Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb Q vanavond voor het eerst yoghurt gegeven, met perzik en aardbei (vers, uiteraard). Hij vertrok zijn gezichtje heel erg maar wilde wel steeds weer een nieuw hapje, heel grappig! Waren 3 nieuwe smaken in een keer voor hem!

Ik heb hem alleen soja-yoghurt gegeven, weet eigenlijk niet of dat nu wel mag? Begreep dat eigenlijk wordt geadviseerd om pas met 1 jaar soja te gaan geven, omdat kindjes tot 1 jaar melk nodig hebben. Nou krijgt Q dit als bijvoeding, hij krijgt nog altijd 3 flessen melk per dag. Is het toch beter om dan wel 'gewone' yoghurt te geven? Mag je dan ook roer of stand of griekse yoghurt geven? En is het nou handiger om magere/halfvolle yoghurt te geven, of toch beter volle yoghurt? Adviezen daarin zijn wisselend!

En nog een vraag voor de dames die dragen: zijn jullie daar van vroegs af aan mee begonnen of pas later? Ik heb Q toen hij nog heel klein was wel eens in een doek gehad en in een Bondolino, maar toen leek hij het niet erg fijn te vinden. Nu zit ik te denken dat het soms toch wel handig zou zijn om hem te dragen ipv in de buggy of wagen mee te nemen, maar ook bijv. voor als we naar Zuid Afrika gaan voor in het vliegtuig, als we de buggy moeten inleveren. Ik zit te denken om zelf een Mei Tai te maken, heb inmiddels een patroon gedownload. Maar ja, hoe groot is de kans dat hij dat helemaal niet gaat willen? Voor sommige momenten is het wel een uitkomst en een MT is natuurlijk wel een stuk makkelijker mee te nemen in het vliegtuig dan de rugdrager.... Voordeel van de MT is dat je het kindje zowel op de buik als op de heup als op de rug kunt dragen. Misschien is het gewoon een kwestie van proberen hoor! Maar wellicht is er iemand die hier ervaring mee heeft?

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik kook ook nooit met zout. Denk dat ik de verhoudingen misschien niet helemaal goed had. Heb 2x alles zo'n beetje gedaan. Ze vond het wel lekker.

Qua verhoudingen doe ik altijd maar wat... Komt meer doordat de courgette in dat recept korter moet gestoomd worden dan de aardappel en erwtjes. Misschien doe ik er wat meer munt bij, dat zou best kunnen! Maar ik denk echt dat het anders smaakt als het gestoomd is dan wanneer het gekookt is. Als ik aardappelpuree maak van gekookte aardappels moet ik er echt melk en boter bij doen om het een beetje lekker te maken. Als ik het stoom en dan pureer is het al lekker met alleen een beetje stoomvocht! Om die reden ga ik er in de toekomst denk ik over nadenken om een grotere stomer te kopen, zodat ik voor onszelf ook af en toe groente en bijv. vis kan gaan stomen!

Wel fijn dat Uks het iig lekker vond! Daar gaat het uiteindelijk toch om?

Geplaatst

Mijn baby, succes met de jullie huis!

Wat betreft de wens voor een tweede kindje, snap ik al jullie redenaties erg goed.

Het is aan de ene kant best frustrerend als je de wens hebt, terwijl je partner niet meer wilt. Je hebt dan gewoon geen keuze meer en het wordt dan dus voor je bepaald. De vraag is of je dit dan kan accepteren. Aan de andere kant is het wel van belang dat je samen op 1 lijn zit met zoiets dierbaars. Als je partner echt niet wilt en je gaat het afdwingen, kan het ook nooit goed zijn voor je relatie en de relatie naar het kind.

Maar alleen het argument: het is te druk. Is wel erg kort door de bocht.

Manlief en ik hebben er in de vakantie ook over zitten praten en zijn er nog steeds niet over uit. Ik zou graag het een kans willen geven middels 1 of meer verse pogingen. Manlief ziet dit niet zitten vanwege de leeftijden en de risico's die er aan vast zitten. Tja, daar heeft hij een punt! Aan de andere kant, kan hij juist mijn wens wel begrijpen en snapt dat ik mij dan altijd zal blijven afvragen: "Stel dat?"

Vooralsnog hebben wij besloten om beide visies / meningen even te laten bezinken en er op een later moment weer verder over te gaan praten.

Ik neig een beetje naar 1 verse poging als een soort russische roulette. Is het dan voorbestemd om een derde kindje te krijgen, dan gaat het lukken. Is het niet voorbestemd, dan hebben wij het geprobeerd en zal ik het ook echt oprecht kunnen afsluiten. Maar ik vind wel dat manlief daar dus ook echt achter moet staan. Het mag namelijk nooit tussen ons in gaan staan.

Al met al gewoon een moeilijk onderwerp. Verstand en gevoel. Intense wensen waarop je geen grip hebt......pffff.

Geplaatst
Ik heb Q vanavond voor het eerst yoghurt gegeven, met perzik en aardbei (vers, uiteraard). Hij vertrok zijn gezichtje heel erg maar wilde wel steeds weer een nieuw hapje, heel grappig! Waren 3 nieuwe smaken in een keer voor hem!

Ik heb hem alleen soja-yoghurt gegeven, weet eigenlijk niet of dat nu wel mag? Begreep dat eigenlijk wordt geadviseerd om pas met 1 jaar soja te gaan geven, omdat kindjes tot 1 jaar melk nodig hebben. Nou krijgt Q dit als bijvoeding, hij krijgt nog altijd 3 flessen melk per dag. Is het toch beter om dan wel 'gewone' yoghurt te geven? Mag je dan ook roer of stand of griekse yoghurt geven? En is het nou handiger om magere/halfvolle yoghurt te geven, of toch beter volle yoghurt? Adviezen daarin zijn wisselend!

En nog een vraag voor de dames die dragen: zijn jullie daar van vroegs af aan mee begonnen of pas later? Ik heb Q toen hij nog heel klein was wel eens in een doek gehad en in een Bondolino, maar toen leek hij het niet erg fijn te vinden. Nu zit ik te denken dat het soms toch wel handig zou zijn om hem te dragen ipv in de buggy of wagen mee te nemen, maar ook bijv. voor als we naar Zuid Afrika gaan voor in het vliegtuig, als we de buggy moeten inleveren. Ik zit te denken om zelf een Mei Tai te maken, heb inmiddels een patroon gedownload. Maar ja, hoe groot is de kans dat hij dat helemaal niet gaat willen? Voor sommige momenten is het wel een uitkomst en een MT is natuurlijk wel een stuk makkelijker mee te nemen in het vliegtuig dan de rugdrager.... Voordeel van de MT is dat je het kindje zowel op de buik als op de heup als op de rug kunt dragen. Misschien is het gewoon een kwestie van proberen hoor! Maar wellicht is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik ben zelf geen vergevorderde drager, maar draag F ook wel eens in de storchenwiege carrier. Een ergonomische drager van draagdoekenstof. Ik merk dat ze het buikdragen nu niet meer leuk vind. ze wil gewoon alles kunnen zien en middels buikdragen ziet ze alleen mij.. Ik ga dus binnenkort beginnen met haar op de rug te dragen met de storchenwiege. Ik zit op facebook op een draagforum. Misschien kan je daar je vraag neerleggen. Of bij dragen en voeden site.

Wij hadden de drager ook mee op vakantie. Ideaal! Ben je niet volledig afhankelijk van een buggy. Alhowel de buggy vaak mee mag tot aan de gate. Je mag mijn storchenwiege anders wel lenen tijdens de vakantie, hoor. Het zit in een klein tasje, dus die kan zo mee in de handbagage en weegt zowat niets.. Hij is te gebruiken als rugdrager en als buikdrager. Binnen enkele seconden vastgeklikt. Ergonomisch en van draagdoekenstof. Het is inderdaad een stuk handzamer dan de grote rugdrager met frame en alles.

Ik ga het rugdragen binnenkort eens oefenen met de storchenwiege en laat het je weten hoe het bevalt.

Geplaatst

@wen: lukt het je om de rugdrager te gebruiken of heb je daar hulp bij nidig van je partner? Of heb je het nog niet getest?

Ik heb een bandolino kun je ook op je rug doen. Lukt me nu alleen als ik hulp krijg.

Ik draag hem nu zelf op de buik @Beanie, dat gaat heel goed. Gebruik hem elke dag.

@Beanie: volgens CB (voor wat het waard is...) mag je yoghurt en kwark gebruiken. Zoveel tegelijk eten ze er toch niet van, zal dus wel loslopen, toch?

Geplaatst

Ben het wel mee eens dat je er beiden voor moet gaan.. en er goed over moet praten samen.. Waarom wel? Waarom niet?

Ik wil niemand voor het hoofd stoten. Maar voor mij moet het binnen 1,5 tot 2 jaar anders wil ik niet meer de mmm in. Ik Wil er opgeven moment klaar mee zijn voor een bepaalde leeftijd.

Geplaatst
Kleine word elke dag om 6 uur wakker ben bang dat het zijn vaste tijd is pfffff...

Hoe laat gaat hij slapen dan? Mooi optijd...pffff

Geplaatst
Ik wil niemand voor het hoofd stoten. Maar voor mij moet het binnen 1,5 tot 2 jaar anders wil ik niet meer de mmm in.

Wil je voor een 3de dan?

Geplaatst

We moeten verhuizen. Huis verkopen, nieuwe woning zoeken..

man lief vind het ook wel best zo.. hij zegt niet nee geen 3e maar zegt ook niet

vlg lekker beginnen voor een brusje.. we zien het wel..

heb 2 prinsjes me geluk kan al niet op... maar een 3e is erg welkom..

Geplaatst
We moeten verhuizen. Huis verkopen, nieuwe woning zoeken..

Je kan toch ook alvast starten of? Wie weet hoe lang het duurt voordat je het verkoopt?

Geplaatst
Je kan toch ook alvast starten of? Wie weet hoe lang het duurt voordat je het verkoopt?

Nee we Willen op zijn minst eerst dit huis kwijt.. je weet idd maar nooit hoe lang het kan duren???

Geplaatst
Nee we Willen op zijn minst eerst dit huis kwijt.. je weet idd maar nooit hoe lang het kan duren???

Bij mij ligt het denk ik anders. Mijn eicelvoorraad is bijna op of op. Dan heb je niet zoveel tijd. Daarom baal ik ook dat mijn vriend niet wil of hopelijk nog niet wil...

Geplaatst

Ja dat is idd een ander verhaal.. dan zou je beter vandaag dan morgen kunnen beginnen zeg maar..

Misschien echt samen voor zitten en over praten. Dat het voor beiden duidelijk is..

Hoop dat jullie er samen uitkomen.

Geplaatst
En nog een vraag voor de dames die dragen: zijn jullie daar van vroegs af aan mee begonnen of pas later?

Ik las laatst een verhaal uit Engeland dat die baby was gestikt in de draagdoek. Was ook wel een erg jong kindje. Ze waren met de huilbaby wezen wandelen. Die was op een gegeven moment in slaap gevallen, dachten ze. Wat een horror-verhaal niet dan??! Als ik sommige foto's op internet zie van dragers denk ik wel eens 'krijgt die baby wel lucht?'. Ik mag toch wel graag het gezichtje zien.

@wen: al getest met de rugdrager?

Geplaatst

Wat is overdag jullie bedtijd ritueel?

Hebben ze dan een slaapzakje aan?

Kijk je op de klok voordat je ze in bed legt of signalen van je kindje?

Ik loop er nog steeds mee te prutsen. Eigenlijk kan ze nog steeds niet zelf in slaap vallen.

Geplaatst

Ik kijk absoluut niet op de klok. Ik kijk naar haar behoefte en slaapsignalen. Hierdoor zijn haar slaapjes erg verschillend. Soms 1 keer per dag, dan 3 keer per dag. Lang, kort. Erg verschillend dus. Zodra zij moe is, gaat ze gewoon naar bed. Slaapzakken aan, nog even de borst, vervolgens nog even een slaapziekte ( altijd dezelfde) en dan met haar vaste knuffeldier in bed. Deze volgorde hanteren wij dan wel weer consequent.

Binnen een paar minuten slaapt ze.

Wij doen haar slaapjes volgens het motto: zij bepaald wanneer en hoe lang ze wilt slapen en wij bepalen waar ze gaat slapen. Het voordeel is dat wij haar overal mee naar toe kunnen nemen want ze slaapt gewoon. In de auto, kinderwagen, bij andere thuis. Zelfs gewoon in drukke speeltuinen , zwembad etc. Voor ons werkt dat ideaal.

Maar dus wel altijd een vast bedritueel zodat zij herkend dat zij gaat slapen en alert blijven op de slaapsignalen.

Waar loop je vast met haar slaapjes?

Geplaatst

Wij hebben wel vaste slaap momentje. Ook kijk ik vaak even uit het raam

naar de auto's en fietsers.. vind hij helemaal leuk.. ff liedje zingen.. naar fotos kijken

aan de wand en dan hup naar bed in slaapzak...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden