Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

@Aslyn, je AMH kan je ook zelf testen via een test van www.bloedwaardetest.nl (Owh, ik zie nu dat Kitje dat hierboven ook al heeft gezegd haha) 

Ik weet niet of ze dit standaard ook in het ziekenhuis doen. Ik heb het nog nooit tussen mijn uitslagen zien staan, dus ben ook nieuwsgierig, maar neem aan dat ze dat straks als eerste gaan testen in de kliniek. Ook pas voor het eerst dat ik er hier over las; ik leer hier zoooo veel! 🙂 

@Christine79 Decapeptyl spuiten en daarvoor eerst een ijsklontje op je huid te houden is echt een aanrader hoor! Ik heb het ook altijd zo gedaan en daardoor viel het mij erg mee moet ik zeggen. Maar ook dat is bij iedereen anders 🙂 

Om nog even wat succesverhalen erin te gooien: Ik heb 2 vriendinnen / kennissen die allebei op hun 42ste nog een gezond kind hebben gekregen via de natuurlijke weg. Ik blijf me daar ook maar aan vasthouden. Nu is iedereen natuurlijk anders, maar hoop houden is altijd goed. 

@Kitje Des te meer ik terug denk aan het ziekenhuis en met name dat evaluatiegesprek van vorige week des te blijer dat ik ben dat we nu naar een andere kliniek gaan. Ben niet zo zweverig, maar misschien moest het ook wel zo zijn. De huisarts staat er ook volledig achter (want moest weer een nieuwe doorverwijzing vragen) en we gaan er gewoon weer voor. Ik denk dat mijn lichaam met andere medicatie ook wellicht anders reageert en na 1 poging vind ik ook dat je er nog niks over kan zeggen of IVF dan hopeloos is. Het antwoord was dat ze al maximaal hadden gestimuleerd met Menopur blahdieblah en het dus geen zin had etc. Ik had daarna geen zin in een welles/niets spel, dus heb het gesprek toen maar beëindigd. 

Bij het eerste gesprek in het ziekenhuis stond me dat al tegen; dat 'gezeur' over mijn leeftijd en dat we betere kansen hadden gehad als ik nog 35 was geweest. Dat is gewoon iets wat je niet meer kan veranderen en ja, als ik de tijd kon terugdraaien dan.... Maar dat gaat gewoon niet en dan heeft het wat mij betreft ook geen zin om het er steeds over te hebben. 

In ieder geval fijn dat het bruine 'bloed' gestopt is bij je. Kan het me zo goed voorstellen dat het nog zo spannend is voor je. Zo met je 'meegeleefd' toen ik je berichten van vorig jaar september las 😢 Maar ook bij jou gaan we gewoon van het positieve uit en gaan we voor goed nieuws woensdag! 🙂 

aangepast door Chrissy
Geplaatst

Ik heb van de week te horen gekregen dat ik nog maar een AMH waarde heb van 0,07. Vorig jaar een IVF behandeling gehad waar 4 follikels uitkwamen en 3 embryo’s. Alle 3 zijn ze terug geplaatst. 1 per keer. Helaas geen zwangerschap.

Geplaatst

@Kitje @Paulma @Chrissy bedankt voor de positieve verhalen. Je zou haast niet denken dat die er ook nog zijn en het is zo goed om te weten dat er wel succes verhalen zijn (met of zonder hulp) van dames van onze leeftijd! 
Ik doe nu voor ik de prikken zetten eerst een beetje lidocaine zalf om de huid een beetje te verdoven. Maar het blijft idd een rot naald (en die vloeistof brand!!) maar ik hoop dat de andere spuiten beter te doen zijn. 

Je hebt het over, over stimulatie @Kitje hoe moet ik daar op letten??

Fijn weekend lieve meiden

Geplaatst

@Christine79 ja ik ga het zeker nog een keer proberen. Ik was ook best trots dat ik 3 mooie embryo’s had. Alleen is er jammer genoeg geen 1 blijven zitten. Maar mijn waarde is gewoon wel echt bagger.

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Ja @A79 als je wilt zeker doorgaan. Op zich zijn 3 embryo's uit een cyclus hartstikke mooi, en zeker een fantastische score uit 4 follikels! Ik snap dat je doel niet is om embryo's te maken, maar deze aantallen klinken absoluut hoopgevend ondanks je lage AMH. Als ik het goed begrijp heb je met deze embryo's net zo veel kans als iemand met een hogere AMH dat er 1 blijft plakken. Ik had de laatste ronde 9 follikels maar ook daaruit 3 bruikbare embryo's, dus ondanks mijn hogere AMH net zo veel kansen om een terugplaatsing mee te doen en eventueel zwanger te raken. 

@Christine79 Bij mij in het ziekenhuis werd niet heel veel gezegd tegen mij over over stimulatie, maar mijn AMH is ook niet heel hoog. Wel werd er gezegd dat ik in de gaten moest houden of ik buikpijn kreeg en of ik niet in eens heel veel aankwam. En dan heb ik het echt over >kilo per dag. Er zijn wel meer symptomen, zie bijv: Overstimulatie (OHSS) - Freya\

Ik kom trouwens wel aan bij de ICSI/IVF cyclus. Ik heb het nu twee keer doorlopen en beide keren ben ik 3 kilo aangekomen tijdens de weken dat ik spuiten zet. 2 weken nadat de punctie is geweest ben ik vervolgens die 3 kilo ook weer kwijt. Ik hou door die hormonen dus wel duidelijk vocht vast, merk dat ook wel aan mijn vingers bijvoorbeeld. Maar dit zijn geen zorgelijke toenames in verband met over stimulatie. 

@Aslyn hoe is het? lekker van je vakantie aan het genieten? Inmiddels al ongesteld?

Liefs

• Like 1
Geplaatst

Goedemiddag ladies,

Even een 'van-me-afschrijf-bericht'. M'n wachtweken zitten er (bijna) op, 't lijkt ongunstig. Afgelopen vrijdag was ik in m'n element - nog niet ongesteld, en voelde ik niet de 1e zwangerschapsverschijnselen? - maar enkele bloeddruppeltjes die avond brachten me met m'n voeten op de grond. Dit weekend geen ontwikkelingen, maar vanochtend opnieuw heel licht bloed (excuus voor het onsmakelijke). Uit pure frustratie een grote kop koffie gedronken en maar 'n bolletje utrogestan minder vandaag. Wie heeft ervaring? (sorry, suffe vraag 🥴) Morgenochtend zal ik testen, maar ik heb er oprecht een hard hoofd in.

Verder om aan te sluiten bij @Paulma's berichtje. Tijdens de ivf-behandelingen ben ik van 57 naar bijna 62 kg gegaan. Met name mijn gezicht en benen hielden vocht vast (misschien at ik ook meer, en sportte ik minder). Er was een kennis die vroeg of ik misschien zwan ...zou zijn, helaas. Inmiddels ben ik op m'n oude gewicht, maar ik was liever rond en zwanger dan dun en nada. Mijn AMH was/is trouwens 0.11. Pfff, zo'n spannende tweede wachtweek en nou ja.  Liefs & fijn om 't even van me af te schrijven.

Geplaatst

@Axelle, knuffel voor jou! Wat een onzekerheid toch allemaal! Niet leuk 😞  Maar.... Zonder je valse hoop te geven. Ik heb hier wel eens gelezen dat het ook 'vals alarm' kan zijn en je toch nog zwanger kan zijn. Laten we daar nog even voor duimen! Pas toen ik een negatieve zwangerschapstest in handen hand (Nou ja, eigenlijk 2 hihi), toen was het ook echt over en uit. 2 dagen daarna werd ik pas ongesteld. Maar schrijf het hier vooral van je af hoor 🙂 

@Christine79 Ja, dat gezeur over onze leeftijd was/ben ik echt klaar mee. Dat was ik eigenlijk al bij het eerste gesprek in het ziekenhuis, maar ja...Toen had ik nog goede hoop.... Maar ik weet nog dat we naar buiten zaten en dat ik tegen mijn man zei: 'Ja, m'n leeftijd hoeft niet telkens benoemd te worden. Daar kunnen wij en de arts niks aan veranderen'. Maar goed, manlief vond het wel meevallen haha. Ik merkte nu bij de privékliniek al dat ze wel gelijk zeiden dat het gezien mijn leeftijd lastig was, maar zéker niet onmogelijk en we gewoon alles geprobeerd moesten hebben. Die benadering vond ik al een stuk positiever klinken 🙂 

@A79 volgens mij is een AMH waarde ook heel erg afhankelijk van het moment. Alhoewel ik nu ook wel heel benieuwd ben geworden naar die van mij moet ik eerlijk zeggen, want het zal toch wel iets zeggen? Nou ja, ik hoop dat ze die van mij in de kliniek straks ook gaan checken. Volgens mij is het in het ziekenhuis niet gedaan namelijk. 

Maar.... als ik 3 mooie embryo's hoor, dan zou ik zeker de moed niet opgeven. Ik had maar 1 follikel en 1 mooie embryo, dus ik zou er voor tekenen! 🙂 

• Like 2
Geplaatst
9 uur geleden, Axelle zei:

Goedemiddag ladies,

Even een 'van-me-afschrijf-bericht'. M'n wachtweken zitten er (bijna) op, 't lijkt ongunstig. Afgelopen vrijdag was ik in m'n element - nog niet ongesteld, en voelde ik niet de 1e zwangerschapsverschijnselen? - maar enkele bloeddruppeltjes die avond brachten me met m'n voeten op de grond. Dit weekend geen ontwikkelingen, maar vanochtend opnieuw heel licht bloed (excuus voor het onsmakelijke). Uit pure frustratie een grote kop koffie gedronken en maar 'n bolletje utrogestan minder vandaag. Wie heeft ervaring? (sorry, suffe vraag 🥴) Morgenochtend zal ik testen, maar ik heb er oprecht een hard hoofd in.

Verder om aan te sluiten bij @Paulma's berichtje. Tijdens de ivf-behandelingen ben ik van 57 naar bijna 62 kg gegaan. Met name mijn gezicht en benen hielden vocht vast (misschien at ik ook meer, en sportte ik minder). Er was een kennis die vroeg of ik misschien zwan ...zou zijn, helaas. Inmiddels ben ik op m'n oude gewicht, maar ik was liever rond en zwanger dan dun en nada. Mijn AMH was/is trouwens 0.11. Pfff, zo'n spannende tweede wachtweek en nou ja.  Liefs & fijn om 't even van me af te schrijven.

Geplaatst (aangepast)

Sterkte @Axelle Spannende dagen! 🤞

@Paulma dank voor je positieve en opbeurende bericht!

Ik moet nog een beetje wennen hoe het werkt met reacties schrijven. Ik doe het vanaf de telefoon. 

aangepast door A79
  • Like 2
Geplaatst

Hoe was je test vanmorgen @Axelle? Die tweede wachtweek is inderdaad vreselijk. Precies wat je schrijft, je denk elke dag dat je zonder bloed doorkomt "het kan"  en elk misselijkheidje, misschien! Maar de test geeft het (vaak) het beste aan. Haha behalve bij mij dan de laatste keer..... 😬 Je mocht ook officieel vandaag testen toch? Ik duim voor je!

Ik zit mezelf weer een beetje gek te maken. Het is nu dag 27 na de miskraam, en mijn cyclus is normaal gesproken 26 dagen. Nu had ik al opgezocht dat ik na de curettage een cyclus van 33 dagen had. dus ik hou er verstandelijk wel rekening mee dat ik deze maand waarschijnlijk een langere cyclus heb. Maar emotioneel begin ik nu toch al te denken.... zou het de maand na de miskraam misschien natuurlijk gelukt zijn? 🧐 Ook omdat ze zeggen dat je na een miskraam meer kans hebt om snel weer zwanger te worden. Toen het bloeden gestopt was hebben we in elk geval wel ons best gedaan om het een geslaagde maand te maken 😏 Haha! Ik heb bedacht dat ik eventueel over 1 week mag testen als ik dan nog niet ongesteld ben.. En tot dan moet ik een beetje kalm doen!

@Kitje jij hebt morgen weer een echo toch? 🤞

Liefs

Geplaatst

Bij NG werd dat standaard getest die AMH waarde @Chrissy maar wellicht dat niet ieder ziekenhuis het doet.
Het wil ook niet perse iets zeggen over de kwaliteit maar wel over de hoeveelheid eitjes die je nog hebt, het kan op zich een handige wetenswaardigheid zijn om te bepalen of het zinvol is om een traject te starten en zo weten ze ook beter hoeveel medicatie ze je kunnen toedienen, hoe hoger de AMH waarde, hoe minder Menopur of Gonal F je nodig hebt, want die medicatie zorgt ervoor dat er meer eitjes rijpen.
Als je (zoals ik) een lage AMH waarde hebt, dan krijg je meestal het maximale wat ze kunnen voorschrijven.
AMH waarde is volgens mij niet afhankelijk van het moment, dat is een waarde die als je jong bent nog heel hoog is en steeds verder naar beneden zakt, deze heeft voor zover mij bekend geen wisselende waarde dat het de ene keer meer en de andere keer minder kan zijn.

Fijn dat je huisarts achter jullie plannen staat en goed dat je het gesprek verder beeindigd hebt.
Het is idd niet zinvol een welles nietes aan te gaan met doktoren, of het wel of niet zinvol is, na 1x is daar weinig zinvols over te zeggen.
Daarbij krijg je gewoon 3 pogingen vergoed als je onder de 43 bent, dus die zou ik sowieso benutten.
Anyway, iemand anders er een keer naar laten kijken kan zeker geen kwaad.
Hoeveel Menopur moest je spuiten als ik mag vragen?

Daarbij kan per keer ook de hoeveelheid eitjes wel wat varieren.
De ene keer kunnen het er wat meer zijn dan de andere keer.

En dat leeftijdgezeur telkens, daar word je idd schijtziek van.
Alsof we dat zelf niet weten.
Ja, idd, als we 35 waren geweest was het makkelijker, maar dat zijn we nu eenmaal NIET.
Wat heeft het dan voor zin daar telkens over te blijven zemelen, het wekt alleen maar irritatie op.
We kunnen er nu eenmaal niks meer aan veranderen, dus benoem dat niet telkens.
Ik heb dat op een gegeven moment gewoon gezegd, ik was zo ontzettend klaar met dat gezeur.

Fijn dat waar je nu onder behandeling bent ze wat prettiger ermee omgaan en het positief benaderen.
Idd, het is wat lastiger, maar niet onmogelijk, laten we in mogelijkheden denken ipv onmogelijkheden....

Het bruine is weg gebleven bij mij verder, het is nu weer hetzelfde als voorheen, alleen van die wittige rommel van die gel die ik moet inbrengen en verder voel ik me nog hetzelfde ook, weinig klachten alleen beetje moe en pijnlijke boobs vooral smorgens als ik op sta, behalve dat voel ik me best prima, beetje drukkend gevoel in de buik soms wel, maar volgens vk komt dat omdat de baarmoeder hard groeit, ik ga daar maar vanuit dan, het blijft toch afwachten.

Vorig jaar was idd heel verdrietig, ik ben nog steeds verdrietig ook om het jongetje dat niet mocht zijn en het is een raar idee dat hij nu inmiddels een maand of 4 oud zijn geweest, ik kijk nog vaak naar zijn foto's het was zon mooi kindje, ik kon al zo goed zien hoe hij eruit zou zijn gezien, zijn snoetje was al zo duidelijk ook.

Idd proberen maar positief te blijven al is dat heel erg moeilijk soms (vaak).

Wat balen @A79 dat het vorig jaar niet gelukt is met 3 embryo's.
Het is wel een mooi resultaat, uit 4 follikels 3 plaatsbare embryo's. en zeker de moeite waard om nog eens te proberen.
Succes alvast met je volgende poging!

Positieve verhalen (ook op onze leeftijd) zijn er toch wel @Christine79 alleen schrijven de meesten daarvan niet op een forum, maar het is echt niet onmogelijk.
Dat prikken blijft rot, ik prik al zo lang en ben er nog altijd niet aan gewend.
Heb nog een kleine 2 weken te gaan en dan is de Prolutex op, hoef ook geen nieuwe dan, dus dan ben ik uitgeprikt na 10 weken prikken.

Overstimulatie daar let de dokter wel op Christine, ik geloof niet dat jij daar zelf echt op kan letten, behalve dat je het in je buik kunt voelen.
Ik geloof dat meer dan 15 follikels niet wenselijk is, ze houden dan in de gaten met de echo hoeveel er groeien en als het er teveel worden dan gaan ze met je overleggen wat te doen.
Van wat ik hier en daar lees schijn je daar namelijk best last van te hebben want dan zitten je eierstokken zo ontzettend vol, dat kan best pijnlijk zijn in de buik en proberen ze te voorkomen.
Daarom is het meten van die AMH waarde ook belangrijk, dan weten ze hoeveel medicatie ze je kunnen geven, jij zal zeker niet op maximum gezet worden en ze kunnen tijdens het traject ook nog de medicatie aanpassen.

Ik kom ook altijd wat aan @Paulma van die medicatie, het is niet alleen vocht vasthouden maar ook die hormonen veroorzaken dat.
Balen want was net een aantal kwijt, maar ja, ben nog altijd minder dan voorheen, dus daar hou ik me maar aan vast.
En het is voor een goed doel... Hopelijk...

Na een miskraam kan je lichaam ook wat van slag zijn Paulma, ik zou het idd 'gewoon' afwachten, voor de zekerheid rustig aan doen en volgende week dan maar een testje.
Zo te lezen zijn jullie flink 'aan de slag gegaan' 😅 you never know, het kan zomaar eens gelukt zijn.
Ik heb dat ook gehoord dat je na een miskraam extra vruchtbaar zou zijn, bij mij ging die vlieger niet op destijds, maar bij anderen wellicht wel, of het wel of niet klopt, geen idee, ik zal iig wel voor je duimen dat je gewoon helemaal niet ongesteld wordt en dat het gewoon gelukt is, gewoon zo.

Ja, ik heb morgen de termijnecho en als ik eraan denk dan krijg ik alweer de kriebels.
Ik ben er zo bang voor, niet normaal.
Vorige keer lag ik gewoon helemaal te trillen van de spanning.
Niet goed, I know, maar ik kan het niet helpen.

Wat rot @Axelle dat het lijkt alsof het niet is gelukt.
Die tweede wachtweek is altijd killing, bij elk dingetje wat je wel of niet voelt gaat je hoofd malen.
Onsmakelijk, och, ik heb hier wel onsmakelijkere dingen geschreven, ik vind het wel meevallen hoor met druppeltjes bloed.
Dat bespreken we hier allemaal weleens.

Ervaring, tja... Heb wel ervaring ermee, bij mij is druppeltjes bloed na een terugplaatsing en net voor een test altijd fouteboel geweest, maar ik heb ook gehad dat ik helemaal niet ongesteld werd en toch niet zwanger was, werd ik het pas na stoppen medicatie.
Ik heb wel bruin verlies gehad (zie, ook onsmakelijk 😂) 2x ongeveer een week na tp en dat was 2x een positieve test (vorig jaar juni en nu dus).
Kennelijk heb ik innestelingsbloedingen, nooit geweten, bij mijn zoon nooit wat van gemerkt eerlijk gezegd.
Het bloed is dan wel bruin en niet rood bij mij en duurt 1-2 dagen.

Ik snap je gevoel heel goed met die kilo's, al zou het je 10 kg opleveren en een baby dan zou je met liefde die kilo's accepteren.
En sinds ik uit eigen ervaringen heb meegemaakt dat sommige mensen niet zo makkelijk kindjes mogen krijgen zal je mij nooit meer horen vragen of iemand soms zwanger is, kan zo'n pijnlijke vraag zijn.

Heb je inmiddels getest Axelle? Denk het wel, meestal zit je op zo'n testdag voor dag en dauw op de wc... Ik wel tenminste... 😅

• Like 1
Geplaatst

@Paulma ow bedankt voor de website.. ik voel me nog zo blue in dit alles.. en aan de ene kant wil ik zo veel mogelijk opzoeken maar aan de andere kant denk ik juist nee laat maar gewoon gebeuren ( als in ik zie het wel). Ik had vandaag mijn uitgangsecho volgende week woensdag weer een echo en zoals het er naar uitziet 2 juli de punctie.. te spannend!! 
Ik hoop met je mee dat het dit keer spontaan zelf gelukt is na je miskraam🙏🏼🙏🏼 Al dat engelen geduld wat we moeten hebben is toch wat🙈.

@Kitje oh haha sorry ik dacht dat ik daar iets aan kon doen om het te voorkomen maar goed dat de gyn daar zelf op let. Ik ben idd met een lagere dosering begonnen volgens haar en dan kijken we volgende week wat het heeft gedaan. Ze zei we kunnen altijd nog omhoog. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen misschien rijpt er wel helemaal niks of zijn de eitjes daarna niet goed genoeg. Het blijft afwachten.. wachten wachten wachten hahaha.. heerlijk dat je bijna klaar bent met die rotspuiten🤗

Heel veel succes morgen @Kitje ik begrijp je angst zo goed. Dat geeft ook weer enorme stress wat niet bevorderlijk is. Hopelijk heb je morgen goed nieuws. 

@A79 weet je al wanneer je opnieuw mag beginnen. Hoelang zit er tussen de trajecten, weet je dat? Of iemand anders? 

Geplaatst

Ik wil juist dan alles ervan weten @Christine79 als ik ergens aan begin, dat ik weet hoe en wat, beetje controlfreak 😂
Soms is het misschien weleens goed om gewoon go with the flow te gaan en dan zie je wel wat het brengt.

Spannende tijd zo voor jou, volgende week woensdag om te kijken hoeveel follikels er groeien en of ze al groot genoeg zijn.
Ik had altijd de pech dat ik er dan toch wel een aantal had (stuk of 7/8 zoiets) en dan groeiden er maar 2/3 groot genoeg en bleef de rest klein, dus daar had ik dan geen fluit aan.
Ik hoop dat er flink wat mooie eitjes bij je geoogst gaan worden begin juli.

Precies dat hoe het nu bij jou gaat is wat ik bedoelde Christine, ze beginnen met een lagere dosering, dan kijken ze hoe het groeit en kunnen ze altijd de dosering nog omhoog schroeven als het nodig is, (daar zijn die echo's ook voor, zo kunnen ze monitoren hoe het gaat) maar als ze bij jou dan meteen maximaal gaan stimuleren dan heb je kans op overstimulatie, daarom vind ik het zo raar dat sommige ziekenhuizen die AMH helemaal niet meten, dat is toch best belangrijk om overstimulatie te voorkomen, want dat schijnt echt geen pretje te zijn, maar zo te lezen weet jouw gyn precies wat ze doet, dus dat komt helemaal goed.

Wachten is iets wat we hier veeeeeeeeeeeel doen, heel vreselijk veel.
Wachten op de wachten op de menstruatie,  wachten op de echo's wachten op de follikel meting, wachten op de punctie, de wachtweken tot het testen, de verlengde wachtweken tot de eerste echo, wachten op de volgende, wachten, wachten, wachten en geduld hebben vooral ook.
Laat ik dat laatste nou net niet zoveel van gekregen hebben.... 😅

Die Prolutex zijn op zichzelf niet zon vervelende spuitjes, ze jeuken niet, doen geen zeer meestal, maar ja, gewoon iedere keer die naald in je buik en je moet ook rekening houden als je ergens heen gaat dat je of vooraf spuit of naderhand.
Tijdstip komt niet zo nauw, maar ja, wil ook niet overal dat spuitje zetten zeg maar.
Een pilletje nemen of een poezenbol inbrengen gaat net ff wat makkelijker dan een spuitje.

Ik weet, stress is bad, ik had me zo voorgenomen om compleet zenn te blijven, complete faillure... 😅
Anyway, nog minder dan 24 uur en dan ben ik hopelijk weer gerustgesteld.
Bedankt voor de succeswensen 😊

Geplaatst

@kitje ik duim voor je en kom jou geluk wensen. Morgen krijg je weer je baby te zien, spannend! Lieve schat, het gaat goed komen. 

ik zag een oude bekende van me in het hotel ( ja wereld is echt klein) en zag dat ze een klein buikje had, ik vind het altijd erg leuk als ik een zwangere vrouw zie, want dat geeft weer hoop en toen ik vroeg hoeveel weken ze was, zei ze dat ze begin december uitgeteld was, 3 weken voor mijn uitgetelde datum, auwww, dat deed echt zeer.  Het was geen jaloezie wat ik voelde, meer van “ ik zou nu ook bijna zo’n buik hebben gehad” Heb me daarna teruggetrokken in m’n kamer en heb een potje zitten janken. Ik voelde me daarna schuldig tegenover haar en toen moest ik naar de wc, en wat zag ik, ja hoor de rode engels ( noem het geen duivels meer ).. het gaf weer hoop, ik zie het als een boodschap van het universum “raap jezelf op en ga door!” dus dames, na mijn vakantie als ik terug ben, hoop ik dat ik dan snel weer ongesteld word en dan start ik met de medicatie, hip hoy! 

alle andere meiden, ik wens ons allemaal heel veel succes en hoop dat we allemaal ooit hier de slingers kunnen ophangen. 

ik heb een slechte internetverbinding dus heb niet kunnen lezen wie wat heeft geschreven, maar dames, wij gaan gewoon door.. totdat het echt niet meer kan. 

volgende maand gaat een vriendin bevallen van een zoontje, zij is 46 ( eind dit jaar wordt ze 47)  mooi toch? Dus het kan! 

Dikke knuffels vanuit het zonnige Curaçao. 

• Like 1
Geplaatst

Goedenavond lieve meiden,

Dank voor het doorduimen ( @A79, @Kitje @paulma, @christine79, @chrissy en iedereen die ik even vergeet!) tevergeefs, maar toch, het medeleven echoot linea recta door m'n laptop de kamer binnen, fijn om jullie te lezen. Vooralsnog heb ik geen tranen hoeven laten (dat komt vast op een ander ongelegen moment 😿) maar vanochtend had ik zeker een slecht humeur op m'n werk, en vervolgens vloog de dag toch weer om. Ik bedacht me dat er een soort ivf-taal voor insiders bestaat, zoals een omo-witte test, de rode duivels, het werkwoord broekloeren, en emmys die hopelijk plakken, eigenlijk best bijzonder. Vanmiddag is m'n menstruatie helemaal doorgebroken, dus geen greintje twijfel. Ergens las ik dat zo'n 60% van de tp's misgaat, niet opbeurend, maar 40% loopt ooit eens goed af. Nu is 't weer aan mij, om heel stevig voor jullie te duimen, wie valt er binnen die 40% ... iedereen hier hoop ik!! En idd. op natuurlijke wijze kan ook nog gewoon natuurlijk. 

@Christine79 bij NG mocht ik bij de eerstvolgende cyclus opnieuw beginnen, maar bij die vorige poging had ik geen tp. dus ik weet niet of het altijd en overal zo snel kan gaan. Bij het Isala in Zwolle was er steeds eerst een follicle count (uitgangs)-echo, pfff. Soms zijn er ook onschuldige cystes aan eierstokken en wil een arts die eerst uit beeld (mijn ervaring).

Lieve iedereen, maar vooral Kitje (en Paulma) 'k hoop dat jullie de statistieken omhoog trekken met heel mooi nieuws. Kitje vertel ons, als je wilt, over de echo morgen en liefs aan iedereen. 🌼

Geplaatst

Hoi lieve @Aslyn onze berichten hebben elkaar gekruist, geniet van je heerlijke vakantie!! En je zeker niet schuldig voelen over je gevoelens, 'k kan me je situatie echt goed voorstellen, maar verschillende gevoelens kunnen naast elkaar bestaan, verdrietig om jouw recente ervaring en blijdschap voor het geluk van de oude bekende, al moet het inderdaad heel confronterend voor je zijn geweest. En dan je laatste zin, wat een positief en hoopvol bericht om mee af te sluiten! 🤗 🏝️

Geplaatst

Dankjewel lieve @Aslyn voor het duimen.
Spannend dagje voor mij, vanmiddag ben ik pas aan de beurt dus ik mag nog eventjes in de zenuwen zitten.

Voel je niet schuldig naar die vrouw toe, dat is zo menselijk, natuurlijk gun je haar het geluk van haar baby maar het is ook heel confronterend voor jou, zeker als je bedenkt dat jij ook zo'n buikje zou kunnen hebben.
Zo zal mijn zwangerschap voor jou ook moeten voelen want ik zit ook maar vrij kort na jou uitgerekende datum, soms voelt dat rot naar jou toe, ik had het zo graag samen met jou gedaan.

De rode engels tijdens je vakantie is misschien niet zo heel fijn, maar ja, het is wel weer een volgende stap naar een nieuwe kans.
Hopelijk dat je dan als je terug bent meteen weer verder mag, heb je nog iets om een soort van naar uit te kijken, iig weer nieuwe hoop.

Geniet nog van je vakantie lieverd en geniet van het ongetwijfeld mooie Curacao!

Klote zeg @Axelle dat het niet gelukt is en dat slechte humeur, nou dat is dan maar even zo.
Het is toch weer iets verdrietigs om te verwerken.

Ja, hahaha, als je het zo opsomt dan is er idd wel een soort van eigen taaltje ontstaan en wat dacht je van de afkortingen die we bedacht hebben?
bms (baarmoederslijmvlies) fm (follikelmeting) en wat dacht je van de 'poezenbollen'? (Utrogestan) en als iemand ons ooit hoort praten over proppen, slikken en spuiten dan denkt die er ook vast het zijne/hare van. 😂

60% gaat mis klinkt idd niet heel opbeurend, maar 40% gaat wel goed, dat is toch ook best een groot percentage.
De natuurlijke weeg heb je geloof ik maar 15% kans iedere maand.
Hopelijk vallen we uiteindelijk allemaal binnen die 40% die het lukt, ik hoop het zo!

Bij NG mocht ik ook altijd wel vrij snel weer beginnen, die zijn best vlug met het doorstromen, zeker als je niet meer heel piep bent, dan mag je nogal eens snel verder.
Er zat bij mij altijd maar 1 cyclus tussen dat ik weer mocht beginnen, dat was wel heel fijn, gaf me niet het idee kostbare tijd te 'verspillen' aan wachten tot ze weer tijd voor me hebben.
Je krijgt daar ook wel een uitgangsecho op dag 2 ongeveer van je menstruatie, om te kijken of er wat zit en of het zinvol is een nieuw traject te starten.

Nou lieve meiden, ik ga nog wat verder werken, kan me totaal niet concentreren vandaag maar goed, nog een paar uurtjes voor de echo.
Ik zal straks nog wel even wat laten weten, hopelijk goed nieuws 🤞🙏🍀

• Like 1
Geplaatst

@Kitje ik heb nu dus te vroeg gespiekt, je bent nog niet geweest. 
Weet je Kitje, ik weet hoe lang jij al bezig bent en hoe graag je dit kindje wilt en toen je het had opgegeven had ik een tekst getypt en toen maar gewist, omdat je zei dat je een besluit had genomen. Ik schreef “ Ik weet niet waarom, maar ik zie jou wel met een baby..”Dus ik was ook ontzettend blij en heb ook echt muziek aangezet en gedanst en geproost ( non alcohol) op je zwangerschap toen je het hier met ons had meegedeeld en ik ken je niet eens, was best laat in de avond , weet ik nog 🙂  dus als jij hier begin volgend jaar  je verhaal deelt dat je de kleine in je armen hebt gesloten, zou ik zoo blij zijn. Want jouw verhaal hier geeft zoveel hoop. Daarom voelt jouw zwangerschap voor mij heel anders en dan wel in positieve zin. 

@Axelle, onze tijd komt ook meid. Is wel klote dat het NU niet is gelukt, je mag verdrietig zijn, huilen, slecht humeur en daarna de schouders eronder en weer doorgaan. Ik weet dat je soms hopeloos wordt, jezelf de vraag stelt “ gaat het ooit wel lukken dan?” , want het gaat helaas niet vanzelfsprekend.. Maar we moeten eerst zelf in geloven dat het gaat lukken. 

Nog iets positiefs: 

ik zie nu veel zwangere vrouwen hier. Ik heb dat gevoel niet meer wat ik bij die ene kennis had, gelukkig. Net eentje weer gesproken en had een leuk gesprek, verteld dat ik 2 miskramen heb gehad.. en nu komt het, ze begon te vertellen dat het een IVF baby is en jawel, een Cyprus baby’tje 🤣  ze is 39 en al 3 pogingen gehad in Nederland en daarna  1 keer Duitsland en 1 keer in België. Geen een keer zwanger geweest en ze waren al 11 (!) jaar bezig.  Een Turkse vriendin ( zijzelf is Nederlands) had haar getipt over Cyprus en ze hadden de hoop al opgegeven, maar toch wilden ze voor het laatst proberen.  In Cyprus was het de eerste  keer raak zei ze en had maar in totaal 2 goede embryo’s. Ze hadden haar aangeraden om 1 terug te plaatsen, ze heeft dus nog 1 embryo over.  Kitje lijkt echt op jouw verhaal een beetje ( hoop opgeven en toch laatste keer proberen en gelijk de eerste keer raak) Wel eigen eitjes en zaadjes van de partner. Hoe mooi is dit? Ik word er zo blij van. Dus ik ga maar alvast sparen voor Cyprus 🙂 

• Like 1
Geplaatst

Lieve meisjes, ik ben inmiddels terug van de verloskundige, het duurde allemaal wat langer want ze nam echt de tijd voor me.
Ik zal beginnen met meteen het goede nieuws te delen ook want het gaat allemaal heel erg goed met de kleine en met mij (nu) ook.
Mijn bloeddruk was door alle spanning wel aan de hoge(re) kant en ik heb op mijn mieter gehad dat ik nog geen bloed heb laten prikken want dat moeten ze allemaal echt weten, maar ik was weer zo in de angstmodus geschoten vorige week met dat bruine verlies....

Mijn popje lag heerlijk onderin mijn buik en hij/zij heeft naar me gezwaaid, het was zo mooi, ik kon er uren naar kijken.
Het hartje heb ik niet horen kloppen want daar is die nog iets te klein voor, maar ik zag het zeer duidelijk in het borstkastje knipperen, daarbij bewogen de armpjes en de beentjes.

Wederom kwam de meting uit op een dagje verder, volgens de meting zou ik vandaag precies 11 weekjes zijn, maar het is 10+6.
Omdat ik van de clinic niet een officieel document heb gekregen hoe oud het embryo is en omdat er 2x een dagje verder is gemeten heeft ze besloten mijn officiele uitgerekende datum op 12 januari 2022 te zetten.
Hij is ongeveer 4,5 cm lang nu, ik weet niet meer precies, ze heeft het wel gezegd, maar hij is bijna 2x zo groot gegroeid als 2 weken geleden.
Het dooierzakje kon ze nog zien en de aanmaak van de placenta, die lijkt op de achterkant te gaan liggen, tegen mijn rug aan zeg maar, maar kan ook nog verschuiven.

Verder is er overleg geweest met de gynaecoloog en is er besloten dat ik voorlopig niet naar het ziekenhuis hoef maar bij de verloskundige onder controle mag blijven, tenzij de bloedtesten niet goed zijn of er iets anders verkeerd loopt.
Omdat de placenta bij 40 plusjes tegen het eind van de zwangerschap harder achteruit gaat dan bij de 40 minnetjes is er wel besloten bij 39 weken in te gaan leiden als die er dan nog niet is, dus tot 5 januari mag die zelf beslissen en daarna wordt die gehaald.
Ik mag zelfs thuis bevallen als ik dat wil als alles goed gaat verder.

Ze willen wel nog overleggen over het opmeten van de baarmoedermond ofzoiets vanwege de vroeggeboorte van mijn zoon, daar hoor ik dan nog over en ik heb ook gevraagd over sporten want ik voel me zo bleh zonder dat.
In Cyprus hebben ze gezegd, back to your normal life, ook sporten als dat tot je normal life behoort, maar omdat ik al een half jaar niet gesport heb vind ik dat wat lastig.
Ze zei dat ik het gewoon rustig kon oppakken, alleen dan geen rechte buikspieren en niet overdrijven (was ik niet van plan).
Ik heb ook gevraagd over wat ik dan gelezen heb over dat als je sport dat dan je hormoonlevels zouden dalen en omdat ik natuurlijk niet gewoon zwanger ben geworden ik die hormonen minder goed aanmaak, maar volgens haar kon het geen kwaad.
Dus ik ga denk ik toch komende week weer eens een kijkje nemen op de sportschool, rustig aan op de loopband wandelen ofzo en beetje de armen trainen ofzoiets.

Verder wilden ze een afspraak inplannen voor over 5 (!) weken, dan ben ik 16 weken, toen toch maar aangegeven dat ik dan rijp voor het gesticht ben als ik tot die tijd moet wachten, ik ga mezelf helemaal gek lopen maken dan, vooral omdat de meest spannende tijd voor mij eraan komt.

Ook al is er destijds gezegd dat de kans dat het mis gaat na de termijn echo maar een half procent is, ik zat wel bij dat halve procent.
De kans dat het een tweede keer mis gaat is nog veel kleiner zei ze, maar ik snap je heel goed.
Dus ik mag 9 juli weer terug, over iets meer dan 2 weken is dat.
Ik weet niet of ik bij de verloskundige ook telkens dan een echo krijg, maar al kan ik het hartje maar luisteren, dat ik weet dat hij er nog is, dat is al genoeg.

Voor vandaag ben ik heel erg blij en opgelucht en zit ik te huilen en nou ja, veel emoties die eruit komen.

• Like 2
Geplaatst

Lieve @Aslyn je was idd net een beetje te vroeg, wat lief dat je speciaal komt spieken in je vakantie.
Wat bijzonder dat je dat toen schreef, dat je me wel zag met een baby, het ziet er momenteel naar uit dat je daar gelijk in had toen.
Dat schreef je toen ja, dat je geproost had met een caffeine vrije Cola en gedanst en gezongen en dat ik je een slapeloze nacht had bezorgd toen 😅 wat ik fijn vond om te lezen was dat je er best wel doorheen zat die dag en dat mijn berichtje een oppepper was toen voor jou, dat deed mij dan weer goed.
De kans is overigens best wel aanwezig dat ik eind van het jaar al nieuws kom delen, de kleine kan ook besluiten ietsje eerder te komen en dan is die er in december al, wat een feest zou dat zijn zeg.

Gelukkig dat je dat gevoel niet meer hebt van gister en wat bijzonder van die vrouw die je gesproken hebt en dat zij ook in Cyprus is geweest.
Wat een mooi verhaal ook en wat hoopgevend ook he?
Wat een doorzettingsvermogen heeft die vrouw, jeetje, 11 jaar lang en dan nu de eerste poging meteen zwanger.
Had ze ook gezegd welke clinic ze is geweest? Ben ik wel benieuwd naar 😀

Fijne vakantie nog Aslyn, ik hoop dat je nog veel bijzondere mensen ontmoet daar.

Geplaatst

Yes yes yessss Kitje ❤️ Zo mooi. Jaaa het gaat helemaal de goede kant op meid, nu nog wachten tot 9 juli, maar nu eerst genieten van je zwangerschap. Je bent gewoon zwanger! Ik neem een cocktail, proost Kitje ❤️ Het leven zit vol verrassingen. Ik had wel een goed gevoel hoor, maar een bevestiging is altijd goed 🙂 

over sporten: een Turkse arts zei een keer “ als je altijd hebt gesport en je bent zwanger, kan je gewoon sporten . Als je het af en toe doet en een tijdje niet hebt gesport, dan is het verstandig om te gaan wandelen ( wordt zelfs aangeraden ) en zwemmen in zee ( niet in zwembad vanwege chloor). 
jij zegt al dat je heel rustig aan gaat doen , dus dat moet wel goedkomen. 

maar nu alleen maar genieten. 

Geplaatst

Ah, dankje @Aslyn het gaat idd de goede kant op, de verloskundige was ook heel tevreden, er is geen reden voor onbezorgdheid.
Vandaag ben ik een blij mens 😊
Ik weet niet of ik 9 juli ook een echo krijg, want ja, die 'iedere week echo' was bij het ziekenhuis en niet bij de verloskundige, want de volgende afspraak is maar 10 minuutjes, dus waarschijnlijk alleen hartje luisteren, maar goed, dat is ook goed, dan weet ik dat die er nog is.
Ik kan ook altijd een echo inplannen bij het echocentrum waar ik mijn echo voor terugplaatsing heb laten doen, dat moet ik dan wel betalen, maar goed, als ik ongerust ben kan dat altijd.

Het leven zit idd vol verrassingen en momenteel is mijn leven een wonder.

Dat is dus precies wat de arts in Cyprus tegen mij zei na de terugplaatsing, zijn letterlijke woorden waren: 'go back to your normal life'
Dat kwam er op neer dat alles wat ik vantevoren deed, dat ik dat nu ook mag doen, ook sporten als ik dat altijd gedaan heb.
Nu is het zo dat ik dat wel altijd gedaan heb alleen door die stomme lockdown en sluiting van sportscholen dus sinds december niet meer.
Wandelen is idd heel goed tijdens zwangerschap en doe ik doordeweeks met mijn collega in de lunchpauze, een half uurtje, maar zo in mijn eentje vind ik daar weinig aan.
Ik woon te ver van de zee en vind de Nederlandse zee koud en vies, dus dat wordt hem ook niet.

Volgens de verloskundige kan op rustig tempo sporten echt geen kwaad, geen rechte buikspieren, wel schuine en bewegen is sowieso goed.
Ik voel me zelf gewoon beter als ik beweeg en ik mis dat enorm.
Tot december ging ik 3-4 keer per week naar de sportschool, ook geen heftig programma hoor, gewoon een beginners programmatje van spinning of een virtuele groepsles of in de sportschool zelf, drie kwartiertjes meestal, soms een uurtje.
Ik heb dus toch een sport afspraak ingepland en een ultra beginners workout gevonden van ongeveer 3 kwartiertjes, zondag pas hoor, want komende dagen heb ik het beetje druk, dus zondagmiddag ga ik gewoon eens kijken hoe het voelt en anders ga ik gewoon op de loopband lopen (niet rennen).

Thanks voor het meedenken Aslyn 😊

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden