Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)


Kitje

Aanbevolen Berichten

Jeezes @Aslyn, dat meen je niet....... Wat erg dat dit nu alweer moet gebeuren. Afschuwelijk. Dan ben je al zover gekomen en dan gebeurt er zoiets...... Dikke knuffel en veel sterkte, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Zelf nog nooit een positieve test in m'n handen mogen hebben, maar door dit soort berichten al voorbereid op het ergste. 😞 

@Kitje, ja zo'n baarmoeder-onderzoek heb ik gehad, een paar weken voor de 3e punctie. Wordt er met water wat gespoeld in je baarmoeder (en eileiders geloof ik, weet het niet meer precies) maar daar was niks bijzonders op te zien zei men. Was overigens geen lolletje dat onderzoek, werd zowat misselijk van de pijn. 

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij Nij Geertgen voor eind deze maand, we hebben nu na ruim een week nog niks gehoord van het ziekenhuis of we door 'mogen' met het 4e traject en ik vind het wel best zo, ik ga niet nog een week zitten wachten op goedkeuring. Vandaag de informatie gekregen van het zkh over hoe en wat met de embryo's van de afgelopen trajecten. Wat schetst mijn verbazing: alleen een papiertje, schermafdruk met de gegevens erop en nul uitleg erbij, zelfs geen begeleidende brief. Met allemaal termen en afkortingen waarvan ik niet weet wat ze in de medische context betekenen. Echt w.t.h. jongens, is het nou zo moeilijk om wat uitleg te geven bij dit soort dingen? Wat word ik er toch moe van om alle informatie uit ze te moeten trekken. Maar goed dat we ergens anders terecht kunnen. (ps weet iemand hier toevallig meer over dit soort dingen? Dan deel ik graag even een foto ervan).

 

 

 

aangepast door Heleen79
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heleen79 het klinkt idd niet heel prettig zo'n onderzoek, maar goed dat je dat gedaan hebt, dan kun je iig uitsluiten dat het daar aan ligt.

Belachelijk van het ziekenhuis zeg, ik zou ze het lekker laten opsoppen daar en hop naar Nij Geertgen.
Van mijn eigen ervaring kan ik je zeggen dat het een fijne plek is, met menselijkheid en vriendelijkheid, ik heb er bij (de meeste) artsen en verpleegkundigen daar heel veel begrip en erkenning ervaren en ze legden alles altijd goed uit.
Ook de kwaliteit van de embryo's en ze zijn ook heel reeel in de kansen op succes.

Wat stom dat ze je niet eens een fatsoenlijk dossier hebben overhandigd van je voorgaande trajecten.
Dat zijn ze je eigenlijk gewoon verplicht te geven als je daar om vraagt, het zijn immers JOUW gegevens.
En dan niet eens een begeleidende brief of uitleg erbij, wat een blamage!
Ik zou dat papiertje gewoon meenemen naar Nij Geertgen als je daar je afspraak hebt.
Zij kunnen je vast wel uitleggen wat het allemaal betekend.

We kunnen wellicht meedenken hier en kijken of we er wat meer van kunnen maken dan jij, maar ik geloof niet dat er iemand hier embryoloog is 😅 maar goed, we kunnen allicht een poging wagen, dus kijk maar, je kunt altijd het formulier delen, maar scherm dan wel goed je persoonlijke gegevens af.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom van het ziekenhuis en ik kreeg weer een echo, het hartje deed het echt niet meer. 
Ik kreeg medicijnen mee om miskraam op te wekken en ik kon er vanavond mee beginnen. Eerlijk gezegd ben ik er nog niet aan toe. Ik voel al wat krampen en als het binnen een paar dagen niet komt, dan zal ik de medicijnen innemen.
Maar ik wil het nu nog niet loslaten, even goed afscheid nemen en ik wil de tijd voor nemen. 
Het komt uiteindelijk wel goed , dat voel ik. 
Maar nu heb ik heel veel pijn. 
 

lieve meiden, ik merkte dat ik mijn verdriet ook met jullie wilde delen, want het voelt als familie, ik ken jullie niet, maar we delen elkaars lot en wij voelen die pijn en het geluk als het goed gaat. 
 

ik heb heel lang met m’n man gepraat en ik wilde ook alleen maar met hem praten. Hij kreeg me rustig en ondanks de afstand, voelde ik hem bij me. 
Hij zei iets wat mij heel erg hoop gaf:             “We wisten dat we hobbels zouden tegenkomen, maar toch hebben we voor gekozen om dit pad te bewandelen, we mogen verdrietig zijn, maar zolang de natuur het toe laat, blijven we het proberen.” 
en nog heel veel lieve woorden. 
Ik werd weer verliefd op hem. 


Bij deze sluit ik af met een nummer die ik tijdens een vakantie in Portugal had gehoord. Een paar maanden na het overlijden van m’n moeder hoorde ik dit nummer en het raakte me erg, ik moest aan haar denken. 
Ik vond hm zo mooi, al 9 jaar luister ik naar dit nummer. 
Ik had hm nu voor het laatst 6 maanden geleden geluisterd. 
Ik wilde vanochtend de honden uitlaten en deed m’n koptelefoon op en ineens kreeg ik dit nummer te horen. Ik deed niks, ging vanzelf aan, dit nummer is wel opgeslagen op m’n telefoon, maar hij gaat nooit van zichzelf aan. 
Het heeft me nu weer erg geraakt 😞 

dikke knuffels meiden. 
 

imany, slow down. 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aslyn, Wat een prachtig nummer van Imany.....Ik ben blij dat je zoveel steun vind bij je man en jullie gaan hier samen doorheen komen. 

Ik ben nog maar net op dit forum en ik ken jou ook helemaal niet maar je verhaal raakt me....vind het zo verdrietig dat je dit nu alweer moet maken maar bewonder ook je kracht en hoop die uit je laaste berichtje spreekt. 

@Heleen79 ben geen embryoloog maar wel regie verpleegkundige dus redelijk thuis in de medische terminologie dus misschien kan ik je helpen....

aangepast door ruby2021
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aslyn, na het lezen van je bericht en het luisteren van je liedje kon ik het even niet meer drooghouden. Het hele traject met ups en (meer) downs gaat je gewoon niet in de koude kleren zitten. 

Wat fijn dat je man de juiste woorden voor je had om je te troosten en daarnaast ook vertrouwen en hoop te geven voor de toekomst. 

Dat liedje moest je vandaag ook even horen om je troost te kunnen geven. Dat kan toch bijna geen toeval zijn.💕 

@Paulma, we zijn je niet vergeten hoor... Het is bijna vrijdag... Ik kan me goed voorstellen dat je in spanning zit. Ik duim voor 2 mooie streepjes!

pfoeeee... afgelopen Moederdag voelde ik me voor het eerst in mijn leven echt down, verdrietig en onbegrepen. Hoop dat het volgend jaar voor ons allemaal een mooie dag wordt met onze oooo zo gewenste kindjes.

Na een heel gedoe de afgelopen maanden met ivf-ellende, gaan we binnenkort weer starten met stimuleren... Hoping for the best, want eens moet het toch echt een x voorspoedig gaan verlopen? 🤷‍♀️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve @Aslyn ik vind het zo erg voor je en ik snap helemaal dat je de kleine nog even niet los kunt en wil laten.
Die medicijnen gewoon nog even aan de kant laten liggen, je kunt ze altijd nog nemen als je er aan toe bent, of misschien komt het vanzelf wel op gang, hoe en wat en wanneer je zoiets ondergaat is voor ieder persoonlijk, de een neemt er de tijd voor en de ander wil het maar zo snel mogelijk achter de rug hebben, zoiets is een gevoel wat alleen jij kunt voelen wanneer het moment daar is.

Ik vind het zo bijzonder dat je dit verdriet met ons deelt, maar ook dat snap ik heel goed.
We kennen elkaar allemaal niet, maar het voelt als een soort van warm bad hoe we hier elkaar steunen in mooie tijden en helaas ook in hele verdrietige tijden en ik hoop zo dat het je een klein beetje goed kan doen.

Ik vond het heel fijn te lezen dat je man zo ontzettend lief gereageerd had en precies DAT gezegd had wat JIJ op dat moment zo nodig had en dat het jullie dichter bij elkaar heeft gebracht.
Zoals hij op me overkomt is het een hele fijne vent die het ook niet zomaar opgeeft, deze droom, deze wens.

Lieve Aslyn, ik vind je zo dapper en sterk, zoals je alles beschrijft, ik vind je echt heel bijzonder.

Het liedje wat je erbij gezet hebt is een erg pakkend liedje, het zorgde er iig voor dat de tranen over mijn wangen rolden.
Ik weet niet zo goed wat te zeggen, soms kun je dan maar beter niks zeggen en luisteren naar de woorden van een ander of de prachtige tekst uit een heel mooi liedje.

Ik geef je een dikke vette knuffel en stuur je alle liefde toe die ik heb, meer kan ik (helaas) niet voor je doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed @Jennie80 om te lezen dat jullie weer de moed hebben gevonden om je in een nieuw IVF avontuur te storten.
Dat moet na alle toestanden die jullie hebben gehad ook niet makkelijk zijn en ik hoop zo dat dit dan voor jullie eindelijk eens een succesvol traject zonder rariteiten wordt.
Ik vind het echt zo dapper dat je het toch weer gewoon probeert.
Dus spannende tijden binnenkort voor jullie! Ik zal iig voor je duimen dat het nu allemaal goed verloopt! 🤞

Goh, dat hoop ik ook ja, dat we volgend jaar met moederdag allemaal hier een berichtje kunnen typen hoe een fijne moederdag we hebben gehad met onze vers geboren babietjes.

@Paulma Ik ben je ook niet vergeten hoor en dat je morgen eindelijk mag testen.
Hopelijk is alles nog rustig bij je en staan er morgen 2 mooie streepjes, of een plusje, of een smiley, of een tekst, of nou ja, wat voor test je dan ook gekocht hebt, een positief resultaat iig.
Die laatste dagen voor DE dag zijn killing en zenuwslopend, hopelijk vind je wat afleiding ook.
Laat morgen even wat weten als je wil ok? Voor nu draaien de duimpjes ook voor jou 🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iets doms gedaan....

Ik hield het niet meer vol en heb vanmorgen vroeg, rond 06:45 getest. Ik zag niets, dus een negatieve test. Het was nog behoorlijk donker in huis en ik had wel met verlichting erbij gekeken. Het was een 4-dagen eerder test. Dus ik was natuurlijk heel verdrietig. Maar 1,5 uur later pakte ik de test nog eens op en zag ik een heel heel vaag tuur streepje. 

Op de verpakking staat duidelijk "aflezen na 2 minuten" en niet daarna...... Dus googelen voor het vaderland.... En je leest allerlei verhalen over mensen die dit hebben gedaan. Laten we zeggen 50% was toch zwanger, en 50% niet.... Je vindt informatie dat het een indroogstreepje zal zijn.

Ik had moeten wachten tot morgen... Want nu ben ik al verdrietig geweest maar heb ik ook weer hoop.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, 

heel erg bedankt voor jullie steun, ik voelde het ook ❤️ 

Het begint al een beetje te landen en daarom doet het nog meer pijn, maar dit hoort bij het verwerken. 
 

Ik wil nog zeggen, wat er ook gebeurd, geef nooit op. Het is bij mij niet goed gegaan, ik had gewoon pech. Weliswaar voor de tweede keer, maar de kans dat het nog steeds heel goed kan gaan, is veel meer. 
Op een gegeven moment merk je vanzelf dat het echt niet kan, maar zolang je dat niet voelt, ga achter je dromen. 
 

@Kitje , met iedereen hier heb ik wel een band, we zijn allemaal lotgenoten en delen elkaars verdriet en geluk.  Met de een meer dan met de ander, maar met jou heb ik een speciale band. Dit mag je best weten. 

We waren samen op dezelfde dag heel erg verdrietig en een paar maanden later ( 10mei) hebben we een van de beste dag van ons leven. We hebben samen, net zoals alle andere hier, een wens om ons kindje in onze armen te sluiten. 
Ik had gehoopt dat we deze reis goed zouden afsluiten, maar ik heb een ongeplande tussenstop. Ik weet dat ik ook geluk kon hebben om direct naar eindhalte te rijden, maar nu heb ik gewoon pech. Jij hebt wel geluk. 
Jij zal de eindhalte wel laten, zodat je aan mij kan vertellen hoe mooi het is, zodat ik nog meer motivatie heb om door te gaan. Of een oppepper voor alle andere meiden hier die het even niet zien zitten:   ze lezen de topic- openers verhaal dat het heel  mooi is afgelopen. Dat ze het niet heeft opgegeven en uiteindelijk is haar miracle gekomen. 
En dan krijgen we poep en luiers- verhalen te horen van je.. 🙏🏻
Zoals m’n man zei : “zolang de natuur het toelaat , gaan we door”.
Jij zou stoppen en onverwachts kon een engel jou geld lenen en je zat ineens in Cyprus te stomen boven soepkom en bent zwanger teruggekomen. Je had nooit verwacht dat het zo zou lopen, maar het universum / God heeft het zo gewild en het die engel mogelijk gemaakt dat je geld kon lenen en gaan.. 

Dus ik geloof erin dat dit allemaal zo had  moeten zijn. Dit keer gaat het je lukken. Ik bid voor je. 

@Paulma spannend meid, ik hoop zo voor je dat je positief test. Ik hoop dat we morgen goed nieuws van je horen .

 







 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve @Aslyn, je woorden lezen zo dapper en de muziek van Imany is prachtig! Zo 'spot on', geruststellend, die intense stem begeleidt door gitaar. Het was de eerste keer dat ik 't hoorde, rijdend in de auto (believe it or not, met 'n net gekochte gitaar op de achterbank voor m'n moeder die gitaarles neemt op d'r 60e). Dank je wel voor de muzikale ontdekking. Je hebt heel verdrietige dagen om door te komen, maar gelukkig zet je door "zo lang de natuur het toelaat". We kunnen je tranen niet wegnemen, maar leven met je mee, en ook met @Paulma morgen, fingers crossed, heads up, liefs aan iedereen 😘

aangepast door Axelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen lieverds

Helaas toch echt een negatieve test 😔 Ik ben natuurlijk erg teleurgesteld, en baal ook een beetje hoe ik mezelf gister gek heb gemaakt... 

volgens mij moet ik nu verplicht een maand wachten tot we met een cryo aan de slag mogen. Merk dat ik het ook even nodig heb, even wat afstand nemen om me weer op te laden... 

ik had mij zo graag bij kitje gevoegd. Maar het mag niet zo zijn, deze maand (nog) niet.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah wat jammer Paulma 😔.... begrijp heel goed dat je extra hoop had vanwege een indooglijntje.....extra zuur nu dus dat het toch niet zo mag zijn....sterkte meid en neem je tijd om je weer op te laden voor de volgende ronde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve @Aslyn bedankt voor je mooie woorden, dat voel ik met jou ook.
Je bouwt met iedereen wel een band op hier omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten, maar jouw schuitje is speciaal.
Wellicht komt dat omdat we eenzelfde verdriet hebben moeten doormaken op precies dezelfde dag en samen afgelopen maandag een van de mooiste dagen hebben mogen meemaken, maar verder vind ik je ook gewoon zo ontzettend sterk, dapper, zo heerlijk direct, open en eerlijk.
Een kindje dat jou uitkiest als mama is echt een geluksvogel.
Dit pad had ik zo graag gewandeld met jou, het leek me zo bijzonder om na zo'n afschuwelijke tijd samen positief af te sluiten, zonder tussenstop, gewoon recht naar de eindhalte.
En dat je zelfs nu, in al je verdriet toch nog troostende woorden schrijft voor andere meiden, dat geeft al aan hoe een fijn persoon jij bent, daarnaast vind ik het fijn om te lezen dat jij er zo in staat en dat dit ook betekend dat ook jij het nog niet op geeft.
En ik hoop met heel mijn hart dat het de eerstvolgende keer wel gewoon lukt.
Ik ga niks schrijven over plekjes geven en dergelijke want een verlies als dit kun je simpelweg geen plekje geven.
Het is een verdriet waar je mee moet leren leven, iets wat je overkomen is, nu helaas voor de tweede keer en iets wat heel ontzettend veel pijn doet, een droom die uit elkaar spat en een toekomstbeeld dat bijgesteld moet worden, dat doet veel pijn.
Ik vind het echt kut, sorry, heb geen ander woord ervoor.
Dikke knuffel Aslyn, ik hoop dat hij je bereikt.

Wat balen @Paulma dat je test toch negatief was vanmorgen, ik snap je teleurstelling zo goed.
Niet balen van dat je jezelf gek hebt lopen maken, zoiets is menselijk, je klampt je nu eenmaal vast aan elk sprankje hoop dat je kunt vinden.
Vooral als menstruatie uitblijft dan ga je toch hoop krijgen.
Snap dat dit voor jou ook een enorme bummer is en dan nu weer een maand verplicht wachten voelt dan altijd als zo'n waste of time he?
Ik had graag een stukje opgeschoven voor je op het bankje, maar hopelijk kan ik dan over 2 maandjes een stukje voor je opschuiven, of nog beter, een groter bankje aanschaffen voor ieder van jullie.
Voor jou ook sterkte want ook een embryo dat niet blijft plakken is een afscheid van een idee, een wens, een droom, een toekomst.
Ongetwijfeld had je al je uitgerekende bekeken op een website en gedagdroomd over hoe het zou gaan zijn, dat is volgens mij iets wat wij allemaal doen in dit traject en iedere keer die droom weer uit elkaar te zien spatten is ook pittig.
Dikke knuffel ook voor jou.

En tevens een dikke knuffel voor alle andere meiden hier op dit forum en in traject.
Het is zo'n pittig traject met al die hormonen die de hele tijd alles door de war gooien.
Het moeten leven tussen hoop en vrees wekenlang, of soms maandenlang, dat is echt niet eenvoudig.
😘


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kitje dank je wel lieverd ❤️

 

@Paulma wat k*t zeg! Ik kwam speciaal voor jou om te kijken of je iets had geplaatst. Ik had het beste gehoopt. Helaas.. Voor jou is de tijd wel rijp en mag je baby  komen, maar toch was het niet jouw tijd. Het komt, wanneer de tijd daarvoor rijp is, blijf daar in geloven. 
wel fijn dat je een maand rust hebt, ook al  is het weer een verloren maand, je mag even op adem komen, een maand doen waar je zien in hebt, misschien nog een wijntje nemen als je drinkt, eet lekkere sushi als je ervan houdt, niet denken aan zwanger worden.. heerlijk! 
Ook dat heb je nodig. 
Je bouwt weer energie op zodat je zo dadelijk  weer volle gas het traject in kan gaan. Fysiek en mentaal jezelf opladen. We moeten hoopvol zijn. 
Nu mag je verdrietig zijn en daarna kin omhoog en schouders eronder en weer doorgaan. 
Zolang de natuur het toelaat ❤️ 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat steeds lastiger worden @Jennie80 want ik ben dit hele gedoe heel erg kotsbeu, maar ik probeer dan mijn energie te halen uit de dingen die ik wel kan doen en leuk vind om te doen.
Familie bezoek of uitnodigen (ik hou me niet aan die 1 persoon regel mbt mijn familie), tussen de middag op het werk een wandelingetje met mijn collega  om even bij te kletsen (en te roddelen, lol), plantjes in mijn tuin zetten, stukje motor rijden (nu niet offcourse), spulletjes verkopen die ik niet meer nodig heb, ik ga eigenlijk gewoon mijn eigen weg, hou vreemden op afstand maar familie en dierbare vrienden totaal niet.
Maar soms is het gewoon heel moeilijk om die positieve vibes te vinden of te verkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meisjes, ik wilde dit met jullie delen.
Wellicht hebben jullie er wat aan en kunnen jullie het eventueel bespreken met jullie arts (voel je niet verplicht overigens).
Over het algemeen wordt er bij het terugplaatsen van een embryo Utrogestan voorgeschreven, ik heb dat deze keer niet, in plaats daarvan heb ik Crinone gel.
Is net zo'n vies spul als de bollen verder, maar je hoeft het maar 2x per dag te doen ipv 3x.
Nu was ik uit nieuwsgierigheid gaan zoeken waarom ze dan mij die gel hebben voorgeschreven en geen bollen en vond ik dit onderzoekje, waarin duidelijk gesteld is dat de kans op succes met die gel ietsje hoger ligt dan met de bollen.
In onderstaand onderzoek hebben ze het over 1x daags de gel tov 4x daags de bollen.
Ik moet zelf 2x daags de gel inbrengen en de bollen wordt over het algemeen 3x daags gedaan.

Objective: To compare the efficacy of two vaginal progesterone formulations, Crinone gel and Utrogestan capsules, for luteal phase support in blastocyst stage embryo transfers.

Materials and methods: We analyzed 460 consecutive cycles in patients undergoing in vitro fertilization/intracytoplasmic sperm injection (IVF/ICSI)-blastocyst transfer (BT) treatment at our institution between January 2004 and December 2007. Patients applied either Crinone 8% vaginal gel (90 mg, once daily) or Utrogestan vaginal capsules (200 mg, four times daily) for luteal supplementation. Progesterone was administered from the day of oocyte retrieval to pregnancy confirmation. Clinical pregnancy and implantation rates were the main outcome measures.

Results: The clinical pregnancy rate (58.7% vs. 44.3%) and implantation rate (32.04% vs. 23.89%) were significantly higher in the Crinone group compared with the Utrogestan group after IVF/ICSI-BT treatment.

Conclusion: Luteal phase support with Crinone 8% vaginal gel (90 mg daily) resulted in better clinical pregnancy and implantation rates than Utrogestan vaginal capsules (200 mg, four times daily) in IVF/ICSI-BT cycles.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

heel interessant Kitje, bedankt voor het delen!

Sterker nog ik heb uit onderzoek vernomen dat de combinatie van utrogestan of crinone gel met proluton injecties (progesteron) de kans op zwangerschap nog verder verhoogd.

Ik heb dit ook besoproken met mijn arts in Zwolle maar die hield het af omdat dit in Nederland niet het standaard protocol is maar ik heb uit een eerde bericht van jou dacht ik ook al gelezen dat jij deze injecties ook hebt gekregen in Cyprus???

ik vind het echt belachelijk hoor dat wij niet de beste behandeling krijgen in Nederland maar vaak de standaard protocollen...... als ik weer ga starten met een cryo wil ik dit nogmaals aankaarten...

Mocht er behoefte zijn dan wil ik dit onderzoek hier wel delen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ruby2021 ja ik denk ik deel het gewoon, dan kan eenieder zien of die er wat mee doet, dat onderzoek was overigens uit 2016 wat ik gedeeld had, maar jij hebt er dus nog verder onderzoek naar gedaan?

In Nederland is volgens mij de bollen het standaard protocol, de injecties is trouwens Prolutex of Lubion, maar die zijn volgens mij in Nederland niet verkrijgbaar.
Ik krijg vanuit Cyprus een recept wat ik bij Serpha (de apotheek bij Nij Geertgen) kan indienen, ik kan het dan daar afhalen, of zij sturen het op, maar toen ik het recept indiende voor die injecties kreeg ik een berichtje dat zij die niet konden leveren.
Normaliter geven ze een alternatief als ze iets niet kunnen leveren, maar dat gaven ze nu ook niet.
De Crinone gel en Progynova kunnen zij wel gewoon leveren.

Nederland is vaak wel van de standaard protocollen idd, dat is wel jammer, want niet ieder protocol is voor iedereen geschikt en ik zou het zeker aankaarten.
Cyprus staat heel hoog aangeschreven, daarom heb ik deze laatst bonuspoging die ik nu kon gaan doen dankzij een engel daar gedaan.
Het is momenteel niet het meest makkelijke land om naar toe te reizen, maar ik wilde gewoon zeker weten dat ik alles uit de kast had gehaald.

Vanuit Cyprus heb ik het volgende protocol gekregen.
Ik moest eerst aan de pil (Microgynon) en op dag 21 moest ik een Decapeptyl injectie zetten, daarna wachten op menstruatie.
Dat moest ik dan aan ze doorgeven.
Dan moest ik op dag 5 beginnen met Progynova, voor het opbouwen van het bms, deze moet ik 3x daags 1 tabletje slikken dat doe ik bij ontbijt, lunch en avondeten.
5 dagen voor de terugplaatsing moest ik dan beginnen met de Crinone gel, eentje in de avond en daarna moest ik 2x daags, ik doe dan om de 12 uur, dan is het mooi verdeeld, omdat ik die gel smerig vind doe ik dat dan om 11 uur en om 23 uur voordat ik naar bed ga, dan heb ik minder last van die gel die eruit loopt als ik slaap.

De avond voor de terugplaatsing moest ik de Prolutex injectie zetten, zij geven aan dit het beste in de avond te doen, tijdstip maakt niet uit.
Omdat de Crinone gel en Prolutex beide progesteron bevat vind ik het zelf dan het fijnste die injectie rond 19 uur te zetten, dan heb ik nog een extra boost tussendoor, deze moet dan 1x per dag.

De Crinone gel hoeft eigenlijk maar 1x daags, maar ik moet dus 2x daags.
Ik heb op zich dan best redelijk wat medicatie alles bij elkaar.
3x daags Progynova, 2x daags Crionone gel en 1x daags Prolutex injectie.
Die Prolutex heb ik dus in Cyprus gekocht en meegenomen in de handbagage inclusief naalden.
Mijn handbagage koffertje zag er wel vreemd uit zo met al die medicatie 😂
Ik had wel een officiele brief van de doctor bij me dat ik gerechtigd was dit te vervoeren maar helemaal NIEMAND heeft vragen gesteld over de inhoud van mijn koffertje, nergens niet, heel maf.

Zij geven aan dat ik de medicatie in ieder geval tot 10/12 weken moet gaan gebruiken en hoe het daarna gaat heb ik nog geen idee van.
Met standaard medicatie (Estrofem, Duphaston, bollen) ben ik ook een keer zwanger geraakt, maar ben de kleine toen verloren net voor de 14 weken.
Ik hoop dat ik deze wel mag houden, de tijd zal het uitwijzen want het is allemaal nog zo pril, maar vooralsnog ben ik tevreden over de medicatie zoals ik die nu heb en is tot nu toe het gewenste resultaat bereikt, nu nog de eindstreep zien te halen ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super interessant Kitje!

Ik heb vrijdag een lange wandeling met mijn man gemaakt en alvast besproken hoe we eventueel een derde ronde aan zouden willen gaan. Ondanks dat we weten dat er nog twee cryos zijn... Maar ik wilde ook Cyprus bij hem in de week leggen als optie. We hadden een goed gesprek. Ik merk dat dat fijn was maar ik echt weinig perspectief meer zag. Dat is denk ik niet zo gek na 2 jaar behandelen zonder een enkele positieve test in handen te hebben....... 

We hebben lekker in de middag op het terras gezeten en biertjes (ik drie) gedronken om het even te verzachten....

MAAAAAAAAR.... ik lijk toch zwanger 🤩

je gelooft dit toch niet!!! Gister hadden wij een familie dag, ik rende even met mijn neefje en moest mega hijgen... Dat had ik ook tijdens de zwangerschap iets meer dan twee jaar geleden (waar we dus helaas bij de eerste echo met 8,5 week geen hartje hadden). Ik had nog steeds steken in mijn lies, niet wat ik normaal heb bij een ongesteldheid. En ik had afgelopen nacht echt honger, heb de halve nacht wakker geleden (terwijl ik altijd een goede slaper ben). Dus ik wilde vandaag nog een keer testen, ik voel me gewoon anders......

Het is geen keiharde streep... Ik heb ook niet getest met geconcentreerde ochtend urine. Maar er staat een streepje!!! Ik vind het zo spannend, ben natuurlijk nu al nerveus over de eerste echo. Want heb dus nog maar 1 keer in mijn leven een echo gehad omdat ik zwanger was en die was niet goed. Eerst morgen maar het ziekenhuis bellen, ben net maar weer zelf begonnen met de utrogestan, want was vrijdag gestopt.

NIET TE GELOVEN TOCH??

test.JPG

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oww Paulma, wat een heerlijk bericht is dit! Ben super blij voor je. Als die toch moet komen, komt die gewoon 🙂 eerst een teleurstelling , wanhopig, verdrietig en dan is die er toch! Je krijgt weer hoop en voelt je erg gelukkig, heerlijk gevoel is dat. 

Gefeliciteerd.
Je had dus van te voren al een borrel genomen voor de baby 🙂

De kans dat het goed zal gaan, is nog steeds velen malen groter, blijf dat herhalen. 
Kitje wacht al ongeduldig op een van ons op het bankje, ze zal blij zijn dat ze gezelschap krijgt. 
 

mooi meiden, dit geeft weer hoop.  
en nu aftellen voor je eerste echo Paulma. 
We zullen weer binnenkort de slingers hier ophangen na de goede echo van Kitje en van jou. 
 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden