Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He bah Melis wat een naar bericht. je weet dat het overal slecht gaat en dat ze iets moeten doen, maar als het je dan treft...echt k*t zeg! Gelukkig kun je dit weekend nog nadenken over wat je wilt. Wie weet toch solliciteren op de 'nieuwe' functie? Maar kan me ook voorstellen dat je misschien niet wilt blijven daar.

Ontzettend jammer dat de wens voor een tweede nu even in de ijskast staat, maar logisch ook want je wil wel financiële zekerheid. Heel veel sterkte met het maken van je beslissing!

Dikke knuffel ook voor de andere meiden, fijn weekend!

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Floor, ik heb je advies opgevolgd en ben tot rust gekomen, dat denkt een stuk makkelijker na ;-)) Thanks!!

Ansje, ik vertik het om op de nieuwe functie te solliciteren! Ik heb daar altijd een leidinggevende functie gehad en in november 2011 gingen ze toen reorganiseren, ze hebben toen exact hetzelfde kunstje geflikt als ze nu doen. Ik heb toen ook de eer aan mezelf gehouden door te zeggen ik doe een stapje terug op de functieladder en doe daarmee afstand van m'n leidinggevende functie. Een 2e keer zo'n kunstje slikken kan ik niet opbrengen.

Ik probeer het nu maar positief in te zien; veranderingen kunnen ook positief zijn!

Hoe gaat het met je thuishuis, Ansje?

Floor, vervelend dat je zo ontzettend moe bent, maar het hoort er bij de eerste weken.. Probeer te onthouden dat ook dit een faaaaaaaaaaaaaase is en het vanzelf een keer overgaat. Laat Maxi je maar lekker verwennen/vertroetelen!

Beanie, hoe gaat het met jou? Hoe ver ben je nu? Wil je trouwens weten wat het gaat worden of blijft het een verrassing tot de bevalling?

Sandra, hoe voel jij je? Ben je al een beetje aan de betere hand?

Fijn weekend meisjes, ik ga er wat leuks van maken!!

Bedankt voor al jullie lieve/bemoedigende woorden!!

Geplaatst

Lieve Melis,

Soms ziet het er ineens heel anders uit als je een nachtje geslapen hebt... Ik kan me wel voorstellen dat je helemaal geen zin hebt om voor zo'n bedrijf te blijven werken. En weet je wat het is? Je wordt nu een kant op gedwongen die je misschien helemaal niet wilde. Bedenk aan de andere kant dat dit misschien ook wel hele nieuwe kansen biedt, of misschien deuren opent of mogelijkheden biedt waar je nooit eerder aan had gedacht.... Het kan ook positief zijn. Zo te lezen heb je iig zin in het weekend, zin om leuke dingen te doen! Heel goed meis, laat je niet gek maken! Dit is niet het einde van de wereld en ik weet zeker dat jij hier gewoon veel beter uitkomt!

Floor, beetje lekker geslapen vannacht? Lekker in de verwend-worden-modus dit weekend?

Ansje, uitgeslapen? Of gaat de kleine man pas vannacht uit logeren? Geniet lekker van je weekend!

Hier gaat het prima, afgezien van uiteraard de oplopende spanning naar de echo van maandag.... Gelukkig is die al om 9 uur 's morgens en gaat manlief weer mee. Ik ben dan precies 14 weken (volgens de nieuwe uitgerekende datum). Als de echo goed is dan gaan we het wereldkundig maken... Moet ook wel aangezien ik het niet echt meer verborgen kan houden. Hoewel ik dat nog wel steeds probeer, hadden de dames die zwanger zijn geweest dit ook? Ik denk dat dit mijn onzekerheid is hoor.... Het duurt niet lang meer en ik kan het echt niet meer verborgen houden. Dan breekt de tijd van de strakke jurkjes ed denk ik aan! Moet alleen nog even leren 'trots' te zijn op die buik!

Ja, we zijn heel erg nieuwsgierig naar het geslacht en willen het zeker weten weten! En als wij het weten dan mag iedereen het weten, dat vinden we niet iets om geheimzinnig over te doen (dat is onze mening hoor! Moet iedereen voor zichzelf weten uiteraard!). Ik heb er over gedacht om een afspraak bij dr. P.apa te maken voor een geslachtsbepaling, maar dat kon alleen maar op 2 dagen vlak nadat we al een echo in het ZH hebben. En dat vind ik dan weer zo'n onzin... Misschien dat ik overmorgen wel vraag of de assistent het al kan zien, en anders heb ik precies 3 weken later bij de gyn zelf weer een echo en vraag ik het dan wel. We dachten vanaf het begin beiden dat het een meisje is, maar na de laatste echo met die lange beentjes en grote voetjes denken we beiden toch dat het een jochie is... Ach, 50% kans he. Het maakt mij echt niks uit! Voor het evenwicht in de familie zou een jochie wel leuk zijn, er zijn nu 4 kleinkinderen waarvan 3 meiden, en eigenlijk is het jochie stiekem de liefste en de sociaalste van het stel!

Dames, fijn weekend allemaal! Volgens mij is het koud buiten!

Geplaatst

Jeempie Melis, wat een butstreek! Helemaal klote joh! Denk aan je. Hoop dat je iets met een rechtsbijstand kunt?

Ik zit met wat pittige dingen te verwerken. Ik hoorde gisterenavond dat het met het meisje (de dochter van onze boeker met n.euroblas.toom, waar wij toen in nov die b.enefiet voor hebben gedaan) onverwacht slecht gaat. Ze zitten in P.hilly Us.A voor een bepaalde behandeling (zeer experimenteel) met an.ti-bo.dy stoffen die dan de k.ankercellen aanvallen. Nu is er donderdag weer een recidief plekje ontdekt. Maw, de N.euro.B.lastoom is weer terug. Ze gaan nu waarschijnlijk over op levensverlengende behandelingen. Google maar op D.iva D.iet.vorst dan kunnen jullie het hele verhaal lezen. Zo zo zo erg. Zo verdrietig ben ik erom. Voor haar vader die ik natuurlijk heel goed ken, haar moeder die zo hoopvol was en voor deze lieve lieve M.ara. Zo verdrietig!

X

Geplaatst

Jeetje Sproet, wat een ongelofelijk rotbericht.... Zag al zoiets op FB staan. Bah!

Sterkte en een knuffel voor jou!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Jeetje dames wat heftig hier allemaal weer

Mellis lieve schat vind het zo naar voor je ik hoop dat je als nog je functie mag houden stekte

Och lieve sproet wat erg heel veel sterkte

Wij zijn vanmiddag ook niet naar de Mvr gegaan mijn opa werd niet goed dus daar de hele middag gezetten met kleine meid hebben ze wat afleiding

Dus morgen gaan we naar de andere mevr

Om mijn opa en oma op te beuren hebben we met ons allen gegourmet

Liefs c

Geplaatst

Jemig Sproet, wat vreselijk!! Denk aan je, knuffel!

Minoes, bedankt voor je lieve woorden. Hoe gaat het met jou en I.lana?

Floor, heb je kunnen slapen vannacht? Hoe is het met de misselijkheid? En met Mini & Maxi?

Knuffel voor alle dames hier!!

Geplaatst

Lieve lieve sproet! Wat een vreselijk bericht! Heel veel sterkte lieverd!

Mag ik even heel hard gillen??? Nu heeft sterre weer koorts... ik nog steeds niet beter. Maar morgen wel weer moeten werken.... grrrr

Geplaatst

Oh jee Sandra wat is dat toch. Arme jij!! En arme kleine mensen natuurlijk. Hopelijk gaat het snel weer beter met ze.

Floor hoe voel je je? Is het geweldig nieuws al een beetje geland?

Minoes - wat jammer dat je opa niet goed is. Ik hoop het gaat snel weer beter!!

Beanie. Hoe voel je je? Morgen de grote dag! Spannend hoor. Ik wens je heel veel plezier en hoop dat je het morgen eruit "schreeuwen" mag. Yuppie!!!

Hoest mest alle anderen? Genieten jullie van het weekend? Hier net in sneeuw (!) op de weg naar Groningen mijn lieve vriendin alweer naar de trein brengen. Tijd was veel te kort😖 maar heel leuk. Verder sinds gisteren regelmatig erg zeurende onderbuik. Wordt er wat zenuwachtig van.

Geplaatst

Hi lieve dames,

Oh, wat spannend Tina! Helaas is er gewoon nog niks van te zeggen.... Wanneer ga je testen? Misschien staat dat in je handtekening maar die kan ik niet zien op de iPad.... Jammer dat je vriendin al weer weg moest!

Arme San, het schiet niet op ook! Nu de kleine meid weer ziek! Beterschap voor jullie beiden!

Melis, ik zag in een ander topic dat je een knoop hebt doorgehakt? Heel goed! Misschien dat dit je nu juist rust gaat geven! Je hoeft je iig niet druk te maken over je werk aangezien je nu precies weet hoe de zaken ervoor staan!

Minoes wat goed dat jullie er ondanks alles een gezellige avond van hebben gemaakt!

En toen was ik het ff kwijt. Kan door dit forum-appje niet terugkijken en geen handtekeningen zien, das dus weer minder handig. Maar ik ben wel blij met mijn nieuwe speeltje!

Fijne dag allemaal!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Officieel mag ik 5 maart testen, maar denk dat ik dat niet zo lang volhou;-) ik weet dus niet - wanneer kan je na een cryo tp realistisch testen??? Zit nu op wd 5 ( jeetje alweer 5). Onze emmie was 4-5 dagen bij tp.

Geplaatst

Och nee Sandra jullie prinses alweer koorts gatver grrrr beterschap lieverd

Tina spannend meid ik duim me rot voor je

Beanie de grote dag morgen jahoe dan mag de hele wereld weten dat jullie dit jaar jullie wonder welkom mogen heten

Melis dikke knuffel voor jou

Floor voor jou ook meid

En sproet heel veel sterkte

Ja gaat goed hier Ilana heeft ineens alles onder de knie was van de week zo bezorgt dat ze niks deed en nu doet ze alles op lopen na haha

En met opa gaat ook weer wat beter maar hij moet wel onderzocht worden

Nou ja nou op naar de zus van mijn oom die haar man is kwijt geraakt slik maar wel fijn dat we naar haar toegaan

Fijne zondag meiden

Geplaatst
Officieel mag ik 5 maart testen, maar denk dat ik dat niet zo lang volhou;-) ik weet dus niet - wanneer kan je na een cryo tp realistisch testen??? Zit nu op wd 5 ( jeetje alweer 5). Onze emmie was 4-5 dagen bij tp.

Hi Tina, ik had op WD 6 een lichte, maar duidelijk positieve test na een cryo van 5 dagen. Met de verse was het eigenlijk ook op WD 6 duidelijk. Maar je bent een vroegtester of je bent het niet! Ik vind het fijn, andere vrouwen worden er alleen maar onzeker van... Spannend hè? X

Geplaatst

Ps. Met de verse ging het al volgt: WD 5 streepjes niet lichter; WD 6 streepjes donkerder; WD 7 CB digitaal met indicator gaf 'zwanger 1-2', gewoon met een plas in de middag. Met de cryo was WD 5 nog negatief, maar WD 6 een licht streepje na ongeveer een kwartiertje. Volgende keren kwam de streep steeds sneller eb werd steeds donkerder (tot de miskraam dan). Ik ben er dus van overtuigd dat je (uitzonderingen daargelaten) écht véél eerder kunt testen! Maar... (Waarom toch altijd een 'maar'!) het kan ook later komen. Ik geloof daar persoonlijk, bij mezelf, niet in, maar je hoort weleens dat vrouwen op WD 10/11 voor jet eerst positief testen. Het is ook logisch dat je véél eerder kunt testen, want vaak is op WD 14 het hcg iets van 300 (of meer)... Als je cryo 5 dagen is, dan is WD 5 al 10 DPO (days past ovulation). Als je op gewone sites kijkt zie je dat veel vrouwen dan al positief testen (de gevoelige tests gaan daar ook van uit). Maar goed, sommige vrouwen zijn het helemaal niet met me eens hoor! Alleen is mijn ervaring wel zo ;-) Succes vrouw!

pps. Als je test, zou ik met de KV 2x5 testen, hoewel er soms eentje tussen zit die fout is (meestal geven ze dan meerdere streepjes, ik heb het met de laatste 60 niet meegemaakt), is en blijft het de gevoeligste...

Geplaatst
Floor hoe is het, meid? Nog steeds zo vermoeid?

En beanie? Ik heb morgen ook een echo. Veel plezier met het spieken nasr je Ukkie..:)

Meid, ik ben geen mens! Daarom post ik ook zo weinig. Vannacht ook nog vreselijke nachtmerries dat ik steeds achter elkaar een miskraam kreeg! Echt van die lucide dromen, ik voelde het bij wijze van spreken gewoon lopen. Ben vanmorgen echt depri wakker geworden en moet de hele dag al mijn best doen niet te janken... Was mijn vriendin gisteren ook nog heel bot. In de trant van: 'stel je niet zo aan, gewoon genieten en doe niet zo overdreven, hoe groot is nou de kans op een miskraam!' Tja, zij was zwanger door een foutje en kwam er geloof ik na 9 weken achter. Geen miskramen gehad. Ik moest bijna huilen en zei: 'Ja, natuurlijk wil ik niets liever dan genieten, maar dat is gewoon heel moeilijk als je een miskraam hebt gehad en er zoveel moeite voor hebt gedaan!'. Ik ging me dus nog zitten verantwoorden ook... Voel me er echt klote over!

En jij dan? Ik zie dat je nog steeds belabberd slaapt? Balen joh, ik hoop echt dat je nog een beetje kunt bijkomen voordat die kleine Semmie op je borst ligt. Morgen een groeiecho toch? Spannend! Veel succes! En het huis gaat door, ook helemaal leuk! Natuurlijk enorm vermoeiend, dat kan ik me voorstellen, maar het vooruitzicht dat jullie binnekort eindelijk samen zijn geeft hopelijk ook een hoop positeve energie!

Beanie, meisje, succes morgen! En schreeuw het daarna van de daken! Ik wil het hier graag kunnen horen als ik de hond loop uit te laten ;-)

Sproetje, ik moet er steeds aan denken. Nogmaals veel sterkte! Ik vind het zo erg voor kleine D.iva en haar papa en mama... Niemand mag dit meemaken, niemand! Kinderen niet en ouders niet. Dat is niet eerlijk, zo heeft de natuur het absoluut niet bedoeld. Ouders horen hun kinderen de weg te wijzen en als kinderen dan zonder hun ouders kunnen, dan horen eerst de ouders te vertrekken... Liefst nadat ze nog even van het volwassen leven van hun kinderen hebben mogen meegenieten. Ik vind het echt hartverscheurend!

Tina, jou heb ik al bericht;

Minoesje, ik hoop dat het wat beter gaat met opa;

Ansje hoe was het? Gezellig?;

San, arme meid, ik vind het vreselijk voor je. Wat een getob toch maar steeds, het mag nu wel een keer ophouden! Heel veel sterkte!;

Melis, fijn dat je er uit bent en weet wat je wilt en nog fijner dat jullie gewoon voor een brusje gaan! Heb je nog sollicitatiebrieven geschreven? Ik zag een paar aardige vacatures... En als het niet direct lukt, dan heb je nog recht op WW en als je zwanger wordt op WAZO, dus dat komt vast allemaal goed!;

Mir, ben je al terug? Hoe was het?

Zoals gezegd ben ik nogal moe, dus vergeef me als ik iets minder actief ben... Morgen naar mijn oma die slecht gaat, woensdag wordt de hond geopereerd aan haar tumor, vrijdag komt er iemand klussen in huis en ondertussen ook nog werk... Pffff... Zie nu al door de bomen het bos niet meer...

Liefs en fijne zondag verder,

Floor

Geplaatst

Hoi dames,

We hebben een erg gezellig weekend gehad! ;) Joël was bij opa en oma en wij zijn lekker uit eten geweest en daarna naar de film. We zijn vandaag precies 11 jaar samen!

Sandra wat een ziekenboeg bij jullie! Heel veel beterschap met je kleine meid. Ik kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent.

Floortje dat was wel een hele botte reactie van je vriendin, maar ja mensen die niet in de medische molen zitten beseffen niet hoe extra beladen dit is want als het mis gaat ben je niet zo huppekee weer zwanger en dat maakt echt wel een verschil.

Ik vind het logisch dat je je soms zorgen maakt of het allemaal wel goed is. Dat lijkt mij niet meer dan normaal. Die dromen kunnen erg heftig zijn, ik had ze ook.

Sproet wat verdrietig allemaal zeg... een rotziekte ook, heel veel sterkte!

Beanie en sometimes jullie veel plezier morgen bij de echo!

Geplaatst

Floor, hartelijk bedankt voor je info!! Ik denk dat ik begin van de week dan wel een testje durf te wagen:) Maakt toch echt niet uit wanneer je de realiteit onder ogen ziet:))) Brrrrr

Heel erg jammer dat je vriendin niet echt begrijpen kan wat je momenteel doromaakt. Maar Floor - je hebt het laatst ook tegen mij gezegd - mensen snappen dat gewoon niet. Zij kennen deze emotionele roller coaster niet en ze weten niet eens hoe gezegend zij met hun 'natuulijke' moegelijkheden zijn! Sterkte meid. Straks wordt het beter en dan kan je ook meer genieten. Hopelijk hou je die dromen dan wel, maar alleen maar nog met leuke en lieve dingen:)!

Sometimes, Minoes - THX:))) kan elke duim gebruiken:)!!!

Vandaag niet meer veel te melden. Ben moe en ga nu een beetje 'couch potato' spelen...

Idereen een fijne avond xxx

Geplaatst

Ansje: gefeliciteerd !! Lekker genieten!!

Hoi dames,

We hebben een erg gezellig weekend gehad! ;) Joël was bij opa en oma en wij zijn lekker uit eten geweest en daarna naar de film. We zijn vandaag precies 11 jaar samen!

Sandra wat een ziekenboeg bij jullie! Heel veel beterschap met je kleine meid. Ik kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent.

Floortje dat was wel een hele botte reactie van je vriendin, maar ja mensen die niet in de medische molen zitten beseffen niet hoe extra beladen dit is want als het mis gaat ben je niet zo huppekee weer zwanger en dat maakt echt wel een verschil.

Ik vind het logisch dat je je soms zorgen maakt of het allemaal wel goed is. Dat lijkt mij niet meer dan normaal. Die dromen kunnen erg heftig zijn, ik had ze ook.

Sproet wat verdrietig allemaal zeg... een rotziekte ook, heel veel sterkte!

Beanie en sometimes jullie veel plezier morgen bij de echo!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden