Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!


Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eslief, wat een teleurstelling voor je! Hoop echt dat het er vrijdag wat beter uitziet. Sterkte en een dikke digitale knuffel voor jou!!

 

Liefs,

Noes

  • Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eslief nee toch wat een domper zeg :(

Ik hoop heel erg dat het vrijdag wat beter nieuws wordt meid. Ik zou anders ook zeker vragen of er een IUI gedaan mag worden. Beter iets dan niets :(

 

Sterkte!

Geplaatst

Eslief, wat balen zeg. Maar de vorige keer had ik bij mijn eerste echo ook maar 2 grote follikels en 2 kleintjes. Toen baalde ik ook enorm en ging er al vanuit dat de poging zou worden afgebroken. Ik moest ook hetzelfde blijven spuiten. De echo daarna met lood in mijn schoenen en samen met mijn man dat kamertje in en toen waren er ineens 2 grote en 4 wat kleinere en daarnaast nog wat mini. Toen nog 3 dagen doorgespoten en bij de punctie waren er ineens 8 aangeprikt. Dus verlies de moed niet.

Geplaatst

ICSI in januari/februari

:thumbup:Wie is wie:thumbup:

Bianca1, 29 jaar, 2e kindje, ICSI 1, voorburg

Emmiline, 34 jaar, 1e kindje, Cryo tp

Eslief, 33 jaar, 3e kindje, ICSI 1, Isala klinieken Zwolle

Goofy, 37 jaar, 1e kindje, Cryo tp, Nijmegen

Kim 1980, 33 jaar, 2e kindje, IVF, Catharina zh

Lisselotje, 36 jaar, 3e kindje, ICSI 2, Leeuwarden/Groningen

Moes, 41 jaar, 2e kindje, IVF 6, DD

N@nny, 31 jaar, 3e kindje, Cryotp AMC

Remmir, 35 jaar, 1e kindje, ICSI 5 DD

Seef74, 2e kindje, Cryo tp

Sjoke, 1e kindje, Cryo tp

 

 

:goodluck1:Afspraken:goodluck1:

14 januari: Eslief 1e FM

15 januari: Bianca 2e FM

16 januari: Lisselotje punctie

17 januari: Kim 1980 uitgangsecho

23 januari: Remmir 1e (uitgangs?)echo

03 februari: N@nny intake gesprek

 

:gekruiste vingers 4Testen:gekruiste vingers 4

17 januari: Emmiline

 

 

:love7:Zwanger:love7:

 

 

:sad:Niet zwanger:sad:

Geplaatst

Had even niets te doen :P

Vinden jullie het leuk meiden? Anders niets mee doen hoor!

Weet alleen niet op tie helemaal up to date is ;)

Geplaatst

Eslief! Meid toch, wat een ontieglijk rot bericht. Hoop zo dat er nog een paar bij groeien! Ik duim!

 

@ N@nny, had je tijd teveel. Hahaha, leuk lijstje! Hoop dat er veel zwangeren op komen te staan!

 

@ Emm, hoe is het meis?

 

@ Bianca, succes hoor morgen! Xxxx

 

All! Ik denk aan jullie. Tel de dagen met jullie af! Qua stemming gaat het beter! Tis weer druk! Haha

 

Tot later en fijne avond!

Ik ga naar mijn spruitjes!

 

Xxxxxx

Geplaatst

Hoi dames,

 

Ik heb me even wat rustiger gehouden. Was behoorlijk onder de indruk van m'n wd 8 neg test. Zit nu op wd11. Ook deze is weer goed verlopen. Ik heb besloten om na de laatste test ook geen test meer te doen tot aan de wd 14. Er is ondertussen wel wat veranderd. Ben vanaf de avond super misselijk, gister boven de pot gehangen. En plas me een ongeluk.

 

Nog 3 dagen wachten dan weet ik meer

 

Succes Allemaal en sterkte

 

Emm

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Emmiline, als ik het niet mis heb, zie ik toch een positieve wending.... sterkte nog even met wachten op de testdatum, het kan nog alle kanten op!

 

Hier heb ik vandaag al de fakturen binnengekregen uit Dusseldorf voor de intake: voor mij 130 euro en vriend 35 euro, ze zijn er in ieder geval niet traag mee....!!

 

Liefs,

Noes

Geplaatst
Ik heb besloten om na de laatste test ook geen test meer te doen tot aan de wd 14. Er is ondertussen wel wat veranderd. Ben vanaf de avond super misselijk, gister boven de pot gehangen. En plas me een ongeluk.

Wat spannend!! Knap dat je nog 3 dagen kunt wachten!!! Ik moest altijd iedere dag testen van mezelf ;)

Geplaatst

Dag dames

 

Ik kan toch niks aan de uitslag veranderen het voordeel van wachten is dat als ik pos test, deze ook duidelijk zal zijn als ik zwanger ben. En duidelijk negatief als ik niet zwanger ben. Ik ben er klaar mee om me gek te maken over iets waar ik totaal geen enkele invloed op heb.

 

Gr Enm

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst
Ik kan toch niks aan de uitslag veranderen het voordeel van wachten is dat als ik pos test, deze ook duidelijk zal zijn als ik zwanger ben. En duidelijk negatief als ik niet zwanger ben. Ik ben er klaar mee om me gek te maken over iets waar ik totaal geen enkele invloed op heb.

Ja je hebt groot gelijk! Maar toch ben ik wat zwakker als jou op dit gebied ;)

Ik hoop voor je op een knaltest!!!

Geplaatst

Weet je n@nny, het feit is dat in het leven wat ik nu nog samen heb met mijn liefde van mijn leven de stress en onzekerheid een aanslag hebben op ons welbevinden. Door rustig af te wachten en je over te geven aan wat de uitslag mag zijn of worden.... De dag breekt net zo snel aan als ik rustig doorga met m'n dagelijkse dingen dan dat ik me hartstikke gek ga maken.

 

 

Gr Emm

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

@Eslief, wat balen joh! Maar ook ik heb de ervaring dat het nog alle kanten op kan gaan en er ineens toch nog wat gaat groeien. Dus, blijf hopen!!

@N@nny, prachtig lijstje. Ik doe IVF, geen ICSI. Maar dat maakt niks uit eigenlijk..

@Noes, ik moest minder betalen in DD, had jij ook de bloedtest er gelijk bij zeker? En ze waren inderdaad mega snel. Maar ook met pillen opsturen en dat is ook wel fijn. Ik heb de zorgpas binnen, jij ook?

@Goof, gelukkig zit je weer in een bezige flow! Dan vliegt de tijd voorbij.

 

Hoe gaat het met de rest? Met Emm, kwalen klinken hoopvol, goed dat je durft te wachten! Bianca, hoe ga jij? Succes morgen!!

Lisselot, succes met de punctie donderdag!!

 

Ik eerst twee dagen te laat ongesteld en nu drie dagen te vroeg... DIE bijwerking van de DHEA heb ik dan weer wél! (beter dan de baard..., ik heb volgens mij wel wilde wenkbrauwen gekregen ervan..).

Maar dan loopt mijn DD schema weer op tijd nu...

De volgende menstruatie weet ik of we mogen beginnen...aftellen. Maar voor nu heb ik enórme zin in taart! En niet in huis.

 

Succes allemaal!!!!!

Liefs Moes

Geplaatst

ICSI in januari/februari

:thumbup:Wie is wie:thumbup:

Bianca1, 29 jaar, 2e kindje, ICSI 1, voorburg

Emmiline, 34 jaar, 1e kindje, Cryo tp

Eslief, 33 jaar, 3e kindje, ICSI 1, Isala klinieken Zwolle

Goofy, 37 jaar, 1e kindje, Cryo tp, Nijmegen

Kim 1980, 33 jaar, 2e kindje, IVF, Catharina zh

Lisselotje, 36 jaar, 3e kindje, ICSI 2, Leeuwarden/Groningen

Moes, 41 jaar, 2e kindje, IVF 6, DD

N@nny, 31 jaar, 3e kindje, Cryotp AMC

Remmir, 35 jaar, 1e kindje, ICSI 5 DD

Seef74, 2e kindje, Cryo tp

Sjoke, 1e kindje, Cryo tp

 

 

:goodluck1:Afspraken:goodluck1:

15 januari: Bianca 2e FM

16 januari: Lisselotje punctie

17 januari: Kim 1980 uitgangsecho

17 januari: Eslief 2e FM

23 januari: Remmir 1e (uitgangs?)echo

03 februari: N@nny intake gesprek

 

:gekruiste vingers 4Testen:gekruiste vingers 4

17 januari: Emmiline

 

 

:love7:Zwanger:love7:

 

 

:sad:Niet zwanger:sad:

 

@nanny leuk geworden!!!!

 

@kim1980 wat een fijn bericht zeg van jouw.. dat geeft me toch wel wat hoop..:) ik had nu wel wat problemen met het positief te zien.. zoveel prikken voor 2 eiblaasjes!!!! pffft.. laten we hopen dat ik een beetje op jouw lijk

 

@emmi het klinkt wel heel positief hoor!! wd8 is ook wel erg snel.. ik ga duimen:)

 

@moes 3 dagen te vroeg.. het komt weer dichtbij.. ik hou hoop en probeer positief te zijn.. vanochtend was ik dat niet en ben de hele ochtend in bed gebleven.. maar nu heb ik mezelf weer bij elkkaar geraapt:)

 

@bianca spannend voor jouw morgen!! ik ga duimen dat er veel zijn gaan groeien!!!! succes!!

Geplaatst

Dag dames

 

Ik heb me vannacht erg slecht gevoeld, veel wakker gelegen. Vanmorgen toch maar een test gedaan. Deze was ook negatief. Deze poging is voorbij!

 

De vorige keer op wd 11 pos en bij m'n cryo terugplaatsing op wd9 pos. Beide keren een MK gehad. Liever een neg test dan weer een MK. Ik hoop dat als ik in de toekomst pos test dat die keer het ook 9 mnd blijft zitten

 

 

Succes allemaal! Ik wens jullie meer succes dan ikzelf heb gehad. Vrijdag naar het ziekenhuis bellen, heb nog 2 cryos in de vriezer zitten.... Hoe het nu verder gaat!

 

Gr Emm

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Hoi N@nny

 

Ik heb nu in totaal 3 tp gehad, 1 verse en 2 cryos, heb nu nog 2 cryos in de vriezer. De tp was telkens van een top-embryo.

 

Gr Emm

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Getsie emmiline heel veel sterkte! Hopelijk is t gewoon een trage embryo!

 

 

Hier al in de wachtkamer pas om 11.00uur een afspraak maar man ben weer lekker zenuwachtig haha! Hoop zooooo dat er iets gegroeid is!

 

net nog wat medicatie opgehaald vanaf 1 januari kan dat niet meer bij je eigen apotheek. Kon midden in Voorburg dus de apotheek gaan zoeken met nauwelijks parkeer gelegenheid. Wat een gedoe. Ook voor de apotheek zelf want die krijgen allemaal mensen die geen patiënt zijn dus dubbel werk voor hun. Kortom half uur gewacht op 1 doosje Gonal!

Geplaatst

@emmiline, jezus wat balen zeg. Je klachten zagen er zo hoopvol uit. Wat kan je lijf je toch voor de gek houden zeg.

 

@bianca, succes met de echo. Ik duim voor je en ben benieuwd. Dat klopt inderdaad van die medicijnen. Ik heb alles in december nog snel bij de eigen apotheek gehaald.

 

@nanny, leuk lijstje. Ook ik doe IVF en geen ICSI, maar dat maakt niet uit.

 

Ik heb een dochter die ziek is. Ze hangt alleen maar op de bank en heeft koorts. Morgen vrij gepakt, want zo mag en kan ze niet haar de opvang.

Geplaatst

@ Emm, sterkte meid! Knuffel voor jou.

 

@ Bianca, succes bij de echo! Ik staal je mijn kracht toe en ik duim me suf.

 

@ Lisselotje, heel veel succes morgen. Pregnyl goed gegaan?

 

@ Kim, Beterschap voor je dochter.

 

@ all, fijn dag!

 

Hier alles oké! Lekker druk maar dan gaat het tellen lekker snel.

 

Vraagje nog, waarom geeft de eigen apotheek je de medicatie niet? Ik weet van niets. Ik ga zaterdag de progynova en utrogestan ophalen. Hoop dat ze me dan helpen.

 

Groetjes en knuf

Geplaatst

@ Goofy alleen de medicatie die je nodig hebt als pregnyl enz krijg je niet meer via je eigen apotheek. Progynova en utrogestan wel, deze medicatie wordt ook gebruikt door mensen die niet met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig zijn Gr Emm

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

@nanny, leuk lijstje. Ook ik doe IVF en geen ICSI, maar dat maakt niet uit.

 

Ik heb een dochter die ziek is. Ze hangt alleen maar op de bank en heeft koorts. Morgen vrij gepakt, want zo mag en kan ze niet haar de opvang.

Ik zal het veranderen! :) Kleine moeite!

 

Hier ook een zoontje van 1.5 ziek met koorts en hangerig op de bank. Beterschap voor jou dochter!

Geplaatst

Emm, wat ontzettend balen voor je, sterkte! Wat kan je lichaam je dan voor de gek houden he, met het misselijk zijn en veel plassen...

 

Bianc, hoe is het in het ziekenhuis gegaan?

 

N@nny, mooi lijstje, kun je mij er ook tussen zetten? ik ben een "fossiel" van 40 jaar en ik ga ICSI proberen in Dusseldorf.

 

Moes, ik denk haast dat het bloedprikken er dan ook bij zit, alleen zo staat het niet omschreven. Ik heb gister ook de zorgpas binnengekregen. Nu het formulier nog invullen van de website. Ga jij in Nederland je follikelmetingen laten doen?

Tijdens mijn speurtocht naar informatie, kwam ik tegen dat ze ook met het MCK samenwerken, dat zou voor mij wel handig zijn. Ik ga proberen de komende maanden extreem gezond te leven met veel groente en fruit, wat minder koolhydraten, het chiazaad, goijibessen en quinoa-graan is ook weer in huis! Daarbij lekker veel bewegen (oef, flinke spierpijn van gister...) Alles voor een paar gezonde eicellen!!

 

iefs,

Noes

Geplaatst

IVF & ICSI in januari/februari

:thumbup:Wie is wie:thumbup:

Bianca1, 29 jaar, 2e kindje, ICSI 1, voorburg

Emmiline, 34 jaar, 1e kindje, Cryo tp

Eslief, 33 jaar, 3e kindje, ICSI 1, Isala klinieken Zwolle

Goofy, 37 jaar, 1e kindje, Cryo tp, Nijmegen

Kim 1980, 33 jaar, 2e kindje, IVF, Catharina zh

Lisselotje, 36 jaar, 3e kindje, ICSI 2, Leeuwarden/Groningen

Moes, 41 jaar, 2e kindje, IVF 6, DD

N@nny, 31 jaar, 3e kindje, Cryotp AMC

Noes73, 40 jaar, 1e kindje, IVF/ICSI 5, DD

Remmir, 35 jaar, 1e kindje, ICSI 5 DD

Seef74, 2e kindje, Cryo tp

Sjoke, 1e kindje, Cryo tp

 

 

:goodluck1:Afspraken:goodluck1:

15 januari: Bianca 2e FM

16 januari: Lisselotje punctie

17 januari: Kim 1980 uitgangsecho

17 januari: Eslief 2e FM

23 januari: Remmir 1e (uitgangs?)echo

03 februari: N@nny intake gesprek

 

:gekruiste vingers 4Testen:gekruiste vingers 4

17 januari: Emmiline

 

 

:love7:Zwanger:love7:

 

 

:sad:Niet zwanger:sad:

Geplaatst

@Noes, haha die zaden en bessen heb ik ook allemaal!!! Moet steeds chia tussen mijn tanden vandaan vissen... En verder ook hardlopen (poeh) en veel fietsen plus wat lijnen hier en daar..

Ik mag in "mijn" ziekenhuis de meting komen doen, maar ze werken ook met de jouwe samen. Dat hoorde ik eerder ook al. Dat scheelt enorm veel reistijd. Ik ben blij dat het in NL mag. Ik weet niet hoevaak je dan uiteindelijk naar DD zal moeten. Punctie en tp uiteraard en nu dan om te kijken hoe de bloedwaarden zijn en of ik mag starten. Misschien dan tussendoor nog een keer? Nouja, eerst maar kijken of het zin heeft om te starten...

Ik moet dat formulier nog even invullen en verzenden, moet eerst alle data nog vinden.

 

@Bianca, hoe was het? Ik hoop goed.

 

@Emm, gaat het met je? De balen ervan?

 

Meiden, tot spreeks!

Moes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden