Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@creabeabeanie!!! ;-) pastinaak vanochtend gemaakt. Vind niet dat er veel verschil met wortelen is. Maar ze vond het lekker.

Waar is Wen heen dan?

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heb reactie v dd gehad. Ze zijn nu in sept/okt aan het plannen. Als ze wat kunnen doen moet je weer een normale cyclus hebben. Nou, die heb ik al heel lang niet meer. Ben wel benieuwd wanneer en of ik nog weer ongesteld wordt. En je moet vd bv af.

Weet iemand hier of je je amh kunt laten bepalen als je cyclus nog niet op gang is gekomen?

Hoe is het verder met allemaal?

Net weer 5 dgn griep gehad met dikke koorts. Wat een ellende toch. Volgens de huisarts gewoon domme pech dat ik de laatste tijd zoveel griep heb gehad. Ik kan wel bloed laten prikken.

Geplaatst

Even voor tiktak, vanuit een warm en zonnig tenerife. ( verder niet bijgelezen).

Mijn 4e poging was idd in DD. Ik ben alleen daarna overgestapt naar UZ Gent.

Veel Ziekenhuizen / klinieken zeggen dat je moet stoppen met de borstvoeding maar er is onderzoek naar geweest en dat hoeft dus echt niet zolang je maar aan bepaalde voorwaarden voldoet. Zoals een lutteale fase van minimaal 10 dagen. En een bepaald gehalte aan productie / progesteron. Mijn arts in Gent heeft er onder meer ook meer onderzoek naar gedaan en ik mag dus gewoon bv blijven geven. Er staat een heel interessant stuk op borstvoeding.com over ivf met borstvoeding.

Veel klinieken zeggen dat je gestopt moet zijn omdat ze bang zijn dat het hun cijfers negatief beïnvloed en omdat zij te weinig verdiept hebben in dit onderwerp. Maar weet dat het dus niet per definitie hoeft voor het slagen van een poging!

(Zo en nu ga ik weer verder genieten van de sangria, zon en mijn gezin! Tot laters.

Geplaatst
Tiktak bah gaat het weer goed? Gaan jullie vr een brusje?

Brusje?

Nog steeds last, hardnekkig virusje :-(

Ik heb, als ik mijn partner zover krijg, denk ik zeer weinig opties. De vraag is of ik zelf nog follikels aanmaak. Ik denk het niet meer. Dan houdt nl alles op. We gaan niet meer naar het buitenland voor ecd.

Geplaatst

@wen: owww lekker Wen. Ik droom dat ik daar ook was. Hier met griep door de regen te lopen....hoe was je ervaring verder met dd. Welke plaats woon je ook alweer, rijden richring Gent en Dd... Wel stukje of?

Geplaatst

Nichtje van mij een smash-taartje gegeven. Die ging heel voorzichtig de chocolaatjes eraf eten....niks smash!! Wij allemaal met de jappaners eromheen...

Geplaatst

Tiktak ik hoor je wel eens over ervaring vragen van andere ziekenhuizen..sorry als ik het mis had.. hebben jullie bij je dochter ecd gedaan? Buitenland?

Geplaatst
Tiktak ik hoor je wel eens over ervaring vragen van andere ziekenhuizen..sorry als ik het mis had.. hebben jullie bij je dochter ecd gedaan? Buitenland?

We zouden eind 2012 naar Spanje voor ecd, na 3 jr lang mmm. Maar was ivm spontane zwangerschap niet meer nodig. Ik had de afspraak al staan en we zouden de volgende dag de tickets boeken.

Geplaatst

Mijnbaby, toen wij hier begonnen te schrijven was jouw jongste toch ongeveer 9 maanden? En was het niet zo dat hij toen elke morgen rond 5 uur, half zes kwam omdat hij het tijd vond voor een fles? Daar lopen wij hier nu tegen aan.... Meneer is nu 8,5 maand en sinds een week of 2 wil hij 's nachts of 's morgens vroeg weer een fles! Hij lijkt een niet te stillen honger te hebben... Hoe heb jij dat opgelost toen?

Het is wel weer wat beter dan het is geweest, eerst zaten we 's nachts een paar uur met een huilend kind en dan 's morgens vroeg weer, nu gaat hij iig om 20.30 uur slapen en slaapt dan wel weer door tot een uur of 5, 5.30 uur. Als hij dan wat heeft gehad (vanmorgen 90 cc met 2 schepjes, dus wel een beetje gefopt) gaat hij weer lekker slapen en slaapt rustig door tot 8.30 uur! Overdag slaapt hij ook 2x en drinkt hij zijn flesjes en eet hij zijn fruit, zijn warme eten, en tussendoor ook brood/broodkorst, een cracotte en dan nog iets wat maisboogies heet. Desondanks dus honger! Verder hartstikke vrolijk en aan het babbelen en inmiddels ook aan het proberen voorwaarts te kruipen... Hij is af en toe al best een beetje ondeugend maar wel heel schattig! Alleen die voeding 's morgens vroeg, daar wil ik wel weer van af... Ik vind het vooral pittig op de dagen dat ik ook moet werken, dan komt hij net een uurtje eerder dan dat ik op moet dus dan wordt mijn dag weer wat langer!

Geplaatst
@wen: owww lekker Wen. Ik droom dat ik daar ook was. Hier met griep door de regen te lopen....hoe was je ervaring verder met dd. Welke plaats woon je ook alweer, rijden richring Gent en Dd... Wel stukje of?

wij wonen in de randstad nabij Den haag. ( in een klein dorpje aan de kust). De afstand naar dusseldorf of gent maakt niet heel veel uit voor ons. Ik vond Gent gewoon fijner. Erg zorgvuldig en kundig. Dusseldorf vond ik zelf te commercieel en ik had de " klik" daar niet. Dat wil niet zeggen dat DD niet goed is, hoor. Alleen persoonlijk voelde ik mij daar niet op mijn plek. In dusseldorf is het wel van belang dat je zelf meedenkt. Ze zeggen wel vaker over DD dat het handig is als je ervaren bent op het medische molen gebied. Ze zullen je daar namelijk niet snel ( spreekwoordelijk) bij de hand meenemen.

Ze hebben een goede naam met lage amh waarden.

Geplaatst
@wen je zei dat je zoon laat was met lopen..mijn kleine dus ook.. deed je wat om hem te stimuleren of ging het opeens gewoon?

Onze zoon was gewoon heel behoudend en voorzichtig ( nu nog) waardoor hij maar niet los wilde ( durfde) lopen. Wij hebben geprobeerd om tegenover elkaar te gaan zitten en hem dan naar van mij naar mijn man te laten lopen etc. Maar hij deed dat praktisch niet. En ineens was het gewoon zover. Dank dat ze het doen zodra ze er klaar voor zijn....

Die van ons wordt in augustus alweer 6. Het gaat zo snel. Echt al een hele knul. Voor ik het weet is hij tiener. Moet er nog even niet aan denken.

Geplaatst
We zouden eind 2012 naar Spanje voor ecd, na 3 jr lang mmm. Maar was ivm spontane zwangerschap niet meer nodig. Ik had de afspraak al staan en we zouden de volgende dag de tickets boeken.

Wat een wonder dat het toch nog gelukt is met je eigen eicel.. Wat fijn!

Geplaatst

Beanie wij hadden idd ook zo periode. Ik heb toen gepraat met het cb die gaven me een goeie tip.

Die bij ons goed heeft geholpen, we gaven dan een fles van 150cc elke dag moesten we 20 cc afbouwen..

Na een week wilde die van ons die fles niet meer.. Hoop dat het bij jullie ook lukt...

Ons jongste is toch anders met slapen als de oudste, als het aan hem ligt staat hij om 6 uur op..

Gelukkig slaapt hij nog door na een speen tot 645/7.00.

Soms begint hij uit het niks te huilen, gister bv rond 2330.. Troosten helpt niet echt en speen wil die dan ook niet..

Gelukkig is hij na 5 à 10 min toch klaar met boos en verdrietig zijn en slaapt hij weer...

Geplaatst
Onze zoon was gewoon heel behoudend en voorzichtig ( nu nog) waardoor hij maar niet los wilde ( durfde) lopen. Wij hebben geprobeerd om tegenover elkaar te gaan zitten en hem dan naar van mij naar mijn man te laten lopen etc. Maar hij deed dat praktisch niet. En ineens was het gewoon zover. Dank dat ze het doen zodra ze er klaar voor zijn....

Die van ons wordt in augustus alweer 6. Het gaat zo snel. Echt al een hele knul. Voor ik het weet is hij tiener. Moet er nog even niet aan denken.

Thnx hoop dat het snel gaat komen... Hij loopt snel langs de bank en langs de cv.. Maar los vind hij idd eng...

Ja gaat hard met die jongens...

Hoe was je vakantie???

Geplaatst

De vakantie is heerlijk! Nog een paar dagen en dan helaas weer terug naar een regenachtig Nederland. Hier is het nu ruim 27 graden en een heerlijk zonnetje. 2 kinderen die het zwembad niet zijn uit te krijgen. Echt super.

Geplaatst
Begh wat een weer de afgelopen dagen...

Ik word er beetje depri van.....

Wen, ook weer terug? Weer van het Hollandse weer aan het genieten? Heb je het fijn gehad? Lijkt me zo lekker met je kids op vakantie...

Geplaatst

Het gaat beter worden gelukkig weekend zelfs beetje warm... Ga dan lekker uit eten met me hubbie...

Donderdag komt er een makelaar langs... Hij heeft recent een huis hier in de straat verkocht... Ben benieuwd...

Geplaatst

Nu lekker zonnetje! En vandaag hoef ik niet te werken... Maar goed ook, vrijwel slapeloze nacht achter de rug. Onrustig mannetje... Huilen, koorts. Wat er nu weer aan de hand is? Of toch tandjes? Daarvan kunnen ze toch ook koorts hebben? Hij was vannacht alleen maar stil te krijgen met B.umba, dus we hebben gezellig samen op de bank filmpjes zitten kijken op mijn laptop. Je moet toch wat? Nu op het KDV (ze doen daar niet zo moeilijk over koorts, hij was eigenlijk wel vrolijk na zijn fles die volledig op ging en een paracetamol). Ik hoop dat hij het redt vandaag!

Spannend Mijnbaby! Staat jullie huis al te koop of gaat het nu de verkoop in?

Wen, heeft het nog lang geduurd vannacht? Ik hoop voor jullie dat jullie niet gepland hadden vandaag weer aan het werk te gaan! Verder lekker gehad denk ik? Zag geweldige plaatjes voorbij komen op FB!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden