in de make-up, om 10.00 uur staat de visite voor de deur. Later!!

Geplaatst

Tja, soms is het rustig, som is het in eens heel druk! Ik had gisteren echt niks meer te melden.... De volgende keer zal ik dat komen melden, okay Floor? Maar jou had ik al over de App gesproken....

Melis en Ansje, heel veel plezier bij het vieren van 2 heel belangrijke verjaardagen dit weekend! Geniet er van! En geniet van jullie (bijna) eenjarigen! Enne, alvast gefeliciteerd he!

Tina, drukke dag overleefd?

Sproet, goed geweest bij de neuroloog... Nu dus de MRI afwachten. Gaat dat lang duren? Heb je enig idee? Ik kon in juli met 4-5 dagen, maar dat was een spoed MRI voor mijn knie (orthopeed wilde dat als het zou lukken er nog een MRI gemaakt zou worden voor de operatie 1,5 week later. Maar hij had er wel bij gezegd dat hij ook als dat niet zou lukken wel zou opereren, aangezien de diagnose gescheurde voorste kruisband toen al meer dan duidelijk was. Uit de MRI bleek alleen ook dat, naast de volledig afgescheurde voorste kruisband, mijn buitenmeniscus behoorlijke gescheurd was en de binnenmeniscus een beetje. En dat ik een botkneuzing had. Was wel even genoeg toch? Ben nog altijd aan het revalideren...). Ga je dit trouwens allemaal meenemen in je beslissing wanneer je de volgende IVF gaat doen?

Hier dus vannacht weer een tijdje uit bed geweest, zie het nachtbankje. Maar daarna toch nog tot bijna 9.30 uur liggen slapen. Straks fijn huis opruimen en poetsen en vanavond nog boodschappen doen (we hebben ontdekt dat het zaterdagavond zo net rond/na etenstijd heel rustig is bij de Appie!). En morgen lekker helemaal niks, vooralsnog dan....

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hey dames

Floor lieve schat wou dat ik e angst over kon nemen

Volgende week echo toch dikke knuffel meid

Melis Ansje bijna jullie kanjers jarig veel plezier met voorbereidingen

Beanie nachtbraker haha

Oo zo weet dochter word wakker

Geplaatst

Zo'n lekker kookboek gekocht! Met allemaal vegetarische gerechten! Prachtige foto's ook. Nu zitten eenvoudige courgettetaartjes in de oven... Hmmmm...

Geplaatst

Floor dat klinkt lekker!! En lekker gezond. Ik hoop dat de onzekerheid snel weggehaald wordt door een mooie echo..

En Beanie er is zelfs een nachtbankje.. haha grappig! Geniet van je rustige weekend!

De rest ook een goed weekend!

Wij vertrekken morgenvroeg.. Tis heel dubbel allemaal. Lekker en gezellig op vakantie, maar zit al een aantal dagen erg slecht in mijn vel. Ik zit tegen een enorme huilbui aan denk ik. Meestal lucht dat op. Ik heb de puf even niet om er weer positief in te gaan staan. Ik ben zo bang dat wij geen kindje gaan krijgen.. kansen zijn bijna op..

Geplaatst

Remmir ja heel dubbel sterkte meid en ondanks fijne vakantie

Sometimes schiet al op bij jou

Tina hoest met jou meid

Sproet en druk weekend trek je het nog allemaal beetje

Hier niet happy moeilijke periode och kom ik ook wel door heen

Veel genieten met mannetje en dochter sta je er niet zoveel bij stil

De dames die ik vergeten ben dikke knuffel

Liefs

Geplaatst

Gewoon nare periode zal voor ander niet veel wezen maar onbewust blijf ik ermee bezig elke x als de datum in de buurt kom voel ik me naar kan er niks aan doen

En ja nu kom ik tot rust en krijg ik klachten duizelig moe nergens zin

Och stelt niks voor vergeleken bij anderen

Sorry voor mijn ego verhaal

Geplaatst
Gewoon nare periode zal voor ander niet veel wezen maar onbewust blijf ik ermee bezig elke x als de datum in de buurt kom voel ik me naar kan er niks aan doen

En ja nu kom ik tot rust en krijg ik klachten duizelig moe nergens zin

Och stelt niks voor vergeleken bij anderen

Sorry voor mijn ego verhaal

Lieve Minoes, als het voor jou zo voelt dat je er naar van wordt, dan is er echt wel wat aan de hand! Vergelijk je alsjeblieft niet met anderen.... Iedereen hier heeft haar rugzakje, maar het kan niet zo zijn dat jij het gevoel krijgt dat je je aanstelt! Want dat doe je niet! Als je je verhaal kwijt wilt, mag dat natuurlijk altijd, het kan opluchten... Hoeft niet hoor! Maar wij steunen je, ik spreek ook even voor de anderen, zoals jij ons ook steunt! Dus lieve Jessica, knuffel voor jou! Kruip dicht tegen je mannetje aan, geef je lieve meisje een dikke kus en laat die tranen komen... Misschien geeft dat je ook een beter gevoel!

Geplaatst
Floor dat klinkt lekker!! En lekker gezond. Ik hoop dat de onzekerheid snel weggehaald wordt door een mooie echo..

En Beanie er is zelfs een nachtbankje.. haha grappig! Geniet van je rustige weekend!

De rest ook een goed weekend!

Wij vertrekken morgenvroeg.. Tis heel dubbel allemaal. Lekker en gezellig op vakantie, maar zit al een aantal dagen erg slecht in mijn vel. Ik zit tegen een enorme huilbui aan denk ik. Meestal lucht dat op. Ik heb de puf even niet om er weer positief in te gaan staan. Ik ben zo bang dat wij geen kindje gaan krijgen.. kansen zijn bijna op..

Lieve Mir, ook voor jou een dikke knuffel... En ga alsjeblieft lekker genieten van je vakantie! Praat met je man, lucht je hart, deel je emoties en je angsten.... Maar zorg er ook voor dat je een beetje uitrust en je hoofd leegmaakt in de sneeuw! En pak de terrasjes, geniet van alles om de piste heen.... Waar ga je heen? Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk?

Je angst is zo begrijpelijk... Ik weet ook zo goed hoe dat voelt... Durfde eigenlijk niet met de laatste poging te beginnen want dat was zo definitief! Je hebt eind van de maand toch gesprek? Als het allemaal heel moeizaam gaat zou je ook nog kunnen overwegen naar een ander ZH over te stappen, als je de tijd hebt misschien Gent? Daar stemmen ze alles af op de individu, ipv strak protocollen te volgen.... En misschien zijn er nog wel opties om in je eigen ZH te bespreken. Maar dat komt wel na je vakantie! Wie weet is de formule die Floor en ik nu hebben toegepast ook wat voor jou? Maar nogmaals, eerst je vakantie en dan de rest!

Geplaatst
Zo'n lekker kookboek gekocht! Met allemaal vegetarische gerechten! Prachtige foto's ook. Nu zitten eenvoudige courgettetaartjes in de oven... Hmmmm...

En, waren ze net zo lekker als op de foto? Soms is koken best leuk!

Geplaatst

Heerlijk!!!!! Bladerdeeg (ik maak dat dus niet zelf) zachte geitenkaas (had ik niet in huis, dus P.hilladelpia) daar smeer je het bladerdeeg mee in. Dan plakjes courgettes, peper, zout en kruiden waar je zin in hebt, beetje parmezaan en hup 10 minuutjes een hete oven in! Jammie! En het kost volgens mij nog geen drol ook!

Vanmiddag aardappelpuree met snijbonen en kabeljauwhaas ;-) Vind het zo gezellig om op zondag warm te lunchen ;-)

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Moin moin,

Ik ben er even tussenuit geglipt - voorbereidingen voor een 50e verjaardag van een vriend en gisteren nog de 70e verjaardag gevierd van mijn schoonmoeder.

Sproet: Fijn dat het goed verlopen is nbij de Nero. Nu nog de Mri scan, is wel goed dat ze snel willen kijken en het niet langer uitstellen. Ik wens je heel veel sterkte ! Hoop dat je niet meer te lang erop moet wachten.

Rmmir: Jullie zijn nu al lekker onder weg. Geniet er maar van! Heel begrijpelijk dat je er momenteel nog niet weer met zo positieve gedachten tegen aan kan, en als een huilbui oplucht - laat maar gewoon komen. Je moet het nu eerst een plekje geven en dan heb je ook weer energie en geloof erin dat het toch kan lukken. Maar ik snap je onzekerheid helemaal - iedereen hier natuurlijk.

Floor: mhhhhhh!!! Geitenkaas bladerdeeg, courgettetaartjes, purree met snijbonen en vis, lekker zeg:) Hoe is het verder vandaag met je? Heb je een beetje geslapen?

Minoes: Arme meid. Dikke knuffel voor je, hoop dat wat steun hebt en je je hart kan luchten! Sterkte!

Hoe is het met de rest? Melis: voorbereidingen afgerond:)? Je ging het vandaag vieren, toch? Heerlijk genieten van deze speciale verjaardag! Alvast gefeliciteerd!

Ik ben er helemaal in mijn schelp gekropen en zit volgens mij sinds vrijdagavond in een soort 'depressive' stemming....sorry even ego: ik weet niet wat er vrijdag gebeurd is - we waren gezellig met vrienden naar de film en daarna voelde ik me niet zo fijn en wilde naar huis. Helaas waren we met vrienden gereden en zij wilden nog even... dus ik heb geprobeerd me aan te zetten, maar het gevoel van ik wil alleen zijn en naar huis werd steeds sterker totdat ik echt chagrijnig werd. Ik ben dan wat heftig gaan reageren waarop we toch naar huis gingen. Thuis kreeg ik een ontzettende huilbui en voelde ik me helemaal onbegrepen, schuldig, alleen en rot... Zaterdag kwam mijn vriending dan ook nog om te zeggen dat ze wel snapt dat het moeilijk is voor mij, maar dat ik toch nu wat aan mijn stemming moest doen. Ik was zo triest, heb de hele zaterdag gehuild en dan moesten we ook nog naar de verjaardag (met dikke ogen). Vreselijk. Ik heb er nu nog last van. Ik weet dat mensen het willen begrijpen, maar ik merk toch dat ze dat niet kunnen.. Ook weet niet iedereen in onze vriendenkring waarmee we bezig zijn, wat zo'n situatie als vrijdagavond ook niet makkelijker maakt. Ik moet dan maar wat smoesjes verzinnen waarom ik nu naar huis wil. Ik weet is mijn eigen schuld.... Sorry dames, heel lang en onnodig ego verhaal.

Geplaatst

Oh Tina, helemaal geen onnodig egoverhaal! Weet je wel hoe zwaar het is? Je bent heel dapper! Ik ben met progynova totaal niet in staat om bij mensen in de buurt te komen, laat staan uit te gaan... Heel veel vrouwen hebben deze klachten van progynova. Het is ontzettend rotspul en je kan er heel depressief van worden. En dan komt daar ook nog alle spanning bij van de behandeling. Wij IVF vrouwen vergen gewoon vreselijk veel van onszelf en ondertussen eisen we ook nog van onszelf, dat we leuk, ontspannen, sociaal en gezellig blijven. Dat gaat gewoon heel vaak niet!

En als jouw vriendin dat zegt, moet ze lekker een eindje ophoepelen en een andere vriendin zoeken die niet met IVF bezig is. Vriendinnen zijn er juist ook voor slechte tijden! 'Kennissen' die feestjes met je willen vieren en niks meer van zich laten horen als het slecht gaat, kan je op iedere hoek van de straat vinden. Laat je dus door je vriendin niet overstuur maken, als ze een echte vriendin is, dan steunt ze je, ondanks het feit dat ze het niet snapt. En gaat ze zeker niet van je eisen dat je je houding verandert terwijl je je vreselijk voelt. Echt Tina, ik weet hoe erg dierogynova is, daar is niet tegenop te knokken, hoe sterk je ook bent. Ik leef echt met je mee, want die bijwerkingen zijn vreselijk (gelukkig hebben niet alle vrouwen er last van).

Kruip maar lekker in je holletje, met een boek of stapel dvd's. Als je straks de TP hebt gehad en je gebruikt de bollen, dan wordt het iets beter! Houd vol en houd je doel voor ogen! En verder gewoon even de stekker uit de wereld, mensen snappen je toch niet! Sterkte vrouwtje!

Mir, voor jou hetzelfde! Heel veel sterkte! Laat die huilbui lekker komen, je hebt behoorlijk wat meegemaakt weer. Het is goed om je emoties eruit te laten, anders krop je ze op en dan komt het later alsnog. Probeer lekker een beetje te genieten. Hopelijk brengt de sneeuw en de gezelligheid rondom de piste je in een luchtigere stemming! Dikke knuffel!

Ansje! Heel veel plezier met het vieren van de verjaardag van J. Wat bijzonder is dat toch! Ik heb het echt in een waas beleefd, die eerste verjaardag. Het is een afronding van zo'n intens, bijzonder, overweldigend jaar en zo'n mijlpaal, dat is echt iets om te vieren.

Melis, jij ook heel erg veel plezier vandaag! Het wordt vast heel erg gezellig! Geef V. een dikke knuffel van me! Misschien vier je zijn volgende verjaardag met een kleine op je arm ;-) Doe B. ook de hartelijke groeten van ons.

Ik ga even een beetje correctiewerk doen voordat ik weer bekaf ben... Mini en Maxi zijn naar de wasstraat, vindt die kleine boef helemaal geweldig.

Beanie, Sproetje, Sommie, Minoesje, jullie beetje oké? Nog plannen vandaag?

Geplaatst

Zo ff tijd om te reageren hier.

Remmir ik wil je toch een fijne vakantie wensen en ik hoop dat je er toch van kan genieten.

Floortje een vega kookboek, dat klinkt goed en die courgettetaartjes ook! Ik zoek vaak op smulweb naar vega gerechten, hebben ze ook heerlijke dingen.

Hoe voel je je verder?

Jessica dikke knuf!

Melis fijne dag vandaag! Veel plezier met je kleine knul.

Sproet wat een mooie meevaller, een kilo kwijt.

Beanie ik hoop dat je vannaacht niet op het nachtbankje hoeft door te brengen.

Officieel is Joël morgen jarig maar we hebben het gisteren al gevierd. Ons lieve knulletje is goed verwend en heeft leuke kado's gekregen. Van opa en oma een zandbak, van de andere opa en oma een tafel van megabloks, verder nog een houten loopkar met blokken, kleertjes, een houten boerderij, een speelmat en heel veel tegoedbonnen. Daar hadden we ook expres veel van gevraagd. Kunnen we daar kleertjes of wat anders voor kopen.

We hadden voor hem ook een taartje gekocht die hij mocht opeten. Eerst voelde hij heel voorzichtig met een vingertje maar later had hij de smaak te pakken en verdween zijn hele gezicht in de taart. Mooi gezicht haha

Ik vond het geweldig om mee te maken en inderdaad wat jij zegt Floortje het gaat wel allemaal een beetje in een waas. Maar wat ben ik dankbaar. Nu het allemaal een jaar geleden is besef ik dat des te meer. Dit is sowieso al een periode dat ik veel terugkijk op alles en alles weer herbeleef. Met een lach en een traan want wat is er veel gebeurd. Oh ik gun het iedereen zo hier om dit geluk mee te mogen maken.

Meiden ik ga weer, straks verjaardag van mijn zwager. Tot later.

Liefs

Geplaatst

Lieve Tina

Je hebt helemaal geen ego verhaal

Sommige mensen weten helemaal niet wat hormonen en Ivf behandelingen met je doet

Sterkte lieverd en laat anderen maar kletsen

Daarom rijden wij nooit meer met anderen mee je staat elke x voor dichte deur mensen snappen het toch altijd beter NOT

Beanie dank je meid

Hoest nou met je en je nachtbraken

Floor klinkt lekker meid

Nog paar dagen en dan heb e echo en hoplijk vertrouwen in je lichaam dikke knuffel

Melis fijne verjaardag vandaag van v

Ansje dus J is goed verwent lekker zeg

Hoe vond je het zelf?

Lijkt me zo speciaal

Andere dames dikke knuffel

Heb gister nieuwe kleren gekregen hele mooie haha

Liefs

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik ben zo blij dat jullie er zijn - en dat ondanks ik jullie alleen maar digitaal ken :)) Is geweldig! Ik heb het gevoel hier momenteel de enige plek te hebben waar mensen echt snappen wat ik doormaak. Dus ik wil jullie hartelijk danken voor jullie lieve en steundende woorden! Heb vandaag de maar mijn 'holletje' mooi gemaakt - hele huis geboend en nu lekker met een bakkie thee op de bank ploffen.

Ansje: wat leuk - de eerste verjaardag!:)!! Kan me voorstellen dat dat heel speciaal voelt. Gefeliciteerd met jullie mannetje!

Minoes: nieuwe kleren - wauw leuk! Genieten:)!

Alle andere dames - lekker aan het genieten van een rustige zondag?? Ik zap later nog weer eens in ... nu eerst op de bank. Liefs xxx

Geplaatst

Hi lieve dames,

Meld ik me ook maar ff....

Lieve Ansje, gefeliciteerd met de kleine man! Zo te lezen hebben jullie het goed kunnen vieren... Moet idd wel heel bijzonder zijn, zo'n eerste verjaardag!

Lieve Tina, idd helemaal niet ego, we zijn hier toch om ook dit soort dingen te delen? En het is zo, we weten hier als geen ander hoe het is om volgepropt te zijn/worden met hormonen... Wat het met je doet, wat het mentaal betekend. Dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat je je hoofd een beetje hebt kunnen leegmaken met het poetsen vandaag!

Lieve Floor, hoe is het met jou vandaag? Voel je je wat beter? En waren de taartjes zo lekker als ze er uit zagen? Vandaag weer zoiets lekkers gemaakt?

Lieve Minoes, voel je je weer wat beter? Wat is er beter, als je je zo verrot voelt, dan shoptherapie..... Mooie kleren gekregen! Das het beste medicijn voor een vrouw: kleren, schoenen of tassen, toch?

Lieve Sandra, genoten van Parijs? Was het leuk zo met z'n tweetjes weg?

Hier rustig, maar misselijk weekend. Wanneer gaat dat nou eens over? Merk ook dat ik weer erg onzeker ben op dit moment. Nou ja, nog een week en dan gelukkig weer echo... En als die goed is dan denk ik dat ik er maar eens in moet gaan geloven. We willen het dan ook 'wereldkundig' gaan maken.

Vandaag wel een beetje gepoetst (ruim het halve huis, is nog niet klaar maar we waren beiden erg moe) en een blokje om het eiland gelopen. Het was wel erg lekker weer! Zo dadelijk maar eens gaan koken.... nieuw recept met zalm van J.amie O.liver. Ben benieuwd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden