Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou San, duimen!!!

Tina, vind het zo spannend voor je meisje! Waarom zo pessimistisch? En toch niet maar gewoon een testje doen als je toch van het slechtste uitgaat? Zit je vandaag op WD 7 of 8? Ik zou het graag lichter voor je maken, het zijn zulke rotdagen! Sterkte!

Geplaatst

Ik weet het slaat nergens op - ik kan maar beter testen als te blijven pessimistisch te doen. Ik weet niet wat het is - maar omdat alle kleinen symptomen nu verdwenen zijn en ik alleen nog moe en eleendig ben krijg ik weer het gevoel - het is niet gelukt. Stom is dat.

Bedankt voor je lieve woorden.

Geplaatst

Oh lieve tina!! Probeer wat positief te blijven! Pessimistisch doen bereik je niks mee meis. En symptomen helaas ook niet!

Misschien idd een testje voor je eigen gemoedsrust?

Denk aan je!

Geplaatst

Lieve Tina,

Helaas zegt het niks, alles zegt niks en niks zegt alles. Je kunt zoeken naar symptomen maar door de medicijnen is er niks van te zeggen.... Het enige wat je kunt doen is of afwachten of voorzichtig morgen ochtend een testje er tegen aan gooien! Het is wat je zelf wilt, wil je 'zekerheid' (hoewel zo vroeg testen ook juist onzekerheid met zich mee kan brengen) of wil je nog even vasthouden aan het idee en de mogelijkheid dat je zwanger zou kunnen zijn tot het tegendeel bewezen is? Dat kun jij alleen bepalen!

Sterkte meis, je komt er wel doorheen.... Maar koppie niet laten hangen hoor!

Geplaatst

Lieve tina, hou moed.test anders morgen.... Of nog effe volhouden... We zijn dr in ieder geval om de moed dr in te houden als jij het ff niet ziet zitten. Dikke knuffel meis, nog ff volhouden!

Geplaatst

Lieverds zijn jullie!! Bedankt!!! Ik ga idd morgen of donderdag ochtend een testje wagen. Jullie hebben gelijk - met pessimisme kom ik er ook niet verder:) Dus de shouders eronder en hup! Positieve vibes zzzzzzzz:)

Geplaatst

Sandra duim met je mee dat je meisje beter word

Tina heeeeel veel succes en sterkte duim me een ongeluk

Haha ja de dweil moet 2 dagen langer wachten want de stroom gaat er een dag af en kan dan niet zei heeft ook geen stroom

Geplaatst

Tina ik stuur veel zonnestraaltjes jouw kant op, bah wat een onzekerheid he? Echt killing, hou nog even vol meis..je kan het!

Sandra ik hoop dat je kleine meid er gauw weer bovenop is. Dat de fles er in is gebleven is in ieder geval al een goed teken!

Melis gaan jullie toch voor een brusje? Dat las ik ergens maar dat heb ik helemaal gemist geloof ik? Maar jullie whatsappen ook met elkaar he? En whatsapp heb ik niet.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar met mijn Thuishuis gaat het goed. Pedagogisch beleidsplan is helemaal af. Nog een paar dingetjes aan mijn ondernemingsplan veranderen en verder nog wat puntjes op de i wat betreft de folders en flyers die ik moet maken. Gisteren heb ik de hele mikmak opgestuurd wat nodig is om ingeschreven te kunnen worden in het landelijke register kinderopvang. Nu afwachten of de gemeente een beetje vlot is met het verwerken daarvan en dan kan ik van start. Of het 1 april wordt dat blijft spannend.

Was gisteren even op kraamvisite bij de buren. Een wurmpie van 5 weekjes oud..zo lief en zo klein nog. Kan me nu al bijna niet meer voorstellen dat Joël ook zo klein is geweest.

Jessica hoe gaat het eigenlijk met jouw opleiding?

Geplaatst

Ja ben eerst aan het lezen wat ik voor de eerste examen moet doen en vragen maken zit het we in dan ga ik aan vragen vind wel spannend ben niet zo slim haha maar heb veel dingen wel gehad dus dat scheelt

Fijn Ansje dat je bijna zover bent spannend zeker

Tina dikke knuffel meid ben echt benieuwd wanneer je test kan zelf niet eens wachten haha zelf durfde ik nooit eerder mietje ben ik haha

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal

Er zijn veel pagina's te lezen sinds mijn vakantie...

Beanie ik las dat je een mooie echo hebt gehad!!! Wat fijn voor jullie! Voor even is de onzekerheid weg! Het besef zal nu toch echt gaan groeien.. Ben heel blij voor jullie! Begint de misselijkheid al wat minder te worden?

En Floor!! Je hebt een hartje zien kloppen!! Super gefeliciteerd.. Wat fijn voor jullie.. Hopelijk gaan de weken wat sneller zodat je uit die nare onzekere periode komt! Hoe voel je je? Het is dus geen 4-ling geworden.. fieuwww

Tina die onzekerheid snap ik helemaal. Als je wel wat voelt denk je.. zal het dan toch.. Het is zo'n 8baan.. Maar het zegt allemaal nog niets! Ik duim heel hard voor jou!

Minoes knap dat je een opleiding erbij doet! Ik heb niet kunnen teruglezen welke opleiding je doet??

Ansje leuk dat je voor jezelf begint! Leuk spannend en uitdagend!

Sproet heb ik gelezen dat jij ook pipelle gaat doen? Of heb ik dat verkeerd! Wanneer gaan jullie starten? Misschien heb je het wel geschreven maar ik ben het even kwijt! En hoe is het met je broer? De pijn en uitstraling al minder?

San veel sterkte met je kleine meid.. Heftige situatie gehad!

En Sometimes Hoe gaat het met jou? Hobbel je nog rustig door? En alles klaar?

Wij hebben morgen een gesprek met de FA. Ik wil vragen of ze geen andere onderzoeken doen naar te korten of iets dergelijks qua vitamines. Waarschijnlijk niet en hebben ze gewoon een standaard protocol.

Ik ga toch vragen of er dan geen combi kan tussen menopur en puregon.

Welk ziekenhuis doet aan pipelle hier in nederland? Bij ons doen ze het niet. Wel is Zwolle bezig met een onderzoek naar A H.. En ik wil mij daar wel voor opgeven! En ik wil vragen of icsi geen optie is voor betere kwaliteit. Iemand verder nog tips?

Liefs Mirjam

Geplaatst

Lieve Mirjam,

Heb je een fijne vakantie gehad? Weer opgeladen?

Succes morgen bij je gesprek! Even een kleine opmerking: als jij een P.ipelle wilt maar je ZH doet het niet, vraag dan wel toestemming. Als je bereid bent ervoor richting A'dam te komen dan kan ik je een hele lieve dokter met de bijnaam dr. P.ipelle aanbevelen, zij doet het mits je toestemming hebt van je fertiarts... Dus neem het mee! Dan kun je altijd later beslissen of je het wel of niet wilt doen.... We kunnen er anders over PB-en (of PB je nummer even, kunnen we Appen, is soms sneller en makkelijker...)

Nogmaals veel succes morgen! Laat je weten hoe het is afgelopen?

Geplaatst

Mir, welkom terug en succes met het gesprek! Overigens was ik bij dezelfde arts als Beanie voor de Pipelle. Ze doet trouwens niet heel erg moeilijk over de toestemming, het hoeft niet schriftelijk in drievoud ofzo. Als het het hebt besproken met je arts en die zegt er geen bezwaar tegen te hebben, dan neemt ze dat van je aan. Succes in ieder geval! In het ziekenhuis doen ze meestal niet veel naast het protocol, maar ik kan je nog wel een paar tips geven voor belangrijke supplementen.

Tina, toi, toi, toi! Ben je al uit bed gesprongen voor een testje? Houd je taai, ik duim voor je!

Sproetje! Had je even willen bellen, maar was om 19.30 k.o. Hoe was de mri?

Geplaatst

Mirjam welkom terug leuke vakantie gehad

Spannend het gesprek heel veel succes

Floor hoe gaat het met jou s'nachts

Och gossie Sandra echt rot voor jullie

Ik ga de opleiding persoonlijke begeleiding gehandicapten zorg

Ooo hier ook brak ondanks dat ik goed geslapen heb

Straks naar fysio

Oja sproet hoe ging de mri

Tina dikke knuffel

Geplaatst

Goedemorgen

Sandra wat erg voor jullie. Heb je wat gekregen van de HA?

Mirjam. Welkom terug! Heb je een fijne vakantie gehad? Spannend morgen je gesprek. Zet hem op! Wij willen voor de ( als nodig) volgende verse poging ons ook over de mogelijkheden met de p.ipelle informeren. In ons ZH doen ze ook helemaal niets buiten standaard. De enige " briljante" tip die ik de laatste keer van een van de fa's kreeg was " eet maar verse kippensoep, zitten veel vitamines in, wie weet helpt het:-0!!!" Sorry is helaas waar, maar nu natuurlijk een geintje;-). Succes meid voor je gesprek.

Sproet. Hoe was de mri?

Floor. 😳 Durft niet te testen. Manlief stond naast me heel triest te kijken en vroeg of we niet nog een beetje konden wachten. Oké vooruit;-) ik hou me even nog rustig. Hij vind het zo verschrikkelijk omdat hij zo zeker is dat het wel goed is. Wie weet heeft hij gelijk ook.

Een fijne dag iedereen en beterschap voor wie zich ziek / brak of misselijk voelt - minoes, Sandra! Xxx

Geplaatst

Hi lieve dames,

Mir, hoe is het geweest vandaag? Ben je er een beetje uitgekomen?

Tina, hoe is het met de zenuwen nu? Heb je al besloten wanneer je wel gaat testen? Of ga je toch wachten tot de testdatum?

San, dag een beetje doorgekomen? Hoe is het nu met de kleine meid? Vandaag wel wat opgeknapt?

Floor, jij de dag een beetje doorgekomen?

Minoes, is het gelukt met de fysio en de brakheid vandaag?

Hier ook een heel moe dagje... Moest er vannacht 3x uit, sliep daarna wel weer elke keer in na een tijdje maar werd vanmorgen wakker alsof ik niet geslapen had. Moest wel redelijk op tijd op want had ook fysio vanmorgen.... Nu gesloopt. Ga zo lekker mijn mandje in!

Geplaatst

De wintersport was leuk. Even lekker weg.. Maar je neemt het eigenlijk ook mee.. Dus je komt jezelf wel tegen.. Vond het niet erg dat we weer naar huis gingen. Terwijl vriendlief nog weken zou willen blijven.

Vanochtend wel een goed gesprek gehad. Hij zegt dat wij gewoon een hele goede kans maken om zwanger te worden. Het zaad is goed.. Eitjes zijn goed. Niet veel eitjes maar dat zegt niets. En omdat ik al zwanger ben geweest is dat gewoon heel positief. Kwestie van tijd en geluk.. Alles moet kloppen. . Als je het finacieel kan trekken zegt hij heb ik goede hoop. Tja en dat is het probleem.. Wij kunnen geen tig ivf behandelingen doen. Daar hebben wij het geld niet voor.

Hij gelooft niet echt in pipelle. DAt zei hij de vorige keer ook al. Ik heb jullie voorbeelden genoemd en hij zegt dat dat niets hoeft te zeggen. Kwestie van geluk denkt hij. Tja dan weet ik even niet meer hoe ik daarop moet reageren. Het enige wat hij nu wil veranderen is dat die bolletjes misschien te weinig doen en een wat sterkere middel gebruiken voor de innesteling. Dat die balans niet goed is. Ik kan al starten over 2 wk met ivf 4.. Ben wel weer opgelucht na zo'n gesprek!

San wat naar voor jullie.. Sterkte..

Minoes wat mooi dat je zo'n opleiding gaat doen!!!

Sproet hoe was de mri scan? Spannend! Hopelijk heb je geen last van die claustrofobie (of hoe je dat ook schrijft)

Liefs Mirjam

Geplaatst

Ik zal de kippesoep de volgende keer voorleggen aan hem.. Aangezien hij zeker openstaat voor ideeen.. hahaha.. (alles schuift hij bijna van tafel) Maar dank voor de tip!!!!

Succes met wachten nog!! Wanneer ben je van plan om evt te testen?

Liefs

Goedemorgen

Sandra wat erg voor jullie. Heb je wat gekregen van de HA?

Mirjam. Welkom terug! Heb je een fijne vakantie gehad? Spannend morgen je gesprek. Zet hem op! Wij willen voor de ( als nodig) volgende verse poging ons ook over de mogelijkheden met de p.ipelle informeren. In ons ZH doen ze ook helemaal niets buiten standaard. De enige " briljante" tip die ik de laatste keer van een van de fa's kreeg was " eet maar verse kippensoep, zitten veel vitamines in, wie weet helpt het:-0!!!" Sorry is helaas waar, maar nu natuurlijk een geintje;-). Succes meid voor je gesprek.

Sproet. Hoe was de mri?

Floor.  Durft niet te testen. Manlief stond naast me heel triest te kijken en vroeg of we niet nog een beetje konden wachten. Oké vooruit;-) ik hou me even nog rustig. Hij vind het zo verschrikkelijk omdat hij zo zeker is dat het wel goed is. Wie weet heeft hij gelijk ook.

Een fijne dag iedereen en beterschap voor wie zich ziek / brak of misselijk voelt - minoes, Sandra! Xxx

Geplaatst

Beanie verschrikkelijk he brakheid haha ik had ook goed geslapen maar het is net of ik overreden ben door een vrachtwagen haha

Mirjam klinkt als een heerlijke vakantie

Ja wij willen zorgboerderij beginnen voor jongens en meiden met een licht verstandelijke beperking mijn broertje zit er mee en is weinig plek dus goed streef punt iedereen verdient een eerlijke kans

Papieren zijn weer na de gemeente iedereen stemde voor gelukkig en dan kunnen we los met verbouwen

Tina knuffel meid ik durf dat ook nooit hoor ik brand een kaarsje voor jullie

Floor hoest met jou meid

Melis lieverd trek je het allemaal nog een beetje

Sproetje hoest met jou lieverd

Ik duik mijn bedje in hij lonkt zo naar me haha

Fysio heeft me auw gedaan snif nee valt mee

Liefs z

Geplaatst
De wintersport was leuk. Even lekker weg.. Maar je neemt het eigenlijk ook mee.. Dus je komt jezelf wel tegen.. Vond het niet erg dat we weer naar huis gingen. Terwijl vriendlief nog weken zou willen blijven.

Vanochtend wel een goed gesprek gehad. Hij zegt dat wij gewoon een hele goede kans maken om zwanger te worden. Het zaad is goed.. Eitjes zijn goed. Niet veel eitjes maar dat zegt niets. En omdat ik al zwanger ben geweest is dat gewoon heel positief. Kwestie van tijd en geluk.. Alles moet kloppen. . Als je het finacieel kan trekken zegt hij heb ik goede hoop. Tja en dat is het probleem.. Wij kunnen geen tig ivf behandelingen doen. Daar hebben wij het geld niet voor.

Hij gelooft niet echt in pipelle. DAt zei hij de vorige keer ook al. Ik heb jullie voorbeelden genoemd en hij zegt dat dat niets hoeft te zeggen. Kwestie van geluk denkt hij. Tja dan weet ik even niet meer hoe ik daarop moet reageren. Het enige wat hij nu wil veranderen is dat die bolletjes misschien te weinig doen en een wat sterkere middel gebruiken voor de innesteling. Dat die balans niet goed is. Ik kan al starten over 2 wk met ivf 4.. Ben wel weer opgelucht na zo'n gesprek!

San wat naar voor jullie.. Sterkte..

Minoes wat mooi dat je zo'n opleiding gaat doen!!!

Sproet hoe was de mri scan? Spannend! Hopelijk heb je geen last van die claustrofobie (of hoe je dat ook schrijft)

Liefs Mirjam

Hi Mirjam,

Tja, de meeste Nederlandse artsen staan er zo in, dus die van jou is eerder bevestiging dan uitzondering! Die van mij was ook heel sceptisch maar wij zeiden: 'Wat wil je dan? Dat we er voor naar Londen vliegen als in Nl niemand het wil doen?' en toen zei hij iets van: 'Tja, dat moet je dan maar doen...' Het was volgens mij meer om er vanaf te zijn, we zanten zo te zeiken.

Kortom: de meeste artsen zijn sceptisch, terwijl het effect bewezen is. In verschillende onderzoeken, maar ook is het gegeven dat vrouwen makkelijk zwanger raken na het verwijderen van een spiraal zo oud als de spiraal zelf. Dan os de baarmoeder ook geprikkeld - door de spiraal en misschien door het verwijderen - en dat bevordert de innesteling. Klassiek verhaal!

Hoe is het met de andere meiden?

Wij hebben gisteren om 19 uur mijn lieve herdermeiske opgehaald. De dierenarts had de milt even voor me bewaard en er zat een hele lelijke tumor in... Ik schrok er best van, want hij was groter dan verwacht aan de hand van het echobeeld. Het ziet er niet heel positief uit, maar hopelijk zijn we op tijd en is het niet uitgezaaid. Dat kan de patholoog ook onderzoeken in de tumor, of in ieder geval kan hij een indicatie geven. Eventueel kunnen we nog een mri maken als het vermoeden van uitzaaiingen bestaat. Het is een heel veelvoorkomende tumor bij herders, die meestal te laat wordt ontdekt en dan enorm dodelijk is. Maar wij hebben preventief een echo gemaakt en hem ontdekt, dus wie weet zijn we op tijd! En anders ga ik haar alles te snoepen geven wat god verboden heeft en heel veel wandelen, tot ze pijn krijgt! Mijn meisje :-) Nu ben ik haar enorm aan het verwennen, ze heeft al wat gegeten en een plak kaas gekregen en pijnstilling. Ze heeft wel pijn, maar ze is echt dapper.... Zo! Voor de niet dierenvrienden: volgende keer beter, moest het even kwijt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden