Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)


Kitje

Aanbevolen Berichten

@Paulma dat klinkt erg goed: Nu al 8 mooie follikels te zien. 3x is Scheepsrecht toch? In ieder geval bij mij nu wel! Ik kan me voorstellen dat je er naar uit kijkt. Ik had dat ook tijdens de eerste IVF poging en ook nu weer bij de mislukte 1ste IUI poging. De arts vroeg na de mislukte IUI poging ook of ik direct door wilde. 'Ja, graag, want ik ben geen 25 meer' zei ik 😉 En na de mislukte IUI poging gaf dat toch weer gelijk moed: 'Je bent bezig om het te laten slagen'. 
 

Oeh ja, die hoofdpijn herinner ik me ook nog wel van het hormonen spuiten. Sterkte en houd vooral je doel voor ogen! 😘

Die baarmoedermassage bij Hosnia zeker aanraden! Ik twijfelde eerst nog of ik er ééntje dichterbij zou ondergaan, maar na de goede ervaringen hier gelezen te hebben toch maar een afspraak gemaakt bij Hosnia. Voor mij was het ook best wel een stukje rijden vanuit Brabant, maar het was het zeker waard! Zeker met de wijsheid van nu! 🙂 

Hosnia vroeg ook aan mij hoe ik bij haar terecht kwam. Ik heb toen inderdaad gewoon verteld over het forum. Vond ze volgens mij alleen maar leuk om te horen. 


@Kitje Hosnia vertelde ook over iemand die ook bij haar was geweest voor de massage en naar Turkije ging voor de behandeling en dat ze nu na 2 terugplaatsingen zwanger was. Ik had even het idee dat ze het misschien over jou had 🙂 Cyprus is tenslotte ook een deel Turks 😉 

Toen ik van haar de kruiden kreeg voor het stoombadje moest ik ook gelijk aan jou denken haha. Ik heb ze nog niet eens kunnen gebruiken. Dan maar duimen dat ik dat na de bevalling kan doen. 

Ja, dat testen hè..... Nu achteraf denk ik: Waar heb je je zo druk om gemaakt? Maar het is ook net wat jullie zeggen; het is echt de angst dat het weer niet gelukt is en je dus weer zo teleurgesteld wordt. De onzekerheid van: Gaat het dat echt nooit meer lukken bij ons? Het stomme was ook dat ik die kantoordag gewoon zelf had gepland op de testdag en pas later bedacht dat dat gewoon niet zo handig was. 

Elke keer naar de wc blijft toch een 'ding' merk ik. Zo bang om weer bloed te zien gewoon! Er zullen vast en zeker nog veel meer spannende momenten komen, maar het echte zorgeloze genieten begint denk ik pas inderdaad als je een kindje op je buik hebt liggen. 

Fijn dat je ook vertelt over de eerste echo en dat ik me er niet te veel van moet voorstellen. Deze eerste echo heb ik nog in de kliniek. De volgende zal dan bij de verloskundige zijn, dus dat is hopelijk dan 2/3 weken daarna met 10 weken??  Ik ga me net als jij ook aanmelden bij een kleine verloskundigepraktijk in een dorp hier vlakbij. In de recensies lees ik dat ook zij vooral een persoonlijke benadering hebben en bijvoorbeeld weten wie je bent als je belt en daar houd ik van!  Naar het ziekenhuis ga ik wel weer voor de 20-weken echo en de bevalling. Voorlopig hoop ik daar verder ver weg van te blijven. 

Verder voel ik me hartstikke goed! Waar ik normaal veel pijnstillers slikte tegen hoofdpijn heb ik daar nu geen last van. Wel merk ik dat als ik niet op tijd eet wat misselijk ben. Ook 's morgens als ik opsta, maar dat is meestal gelukkig weer snel over. En dat heb ik er allemaal graag voor over 🙂 

Ik ga ook weer duimen voor iedereen! 🍀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, woensdag weer een echo, spannend @Paulma ik hoop dat ze lekker aan het groeien zijn daar bij jou.
Balen van je hoofdpijn, hopelijk neemt het weer af idd.
En anders mag je wel paracetamol toch? Als het te erg wordt?
En dan daarna afspraak voor punctie dan? Of zit er nog een echo tussen?

Wat grappig dat jij via dit forum bij Hosnia terecht bent gekomen @Chrissy.
Voor mij was het toeval dat ik bij haar kwam, ik had goede verhalen gehoord over baarmoedermassage, maar er waren geen namen genoemd, toen ben ik gaan googelen en heb ik eea bekeken aan mogelijkheden.
Bij haar website kreeg ik een goed gevoel en zodoende ging ik naar haar, ik ga eigenlijk altijd af op mijn gevoel.
En toen hoorde ik pas later dat er ook anderen hier bij haar zijn geweest, dat vond ik dan toch wel maf.
Voor mij was het ook een stuk rijden, ruim 100 km, maar dat had ik er wel voor over.

Denk niet dat ze het over mij heeft gehad Chrissy, ik ben weliswaar in het Turkse deel van Cyprus geweest, maar ik heb geen 2 terugplaatsingen gehad daar, de eerste keer was meteen raak namelijk.
Ik was ook zoooo vreselijk blij dat ik niet terug hoefde voor die cryo, weer in dat afschuwelijke hotel in quarantaine zitten, daar had ik echt zo geen zin in, dus mijn blijdschap was dubbelop, blij dat het gelukt was en blij dat ik niet terug hoefde.

Oh, hahaha, jij hebt die kruiden ook gehad ja?
Ik heb er nog over, dat moest ik na de bevalling gebruiken om te reinigen zei ze.
Ze raadt op haar site aan om de massage zo kort mogelijk voor de terugplaatsing te doen, bij mij zaten er een paar dagen tussen vanwege de reis enzo, maar als je gewoon hier een terugplaatsing doet dan kun je veel korter vantevoren en heb je geen tijd om te stomen.
Ik ben daar toen zaterdag geweest en had dinsdag de terugplaatsing, dus heb zondag en maandag zitten stomen boven het soepkommetje.
Ik voelde me compleet belachelijk en was blij dat niemand dit kon zien ook 😂

Ach ja, dat testen, als je daar voor staat dan snap ik dat wel dat je er tegenop ziet, wat jij zegt, bang om weer die teleurstellende witte test te zien, niet zo handig gepland dan idd die kantoordag.
Ik had toevallig geluk dat ik op een vrijdag moest testen, dan heb ik vrij, dus dat scheelt, daarbij moest ik ook het resultaat doorgeven, dus ik moest wel.
Ik kan ook heel slecht tegen onzekerheid, dat speelde ook mee.

Dat broekloeren op de wc en bang voor rode ellende te spotten is echt heel herkenbaar Chrissy, dat hebben we denk ik allemaal.
En dan nog, als je het een keertje spot, niet meteen in paniek raken, want het komt best wel regelmatig voor dat er niks aan de hand is als je bloed spot.

Ja, meestal is dat zo dat je de eerste echo hebt waar je in behandeling bent geweest, dat is dan zo rond 7-8 weken.
Dan wordt er gekeken of het hartje klopt, klein knippertje op het scherm zie je dan en of je zwanger bent van 1 of 2 en of het op de juiste plek zit, dus in de baarmoeder en niet erbuiten.
Al heb je daar met IVF meer risico op dan met IUI dacht ik, op buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Daarna krijg je dan de termijn echo en die is tussen 10-12 weken (bij mij was het rond de 11 weken), maar als je aangeeft wat voor traject je hebt gehad en dat je bang bent dan zijn verloskundigen ook nog wel geneigd om nog een echo er tussen in te plannen, hebben ze bij mij wel gedaan, ik had er dus rond de 9 weken nog eentje.

Ik vind het heel belangrijk dat ik begeleid door iemand waar ik me prettig bij voel, voor mij was dat de verloskundige in mijn dorp.
Als dat voor jou ook zo voelt, zeker doen hoor, het is zo belangrijk dat je je op je gemak voelt.
Ziekenhuis vind ik heel onpersoonlijk allemaal.

De 20 weken echo heb ik bij een echo centrum gedaan en niet het ziekenhuis.
Dat had voor mij meerdere redenen.
Eentje was dat ik daar al geweest was voor de behandeling om mijn bms te bekijken en ik dat een heel fijn centrum vond en een andere reden was dat je in het ziekenhuis (althans het ziekenhuis waar ik geweest ben) de echo's niet mag filmen en het scherm waar je naar kijkt veel kleiner is.
Het echocentrum heeft een supergroot scherm hangen waardoor je supergroot en mooi beeld krijgt van de kleine en daarnaast kun je voor 5 Euro een USB stickje kopen en dan zetten ze alle foto's en het filmpje (zonder geluid, alleen hartslagje hoor je eventjes) op de USB zodat je het thuis nog eens na kunt kijken en kraakheldere digitale foto's van je kindje hebt.
Daarnaast krijg je de foto's ook nog uitgeprint mee.

Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen, ik mag tm 30 weken bij de verloskundige blijven en daarna moet ik af en toe naar het ziekenhuis want dan willen ze me daar ook gaan monitoren.
Heb daar ergens in november de eerste afspraak staan, zal nog wel horen van de verloskundige hoe en wat verder dan bij mijn volgende afspraak want dan wordt ook de bevalling besproken enzo.

Wat fijn dat je je verder goed voelt, lekker houden zo.
Dat wat jij beschrijft dat je wat moet eten omdat je anders misselijk wordt had ik bij mijn zoon ook, deze keer en ook de vorige keer had ik echt nergens last van, alleen vermoeidheid en pijnlijke boobs.
En nu nog, behalve wat last van maagzuur hobbel ik probleemloos overal doorheen, ga wel op tijd slapen, merk ook wel dat als ik een drukke dag heb gehad dat ik dan wel wat vermoeid ben, maar verder heb ik niks te mekkeren, dus dat doe ik dan ook maar niet.

Heb jij dan volgende week ergens je echo? Of de week erna?

Fijn weekend voor iedereen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super fijn dat je je goed voelt @Chrissy! Fantastisch dat je minder hoofdpijn hebt nu, dat is een mooi voordeel van zwanger zijn. Ik ken meer mensen die dat zo hebben ervaren. Ik ben ook benieuwd wanneer je je echo hebt, ga voor je duimen dat je een mooi kloppend hartje te zien krijgt!

Ja, ik herken die hoofdpijn ook wel van de voorgaande keren spuiten. Het gaat gemiddeld wel redelijk, ik heb 1 dag gehad dat het echt heel erg was. Ik werd ook misselijk van de hoofdpijn en kan niet eens slapen zo erg waren de steken. In dat soort gevallen slik ik inderdaad wat paracetamol. En op zich lijkt dat dan wel te helpen. Gelukkig lukt het goed om het doel voor ogen te houden, dus ik kan het redelijk van mij afzetten en verstand op nul. Ik ben erg benieuwd hoeveel follikels er morgen te zien zullen zijn. Ik heb nog geen enkele poging vanaf de start de hoogste (NL) dosering Gonal-F gehad dus ben benieuwd of dit morgen in het resultaat zichtbaar is... Ik verwacht eigenlijk dat ze mij dan vrijdag nogmaals voor een echo laten komen en niet nu al een punctie zullen afspreken. Maar dat baseer ik alleen op hoe het de voorgaande twee pogingen ging. Dus misschien verloopt het deze keer wel anders. 

@Kitje klinkt als een heel fijne VK centrum. Ik snap wel dat je daar liever bent dan in het ziekenhuis. Mocht 🤞 het hier goed verlopen zou ik ook zeker kiezen om bij een VK centrum onder behandeling te zijn ten opzichte van het ziekenhuis. Maar, haha, nu loop ik een beetje voor op de zaken. Beetje dromen mag wel he?! 

Ben jij die 30 weken grens al bijna gepasseerd Kitje? Het begint lekker op te schieten....

Ik laat morgen weten hoe de echo was 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paulma, Owh, wat spannend morgen! Ben benieuwd hoor! Volgens mij ligt het eraan of er al voldoende eitjes groot genoeg zijn voor een punctie. Laat je het ons weten? We duimen met je mee! 🤞

@Kitje hihi, ja, ik heb de kruiden ook gekregen van Hosnia. Ik moest toen inderdaad heel erg lachen om jouw verhaal toen je vertelde hoe je moest stomen. Gelukkig was ik door jou al voorbereid toen ik de 'handleiding' ter plekke kreeg te horen 😛 Ik mocht ze overigens voor de IUI niet meer gebruiken van Hosnia, dus bij mij liggen ze nog braaf te wachten tot na de bevalling. 
 

Ik ben 10 dagen voor de IUI bij haar geweest. Ook omdat er bij de eerste IUI poging al een hele grote follikel was en de behandeling heel snel daarna al moest plaatsvinden en ik op tijd wilde zijn. Uiteindelijk duurde het dus nog 10 dagen voordat de IUI kon plaatsvinden, maar gelukkig 'werkte' de massage nog steeds 🙂  Overigens doen ik de 'innestelingsmassage' nog braaf elke avond. Ik heb geen idee hoe lang ik dat nog moet blijven doen. Aan de andere kant vind ik het ook altijd wel fijn om een soort van 5 minuten even te ontspannen 🙂  

Owh, ik bedoelde eigenlijk 2 embryo's teruggeplaatst en geen 2 aparte terugplaatsingen natuurlijk. Hosnia vertelde het als van dat ze had gezegd 'misschien vlieg je wel met z'n drieën terug naar Nederland' en dat diegene nu zwanger bleek te zijn van 1. 

 

Dat van dat echocentrum klinkt ook wel heel erg goed. Ik ga eens kijken of dat ook kan. Ik ben zo klaar met dat ziekenhuis namelijk.  Tenminste voor alles op het gebied dat met het krijgen van een kindje te maken heeft. Alhoewel ik er niet onderuit kom om in het ziekenhuis te bevallen. Maar als ik het tot die tijd kan mijden, dan doe ik dat graag 🙂 

 

Volgende week woensdag heb ik de echo; vind het ook wel heel spannend, maar heb er op de één of andere manier wel een goed gevoel bij. Waarom weet ik niet, want het is nergens op gebaseerd.... 

Mijn  vriendin / collega vroeg vandaag al aan me of ik het gezicht van onze bazin wilde filmen als ik haar ging vertellen dat ik zwanger ben. Ik ben daar ook wel benieuwd naar. We hadden het er ook over dat iedereen er op het werk waarschijnlijk vanuit gaat dat ik geen kinderen wil. Ik ben al volledig 'afgeschreven' op dat gebied volgens mij 😋 Maar goed, eerst nog maar even wachten 😉 Jij hebt het volgens mij ook pas heel laat verteld toch @Kitje

 

aangepast door Chrissy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha wat mooi dat je collega vriendin daar over begint @Chrissy! Kijk jij er ook naar uit om haar gezicht te zien? Misschien zijn er andere mensen om je heen waar je meer naar uit kijkt om het te vertellen? Of weten veel bekenden en familie van jullie traject? 

Super fijn dat je een goed gevoel hebt bij de zwangerschap, ik geloof heel erg dat je gevoel klopt. Desondanks is die eerste echo natuurlijk hartstikke spannend! Dat begrijpen we heel goed. Ik duim dat je volgende week een bevestiging van je goede gevoel krijgt. Hoeveel weken ben je met de echo? 

Ik had vanmorgen de tweede echo en ben tevreden. Het baarmoederslijm was 8,4. Dat is voor mij erg mooi want kan zelfs nog iets verder groeien. De laatste terugplaatsing kwam die amper op 7 uit 3 dagen voor de terugplaatsing. Dus hier ben ik al dik tevreden mee. 

Aan de ene kant waren 6 follikels zichtbaar (15, 14, 14, 12, 12, 10) en aan de andere kant 2 follikels (14, 14). Ik blijft nog met maximale dosering Gonal-F spuiten en heb zaterdag de volgende echo. Dan gaan we de punctie afspreken en de kans is groot dat die maandag of dinsdag zal zijn.  Ik heb bij deze ronde ook een goed gevoel, ook nergens op gebaseerd net als jij Chrissy 😏 maar probeer er lekker op te vertrouwen! Ik hou jullie op de hoogte!

Dag lieve dames!👋

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat balen zeg @Paulma dat je zo'n erge hoofdpijn hebt soms.
Maar gelukkig niet allemaal voor niks, dat klinkt goed hoor, 8 follikels, waarvan iig 5 die allemaal beetje even groot zijn.
Hopelijk blijven ze zo doorgroeien en trekken de iets kleinere nog wat bij.
Zou mooi zijn als ze alle 8 doorgroeien en misschien heb je nog wel een bonusfollikel erbij bij de punctie.
Soms zitten ze wat verstopt achter elkaar en heb je een enkel extra.

Het BMS van 8,4 is helemaal prima hoor, volgens mij hebben ze graag 7 of meer dus 8,4 nu al is heel netjes.
Ik had ook zoiets tijdens mijn eerste meting en uiteindelijk werd het dan zo rond de 10 zoiets, ene keer wat meer dan de andere.
Bij jou heeft het nog enkele dagen om nog wat dikker te worden, maar al blijft het zo dan is het ook al dik voor elkaar.

Fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt, soms hoeft dat ook nergens op gebaseerd te zijn.
Als het voor jou goed voelt, dan is dat gewoon zo en sta je iig positief in deze poging.
En ik ga zooooo hard voor jou duimen!

Benieuwd hoe de zaken er zaterdag voor staan en dan zullen ze idd wel een dag prikken voor de punctie.
Dus eind volgende week terugplaatsing dan. ☺️

Ja, het VK centrum waar ik ben voel ik mij prettig, zijn fijne meiden die heel erg met me meeleven en alles.
Het is fijn te weten dat je altijd mag bellen, niet dat ik dat gedaan heb, maar gewoon de wetenschap dat het kan.
Veel persoonlijker dan het ziekenhuis, ik kom niet onder het ziekenhuis uit, maar probeer het zo lang mogelijk uit te stellen wel.

En dromen mag altijd Paulma, ik kan ook nogal eens op de zaken vooruit lopen, dat doen we allemaal wel denk ik.
Nee, ben nog niet bij de 30 weken hoor, het gaat wel best rap, maar zo vlug nu ook weer niet.
Ben intussen 26 weken, dus nog 4 te gaan voor die 30 weken grens.

Ah ok, nou gelukkig dat je voorbereid was op de kruiden @Chrissy 😂
Als Hosnia zegt dat je ze niet mag gebruiken dan ook maar niet doen.
Ik mocht ze nog gebruiken tot de dag voor de terugplaatsing, op de dag van de terugplaatsing mocht dat niet meer.
En dan na de bevalling weer.
Wellicht is het bij jou anders dan omdat jij een IUI hebt, dus jouw eitjes zaten daar nog te kijken tot ze door de zaadjes verwelkomd werden en jou in blijde verwachting konden maken.
Dan is dat stomen wellicht een minder goed idee.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je de afspraak graag op tijd wilde hebben, zeker als je niet precies de dag weet.
Ik had natuurlijk een hele precieze terugplaatsingsdag, dus dan kun je zoiets ook beter plannen.
Dan kun je maar beter ietsje vroeger zijn dan te laat.
En als je daarna braaf de onderhoud massage hebt gedaan is het ook goed toch?
Ze had toen tegen mij gezegd dat ik dat moest doen tot de positieve test, maar het mocht ook langer als ik dat prettig voelde.
Ik heb het tot de eerste echo zo'n beetje gedaan en daarna zwakte dat wat af.
Deed de buikmassage altijd als ik ging slapen, dan lag ik in bed, eventjes 5 minuutjes en daarna lekker slapen.

Oh, dat zou wel kunnen ja, dat ze het over mij had daarmee, want daar heb ik het wel met haar over gehad, dat er waarschijnlijk 2 terug geplaatst zouden worden (ik wist toen nog niet hoeveel embryo's ik zou overhouden die geschikt zouden zijn voor terugplaatsing) en ik heb haar later gemaild dat ik zwanger ben van 1 kindje.

Snap ik ja, dat je klaar bent met het ziekenhuis, zeker jij hebt geen fijne ervaringen ook door alle negativiteit.
Je kunt je door de verloskundige laten doorverwijzen naar elk echo centrum dat deze medische echo's doet en aangesloten is bij de zorgverzekeraars, wordt volledig vergoed door de zorgverzekering namelijk.

Ik heb ergens eens gelezen dat je uit Brabant komt, ik ben hier geweest:
https://www.echoeindhoven.com/
Weet niet of het te doen is voor jou, maar het is zeker de moeite waard.
Ik raad je wel aan om op tijd te bellen, na je termijnecho al om de 20 weken echo in te plannen.
Ik deed dat pas na de 16 weken controle en toen had ze niet zoveel plekjes meer over daarvoor.
De 20 weken echo 'moet' je doen tussen 18+3 en 20+3 ik heb de mijne op 18+6 gedaan.

Je kunt daar ook terecht voor gewone echo's en pret echo's, als je beetje bezorgd bent bijvoorbeeld.
Kost je een paar tientjes, maar je kunt er gewoon op eigen verzoek een echo laten doen.
Zeker als je onzeker bent of angstig, wat velen hier toch wel in meer of mindere mate ervaren, kan dat wel echt een goede optie zijn, die worden dan niet vergoed.

Nog een weekje dan tot je echo.
Dan ben je ergens tussen 7 en 8 weken denk ik?
Spannend weekje wordt dat voor je en die eerste echo is retespannend ook.
Fijn te lezen dat je een goed gevoel hebt erbij, soms hoeft iets geen reden te hebben, het voelt goed, dus dat is helemaal prima.
Ik ga superhard voor je duimen iig, vind het bijna net zo spannend als jij!

Ja, ik heb het ook pas laat verteld, dat kwam door wat er vorig jaar gebeurd is, ik wilde eerst die 14 weken voorbij zijn en toen ik daar aangeland was, dat was ergens halverwege juli ofzo, toen was het vakantietijd en had ik nog een (voor mij) hele spannende controle met 16 weken voor de boeg.
Dat was vorig jaar de controle geweest waarop ik geen hartje meer gehoord had als ik niet doorverwezen was naar het ziekenhuis, ik was dus heel erg bang voor juist DIE controle en dat was in mijn laatste werkweek voor de vakantie.

Mijn directe chef was toen al met vakantie en vond dat hij het op het werk als eerste moest weten, dus ik heb het uiteindelijk over de vakantie heen getild en dus pas na mijn vakantie verteld, toen was ik al op de helft 😊
Ook bij mij in mijn omgeving en werk ging men er vanuit dat ik al afgeschreven was.
Oud, alleen, grote zoon, dan krijg je geen baby meer.
Ik moet je zeggen dat de reacties zeer verbaasd waren maar ook heel tof.
Ik heb niet 1 negatieve reactie gehad, misschien ook wel omdat men zag hoe blij en gelukkig dit kindje mij maakt en ze mij dat geluk gewoon gunnen, ik vond de reacties erg leuk allemaal, ook de verbaasde gezichten.

Wanneer je zoiets verteld is helemaal up to you Chrissy, wanneer jij het juiste moment vind.
Wettelijk gezien moet je het je werkgever vertellen uiterlijk 3 weken voordat je met verlof wil gaan, dus je hebt nog wel even de tijd.
De meeste mensen wachten de eerste 12/13 weken af daarvoor, maar ligt ook aan wat voor werk je doet en of er risico's aan zitten mbt de zwangerschap.
Ik heb gewoon een kantoorbaan, zonder enig risico dus ik kon me ook permitteren om zo lang te wachten.

Succes meiden, ik duim met jullie mee! 🤞


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paulma Owh, dat klinkt erg goed voor wat betreft jouw echo van gisteren! Ben benieuwd of ze zaterdag nog wat gegroeid zijn en hopelijk de punctie gepland kan worden. Ik had dan altijd het gevoel dat je ergens aan 'werkt' ondanks dat je eigen invloed klein is. Maarr...  Ook jij hebt een goed gevoel dit keer, dus dan moet het ook goed komen! 🙂  En wij gaan gewoon duimen voor je en die 2 wachtweken straks voor je duimen! 🤞

Hier ook al voor een wat klein VK centrum uitgekozen. Ze kunnen daar ook de 'pretecho's' maken waar jij het over hebt @Kitje Alhoewel ze het voor ons misschien beter 'geruststellings echo's' kunnen noemen haha. Kost je iets van € 30,- en dat heb ik er ook graag voor over. De echoscopiste van het VK Centrum werkt ook in het ziekenhuis en doet daar ook de 20-weken echo's. Misschien lukt het wel om bij haar dan de 20-weken echo in het ziekenhuis in te plannen. En anders ga ik ook vragen om een echocentrum. Ik neem aan dat ze die ook ergens in de omgeving van Tilburg/Breda hebben.  En anders is Eindhoven ook nog wel te doen 🙂  

Volgende week met de echo ben ik precies 7 weken. Haha, lief dat je het bijna net zo spannend vindt als ik.  Maar naarmate ik verder kom in deze zwangerschap en geen rode ellende spot des te meer vertrouwen ik krijg. Voor mij was de week van de miskraam ook een soort moment dat ik dacht van: "Owh, zou het nu dan echt een keer goed gaan??"  Maar goed, eerst die echo maar eens zien volgende week 🙂 

Hier ook een kantoorbaan, maar meestal begin je bij ons al ruim voor je verlof met 'afbouwen' van je werk om het voor je vervangers wat prettiger te maken zeg maar. Ik heb wel besloten om met vertellen te wachten totdat de uitslag van de NIPT er is. Ik ben tijdens de coronaperiode en voor het goede doel best wat afgevallen, dus ik denk dat het niet eens zo op zou vallen als ik al een buikje heb. Zo kent iedereen mij namelijk nog van voor corona zeg maar hihi 😉 En er is dus 1 collega / vriendin die er wel van weet en dat vind ik op zich ook wel weer een heel fijn idee. Als ik dan voor een afspraak weg ben, dan weet zij in ieder geval hoe of wat. 

Toevallig had ik het er vandaag nog met mijn bazin over dat ik eigenlijk nog nooit een tijd lang verlof heb gehad, zoals een zwangerschapsverlof en ik dacht toen nog: Je moest eens weten hihi.

Er zijn wel een aantal mensen die van ons traject weten, maar dit keer heb ik het alleen de mensen verteld die de datum van deze IUI wisten. En ik heb het idee dat sommigen er ook niet echt naar durven te vragen, dus die hebben we ook nog niks verteld. Maar ik verwacht dat de meesten ook héél blij voor ons zullen reageren.

Mijn moeder moest er namelijk helemaal van bijkomen van het overweldigende nieuws: Die had ik een foto gestuurd van de positieve zwangerschapstest met de tekst 'goedemorgen oma' 😄  


Ik duim mee voor goed nieuws voor jou Paulma zaterdag! 🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen dames!

Wat super leuk om het goede nieuws met je moeder te kunnen delen @Chrissy! Ik kan mij zo voorstellen dat het ontzettend leuk gaat zijn om mensen te delen dat je zwanger bent. Ook prettig dat je nu voorbij de termijn bent waar het de vorige keer mis ging. Dat voelt als de eerste mijlpaal. En komende week de tweede 🤞. Groot gelijk heb je dat je meer vertrouwen krijgt naarmate je verder komt en geen bloed hebt gezien. Dat is de beste uitgangspositie die je kan hebben! En dan komende week hopelijk bevestiging dat het alleemaal helemaal klopt en het hartje klopt!

Haha @Kitje in mijn gedachten ben je al verder dan je in werkelijkheid bent! Misschien wel goed dat het ook niet zo snel gaat als ik dacht, heb je nog even tijd voor misschien nog wat praktische dingen en met je zoon wat kwaliteit tijd door te brengen! Denkt hij mee met potentiele namen? Of is hij op een andere manier speciaal betrokken?

Ik heb vanmorgen de laatste echo gehad, want het zag er allemaal goed uit! Dus komende maandag heb ik de punctie. Het baarmoederslijm was 9 mm en mooi drie laags. Aan de rechter stok waren 6 a 7 follikels zichtbaar (12, 15, 17, 19, 19, 21, 21 mm) en links 3 (12, 19, 19 mm). komende nacht zet ik de Ovitrelle en dan maandag rond 12:00 de punctie. Misschien dat sommige kleintjes dan nog niet rijp zijn, maar de verwachting is dus wel richting de 7 goede follikels te kunnen oogsten. Vanmiddag heb ik een afspraak bij Hosina voor de baarmoedermassage (op haar site stond dat het goed is voor de punctie en eventueel voor de terugplaatsing nogmaals een massage te doen). Gister nog een keer Accupunctuur gehad. Dus het voelt alsof ik alles goed geregeld heb 🙂 . Kom maar op! 

Fijn weekend, ik laat weten hoeveel er uiteindelijk geoogst zijn!

liefs

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je wat gevonden hebt bij jou in de buurt @Chrissy en dat je daar ook op eigen verzoek echo's kunt laten maken, zo heb je altijd de keus of je dat wil of niet, toch een prettig idee.
Ik heb er uiteindelijk geen gebruik van gemaakt, maar het is fijn te weten dat je tegen betaling echo's kunt laten maken zoveel je wil.

Dat snap ik heel goed dat als je dat punt waarop het vorige keer mis ging voorbij bent dat je dan zoiets hebt van, oh, zou het nu dan toch goed gaan?
Zo voelde dat hier ook, als was mijn punt een stuk verder weg nog en af en toe dan bekruipt me nog steeds de angst wel van het zal toch niet...
Dat probeer ik dan maar zo vlug mogelijk weer weg te stoppen en als ik dan weer een schopje gevoeld heb dan ben ik weer gerustgesteld.
Ha, je bent er nog kleintje! Fijn.

Goed om te lezen dat je er zelf steeds meer vertrouwen in krijgt en idd, geen bloed en geen krampen is meestal ook gewoon een goed teken.

Bij mij viel de zwangerschap ook niet op, ik ben ook behoorlijk wat afgevallen en nog steeds niet mega slank, dus dat zie je dan niet zo snel.
Kun je het lang verstoppen, mijn collega's zeiden toen allemaal van goh, niks van gezien, niks van gemerkt ook.
Nee, ben goed in verstoppen 😅

Leuk dat je ene collega er vanaf weet en dat is zeker fijn.
Ik had ook een collega die al heel vroeg van de zwangerschap af wist, ging altijd met haar een stukje lopen in de pauze en was fijn met haar erover te kunnen hebben en ons te verkneukelen over alle verbaasde reacties.

Wat een grappig gesprek moet dat ook zijn geweest met je bazin, over het verlof.
Ze moest eens weten idd.

Leuke verrassing zo ook voor je moeder.
Ik weet zeker dat iedereen heel blij voor je gaat zijn, zeker als zij zien hoe gelukkig het jou maakt.
Nog een paar daagjes voor je echo, spannende daagjes denk ik zo voor je.

Hahaha @Paulma nee, zo vlot gaat het niet.
Zou wel willen, maar helaas, al begint het voor mijn idee nu toch wel lekker op te schieten.
Kan al gaan aftellen, nog paar dagen en dan ben ik in derde trimester, nog zoveel weekjes werken, nog zoveel weekjes tot de 30 weken echo, nog zoveel daagjes tot de volgende controle,  nog zoveel weekjes en dan is die er zeker, nog zoveel.... 

Mijn zoon heb ik wel gezegd dat hij mee mag denken met de namen, maar hij komt niet met veel.
Hij gaat gewoon zijn gangetje en vind het allemaal wel best, het boeit hem ook niet zo, maar ik merk toch wel dat hij er op zijn manier toch ook wel mee bezig is, aan kleine dingetjes merk ik dat dan.
Ik heb het er ook niet veel over met hem, wil hem ook niet overloaden met baby.

Wat een goed nieuws voor jou vanmorgen, dat klinkt allemaal top Paulma.
BMS van 9 uit 3 laagjes is perfect en zo'n mooie grote follikels, wat fijn dat ze bij jou zo mooi gelijkmatig groeien grotendeels.
Ik had altijd maar 2 of 3 grote en de rest bleef dan achter, was altijd zo jammer.
Groot verschil wel met rechts en links bij jou trouwens.
Maar een stuk of 7 mooie grote follikels maandag zou top zijn, kans dat daar rijpe eitjes in zitten is vrij groot.
Laat bij de punctie ook de kleintjes weghalen Paulma, die van 12 en 15, ik heb rijpe eitjes gehad uit follikels van 12!

Succes bij Hosnia vanmiddag, je gaat het hopelijk net zo prettig vinden bij haar als dat ik het heb gehad.
En dan nog acupunctuur erbij, je bent echt zo goed bezig, alles ziet er zo goed uit, dit moet wel gaan lukken gewoon, zo'n positieve flow, dat kan niet anders!

Succes alvast voor je punctie maandag, ik ga duimen dat je minstens 7 rijpe eitjes hebt.

Fijn weekend meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paulma  Vandaag de punctie gehad en ben zo benieuwd hoe het met je gaat. Hoop oprecht dat ze heel veel mooie eitjes hebben kunnen oogsten bij je. Aan jouw inzet heeft het in ieder geval niet gelegen 🙂 Ben benieuwd hoe jij het bij Hosnia vond, maar is je vast ook goed bevallen net als bij ons. Ik kreeg van haar ook echt wel wat zelfvertrouwen terug in mijn lichaam moet ik zeggen. Ze zei ook": Owh, 42, dat is nog helemaal niet oud, dat kan nog prima! Volgens mij heeft ze zelf ook nog op oudere leeftijd haar laatste kind gekregen. 
Voor jou dus ook een spannende dag woensdag? Heb je dan de terugplaatsing? 


@Kitje Voor mijn gevoel ben jij ook al heel ver 🙂 En jij mag natuurlijk aan de slag om 2 namen te verzinnen; zowel voor een jongen als voor een meisje. Leuk hoor 🙂 

Nu de dag van de echo dichterbij komt vind ik het inderdaad wel weer spannend worden. Een beetje een rollercoaster; Het ene moment denk je 'wow, zou dit kindje er dan echt mogen komen' en soms kan je dan ineens weer denken van 'zal je net zien dat het bij ons weer mis gaat'. Moet nog even een balans vinden tussen die 2 gedachtes denk ik. 

Ja, mijn bazin moest eens weten inderdaad hihi. Gelukkig was het een telefoongesprek en kon ze mijn gezicht niet zien. Mijn gezicht schijnt namelijk vaak best veel te verraden hihi.  Alhoewel.... Ze gaat dit nooit verwachten bij mij, dus dan zal je het misschien ook iets minder snel van iemands gezicht kunnen aflezen. 

Het is inderdaad heerlijk om het er met 1 collega/vriendin over te kunnen hebben. We moesten vorige week doorgeven hoeveel uur we volgend jaar willen werken en ik twijfelde best wel en toen zei ze: "ach, jij hoeft sowieso 
'maar' 8 maanden te werken 😉 En toch was er bij mij toen weer even een klein stemmetje in mijn achterhoofd dat zei: "Ja, maar wat nou als er woensdag niks is....". 

Nou meiden, een fijne week! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ladies,

Ik vond het fijn bij Hosnia! Ze geeft inderdaad vertrouwen en zei bij mij ook dat mijn leeftijd nog geen probleem is. Je hebt gelijk hoor @Chrissy zij was 42 toen ze haar jongste kreeg. Was een cadeautje want ze dacht dat ze een spiraaltje had maar die bleek niet (goed) gezet. Dus ze kwam er met 18 of 19 weken zwangerschap pas achter! Ik vond de massage op het moment zelf heel prettig maar had de dag erna een beetje een beurs gevoel. Ze had ook aangegeven dat het een beetje als spierpijn kon voelen. Toen ik later goed keek bleek ik ook wat blauwe plekjes te hebben, duidelijk van het prikken hoor, niet van haar massage! Maar misschien dat die combinatie van kleine blauwe plekken en de massage inderdaad wat beurs voelde. 

Hosnia heeft mij ook geleerd hoe ik zelf de massage kan doen, maar vanaf de terugplaatsing is het een beetje meer heen en weer wrijven toch? Of hebben jullie na de TP andere instructies gekregen? Ik ga het morgen denk ik weer oppakken, het was nu wel heel erg gevoelig door de punctie. Dus even niet zo prettig...

De punctie is gister goed verlopen, het was helaas wel iets pijnlijker dan de vorige keer. Maar nog steeds te doen. Het voordeel is dat het na 10/15 min ook wel weer achter de rug is. Ik heb gister lekker plat gelegen en veel gedronken, net een stukje gelopen (heel rustig aan) maar nu ook weer op de bank. Het is nog wel gevoelig maar wel beter dan gister. Dus morgen zal het grotendeels wel weer oke zijn hoop ik... Er zijn in totaal 12 a 13 follikels aangeprikt (ook de kleintjes inderdaad @Kitje) en er zijn 9 rijpe eicellen gevonden, dus dat is mooi! Ik hoor donderdagochtend hoeveel er bevrucht zijn en krijg donderdag in de middag de verse terugplaatsing van 2, mits er 2 embryo's zijn natuurlijk. En als er nog meer zijn laten ze die nog 1 dag langer door ontwikkelen en hoor ik nog een dag later hoeveel er ingevroren konden worden. Dus nog steeds spannend. Ik heb nog niet eerder 2 tegelijk laten terugplaatsen... Mocht het een tweeling worden is dat erg welkom, maar ook als 1tje blijft zitten zoals bij jou Kitje zou fantastisch zijn. Het voelt in elk geval goed om voor 2 te gaan.

Natuurlijk is de echo morgen spannend Chrissy! Ik ga duimen dat je een prachtige echo hebt en daarna extra vertrouwen hebt! Ik kan mij helemaal voorstellen dat je een goede echo nodig het om er meer in te gaan geloven. En in de tussentijd wel lekker om alvast na te denken over de verlof periode enzo toch? Lijkt mij een fijn vooruitzicht! Mocht het mij gegeven zijn dan heb ik mij al voor genomen om er iets langer uit te gaan. Ik denk dat ik na de geboorte een maand of 5 wil nemen of zo. Ik ben ZZPer dus moet dat zelf bekostigen, maar heb mede voor dit doel een buffertje opgebouwd. Misschien mag ik dit maar 1 keer meemaken en dan wil ik er vol van genieten. Hoe lang ga jij met verlof @Kitje? En heb jij hier ook al over gedacht @Chrissy? Erg he, ik bereken nu ook al wat de uitgerekende datum ( 4 juli 2022 😎) zou zijn mocht deze keer lukken... Hoezo vooruit lopen op de zaken??😜

Succes met Chrissy! en ik laat jullie weer weten hoe het verder verloopt...

😘

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zei Hosnia tegen mij ook @Chrissy 😅 Ze zei tegen mij ook dat ze op haar 42e nog een kindje gekregen had.
Ik lag ook nog te murmelen dat ik wel een dikke buik heb en toen zei ze, nee hoor, dat valt reuze mee, je buik is mooi soepel en ik kan alles goed voelen, ik hoef ook niet op een krukje te gaan staan om bij de bovenkant van je buik te kunnen 😂
Ze geeft je een heel fijn en positief gevoel, precies dat wat je nodig hebt op een moment als dit en ze heeft me zo tot rust gebracht daar.

Vergeleken met jullie die zo aan het begin staan ben ik al wel een eindje op weg idd, maar toch minder ver als dat het lijkt.
Ga nu  het derde trimester in en met iedere week dat ik verder kom worden de overlevingskansen groter en groter, dat voelt fijn al ben ik er met regelmaat nog steeds onzeker over, ik vrees dat dit de rest van de zwangerschap wel aan zal houden.
Ben nog steeeds zenuwachtig voor iedere controle....

Namen verzinnen ja, moeilijk vind ik het en geboortekaartje.... Ook zoiets, moet ik me ook mee gaan bezig houden.
Bizar wel ook.

Die rollercoaster is heel herkenbaar Chrissy, ik voelde dat precies zoals jij.
Je vind die balans wel naarmate je wat verder komt en meer en meer vertrouwen krijgt, al moet ik je eerlijk zeggen dat ik de onbezorgdheid die ik met mijn zoon voelde destijds bij deze zwangerschap niet ervaren heb, maar dat is denk ik ook wel een logisch gevolg op dit traject en wat we meegemaakt hebben allemaal.

Oh, ja, telefoongesprek dat scheelt, dan ziet ze je gezicht niet nee.
Ben wel heel erg benieuwd naar haar reactie.

Ja, een collega die ervan weet is superfijn.
Ik had destijds (in mei was dat) met haar over de vakantie, zij twijfelde nog of ze wel of niet weg zou gaan.
En jij? Ja, ik ga niet, kijk maar, liet haar de positieve test zien.
Zij wist wel van vorig jaar enzo, maar ze wist niet dat ik toch weer een poging gewaagd had, ze was echt zo blij voor mij toen.
Kan me dat gesprek tijdens ons wandelingetje nog zo goed herinneren, ook haar verbaasde gezicht en haar enorme blijdschap voor mij, dat voelde fijn.

Nou, voor jou is het DE dag Chrissy, je gaat vast zenuwachtig zijn voor de echo en als je op die tafel ligt te wachten op beeld dan gaat je hard kloppen als een gek om vervolgens die enorme opluchting te voelen als je dat knippertje ziet.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed zit meis, geniet van de beelden die je ziet! 

Wat een mooi resultaat @Paulma 9 mooie rijpe eicellen, top!
Daar gaan vast een aantal mooie embryo's uit komen, paar spannende daagjes nog voor je in het verschiet dan Paulma.
Morgen de terugplaatsing van 2, je hebt er vast meer dan 2, ik gok op 4.
Dat zou mooi zijn he? 2 Terug en 2 in de vriezer.
Laat je er nu 2 terugplaatsen vanwege dat het vorige keren niet gelukt is?

Ik heb er ook telkens 2 laten terugplaatsen (indien ik er 2 of meer had dan), heb toch het idee dat het de kansen vergroot.
De kans dat ze allebei blijven zitten is niet zo heel groot, maar ik heb ook bewust dat 'risico' genomen.
Had zoiets van dat zien we dan wel weer.
Nooit zijn er 2 blijven zitten en heb ook nooit een spoor gezien van een tweede.
Als er al wat bleef zitten was bij de eerste echo al vrij duidelijk dat het om 1 kindje ging en zag ik ook echt niks van een tweede.

Balen dat de punctie pijnlijker was, maar wat jij zegt het is gelukkig snel voorbij.

Dat beurse gevoel in mijn buik heb ik ook gehad de dag erna, ook spierpijnachtig gevoel.
Dat had ze mij ook gezegd dat ik dat kon voelen.

Vanaf de tp is het idd anders dan ervoor.
Ervoor moest je een soort van rondjes maken op je buik, 5 minuutjes iedere dag, ik deed dat voor het slapen gaan, in bed.
Na de tp moest je idd beetje heen en weer wrijven, tot de positieve test, daarna mag het ook nog als je dat prettig vind.
Ik heb dat tot de eerste echo gedaan dagelijks en daarna toch ook nog wel regelmatig.

Wat mooi dat je 5 maanden met verlof kunt gaan Paulma.
Ik heb alleen mijn zwangerschapsverlof en heb ook lekker veel vakantiedagen opgespaard.
Ik heb 1 december mijn laatste werkdag, wilde eigenlijk langer doorwerken, maar met de komst van een nieuwe 'collega' die een enorme lul blijkt heb ik besloten mezelf niet langer te plagen dan nodig, dus ik ga zo snel mogelijk met verlof, ben ik er even van af.
Ik ga dan vanaf april weer werken, 2 dagen per week en dat kan ik dan heel 2022 zo doen en dan bekijk ik daarna weer of dit financieel voor mij te doen is zo.
Ik wil ook echt heel erg genieten van dit wonderbabietje en zo min mogelijk werken.

Dat vooruitlopen op de zaken is ook heel herkenbaar Paulma, dat deed ik ook, ik rekende ook al meteen de uitgerekende datum uit en na mijn eerste echo droomde ik over mijn verlof.
Doen we denk ik ook allemaal.
Wel lekker zo in juli, heb je je verlof in de zomer.
Ik zit midden in de winter met mijn verlof en als het weer mooier weer wordt dan moet ik weer gaan werken....
Ach ja, het is wat het is he?

Nou Paulma, succes morgen met de terugplaatsing! 

Succes meisjes, ik vind het zo spannend allemaal voor jullie!
Ik duim keihard mee voor mooie echo's, dubbele terugplaatsing, goede zwangerschappen en mooie babietjes in 2022! 🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah wat irritant dat je een vervelende nieuwe collage hebt Kitje! Ik kan mij voorstellen dat je daar geen zin in hebt en dan heb jij de kans daaraan te ontsnappen door je verlof datum aan te passen. Gelijk heb je!! En ook fijn dat je na je verlof heel 2022 maar 2 dagen hoeft te gaan werken. Wauw!! Dat klinkt ook alsof je maximaal de tijd neemt om van je kleintje kan gaan genieten! 

Ja, ik ga voor 2 omdat het tot nu toe nog geen enkele keer is gelukt. Hopelijk helpen ze elkaar innestelen. dat lees je wel eens. Ik lees ook wel eens minder positieve berichten over het terugplaatsen van 2 tegelijk. Maar Hou gewoon vast aan de positieve uitleg 😜. In totaal 4 bruikbare embryo's (2 vers) en 2 cryos zou prachtig zijn! Ik merk dat ik daar momenteel niet heel zenuwachtig over ben. Veel minder dan de eerdere pogingen. Misschien wel omdat ik er nu zelf toch helemaal niets aan kan doen. Alleen hopen dat de laboranten hun werk goed doen en afwachten...

Toch bijzonder he Kitje, dat je geen spoor van de tweede hebt gezien bij al die keren. Lost dat embryootje dan vanzelf op of zo? 

Ja, als deze keer mag lukken is verlof in de zomer wel ultiem! Maar ik zou het op welk moment van het jaar uitstekend vinden! Ik denk wij allemaal die er zo veel moeite voor moeten doen. Plannen is echt geen optie! Ik heb een vriendin die echt mega makkelijk zwanger wordt en zij heeft een keer gezegd dat ze echt niet begrijpt dat er mensen zijn die in de winter bevallen. Ik vond het zo'n domme opmerking!! Leuk dat zij die nog nooit een miskraam heeft gehad en van elke keer dat haar man naar haar kijkt al zwanger wordt een beetje kan mikken op een lekkere verlof periode. Maar dat is voor de meeste mensen natuurlijk niet zo. Werd er echt een beetje boos van toen ze dat zei. Terwijl ik toen nog niet eens bezig was met zwanger willen worden. Zou ik het al aangevoeld hebben?

Hoe is het Chrissy?? Hier zit ik duimen te draaien voor je!! 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zwaar irritant @Paulma en ik merk ook dat ik er niet zo goed tegen kan op het moment.
De zwangerschap verloopt dan wel vlotjes, maar heb sinds een week of wat veel nachtmerries snachts, wordt veel wakker, moet vaak plassen, kennelijk hoort dat erbij, maar fijn is het niet.
Ik werk nu 4 dagen, de bedoeling was eigenlijk om dan door te werken tot 4 weken voor de bevalling (als dat lukt), maar vanaf november moet ik ook al mijn uren weer op kantoor gaan werken, terwijl ik nu nog een dag in de week thuis kan werken, wat voor mij een stuk rustiger is.
Dus ik had alles bij elkaar opgeteld, een lul op het werk, alle dagen naar kantoor, de nachtmerries (hopelijk houden die op) en een zwangerschap die in het laatste trimester ook zwaarder wordt, denk nee, ik ga mezelf niet plagen, hoppekee met verlof zodra het kan.
Na mijn verlof 'hoef' ik maar 2 dagen, dus dat scheelt een boel.

Ik heb idd heel bewust voor die 2 dagen gekozen, ik kan een heel eind opvangen met mijn vakantiedagen en vanaf augustus 2022 wordt het ouderschapsverlof voor 50% betaald voor een periode van 9 weken, dan heb ik tot die tijd mijn fulltime salaris en daarna nog 75% ofzoiets, voor maar 2 dagen werken.
Het voelde voor mij goed om dit zo te doen, ik heb een poep tijd gehad toen mijn zoon klein was, ik kan dat met hem nooit meer over doen, maar met dit kindje kan ik het wel nog een keer meemaken, ik heb me echt voorgenomen hier ontzettend van te gaan genieten nu.

Dat heb ik idd ook gelezen, van dat ze elkaar kunnen helpen.
Volgens de embryoloog die ik gesproken heb met mijn laatste behandeling is het dan wel belangrijk dat je 2 ongeveer 'gelijke' embryo's laat terugplaatsen, dus qua kwaliteit even goed en even ver in ontwikkeling.
Want als je een hele goede en een matige zou laten terugplaatsen dan zou ook die matige de hele goede naar beneden kunnen trekken.
Ze zei ook dat de kans op een zwangerschap 10% groter was met terugplaatsen van 2 en vond mijn keus voor 2 een slimme keus.
Wat er wel of niet van waar is, ik weet het niet, voor mij voelde het terugplaatsen van 2 ook goed en als dat voor jou ook zo voelt Paulma, dan lekker zo doen.

Na de punctie is er idd geen invloed meer die je kunt uitoefenen, nu is het afwachten hoeveel er goed bevrucht zijn en goed doorontwikkelen.
Met 9 mooie rijpe eitjes heb je iig goede kansen op een aantal mooie embryo's.

Ja, heel maf idd dat je daar niks van terug ziet.
Ik ben nu 2x zwanger geworden van 1 kindje na een terugplaatsing van 2 embryo's, vorig jaar in juni en nu.
Ik heb wel 2x een hele kleine bloeding gehad ongeveer een week na de terugplaatsing.
Of ik dat met mijn zoon destijds ook gehad heb weet ik niet, want ik had toen geen inlegkruisjes omdat die zwangerschap een natuurlijke was, dus ik had ook geen bollenrommel waar ik die inlegkruisjes voor nodig had.
Het bloedverlies was ook maar weinig, dus wellicht is dat een innestelingsbloeding geweest, of is dat het embryootje geweest wat niet is blijven zitten, ik weet het niet.
Heb er weleens op internet naar gezocht en meestal lees je dan toch wel dat het gewoon oplost en verdwijnt.
Zo'n paar dagen oud embryo is ook vrijwel niet zichtbaar, is geloof ik 1 mm ofzo.

En wat nu verstandig is... Ik heb echt geen idee. Was ik ook zwanger geworden als ik er 1 had laten terugzetten? Of hebben ze liggen knokken om een goed plekje in mijn bms en heeft er eentje gewonnen? Was die andere wel blijven zitten als ik ze 1 voor 1 had laten terugzetten?
De meningen zijn erover verdeeld en we weten niet hoe het was geweest als we een andere beslissing hadden genomen.
Volg gewoon je gevoel daarin, dan doe je het nooit verkeerd.

Voor mij maakt het jaargetijde ook geen fluit uit.
Voor ons valt er weinig te plannen, daarbij hebben wij ook niet de luxe om even een half jaar te wachten voor een 'betere' tijd.
Althans, ik had die tijd niet.
Je bent toch afhankelijk van wanneer je een traject in kunt gaan en we doen er zoveel voor en dan is het ook nog eens een gekke tijd.
Heb ook al eens last minute annulering gehad (maart 2020) dus ik wacht niks meer af, als het kan en mag, dan meteen ervoor gaan, want stel je wacht ermee en er zijn weer allerlei lockdowns dan heb je alsnog niks.
Het is idd makkelijk gezegd als je jong bent, een partner hebt, in een vloek en een zucht zwanger wordt, geen medisch traject hoeft doorlopen en dus ook niet afhankelijk bent van medici, maar dat vind ik nogal wat om te zeggen, ik snap dat je er een beetje boos om werd ja, zou ik ook hebben.

Als mijn zwangerschap van vorig jaar wel goed verlopen was, dan was ik toen 7 maart uitgerekend geweest.
Dus de kleine was dan vermoedelijk in februari gekomen omdat ze me niet tot 40 weken wilden laten doorgaan.
Maar kinderen komen ook weleens te vroeg, dus misschien was die dan wel in januari gekomen, of december, zit je nog met een 'winterbaby'
Dan kun je alles nog zo goed plannen, maar als die te vroeg komt dan valt alsnog je planning in duigen.

Dat ik nu weer zwanger heb mogen worden vind ik zo'n kostbaar geschenk en het maakt me zo blij en gelukkig.
De kans dat die met kerstmis komt is aannemelijk, of met oud en nieuw, het kan allemaal, ja dat is dan maar zo.
En dan hoef ik ook niet door weer en wind in de kou naar mijn werk, is ook fijn ergens wel, lekker in de winter cocoonen, binnen blijven of een winterwandeling maken met de kleine, verheug me er nu al op!

Benieuwd ook naar Chrissy, maar ja, misschien heeft ze vanmiddag pas de afspraak....
Wij zijn veel te nieuwsgierig Paulma 😊😅

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kitje@Paulma: Ik zal jullie maar gelijk uit jullie lijden verlossen. Er was vanmiddag een mooi kloppend hartje te zien!

En ik was me toch zenuwachtig! Pfft ben nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een echo of behandeling als nu. Ik had weer de oudere mannelijke arts en die riep gelijk toen ik binnen kwam: 'Je hebt je aan onze afspraak gehouden he' 'Je bent gewoon zwanger!'
Was al zo leuk!

Direct maar een echo gemaakt en bij de eerste blik daarop riep hij al: 'Het ziet er goed uit, ik zie een mooi, stevig kloppend hartje'.

Ik kon er zelf nog niet veel van maken hoor maar het flikkerende hartje heb ik mooi kunnen zien! Zo bizar gewoon! Ik kijk soms nog maar even naar het filmpje dat mijn man gemaakt heeft om het weer even echt te beseffen.
@Paulma en jij ook fantastisch nieuws! 9 eitjes wooow! Dat moet haast wel goed komen! Ga zo voor je duimen!

En fijn dat je de massage bij Hosnia ook zo fijn vond! Na de terugplaatsing mag je voor de innesteling inderdaad alleen maar een beetje wrijven. Ik heb dat ook elke avond gedaan voordat ik ging slapen. Vond dat ook wel eventjes ontspannend ofzo.

Bij mijn IVF had ik ook voor 2 terugplaatsingen gekozen als er meer dan 2 eitjes waren geweest. Het schijnt idd dat ze elkaar kunnen 'helpen'.
@Kitje Dan heb ik dat toch goed gehoord dat Hosnia inderdaad op haar 42ste nog een kindje heeft gekregen. Het vertrouwen in je lichaam dat ze je geeft vond ik ook heel fijn!

Wat ik qua aantal uren werk ga doen weet ik nog niet precies. Ik ben nu uitgerekend op 1 juni en ik zou dan in september sowieso nog vakantie na het verlof willen opnemen. Verder zit ik er ook nog aan te denken om dan misschien ouderschapsverlof op te nemen voor 1 dag in de week en dan 3 dagen te weken. 3 Dagen is namelijk wel het minimum bij ons. Verder hopen we dat man ook nog een dag minder kan gaan werken.
Is dat niet pas ingevoerd dat 50% ouderschapsverlof doorbetaald moet worden? Dat zou het wel wat aantrekkelijker maken in ieder geval Heb het er nu even met mijn man over hahaha.

Nou, een hele mooie terugplaatsing morgen en ik ga duimen voor nog een aantal mooie cryo's@Paulma

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Whoohooooo, wat een mooi en fantastisch nieuws @Chrissy!
Super gefeliciteerd, had ik al gedaan na je test, maar nog maar een keer.
Ik ben zoooo blij voor jullie!

Wat een fijne arts om jullie meteen zo te ontvangen met die woorden en je meteen uit je lijden te verlossen door te zeggen dat het goed is.
Een mooi, stevig kloppend hartje dat klinkt echt top Chrissy.
Nee, zo'n eerste echo is weinig van te maken, een vruchtje van amper 1 cm groot dat eruit ziet als een vlek, in de verste verte geen kindje in te ontdekken, maar dat hartje, dat is alles wat je moet zien met 7 weken.

Wat leuk dat je man het gefilmd heeft ook, je gaat de komende tijd nog vaak vol ongeloof kijken naar dit mooie kloppende hartje, geloof mij maar.
Dat de zenuwen door je lichaam zouden gieren had ik al verwacht, het is ook retespannend, je gaat horen of het goed zit of niet.
En al die spanning die dan van je afglijdt, na die woorden 'het ziet er goed uit' die ontlading.
Jullie lopen vast al de hele verdere dag met een grote grijns van oor tot oor.

Qua uren werken gewoon ff over nadenken idd wat je wil en wat de mogelijkheden zijn.
Je hoeft nu nog niet alles te beslissen, laat dit eerst maar even bezinken en tot je door dringen en dan zie je over een poosje maar verder.
Geniet lekker van dit wondertje dat in je groeit.

Dat van 50% doorbetaald is nog niet ingevoerd Chrissy, dat gaat in augustus 2022 en geldt voor de eerste 9 weken.
Dit mag zowel jij als je man opnemen.
Dus jij mag 9 weken opnemen en je man ook.
De voorwaarde hiervoor is dat je dit opneemt voor de eerste verjaardag van je kindje.
Je kunt dan kiezen voor volledig ouderschapsverlof, dan krijg je dus maximaal 50% van je salaris doorbetaald, of gedeeltelijk.
Als je nu bijvoorbeeld 4 dagen werkt en je neemt dan bijvoorbeeld 1 dag ouderschapsverlof, dan krijg je 3 dagen salaris en van die ene dag dat je dan verlof opneemt die krijg je voor 50% betaald.

Zo kunnen jullie, jij en je man, langer genieten van jullie kindje zonder meteen hurry up te gaan werken, als jullie dit willen.
Daarna heb je ook nog recht op ouderschapsverlof (in totaal 26x het aantal uren dat je werkt) maar dan is dat volledig onbetaald.
Dat zou je dan moeten berekenen of je dat kunt bekostigen financieel.
Voordeel is wel dat je dan wel je normale contracturen behoudt en dus altijd terug zou kunnen naar de uren die je nu ook werkt als je dat zou willen.

Hier vind je meer info over het ouderschapsverlof in 2022:
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/04/20/ouderschapsverlof-deels-betaald-vanaf-augustus-2022

Wat jij bedoeld met 'onlangs ingevoerd' is denk ik het verlengde partner verlof.
Dat is in 2020 ingevoerd, dan kunnen partners 5 weken lang verlof krijgen na de geboorte voor maximaal 70% van het salaris.
Ik heb me hier verder niet in verdiept omdat ik geen partner heb, maar voor jouw man (en ook die van jou Paulma) kan het wel nuttig zijn te weten.
Hier vind je informatie over het verlengde partner verlof:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geboorteverlof-en-partnerverlof/geboorteverlof-voor-partners

Beide soorten staan dus los van elkaar, jouw man kan dus gebruik maken van beide regelingen, dus het partnerverlof van 5 weken en ook het ouderschapsverlof.

Nou, ik ga een alcoholvrije borrel nemen op jullie kindje Chrissy en ik wens Paulma veel succes toe morgen.
Paulma, dit komt voor jou ook goed, dat weet ik zeker, we zitten in zo'n positieve flow hier!
Leuk ook, dan zitten jullie best dicht bij elkaar.
Chrissy 1 juni en Paulma 4 juli, wat een mooie lente/zomerkindjes gaan dat worden!

Wat een mooi nieuws, ik ben er zelf helemaal blij van geworden hiero.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier heb geschreven...

Wat een mooie positieve berichten hier. @Kitje, zo fijn om te lezen dat alles goed gaat met de zwangerschap en dat je alweer in trimester 3 zit!🤗

@Paulma, wat een geweldige oogst! Ik heb wel meegelezen hoor en zat enorm voor je te duimen. Toen je de laatste tussenstand van het aantal follikels + grootte hier had genoemd, wist ik zeker dat je een mooie oogst zou gaan hebben. Heeeeeel veel succes met de terugplaatsing. Mijn duimen draaien nu ook weer voor je! Op naar je zomer-beebs!😘

@Chrissy, echt geweldig nieuws!! Gefeliciteerd!!👯‍♀️👯‍♀️ Ik zat al die tijd ook enorm voor jou te duimen... Wat mooi zeg al die positieve berichten en wat een wondertjes allemaal. 

Ik heb zelf een behoorlijk zware en spannende periode achter de rug waardoor ik mezelf helemaal in m’n eigen bubbel teruggetrokken heb. Ik vond het ook best moeilijk om de berichten te lezen van de andere dames hier die het ook moeilijk hadden op dat moment, waarbij het berichtje van @Aslyn me heel erg aangreep. Mocht je stiekem meelezen: ik hoop dat het alweer wat beter met je gaat en dat je jezelf weer hebt kunnen opladen. Een pauze nemen van het traject om weer goed te kunnen relativeren is een gezonde stap. Ik heb het ook gedaan (ondanks dat voor mijn gevoel elke maand telde), maar uiteindelijk kon ik hierdoor wel beter de ups en de downs die hierna volgden beter dragen. Wish you all the best girl!❤️

Zoals ik al aangaf heb ik het best moeilijk gehad de afgelopen maanden, waarbij een gecancelde tp op dag 5 echt een behoorlijk dieptepunt was. Uiteindelijk kreeg dit dieptepunt toch een gouden randje en bleek geduld hebben en de embryo nog een dagje langer te laten ontwikkelen totdat hij in het juiste stadium was ontwikkeld een master-zet. Lieve meiden, echt een godswonder, want deze die-hard is na de cryo TP bij mij blijven plakken!❤️

Vanaf het moment van de positieve test was ik verlamd van angst aangezien ik toen daadwerkelijk weer hetgeen wat ik het liefste wil in mijn leven kon gaan verliezen en een klote periode heb gehad bij de miskraam van vorig jaar. Inmiddels voel ik me weer rustig(er) en heb ik er veel vertrouwen in omdat ik de kleine zo nu en dan ook echt voel. Geen harde trappen nog, maar wel geduw als ik op m’n zij lig. Alsof de kleine kon aanvoelen dat ik dat nodig had om m’n vertrouwen te laten groeien.😍

Ik knijp elke dag even in m’n arm omdat ik het nog steeds niet kan geloven.

Lieve meiden, geef alsjeblieft niet op. Hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt allemaal. Wonderen kunnen echt gebeuren en daar is mijn verhaal er ook weer 1 van.🙏❤️ Ik gun ons allemaal vanuit het diepste van m’n hart zo hard dit wonder!!!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve @Jennie80 ik raakte gewoon helemaal ontroerd bij het lezen van jouw verhaal, de tranen rollen over mijn wangen van blijdschap voor jou, ben ook een emo wrak soms door al die hormonen, maar wat gun ik je dit!
Na alle ellende die jij meegemaakt hebt, echt diep respect hoe jij in het leven staat.
Zoveel tegenslag en zo'n moeilijke tijd en dan zo'n mooi nieuws brengen Jennie, ik ben zo blij voor jou!

Ik kan me je angst zo goed voorstellen, ik heb dat zelf ook ervaren.
Elke echo en elke controle, vooral die met de 16 weken die was echt killing voor mij omdat die bewuste controle vorig jaar de controle was geweest waarop ik geen hartje meer had gehoord als ik niet doorverwezen was naar het ziekenhuis toen.
De enorme opluchting iedere goede controle en de enorme stress vantevoren, ik kan me zo goed verplaatsen in hoe jij je gevoeld moet hebben de afgelopen tijd.

Kan het zijn dat je dat geschreven hebt van de zomer ergens? Van die last minute gecancelde terugplaatsing?
Ik kan me dat namelijk ergens herinneren dat jij dat schreef, of ben ik nu van de wap?

Maar je voelt je kindje dus al, dus dan ben je al de 16 weken voorbij dan? Wow Jennie, wat ben jij goed in geheimpjes bewaren joh!
Hoe ver ben jij nu dan? Ik ben wel heel nieuwsgierig he? 😅

Jeetje, wat gaat 2021 mooi eindigen zo zeg, ik kan er met de pet niet bij, zoveel positiviteit, zoveel geluk, zoveel wonders, wow, ik vind het prachtig en ik ben zo vreselijk blij voor iedereen, ik kan het niet eens beschrijven.

Nou @Paulma met deze flow kan het niet anders dan dat jij nu volgt hoor, jij krijgt morgen 2 mooie embryo's terug waarvan er minstens 1 blijft plakken, dat kan bijna niet anders.

Ik hoop dat de andere meisjes die hier schreven en nu stil zijn ook stiekem net als Jennie zwanger zijn en hier bommetjes komen droppen binnenkort, ik hoop dat zo!

Goh, wat een mooi wonder, je hebt zo gelijk Jennie, hoe moeilijk het soms lijkt en hoe lastig een traject kan zijn, hoeveel hobbels we ook moeten nemen soms, never give up!

Jennie geniet van je wondertje, ik wens je zoveel geluk toe, die harde trappen komen nog wel hoor en dan lig je snachts ook wakker van een kleine druktemaker die precies op het moment dat jij wil slapen bedenkt 'laat ik eens gaan kopje rollen'  😅😬


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

WAUWWWWWW @Jennie80 gefeliciteerd!! Wat een prachtig nieuws. Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe dit is gelopen. Is de 5 daagse TP gecanceld om die 1 dag langer te laten ontwikkelen? Of gaat dat om een andere cryo? Hoe ver ben je inderdaad nu? Ben je toevallig ook bij Hosnia geweest 🤣 

Ben je nog in het ziekenhuis onder controle? Of bij een verloskundige praktijk? Wil je het geslacht weten? Of weet je het zelfs al? vragen genoeg....

Ik kan mij best voorstellen dat je in je eigen bubbel zat tot je meer vertrouwen kreeg in de zwangerschap. Maar heel fijn dat je het met ons wilde delen. Want inderdaad wat een positieve flow hier!!!! Ik hoop 🤞 zo dat ik daar op kan meeliften!

Handige informatie @Kitje via de linkjes. Nu dus ook nuttig voor Jennie! En misschien anderen die stiekem mee lezen en goed nieuws hebben.... 

Wat een super fijne arts @Chrissy! Dat hij zo fijn reageerde en ook meteen duidelijk was dat het er allemaal goed uit ziet. Het klinkt alsof hij zich goed kan inleven in hoe spannend zo'n moment is en dat je graag zsm wil weten wat de situatie is. Ook erg fijn om dat je man die video heeft gemaakt, prettig om die te kunnen bekijken wanneer je maar wil (of als je even twijfel voelt). Wanneer heb je de volgende echo? En mag je dan over naar een Verloskunde praktijk? Of nogmaals in het ziekenhuis?

Ik heb zojuist de terugplaatsing gehad. Het is dag 3 en de ene embryo was 8 cellig en de andere was 10 cellig (!). Ze zagen er mooi uit dus de arts was hoopvol. De eerdere verse terugplaatsingen waren 7 of 8 cellig. Dus ik was erg te spreken over deze combinatie! Er zijn nu nog 3 in de running om nog 1 dag verder te ontwikkelen en daarna hopelijk goed genoeg zijn om in te vriezen, maar de arts denkt niet dat ze het alle 3 gaan redden. Ze vertelde dat 2 ietsje achter lopen, dus het is nog even spannend. Maar hopelijk is het alleen reserve en niet nodig. Ik ga lekker broeden en elke avond ook die wrijf massage doen volgens de uitleg van Hosnia.

En dan hoop ik zo ontzettend mij bij jullie te voegen!!!

Liefs 😘

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, @Paulma weer met het interview 😂 Moest toch wel lachen toen ik al die vragen aan Jennie voorbij zag komen.
Ik was ook benieuwd naar alles, maar denk och, dat vraagt Paulma morgen allemaal wel... 😂
Die Hosnia toch, zou toch wel een mop zijn als blijkt dat Jennie daar ook geweest is.
Dan gaat Hosnia het druk krijgen met ons 40 plussertjes vrees ik, iedereen naar Hosnia want zij kan wonderen verrichten...

Ja, denk ik deel de linkjes maar ff, scheelt jullie zoekwerk en is handig om te weten toch?
Weet je meteen hoe en wat en gezien jullie verlof allemaal zo'n beetje in de zomer gaat plaatsvinden kun je er nog mooi ouderschapsverlof aan vastplakken.
Als ik rond die tijd was uitgerekend dan had ik die 9 weken volledig vrij genomen, maar ja, ik kreeg het niet overbrugd tot die tijd dus dan maar zo met 2 dagen werken.
Weet alleen niet hoe dat zit met zelfstandige Paulma, of je daar dan ook recht op hebt.
Het is jou wel bekend dat je een ZEZ uitkering kunt aanvragen trouwens?
Je krijgt alleen maar bijstandbedrag dan, maar iets is beter dan niets toch?
Kun je aanvragen als je 24 weken zwanger bent, info vind je hier.

https://www.uwv.nl/particulieren/formulieren/aanvragen-zez-uitkering.aspx

Een 10 cellige op dag 3 is supergoed Paulma, ze 'moeten' 8 cellig zijn dan, dus eentje 8 cellig en eentje 10 cellig is helemaal top.
2 Mooie emmy's die nu lekker warm bij je zitten en nog 3 voor de herkansing.
Jammer dat er 2 wat achterblijven, maar misschien trekken ze nog bij.
Voor nu ga ik dan uit dat je eentje in de vriezer gaat krijgen, maar die heb je niet nodig hoor, ja, voor broertje of zusje, maar we zitten in zo'n positieve flow hier, jij test over 2 weekjes (toch? 2 weekjes? wanneer precies?) gewoon kei positief hoor, daar ben ik van overtuigd.

Ja, vooral het buikwrijven van Hosnia doen, iedere dag half uurtje wandelen (is goed voor de doorbloeding) en spruitjes eten.
Supergoed ook, spruitjes.
Goed je vitamines nemen en buikje warm houden.
Komt helemaal goed Paulma! 🤞

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik twijfelde nog even of ik alle vragen zou stellen maar ben te nieuwgierig. Hopelijk vind je het niet erg @Jennie80!

Ik mag op dinsdag 26 oktober testen. En ik moet het die dag ook doorgeven. Maar misschien weten sommigen van jullie nog dat ik de vorige keer op de officiële test datum negatief heb getest en pas twee dagen later positief. Dat maakt die datum lastig, hij ligt nu namelijk weer precies 15 dagen na de punctie, net als de vorige keer. De vraag is of de vorige keer alleen een late innesteling was of dat het pas laat positief testen ook iets zegt over "of het goed zit". Ik kan ook niet zeggen of het "normaal"  is voor mij om pas laat HCG aan te maken want de eerste keer dat ik zwanger was heb ik pas een paar dagen na NOD voor het eerst getest en was die toen wel positief. 

Ik denk dat ik dinsdag 26 oktober ga testen, en niet eerder want dat is denk ik bij mij al helemaal niet zinvol en alleen maar teleurstellend.... En als ik mij toch anders voel en een negatieve test heb gewoon weer een paar dagen later nogmaals ga testen of zo. Daarnaast vind ik dinsdag niet echt een fijne test dag. Ik heb het nu wel aangepast met werk, dat ik die dag thuis ga werken. En mijn man ook, dat is in elk geval prettiger dan naar kantoor moeten....

Die spruitjes ga i straks meteen halen!! HAHAHA, alles aangrijpen he! Ik vind spruitjes lekker, dus geen straf om die de komende weken iets vaker te eten!

Ja ik wist wel dat ik iets via het UWV kon krijgen als je zwanger bent maar had de regels nog niet opgezocht. Wel interessant, als het een meerling is krijg je de uitkering langer.. Top natuurlijk (dus blijf maar allebei zitten schatjes 😜)  Maar wel vreemd dat je als je in loondienst bent niet langer verlof krijgt toch? 

Ik ben nu 3 jaar zelfstandige, toen ik begon heb ik een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) afgesloten die specifiek ook uit zal keren als ik zwanger ben (wel 1 maand wachttijd) dus zal eens uitzoeken of dat naast de UWV uitkering is of dat het het een of ander is, Ik betaal flink elke maand voor die AOV dus zou het eigenlijk gek vinden als het niet samen kan gaan... Maar again, misschien even niet vooruitlopen op de zaken!

Fijn weekend!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat weet ik nog @Paulmadat dat de vorige keer zo ging met jou.
Lastig wel dat je niet weet of dat iets is dat bij jou hoort, wat ik zelf wel gezien heb toen ik die waarden eens googelde is dat er hele grote verschillen in kunnen zitten in hoeveel HCG iemand heeft.
De ene heeft echt veel meer dan de andere.
Ik las echt berichten van mensen die wel 4x zo hoog hadden als ik op dezelfde termijn, het maakte mij toen ook onzeker.
Maar volgens de artsen gaat het niet om de beginwaarde maar om de verdubbeling ervan en die was bij mij wel goed.
Wat mij leerde is iig dat de een gewoon meer aanmaakt dan de ander en dat zou dan ook weer wat zeggen over het ziek zijn of niet, dat zou veroorzaakt worden door HCG en mensen die daar heel veel van hebben, hebben ook een grotere kans op misselijk zijn.
Ik snap wel dat het jou nu wel beetje onzeker maakt, hoort het bij jou? Was het een late innesteling? Of is het uberhaupt geen goed teken als je pas laat HCG kunt meten?

Ik heb zelf nooit eerder getest dan de afgesproken dag met de behandelaar, ik denk dat ik mezelf gek zou maken ermee, dus ik kan me heel erg goed voorstellen dat jij dat nu zeker niet doet, zeker gezien je vorige ervaring.
Misschien dat je voor de zekerheid 2 testen van een verschillend merk kunt nemen?
Kan best zijn dat er verschil in zit, in de meting van de testen.
En idd slim om dan paar dagen later nog eens te testen, dan zou ik wel doorgaan met de medicatie als je die hebt.

Ik heb altijd het 'geluk' gehad dat ik op vrijdagen moest testen, een dag dat ik niet hoef te werken.
Maar snap dat een dinsdag een rottige dag is idd, zeker als je dan daarna moet gaan werken.
Ik was er niet toe in staat geweest de laatste keer, om te gaan werken, ik was zo van de wap dat het positief was toen, heb een uur bibberend en huilend op de bank gezeten met die test in mijn handen.

Van spruitjes heb ik ooit eens gelezen dat het heel goed voor je is, voor de vruchtbaarheid en daar zou veel foliumzuur in zitten.
Ik vind ze ook lekker (en het jaargetijde voor spruitjes is nu ook goed) dus voor mij ook geen straf spruitjes te eten.
Kijk, hier vind je meer info over het eten van spruitjes met een kinderwens:

https://www.nu.nl/lifestyle/3645851/spruitjes-eten-zorgt-meer-vruchtbaarheid.html

Verder staat er op de site van Dunya IVF een IVF dieet met allemaal producten erin die je juist wel of niet moet eten.
Moet je eigenlijk al vooraf mee beginnen, maar kan nu natuurlijk ook geen kwaad.

https://www.dunyaivf.com/en/blog/your-ivf-diet/

In loondienst krijg je ook langer verlof met een meerling, de regels daarin zijn hetzelfde als bij een zelfstandige.
16 weken in totaal met 1 kindje en 20 weken met een meerling.
Je 'moet' ook eerder met verlof met een meerling, met 1 kindje mag je tot 4 weken tot de bevalling werken, met een meerling dacht ik tot 32 weken, weet niet precies omdat ik me er niet heel erg in verdiept heb gezien er bij mij eentje is blijven zitten.

Soms heb je recht op beide uitkeringen Paulma, dat zou je even na moeten vragen bij die AOV of je daar ook een zwangerschapsuitkering krijgt, dat weet ik niet, maar als je in loondienst bent en zelfstandig bijvoorbeeld dan kun je beide uitkeringen krijgen.
Eentje via je werkgever voor je 'normale' salaris en eentje via UWV voor maximaal het minimum salaris.
Dit heeft te maken met hoeveel uren je werkt, als je minder werkt dan 1225 per jaar dan krijg je ook minder uitkering, werk je meer, dan gaan ze er vanuit dat je minimaal het minimum salaris hebt verdiend.
Maar je krijgt nooit meer dan dat je voorheen verdiende, dus ze kijken dan naar je inkomsten en dan vullen ze aan tot max het minimum salaris, maar kan dus ook zijn dat je minder krijgt.
Anyway, gewoon aanvragen die hap en dan hoor je het vanzelf wel.

En vooruitlopen op de zaken doen we allemaal toch? 😅

Fijn weekend iedereen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jennie80 En dat komt hier dan ook gewoon even prachtig nieuws droppen! 😃 Gefeliciteerd! Ben benieuwd ook benieuwd hoe ver je al bent, maar ga eerst maar even de vragen van Paulma beantwoorden hoor haha. 

@Paulma Dat klinkt als een héle mooie terugplaatsing van 2 hele mooie embryo's! 🥰  Ik hoop dat je inmiddels ook al weet of je nog wat cryo's over hebt. Gewoon voor de zekerheid zeg maar hihi, want hier gaat er gewoon ééntje van blijven plakken hoor! Dat zegt mijn gevoel! 🍀 

Dat testen ja..... Ik geloof niet dat ik je daarin de beste raad kan geven hihi 😉 Bij de 7 weken echo was het vruchtje bij mij wel 2 dagen kleiner en dat zou ook met een late innesteling te maken kunnen hebben zei de arts. Ik testte de ochtend na de testdag echter wel positief. Voor alle duidelijkheid heb ik maar wel de Clearblue test 'Zwanger / Niet zwanger' gedaan.  Na de IVF poging had ik me namelijk blind zitten staren op een vaag streepje en dat wilde ik niet meer. Overigens heb ik daarna nog wel een streepjestest gedaan, omdat ik het leuk vind om die te bewaren.  En die knalde overigens van het scherm af 🙂 


@Kitje Heel erg bedankt voor alle info over het bevallingsverlof en ouderschapsverlof. En weet je wat het grappige is? Ik heb over die onderwerp ooit eens 20 jaar geleden mijn afstudeerscriptie geschreven hihi. Toen was er alleen nog een stuk minder geregeld dan nu. 
Voor ons komt dat ouderschapsverlof vanaf augustus 2022 wel heel gunstig uit. Althans voor mijn man dan 🙂 En ook de 5 weken aanvullend bevallingsverlof heb ik net even zitten uitrekenen. Hij zou dan na mijn verlof nog  3 maanden 1 dag per week geboorteverlof kunnen opnemen totdat het kindje 6 maanden is (70% betaald) en daarna nog 1 dag per week ouderschapsverlof totdat het kindje een jaar is (50% betaald) en daarna dus nog onbetaald ouderschapsverlof.  

Maar goed, laten wij vooral ook niet al te hard op de zaken vooruit lopen 🙂 Alhoewel ik wel steeds meer vertrouwen krijg dat het goed blijft gaan. Pas wanneer het niet goed gaat, dan zien we wel weer. Inmiddels ben ik naar dat stadium overgestapt en dat bevalt goed 😉 

Verder heb ik afgelopen vrijdag een héél fijn telefoongesprek gehad met de 'kleine' verloskundigenpraktijk waar ik voor heb gekozen. Ik heb daar zo'n goed gevoel aan over gehouden; wat een lieve en fijne mensen daar! Volgende week ga ik de verloskundige ontmoeten. Op de volgende echo moet ik nog 3 weken wachten. Denk dat dat wel weer even spannend gaat worden, maar tot die tijd blijf ik even genieten van de roes waar ik nu nog in zit. 


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die berekening van jou klopt niet helemaal @Chrissy.
Het deels betaalde partnerverlof heb ik me niet in verdiept omdat het voor mij volledig niet van toepassing is, dus dat zou je dan even zelf verder moeten uitvissen, maar ik vermoed dat dat op hetzelfde neerkomt als het betaald ouderschapsverlof.

Het betaald ouderschapsverlof geldt voor beide ouders, dus voor jou en voor je man, dit geldt voor een periode van 9 weken.
Dit is ook echt maar 9 weken, dus ook als je maar 1 dag per week opneemt, dan krijg je 9 weken lang 50% van die ene dag betaald.
Neem je volledig ouderschapsverlof voor al je uren, dan krijg je 50% betaald van al je uren.
Het is dus niet zo dat je dat kunt uitsmeren over een langere periode zoals met het onbetaald ouderschapsverlof wel kan.

Het geeft wel meer mogelijkheden om langer thuis te blijven of een langere periode minder te werken.
Die 2x 9 weken (voor jou en je man) moeten wel opgemaakt worden voordat jullie kindje 1 jaar is.

Het is dus een iets andere regeling dan het onbetaalde ouderschapsverlof.
Overigens is die wet er vandeweek doorheen gegaan en is nu definitief.
Voorheen waren het plannen die waarschijnlijk door zouden gaan, maar het is nu dus zeker en gaat in op 2 augustus 2022.
Ook als je kindje voor die tijd geboren wordt kun je dus gebruik maken van deze regeling, dus dat geld voor ieder van ons die op dit moment zwanger is of wordt.

Het wordt dan door je werkgever ingediend bij het UWV, dus bespreek dat vooral ook met je werkgever als je strakjes je verlof e.d. gaat bespreken, dat je hiervan gebruik zou willen maken, je man moet dat dan ook met zijn werkgever bespreken, ook dat partnerverlof van 5 weken en dat is volgens mij ook echt maar 5 weken, dus ook niet uit te smeren over een langere periode.
Je kunt het dacht ik wel in delen opnemen, dus hoeft niet 5 weken achter elkaar, maar zit meen ik wel een maximum leeftijd van je kindje aan verbonden waarbinnen je dit dan moet opnemen, zoek dat ff goed uit dat je jezelf strakjes niet misrekent want dat zou zonde zijn.

Na die 9 weken betaald ouderschapsverlof kun je de resterende 17 weken onbetaald nog opnemen tot je kindje 8 jaar oud is en daarbij geldt dus wel als je 1 dag opneemt dat je dat over een langere termijn kunt uitsmeren.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/invoering-van-2-maanden-betaald-ouderschapsverlof

Of er ook zo een regeling is voor zzp-ers is mij onbekend, voor zover mij bekend is er alleen de ZEZ uitkering van 16 weken (bij 1 kindje).
Verder is het ook zo dat je als zzp-er zelf mag bepalen of je werkt binnen de periode waarbij het voor werknemers niet is toegestaan.
Als werknemer mag je NIET werken in de periode van 4 weken voor de bevalling en 6 weken erna, maar dit mag je WEL als zzper.
Dat heeft dan geen invloed op de ZEZ uitkering.

Wat fijn Chrissy dat je zo'n fijn gesprek hebt gehad met de verloskundigenpraktijk en dat je er zo'n goed gevoel aan hebt overgehouden.
Als je aangeeft wat voor traject je gehad hebt en dat je het allemaal heel erg spannend vind (beetje aandikken hier en daar) dan wil ze misschien wel even een vluchtige echo doen voor je, zodat je iets minder lang hoeft te wachten.

Die echo over 3 weken is denk ik de termijnecho, dat is tussen de 10-12 weken, dan wordt het vruchtje opgemeten en wordt de definitieve uitgerekende datum bepaald.

Dat het kindje 2 dagen kleiner was bij de eerste echo zou ik me niet zo'n zorgen om maken hoor.
Kan idd met een late innesteling te maken hebben gehad, of een wat latere bevruchting, met een IUI zoals jij gehad hebt weet je immers niet precies wanneer de bevruchting geweest is, kan her en der een dagje schelen ook en dat weet je wel precies met een IVF of ICSI behandeling, daarnaast moet een bevrucht eitje ook nog een hele weg afleggen en is de ene daar wellicht vlotter in dan de ander.

Met mijn 7 weken echo was het heel lastig te meten vanwege de ligging van het vruchtje en kwamen er metingen uit van tussen de 6 en de 7 weken, dus er viel weinig over te zeggen.
2 Weken later was het ineens een heel ander verhaal en kon er een duidelijke meting gedaan worden.
Daarbij moet die meting ook nog eens heel precies, want zo'n vruchtje is nog niet eens 1 cm groot, dus 1 mm verschil hier of daar kan al een dag schelen.

Het belangrijkste was er, een sterk kloppend hartje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden