Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Johanna82

Ik hoop het zo voor je, het moet gewoon. Bij mijn eerste zwangerschap via iui dacht ik echt ongie te worden, voelden niets aan mijn lichaam en had menstruatie klachten. Ik had toch een dikke vette test in mijn handen. Met de laatste 6 iui's dacht ik telkens zwanger te zijn omdat ik symptomen had en keer op keer negatief, ik dacht dat ik gek werd. Alle vertrouwen die ik had in mijn lichaam was weg. Het zegt dus helemaal niets. Maar die onzekerheid is zo killing. Whaha goed excuus inderdaad. Ik blijf natuurlijk voor je duimen.

@Siepie

Wat spannend die echo die je hebt gehad. Je houd ons wel in spanning. natuurlijk zie je daar tegenop, begrijp ik volkomen. En zoals Johanna zegt kan je hier lekker alles van je af schrijven. Gonol-f heb ik al gebruikt met mijn iui traject. Alleen ga ik nu 150 spuiten i.p.v 75, ik ben benieuwd. Met 75 Gonal-f had ik maar 2 eitjes maar omdat dit traject natuurlijk weer anders is hoop ik op meer eitjes. Heb wel al ongie klachten dus kom maar op😃

@Hopefulness

Hoe is het nu met jou?

Geplaatst

@Djennadankjewel, ik heb ook geen idee meer wat ik voel. Dus ik ploeg gewoon nog 2 dagen door en dan weten we meer. Ik hoop dat je snel kunt starten! En meer gonal-f is wel best pittig spul, ik denk dat de 150 dosis je wel meer gaat geven. Ik hoop het en duim voor je!! 

@Siepie hoe was de echo? Wat is de uitslag? Ga je donderdag vliegen? Ik duim voor goed nieuws! 

@Hopefulness ik snap het als je even afstand neemt, neem je tijd. Hoop je wel weer terug te zien. Sterkte lieverd! 

Geplaatst

@Djenna en @Johanna82

Met mij alles goed. Ik bedacht me gisteren dat ik wel ff wat moest laten weten, was halverwege mijn berichtje naar jullie en toen drukte Wim op een knop... weg alles. Dus dacht ik, ik doe het morgen wel als hij op school is.

Mijn man heeft nu vakantie dus dat is ook een fijne afleiding en ook de reden dat ik minder op hetforum ben. Als hij is gaan werken heb ik nog 2 pillen op de strip en dan is het wachten op de ongi. Ik ga zo naar de apotheek voor de progy en utro.

Ik ben er even wat minder maar denk wel echt aan jullie. 

@Johanna82

Hou vol, ik kom vrijdag terug op het forum om je hopelijk te feliciteren.

Geplaatst

Wij vliegen niet donderdag 😞 Zoals het er nu uitziet hebben we maandag de punctie. 2 Follikels van 15,1 en 16,8 mm en de andere 2 zijn 10,6 mm. Dus ze moeten nog even doorgroeien. Ik baalde wel als een stekker, maar het is niet anders. BMS is 10,6 mm dus dat is wel weer goed. Nu vrijdagmorgen nog een echo en dan hoop ik groenlicht te krijgen, anders weet ik ook niet meer wat we moeten doen 🙂 Ze kunnen niet door blijven groeien.

Wat spannend @Johanna82 donderdag al testen, ik ga heel hard voor je duimen. En super lief dat jullie er voor mij zijn als ik daar in mijn uppie zit 🙂

Laat de ongi maar komen @Djenna en @Hopefulness en dat we met een paar weken allemaal fijn zwanger zijn.

Ik duim voor jullie allemaal.

😘

Geplaatst

@Siepie nou, ik snap je teleurstelling. Al die moeite.. ik hoop dat die twee de smaak te pakken krijgen en je maandag 4 mooie eitjes hebt. beter een paar van goede kwaliteit. Ik duim dat jullie kindje hier uit ontstaat lieverd! Vaak maken eitjes nog een eindsprint, ik hoop bij jou ook. We duimen door! En maandag heen, en dan zaterdag weer terug? Blijf je in de kliniek of ga je naar een hotel? 

Als ik getest heb, laat ik wat weten. Ik heb geen idee meer wat het gaat worden. Ik hoop een + maar ik vrees een -🤞🤞

Geplaatst
6 uur geleden, Hopefulness zei:

@Djenna en @Johanna82

Met mij alles goed. Ik bedacht me gisteren dat ik wel ff wat moest laten weten, was halverwege mijn berichtje naar jullie en toen drukte Wim op een knop... weg alles. Dus dacht ik, ik doe het morgen wel als hij op school is.

Mijn man heeft nu vakantie dus dat is ook een fijne afleiding en ook de reden dat ik minder op hetforum ben. Als hij is gaan werken heb ik nog 2 pillen op de strip en dan is het wachten op de ongi. Ik ga zo naar de apotheek voor de progy en utro.

Ik ben er even wat minder maar denk wel echt aan jullie. 

@Johanna82

Hou vol, ik kom vrijdag terug op het forum om je hopelijk te feliciteren.

Prima hoor, lekker genieten met elkaar! En ik hoop ook op goed nieuws, over een maandje alle vier zwanger💪💪

Geplaatst

Dank je wel @Johanna82, lief van je. Ik ga mee hopen 🙂 Ik heb er eigenlijk wel een goed gevoel over dat ze gaan groeien, alleen ben ik er nog niet van overtuigd dat ze mooie embryo`s worden. Maar ook dat hebben we niet in de hand, helaas. 

Ik slaap in een hotel, dan ben ik nog even op mijzelf. Ja ik vlieg zaterdag of zondag terug, dat hangt af wanneer ze een tp doen. Het advies is om niet dezelfde dag terug te vliegen. 

Ik ga heel hard voor je duimen dat je morgen een positieve test in handen hebt. Keep the spirit.

😘

Geplaatst

Ik heb vannacht een test gedaan. Het is echt een heel dun streepje. En mijn buik rommelt. Dus the verdict is out. We moeten het nog even afwachten. De streep is echt nauwelijks zichtbaar, dit hebben we eerder zo gehad bij onze miskramen. Ik laat het jullie weten. Voor mijn gevoel kan het echt nog 2 kanten op. 

Geplaatst

Vannacht? Haha die heb ik nog niet eerder gehoord. Maar voor nu is een streep een streep. Alvast een kleine felicitatie van mij. 😀 wacht je nu tot zondag dat je bloed moet prikken? 

Geplaatst

@Johanna82 

Ik kon het niet laten, moest even kijken of er een streep was. O wat kan ik me jouw gevoel goed invoelen. Ik had het zelfde... wd 9 en een heeeelll licht tuur streepje.

Mijn vpg zegt dat het echt nog mogelijk is... en dus liet ik mijn moed niet in de schoenen zakken. En zeg ik nu tegen jou het zelfde... Blijf positief schat.

Ik kom zondag weer even checken.

Geplaatst

Ja, dat heb ik dus ook. Het is nog niet helder. Ik denk dat ik morgenochtend nog een keer test of mss zaterdag. En de uitslag van zondag krijg ik maandag pas, dan weten we meer. Als die waarde goed is, moet ik di nog een keer naar het zk, als het dan oploopt, ben ik er wat zekerder van. Het blijft nog even onzeker! 

Ik werd rond 3 uur wakker, test gedaan. Dus tja, dat is dan denk ik ook geen 4 uur sinds de laatste keer plassen daarvoor haha. Dus had hem net zo goed niet kunnen doen😂 ongeduldig!! 

Geplaatst

Oehhh wat spannend zeg.... dan zou die vanaf nu elke ochtend wat beter zichtbaar moeten zijn toch? Of een digitale doen... het klinkt wel hoopvol... Ik ga gewoon door met duimen... 

Na hoeveel dagen na de primolut werd jij ongie? Zit er zo op te wachten nu,maar er komt niks.

Geplaatst

Nou dames: deze testen zijn wel duidelijk! Jeeuh!! Nu hopen dat het blijft en doorontwikkeld 🤞 superblij!! En ook nog wat voorzichtig door alle miskramen. Eerst de eerste 6 weken goed doorkomen. Maar dit ziet er veelbelovend uit.  Nu jullie!! 🤞🤞🤞

IMG_20200904_063117.jpg

Geplaatst
15 uur geleden, Djenna zei:

Oehhh wat spannend zeg.... dan zou die vanaf nu elke ochtend wat beter zichtbaar moeten zijn toch? Of een digitale doen... het klinkt wel hoopvol... Ik ga gewoon door met duimen... 

Na hoeveel dagen na de primolut werd jij ongie? Zit er zo op te wachten nu,maar er komt niks.

Ik werd na 3 dagen ongesteld, vorige keer na 2 dagen. Ik had niet echt een aankondiging, ik bloedde ineens rood bloed. Dus een inlegkruisje is aan te raden. Je zit nu op dag 3 toch? Ik duim dat het nu snel op gang komt! 

Geplaatst (aangepast)

jaaaaah daar kunnen we niet om heen. Wauw gefeliciteerd meid. 

@Siepie

Wat vervelend dat het donderdag niet door ging... dan moet je je hele gedachten en planning weer omgooien..  Zo een teleurstelling. Mooie dingen hebben wat meer werk moet je maar denken😉 

@Hopefulness

geniet inderdaad lekker van elkaar... 

En ik...... nu net ongie geworden, dus straks het ziekenhuis bellen voor een afspraak. Voor mijn gevoel begint het nu allemaal.... terwijl al die andere keren het bij mijn ongie stopten, gek eigenlijk.

aangepast door Djenna
Geplaatst

@Djennazeker! Dat is ook gek! Je info is nog nooit zo welkom geweest haha! Veel succes in het zk, ik hoop dat je nu snel mag starten. Ik verwacht morgen starten met gonal-f en dan een week later de echo. 🤞🤞

En dankjewel! We zijn er superblij mee! 🥳

Geplaatst

Jaaaaaa, ik ga zondag naar Riga, alles zag er heel goed uit. Vanavond kom ik even terug op het forum en dan zal ik alles vertellen, maar ik moet nu eerst met mijn zoontje naar de tennis.

😘

Geplaatst

Dat klinkt positief! Jeeuh!! Ik hoor het graag! En zondag dus vliegen, maandag de punctie? Dan ga ik heel erg duimen dat het meevalt en de eitjes super zijn!! 🙏🙏

Geplaatst

Yeahhhhhh je hebt wel 2 hele dikke strepen @Johanna82, je bent gewoon mega zwanger 🙂 Gefeliciteerd. 

Vanmorgen dus weer een echo gehad, we hebben nu 9 eitjes, in de grootte van 19mm, 19mm, 18mm, 12mm, 12mm, 11mm, 9mm en 8mm en nog een eentje die nog kleiner is 🙂 BMS is nu 12,4mm dus dat gaat ook lekker. Ik ben hier eigenlijk wel heel blij mee. Het enige probleem is nu dat ik nog geen vlucht heb 😞 dat is niet zo makkelijk, heb ik mij op verkeken. Maar goed dat komt ook wel goed. 

Als het goed is, inderdaad zondag vliegen, maandag punctie en dan afwachten wanneer ze de tp gaan doen. Voor nu ga ik er vanuit dat ze zaterdag de tp doen en dat ik dan zondag terugvlieg. Maar eerst maar zien dat ze bevrucht raken en goed gaan delen.

Haha inderdaad @Djenna laten we het daar maar ophouden. Jij inmiddels gebeld met het ziekenhuis? Wanneer heb jij je afspraak staan?

Geplaatst

Oh spannend!! Zo blij voor je! Dat is een hele mooie telling. Daar moet toch zeker een mooi embryo uit moeten kunnen komen! Ik duim dat je snel een vlucht vindt en uiteraard dat deze week ook vruchtbaar is voor jullie! 🙏🤞 Wat een gedoe joh, had ook niet verwacht dat een vlucht vinden lastig zou zijn. Vliegt er zo weinig naar Riga? Of zit het vol? Ik hoop dat je je tickets nog om kunt zetten. Anders vandaag maar vast vliegen? 

Ja, we zijn voorzichtig blij, de laatste 4 keer verloren we het kindje weer in deze weken. Dus we juichen en zijn ook nog iets terughoudend. Bizar wat miskramen met je doen wat dat betreft. Maar we zijn zeker positief! 🥰

11 uur geleden, Siepie zei:

Yeahhhhhh je hebt wel 2 hele dikke strepen @Johanna82, je bent gewoon mega zwanger 🙂 Gefeliciteerd. 

Vanmorgen dus weer een echo gehad, we hebben nu 9 eitjes, in de grootte van 19mm, 19mm, 18mm, 12mm, 12mm, 11mm, 9mm en 8mm en nog een eentje die nog kleiner is 🙂 BMS is nu 12,4mm dus dat gaat ook lekker. Ik ben hier eigenlijk wel heel blij mee. Het enige probleem is nu dat ik nog geen vlucht heb 😞 dat is niet zo makkelijk, heb ik mij op verkeken. Maar goed dat komt ook wel goed. 

Als het goed is, inderdaad zondag vliegen, maandag punctie en dan afwachten wanneer ze de tp gaan doen. Voor nu ga ik er vanuit dat ze zaterdag de tp doen en dat ik dan zondag terugvlieg. Maar eerst maar zien dat ze bevrucht raken en goed gaan delen.

Haha inderdaad @Djenna laten we het daar maar ophouden. Jij inmiddels gebeld met het ziekenhuis? Wanneer heb jij je afspraak staan?

Geplaatst

@Siepie

Wat fijn dat je eitjes zo goed gaan, wauw. Maandag de punctie ook weer spannend. Inderdaad misschien vandaag vliegen als dat nog kan? Ik heb maandag de eerste echo en dan beginnen met gonol-f dus ik moet nog heel even geduld hebben. Grappig maar raar dat het in elk ziekenhuis weer anders gaat. Ik zit in het ziekenhuis in Alkmaar maar na de punctie moet manlief naar het VU in Amsterdam met mijn eitjes. En haalt ze daar ook weer op.

Nou meiden ik blijf duimen voor jullie tot er blaren opzitten hoor!! Fijn weekend.

Geplaatst

@Djennawij zitten ook in Alkmaar! Grappig! Fijne mensen over het algemeen, verpleegkundigen en artsen. Ben blij als dr Meijer weer terug is van vakantie, fijne dame is dat. Ik hoop dat het maandag allemaal rustig is en je mag starten met de gonal-f! Hoe vind je het traject tot nu toe? Valt het mee of tegen? 

Vandaag bloed prikken in het zk ter controle, morgen de uitslag. @Siepie ik wens je een goede vlucht en sterkte morgen bij je punctie! Duim dat het meevalt! 

Geplaatst

@Johanna82

Wat toevallig zeg, ik vind het allemaal lieve meiden tot nu toe. Dr meijer is een hele fijne vrouw en zo lekker rustig. Ik wist niet dat ze op vakantie was, dan zal ik morgen wel een andere arts hebben. Het valt me tot nu toe mee, ik was het vanuit de iui natuurlijk al gewend en ik moet zeggen het is vrij hetzelfde alleen veel intensiever. Wat spannend morgen de uitslag, maar aan de strepen op de test te zien zit dat wel goed😉 maar zoals je al aangaf snap ik dat het spannend blijft.

@Siepie

Ben je er al? Nog een vlucht kunnen regelen? Morgen de punctie meid, spannend weer.

@Hopefulness

Lekkere vrije dagen achter de rug samen? Jij zit nu aan de tabletten toch? 

Geplaatst

@Djenna 

Ja het is wel erg lekker even vakantie en je bewust focussen op wat ik nu heb, 2 gezonde jongens en een topper van een man. Nee, ik moest een maand rust. Moet nu nog tm 15 sept de pil slikken, daarna met de eerste ongi dag starten met progynova.

@Johanna82

Ik blijf duimen.... Net zolang tot je uit het "enge trimester" bent. 

@Siepie

Heeel veel succes! We hopen weer op het alller mooiste/beste resultaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden