Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Beanie, ff bellen. Maar je moet vlgs mij gewoon starten op de 2 e dag van je bloeding. Dus gewoon wachten. Je schema wordt gewoon aangepast. Met mijn eerste ivf werd ik een week!!! later ongesteld. Ongetwijfeld door de spanning van het wachten op je ongi. Dus rustig aan , voor de zekerheid ziekenhuis bellen, maar ik weet vrij zeker dat je gewoon begint te tellen vanaf moment dat je ongi wordt..

Dikke knuffel

Lieve Sometimes, zoals gewoonlijk ben jij de wijste... je hebt het bij het rechte eind. Ik heb vanmorgen het zh gebeld, en moet nu idd morgen starten met de deca (vanmorgen is de bloeding begonnen). Wel morgen komen voor de uitgangsecho en dan hoor ik morgen of ik vrijdag kan beginnen met stimuleren... Tja, als je graag wilt dat het komt dan komt het uiteraard niet of niet op het goede moment. Inmiddels dit jaar al meerdere keren mogen (moeten) ervaren! Nou ja, alles komt recht, morgen fijn de eerste prik!

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sproet meid heel veel sterkte morgen en op naar mooie score ;-)

Beanie meid ook weer beginnen komt helemaal goed

Ben alles weet kwijt sorry

Hier niet zwanger heb heel veel last van mijn darmen heel vervelend zit veel op het kleinste kamertje van het huis;-)

Met mijn voet gaat het goed gelukkig

Maar word nu goed onderzocht rug beken knieën ben flink gekraakt haha

Ooo de kleine huilt kom later wel weer

X

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

ik heb besloten dat mijn lief maar gepuncteerd moet worden....

ik heb er geen zin in ;-)

Probeer morgen na afloop even te laten weten hoe het was ok lieve meiden?

Dikke zoenen!!!!

Geplaatst

mijn laptop en ik liggen al in bed...ook een beetje omdat ik me niet zo lekker voel...vooral een ontzettend opgeblazen buik en beetje misselijk...ach...tzullen de zneeuwen wel wezen ;)

X

Geplaatst

Zenuwen zijn normaal lijkt mij, het is ook allemaal niet niks! Maar het komt goed, linksom of rechtsom! Ik duim voor een mooie opbrengst aan rijpe eicellen en nog veel mooiere bevruchtingen! :-D:-D

Geplaatst

Lieve Sproet, heeeeeeeeeeeeeeel veel succes voor morgen! Na de punctie rustig aan doen en goed voor je laten zorgen he!

Btw als de mannen dit zouden moeten ondergaan dan denk ik dat er heel wat minder ICSI/IVF-baby's geboren zouden worden....

Geplaatst

Sproet, je man kan de punctie niet doen, gekkie. Kerels kunnen niet tegen pijn, dat weet je toch. Wij, lees jij, moet het doen. Je bent een bikkel en morgen heb jij een goeie opbrengst en daarna moet jouw man doen waar mannen goed in zijn..;)Dan kan jij beginnen net broeden op een klein Sproeteke of kleine sproetman. Oke? Dikke knuffel en veel succes.Xxx

Geplaatst

Beanie, lieverd, hoe gaat het met je?

Zijn nu koemelk aan het introduceren, van 0 naar 3 volle flessen plus al het etenswaar er omheen bouwen we op in 7 weken. Zkh wilde dat in 7 dagen, ja dikke lala. Dat kunnen zn darmen echt niet aam, dus we hebben lekker eigenwijs ons eigen plam getrokken. Zn 'oude' eczeem plekjes werden in het begin wat vuriger, maar hij lijkt er vooralsnog goed op te reageren!

Sproet, dikke knuffel! Succes zometeen!

Geplaatst

Het zit erop. Mijn eerste kop koffie zit er al in! Het was pittiger dan de vorige keer. Heb m'n pregnyl net zelf gezet. Vond ik leuk. Lief is onderweg en ik ben reuze benieuwd naar de score. Heb meer pijn dan de vorige keer na afloop. Maar komt goed. Vroeg me i eens af waarom je na afloop nog pregnyl krijgt.

Als ik meer weet meld ik me weer. Nu ff rusten. :-)

Dag lieve meiden! X

Geplaatst

Yes! Ook weer gehad.... Nu rustig aan doen hoor! De score hoor je zo wel! Weet niet waarom je nu weer pregnyl moet zetten? Heb ik nooit hoeven doen! Moet alleen 's middags na de punctie beginnen met de bollen! Of moet je hierna nog 2x pregnyl spuiten?

Als ik er over ga nadenken krijg ik lichtelijk de kriebels... Als het goed is ben ik over een week of 2 aan de beurt....

Sterkte vandaag meis, ik hoop dat je zo een super bericht krijgt over het aantal eicellen en dat je lief je vandaag maar lekker in de watten gaat leggen!

Knuffel!

Geplaatst

Wow sproet mooie score joepie joepie

Op naar mooi tp en cryo's die je voor de eerste jaar niet nodig zal zijn;-)

Melis super dat het nu goed gaat met jullie kleine man

Je moet doen war jullie je prettig bij voelen

Liefs

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Sproet gelukkig is het achter de rug. Nu maar lekker rustig aan doen. Is de pregnyl er niet voor om je baarmoederslijmvlies zo goed mogelijk te maken/houden voor innesteling? Zoiets was het wel geloof ik. 9 is een mooie score! Daar kunnen ze vast wel een paar mooie embryootjes van maken ;)

Melis, gelukkig dat Vince goed op de koemelk lijkt te reageren. Ik moet altijd wel om je lachen hoor, dat het ziekenhuis zegt dat je zo moet doen en jij het gewoon op je eigen manier doet. Gewoon doen hoor meid wat jou het beste lijkt!

Hoe is het met Vince zijn tandjes?

Ik heb bij Joël zijn eerste tandje gespot vandaag. Hij is nog niet helemaal door maar ik voel en zie al wel de puntjes. Hij heeft er helaas wel behoorlijk veel last van en is nogal uit zijn doen. Hebben jullie nog tips om de pijn te verzachten? Ik heb een koel bijtring die ik 'm regelmatig geef. Geven jullie ook iets van chamodent?

Geplaatst
9!!!!!!

Sproet, wat een geweldige score!!

Nu op naar goeie bevruchtingen. Goed gedaan, meis.

Lekker uitrusten nu. Ik ga duimen voor goeie bevruchtingen.

Gefeliciteerd voor nu,het eerste deel is achter de rug.

Dikke knuffel!

Geplaatst

Wow Sproet, wat een jaloersmakend mooie score! Daar moeten toch wel een paar hele mooie embryo's uit gaan komen.... Wanneer hoor je dat? En dan zondag voor TP? Vandaag in ieder geval lekker uitrusten en je laten vertroetelen....

Melis, lijkt me heel verstandig dat je zo eigenwijs bent. Jij kent je mannetje het beste en kunt het het beste inschatten, wat ze ook zeggen op het consternatie bureau of in het ziekenhuis....

Sometimes, hoe is het met jou? Lukt het rustig aan doen al een beetje?

Hier vandaag de eerste ronde ZH. Echo was goed, eierstokken geen bijzonderheden en baarmoederslijmvlies mooi dun. Dus goedgekeurd om vanavond de deca te zetten en morgen de gonal-f/menopur erbij... Moet zeggen dat ik de fertiarts bijzonder prettig vindt, heb ook eigenlijk geen moment getwijfeld of ik eventueel zou overstappen... Heb nog steeds alle vertrouwen in dit ZH (tenminste in de poli fertiliteit). Overigens werken ze hier ook mee bij mensen die na 3 pogingen verder willen en dit zelf moeten betalen. Vind ik erg positief en vriendelijk overkomen!

Dames, geniet van het zonnetje vandaag, morgen is het geloof ik weer over!

Geplaatst

Hoi beanie, jij vandaag beginnen met de deca las ik in het andere topic. Hopelijk wordt de mix een succes. Ik duim voor je en ik geloof dr ook heilig in. Je kan het nog een klein beetjevopvoeren bijnte weinig follikels, maar ga dr vanuit dat je mooie score gaat hebben. Bij mij in het ziekenhuis vinden ze op mijn leeftijd 8 folllikels een prima score. Als je bedenkt wat de kansen qua afvalrace daarna zijn... Ik tel altijd 50% score bij bevruchting. Dan hou je dr 4 over. 2 terugplaatsen en dan weer 50% kans op cryo's. Das dus 1, hoewel ik die zelf nooit gehad heb.

Weer fifty fifty doen bij het blijven plakken en als dit de derde ivf is dan sta je statistisch erg sterk.

Dis mijn eigen redenatie hoor, totaal niet wetenschappelijk, maar heeft me wel geholpen het rationeel te houden.

;)

Dusss jij wordt nu gewoon zwanger!!

Wat betreft het uitrusten, tsja, ik doe erg weinig, maar zelfs daarin ben iknaan banden. Gisteren gezellig etentje met vrienden. Na afloop krampen en bloeden. Vandaag voor de 4 weekelijkse controle in het ziekenhuis. Semmie doet het ontzettend goed, is heel erg bewegelijk en schopt dr lustig op los. Nieuwste theorie van de gynaecoloog , hij schopt tegen de placenta, die heel gevoelig is en daardoor kan bloeden....

Eigenlijk weten ze het niet. Suiker gevonden in de urine, voor de zekerheid bloed geprikt, ziet er toch keurig uit.

Bacterien in urine, misschien blaasontsteking dus breed spectrum antibiotica gekregen. Misschien daardoor de buikkrampen??

Ze weten het niet. Dus advies rusten en het mag zeker niet erger worden met de pijn en het bloeden, dus in de gaten houden..

Vanmiddag weer slachtpartij op het toilet, zucht..

Zo gaat het met mij.

Maar ja ben nog steeds zwanger, gelukkig.

Oja, ik denk dat ik per ongeluk hb gezien wat het is voor geslacht..:)

Ik denk een jongen. Stiekum toch wel leuk... :)

We zullen het zien.

Sorry voor dit lange ego bericht meisjes.

Knuffel en kus voor ieder die het gebruiken kan.

Geplaatst

Sproet, woehoeeeeeeeeeee, mooie score meid!! Wanneer horen jullie hoeveel bevruchtingen zijn en wanneer de tp is? Hoe voel je je? Heb je er veel napijn? Doe lekker rustig aan en laat je maar lekker vertroetelen hoor!!

Ansje, haha, graapig dat je om me moet lachen. Tja, cb kan zoveel zeggen, maar wij zijn de ouders van V en weten wat het beste voor hem is, nietwaar? Daarentegen ben ik zo'n eigenwijze muts die dan denkt; en jij gaat in die paar minuten dat je ons ziet vertellen wat wel/niet kan/mag m.b.t. V.ince? Dacht het ff niet. Dus ik luister keurig netjes naar het advies en trek vervolgens lekker ons eigen plan, lekker puh ;-)) V.ince is een echte dramaqueen als het om tanden gaat, zodra ze eraan komen is het schreeuwen/zeuren. Er is er 1 helemaal door, zo'n schattige tand als hij lacht, en de twee ernaast zijn net door, maar moeten nog omhoog groeien zeg maar.

Wat leuk dat je vandaag ook J. z'n eerste tandje hebt gespot, hoe is hij eronder?

Sometimes, wat vervelend dat je na een kleine inspanning al zoveel last hebt. Denk aan jezelf en je beebje hoor!

Floor, meid, whats up? Hoe gaat het met je?

Beanie, hoe is het met jou?

Ga ff manlief in de keuken helpen, niet echt netjes van mij om eerst forum te updaten bij thuiskomst, sorry manlief!!

Geplaatst

zo nou...daar was ik dan!!

Verslag! :-))

Vreselijk geslapen vannacht...echt serieus klapperende eierstokken. Ik was om 03.00u in staat ze zelf te puncteren, ze zaten me gruwelijk in de weg! Uiteindelijk toch nog effe geslapen. Om 06.30 moest ik 2 paracetamol innemen en om 7 uur zijn we op pad gegaan..half 8 melden en 8 uur mocht ik me gaan uitkleden. Kek operatiehemd aan, plastic hoesies om mijn sokken en go....

Mijn lief zat aan mijn hoofdeind. Eerst wassen met steriel water, prikjes (buik morfine en plaatselijk) en goo...nou..eerlijk is eerlijk, ze waren supergroot, maar misschien deed het daarom ook wat meer pijn dan de vorige keer. Maargoed, hetgeen het dragelijk maakt is dat het zo voorbij is...althans, met een paar minuten. En dat was ook zo...de daarbij behorende tranen van de ontlading en op naar de 10e verdieping...

Lief op weg naar het andere ziekenhuis met de box en stuurde me op gegeven moment een smsje waarin hij zei dat er toch weer 9 gevonden waren! Yeeehaaww!!

Morgen tussen 1500-1630 horen we hoeveel bevruchtingen! En dan krijgen we in principe als alles meezit zondag de terugplaatsing ;-)) Het was ergens zo fijn om jullie in mijn achterhoofd te hebben. Ik heb het vorige keer zonder forum gedaan en dit keer hang ik half wel op een wachtbankje, maar wil daar eigenlijk niet zo veel en de steun van jllie is zo te gek! Lieve Floor die me lief whapt...echt te gek!! Zo Zo lief!!

Napijn..tsja, pittig, ik heb er al 6 pcm in zitten, en lig, maar das morgen vast weer over! Moet wel, want ik heb nog twee dagen wijn te drinken en sushi te eten ;-))

Beanie! Deca erin! Gaaf vrouwke!! He..gaat het bij jou ook beginnen meissie weer!!

Sometimes! He...een jochie...dat zou toch te gek zijn joh! En ach....dan maar maanden rust...heb je niet een heerlijk tv serie waar je je aan wilt wagen..Lost of zo....dat is seizoenen achtereen laptop gluren!! ;0))

Denk aan je lieverd!

En rest...jullie zijn lief, maar ik ga weer hangen ;-) Later kom ik effies bij jullie kijken en reageren!!

KUSSEN!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden