Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi lieve dames,

Sometimes, jij ook lekker genieten van Semmie morgen! Jeetje, 30 weken al weer... Eind is in zicht!

Tina, slaap lekker!

Ansje, gefeliciteerd! Wat fijn dat jullie het zo met z'n tweetjes hebben kunnen vieren!

Floor, wat vreselijk... Dat dromen herken ik wel, hoort er helaas ook bij. Bij mij is het gelukkig inmiddels wel behoorlijk afgenomen (maar daarvoor in de plaats kan ik niet meer slapen als ik weer eens op ben geweest om te plassen....). Tina heeft gelijk, het is niet te snappen voor een buitenstaander. Niemand weet hoeveel invloed die rothormonen hebben op je geestelijk functioneren... Tel daarbij op je eerdere ervaring met de miskramen. Wat wil je dan? Ja, genieten. Maar lieverd, dat is gewoon onmogelijk. Denk je dat ik tot nu toe ook maar een milliseconde heb genoten? Nog geen duizendste. Ben alleen maar bang. Waarom denk je dat ik niet trots kan zijn op mijn buik? Ik hoop dat dat allemaal nog gaat komen... Ik ben terughoudend en nog steeds, en toch weer zenuwachtig voor morgen. Waarom? Er zijn geen aanwijzingen dat het niet goed zou zijn.... Maar ja, vorig jaar kwam de mededeling bij de tweede echo ook totaal onverwacht.... Ik voelde me nog zo zwanger op dat moment en na het kloppende hartje had ik er wel vertrouwen in. Ohw, wat is dat toen beschaamd. En daarom lieve Floor, hoop ik dat je je niks aantrekt van wat je vriendin zegt, hier hoef je je gevoelens niet te verdedigen. We kunnen allemaal tegen je zeggen dat je MOET gaan genieten maar het is geen kwestie van een knop omzetten. Het is overleven nu, tot de volgende echo en tot de echo daarna en tot de 12 weken voorbij zijn en nog een stukje verder.... En dan hebben we het er wel weer over!

Geplaatst

Floorrrrrrr ik had die dromen ook gelukkig kwam het niet uit als je zwanger bent ga je heel eng dromen brrrr als ik er aan terug denk hopelijk heb je er wat aan en kan ik je gerust tellen ;-)

Sometimes jahoe 30 weken meid nog even en je hebt je ukkiein je armen

Tina spannend meid word er zelf zenuwachtig van haha dikke toet

Ansje van harte gefeliciteerd haha wel toevallig in oktober zijn wij 11 jaar bij elkaar we hebben in het zelfde jaar verkering gekregen en ook een baby toevallig ;-)

Sproet dikke knuffel meid

Beanie hoe gaat het met jou? Zal je wel gezegd hebben maar ben alles weer kwijt sorry

Wij hebben toch leuke dag gehad

Maar zo straks weer tel mijn opa weer niet goed geworden blijkt iets met m te hebben waar je duizelig van word ben de naam kwijt sorry moet wel onderzocht worden door neuroloog

Liefs

Geplaatst

Oh floor die dromen. Ik droomde dat mijn man er vandoor ging met die homo van de andrelonshampoo reclame (heeeeeeel eng!!! ;) ) maar ook de meeste vreselijke dromen over beide kinderen dat ik bij wakker worden gewoon bang was mijn ogen te openen.

Zorg je wel dat je je rust pakt komende week?? Zal ik eens ff streng worden anders! ;) op jezelf letten jij.

Minoes ook bij jullie niet lekker. Hoe is het nu bij opa?

Melis begrijp ik dat de brusjeswens doorgaat? Moedige beslissing meid! Nu je werk nog :). En om in de reclamesfeer te blijven... Komt goed schatje!

Beanie!! Hoe laat moet je morgen?? Kan ik kaarsje opsteken! Hoe is het nu met de zenuwen??

Sometimes!! Hoe laat moet jij?? Je gaat hard moppie!

Sproetje! Moet veel aan je denken en aan de kleine meid. Vind het zo erg..... :(

Hoe is het met je broer?

Ansje gefeliciteerd! ! 11 jaar! Heerlijk om dan lekker weekendje weg te gaan!

Tina! ! Begin van de week? ? Als in morgen? ?? Hihi nee geintje meis. No pressure hoor! ;)

Maar vind het wel erg spannend!

Nu gewoon lekker couch potatoeën en je laten vertroetelen doe je vent ;)

Wie vergeet Ik? ?

Nou hier. ........

Ik koorts vrij. Keelpijn Nog niet weg. Kan alleen nog vloeibaar eten. .. :( praten gaat amper. Manlief vind het heerlijk rustig zo ;) als ik teveel praat schiet ik in een hoestbui en dan hebben we kans op bloed (te rauw vanbinnen)

Sterre koorts, maar waarvan? ? 3 kwartier geslapen vandaag en pas om 10 uur in slaap gevallen ipv normaal half 8. Plus bed nog keer onder gespuugd.

Jamey hoesten alsof elk moment zijn Longen eruit komen zetten. Eigenlijk ook mijn hoestje. Volgestopt met hoestsiroop vandaag.

Manlief had voor dit weekend de kindjes afgezegd gelukkig anders had ik dat nooit volgehouden.

Ik hebben we de nadenk stoel vorm gegeven hier. 11 regels van het huis print ik morgen uit op A3 formaat. De regels hebben jamey en wij samen gemaakt. Die hangen we op boven de nadenk stoel. We geven 1 waarschuwing Nog en daarna ga je op de nadenk stoel. Je mag eraf als je hebt nagedacht over waarom je daar zit. Dan mag je dat komen vertellen. Heeft jamey op school ook en werkt best goed! We beginnen er morgen mee! Ben benieuwd!

En nu ga ik slapen! ;)

Xxx

Geplaatst

San, ik moet morgen om 9 u net als beanie. Hoop dat de nadenkstoel werkt.. Hihihihi die had je niet 20 jaar geleden...lol

Ik had trouwens helemaal geen last van dromen, nooit gehad.

Bn wel de enige zo te horen..

Geplaatst

Meldt me ff na de echo met een ego bericht:

Alles goed! Nog steeds erg bewegelijk en hij had de hik! Over 3 weken volgende echo en ik mag een afspraak gaan maken voor een GUO in de V.U. Vandaag mag iedereen het weten!

Helaas niet zulke duidelijke plaatjes deze keer... Maar beeld was goed genoeg om te zien dat hij draait en zwaait en schopt... Placenta ligt aan de achterkant dus ik hoop hem over niet al te lange tijd te kunnen voelen!

Geplaatst

Yes!!! Ik dacht al dat ik iets over die daken horen roepen! Dus dacht gelijk ff checken! ;)

Nou hier heel de nacht een spugende sterre gehad. Die is nu wel opgeknapt gelukkig. mama brak op het werk... maar allee. Nieuwe week.

Geplaatst

Yeahhhh! Gfeliciteerd Beanie! Wat een leuk bericht om te lezen:) Heb je het al van de daken geschreeuwd?? Als je het goed doet dan moet ik het hier kunnen horen:))) Wat fijn voor je. Hoe voel je je nu?

Sandra: hopen dat je deze'periode van ziekte nu straks achter je hebt! Sterkte verder met je kleine.

Floor, hoe was het???

Lieve meiden, hoe gaat het met de anderen? Hebben jullie een goede start in de nieuwe week gehad?

* even ego * I

k wordt hier alweer gek van... ik heb sinds 3 dagen een zeurende onderbuik alsof ik ongesteld wordt. Vandaag is het wat minder geworden en dat is dan ook niet goed voor mijn gevoel:( Ik voel verder (helaas) weer helemaal niet. Ik heb wel weer van deze heel erge dromen - had ik de eerste keer bij mijn verse poging ook veel last van. Ze zijn zo realistisch dat ik vannacht mijn man wakker gemaakt heb en gezegd heb dat hij a.u.b. zou stoppen mij in mijn been te knijpen, omdat me dat zo zeer doet:))) Belachelijk, toch?

Van ochtend was ik bijna zo ver om een testje te doen, maar ik durf toch nog niet... brrrrrr akelijk dat je niet wat zekerheid kan krijgen...

Geplaatst

Jahoe beanie van harte gefeliciteerd

Sandra och beterschap voor jullie meisje

Tina meid ik wou dat ik je kon helpen heel veel sterkte komende dagen

Liefs

Geplaatst

Tina, balen die onzekerheid, he meid. I know.. Nog ff en dan weet je het. Ik duim voor je..

Beanie, goed nieuws joh. Had niet anders verwacht!! Nu lekker aan iedereen vertellen, het mag!! Ik ben zo blij voor je!!!

San, hoop dat de boel een beetje opknapt bij jou, hoor. Tsjonge. Arme s.terre, zo zielig.

Minoes, hoop alles goed met jou.

Floor, hoe is het meis.?

Ansje en melis, groetjes en knuffel. Vooral voor jou melis, met die onzekere situatie op je werk.

Andere meiskes, groetjes

Geplaatst

Beanie, geweldig nieuws, hoe zijn de eerste reacties?

Sommie! Die kleine stinkerd heeft van die grote voeten van dat schoppen! Zijn voetjes zijn het beste ontwikkeld van zijn hele lijfje! Ik las 38/39 en anders bij 40 inleiden? Geweldig! Ik vind het maar niks dat ze kinderen hier soms zo lang laten zitten. Die idiote verloskundigen soms... Ben blij voor je, nu nog een beetje slapen.

Tina, meisje, je weet hoe ik er over denk, dus dat ga ik maar niet herhalen ;-) Het wachten is vreselijk! Zo slopend en aals je dan zwanger bent, dan ben je al uitgeput van de zenuwen voordat je de eerst echo hebt!

San, was een drama, jullie worden ook echt niet gespaard! Ik hoop echt dat jullie nu allemaal snel opknappen! Misschien kan je voor Sterre een pot ABC dophilus kopen. Dat wordt aangeraden na antibiotica, om de darmbaterien weer op krachten te krijgen en helpt ook om de candida onder controle te krijgen! Waarschijnlijk is haar hele lijfje en weerstand uit balans door al die antibiotica. Het helpt echt, ik ben ervaringsdeskundige! Maar vreselijk meisje, heel veel sterkte.

Hier hetzelfde, ik droom vreselijk als ik slaap en slaap vreselijk slecht. Mijn oma was ontzettend blij Mini te zien, dus we hebben een goede daad gedaan. Meiden, ik word zo somber van het moe zijn. Ondertussen heb ik last van mijn zij en ik kan het niet goed lokaliseren. Het zit in het gebied van mijn galblaas, maar het os volgens mij niet mijn galblaas. En ik ben zo'n hypochonder! Toch maar even de huisarts bellen van de week, want het blijft een beetje zeuren. Van,ogen voelde ik mijn borsten minder, dus ik was meteen in paniek. Oh, wat kan je hoofd toch met je aan de haal gaan!

Geplaatst

Oh Sandra, wat erg voor die kleine! Jemig dat is wat. Hopelijk kunnen ze later bij de ha helpen! Sterkte.

Bedankt lieverds voor jullie steun:) Ik ben ook een zeur, hoor:) Ik heb er vooral altijd moeite om niet alleen maar nog negatief te denken. Maar in mijn hoofd ben ik al met de volgdende poging bezig - erg he?

Floor - vreselijk als je zo oververmoeid raakt omdat je niet door kan slapen. Ik heb het nu sinds een paar dagen en wordt er al niet goed van - arme jij die er al langer last van heeft! Let wel goed op jezelf daar waar het kan en hopelijk kan je straks weer wat beter slapen.

Moet je trouwens die bollen/progesteron verder nemen? Mij hebben ze gezegd als het lukt moet ik tot week 12 daarmee doorgaan. En ik heb het gevoel dat die nare dromen daarvan komen?!

Geplaatst

Och Sandra meid jeetje wat heftig allemaal sterkte lieverd

Floor vermoeiend he de zwangerschap en de stress dikke toet voor jou

Tina je bent helemaal geen zeur is heel normaal dat je onzeker bent ben het ook voor je haha

Ja gaat wel goed hier met studie bezig en dochter die aldoor halve wege de kamer ligt haha en vast zit met haar been in bed haha toch maar slaapzak aan

Donderdag naar de kapper heb een dweil op mijn kop haha

Ansje hoest bij jou

En sproet hoest nou bij jullie?

Geplaatst

Hi lieve dames,

Lieve San, hoe is het nu met de kleine meid? Wat zei de HA? Ik sluit me overigens aan bij het advies van Floor, ik geloof dat probiotica gebruiken helemaal geen slecht plan is, zeker na een AB-kuur! Ik hoop iig dat het wel wat beter is met haar inmiddels! Vanmorgen was ze toch lekker vrolijk aan de foto op FB te zien!

Lieve Tina, wat een ellende he, die WW.... Helaas kan niemand de tijd voor je vooruit spoelen. Weet je al wanneer je gaat testen? Ik weet niet hoor, of dat dromen door de bollen komt. Ik ben er pas net van af (heb ze vanaf week 11 afgebouwd en afgelopen woensdag de laatste gebruikt) maar dat dromen is volgens mij meer in het begin van de zwangerschap. Ik herkende jouw verhaal zo ontzettend... Ik werd op een gegeven moment wakker en stond op het punt om manlief heel hard te meppen (wat hij echt niet verdiend had!) omdat ik zo raar droomde... Gelukkig is het minder geworden, sterker nog ik weet dat ik raar droom maar ik kan me het nu meestal niet meer herinneren.

Lieve Sometimes, wat fijn een goede echo! En ik las ergens anders dat hij hele grote voetjes heeft... schattig he! Trouwens ik zeg nu wel hij, maar dat weten we natuurlijk nog helemaal niet! Niet dat we nieuwsgierig zijn hoor, helemaal niet....

Lieve Ansje en lieve Minoes, dank voor jullie reacties... Alles goed met jullie beiden?

Lieve Floor, heb in een ander topic op je gereageerd!

Lieve Sproeteke, hoe is het bij jou gegaan vandaag?

Het bekend maken op FB vandaag was leuk! Manlief en ik hebben het ongeveer op hetzelfde moment op FB gezet, en de reacties zijn leuk! Sommige mensen weten wel van de MMM, maar er wordt zeker niet de nadruk op gelegd.... Het voelt iig nu wel echter, meer of het waar is of zo. Beter kan ik het niet uitleggen!

Geplaatst

Hallo lieve vrouwen.

Hoe is het hier? San, je kleine meid een beetje ok? Verdikkie zeg. Blijft een pittig huishouden zo bij jullie!x

Melis, beetje van de schrik bekomen meissie? Ik hoop van wel.x

Tina, lieverd toch, ik gun het je zo vurig!! Blij voor je duimen!x

Ansje, meis hoe gaat het met je thuishuisthuis ;-)

Sommie!!!!! Zwangere vrouw! Hoe gaat het met je meis! Denk aan je!

Flora! Bloempje van me...! En o zo zwanger! Doe mij jouw recept (op z'n Haags uitgesproken...) (mèn jauw)

Beanie! Jullie zijn m'n favoriete zwangeren hè... Dat jullie het weten.

Minoes. Alles een beetje rustig op het moment...?

Hier, nou eh... Het nieuws van M.ara is er flinke ingehakt. Maar ik kan er niets aan veranderen. Maar dan ook niets.

Ik heb vakantie en die heb ik ingeluid met... Hoe kan het ook anders.... Sushi. .....!!! ;-))

Gisteren heerlijk met een van m'n beste vriendinnetjes die ik al 26 jaar ken op pad geweest. Beetje slettebakken aan een bar. ;-). En vandaag op naar de FA.

Ik was nerveus joh. Bizar. Wilde perse de Pipelle vragen en was daar zenuwachtig voor. Na ff wachten werden we binnen geroepen. Evalueren waren we snel mee klaar. Ze was er ziek van. Maar m'n opbrengsten zijn in principe prima. En omdat ik met milde overstimulatie zat (hebben we dat niet allemaal? Ze pompen veel meer dan dat ene ei op denk ik dan maar..) wil zw liever de stimulatie niet omhoog gooien. We blijven bij P.uregon omdat m'n respons prima is. We gaan wel een h.ysteroscopie doen. Toen ze dat zei, zei ik meteen, nou... Als jullie er dan toch in gaan? Wil je dan misschien een P.ipelle overwegen? Toen dacht ze twee tellen na en zei ach voor me zitten twee mensen die er álles aan doen... Dan doe ik dat uiteraard ook! Dus in mei Hyste.roscopie en P.ipelle en dan bij m'n juli cyclus poging 3....

;-)

Geeft mij tijd om nog wat af te vallen en tot rust te komen.

Xx

Geplaatst

Wat een goed nieuws sproet!! Jij bent ook in mijn gedachten hoor. 3x is scheepsrecht toch!!

Nou veel liefs van een ex bewoonster van die mooie stad achter de duinen!!

Xxxxx

Geplaatst

Hiephoi voor Sproetje, ik ben zoooo blij voor je!! Goed nieuws. Hebben ze AMH geprikt? Wanneer krijg je daar de uitslag van? Gelet op de opbrengst zal dat wel in orde zijn! Vanavond de mri, succes! X

Geplaatst

Hi lieverds,

San, hoe is het met de kleine meid?

Minoes, niet ziek geworden?

Sproeteke, goed nieuws! Nog even rust en dan in de zomer er voor gaan! Met pipelle, helemaal goed! En nu vandaag de mri, heb je daarna echt vakantie?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

goedenmorgen

Sproet ; wat een goed nieuws! Ik wil ook zo'n p.ipelle (ook heb ik nog niet helemaal door wat daar precies gebeurd) maar ik wil ook een groter kans:( Ik weet ik zit nog midden in de ene poging en denk aan een vervolg - zo ben ik helaas. mijn moed zit in de schoenen:(

Heel veel succes met met de mri vandaag!!

Beanie; ik hoop je hebt gelijk!!!!!! xx Wat leuk dat het nu nog echter aanvoelt voor je:) Heel fijn, nu kan je weer wat meer genieten, toch?

Sometimes; grote voetjes:)) schattig. Heel fijn dat je een goed echo gehad hebt. Het is nu niet meer lang dan mag je je kleine ukkie in de armen houden.

Sandra; hoe is het met je meisje?

Minoes; wat voor studie doe jij? (heb je zeker al verteld, maar ik ben het even kwijt) lekker naar de kapper de 'dweil' van het hoofd krijgen. Ik had in het weekend mijn vriending hier en zij is tegelijk ook mijn kapster (geweest), dus ik heb de pruik ook maar weer van mijn hoofd laten nemen hahaha

Floor; hoest met jou? Heb je wat geslapen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden