Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi lieve dames,

Had de afgelopen dagen gewoon niet zoveel te melden.... Maar lees wel mee hoor! Las iig dat Tina weer snel verder kan, Mir dat je eindelijk duidelijkheid hebt van je verzekering (krijg je het nu wel zwart op wit??). Minoes hard aan de studie en een goed groeiend kindje. Sproeteke druk met werk en zwemmen, Floor een goede echo, San druk druk druk en Sometimes lekker zwanger en bijna de sleutel van het nieuwe huisje... Melis, hoe is je sollicitatie afgelopen? Spannend hoor, misschien gaat dit gewoon onwijs goed voor je uitpakken en word je hier veel gelukkiger van op werkgebied! En Ansje, druk aan het wachten op de laatste papieren zodat je thuishuis open kan.... Maar helaas de deadline ga je niet halen?

Mis ik nu nog dames? Tis ff uit mijn hoofd, ben al sinds 5 uur vanmorgen wakker en deze keer niet dankzij de hormonen. En ook niet dankzij een zieke man, die gelukkig eindelijk aan de beterende hand is. Deze keer met dank aan een nieuwe buurman, die als hobby soort van DJ is. Vanmorgen werden we op 5 uur het bed uitgedreund, uiteindelijk ben ik in de stromende regen maar even gaan aanbellen. Wilde hij nog onderhandelen, hij zou de bas wel een beetje zachter draaien. Nee, het volume moet flink naar beneden. Nou dan zou het volume wel een beetje naar beneden gaan. Nee, het volume moet VEEL naar beneden. Tja, daarna was het wel rustig maar kon ik niet meer slapen. Tot 9.30 uur, toen ging het volume weer open.... Had hij het dus toch niet helemaal begrepen (of dacht hij dat het dan overdag is dus dat het dan mag of zo?). Gelukkig belde vrij snel wij vermoeden de buurman van de andere kant aan, en daarna was het wel weer rustig. Hoelang deze keer?

Maar ach. Verder gaat het hier z'n gangetje. Deze week kregen we per post 2x wat kleding (een paar shirtjes en een broekje) opgestuurd, in maat 50-56. Zo schattig en klein... En het buikje begint te groeien. Nou ja, voor mij zichtbaar, want meer buik dan ik ooit heb gehad. Kan het voor de buitenwereld nog wel verborgen houden en waarom weet ik niet, maar dat probeer ik ook zoveel mogelijk.... Ondertussen begint de stress wel weer een beetje toe te slaan, gaat het allemaal nog wel goed? Gelukkig aankomende vrijdag weer voor een echo. Maandag ben ik 16 weken ver, wat dat betreft lijkt het toch wel snel gegaan. Toch kruipt de tijd....

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik proost ook mee hoor en wat maakt het uit dat het dagje te laat is? Eigenlijk zou het elke dag vrouwendag moeten zijn haha. De mannen zouden ons op handen moeten dragen want o wat zouden ze slecht zonder ons kunnen. En als zij moeten doorstaan wat wij moeten als vrouw (zie voorbeelden Floor ;) dan was het lang niet zo gezellig op de aardbol.

Tina fijn dat je snel weer verder kan, wel fijn om je daar weer op te kunnen richten. Dat vond ik zelf altijd wel fijn na weer een mislukte poging.

Melis ik ben ook wel erg benieuwd naar je sollicitatie...waar had je gesolliciteerd? Ik hoop dat het wat wordt. Heb je trouwens een goede regeling kunnen treffen met je huidige werk?

Mirjam wat lastig allemaal, dan zeggen ze dit en dan dat.Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Beanie leuk he die kleine kleertjes. Moeilijk voor te stellen he dat jullie kindje dat straks aan heeft.

Jessica fijn dat I het zo goed doet.

Tja hier is het nu wachten..afgelopen donderdag laatste opleidings dag gehad. Alles is nu ingeleverd en ik ben er wel klaar voor om van start te gaan. Alleen is nu het wachten op het @@$%^& EHBO certificaat. Dit is het enige document dat ik nog nodig ben om aanvraag te kunnen doen bij de gemeente zodat ik van start kan. Ik heb er gisteren wéér achteraan gebeld omdat me de vorige keer verteld werd dat ik hem uiterlijk eind februari zou hebben. Nou niet dus. Ik heb mijn ongenoegen wel even gespuid. Tja telefoniste kan er ook niks aan doen maar ja op wie moet je anders boos worden.

Dus..waar het op neer komt is dat ik 1 april wel kan vergeten om van start te gaan en daar baal ik best van. De gemeente mag er na de aanvraag na namelijk 10(!) weken over doen om de aanvraag goed te keuren. Stelletje bureaucraten. Nou ja genoeg gezeurd.;) er zijn ergere dingen.

Meiden nog wat leuks in de planning voor vandaag?

Geplaatst

Beanie, 16 weken alweer, wat gaat het snel!! Willen jullie weten wat het wordt of blijft het een verrassing tot aan de bevalling? Hoe voel je je verder?

Ansje, wat balen dat je zolang moet wachten op de gemeente om te starten, en dat terwijl je zelf alles zo netjes op de rit hebt. Heb je al aanmeldingen? Hoe gaat het met Joel?

Heb een paar drukke/inspannende dagen achter de rug m.b.t. m'n werk. Er heerst een enorme grafsfeer en bijna 70% van alle werknemers heeft niet op de nieuwe functie gesolliciteerd danwel hun sollicitatie alsnog ingetrokken. Dat zegt mijn inziens een hoop over het bedrijf.

Ik ben he-le-maal klaar met mijn huidige werkgever, ik werk komende week nog 3 dagen en dan is het afgelopen na bijna 6 jaar dienstverband.

Ik weet nog niet concreet wat de ontslagvergoeding gaat worden, a.s. maandag heb ik hier een gesprek over.

Vandaag ongi geworden en zojuist aangemeld bij het VU, wordt tussen 1-3 gebeld of ik deze maand wel of niet mag komen. We zullen zien!

Fijn weekend dames!!

Geplaatst
Beanie, 16 weken alweer, wat gaat het snel!! Willen jullie weten wat het wordt of blijft het een verrassing tot aan de bevalling? Hoe voel je je verder?

Ansje, wat balen dat je zolang moet wachten op de gemeente om te starten, en dat terwijl je zelf alles zo netjes op de rit hebt. Heb je al aanmeldingen? Hoe gaat het met Joel?

Heb een paar drukke/inspannende dagen achter de rug m.b.t. m'n werk. Er heerst een enorme grafsfeer en bijna 70% van alle werknemers heeft niet op de nieuwe functie gesolliciteerd danwel hun sollicitatie alsnog ingetrokken. Dat zegt mijn inziens een hoop over het bedrijf.

Ik ben he-le-maal klaar met mijn huidige werkgever, ik werk komende week nog 3 dagen en dan is het afgelopen na bijna 6 jaar dienstverband.

Ik weet nog niet concreet wat de ontslagvergoeding gaat worden, a.s. maandag heb ik hier een gesprek over.

Vandaag ongi geworden en zojuist aangemeld bij het VU, wordt tussen 1-3 gebeld of ik deze maand wel of niet mag komen. We zullen zien!

Fijn weekend dames!!

Ik duim voor je Melis! Op naar de cryo!

Geplaatst

Oh. Op internationale vrouwendag zuip ik me altijd klem. Haha. Dacht dat het zo hoorde. Lees ik hier heel andere dingen.... :-))

Geplaatst

Haha Floor gekkie

Melis ik duim mee

Beanie 16 week alweer heerlijk geniet er van

De rest fijn weekend ik heb zo feestje later

Geplaatst
Hi lieve dames,

Had de afgelopen dagen gewoon niet zoveel te melden.... Maar lees wel mee hoor! Las iig dat Tina weer snel verder kan, Mir dat je eindelijk duidelijkheid hebt van je verzekering (krijg je het nu wel zwart op wit??). Minoes hard aan de studie en een goed groeiend kindje. Sproeteke druk met werk en zwemmen, Floor een goede echo, San druk druk druk en Sometimes lekker zwanger en bijna de sleutel van het nieuwe huisje... Melis, hoe is je sollicitatie afgelopen? Spannend hoor, misschien gaat dit gewoon onwijs goed voor je uitpakken en word je hier veel gelukkiger van op werkgebied! En Ansje, druk aan het wachten op de laatste papieren zodat je thuishuis open kan.... Maar helaas de deadline ga je niet halen?

Mis ik nu nog dames? Tis ff uit mijn hoofd, ben al sinds 5 uur vanmorgen wakker en deze keer niet dankzij de hormonen. En ook niet dankzij een zieke man, die gelukkig eindelijk aan de beterende hand is. Deze keer met dank aan een nieuwe buurman, die als hobby soort van DJ is. Vanmorgen werden we op 5 uur het bed uitgedreund, uiteindelijk ben ik in de stromende regen maar even gaan aanbellen. Wilde hij nog onderhandelen, hij zou de bas wel een beetje zachter draaien. Nee, het volume moet flink naar beneden. Nou dan zou het volume wel een beetje naar beneden gaan. Nee, het volume moet VEEL naar beneden. Tja, daarna was het wel rustig maar kon ik niet meer slapen. Tot 9.30 uur, toen ging het volume weer open.... Had hij het dus toch niet helemaal begrepen (of dacht hij dat het dan overdag is dus dat het dan mag of zo?). Gelukkig belde vrij snel wij vermoeden de buurman van de andere kant aan, en daarna was het wel weer rustig. Hoelang deze keer?

Maar ach. Verder gaat het hier z'n gangetje. Deze week kregen we per post 2x wat kleding (een paar shirtjes en een broekje) opgestuurd, in maat 50-56. Zo schattig en klein... En het buikje begint te groeien. Nou ja, voor mij zichtbaar, want meer buik dan ik ooit heb gehad. Kan het voor de buitenwereld nog wel verborgen houden en waarom weet ik niet, maar dat probeer ik ook zoveel mogelijk.... Ondertussen begint de stress wel weer een beetje toe te slaan, gaat het allemaal nog wel goed? Gelukkig aankomende vrijdag weer voor een echo. Maandag ben ik 16 weken ver, wat dat betreft lijkt het toch wel snel gegaan. Toch kruipt de tijd....

Yeahhhhh.beanie bijna 16 weekjes.Wacht maar voor je het weet ziet je buik dr uit net als de mijne. Mega mega buik en nog 7 weken te gaan!!!

Geplaatst
Oh. Op internationale vrouwendag zuip ik me altijd klem. Haha. Dacht dat het zo hoorde. Lees ik hier heel andere dingen.... :-))

Sproet, doe ik normaal ook, maar is toch niet hetzelfde met Jip en Janneke champagne of Jillz 0% of Amstel Malt.

Voor de rest zoek ik helemaal geen alternatieven voor alcohol hoor... ;)

Dikke kus meid, dat je wens in 2013 mag uitkomen!!

Geplaatst
Hihi, wat lief! Je vergat nog, rugweeën, buikweeën, beenweeën, 'al-tijd-is-kort-jak-je-ziek'...., inknippen, baarkrukken, stuwing, hechtingen en 'onderkantje' (zoals mijn Kraamhulp het noemde :-) Had vannacht weer totale paniekaanvallen over bevallen, dus zo kom ik er op ;-) Oh ja en ik vergat nog: heel veel grapjes! Want zonder humor was de wereld al lang vergaan! Dikke kus!

eeeeh, Floor. Ik heb een woord voor je: AUW!!!!!

;)

Geplaatst

Helaas, ook deze maand moeten we nog wachten ivm drukte. Voordeel is wel dat we volgende maand zeker aan de beurt zijn! We hebben nu in ieder geval de maximale wachttijd gehad!

Geplaatst

Gatver melis bah wat een k*t zooi sorry voor mijn taal gebruik maar vind het zo rot voor jullie

Jullie geduld word wel op de proef gesteld

Dikke toet

Geplaatst

Het is erg jammer, maar we hebben er rekening mee gehouden. Deze maand druk met de afwikkelingen van mn werk, eind maart/april lekker thuis ontspannen en dan de volgende cyclus weer aanmelden!

Geen man overboord, we zijn al gezegend met een kindje! Hopelijk komt 'ons' plekje ten goede an een papa/mama in spé.

Geplaatst
Sommie, volgens mij gaan wij nog wel eens dronken worden samen...;-))

Lieverd, daar hou ik je aan. Maar gaat wel 2014 worden, aangezien jij zo nodig dit jaar zwanger wil worden... ;)

Xxx

Geplaatst
Het is erg jammer, maar we hebben er rekening mee gehouden. Deze maand druk met de afwikkelingen van mn werk, eind maart/april lekker thuis ontspannen en dan de volgende cyclus weer aanmelden!

Geen man overboord, we zijn al gezegend met een kindje! Hopelijk komt 'ons' plekje ten goede an een papa/mama in spé.

Vindt ik leuk ( en dapper en lief gesproken)

Hands up for you!!

Geplaatst

Nou Melis, ik vind het wel een enorme domper voor je! Ik vind echt dat ze het niet kunnen maken, mijn vriendin heeft ook al een keer moeten overslaan, je hoort het steeds. Ik snap niet hoe zij plannen... Heel erg balen!

Wat nou Sproet, dronken worden met Sommie? Je zit toch niet vreemd te zuipen hè? Nou ja, ik weet dat jullie ook van elkaar houden, dus oké, maar onder voorwaarde dat ik heel hard mee mag doen! Het is namelijk heel simpel: Er wordt NIET gezopen zonder mij, dat is gewoon een no go! :-)))))

Geplaatst

Eeeh Floor, nou kom dan maar mee zuipen. Hoewel ik me meen te herinneren dat je hebt gepost dat je nooit meer zou roken, drinken, vlees eten en nog een paar dingen. Zeker hormonen...:)

Weet je wat, wij nemen voor de jaarwisseling ff een voorschotje... Dat haal jij toch wel??

Geplaatst

Lieve Melis, wat jammer. Je neemt het goed op zo te lezen maar toch... Hoe kunnen ze je 2x achter elkaar zeggen dat er geen plaats is? Je gaat toch voor als je al een keer hebt moeten overslaan? Wat dat betreft kun je dus beter een terugplaatsing in een gestuurde cyclus hebben, dan kan dit niet gebeuren.... Ik vind het lullig voor je maar misschien, aan de andere kant, heb je volgende maand veel meer rust in je hoofd en is dat alleen maar beter!

Geplaatst

Thanks lieve meiden!!

Tuurlijk is het jammer, maar we hadden ons hierop voorbereid. Klinkt heel zweverig, maar wij geloven sterk in 'Omnia Causa Fiunt' oftewel 'Alles gebeurd met een reden'. Bij veel situaties kunnen we er dan ook vrede of geduld mee hebben.

Beanie, wat je zegt is waar, volgende maand is het gedoe op m'n werk klaar en heb ik uitsluitsel over m'n sollicitatie, rust dus.

Hoe gaat het met alle dames, zwangeren & kindjes?

Ik draai me nog even om, weltrusten!!

Geplaatst
Eeeh Floor, nou kom dan maar mee zuipen. Hoewel ik me meen te herinneren dat je hebt gepost dat je nooit meer zou roken, drinken, vlees eten en nog een paar dingen. Zeker hormonen...:)

Weet je wat, wij nemen voor de jaarwisseling ff een voorschotje... Dat haal jij toch wel??

Jeej!!!! Tuurlijk, dan n heb ik alle flessen 'Kraamtranen' al op, dus zit ik vast weer helemaal in mijn ritme ;-) Haha! Heb ik ergens gezegd dat ik een non zou worden???? Vergeten, was een stom voornemen ;-) Hihi! Nee hoor, roken wil ik echt pertinent niet meer. Ik heb altijd fases waarin ik rook, maar al met al weet je dan in die 'fases' toch aardig wat weg te paffen. Als ik nu wéér anderhalf jaar ben gestopt, zou het wel heel stom zijn om wéér (op een feestje) te beginnen.... Voornemens, voornemens, voornemens, het begin van ernstige teleurstelling in jezelf.... ;-)))

Hoe is het met alle dames hier?

X

Geplaatst

Ja melis knap hoor en dat is ook wel zo alles gebeurd met een reden

Volgende maand ben je zeker aan de beurt

Hier vandaag een baby shower van mijn vriendin krijgt een tweeling moet nu ook wel zal nu niet lang duren ik heb twee wiegjes van luiers gemaakt zo leuk

Weten jullie dat trouwens als je weer de mm weer in moet of je dan ook weer prik instructies krijgt en cyclus controle?

Fijne zondag

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden