Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@beanie: rottig die koorts. Zijn er al tandjes int zicht? Bij de mijne nog niet. Ik denk dat ze mooi wacht totdat ze patat mag eten.

Heb jij nog lekkere groente receptjes?

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@wen: heb je nog tips om de bv wat op te krikken? Op de een of andere manier is het sterk achtetuit gelopen? Volgende wk is off mijn laatste kolfrecht op mijn werk. Ik ben benieuwd of ze dat aangeven. Mijn kolf doet ook een beetje raar alleen op de accu, balen!

Geplaatst

Heb vandaag wel een behoorlijke baaldag. Mijn vriend wil niet voor een 2de kindje gaan. Hij zegt dat we het met 1 al te druk hebben. Ik heb het nog niet los gelaten. Ik ben er echt zeeer verdrietig om. Wat moet je er nu mee. Vroeger heeft hij me de oren vd kop lopen zeuren om een kindje. Nu wil ik graag proberen, nu het misschien nog kan, voor een 2de, en dan krijg ik de deksel op de neus. Vandaag dus maar ff lekker met mijn uks de stad in geweest. Maar echt vrolijker ook niet op geworden :-(

Geplaatst
@beanie: rottig die koorts. Zijn er al tandjes int zicht? Bij de mijne nog niet. Ik denk dat ze mooi wacht totdat ze patat mag eten.

Heb jij nog lekkere groente receptjes?

Nog niks te zien maar alle tekenen wijzen er op... kapotte billen, koorts, kwijlen, overal in bijten, ruikt een beetje uit zijn mondje.... Zal toch een keer moeten lijkt me?

Lekkere groentereceptjes? Ff denken. Topper hier was ook de courgette/munt/doperwten/aardappel. En wat hij nu wel lekker vindt is het rijst met groenten en vis recept uit opperdepop (met sperzieboontjes, worteltjes en peterselie), met en zonder vis toegevoegd. En ik heb laatst pasta gemaakt, zelf bedacht recept en dat is ook een succes! Tomaten ontvellen, zaadlijsten en zaadjes verwijderen. Vruchtvlees samen met courgette gestoomd, en daarna ook nog worteltjes en broccoli met peterselie gestoomd. Bakje tomatenpuree zonder zout even aangebakken in wat olie, daarna even de groenten meegebakken (wat kookvocht toegevoegd). Daarna alles gepureerd samen met wat gekookte pasta. Ik weet niet of je al pasta of rijst geeft? Ik geef iig nog geen vlees, maar vis heb ik dus wel al geprobeerd. Ben alleen zo bang voor graatjes!

Geplaatst
Heb vandaag wel een behoorlijke baaldag. Mijn vriend wil niet voor een 2de kindje gaan. Hij zegt dat we het met 1 al te druk hebben. Ik heb het nog niet los gelaten. Ik ben er echt zeeer verdrietig om. Wat moet je er nu mee. Vroeger heeft hij me de oren vd kop lopen zeuren om een kindje. Nu wil ik graag proberen, nu het misschien nog kan, voor een 2de, en dan krijg ik de deksel op de neus. Vandaag dus maar ff lekker met mijn uks de stad in geweest. Maar echt vrolijker ook niet op geworden :-(

Balen idd.... Helaas moet je het toch echt met z'n tweeen doen!

Geplaatst

Tiktak dat is balen... ik heb een wens voor een 3e ook even los gelaten...voorlopig zit het er niet in, moeten huis verkopen nieuwe huis kopen.. en hubbie is er nog niet helemaal uit :s.. ik wil er wel vlg jaar als de kleine 2 is in de mmm zitten anders laat ik het varen..

ben mega happy met me boys... maar een wens voor een 3e is zo groot... wil daarom of vlg jaar voor gaan of laten varen...

Geplaatst

Blijft lastig he! Volgens mij is het hormonaal bepaald of zo, dat je er meer dan 1 wilt. En dat terwijl we zo blij moeten zijn met wat we hebben!

Ik heb me er inmiddels wel bij neergelegd dat we de MMM niet meer in zullen gaan. Geloof ook dat de wens om nog voor een tweede te gaan toch wel wat kleiner is geworden, ik ben zo blij met onze kanjer! Daarbij wil manlief het echt niet. Zijn overweging is dat we nu een mooie gezonde knul hebben mogen krijgen, en gezien mijn leeftijd is dat niet vanzelfsprekend. Stel nou dat we nog voor een tweede zouden gaan en daar is wat mee, wat betekent dat dan voor het geluk van onze kleine man?

Geplaatst

@beanie: ze kunnen zo veel vooraf bekijken in hoeverre het gezond is. En dan maakt + 1 of 2 jr ook niet uit op het resultaat toch? Ik weet niet wat het is, denk toch hormonen die dat doen. Het is heeel druk etc (al mijn tijd gaat er aan op) maar op de een of andere manier wil je toch voor een 2de. Ik kende dat gevoel voor die tijd echt niet.

Geplaatst
ben mega happy met me boys... maar een wens voor een 3e is zo groot... wil daarom of vlg jaar voor gaan of laten varen...

Als je nog tijd hebt kun je inderdaad nog even wachten. Ik denk dat ik nog weinig tot geen tijd heb. Daarom baal ik hier ook zo van. Het is nu of nooit. Mijn partner kijkt ook heel erg zijn directe omgeving (zus). Die heeft ook maar 1 kindje.

Geplaatst

@beanie: receptjes klinkt goed. Heb laatst pasta-recept uit opperdepop gemaakt (met broccoli). Vond het niet zo smaakvol en plakkerig. De kaas maakt het nog iets smaakvol. Maar wil er ook niet te veel kaas door doen. Zal jouw receptje eens proberen.

Geplaatst
@beanie: ze kunnen zo veel vooraf bekijken in hoeverre het gezond is. En dan maakt + 1 of 2 jr ook niet uit op het resultaat toch? Ik weet niet wat het is, denk toch hormonen die dat doen. Het is heeel druk etc (al mijn tijd gaat er aan op) maar op de een of andere manier wil je toch voor een 2de. Ik kende dat gevoel voor die tijd echt niet.

Maar ze kunnen helaas niet alles zien... En wat nou als blijkt dat je een kindje met Down verwacht? Kun je dan evt. de beslissing nemen om de zwangerschap af te breken? Nou ja, ik hoef daar gelukkig niet over na te denken nu. Ik herken het wel hoor, toen ik zwanger was van Q wist ik zeker dat het bij dit ene kindje zal blijven, daarna wilde ik wel voor een tweede gaan. Nu zou ik nog steeds wel graag voor een tweede willen gaan maar als manlief niet wil, dan heb ik daar vrede mee. Het is moeilijk hoor.... Is bij mij ook een proces geweest.

Geplaatst
@beanie: receptjes klinkt goed. Heb laatst pasta-recept uit opperdepop gemaakt (met broccoli). Vond het niet zo smaakvol en plakkerig. De kaas maakt het nog iets smaakvol. Maar wil er ook niet te veel kaas door doen. Zal jouw receptje eens proberen.

Herkenbaar... Ik wil sowieso nog geen kaas geven. Hij krijgt alleen soms wat brood met smeerkaas. Ik had het pastarecept met vis gemaakt en dat vond ik zelf al erg vies, dat heb ik hem niet eens voorgezet. Dus vandaar dat zelfbedachte gerechtje (al had ik de tip om een blikje tomatenpuree zonder zout te gebruiken wel ergens gekregen). Ik vond het zo al lekker maar ik denk dat je er makkelijk ook nog wat kaas aan toe kunt voegen. Overigens heb ik gemerkt dat je de tomaten echt even moet koken/stomen, niet zo er doorheen moet gooien. Maakt het echt lekkerder! En wellicht kun je ipv peterselie ook wel wat basilicum toevoegen, ik had toevallig peterselie in huis (vanwege het rijstgerecht) dus dat gebruikt.

Geplaatst
Nu zou ik nog steeds wel graag voor een tweede willen gaan maar als manlief niet wil, dan heb ik daar vrede mee. Het is moeilijk hoor.... Is bij mij ook een proces geweest.

Is nog niet zo lang geleden toch dat je er zelf ook over na dacht? Is het bij jullie def. van de baan? Hoor je wel veel dat ze bang zijn voor een ongezond kindje en daarom niet voor een 2de willen gaan.

Geplaatst

Dat klopt, ik wilde er eerst echt wel voor gaan maar manlief is daar heel duidelijk in. En omdat ik zijn gedachtengang wel heel goed kan volgen en er mee eens ben heb ik me er bij neergelegd. Het is geen discussie waard, omdat ik vind (maar dat is echt mijn mening) dat het geen strijd mag opleveren. We gaan er voor of we gaan er niet voor. Punt. En als hij er niet achter staat dan is dat zo. Het is iig duidelijk dat we niet meer de MMM in gaan en inmiddels ben ik, om heel eerlijk te zijn, ook wel blij dat ik geen hormonen meer hoef te gebruiken. Mocht ik nou op de natuurlijke weg zwanger raken (maar die kans acht ik echt maar 0,0001% of zo), dan is het uiteraard weer een heel ander verhaal, dan zullen we er zeker voor gaan!

Weet je wat het is, we zijn zo ontzettend dankbaar dat we Q hebben mogen krijgen, daar willen we echt van genieten. Discussie of strijd om wel of niet voor een tweede te gaan zou het genieten van Q ook flink in de weg kunnen staan. Vandaar dat ik het van me af heb gezet, hoe jammer ik het soms ook vind. Het zou leuk zijn voor Q om een broertje of zusje te hebben, en natuurlijk voor ons ook om een tweede te krijgen, maar het is niet belangrijk genoeg om het een issue te laten worden!

Geplaatst

@beanie: wijze woorden. Ik ben nu gewoon een beetje kwaad op hem. Omdat hij zegt dat we het nu al niet aan kunnen. Ja, als hij wat meer zou doen dan was het (voor mij) een eitje geweest. Maar hij ziet dat zelf anders.

Geplaatst

En toch... Hordes mensen kunnen het aan. Waarom jij/jullie niet? Met de kleine Uks wordt het alleen maar makkelijker straks... Als ik het goed heb begrepen wordt het vanaf het eerste jaar echt makkelijker en kun je zelf ook meer slapen (niet onbelangrijk). Ik denk dat je dan zo snel vergeet dat het soms ook zwaar en vermoeiend is geweest, tenminste, dat kan ik me zo voorstellen! Als ik me nu probeer voor te stellen hoe het was toen Q er net was, dan kan ik me dat ook amper meer herinneren...

Geplaatst
En toch... Hordes mensen kunnen het aan. Waarom jij/jullie niet? Met de kleine Uks wordt het alleen maar makkelijker straks... Als ik het goed heb begrepen wordt het vanaf het eerste jaar echt makkelijker en kun je zelf ook meer slapen (niet onbelangrijk). Ik denk dat je dan zo snel vergeet dat het soms ook zwaar en vermoeiend is geweest, tenminste, dat kan ik me zo voorstellen! Als ik me nu probeer voor te stellen hoe het was toen Q er net was, dan kan ik me dat ook amper meer herinneren...

Klopt helemaal! Dat is hier de ervaring.

Geplaatst
Klopt helemaal! Dat is hier de ervaring.

Hij zegt dat we het nu al niet aankunnen. ;-(

Hij wil gewoon niet...ik denk dat hij de toegevoegde waarde v 2 niet ziet.

Geplaatst
Lekkere groentereceptjes? Ff denken. Topper hier was ook de courgette/munt/doperwten/aardappel.!

Ik neem aan courgette, doperwten, aardappel koken, pureren en aan het eind munt (is dat wel lekker, lijkt ne zo'n sterke smaak) of peterselie erdoor? Welke verhoudingen heb jij gebruikt?

Geplaatst
Ik neem aan courgette, doperwten, aardappel koken, pureren en aan het eind munt (is dat wel lekker, lijkt ne zo'n sterke smaak) of peterselie erdoor? Welke verhoudingen heb jij gebruikt?

Kijk ff in Opperdepop! Daar staat het recept met de verhoudingen in. De munt kook/stoom je gewoon mee en pureer je ook mee!

Geplaatst
Kijk ff in Opperdepop! Daar staat het recept met de verhoudingen in. De munt kook/stoom je gewoon mee en pureer je ook mee!

Owww...ik had nog gekeken, dacht dat hij er niet in stond. Tnx!!

Geplaatst

Gemaakt. Was wel lekker maar toch iets flauwtjes. Maar misschien moet dat juist wel bij babyhapjes. Bij ons is alles natuurlijk aardig opgepept.

Geplaatst
@wen: heb je nog tips om de bv wat op te krikken? Op de een of andere manier is het sterk achtetuit gelopen? Volgende wk is off mijn laatste kolfrecht op mijn werk. Ik ben benieuwd of ze dat aangeven. Mijn kolf doet ook een beetje raar alleen op de accu, balen!

Nu je dochter ook ander voedsel gaat krijgen wordt de borstvoeding straks wat meer bijvoeding in plaats van hoofdvoeding. Dus het is niet heel gek dat de BV iets terug loopt. Als je je echt zorgen maakt en het idee hebt, dat je te weinig hebt, zou je eens speciale borstvoedingsthee kunnen drinken (van bijvoorbeeld w.eleda. te koop bij de tuinen). Of dompiron gaan gebruiken (is op recept). je zou ook eens een aantal dagen / week wat extra kunnen gaan kolven. Zodra je dochter gedronken hebt, kan je nog even nakolven. En dan 20 minuten later ofzo, weer even 5 minuten kolven. Of gewoon een aantalk keer tussen de voedingen door wat extra kolven. Als je dat consequent volhoudt voor meerdere dagen dan kan je de borstvoeding vaak weer opkrikken.

Ik ben benieuwd of ze op je werk moeilijk gaan doen of gaan reageren als je kolfrecht voorbij is. Ik kolf nog steeds 1 keer per dag op het werk. De ene keer in een pauze en dan weer in de baas zijn tijd. Mijn collega's die roken mogen dat ook in de baas zijn tijd, dus waarom zou ik dat kwartiertje dan niet even mogen kolven?

Geplaatst
Gemaakt. Was wel lekker maar toch iets flauwtjes. Maar misschien moet dat juist wel bij babyhapjes. Bij ons is alles natuurlijk aardig opgepept.

Komt waarschijnlijk doordat je geen zout toevoegt... Vond Uks het lekker? Op zich denk ik dat je als je gewend bent om zelf wel zout toe te voegen, alles snel flauw vindt smaken. Ik heb er zelf niet zo veel last van, omdat ik eigenlijk vrijwel zoutloos eet. Maar misschien dat door het stomen ipv koken ook wel meer smaak behouden blijft? Dat zou ook best wel kunnen!

Geplaatst
Komt waarschijnlijk doordat je geen zout toevoegt... Vond Uks het lekker? Op zich denk ik dat je als je gewend bent om zelf wel zout toe te voegen, alles snel flauw vindt smaken. Ik heb er zelf niet zo veel last van, omdat ik eigenlijk vrijwel zoutloos eet. Maar misschien dat door het stomen ipv koken ook wel meer smaak behouden blijft? Dat zou ook best wel kunnen!

Ik kook ook nooit met zout. Denk dat ik de verhoudingen misschien niet helemaal goed had. Heb 2x alles zo'n beetje gedaan. Ze vond het wel lekker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden