Jump to content
Johanna82

Start nieuw ICSI/IVF traject juli/aug 2020

Recommended Posts

Spannend meid, eerst wachten op je menstruatie, dan wachten in de wachtweken. Het is natuurlijk aan jou, jouw lijf. Ik zou zelf wel even overleggen met een arts ik ga er vanuit dat ze het niet voor niets zo voorschrijven. Maar uiteindelijk is het jouw lijf, dus ik snap je wel. Voel je je goed bij deze ronde?

IVF is een hoop wachten haha. Ik ben nu bezig met m'n menstruatie (de 2e) en krijg maandag de uitgangsecho. Als alles goed is, start ik maandag met gonal f. Alweer 2 weken decapeptyl aan het spuiten. Ben vooral moe misselijk en hoofdpijn. Verder ben ik wel ok. En jij? Hoe voel jij je?

Ja ik voel mij heel goed eigenlijk, misschien komt het ook wel een beetje door dat ik nu weet wat mij te wachten staat en ik niet alles op het laatste moment moet doen. De vorige keer hadden wij op woensdag contact met de kliniek en moest ik donderdag en vrijdag alles regelen, dat hebben we nu niet, gelukkig. Wel ben ik mij er van bewust dat dit de laatste poging gaat zijn, misschien geeft dat ook wel rust, ik weet het allemaal niet 🙂

Jij morgen de uitgangsecho, ik ben heel benieuwd, laat je het wel even weten? En dan spuiten, hoeveel ga je spuiten? Wel vervelend dat je last hebt van hoofdpijn en misselijkheid meis en daarnaast ook nog moe en dan met dit weer, dat is niet leuk. Verder wel allemaal een beetje uit te houden?

😘

Ik wist deze keer dat ik er ziek van wordt voordat we startten, dat helpt. Ik weet dat ik komende twee weken waarschijnlijk nog een stuk beroerder ga worden. Maar dat is ok. Ik spuit 150, maar morgen horen we dit definitief. Ik reageer juist sterk op de medicatie, maar vorige keer had ik ook veel starteitjes zogezegd. Nu de helft, dat scheelt al veel verwacht mijn arts. 

Ja, de rust hebben om je ook mentaal voor te bereiden, stap voor stap, dat is wel fijn vind ik. Spannend ook de laatste poging. Ik hoop dat zo het je gegund is🙏🙏 ik denk in ieder geval aan je! Ik duim dat je menstruatie snel op gang komt haha, wanneer wens je dat nou?? Maar goed, je snapt wat ik bedoel. Ben benieuwd hoe het gaat lopen! Voor jou en voor mij. 

En? Mag je beginnen? 

Jep! Eerste zit er weer in. Adem in, adem uit 🙂

yeahhhh dat is goed nieuws, moet je nu meer spuiten og gewoon nog de 150?

Ik spuit 150 per dag en dan vrijdag terug om te kijken of het goed aanslaat. Ik reageer meestal heftig op medicatie, ook andere medicatie. Dus ze gaan me wat vaker terug laten komen. Maar dat vind ik niet erg. Even 2 weken doorzetten, dan de punctie, hopelijk een tp en dan 2 weken wachten. Vind het nu wel wat spannender worden. 

Hoe is het met jou? Ik vond het wel fijn om de medicatie al een paar weken in mijn koelkast te hebben om me er op voor te bereiden 🙂

Snap ik, eerst maar kijken hoe het aanslaat. Bijstellen kan altijd nog. 😀

Gaat nu ook wel heel erg spannend worden, met een maand weet je of je zwanger bent of niet, bizar eigenlijk.

Ja dat geeft mij ook wel veel rust, niet meer denken, moet ik dit nog of dat nog?

Ik voel mij nu nog wel heel relaxed, hoop dat het zo blijft 😀😀

Ik hoop ook dat je relaxt blijft. Ik merk dat ik het nu wat spannender ga vinden, nu ik de gonal-f een paar dagen gebruik en we gaan kijken hoe mijn lijf erop reageert. Hoeveel eitjes groeien mee, etc. Dat vind ik nu wel wat spannender worden. Maar goed, vorige keer hadden we 18 eitjes en 5 goed bevrucht. Dus veel zegt helemaal niets over de kwaliteit. Liever een paar goede die ook mooi bevrucht worden ;)

@Johanna82 

Wat typisch dat we weer zo samen starten! Wat goed en mooi te lezen dat je een dochtertje rijker bent! Maar wat een verhaal zeg! Maar bij mij is ook niet alles glansrijk verlopen... zoals in mijn eerdere reactie te lezen ben ik 2 zonen rijker, maar bij mijn eerste ronde was ik overgestimuleerd 18 follikels. Bij mijn prille zwangerschap hield ik dus vocht vast (lees 10kg). 14 dagen (aan 4ltr zuurstof) en een positieve test verder mocht ik het zh verlaten. Ben het vocht niet helemaal kwijt geraakt tijdens de zwangerschap en had daardoor een zware zwangerschap. Maar ons wonder werd gezond geboren! Helaas met een C3 totaalruptuur, die ze niet goed hebben gehecht waardoor ik tot op de dag van vandaag klachten heb, zodanig dat ik niet meer kan werken. Joep en mijn evt (hopelijk mag het zo zijn) toekomstige babytjes moeten per keizersnede geboren worden. Bij de keizersnede van Joep hebben ze me niet voldoende verdoofd waardoor ik alles heb gevoeld.

Maar al die trauma's overleefd en nog net zo positief ingesteld gaan we er nu weer voor🤞🍀🤞🍀

Jeetje meid, wat een verhalen!! Holy shit! Kun je na een ruptuur nu niet meer werken? Heftig meid! Deed je lichamelijk werk?

Jouw moedergevoel moet diep gaan haha, als je het nu nog een keer aan durft! Oh, niet goed verdoofd, dat lijkt me echt heel naar. Ik kwam zonder verdoving uit een narcose voor mijn knieoperatie, dat was niet best. Maar je keizersnee voelen.. brrr. Wat fijn dat je nu 2 zoontjes hebt! Dat maakt heel veel waard. Ik heb een knip gehad omdat Hannah in de stress schoot na 1,5 uur persen, snap ik ook wel. Alsnog naar het zk met een ambulance, haha, je maakt wat mee met een geboorte. 

Maar leuk om je hier nu weer te treffen en ja, spannend!! Wanneer mag je testen? 

Ik verwacht de punctie de 22ste of mss de 24ste. Nog even een weekje bikkelen. Maar de stimulatie gaat weer lekker met diarree, vermoeidheid, krampen, hoofdpijn, misselijkheid. Ach. Nog heel effies. Morgen weer een controle, ben benieuwd!

vandaag weer controle gehad. Op 18 augustus was de echo prima. Wel veel eitjes al te zien, 14 eiblaasjes 12 of meer mm en nog 6 die nu 10-11 mm zijn en waarvan het de vraag is of die ook mee gaan groeien. Dat is toch meer dan we oorspronkelijk dachten. Sinds de gisteren, een week na de start met Gonal-F begin ik mijn eierstokken ook flink te voelen. Krampjes, opgezette buik, het begint ongemakkelijk te worden. Mijn bms was 9,6 en oestradiol 3,7. Het voelt hetzelfde als vorige keer toen er ook veel eitjes meerijpten en mijn oestradiolgehalte exponentieel steeg. We hopen dat het deze keer meevalt qua stijging. Vandaag ben ik ook wat licht in mijn hoofd. We gaan het meemaken! Donderdag de 20ste moet ik weer terug. Ben benieuwd!

Oh dat is een mooi aantal, je zou zeggen dat gaat helemaal goed komen. Wel heel vervelend dat je je niet echt lekker voelt. Hopen dat het niet erger gaat worden. Hoeveel gaan ze er eigenlijk terugplaatsen? 12 Is echt wel een heel mooi aantal, daar ben ik wel jaloers op 😀

@Johanna82 

Nou ja die operatie vh ruptuur is niet goed gegaan. Is een recto vaginale fistel ontstaan. Ben toen opnieuw geopereerd om het te herstellen en dat was gelukt, dachten ze... kort daarna weer het zelfde liedje, maar ik heb dat opgegeven. Uiteindelijk heb ik er nu een jaar geen last meer van. Maar door die hersteloperatie hebben ze mijn kringspier blijvend beschadigd en dat is uiteindelijk de reden dat ik niet meer kan werken i.c.m. de endometriose. Ik werkte altijd in de gehandicapteb/ouderenzorg. Dus als ik mijn liefde en passie daar niet meer kwijt kan, was het voor mij zo klaar als een klontje dat ons grote gezin er dan zou komen.

Maar jeetje wat een verhaal zeg, jou overstimulatie😨 ik heb helemaal niks gemerkt van het spuiten, alleen de utro doet goed zn best....

Ja ik vind het ook leuk je weer te treffen! Hopelijk met het zelfde resultaat als de eerste keer🤰🤰

38 minuten geleden, Siepie zei:

Oh dat is een mooi aantal, je zou zeggen dat gaat helemaal goed komen. Wel heel vervelend dat je je niet echt lekker voelt. Hopen dat het niet erger gaat worden. Hoeveel gaan ze er eigenlijk terugplaatsen? 12 Is echt wel een heel mooi aantal, daar ben ik wel jaloers op 😀

De vorige keer waren er 18 eiblaasjes bij de punctie, 5 groeiden uit tot embryo's en na 3 dagen nog lekker door. Dus uiteindelijk 1 verse tp en 4 embryos in de vriezer, waarvan 2 in 1 rietje. Dus zoveel zegt mij vooral dat ik veel last heb nu en uit moet kijken met overstimulatie, geen garanties helaas. Uit de bevroren embryo's is ook niets ontstaan helaas, uiteindelijk moet het gewoon je tijd zijn voor een zwangerschap denk ik. Voor mij speelt het spirituele ook een rol, uiteindelijk moet die levensvonk er natuurlijk wel zijn. 😉 Maar snap dat als je zelf weinig eiblaasjes maakt, dat het jaloersmakend is hoor! Zo kan ik heel jaloers zijn op vrouwen die weinig klachten hebben!

7 minuten geleden, Hopefulness zei:

@Johanna82 

Nou ja die operatie vh ruptuur is niet goed gegaan. Is een recto vaginale fistel ontstaan. Ben toen opnieuw geopereerd om het te herstellen en dat was gelukt, dachten ze... kort daarna weer het zelfde liedje, maar ik heb dat opgegeven. Uiteindelijk heb ik er nu een jaar geen last meer van. Maar door die hersteloperatie hebben ze mijn kringspier blijvend beschadigd en dat is uiteindelijk de reden dat ik niet meer kan werken i.c.m. de endometriose. Ik werkte altijd in de gehandicapteb/ouderenzorg. Dus als ik mijn liefde en passie daar niet meer kwijt kan, was het voor mij zo klaar als een klontje dat ons grote gezin er dan zou komen.

Maar jeetje wat een verhaal zeg, jou overstimulatie😨 ik heb helemaal niks gemerkt van het spuiten, alleen de utro doet goed zn best....

Ja ik vind het ook leuk je weer te treffen! Hopelijk met het zelfde resultaat als de eerste keer🤰🤰

Jeetje, wat vervelend zeg! Heb je nu een stoma dan? Of kun je wel gewoon poepen (lekker plastisch maar goed, dit forum... haha). Balen dat je niet meer kunt werken zeg. En endiometriose dat lijkt me ook echt heel vervelend. Ja, ik heb nu ruim een week diarree, hoofdpijn sinds de decapeptyl (is nu wat minder), opvliegers, zweten, vermoeidheid, misselijk en nu dan de krampen erbij, ik ben ook snel licht in mijn hoofd. Ach, ik weet dat ik heftig reageer op medicatie, een paar dagen na de punctie voel ik me weer een stuk beter.

Ik ben benieuwd of deze ronde aanslaat voor je! Ik duim hoor! Laat je het weten als je wat voelt?

Ook  met de post van Siepie, ik besef me steeds meer dat elk vrouwenlijf zo anders reageert, dat je nauwelijks kunt vergelijken. Maar het is wel heel fijn om hier effe lekker te spuien 🙂

@Johanna82 

Whahaha tja, dat bedacht ik me gisteren ook toen ik het schreef😅. Nee geen stoma, al is dat wel een oplossing voor mij. Maar ik ben nog zo jong en wil pas een stoma als mijn kinderwens vervuld is. Tijdens de zwangerschap gaat het namelijk 100% beter. 

Ohhh jij kunt alle bijwerkingen afvinken✔✔✔ ook geen pretje.

Vanmorgen werd ik misselijk wakker en sinds gisteren geen krampjes meer gehad... En nog het meest verdachte vind ik mijn toiletgang, het is anders dan normaal... Het is nu wachtdag 6... Dat wachten is toch wel zo verschrikkelijk...

Jij morgen weer voor de echo toch?

Ja klopt donderdag weer. Spannend! Klinkt iig als positieve tekens en nog niet niets richting niet goed. Ik duim heel hard voor je!! Wel interessant om eens met de dokter te bespreken wat dan maakt dat je tijdens de zwangerschap minder problemen ervaart! Kunnen ze dan je niet bepaalde medicatie geven zodat je ook na je zwangerschap geen last meer hebt? 

Ja, bij bijwerkingenbingo heb ik een volle kaart haha. Maar goed, ik verwacht zaterdag de punctie, voel me steeds minder lekker, we gaan het morgen zien! 

En dat wachten... The worst!! Nog even volhouden. Test je volgende week donderdag ook pas? Of overweeg je eerder al te testen? 

Ik ben vanochtend weer in het zk geweest. De oestradiol waarde hoor ik om 15.00 uur. Maar ik heb nu weer veel eiblaasjes en een snelle telling kwam tot 16. Dikke kans dat ik me daarom ook zo beroerd voel dus. Vandaag is onze dochter bij opa en oma, ik heb een werkdag, maar ik lig op de bank en doe vandaag even niets. Zo moe, ziekig, ik ben er wel klaar mee. Hopelijk zaterdag de punctie, dat hoor ik om 15.00 definitief. Ik verwacht dat wel overigens. En dan wachten of er bevruchtingen zijn, of er dinsdag een tp gaat zijn (of ik ok ben om dat te doen ook), dan wachten op dag 12, dan hopen dat ik deze keer zwanger blijf ook. Nog een hoop onzeker! Stap voor stap! Ik probeer mezelf ondertussen maar bezig te houden.

Hoe gaat het wachten bij jullie?

Even een korte update van mijn kant, vandaag ongesteld geworden en morgen starten met de menopur. Gaat weer spannend worden 🙂 .

Ik ga heel hard voor je duimen dat je morgen een positief bericht krijgt en dinsdag een tp @Johanna82

27 minuten geleden, Siepie zei:

Even een korte update van mijn kant, vandaag ongesteld geworden en morgen starten met de menopur. Gaat weer spannend worden 🙂 .

Ik ga heel hard voor je duimen dat je morgen een positief bericht krijgt en dinsdag een tp @Johanna82

Vaak willen we juist niet ongesteld worden, maar nu juist wel! Jeeuh! Ik duim dat alles goed ontwikkeld en er lekker veel goede eitjes groeien🤞 en je niet teveel last krijgt van bijwerkingen. Duim op een mooi positief verloop! 

En ik laat wat weten hoor, als ik weer wat hoor. 😘

Haha inderdaad, normaal baal ik er altijd van, maar nu ben ik zoooooo blij :-).

Super, heel veel s6 morgen 😘

Morgen (dinsdag) om 13.30 worden wij in het VU verwacht voor een terugplaatsing! We weten verder niet hoeveel  bevruchtingen er zijn etc. dat horen we later pas. Maar ik ben voldoende hersteld en er is in ieder geval 1 kans nu. Duimen jullie mee om 13.30 morgen? ❤️🤞🙏

Natuurlijk duimen we mee en wat super fijn dat er bevruchtingen zijn. Dit gaat jullie lukken. 

Heel veel s6 😘