Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn baby: Gefeliciteerd met je neefje. Maar wat heftig. Een klaplong...pff. Wat zijn de verwachtingen mbt het herstel? En hoe is je zus eronder?

Hoe weet je vantevoren of je zo'n infectie bij je draagt? Ik schrik dara best van als ik de verhalen van Sas en van mijn baby lees. Kunnen ze daar geen staandaard onderzoek naar doen of zeg ik nu iets raars?

Chris, Jij dus morgen weer naar het CB. Ik ben benieuwd. Is ze echt te licht of volgt ze toch haar eigen curve? In ieder geval veel succes.

Wij hebben weer een slast van tandenperikelen. Er komen nu 1 of 2 boventandjes door, waardoor ze dus weer wat onrustiger slaaot. Een paar dagen en dan zal het ergste wel weer voorbij zijn.

Ik ben trouwens vandaag wezen lunchen met een oude schoolvriendin. Wij waren elkaar uit het oog verloren en hebben via s,choolbank.nl weer contact met elkaar gekregen. Vandaag dus een lunch date gepland. Wij hadden elkaar 16 jaar niet gezien, maar het was super gezellig! Het leek alsof wij elkaar vorige week nog gezien en gesproken hadden. Alsof er nooit 16 jaar tussen heeft gezeten. De volgende date staat inmiddels alweer gepland. Veel bijgeklets en oude herinneringen opgehaald. Grappig.

Geplaatst

Tiktak, er zijn daar nog meer kindjes. 1 een maand jonger dan S.am en verder wat ouder. Ik heb er een goed gevoel bij. Ontzettend leuk mens en heel erg lief met de kindjes.

Wen, In Nl is 15-20% van alle zwangere vrouwen (ongemerkt) draagster van deze bacterie. Testen kan heel simpel alleen als de uitkomst is dat je de bacterie draagt moet je bevallen in het ziekenhuis, preventief antibiotica krijgen, je baby na de bevalling ook en daarom ook na de bevalling in het ziekenhuis blijven. En dit dus preventief omdat niet te zeggen is of je als draagster deze bacterie ook tijdens de bevalling doorgeeft aan je kind. Pas als juist op dat moment de bacterie actief is is er gevaar voor de baby. Omdat dit alles heel veel geld kost kiest men in NL om niet te testen. Dat er daardoor per jaar 10 babys doodgaan telt blijkbaar niet.

Geplaatst

Oh, Mijnbaby wat heftig!! Hopelijk knappen ze snel op en kunnen ze lekker gaan genieten!

Tiktak, je bent daar geen miep in. Dat is je moedergevoel en als die zegt dat het niet goed voelt moet je daar naar luisteren. Bij ons lag Lynn na 5 dagen weer op haar eigen kamer, maar dat was meer omdat het op onze kamer een sauna was en ik er niet tegen kon dat ze naast me lag! Ik schrok van ieder geluidje wat ze maakte wakker! Zo te horen lijken de behandelingen dus wel iets te doen. En je kan iets ook niet in 1 keer veranderen, dat moet langzaam gaan. Lynn was 1 lijntje naar beneden gegaan op de curve, we zullen zien morgen! Ze was een pond zwaarder als haar zus bij de geboorte, maar was met 6 maanden alweer 300 gram lichter, dus dat is een verschil van 900 gram, vind ik best veel. Moet in ieder geval haar voedingspatroon gaan veranderen. Ze weigert al 2 avonden de volledige avondfles. Dus denk dat we daar van af zijn. Dus nu gaan we maar aan de boterham beginnen!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Geplaatst
Tiktak, er zijn daar nog meer kindjes. 1 een maand jonger dan S.am en verder wat ouder. Ik heb er een goed gevoel bij. Ontzettend leuk mens en heel erg lief met de kindjes.

Wen, In Nl is 15-20% van alle zwangere vrouwen (ongemerkt) draagster van deze bacterie. Testen kan heel simpel alleen als de uitkomst is dat je de bacterie draagt moet je bevallen in het ziekenhuis, preventief antibiotica krijgen, je baby na de bevalling ook en daarom ook na de bevalling in het ziekenhuis blijven. En dit dus preventief omdat niet te zeggen is of je als draagster deze bacterie ook tijdens de bevalling doorgeeft aan je kind. Pas als juist op dat moment de bacterie actief is is er gevaar voor de baby. Omdat dit alles heel veel geld kost kiest men in NL om niet te testen. Dat er daardoor per jaar 10 babys doodgaan telt blijkbaar niet.

Dat is gewoon 1 op de 5 vrouwen! En 10 baby's! tssss. Dat zijn er dus 10 teveel! Belachelijk! En als je dan ziet hoeveel geld er bij de overheid verspild wordt. (maar goed, dat is weer een ander onderwerp).

Maar is het ook zo dat je altijd draagster van deze bacterie blijft? Maw: bij een eventuele volgende bevalling zou jij dus preventieve antibiotica krijgen? En kan je zoiets ook pas krijgen bij een 2e of 3e zwangerschap?

Als je dan leest dat er dus best veel vrouwen draagster zijn van deze bacterie verbaasd het mij dat er dan nog zoveel thuisbevallingen goed gaan.

Geplaatst

Uit onderzoek is gebleken dat een baby op drie tijdstippen met de GBS-bacterie besmet kan worden:

• In de baarmoeder, zodra de vruchtvliezen zijn gebroken, kan de bacterie het vruchtwater besmetten en daardoor het ongeboren kind bereiken. Besmetting kan ook plaats vinden als de vliezen nog niet gebroken zijn.
  • In de vagina kan de baby tijdens de uitdrijvingsfase van de bevalling besmet worden met de bacterie indien deze daar aanwezig is.
  • Besmetting kan ook na de geboorte plaatsvinden. Dat gebeurt dan in de eerste dagen of in de eerste weken. Meestal wordt de bacterie via de handen van een volwassene overgedragen op de baby. De kans op besmetting is zeer gering als de baby ongeveer 12 weken oud is.

Wanneer iemand draagster is van GBS en een eerder kind heeft gehad dat geïnfecteerd was met GBS behoort men tot de risicogroep en zal daarom bij een volgende bevalling preventief antibiotica toegediend krijgen.

Wanneer je eenmaal draagster bent van GBS blijf je dat meestal wel. Een antibiotica-kuur om de bacteriën weg te krijgen, helpt wel maar waarschijnlijk komen ze gewoon terug. GBS-bacteriën zijn gewone bacteriën die in de dikke darm voorkomen. Van daaruit kunnen ze natuurlijk makkelijk naar de vagina en wanneer er erg veel bacteriën zijn kunnen ze zelfs een blaasontsteking veroorzaken.

Geplaatst

Als je dit leest dan realiseer je je toch wel weer in wat voor een bananen-replubliek we eigenlijk leven. Dat je überhaupt nog thuis mag bevallen! Ik zou het niet eens willen... Maar ja als je geen indicatie hebt om in het ziekenhuis te bevallen en weet dat je dan achteraf een rekening gepresenteerd krijgt, en dat misschien niet kunt betalen, dan heb je weer een ander probleem... En dat is natuurlijk weer een andere discussie, alhoewel, dat draait dan ook weer om geld. Te afwachtend, te weinig doortastende verloskundigen.... Ik heb wat staaltjes gehoord inmiddels en was daarom ook zo blij dat ik sowieso een medische indicatie had en onder de verloskundigen uit kwam! Heb de hele zwangerschap eigenlijk geen verloskundigen gezien, afgezien van de keren dat ik aan de CTG moest.

Mijnbaby, wat heftig! Ik hoop dat je kleine neefje snel opknapt! Gelukkig maar dat ze de oorzaak hebben gevonden, nu maar hopen dat de oorzaak ook makkelijk verholpen kan worden! Ben je nog geweest vanavond?

Wat fijn Tiktak, dat het slapen alvast wat beter lijkt te gaan! En over dat slapen op jullie kamer, advies is nog steeds tot 6 maanden he! Dus als jij het te vroeg vindt, probeer dan toch je gevoel te blijven volgen... Succes morgen bij de volgende keer chiropracter!

Jij ook succes morgen, Crisje! Zolang jij je geen zorgen maakt dan zal het toch wel goed zijn? Beweegt L. inmiddels al wat meer?

En Wen, jouw kleine nog meer tandjes... Gaat dan echt al richting dreumes he! Lijkt me zo leuk... Tandjes, beginnen te kruipen etc.!

Sas, succes morgen bij de gastouder! Zal nog best lastig zijn om hem daar achter te moeten laten... Maar klinkt goed! Belangrijkste is dat jij er een goed gevoel bij hebt, dan zal het heus ook wel goed zijn voor S.am!

Wij geven nu 's avonds de papfles in 2 delen, eigenlijk een halve papfles bij de voorlaatste voeding en bij de laatste voeding nog een. Is het een idee om de laatste fles helemaal pap te geven, in de hoop dat hij dan wat langer doorslaapt? Of is de kans aanwezig dat dat te 'zwaar' op de maag ligt en dat het daardoor averechts werkt? Hij heeft vanmorgen op het KDV peer gegeten, het bakje ging leeg... Misschien is het dan een beter idee om te proberen 's avonds bij de voorlaatste fles de pap wat dikker te maken en met een lepeltje te geven? En kijken of we op die manier een fles kunnen gaan vervangen voor een schaaltje pap? Of is het daar nog te vroeg voor?

Geplaatst

Ik ben het totaal eens met Beanie. Wat leven wij soms in een bananenrepubliek! Je speelt gewoon met levens! Is de GBS bacterie via bloedonderzoek te achterhalen? Het zou toch gewoon standaard gecontroleerd moeten worden.

En staat het oplopen van een blaasontsteking tijdens de zwangerschap veelal in veband met de bacterie of kan je dat niet zo stellen?

En wat heftig dat de baby dus ook gewoon nog na de geboorte besmet kan worden middels je handen!

Ik was ook blij dat ik een medische indicatie had en heb geen verloskundige gezien tijdens mijn zwangerschap. Het was wel klinisch en minder gezellig. (bij mijn zoontje liep ik wel bij een vk en dat was vaak ook een sociaal babbel praatje), maar medisch gezien werden ons ijsbeertje (werknaampje van onze dochter tijdens de zwangerschap) en ik goed in de gaten gehouden.

Beanie, ik kan je geen tips geven betreffende pap en flesvoeding. Totaal geen ervaring mee of kennis van. Wellicht een van de andere meiden?

Geplaatst

Sas ik weet het niet, ik ga straks meteen aan me zus vragen.. Thnx!

Met me zus en hubbie gaat het naar omstandigheden goed.. We zijn blij dat we de oorzaak weten,

Ze zeiden dat het met een paar dagen/of week wel veeeel beter moet gaan.. Maar ze bekijken per dag aan..

Hij heeft zijn gewicht mee 3850 Zoooo een popje...

Geplaatst
Sas ik weet het niet, ik ga straks meteen aan me zus vragen.. Thnx!

Met me zus en hubbie gaat het naar omstandigheden goed.. We zijn blij dat we de oorzaak weten,

Ze zeiden dat het met een paar dagen/of week wel veeeel beter moet gaan.. Maar ze bekijken per dag aan..

Hij heeft zijn gewicht mee 3850 Zoooo een popje...

Wat ontzettend fijn, dat deze kleine zo'n mooi gewicht heeft! Ik heb altijd begrepen dat kindjes met een goede reserve zo veel meer kunnen hebben! Zal idd wel een popje zijn... Dat zijn papa en mama met de dag leven kan ik me goed voorstellen! Maar jij bent vast een goede steun nu voor ze!

Geplaatst

Wen, dmv simpel bloedonderzoek wat ik begreep 10 euro kost is het te traceren. Tja het is en blijft kosten/baten verhaal.

S.am is nu bij de gastouder. Mama moest wel even slikken maar ik heb heerlijk daarna gewinkeld. Wel steeds idee dat ik "iets" vergat. Kreeg net een whats app van de gastouder met foto van S.am zittend in een wippertje met 2 andere( meisjes) kindjes om hem heen, big smile op zijn gezicht.

Beanie, ik zou gewoon een hele papfles proberen. Ik denk dat hij dat wel aan kan. Wij geven S.am nog geen pap, hij slaapt sowiezo na de laatste fles van 22.30/23.00 in een ruk door tot 08.00/08.30

Geplaatst

Crisje, wat goed! Dat is toch hartstikke mooi en gemiddeld, die 400 gram? Zit ze nu weer mooi in haar 'lijn'?

Sas, hoe is het gegaan met S.am vandaag? En met jou? Heb je het een beetje overleefd, de tijd dat hij bij de gastouder was? En is hij nu weer thuis? Morgen weer?

Geplaatst

Heb het verhaal gemist Crisje83, maar was er iets met de groei van Lynn?

Net bij de arts van CB geweest; J. is in 6 dagen tijd maar liefst 320 gram gegroeid en weegt nu 4795 gram. Helemaal goedgekeurd verder! :-)

Geplaatst

Chrisje, wat fijn dat ze tevreden waren en dat ze is gegroeid! Helemaal top! Dat zal vast een opluchting hebben gegeven.

Melis, Jullie hebben echt een hollands welvaren in huis! Al zo flink met de geboorte en nu dus ook goed aangekomen binnen 1 week tijd. (ik wil niet weten hoe zwaar die was geweest indien hij met 40 weken was geboren.......pfff)

Geplaatst

GBS is sluipmoordenaar....kindje van kennis bijna aan overleden (had ook meconium in longetjes echt doodziek). Bij tweede zwangerschap is ze bevallen met heel veel antibiotica. Kindje hoefde dat niet. Alles goed gegaan. Andere vriendin had tijdens zwangerschap blaasontsteking en is getest op GBS. Ze bleek het te hebben en ook zij zodra de vliezen braken aan de antibiotica, ook allemaal prima gegaan. Het hoeft totaal geen probleem te zijn als je het vooraf weet. En daar zit m dus idd de crux... Maar dat is het zoals ik een hoge dosis Foliumzuur, B12 en B6 nodig heb ivm stollingsprobleem. Komt bij heel veel vrouwen voor maar we geven zo'n simpel pilletje niet standaard en we testen ook pas na drie miskramen. Goedkoop is duurkoop is dit soort gevallen. En dan gaat het gewoon ook nog eens om levens...

Mijnbaby hoop dat je neefje snel opknapt!

Beanie gewoon pap geven hoor! Th kreeg met vijf maanden twee hele voedingen als bordje pap omdat hij zo graag met een lepeltje at en groente nog niet kon verdragen. Met zes maanden fruit en groente erbij hebben we een van die pap voedingen langzaam laten vervallen.

Vandaag CB geweest, 77cm en 9915 gram. Jeetje wat worden ze toch snel groot :-) Acht tandjes, bijna met de pot mee eten, lopen... En steeds meer dingen snappen. Zo leuk als je zegt: 'geef dat maar aan pappa' of 'leg je knuffel maar in bed' en hij doet dat dan. Beetje jammer dat hij de betekenis van 'nee' ook al goed weet te negeren hihi.

Kregen ook bevestiging aanmelding opvang. Ben benieuwd wanneer ze bellen over de wendagen. Zal voor mij ook wennen zijn, na een jaar met hem thuis, maar ook fijn om aan de slag te gaan.

Geplaatst

@ Chrisje, mooi aangekomen, goed hoor!

@ Melis, die is ook lekker gegroeid!

Hier ging het wen dagje ,nou ja 4 uurtjes prima. Meneer heeft het naar zijn zin gehad. Was allerliefst aan het lachen tegen de gastouder en tegen de 2 andere meisjes. Het andere jongetje werd genegeerd. Hoe bedoel je nu al een charmeur. Mama heeft het ook overleefd. was ff moeilijk bij weg gaan, maar daarna in alle rust wat winkels in geweest, ook fijn. Maar ook zeer blij toen ik hem weer mocht ophalen. Volgende week woe en donderdag mag hij weer dan begint voor mij het werken weer.

Geplaatst

Sas, moeilijk he..... Ik had en heb ook steeds het gevoel dat ik iets mis of vergeet! Volgende week zal nog wel moeilijker zijn... Wat is dat toch met die knulletjes, Q is ook alleen maar aan het sjansen! En idd, lachjes bewaart hij alleen voor meisjes en vrouwen. Feilloos gevoel iig! Ja, op die manier weet je iedereen wel in te pakken!

Over dat bericht op FB: als het goed is krijgen we morgen uitsluitsel of het nieuwe huis (met tuin! En parkeerplek voor de deur!) door gaat. De financiële gegevens zijn goedgekeurd en de makelaar gaat een positief advies uitbrengen aan de eigenaar (al dit soort woningen zijn gunning eigenaar). Als het goed is krijgen we dan snel het concept huurcontract toegestuurd. Het ziet er dus naar uit dan we over zo'n anderhalve maand van die klojo van een buurman af zijn!!!! Zodra we de sleutel hebben (de huur zal dan ingaan per 1 maart, we krijgen waarschijnlijk de sleutel wel al eerder) dan denk ik dat we meteen zo veel mogelijk in het nieuwe huis gaan slapen. Campingbedje voor Q neerzetten en zelf dan maar even op een luchtbed slapen... Maar rust! We kijken uit naar het hebben van een tuin! Het is een normaal dorp, in 't Gooi, dus we verwachten dat we daar Q wel willen laten opgroeien. Kan niet wachten om hier definitief de deur achter ons dicht te trekken! Alleen dat verhuizen wat er tussen zit, das dan weer een beetje jammer.

Geplaatst

Thnx meiden... Baby's hebben bij wkz een cam boven het bedje zodat mama's en papa's hele dag kunnen kijken

Naar de baby's.. Ik heb ook cd code dus spiek steeds even naar me kleine neefje...

Geplaatst

Oh mijn baby dat is fijn. Hadden wij ook toen S.am daar lag. Maar niet schrikken als je een keer niet ziet hoor. Vaak draaien ze de cam weg als ze iets gaan doen bij de baby.

Hoe is het met je zus?

Beanie, wel ja van Apollolaan naar het Gooi!......nee gelijk heb je. Hoop dat jullie snel over kunnen

Geplaatst

Idd, heel fijn dat dat kan mijnbaby!

Sas, was het maar de Apollolaan... Nee we laten 'pittoresk' IJ_burg achter zonder dat we het een moment zullen gaan missen! Vandaag horen we hopelijk definitief of we kunnen gaan inpakken of niet!

Geplaatst

Met me zus gaat het goed, kleine doet het erg goed.. Hij mag nu naar medium care, hij heeft geen hulp meer nodig

Met ademen, en drinkt uit de fles.. Als het goed is mag die snel naar huis...

Geplaatst

Sas klopt ons oudste zoon is met bijna 35 weken geboren,

Lag ook paar dagen op ic en had ook een cam hangen, me man zag hem snachts een keer niet

Maar toen had die alles onder geplast.. Zijn bedje moest verschoond worden.. Mijn man meteen bellen hun waar is me zoon hahaha..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden