Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gelukkig maar Floor, is nu gewoon nodig ter geruststelling.... Laat je het nog ff weten?

Remmir, iedereen is welkom, gezellig als je hier mee komt schrijven!

Sandra, had ik nog niet op gereageerd maar gelukkig dat de heupjes van je kleine meid goed zijn... Ze heeft wel even genoeg gehad de laatste tijd!

Geplaatst
Hoi allemaal. Ik lees vaak mee met deze topic.. Vind het een leuke topic met iedereen door elkaar in verschillende situaties! Ik ben een beetje zoekende waar ik evt een beetje mee kan kletsen.. Ik zou het wel leuk vinden om hier ook mee te kletsen en jullie verhalen te volgen( doe ik al een tijdje eigenlijk het volgen dan) Hopelijk hebben jullie geen bezwaar als ik af en toe een keer hier reageer?

Floor wat super vervelend. Hopelijk stelt het niets voor en hebben ze er een simpele verklaring voor en neemt het je onrust weg!

Beanie ben je daar?? Ben erg benieuwd hoe het vanmiddag is gegaan!? Ik hoop zo op goede berichten!!!???

Mirjam

Hoi, hoi, we hebben Mirjam 'gelokt'! Natuurlijk! Gezellig!

Geplaatst

Ow en floortje nog gefeliciteerd!!! Mooie hcg waarde!!! En hopelijk kun je genieten en heb je straks een mooie echo!!

(sorry dat ik al 2x even inbreek ;)

Geplaatst

Dus....ik ben effe een paar dagen hard aan het werken en jullie schrijven effe het gehele forum vol...mooie boel is dat...mooie boel ;=-)

san, wat fijn dat S.terre ok is!!! Wooohoooo enne..niet teveel zuipen he gevaarlijk carnavalsdier!

Minoes, alles weer een beetje rustig?

Floortje, ookal praat ik niet meer met je...hou toch van je!

Beanie! vandaag toch een echo gehad? ik mis misschien even dat je dat geschreven had, maarja..jullie lullen zoveel! dat kunnen vrouwen die 5 dagen werken gewoon met goed fatsoen niet bijhouden ;-)

Melis, och meis, dat is toch wel een teleurstelling joh!

Tina! Woohooo...nice! :-)

hier..druk jongû.... het is best veel 34 groepen lesgeven....moet er nog erg aan wennen...maar dat komt vanzelf.

Ook ben ik heel erg aan het wennen aan mijn nieuwe i.phon.e5 wat een feest maar wel effies wennen ;-)

Druk bezig met afvallen, ik woog (voor de nieuwe dames) 55 voor ik begon aan IVF en weeg nu 68......mede ook door het stoppen met roken, maar per ivf ben ik toch wel een kilo of zes aangekomen!

Hey dudes, niet teveel kletsen he als ik er effe niet ben...anders moeten er per 10 berichten eventjes een samenvatting gaan komen ;-)

Xkussen!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Saba, ik heb meteen gevraagd hoe vaak ze me maximaal teleur gaan stellen, het antwoord was maximaal twee keer. Dus volgende maand kunnen ze me nog afwijzen, maar die maand erop word ik met zekerheid geholpen. Het VU heeft de beste cijfers qua doorgaande zwangerschappen, dus het is niet zo gek dat ze het druk hebben. Ik vind het jammer, maar ben er niet rouwig om, ik had me er op ingesteld. Toen ze belden zat ik met zoonlief in de auto. Ik keek naar hem en bij begon naar me te lachen. Toen besefte ik weer dat ik het grootste geluk van de wereld al heb mogen krijgen. Ik hoop van harte dat 'mijn' plekje voor deze maand ook groot geluk bij een andere papa en mama in spe gaat brengen. Volgende maand, nieuwe rondes nieuwe kansen!!

Floor, dat klinkt niet erg prettig. Gezien het tijdstip zal je ondertussen wel op de SEH zijn, ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen! Laat je even weten hoe het is gegaan? Denk aan je xxx

Beanie, wat fijn dat jullie weer een goede echo hebben gehad, erg fijn! Kan je je angst/onzekerheid al een beetje loslaten en daarvoor in de plaats gaan genieten?

Remmir, welkom bij ons bomen-clubje. Je mag altijd meelezen, maar meeschrijven is natuurlijk nog leuker! Waar zit jij momenteel in het traject?

Sproet, dude, je bent een topper!!

Hier verder weinig te melden. Gisteren naar fysio geweest voor m'n ademhaling die helemaal op hol geslagen is, daardoor ben ik dus al die maanden al niet lekker. Prognose is goed dus we gaan ervoor!

Fijne avond lieve bomen!

Geplaatst
Hier ook ego: flinke pijn met optillen rechterbeen. Net seh gebeld, we worden zo teruggebeld... Maar de verloskundige die dienst had zei al dat er toch nog niks te zien is. Ze zullen dus wel zeggen dat we moeten afwachten.

Dude...whatsapp je effe als je wat meer weet...ik ben vanaaf bij vrindin, maar heb titatoon aan okies?? xxxx

Geplaatst

Ben nog niet heel lang terug van gyn en apotheek... Uk doet het heel goed! Vandaag een buikecho, niet zo duidelijk als vorige week... Hij is inmiddels ongeveer 5 cm en ik ben 2 dagen vooruit gezet! Zou dus nu 11.4 zijn ipv 11.2! Hij was nog steeds heel druk en hij heeft hele grote voeten, net als z'n papa! En we blijven hij zeggen.... Nou ja, nog een tijdje geduld en dan weten we wat het is. Iig over 2,5 week weer een echo bij een assistent en over 5 weken terug komen bij de gyn. Moest dus ook nog naar de apotheek voor een alternatief voor fraxiparine. Was zo moeilijk....

We gaan er even van genieten!

Lieverdje, dat klinkt allemaal zo zo goed.....ongelofelijk joh...5 cm..en die grote voeten...als hij of zij maar geen clownsschoenen aanheeft al? dat zou toch vreselijk zijn!!!!!!!! ;-)) 2,5 week...weer te over zien meis!! Spannend! Fijn!!

Had deze gemist!!!

Geplaatst

Sproeteke!!!! Lekker aan het werk??

Ik zit op dit moment helemaal vol met baby en avondeten.... Heb het idee dat ik tegenwoordig moet kiezen, er is geen plek meer voor me maag.. Wat heerlijk dat maagzuur.. :)

Baby beweegt flink, gisteren weer op zwangerenspreekuur en hij past inmiddels ook niet meer volledig in beeld. Erg leuk gezicht.

Over 2 weken weer een afspraak. Het begint een beetje op te schieten, gelukkig

Liefs meiden

Enne remmir, welkom, leuk dat je mee komt schrijven!!

Geplaatst
Oh hij zei trouwens inderdaad dat met deze hcg waarde de kans op een EUG verwaarloosbaar is... Maar toch...

Bij mijn bbz heb ik begrepen dat er pas bij een hcg van ca 1000 iets te zien is, voor die tijd is het domweg te klein. Ik ben toen tussen vijf en zes weken drie jeer geweest voor ze echt iets zagen zitten op de echo.

Eerder kun je in de baarmoeder wel een zwangerschapsring zien en bij een bbz evt vocht achter de baarmoeder. Maar dat laatste kan dan idd ook weer (lichte) overstimulatie zijn. Met koorst en aankomen lijkt me dat het meest waarschijnlijk, dat zijn echt geen bbz kenmerken. Sterkte!

Geplaatst

Hmmm. Ik had met 5+1 een echo maar zag toch heel duidelijk een poppetje met hartactie in de eileider.

Maar idd. Koorts en aankomen is niet echt een teken van bbz.

Dat gaat het gewoon niet zijn. Maar goed dat je het ff laat checken!

Sproet! Harde werker! Joe bikkel! Xx

Geplaatst

Maar met vijf weken kan je hcg wel zo hoog zijn hoor Sandra! Bij mij kwam dat toen juist heel langzaam op gang, maar kan bij bbz ook juist heel snel gaan. Want hartactie met vijf weken is ook uitzonderlijk, normaalgesproken. Maar Floor heeft geen bbz, zeker niet als wij zeggen dat het niet zo is ;-)

Geplaatst
Bij mijn bbz heb ik begrepen dat er pas bij een hcg van ca 1000 iets te zien is, voor die tijd is het domweg te klein. Ik ben toen tussen vijf en zes weken drie jeer geweest voor ze echt iets zagen zitten op de echo.

Eerder kun je in de baarmoeder wel een zwangerschapsring zien en bij een bbz evt vocht achter de baarmoeder. Maar dat laatste kan dan idd ook weer (lichte) overstimulatie zijn. Met koorst en aankomen lijkt me dat het meest waarschijnlijk, dat zijn echt geen bbz kenmerken. Sterkte!

Dames als je ooit met weekend miljonairs een vraag over zwangerschappen of IVF krijgt en je weet het niet, dan moet je gewoon Henne inzetten als hulplijn! Komen net het ziekenhuis uit. Hele milde overstimulatie, wel wat vocht, maar niet heel veel. Verklaart wel de pijn. Paracetamol, goed drinken, etc. Zwangerschap nog niet te zien, hcg 412. Dus keurig. Dank Henne!

Geplaatst
Maar met vijf weken kan je hcg wel zo hoog zijn hoor Sandra! Bij mij kwam dat toen juist heel langzaam op gang, maar kan bij bbz ook juist heel snel gaan. Want hartactie met vijf weken is ook uitzonderlijk, normaalgesproken. Maar Floor heeft geen bbz, zeker niet als wij zeggen dat het niet zo is ;-)

Haha! Jullie hebben me alweer aan het lachen ;-)

Geplaatst

Hihi. Kijk! Wij zeiden het hè ;)

Blij dat het maar mild is. Nu zuipen jij! Pas je goed bij ons dit weekend. Jij een watertje om mij met mijn safari-jus naar huis te rijden.

Ik zeg geregeld!

Geplaatst

Denk het niet Sometimes haha! Dat kind is er met hulp ingegooid en komt er zonder hulp niet uit.

Floor ik kreeg ooit als tip bij milde overstimulatie om niet alleen veel water te drinken maar ook bouillon en bijv van die vitaminedrankjes ed om peil te blijven met zouten etc. Moet maxi morgen maar ff gaan shoppen voor je

Geplaatst

Floor, is het misschien een idee om O.RS of A.quarius te gaan drinken? Om de electrolytenbalans te herstellen? A.quarius helpt trouwens ook tegen misselijkheid, mits je de rehydrerende variant neemt. Moet je trouwens volgende week nog een keer terug komen voor nog een echo en HCG? Kan me voorstellen dat ze je nu wel even extra in de gaten willen houden!

Geplaatst
Denk het niet Sometimes haha! Dat kind is er met hulp ingegooid en komt er zonder hulp niet uit.

Floor ik kreeg ooit als tip bij milde overstimulatie om niet alleen veel water te drinken maar ook bouillon en bijv van die vitaminedrankjes ed om peil te blijven met zouten etc. Moet maxi morgen maar ff gaan shoppen voor je

Haha! Zo was het bij mij ook! Hij had hulp nodig om erin te komen en vervolgens had hij hulp nodig om eruit gejaagd te worden ;-)) Maar jemig, het is echt het allermooiste moment van je leven als hij ineens op je borst ligt!

Tja, ik ben ook wel te druk geweest met de zieke kat, de pup, zwaar peuterterreur en vandaag amper gedronken... Dus eigenlijk denk ik dat ik wel weet waar het probleem ligt... Vandaag drie keer in tranen uitgebarsten omdat ik zo moe ben en Mini zo druk. Ben gewoon oververmoeid... Dank voor de tip, ben dol op A.auarius (de witte), het sterrenbeeld van Koek en van mij ;-) Mooie reden om het weer eens te halen...

Geplaatst

Jeetje kletskousen kan niet bij houden doe een poging

Floor meid you go girl je hcg is mooi gestegen en balen van je over stimulatie goed voor je zelf en ukkie zorgen dikke toet

Melis fuck zooi dat je niet van start mag grrrr ik ga morgen voor je bellen vind niet normaal

Beanie jahoe gefeliciteerd meid nog even en dan weten jullie wat het word

Nieuwe meid sorry naam even kwijt welkom bij ons clupje

Sometimes dus lekker vol haha

Sproet goed bezig met afvallen

Ansje hoest met jou?

Tina dikke knuf

Voor wie ik vergeten ben sorry hou het niet bij

Hier gaat goed huis je schoon morgen lekker naar vrienden

Fijn weekend

En carnaval vier ze pleh ik wil ook

Geplaatst

hehehe...denk het ook....;-) Maar hoop toch wel dat hij vandaag of morgen zich eens bij je komt voorstellen! :-)) xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden